Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

U potpunosti se slažem. Da mi nije počeo truliti Lancer iz '92, još bih ga vozio. Em ide, em tng, em servisi i popravke smešni...... Sad mi mali servis na renou kao veliki za Lancera. E jedino što japanac nije imao klimu.
Sa druge strane, ništa brže nit udobnije ne stižem na odredište, pogotovo u BG, ni sa ovim renoom od 90ks ni nissanom sa 150ks.
Valjda dođe čovek u te godine, pogotovo kad prelazi mnogo km godišnje pa mu pun k volana, gde mu bitno da je auto što jeftiniji za exploataciju i da mu se volan što lakše okreće.
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

 

Nisam ja protiv novotarija, naprotiv, volim i ja razne nove zezalice, samo ne volim da plaćam za to :) a to jedno sa drugim ne ide

 

Recimo, meni je asocijacija za noviji automobil, prvenstveno, bezbedniji automobil u svakom pogledu. 

E sad, recimo, sve te neke "nove zezalice" koliko pomažu, ustvari, mogu i da budu i štetne. 

Npr navigacija, vrlo zgodna spravica. Međutim, radili su istraživanje nemci, trajalo je 6 meseci, izdvojili su jedan broj ljudi, koji su koristili navigaciju svaki dan, bez obzira gde se kreću, da li idu u neki drugi grad ili do apoteke, vrtića itd. Nakon tih 6 meseci, ukinuta im je navigacija i onda su došli do zaključka da je jedan broj ljudi imao problem da se snađe u gradu, čak i kada ide na ista mesta, gde su ranije išli. Nije banalna stvar uopšte!

Tako je i sa drugim pomoćnim aplikacijama. Ja sam primetio, moj automobil ima automatsko paljenje svetla i to je super, ne razmišljam o tome. Međutim, kada sedenem u ženin auto, ja često zaboravim da upalim svetla!? Ne razmišljaj o ovom, ne razmišljaj o onom, ustvari, ne razmišljaš ništa i onda postaješ debil.

Za 10 ak godina, današnji klinci neće znati da naprave "vagu" kad kreću na uzbrdici. Tako je isto i sa menjačima, neće ljudi znati da koriste manuelni menjač. Pričao sam o tome sa nekim drugarima i reakcija je bila, ma koji će im to k. i onako će za 10 ak godina sve to biti "normalno". 

Pa da, ali onda definitivno postajemo "roboti" bez da koristimo mozak, za bilo šta, pa i za vožnju. Nije to priča o teoriji zavere i sl. jednostavno konstatujem stanje stvari.

 

I upravo, ako bi za nešto trebalo da se da novac od tih novih zezalica, to bi baš trebalo da bude motor, ovo što je pričao @Ivan da se to omasovi, da bude normalno, jer to sigurno služi svrsi, brže ide, lepše radi, verovatno i manje troši jer za određeni utrošak energije (goriva) napravi veću energeriju pokreta itd.

 

Mi matori, konzervativni, kada bi se mi pitali, verovatno bi i dalje vozili na karburator, jer, šta će ti elektronika, to se kvari :) a evo, nakon 3 decenije od potpunog prestanja upotrebe karburatora, vidimo da to i nije baš tako, napredak je očigledan, vozila manje troše, lepše rade, duže traju motori, nema čestog podešavanja itd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje vise volim "vozacke" automobile, sa sto manje asistencije, ne patim od toga uopste. Naravno da je neke gadgete lepo imati, cisto da pripomognu.

Ono sto sam napisao iznad nije mesanje ni u ciji dzep i izbor, daleko bilo. Samo odgovor i drugarsko caskanje sa kolegom, apropo torque i snage na modernim turbacima, cenama odrzavanja, potrosnji... Malo drugacije sve to izgleda u realnosti, nego sto vecina to i dalje dozivljava kroz cuveno srpsko trojstvo strahova "turbo-dizne-zamajac".  Pogotovo vazi za kupovinu novog. Par podataka iz prakse su bili jedina poenta, posto od svih novih 500L i Tipo modela na forumu, maltene na prste jedne ruke mogu da se nabroje oni sa debelo proverenom T-Jet i MultiJet motorizacijom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupovina novog vozila u pravilu znači odustvo problema (u smislu kvarova).

Imao sam 16 godina dva pežoa (307/308), na jednom mi crkla ručica migavaca (nije vraćao desni migavac kada volan motam u levo), a na drugom EGR (na oko 120 kkm) i jedan kraj spone (na oko 140-150 kkm).

Na 500L već pet godina nemam kvara. To vozilo mi deluje izuzetno solidno uradjeno. Kvalitetno. Uliva mi poverenje.

Pre 307 sam imao 13 godina Vitaru, bilo je kvarova, ali pretežno neke sitnice ( manžeta prednjeg desnog homokinetičkog zgloba, dihtung razdovnika paljenja, sajla ručne), najveći "kvar" mi je bio auspuh (morao sam menjam skoro ceo), ali i zamena kvačila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ortakov said:

Gledao sam u eper, još uvek nije upisan u bazu

Tesko da ces ga skorije i naci :) . Ove nama smrtnicima dostupne online verzije (Polska, Pekidi i sl...) su verzije stare u najboljem slucaju par godina, nisam ljudima mogao da pronadjem ni Tipo 356, star par godina.

Konacno, da vise ne slusamo kako strepis :stuart: . Salu na stranu - sa srecom da ga preuzmes i u zdravlju vozis, pa se valjda druzimo nekad i na nekom FLCS skupu ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Hvala!

Moram da mračim :) takva mi priroda :) 

Ja sam kao onaj, uvek vidim neki problem :) mada, ma koliko to čudno zvučalo, više puta mi je to spasilo glavu, doslovno i ne samo meni, već i ljudima koji su bili samnom! Inače, ja verujem da sam ja jedini koji je rekao ovima u predstavništvu, da ne prave fakturu, dok ja ne pogledam auto :) :) :) da ja vidim, da li su oni sve tu ugradili što sam ja tu tražio, da li je to sve ispalo kako treba. E, kad ja to potvrdim, može faktura, pa pare :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I obavezno pre love, pred njima da rasturis sve tapacire vrata :D .

Da slucajno umesto podizaca ne naidjes na ispisano "Kakva plata, takva vrata" (secate se angdote iz bivse Juge, cini mi se sa Zastavom 101).

Sa srecom, jos jednom ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ortakov said:

Polako s'to čestitanje .... :)

Velika je to stvar kada saznaš da je "rodjen", kada već imaš broj tvoje šasije ... Dalje je lako  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Ivan said:

Tesko da ces ga skorije i naci

Eto, ukucah ja sada u eper VIN mog 500L ( koji je ušao u šestu godinu ) i "tamo" piše: "VIN not found"  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao, viđen na placu :) 

Sve je urađeno korektno, čak, deluje dosta dobro napravljen. 

Nema šuspleh, moraće da se dokupi, verovatno pri prvoj zameni ulja, za par hiljada km, tj pred zimu. 

Mnogo je zanimljiva spravica retrovizor za nadozor dece a i onaj električni retrovizor, ima dugme, kao da pališ TV :) 

Led ambijentalno osvetljenje i blago zatamnjena stakla.

E sad, stakla pozadi nisu u potpunosti zatamnjena, što meni više odgovara, baš sam razmišljao o tome, kako će to izgledati, jer ovi nisu znali koliki će stepen zatamnjenja biti. Ostali prozori su tonirani.

Mislim da ću, ako sve bude kako treba, recimo u sredu uspeti da ga preuzmem (procedura oko lizinga, registracije itd.)

 

Da li neko zna šta je sve potrebno imati kada je u pitanju teretno vozilo, registrovano na firmu (putni nalog, pečat, nalepnica za ograničenje brzine, oznaka čije je vozilo tj oznaka firme itd)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, ortakov said:

Da li neko zna šta je sve potrebno imati kada je u pitanju teretno vozilo, registrovano na firmu (putni nalog, pečat, nalepnica za ograničenje brzine, oznaka čije je vozilo tj oznaka firme itd)?

Pitaš za ovaj putnički 500L koji si kupio, ili ne? Ako nije za 500L onda treba da ide u drugu temu...

Ili si kupio N1?

 

Ako je 500L N1, ne treba ti skoro ništa od toga što si naveo.

 

- Zakonom o prevozu tereta u drumskom saobraćaju (''Sl. glasnik RS'', br. 68/2015), čija primena je počela 13.02.2017. nije propisana obaveza izdavanja i vođenja putnih naloga za teretna vozila kojim se obavlja prevoz tereta u drumskom saobraćaju. Možeš da ga imaš radi lakše interne evidencije u okviru firme, i sam onda možeš da odrediš njegovu formu, tj. šta smatraš da treba da se upisuje u njega.

- Nalepnice o ograničenju brzine nisu obavezne.

- Pečat isto tako.

- Oznaka firme treba da postoji na vratima ako je na firmu registrovan.

- Treba ti PP aparat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Čestitke !

 

Ono što je nezodno kada su kola registrovana na firmu, jeste i to što su i sve kazne iz ZOBS-a uglavnom daleko veće ako je u pitanju vozilo firme,  a nekada su čak drakonske (posebno ona na firmu, dok su za ovl. lice i samog vozača često i slične).

Plus, ta oznaka firme sa strane ( ako ćemo baš poštovati zakon), zna meni biti malo iritantna (ako bi čovek eventualno želeo neku diskreciju). A onda ti dodje neki "moron" pa ti još meri i veličinu slova kojom je ispisan naziv firme ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se isplati doplatiti 50€ za taj "retrovizor za nadzor dece" - meni deluje da je to puno parica?

 

Takodje, pretražih kompletan internet u nadi da pronadjem kako izgleda ambijentalno osvetljenje na 500L-u, ali bez uspeha - da li neko možda ima neki link ili sličice (apsolutno nemam predstavu šta je ovo)?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Cuppa said:

...pretražih kompletan internet u nadi da pronadjem kako izgleda ambijentalno osvetljenje na 500L-u, ali bez uspeha - da li neko možda ima neki link ili sličice (apsolutno nemam predstavu šta je ovo)?

Sa digitalne prezentacije redizajniranog 500L od pre tri godine...pa na toj prezentaciji svoj deo imala je i Alga Zaharescu (interior design):

 

svetlo unutra 500l ambijentalno 02.png svetlo unutra 500L ambijentalno.png

 

Ambijentalno svetlo je bele boje (kao instrument tabla), pozicije koje se vide na slici iza nje su ispred ručice menjača, u vratima...a koliko znam trebalo bi da ima i u držačima za čaše (iako to nisam video na ovoj slici iza nje) koji su na centralnom stubu pored ručne. Ono što ona nije rekla (ili nisam video) je da se jačina ambijentalnog osvetljenja može podešavati u 6 nivoa, a to podešavanje kao i uključivanje samog ambijentalnog osvetljenja ide preko UConnect uređaja.

 

Njen deo počinje od 21. minuta videa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Hvala, sad još procedura oko registracije, lizinga itd.

 

Znam za kazne, to mi je generalno problem, ali, za zadnjih 20 ak godina, imao sam ukupno 3 - 4 kazne, i svaki put je bilo opravdano bilo. Da se nadam da neće biti problema, za prvih 5 - 6 godina.

Što se tiče natpisa, to neće biti problem, moja firma ima lep naziv :) pa se neće ni znati da li je to naziv firme ili model auta :) 

Porezi su ogromni, morao sam na neki način da to ispeglam, ovo je jedan od načina.

 

@Cuppa

Dodatni retrovizor je koštao 15€ + PDV 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Hvala za info - pogledao sam na kraju kompletan video, interesantnu su prezentaciju napravili.
Deluje stvarno lepo ovo osvetljenje, bilo bi dobro da neko od srećnih vlasnika napiše koju reč.

 

@ortakov
Onda je to druga priča - sada je cena za dodatni retrovizor u aktuelnim cenovnicima 50 eur. :(

 

Edited by Ivan
Sredjeni tagovi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...