Jump to content
FAS Euroauto Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

@Nebek

Slobodno pucaj, pisi, pitaj - za to forum i sluzi ;) .

Samo da ne pravimo konfuziju po tehnickim temama - iskljucivo zato sam prebacio pitanje u odgovarajucu temo o kupovini.

Uzivaj i opusteno ;) , a nadam se da se, kada stigne Ficko, druzimo i na nekom FLCS okupljanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/18/2020 at 8:58 PM, mick said:

Čisto za info...ja sam uzeo moj dizel 1.3 sa 115k na satu 2012 godište za 5000e spuštena cena sa 5900.

 

Kako si zadovoljan tim 1.3?

Brzina, ubrzanje potrošnja, šaltanje, vožnja po autoputu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, djunis82 said:

Kako si zadovoljan tim 1.3?

Brzina, ubrzanje potrošnja, šaltanje, vožnja po autoputu? 

Baš pravi mali gradski auto a prostora unutra na pretek...po prvi put nakon dužeg vremena nemam potrebu da menjam auto. Sasvim živahan motor što je iznenađujuće, što se tiče ubrzanja šta da se kaže klasičan turbać, prosek potrošnje u gradu 4,5-6l leto-zima, autoput kako ga voziš...u principu meni je važniji taj međugradski deo. Recimo put Beograd-Sarajevo preko Romanije i onih prevoja...5.1l i to je bolje savladavao krivine i uspone od prošlog auta kog sam imao a koji je bio jačeg motora i kubikaže.

 

Iskreno baš sam zadovoljan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da napišem za burazerov 500l još malo ističe 5-ta godina i 55.000 km.Za ove godine radjeni samo mali servisi plus jednom svećice. Dve reklamacije koje su otklonjene u garanciji imao je onu produženu garanciju od 5 godina.Prva,točkić za pojačavanje na volanu izgubio osetljivost pa su ga zemenili u trećoj godini.Druga,vozačev pojas se raspetljao četvrte godine i on zamenjen.Na moj nagovor a posle čitanja ovde za servis Fiat-Goran na Altini nastaviće da održava auto kod njih,trebalo je ovih dana da zakaže termin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ljudi, moze predlog gde raditi mali servis za 500L 1.4? Da su majstori dobri i da ne oderu?  I koja je cena otprilike. Vasa iskustva Hvala unapred. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, nisi napisao u kojem mestu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Za mene, 500L je (bio i ostao) kralj ponude prostora u svetlu cena novog vozila.

A evo i jedan mali foto prikaz razlike komfora za moju glavu i trup na sedištu vozača (sa maksimalno spuštenim sedištem) u fiatu 500L, Toyoti Highlander, kao i sadašnjem Tucsonu (sva vozila u verziji sa panoramom). Uz napomenu da taj hibridni Highlander ima "sajamsku cenu" od samo 63.700, a Tucson kao hibrid može da prebaci i 45k :).

A, a Vas ne lažem, ne mogu pozadi da sednem ni u jedno od ta tri pomenuta vozila. Tucson (za moju glavu) ubedljivo najgori pozadi, a 500L i Highlander "mrtva trka"  :) Naravno, nisu Tucson ili Highlander ispod proseka svojih klasa sa komforom, naprotiv, sve je to tu negde, već je stvar u tome da 500L debelo odskače ponudom prostora (za trup i glave ljudi) od proseka.

 

Po svim tehničkim parametrima 500L je odavno "zastarelo vozilo", ali, koja korist od najsavremenijeg vozila ako vam je ono tesno. Ne mislim pod time na Highlander ili Tucsona, već govorim generalno, jer su nova vozila unutra uglavnom sve skučenija ( a spolja sve veća ).

 

p.s. pošto je sve fotografisano prednjom kamerom, deluje kao da sam sedeo na mestu suvozača. Mislim, jesam i tamo sedeo (i fotografisao), ali, ove dole slike su sa mesta vozača.

 

20210408_183628 (1).jpg 20210403_121315.jpg 0-02-05-3ccaf170a8fa722c023b6df6933c8a16d9c6295a68f9d9a3a8bf21a849491c32_85a5e730.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron bice da je do polozaja sedenja.. ili glave :D 

 

Evo kod mene stanja u Leonu. Prosle godine sam imao 191cm visine, valjda se nisam smanjio od tad :D 

 

Ali sedim sa maksimalno spustenim sedistem. 

E43389B6-A2FE-4E5B-8F9F-B7AD225C95C1.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda se ne merite kao Mića (sa svojih 185 cm)

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, igor0511 said:

@moron bice da je do polozaja sedenja.. ili glave :D 

 

Evo kod mene stanja u Leonu. Prosle godine sam imao 191cm visine, valjda se nisam smanjio od tad :D 

 

Ali sedim sa maksimalno spustenim sedistem. 

E43389B6-A2FE-4E5B-8F9F-B7AD225C95C1.jpeg

Imam 4 drugara, svi smo 191-192 cm, naizgled slične visine, ali ... u istom vozilu neki od nas se uvek žale na nedostatak prostora za kolena (i da im je kratak sedalni deo, kao i da im vise butine), a neki se žale na nedostatak prostora za glavu. 

Nije bitna samo visina, već i proporcije tela - odnos dužine trupa i nogu  :)

Imaš normalne i nenormalne, a ovi drugi se dele na 1. dugotrupne-kratkonoge i 2. kratkotrupne-dugonoge :) 

Jednom smo nas pet, jedan po jedan, seli (ispred jednog zida) na istu trpezarijsku stolicu, svi na isti način ( dupe do kraja stolice-do naslona, ledja zalepljena za naslon i glava naslonjen na zid ). I na zidu smo obeležili visinu svakog od nas. I mada smo svi skoro iste visine, izmedju "najvišeg" i "najnižeg" na zidu je bila označena razlika visine od oko 7-8 cm. To je razlika dužine trupa (ali i nogu) izmedju dva najekstremnija "degenerika" od nas  :)

Tako je to. Kao što "sit gladnog ne razume" (a ni "zdrav bolesnoga"), tako ni čovek koji se visinom i proporcijama tela "uklapa u prosek", ne može razumeti probleme u kolima za čoveka "koji nije u granicama proseka", koji ima neke "posebne potrebe". Niti proizvodjače uglavnom uopšte briga za one izvan proseka, "sa posebnim potrebama".

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron zezam se ja za ovo :) jasno mi je u potpunosti.

 

Stavise ja sam skontao da nema mnogo automobila u kojima se osecam “bas dobro” i da to uglavnom bude slucajnost koje ce mi se sediste dopasti, a ne zavisi mnogo od gabarita vozila.

Imao sam srecu da na prethodnom poslu bas svasta od vozila probam i ranije sam se najvise pronalazio u sportskim C klasama po pitanju sedenja. I sad bih, ali treba veci gepek tako da ostaje sportska C klasa karavan, sto je verovatno muka za parkiranje ili neki SUV.

 

Zanimljivo da mi ni svaki automobil SUV klase nije bas legao. Za Kugom sam odlepio i Pug 3008 mi je bio dobar, a ostala vozila onako. Mazde CX-3 i 5 mi nikako nisu legle kao ni onaj njihov wannabe turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, vidi koliko na mestu vozača imam mesta za glavu u sadašnjoj corolli TS.

Za mene to vozilo nije. Nema magije. Jer, ako više od normalnoga oborim naslon sedišta (da može da mi stane i glava), onda ne mogu da rukom lepo dohvatim ručicu menjača, a ako bih pomerio celo sedište napred da bih mogao da dohvatim lepo ručicu menjača, onda mi je tesno za noge.

Nesporno, odlično je to vozilo, ali, kao i mnoga druga, samo je za ljude koji su visinom i proporcijama u granicama proseka  :) Za razliku od 500L, koji veoma komforno mogu da koriste i ljudi "sa posebnim potrebama" (u smislu visine ili proporcija tela).

IMG_20190928_111351 (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali OFF

Pre 10 - 15 godina, možda i malo preko, dan pre Drinske regate u BB, predložim drugarima da odemo (to je tek nešto bilo u začetku, nije bilo baš tako masovno).

Naravno, trebalo mi je dva gumena čamca, za nas četvoro i ja odem kod kineza u B70 i kupim.

Piše lepo, "too man boat" slika nekog kineza sa klincima, spakovani, lepo u čamac :)

Spakujemo se, stignemo u toku noći u ujutru pre spuštanja čamaca u vodu, rasklopimo čamac i naduvamo a ono, veličina, taman za jednog odraslog, možda je malo veći od šlaufa aka traktorska guma :) 

Hoću da kažem, ako kupuješ japanski auto, normalno da su ga pravili prema svojim proporcijama :) 

 

Uglavnom, ja sam nizak ali sam zato debeo :) prava kombinacija, ne mogu da dohvatim volan, ne znam kako prave te volane  automobile, uvek mi nekako udara u stomak :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da, japansko razumevanje ponude prostora - ako je "energetska efikasnost" imperativ ( :) ) pa su onda i kola dosta niska, obično se dosta razlikuje od evropskog pogleda na to isto pitanje.

Ja u sadašnji focus karavan bez ikakvih problema sednem i napred i pozadi. U corolli karavan, Bog da mi oprosti, pozadi šanse nema da bih stao - osim do groblja - ako je moja sahrana u pitanju ...

Evo ga focus TS. Tek, nekada pomislim da bih 500L mogao u sreću da zamenim samo za neki Berlingo :) Ili u nešto drugo u čemu mogu sa sobom  mogu da ponesem i maramice u kolima ...

IMG_20190928_134856.jpg

IMG_20190928_134653.jpg

0-02-0a-4c53335e90a76dc80a2eca2fcc7c4c08928edaa81e3af8062c31360254d561cb_6648bea4.jpg

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pošto su "jedan prst", "dva prsta" i slično, jako varljive/subjektivne mere za iskazivanja količine slobodnog prostora iznad glave, to standardno pakovanje maramica (dimenzija 10x5x2 cm ) sam počeo da koristim kao moj lični "šubler"  :)

Sa tim maramicama "nema laži, ni prevare".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zainteresovani smo za ovaj model, u verziji 1.3 ili 1.6 MultiJet. A nismo sigurni ni za koji bismo se odlučili, ni da li ga uopšte uzimati jer možemo da priuštimo verziju od 2013. do 2015. godine. Kako su se pokazali pri većim kilometražama?

 

Edited by Ivan
Spojeno, dopunjen post podacima iz starog naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miracletome

Pozdrav i dobrodoslica na FLCS forum.

Nepotrebno otvorena tema, u pogresnom podforumu, spojena je sa postojecom temom o kupovini 500L. Na kojoj se vec 8 godina pise o iskustvima pri kupovini modela. Tako da se moze prelistati i do sada napisano.

Ako se vec gleda iskljucivo dizel, a na polovnim je tu daleko manja razlika u ceni - za moj ukus apsolutno 1.6 MultiJet. Proverena motorizacija sa 320 Njutna (i u verziji 105 i 120), koja sa lakocom nosi tu karoseriju. 1.3 je sa primetno manjim torque od 200 Njutna, a u odnosu na prvobitne, vec "legendarne" verzije od 1.3 - od Euro 5 se ljudi vec zale na neke sitnice na vecim kilometrazama (doduse na cescim modelima, tipa Punto Evo, Punto MY2012). Verujem da je malo drugacija prica sa primercima kupljenim kod nas, sa daleko manjim kilometrazama.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/24/2021 at 6:12 PM, Dzimbo said:

Ne znam da l je prava tema ali evo da podelim sa pivopijama da je 500l jedna od nagrada.

500l.jpg

prevara klasicna, ako procitate uslove "dobijanja" nagrade shvatice te.

kompjuter vs SMS jednom recju....ko god bude dobio nece biti srecan dobitnik vec dirigovani

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da, kada sam video da se kuca kod i da ti odmah izlazi da li si dobio ili ne, sve mi je bilo jasno. A inace i pivo je toliko razblazeno sada da ne moze ni da se pije.

Edited by Dzimbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...