Jump to content
FAS Euroauto Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Čisto za info...ja sam uzeo moj dizel 1.3 sa 115k na satu 2012 godište za 5000e spuštena cena sa 5900.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L mi nije prvi dizel (imao sam dva pre toga), ali, imam utisak da mu zimi baš treba dosta vremena da se motor zagreje i da počne da greje kabinu. To nije problem na vangradskim relacijama, ali, za gradsku upotrebu, ZIMI, ako je napolju "minus", a vozilo noći "na ulici", kada sednem u njega imam utisak kao da sam seo na hladnu klupu u parku, a dok on "progreje", ja se već pretvorim u ledenicu. Ili sam već stigao ... Ali, našao sam rešenje  :) Umotam se po butinama kao mumija (drugom jaknom), dok on ne progreje, a onda sa sebe "bacim jaknu"  :) Bem ti dizel Fiata u hladnim gradskim uslovima  :) Ne kažu džaba "Ne dao Ti Bog rata i Fiata...." 

 

viber_image_2020-11-27_11-06-56.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, moron said:

ako je napolju "minus", a vozilo noći "na ulici", kada sednem u njega imam utisak kao da sam seo na hladnu klupu u parku, a dok on "progreje"

Samo cu ti reci da sam ja zato uzeo grejace sedista(brat kinez) za vozacevo i suvozacevo sediste iz gore citiranog razloga. Iako je za nijansu manjeg gabarita od 1.9 sigurno se maaalcice lakse zagreje nego moja djutura... Konkretno, sa sve paljenjem i radom u mestu od par minuta, treba mu oko 3-4km da se mrdne cioda za grejanje i to saltanjem na 1500-1600 dok i motor malo se ne zagreje. 

 

500L living sam razmatrao (ona zelena boja mu vrh stoji) sa 1.6mNjet ali opasno drze cenu i nema ih mnogo po oglasima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, moron said:

Umotam se po butinama kao mumija (drugom jaknom)

Mozes da stavis i parce stiropora pod gu*icu :D ...

Iako vozimo i sluzbenjake, razlika se najbolje vidi sa licnim autom i na istim relacijama. Sa prethodnim JTD maltene stignem do posla a tek krene da pirka mlako. A isto to sa benzinjarom vec posle par stotina metara. Do posla je vec leto u sred zime, moram da gasim grejanje ranije da se aklimatizujem :stuart: .

Ma... Svaki ima i prednosti i mane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja često vozim bajs po gradu, pa i zimi, po minusu. I daleko mi je gore iskustvo (veće smrzavanje) da "na minusu" sednem u hladan 500L (da ne pominjem i prethodno vreme smrzavanja za eventualno čišćenje leda sa stakala) i da sa njime krenem na neku gradsku relaciju tokom koje se neće zagrejati (a mislim da on tek posle 5-6 km počinje stidljivo da greje, a što mi ništa ne znači ako mi je gradska relacija kraća), nego da na tom "minusu" sednem na bajs i odmah (ritmom vožnje) "uključim grejanje" ... Znam da su benzinci drugačiji/bolji po tom pitanju, ali, jbg, nema idealno, sve ima svoje mane i prednosti ... Tek, u 500L sa dizel motorom, zimi po gradu na kratkim relacijama odoše i bešika i prostata gore nego da bos hodaš po snegu ...  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volim zimu i hladnoću i generalno, dao bih dva letovanja za jedno zimovanje i nekako mi prija, ne znam ni da objasnim. Obzirom da živim u BG, zadnjih godina nema snega, mraza, nema zime :( a pritom, ne mogu da dišem normalno od zagađenog vazduha. Zlo i Naopako.

Kada sam kupovao 500L nije bila opcija za grejače sedišta :( a to je sjajna stvar za kratke relacije, grad a može da bude korisno na dugačkim putovanjima, uključe se najslabije da rade, tj da greju, i onda vazduh u kabini i ne mora da bude previše zagrejan, lakše se diše, lepše se vozi :)

Ovaj što sada vozim, počne da greje relativno brzo (benzinac) bukvalno posle par km, ali bi mnogo lepše bilo da imam grejače - nedostaju mi :) 

 

Prošli automobil mi je bio dizel 1.3 jtd tj cdti ali italijan :) i verovatno, poučeni nekim ranijim iskustvom sa grejanjem dizela, imao je zimski paket opreme, grejanje je radilo posle par minuta rada u mestu, grejanje sedišta, volana ... i ne znam da li to do motora ili nešto drugo, ali grejanje je funkcionisalo savršeno :) bolje nego na 500L :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo 500l 1.6 mjtd kuća - posao 5 km počne da greje posle prvog kilometra. Kazaljka termostata se ne pomeri, kad se parkira na poslu, dok vozim ne idem preko 1500 obrtaja... Radio sam veliki servis krajem avgusta, menjan je antifriz al ga je majstor korektno odzračio i greje baš zapravo.
Auto mi stoji pod nadstrešnicom, a ove godine nije ni bilo ispod 0.

Sent from my VKY-L09 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno mi je to. Vozio sam 2,0 HDI i 1.6 HDI i oni su imali "problem" sporog zagrevanja po hladnom vremenu (nisu ni oni mogli po minusu da počnu da greju ispod bar 3-4 km gradske vožnje), ali, kod 500L 1,6 MJ je to još više izraženo. Pri čemu on sasvim normalno postigne radnu temperaturu. Naravno, ne treba mu isto vreme da se motor (na minusu) zagreje ako odmah posle paljenja izadjem na auto put (jer živim maltene pored uključenja na autoput ) i ako samo vozim gradskim ulicama. Ili, ako prenoći u garaži (tamo mi je ovek 16-18 stepeni), ali je uglavnom "iseljen" iz nje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, alfini0507 said:

Kako ih palis istovremeno? Razdelnik? Koliko struje vuku?

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 

Bacicu na svojoj temi potrosnju, ali ovako izgledaju, da ne spamujemo ovde Post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, da li neko zna nesto vise o automatskom menjacu AW60T-6F25 koji se ugradjuje u 500L od 2018?
Jedino sto sam izvukao je da je 6 brzina...

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U DiZlo ide C510 5b automatika duallogic, C635 automatik 6b i navedeni Aisin koji si našao.

 

Za te aisine kažu samo redovno menjati ulje, neke gumice u menjaču i da je pouzdan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vladimir Pecarski

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o 500L. Tako da ovde mozes da procitas prilicno o samom modelu.

S druge strane, ovde su kupovani vecinom kao novi, samim tim najcesce sa ulaznom atmosferskom motorizacijom. Konkretno T-Jet 500L nema puno na forumu (bio je recimo jedan nov sa fabrickim plinom, koliko se secam iz glave).

Ali je ovde bas dosta pisano o tom motoru, imas bas detaljno o specifikacijama, performansama, potrosnji i na drugim modelima slicne tezine. Mozes da pronadjes pomocu Search foruma. U principu zahvalan turbak, relativno jeftino odrzavanje i registracija, malo starije konstrukcije pa je samim tim i potrosnja trunku veca od danasnjih standarda. Sto se opet kompenzuje drugim stvarima i pristupacnoscu delova. Cena malog servisa npr. je maltene kao na 1368 ccm atmosfercu, bagatela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Nuova Bravo su isle starije Euro 4 i Euro 5 verzije. Startne su bile sa 206 Njutna.

Na 500L je Euro 6, sa 215 Njutna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...