Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Potrosnja ulja se desava zbog same konstrukcije motora, istrosenosti elemenata a i kvaliteta ulja, tako da bi ta potrosnja svakako bila mnoogo manja kada bi se recimo tako menjalo ulje na 5000km umesto na 15000km . Puno vozila recimo prvih 5000km "ne trose" ulje, posle lupam do 7000km potrosi 2dl, do 10000km potrosi 0.5l i tako dalje :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

losa ti teorija za fiat 500L trosi isto i posle 100km od servisa i 100 do servisa...puno jednom recju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna lepa i interesantna stvar u vezi fiata 500L - nešto što ni premiumi nemaju :)

Odavno sam primetio da, kada zbog nekog transporta hoću da sklopim naslone zadnjih sedišta, a potom podignem i sedalni deo, da odmah nakon što povučem "polugu" ( za podešavanje nagiba ), da se naslon maltene sklopi i sedalni deo podigne "sam"  za sekundu - bez ikakvog mog napora i angažovanja. Danas videh i zašto je to tako. Zato što postoje gasni amortizeri ( dva komada) koji podižu sedalni deo ( i celo sedište ).

Svaka im čast ! Eto, ne samo da ima gasne amortizere koji dižu prednju haubu, već i zadnja sedišta ... :)

 

viber_image_2021-04-26_12-05-43.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da me neće linčovati ljubitelji Honde (kao i da neću biti banovan na HCS zbog ovoga što ću reći), ali, ja bih voleo da moja Honda ima neke detalje/rešenja sa Fiata 500L :)

 

Recimo, voleo bih na Hondi zvučnu izolaciju podvozja kao na Fiatu.

Voleo bih da se vrata zatvaraju kao na fiatu. I da su pri zatvaranju zadnja vrata bešumna kao na fiatu ( a ne da zveče kao prazna konzerva ).

Prednje stvari "pod mus" :) 

 

Od onoga što je "stvar ukusa", mnogo više mi se dopada ( prija mi) način rukovanja tempomatom kao kod mog 500L ( pomoću one ručice levo od volana, ispod ručice migavaca ), nego kada je komanda tempomata na dugmićima volana (što kao rešenje postoji ne samo kod Honde, nego i kod 500L u FL verziji).

 

Toliko od "pljuvanja" po Hondi ( i pohvala Fiata 500L  ) - više ne smem ili "ode glava" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, moron said:

pomoću one ručice levo od volana, ispod ručice migavaca ), nego kada je komanda tempomata na dugmićima volana

A tek kod novijih Resoa..... Juris je oko menjaca/centralne konzole. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo neko moje iskustvo sa 500l, 1.4,95ks. 2013g, 203000km pravih, dobio ga kao zamensko vozilo.
Prostran, meni je poprilično pregledan, mekan za vožnju, komande, menjač itd. U principu, auto za blago krstarenje bez ikakvih drugih ambicija.
Na ovoj kilometraži ništa ne škripi u enterijeru, malo su plastike blago izmenile boju i po neka ogrebotina. Tekstil na vratima je izbledeo kao i neke diht gume.
Sve u svemu, za tu kilometražu, sasvim pristojno izgleda, dakle oko 25000km godišnje.

Sad malo druga strana medalje. Motor je za pravu penzos vožnju. Na 2200 obrtaja pokazuje da se šalta u viši prenos, na 3000 obrtaja već počinje sa bukom na 4000 se dere, barem po meni. Ubrzanje katastrofa, pogotovo iz prve.
Ako ga uporedim sa 1.5 90ks iz lansera iz '92, ovaj Fiatov se muči sa tom karoserijom. Lansera nisam spuštao ispod 3000 obrtaja pa sve do blokade, naspram njega ovaj je mrtav. Jednostavno nije za to. Vozio sam danas i lančiu ipsilon 60ks, I imam utisak da je startnija i prava zujalica po gradu, čak i tiša od 500l.
Eto ukratko, ne zamerite mi ali to je moj utisak o ovom modelu sa 1,4 motorom.
Da li bih ga kupio, sa ovim motorom ne, sem da dobijem neku ekstra ponudu i napravim veliki kompromis što se mog stila vožnje tiče, ipak ima još malo nekog života u meni, a ovaj bi me smorio načisto.
Sa izgledom, kvalitetom enterijera, prostorom i još nekim sitnicama sam zadovoljan.

PS, deca me na svakom semaforu pitala zašto se gasi :), nisu navikli na tihog benzinca, ali su isto tako bili u neverici što se tiče ubrzanja I zašto se dere pri preticanju, šaltanja u niži prenos.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Saltaj na 2500 i resen problem.

Prvom se nikako ne ubrzava, cim krenes prebacujes u drugu.

Cak se bez problema krece drugom!

Ako volis da se trkas od semafora do semafora bices razocaran, za sve ostalo auto je savrsen, za te pare naravno.

Za buku se ne slazem, pri visim obrtajima bas prijatan zvuk, moguce da je to primerak sa losijom zvucnom izolacijom ili izduvom.

Pri preticanju motor i nije tako lenj ali trazi stepen-dva nize i jos kako leti i rezi! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, knezevic76 said:

Na 2200 obrtaja pokazuje da se šalta u viši prenos

Nadam se da ovo niko ne gleda u voznji :D , pominjali smo XY puta da taj "savetodavac" samo gleda ustedu i da se sto pre salta u sto visi stepen prenosa. Ako se vozi na osecaj i zvuk, to drasticno drugacije izgleda. I sto se tice performansi, a vise ljudi je prijavljivalo iznenadjujuce male potrosnje i goriva i ulja takvim stilom. Jednostavno FIRE je tako konstruisan da voli da se vrti.

Mala digresija apropo "savetodavca" - kod mene na 1.4 TB je jos gore, pocinje da smara vec u podrucju najveceg obrtnog, oko 1800 rpm. Jedino gde je "u pravu" je kada se stiska sa nizih obrtaja pa trazi saltanje u nizu brzinu. Licno ga totalno ignorisem.

16 hours ago, knezevic76 said:

Ubrzanje katastrofa, pogotovo iz prve.

FPT-ov C514.6 na 500L je i projektovan sa izuzetno kratkom prvom brzinom za grad. Kratko ubrzanje i vec trazi drugu. Koliko se secam, prenosni odnos je cak 4.1 u prvoj brzini (poredjenja radi, rikverc na tim menjacima je 3.8 ;)).

Recimo na Tipu je takodje C514.6 menjac, ali sa duzom prvom brzinom, cini mi se 3.9 . 

16 hours ago, knezevic76 said:

Ako ga uporedim sa 1.5 90ks iz lansera iz '92, ovaj Fiatov se muči sa tom karoserijom.

Koliko je bio tezak Lancer ;) ? Svi zaboravljamo koliko su klase i vozila u medjuvremenu porasli i otezali, koliko su nakrcaniji opremom, bezbedniji. Verujem da je razlika bar jedno 300 kg, ako ne i vise, znaci kao da tog Lancera napunis sa jos 4 putnika. Iz prve ruke znam da je npr. iz tog vremena Pug 405 sa slicnim benzincem (znaci tadasnja D klasa, tj. 2 klase iznad 500L i klasa iznad Lancera) imao jedva preko tone tezine.

16 hours ago, knezevic76 said:

Vozio sam danas i lančiu ipsilon 60ks, I imam utisak da je startnija i prava zujalica po gradu, čak i tiša od 500l.

Tesko da 1.2 sa 60 KS i 102 Njutna moze da bude blizu, cak i u tom manjem auticu. Pre bih rekao da je u pitanju stanje ili licni utisak, drugaciji prenos, manji auto pa sve deluje "brze", okretniji u gradu... Sto se buke tice, vozio sam novi sluzbeni 500L neko vreme, sta znam, meni nista nije smetalo (cak i kada sednem iz CX-5 ili tadasnjeg 407), ali opet je to licni utisak. S druge strane, Lanciu FCA i jeste pokusavao da gura kao premium brand, mozda je i do izolacije, stanja konkretnih primeraka, itd...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

 

Ne znam koliko dugo si vozio auto, ali taj motor nikako i nikome ne može da legne na prvu. Jednostavno zahteva privikavanje. Da ne ponavljam priču zašto i kako, već smo jako puno pisali o tome.

 

Evo meni je trebalo možda i 6-7 meseci na "naučim" kako taj motor diše i kako treba da se vozi, najviše su mi u tome odmogli ti indikatori za promenu prenosa i eco drive. Lepo sve to na IGNORE i pratiti šta motoru prija. Sada uživam i lepo mi radi posao. Ono što ostaje nerešiv problem je kratka prva brzina, tu nikakvo privikavanje ne pomaže :D Nervira, pa nervira.

 

PS drago mi je da i nakon tolike kilometraže sve lepo radi, kako si opisao... Evo ja sam dogurao do 90k, još uvek imam osećaj da sve radi kao kad je bilo novo.

 

 

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro bre narode, nemojte da se srdite , to su moja zapažanja. Danas ću baš pogledati koja mu je prosečna potrošnja, mislim da je baš veliki uzorak km u pitanju od kad je resetovan bord.
Naravno da ne šaltam po limiteru, ali isto vidim da nije uopšte štedljiv kad krenem da ga vozim malo žustrije, dakle da se ne vučem po ulici.
Na otvorenom je štedljiv, vozio sam uglavnom oko 90, ne znam na većim brzinama kako se ponaša.
To što mu je prva brzina kratka je veliki minus, mislim da nikad nisam seo u auto sa kraćim prenosom u prvoj,a te fore da krećem iz druge i ostalo, pa nije to kamion, mislim, ne bi trebao biti. verovatno treba da se priviknem na taj menjač.
Evo i dve ljute guje jedna pored druge445a56d4250b5d06f0eb1e99c7e756a5.jpg

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam L-a vozio davne 2014e do Straubinga, pa do Bavarske i nazad u BG. Zapalo neko sluzbeno putovanje od malo preko 3000km ukupno.

 

Odmah su mi zapale za oko te prekratke brzine pa sam vozio po gradu 1/3/5, a na autoputu 2/4/6. Bilo mi je smesno kako mu to lagano ide. A nije mnogo ni potrosio tad. 8l proseka prilicno  nepazljive voznje sa klimom

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, igor0511 said:

Odmah su mi zapale za oko te prekratke brzine pa sam vozio po gradu 1/3/5, a na autoputu 2/4/6

Dobar primer kako ne treba da se vozi :D 

 

Znači voziti suprotno od ovoga i sve super :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto kaze @knezevic76 imam slicne utiske.

Jeste za penzija voznju, to nije sporno niti je problem, tako je projektovan, samo za opustenu/laganu voznju bas pretesko krece iz mesta.

 

Izuzetno oseca klimu pri polasku iz mesta, u voznji skoro pa da se ne oseti upaljena/ugasena klima, ali iz mesta bas je osetna razlika, to je nekako meni najvise zasmetalo.

A to da moze nekako uz vaganje kvacila da krene drugom, to apsolutno nista ne znaci, pa u skodi mi je prodavac demonstrirao kako superb 170ks moze da krene 4 (CETVRTOM) iz mesta, krene on, al ja nikako to ne bih nazvao lagano niti vidim zasto bi to iko ikad u zivotu radio, osim da prodaje pricu kako je motor prejak :D  

 

A mogu reci da je auto zanimljiv na krivudavom putu, ako si sam u autu, da putnicima ne bude muka jer se prilicno naginje, ali ako si sam, pa ga nacepis, motor urla, osecas G sile od naginjanja, pa je zabavno, a opet ne ides prebrzo niti nebezbedno :D  

 

Trazi vece obrtaje i to je ok, kao i skoro svi drugi atmosferci slicne snage u autu slicne tezine, jer ako prerano presaltas onda jedva ubrzava i u drugoj brzini, a kamoli u ostalim, a na 5-6000rpm ipak pokaze zube.

Svakako steta sto nisu ubacili onaj 1.6 e-torq benzinac, mislim da bi bio bolji izbor.

 

Za ono sta je projektovan 500l i 1.4 super sluze, a naravno da uvek moze bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Svakako steta sto nisu ubacili onaj 1.6 e-torq benzinac, mislim da bi bio bolji izbor.

Imao sam priliku da provozam taj bivsi Tritec-ov motor u Renegade, kolega pazario zucka pre neku godinu :) . Jeste da na papiru Brazilac ima 15 KS i oko 20 Njutna vise u sirem opsegu obrtaja (po cemu je i dobio ime). I jeste da je Renegade trunku tezi od 500L - ali sam na osnovu podataka sa papira ocekivao vecu razliku u voznji. Pripisao sam to subjektivnom utisku, ali kada sam iz radoznalosti kasnije pogledao poredjenja - iznenadilo me da npr. 1.4 u 500L u nekim elementima ima cak i bolja medjuubrzanja, tj. elasticniji je :) . Ako se vise radi menjacem, tek tu je E-torQ u blagoj prednosti (ili sprint do 100 km/h, ako to nekome znaci). Takodje, Brazilac nije poznat ni kao neki stedisa, narocito po gradu. Dalje, menjac je u toj varijanti C510.5 (petobrzinac), sa jos kracom prvom od one na C514 (na 500L). I daleko kracim finalnim prenosom, a direktan prenos je tek u 4. brzini (od pomenutih 5). Znaci prilicno "sabijen" menjac, sa kratkim brzinama.

I da je taj motor ugradjivan u 500L, ako se gleda npr. polovnjak - delova za FIRE ima i na trafici, za razlicite dubine dzepova (ako pricamo o odrzavanju van garancije).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanemario si bitne stvari, jeep je tezi, ima mnogo vece i teze tockove itd sve sto ubija performanse, a na kraju i taj menjac sto si spomenuo sa 5 brzina naspram 6.

 

Mislim da bi taj e-torq 1.6 benzinac uparen sa 6 brzinskim menjacem u 500l mnogo rasterecenije/komfornije nosio sve, na to sam ciljao. 

Svakako je to sve SBB KBB, jer nema nista od toga :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja upravo i napisah da je Renegade tezi ;) (mada nista drasticno, oba modela su B-MPV i B-SUV na varijaciji Small Wide platforme, a i SUV postaju sve vise samo sminka).

E-TorQ su uparivali sa C510.5, pa je recimo i u 500X (B-Crossover) ista situacija i isti prenosi. Mogu se pogledati i ta poredjenja (Renegade vs 500X). I da je bivsi Tritec isao u 500L, naravno da za taj model ne bi nista menjali i komplikovali, za vozilo sa manjom produkcijom. Tj. ne verujem da bi bilo neke drasticnije razlike u voznji i potrosnji u odnosu na 1.4 uparen sa C514, to htedoh da kazem. Egzoticniji motor, a opet atmosferac.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio taj 1.6 u X-u i bas se razocarao. Jedini motor koji sam spustao brzinu nize na putu of Rodinga do Regensburga pri 100km/h kruziranja da bi drzao brzinu. 
 

Ocekivao sam da to e nesto znaci, ali ispade obican atmosferac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovežem sa još par utisaka.
Po savetima ovdašnjih vlasnika ovog modela danas sam ga terao u obrtaje, dakle, šaltao na 3500 I onda već pristojnije ide I ubrzava al sam I dalje pri stavu da nije baš projektovanje za te žustrije vožnje
Takođe sam ga vozio I sa upaljenom klimom, što vagenovac reče, skoro I da je ne oseća u vožnji i vrlo lepo hladi.
Prosečna potrošnja na nekih pređenih 6000km je po bordu 8.6 litara. Ali kapiram da je to najvećim delom gradska vožnja.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...