Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

@ISV_01 mislim da me nisi razumeo, kako ces znati da si presao "dozvoljenu" temperaturu u kolima? Razlika izmedju spoljasnje i unutrasnje treba da bude od 3-5 stepeni kod beba i male dece (ako su lagali mene, i ja lazem vas..).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Dzimbo said:

od 3-5 stepeni

Za tu razliku u temperaturi na leto druze, vozis sa otvorenim prozorima :) Pogotovu sa 'nasim betonskim letom' u BGu, a cini mi se da si i sam spominjao promenu klime na losije sto i jeste istina obzirom da ovde uspevaju i banane, citrusi i sl juzno voce :) Sto u realnosti znaci da ako juris temperaturu 3C nizu na (ne toliko spoljasnju koliko unutrasnju u vozilu jer bije toplo ispod lima), bolje otvori prozor dok vozis. Za momente kada zaglavis u guzvi podrzavam jer nema strujanja vazduha (sem jake ventilacije). 

 

Nemoj misliti da sam sarkastican, ali to je toliko mizerna razlika od 3C da je glupo paliti klimu u vrelo leto dok vozis tj dok si u pokretu. 

 

Preporuke su kako gde, negde 3-5, negde i do 10C razlike.. Da pitas 10 lekara svi drugacije misle... Nisam strucan po tom pitanju i ostacu suzdrzan od odgovora na to.

 

A razliku u temperaturi (posto npr u Bravu bar) nema prikaz unutrasnje temperature, nista sto neki unutrasnji digitalni termometar ne moze resiti (ako gledas u stepen temperature). 

 

Sa druge strane, slazem se da trebas sto vise da gledas za novac koji dajes, sto podrazumeva i sto jacu opremu. Za vozila tipa 500L koja su jos uvek 'mlada' i dalje moze znaciti par hiljada eura u ceni zbog bolje opreme, a motorizaciju da ne spominjem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

44 minutes ago, ISV_01 said:

Za tu razliku u temperaturi na leto druze, vozis sa otvorenim prozorima :) Pogotovu sa 'nasim betonskim letom' u BGu, a cini mi se da si i sam spominjao promenu klime na losije sto i jeste istina obzirom da ovde uspevaju i banane, citrusi i sl juzno voce :) Sto u realnosti znaci da ako juris temperaturu 3C nizu na (ne toliko spoljasnju koliko unutrasnju u vozilu jer bije toplo ispod lima), bolje otvori prozor dok vozis. Za momente kada zaglavis u guzvi podrzavam jer nema strujanja vazduha (sem jake ventilacije). 

 

Nemoj misliti da sam sarkastican, ali to je toliko mizerna razlika od 3C da je glupo paliti klimu u vrelo leto dok vozis tj dok si u pokretu. 

 

Preporuke su kako gde, negde 3-5, negde i do 10C razlike.. Da pitas 10 lekara svi drugacije misle... Nisam strucan po tom pitanju i ostacu suzdrzan od odgovora na to.

 

Bogami oseti se klima 3c razlike u odnosu na spolja, bude mnogo lepse i komfornije u autu, cak nekad i na istoj temperaturi, poenta je sto klima (izmedju ostalog) izvlaci vlagu iz vazduha i smanjuje relativnu vlaznost i mnogo se "lakse dise".

 

Sto se tice dela da klimu ne treba drzati na vise od 10c razlike u odnosu na spoljnu temperaturu, e pa ne znam sta da kazem, najbolje kad je napolju 40c da ja namestim klimu na 30c :D   

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, vagenovac said:

poenta je sto klima (izmedju ostalog) izvlaci vlagu iz vazduha i smanjuje relativnu vlaznost i mnogo se "lakse dise

Je, ovo jeste istina. Blago niza temp a lakse se podnosi, u pravu ste kolega. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, auto sa "šporet" klimom je ispod 10.000.

Drugo, automatska dvozonska klima, ne rešava "problem" temperature na zadnjoj klupi, to se rešava trećom zonom (posebno na autima koji nemaju posebne otvore za klimu nazad, a senzor temperature vazduha se nalazi napred kod vozača!)

Treće, niko nikog ništa ne ubeđuje, nije @Dzimbo prvi na forumu koji želi veći auto i bolju opremu "zbog dece"... 

A i malo šale nije na odmet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L nije karavan ( pa da gepek ima veliku zapreminu vazduha, koju bi takodje trebalo "klimatizovati" ), a ni bez toga nema toliko veliku zapreminu kabine za putnike, pa da bi mu bila nužna 3-zonska klima. Bar je to moj utisak posle dosta vrelih letnjih dana koje sam u njemu proveo, pri čemu moj ima i panoramu, tako da je pri jakoj osunčanosti klima uredjaj pod dodatnim stresom. I baš zbog toga držim jedan digitalni termomomtar "ispod suncobrana" i znam šta u tim uslovima piše na njemu, a šta piše na istim termometrima koje na istom mestu držim u drugim (pa i nepanoramskim) vozilima.

Možda 500L ima "stotinu mana", ali, efikasnost klima uredjaja medju njima sigurno nije.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao i manuelnu i digitalnu/automatsku klimu, sto se mene tice obe rade posao odlicno. Na nekim modelima je "poluautomatska", pa umesto rostilja toplo-hladno imas podeoke sa temperaturom. Eto neki kompromis, posto se kao faktor pominje izbor temperature u kabini.

Digitalna svakako malo komotnija za koriscenje u svakom smislu (pogotovo Auto mod, brzo odmagljivanje i sl.), daleko lepse izgleda, ima zone koje ne koristis :D , za sve to nema spora... Licno bih naravno birao digitalnu, ali u sustini je to bez nekih preteranih funkcionalnih pluseva ili razloga da "pljujem" po manuelnoj klimi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno na 500L ne vidim neki preterani benefit digitalne u odnosu na manuelnu klimu. Za odmagljivanje vetrobrana sam i kod manulene sam pali klimu, a za hlađenje leti podešavam da mi duva na noge ( zbog zadnje klupe i duvaljki ispod sedišta) i gore, temperatura na pola između toplog i hladnog... Ne vidim šta bi digitalna drugačije odradila, sem što bih imao lepši pogled na mali displej sa temperaturom :) Upravljanje na točkić, pa i sam izlged (sem displeja) je identičan. Na kraju ispada da je to više stvar estetike nego funkcionalnosti.

 

Kod nekih drugih modela je ta razlika veća i neretko manuelna klima bude jako loše izvedena, što ovde nije slučaj. Ali ima nešto i do toga što kažu neki ovde, svako od nas kad već plaća, voli da dobije što više, pa i tu digitalnu klimu, čak i ako nema realne potrebe za njom.

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje oko načina kako 500L troši prednje gume.

Na 500L sam pre oko 5-6.000 km ( na predjenih oko 40.000 km ) prvi put proverevao geometriju točkova ( kod "Macure" na Tošinom bunaru) i rekoše mi da je sve apsolutno u redu i da ne treba ništa da se "dira".

A otišao sam jer mi se prethodno vizuelno učinilo da malo "jede" prednje gume sa spoljne strane.

Večeras sam skinuo sa njega letnji set, da bih ga ujutro odneo kod vulkanizera (zbog montaže AS guma na te felne). Izmerio sam dubinu profila na svim gumama, po sredini profila i bliže bokovima. I nema dileme da su prednje "spolja" (možda poslednja oko 2 cm širine pre boka) malo "pojedene" ( možda je u tom delu oko 1-1,5 mm manja dubina profila).

Svakako ću posle montaže novih guma da opet odem kod "Macure".

Ali, da li je 500L možda sklon da pod nekim uslovima vožnje ( dosta gradske, sa dosta manevrisanja sa volanom smotanim do kraja) malo više troši samo spoljni rub prednjih guma?

Ja sam imao takvo iskustvo sa volvom serije 240. Ako ga smotaš do kraja i krećeš se takvim položajem točkova (pri manevrisanju), bukvalno je na asfaltu ostajao crni trag od spoljnog dela gazećeg sloja one gume koja je pri tom skretanju na većem radijusu (a koji točak se i više zakreće pri skretanju ). I uvek su mu obe prednje gume bile "zaobljene" na vanjskom boku (kako god da mu se trap podesi).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, "ciljam" da su prednje na 2,4, ali, kada (retko) proverevam, često je to na oko 2,2, a jednom sam ih "zatekao" i na svega 2,0. Ispod toga ne.

Zadnje ciljam na 2,2.

Inače, od prvog dana nisam hteo da "rotiram" gume (ni letnje, ni zimske). I verovatno kao posledica toga ima i po sredini oko 1-1,5 mm razlike u dubini profila prednjih i zadnjih (prednje oko 5,5-6, zadnje oko 7 mm), pri čemu zadnje nisu ni najmanje "zaoboljene" na kraju gazećeg sloja ka bokovima. Naprotiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, moron said:

volvom serije 240.

Hoce to kod velikog ajnslaga, 340 koji smo mi imali je skoro imao 90* rotaciju tockova, kao i 240 serija. Zato sto se gume maltene okrenu u mestu i ostaje trag. 

 

Sto se tice trosenja spoljnog dela, mozda je i do samih guma (pisali vec na temi za pneumatike gde se spominju Hankok, BFG i drugih koje se cepkaju, a samim tim i vise trose. Sa druge strane, taj obodni deo je najvise pod uticajem UV zraka od Sunca sto direktno utice i na samu gumu, posebno izlozeni deo. 

 

E sad, ako je na reglazi trapa 'u vinklu', tockovi balansirani, onda je tako i oslanjanje. Treba imati u vidu da trap treba da zadovolji voznju bez (tj vozac i rezervoar) i sa punim opterecenjem (znaci pun ko brod, sto je nekih 300+ kila) i da ce to direktno da utice na lezanje gume (pritisak u istim + samo ogibljenje trapa). 

 

Tipican primer nekog auta turcina koji hita za Tursku, koji se raskrecio, pun toliko da se ni kroz staklo ne vidi, a posle kada vadi stvari auto se vraca u neku normalu. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, volvo serije 240 je imao zadnji pogon i zato veliki "ajnšlag" i sumanuto mali krug okretanja ( samo 9,8 metara "izmedju trotoara" ).

Nema druge nego da opet proverim centriranost trapa, uz napomenu da sam večeras proveravao i zimske gume ( GoodYear UG9 ) i kod njih ne primećujem neko slično trošenje prednjih guma (samo taj vanjski deo), mada je činjenica i da su te zimske prešle manje od letnjih (Continental Eco Contact ).

Hvala svakako za izneto razmišljanje "na zadatu temu" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Svakako ću posle montaže novih guma da opet odem

Produzi Tosinim do Adama, moja preporuka onaj u Prilazu (sada Teodora Hercla).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitah jutros u „Beogumi“ pri zameni guma, za tu malu pojedenost (spolja) prednjih guma ( nisam znao da sada rade i centriranje trapa).

Oni mi kažu da je to tako kod 500L i da je ovo kod mene „ništa“. Vele da da imaju i flotne klijente sa 500L koji imaju taj "problem" jer baš mnog prelaze, da im redovno rade i reglažu trapa, a da je jedan od njih čak reklamirao u garanciji sva kupljena vozila zbog toga, ali, „da za to nema rešenja, jer je takvo vešanje“.  
Vele samo da nakon provere reglaže svakako povremeno rotiram prednje i zadnje gume. I da je to tako.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da zamolim našeg zajedničkog druga "Škodraga" da iznadje rešenje, a verujem da bi mu se lice ozarilo od sreće da mu predstavim ovu "falinku" kod 500L i da bi odmah odreagovao sa: "Eto, jesam li ti lepo rekao da to ne kupuješ i da je to đubar?" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, uvek mozes da juris horvata, on te vodi jedno 4 kruga oko hantera :D

 

Nista, takav je kakav je, mozda zbog platforme i odnosa visina/sirina. Malo se izgleda propne kada je rasterecen. 

 

A jugisa ako otvori trap, plasim se da ces imati 500L karting edition :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, moron said:

Nisam znao da "Adam" radi i reglažu trapa ? Mislio sam da je to samo vulkanizerska radnja.

Hvala svakako za info.

https://adam.co.rs/reglaza-trapa-2/

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, ISV_01 said:

Nista, takav je kakav je, mozda zbog platforme i odnosa visina/sirina. Malo se izgleda propne kada je rasterecen.

Moj 500L je najveći broj kilometara zgazio sa najviše dve osobe u njemu (a praznog gepeka).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

A jugisa ako otvori trap, plasim se da ces imati 500L karting edition :)

 

Ne znam koje su brojke za 500l, ali recimo da je zeleno polje od 0 do 1mm otvorenosti, vecina ce reci da je ok da stoji bilo gde u tome, ali na 0 ce mozda da trosi malo, a na 1mm ce mozda prestati da trosi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedan možda interesantan polovan 500L sa oglasa. Znam da nije FL, već verzija iz 2015, ali, u pitanju je 1,6MJ sa 120 ks, u Lounge opremi, sa relativno razumnim kilometrima, dodatnim (zimskim) gumama, a "muzičari" će valjda da cene što u toj opremi ima i "bolju muziku" ( neko nadje na drugoj temi da je u pitanju "Alpina" od oko 280W ):)  

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18733695/fiat-500l?ref=search-normal&position_ref=2

 

Untitled.thumb.png.faca4e2a788e7ab8d5e3a4dcce97bb42.png

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

KoleZi, ti si vec stara kajla na forumu, pa da ne jurim bar tebe za PrintScreen-ove oglasa ;) .

Kada se oglas ukloni ili izmeni link, prica u tom delu ostaje beskorisna za buduca citanja, hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...