Jump to content
FAS Euroauto Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

On 8/15/2020 at 8:40 PM, moron said:

 

Što se tiče hladjenja (gornje) kasete, imaš u kaseti "točkić", kojim otvaraš ili zatvaraš "duvanje" u gornjoj kaseti.

Nemam nikakav točkić :( 


Verovatno nemam ni hlađenje :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam da svaki model 500L ima u (gornjoj) kaseti "otvor" za klimatizaciju ( otvor je u obliku većeg "čepa", a zakretanjem "čepa" se dozira dotok klimatizovanog vazduha).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Ma, nema veze. Ja za pet godina nikada ništa u tu kasetu nisam stavio da rashladim, jer je ta gornja kaseta malena. Bolje bi bilo da je hladjena ta donja. A, nije. Na 308 sam imao hladjenu donju kasetu, mogle su stati (popreko) flaše unutra od 0,75 ili i 1 litar, i to je bilo leti ok. Ali, "preživi" se i bez toga. Bez dosta te opreme se može, jer dobar deo toga su samo "gluposti" i realno samo deo naše bolesti i potrošačke razmaženosti. Na Hondi nemam tu klimatizaciju kasete (a košta više nego dva 500L). A i prednja hauba Honde ima običnu "šipku", a ne hidraulične podizače kao 500L. 500L je (meni) "gospodski automobil", po mnogim stvarima  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/17/2020 at 9:58 PM, knezevic76 said:

Ne gledaj više ništa po autu emoji16.png

To mi je rekao i ovaj prodavac :) 

On 8/17/2020 at 10:13 PM, moron said:

@ortakov

Ma, nema veze. Ja za pet godina nikada ništa u tu kasetu nisam stavio da rashladim, jer je ta gornja kaseta malena. Bolje bi bilo da je hladjena ta donja. A, nije. Na 308 sam imao hladjenu donju kasetu, mogle su stati (popreko) flaše unutra od 0,75 ili i 1 litar, i to je bilo leti ok. Ali, "preživi" se i bez toga. Bez dosta te opreme se može, jer dobar deo toga su samo "gluposti" i realno samo deo naše bolesti i potrošačke razmaženosti. Na Hondi nemam tu klimatizaciju kasete (a košta više nego dva 500L). A i prednja hauba Honde ima običnu "šipku", a ne hidraulične podizače kao 500L. 500L je (meni) "gospodski automobil", po mnogim stvarima  :)

 

Sve se slažem, ali, ako bi trebalo da imam, što da nemam !? 


Generalno, što se tiče automobila, ja sam veoma - veoma zadovoljan. Istina je, potpuno gospodski napravljen auto, sa puno prostora, ostava za sitnice, vrlo dobrim voznim karakteristikama... 

 

Juče sam gledao nivo ulja, posle prvih 2000 km. Ima nešto malo preko pola, što je sasvim korektno, obzirom da sam video da ljudi dosipaju dosta ulja u taj motor.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cudno da su to izbacili u odnosu na prve modele......mozda i cudnije nego diskove pozadi.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar su diskovi pozadi "izbačeni"? Koliko sam ja primetio, to su uvek imali sa motorima 1,6 dizel i 1,4 turbo benzin. Ako sam dobro uočio, jer ih je spolja teško razlikovati, osim, čini mi se po položaju izduvnog lonca pozadi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je normalno da se nakon pređenih 2000 km promeni zvuk motora - trenutno mi nešto više "reži" i nije više onako tih?

Razlika je veoma mala i nije nešto što zabrinjava, ali čisto htedoh da čujem i vaša iskustva.

 

Nakon 1000km sam u više navrata (obično prilikom preticanja) išao u više obrtaje (ali naravno ne u crveno), nadam se da nisam nešto produvao (ovo je i bila preporuka nekih forumaša - da se ne ulenji). :D

 

Potrošnja (većinom otvoreni i auto-put) je trenutno oko 7l (čep metoda), i osetno je manja nego što je bila u početku.

Edited by Cuppa
dodat info o potrošnji

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, horvat said:

2000 km nakon cega? Malog servisa ili?

Od kupovine, izvinjavam se što nisam odmah naveo (1.4 benzin je motor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je nov auto, logicno je, motor se malo po malo razradjuje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, imam Fiat Idea 1.4 16v motor i sada razmišljam za upgrade za polovan Fiat 500L.

Idea me je ove 4 godine koliko je imam prilično dobro služila, odličan auto za grad i jeftin za održavanje, jedino što se muči za uzbrdicama i za nijansu bi mogao manje da troši.

 

Obzirom na moju retku vožnju, u proseku oko 5.000km godišnje (računjući tu i po oko 1.500-2.000km svake godine kada se ide na odmor),

da sam bio zadovoljan kako se Idea 1.4 ponaša po gradu i sa cenom održavanja, razum mi govori da bi opet trebao da idem na 1.4 motor (koliko sam video osnovna verzija je u pitanju isti motor).

Sa druge strane kada već radim upgrade i uzimam noviji auto, hteo bi i nešto jači motor ali da opet ne bude velika razlika u održavanju u odnosu na 1.4.

 

Tako da bi zamolio za savete i mišljenja, hvala.

Edited by Simbaa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/12/2020 at 2:37 PM, Simbaa said:

...kada već radim upgrade i uzimam noviji auto, hteo bi i nešto jači motor ali da opet ne bude velika razlika u održavanju u odnosu na 1.4.

Na kilometražu koju praviš godišnje tvoje održavanje se svede na mali servis. Razlika u ceni malog servisa između 1.4 atmo motora sa jedne strane, i 1.3 MJet/1.6 MJet ili 1.4 TJet je, smatram, beznačajni dodatni trošak imajući u vidu da ga ionako radiš jednom u 12 meseci. Ukratko, ne može ''dealbreaker'' biti par desetina evra jednom u 12 meseci jer to izađe par evra mesečnog troška. :) 

 

1.3 MJet u Fiatu 500L će ti se činiti agilnijim iako ima za mrvu manje KS od 1.4 atmosferca jer zbog ozbiljne prednosti u Nm biće stvarno agilniji naročito u međuubrzanjima. Plus, ušteda na gorivu će ti biti dovoljna da pokriješ razliku u onom malom servisu.  :) Zbog toga, mislim da bi se 1.3 MJet uklopio odlično u tu tvoju ideju.

Ako njega (1.3 MJet) nema mnogo na tržištu polovnjaka za 500L, ne bih bežao ni od drugih varijanti motora jer nema tu drastičnih razlika u redovnom održavanju...pretpostavljam da bi taj 500L vozio par godina (ma, i 5 godina da bude to je u tvom slučaju baš mala kilometraža), pa oni tradicionalni strahovi od turba/zamajca/seta kvačila ne bi čekali tebe, nego onoga ko kupi taj polovnjak posle tebe.

 

@Simbaa

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo hvala na odgovoru.

Cena malog servisa nije problem, već me je strah upravo od potencijalnih kvarova koje si naveo a koje ima samo dizel (zamajac, turba, dizne...), auto bi vozio sigurno bar oko 5 godina,

e sad što kažeš, obzirom koliko vozim možda me ništa od toga ne zakači.

Kako su se inače pokazali ostali motori (ne računajući 1.4 V16) na 500L?

23 hours ago, Zhorz said:

pa jedino turbo ako ces benzinca 

Hvala na odgovoru.

Kako se generalno pokazao taj motor?

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, sredjen post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo benzinac ti ofc ima zamajac, a gledajuci tvoj stav iz prethodnog posta po pitanju 'izbegavanju' kvarova kod istih, jedini 1.4 16V nema doticni. Svi ostali yup, da, imaju. 1.6 mjet, 1.4 tjet...sve preko 95ks i sa vecim Nm, tako da taj trosak tesko da ces izbeci ako iole zelis snazniji auto i uzitak u voznji.

1.4 turbak je dobar motor, osnova se vuce odavno iz FIRE motora (1.4 bloka) a turbo mizerno komplikuje odrzavanje, dok je uzitak neuporediv..potisak i ks. Ono sto je neka generalna preporuka je kada se malo naprzi motor, pri stajanju valja da malo 'iskulira' turbo tj da se ohladi.

Mozes procitati iskustva i iz 1.4 turbo kod Tipa, kod Novog Brava, Delte, Giuliette isti su to motori.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, ISV_01 said:

Svi ostali yup, da, imaju. 1.6 mjet, 1.4 tjet...sve preko 95ks i sa vecim Nm, tako da taj trosak tesko da ces izbeci ako iole zelis snazniji auto i uzitak u voznji.

Ne znam cemu "plasenje" i apriori stav "tesko da ces izbeci" trosak za zamajac? Da je potencijalan trosak - jeste. Da apriori odlazi kao da je od plastelina - e to vec malo teze. U turbo svetu sam od kako su se ovde omasovili CommonRail dizelasi (pocetkom 2000-ih) sto sa sluzbenim, sto sa licnim i vozilima ljudi u okruzenju. I znam vrlo mali procenat slucajeva gde je morao da se sredjuje, mislim pre svega na mladja ili "neakana" porodicna vozila vozila gde bi upao i 500L. Ako se gledaju turbo benzinci generalno, imaju manji torque od dizelasa (T-Jet od 206-230 Njutna, MultiAir od 230-250 Njutna, a 1.6 MultiJet 320 Njutna) i voze se u malo visim obrtajima, pa su samim tim postedjeniji po tom pitanju.

Obicno je kod ljudi koji voze atmosferce starije generacije prisutan taj cuveni trojac srpskih strahova "turbina/dizne/zamajac". Ali ako se zeli iole performantnije vozilo od anemicnog atmosferca, to je jednostavno nesto neizbezno. Za mene je downsizing (uz napucane trocilindrase ispod 1l zapremine) mnogo gora mora :) . Ako se lepo probere i uzme sacuvano vozilo, moze da se prodje vrlo lepo i bez nekih vanrednih troskova. Kao i uvek, najvise zavisi od konkretnog primerka. A sa ovako malim kilometrazama koje covek prelazi, verovatnoca je jos manja.

Konkretno sto se 500L tice, kod polovnih turbaka ovde si maltene 99.9% usmeren na redje 1.3 ili 1.6 MultiJet. Iz prostog razloga sto su ljudi pri kupovini novih uglavnom opredeljivali za najslabiji FIRE atmo motor u ponudi, a iz uvoza ih nema nesto. Turbo benzinci su kod nas prodavani na nivou statisticke greske. Uostalom, probajte da na PA potrazite 500L benzinske turbake (tj. benzince preko 95 KS), pa napisite koliko ih (niste :)) nasli.

1 hour ago, Simbaa said:

Kako su se inače pokazali ostali motori (ne računajući 1.4 V16) na 500L?

Uglavnom svi turbaci su dobri i provereni. T-Jet 120 je motor starije konstrukcije, jednostavan, jeftin za odrzavanje i registraciju, sa trunku vecom potrosnjom za moderna shvatanja. 0.9 TwinAir dvocilindras je egzotika koju ne verujem da ces uopste naci ili gledati. Od dizela,1.3 MultiJet cuveni mali motor proizveden u nekoliko miliona primeraka, isao u gomilu modela. A ako se ide na polovan dizel, najbolji izbor je svakako 1.6 120 koji sa lakocom nosi tu Small platformu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je pri izboru polovnog 500L bez osnova prenaglašen strah od dizela i njihovih komponenti. Ogromna većina polovnih 500L na oglasima su iz kategorije "kupljen nov u Srbiji", tako da je manji rizik od mućki sa kilometražom. A na oglasima ima i dizela sa bukvalno smešnim kilometrima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IvanReceno sa aspekta njegovog posta, na osnovu kojeg zeli izbeci taj trosak (da li po svaku cenu ili ne, to ne znam, ali svakako sam shvatio da taj trosak clan ne zeli) te je zato i napisan. 

Da je trosak - da, slazemo se da jeste, ali nije desni bubreg pa da zivis bez njega, nego potrosna roba koja ode pre ili kasnije zavisno od XYZ  faktora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

14 minutes ago, moron said:

Mislim da je pri izboru polovnog 500L bez osnova prenaglašen strah od dizela i njihovih komponenti. Ogromna većina polovnih 500L na oglasima su iz kategorije "kupljen nov u Srbiji", tako da je manji rizik od mućki sa kilometražom. A na oglasima ima i dizela sa bukvalno smešnim kilometrima.

Upravo to i ja napisah i apsolutno se slazem... Ne treba zaboraviti ni koja je bila razlika u ceni izmedju tih motorizacija kao novih i da je to vec neko platio pre vas. Na polovnjacima je ta razlika sve manja vremenom i steta je to ne iskoristiti. Druga stvar - vrlo cesto bolja motorizacija vuce i bogatiju opremu i sve to drasticno poboljsava kompletan utisak o modelu i omogucava uzivanje u voznji.

Jos jedna stvar, posto kolega poredi sa Ideom 1.4 - iako je na Small platformi, 500L je pretpostavljam sigurno 10-15% teze vozilo sa istom motorizacijom. Tj. racunaj kao da u Idei stalno vozis jos 1-1.5 :) osobu.

 

7 minutes ago, ISV_01 said:

Receno sa aspekta njegovog posta, na osnovu kojeg zeli izbeci taj trosak

Pa onda kazes da trosak potencijalno postoji, a ne da ga ne moze izbeci ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo je za sad opasno dobro. Ja sam nabasao na 1.3 MJT sa 115k na satu od prvog vlasnika. Dobio sam kompletnu servisnu knjigu, čak i račun na 12600e pri kupovini auta.
A sam mali motor me je iznenadio koliko je živahan i elastičan. Bučniji jeste ali mislim da je bolja opcija od benzinca, osim u turbo varijanti naravno.
Igrom slučaja dva drugara imaju benzince...jedan običan a drugi turbo i baš ima razlike u vožnji sa sva tri motora.
Mislim da je u ovom trenutku dizel prilično dobra kupovina i ako sam ptijemčiviji benzinu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tu tezinu, 1.3 korektno radi posao po gradu i na magistrali, okruglo je na 200 Njutna. Za AP, minus mu je FPT-ov C510.5 petobrzinac (1.6 nosi C635.6).

Kao sto gore napisah, T-Jet u 500L je na 215 Nm (120 KS), obican FIRE na 127 Nm (95 KS).

Sa torque je naravno dominantan 1.6, sa 320 Nm. Preko 2.5 puta vise od osnovnog motora, ogromna razlika, sa lakocom nosi tu karoseriju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel je dobra opcija, svakako, u svim parametrima je bolji. Manje troši, bolje ide ali vuče potencijalne moguće relativno skupe kvarove. Nije čak ni to toliki problem, već majstori, koji mogu da ofrljače bilo koji servis a tek kod modernijih tehnologija, to je tek izraženo.

Ja vozim 1.4 - 16 v, običan, bez turba i ja sam zadovoljan. Prvenstveno jer ja nikad ili jako retko prekoračujem ograničenja brzine. Sa 50 km/h do 80 - 90 i ovaj sasvim pristojno se zavrti i ubrza i subjektivni osećaj je da je mi je to čak i bolje od 1.3 mjt koji sam pre toga vozio u autu slične težine. Napominjem da mi je dizelaš bio bukvalno u fabričkom stanju, nije trošio ulje, dimio i sl, tačnije, ja sam mu uradio motor, tako da to mogu da potvrdim.

Čini mi se čak i da do 100 km/h ovaj benzinac može brže da dosegne.

Naravno, potrošnja je nešto veća, za 3000 km, prosečno po bordu je 6.9 litara tj u praksi do 7.5 litara.


Ako čovek godišnje prelazi oko 5000 km, nema nikakve veze koji će da kupi, samo što bolje očuvan primerak, sa što više opreme i to je to.

Verujem da može bar 2 - 3 godine mlađi auto da uzme, za razliku u ceni benzinac - dizel a to nije beznačajno, što u pogledu održavanja, što u principu, sledeće prodaje. 

A ne treba ni zaboraviti sve strože propise za dizel automobile, pa može imati i problem sa registracijom ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...