Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Baš je čudna lista.

Redizajnirana Meriva je baš loša, prastari C3 se dobro drži, Note iznenađujuće dobar, B-max u padu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skratili radnu nedelju u FAS-u sa pet na tri dana, smanjili proizvodnju... Ja bih rekao da ipak (lagano) gubi dah.

 

Dan može da bude sa proizvedenih 220 komada, a može i sa 600. Samo što u prvim mesecima proizvodnje nisu nikako mogli da podignu tempo ni na blizu 600 proizvedenih po danu, pa im je zato trebalo da fabrika radi 24 sata. Nekada su radili 4 dana po 12 sati u dve smene...pa 5 dana po 8 sati u dve smene (tu već nema noćnog rada), a nekada i u tri smene. Sve su to izmenjali od kada je napravljen prvi 500L u Kragujevcu. Ali, narod nekako uvek pomisli da se nešto počelo menjati tek sad skoro jer je bilo u medijima masovno... ;)

 

Prodajni rezultat su jedino merilo, a ne kako je organizovana proizvodnja u Kragujevcu. Cifre prodaje vidiš gore.

Normalno je da su se odavno već uhodali i da im sada treba manje vremena da naprave 600 komada nego nekada. Nekada su im trebala skoro 3 radna dana za to, danas jedan radni dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš je čudna lista.

Redizajnirana Meriva je baš loša, prastari C3 se dobro drži, Note iznenađujuće dobar, B-max u padu.

 

Mislim da su Merivu "ubila" vrata i cijena. C3 ima dobru cijenu, zanimljiv dizajn i to prolazi. 

Mada se meni kod C3 Picassa nikako ne svidja enterijer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih samo da se vratim sa prodajnih rezultata na menjac kod 500l :-)

Mene prva brzina podseca na prvu kod Dustera, kao da je ubacena da zameni reduktor :-D iznenadio sam se kroz kakve gudure je ficko prosao, lagano, prva i bez gasa :-D

Uvek sam vozio automobile sa malim benzinskim motorima, u odnosu na njih 500l ne ide ni bolje ni losije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Baš je čudna lista.

Redizajnirana Meriva je baš loša, prastari C3 se dobro drži, Note iznenađujuće dobar, B-max u padu.

 

Mislim da su Merivu "ubila" vrata i cijena. C3 ima dobru cijenu, zanimljiv dizajn i to prolazi. 

Mada se meni kod C3 Picassa nikako ne svidja enterijer.

 

U nekom trenutku sam poredio cene svih navedenih osim Note-a i svi su bili tu negde. Par stotina € gore ili dole. Trenutno stanje ne znam, a mrzi me da gledam, jer naše cene nisu baš relevantne za evropski nivo prodaje.

 

Meni je logično da svi evropski proizvođači najviše plasiraju na matična tržišta. Fiat na talijansko, C3 na francusko, a Opel i Ford na nemačko. Nemačko je najveće, a nije im pomoglo. Meni čudno. I meriva i Bmax jesu specifični u pogledu vrata, ali nisu loša vozila.

 

Da se vratim na FAS, smene, prekide proizvodnje....

 

FAS je fabrika koja radi ispod svojih kapaciteta. Fali joj još jedan model koji bi se sklapao paralelno sa L-om. Tada ne bi bilo slobodnih dana, smanjenja radnih sati....

L nije vozilo koje obimom proizvodnje može da nosi jednu savremenu fabriku. Predodređen je da bude drugi model na traci uz npr Punta koji bi činio gro proizvodnje. Tada bi fabrika radila u 3 smene 24/7.

 

 

Uvek sam vozio automobile sa malim benzinskim motorima, u odnosu na njih 500l ne ide ni bolje ni losije...

Meni je to i logično. Kod malih atmo benzinaca nema drastičnih iskakanja, a i fabrike se trude da im bazni motori budu odmereni tako da pruže neki očekivani nivo koji je manje više isto postavljen kod većine.

1.4 je motor za grad i kao takav je dobar, a korektno će odraditi po koji odlazak na more, planinu ili selo. Nije za jurcanja visokim brzinama i tu od njega ne treba očekivati. čuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceo segment "small mpv" nije previše popularan ali zato fantastično raste "small suv" i mislim da ga ugrožava..

 

                                      prva polovina 2014/ prva polovina 2013/ procenat rasta,

1.     Renault Captur              86.859                    17.919                   +385%
2.     Peugeot 2008               73.508                     11.336                   +548%
3.     Dacia Duster                  66.027                    47.081                   +40%
4.     Opel/Vauxhall Mokka     62.060                     37.726                   +65%

 

Ulaze i novi u trku: Ford ecosport, Fiat/Jeep, Hoda HR-V a čeka se VW Taigun ...


I ja bih pre vozio 500X nego 500L ili Moku pre Merive, kada bih imao mogućnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo zivo ljudi  :) ,

 

Imam par pitanja pa ako mozete ispomoci.

 

- Gde kupiti pristojne patosnice za fiat 500L ?

- Dobosi na zadnjim tockovima, kod modela sa 1.4 atmo motorom, jel to u svim verzijama opreme ?

- Ima li neko ideju kako zastiti od kradje ratkapne na 16" alu felnama, stetocine krenule da ih skidaju u sred dana na parkingu ispred Tempa kod ade..

 

- 1.4 atmosferac, postoji li neka procedura razrade motora, ne vidim nista u uputstvu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Patosnice imas u spider autu. Evo linka http://www.spiderauto.co.rs/

-Dobosi se ugradjuju u osnovne modele zadnjih 6 meseci

-Ne verujem da ih mozes zastiti, mozda da ih zalepis silikonom

-Ima negde gde smo pisali o tome. Ukratko: prvih par hiljada km ne voziti bas u previsokim obrtajima, truditi se da se ne gazi kocnica maksimalno, i kontrolisati ulje, hoce malo vise da ptrosi u pocetku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro nam došao :-)

- Gumene ili platnene? Ja sam kupio platnene u Lav auto, potraži na internetu imaju I online prodaju. 2 vrste imaju bolje I skuplje preko 2500 I losije I jeftinije oko 1800.

- Oko doboša će najbolje odgovoriti član kubura radi tamo ali ja mislim je doboš na svima.

- Imam alu felne pa ti ne mogu pomoći.

- Sedi I vozi, izbegavaj da ga poteras u visoke obrtaje, sto bi rekli u crveno.

I uživaj u novom autu :-)

Edited by Suzuki

Share this post


Link to post
Share on other sites

@low rider

- ja sam kupio fine u metrou, gumene, za 700 dinara

- kod mene su diskovi i nazad..al moj je trekking

- ratkapne na alu felnama? ja sam na celicnim vezivao ratkapne onim vezicama plasticnim. stavis bele i ne vide se

- meni su prilikom kupovine rekli da ne moram bas da vozim u najvecim obrtajima prvih 1000 km i to je bilo to ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi na brzim odgovorima !

 

@debelizmaj, uh jeftino. 

Je l imaju kopcanje bas za 500L ?

 

U fiat katalogu platnene kostaju oko 40 evra prednje, oko 20 zadnje. Ne bih da bacam pare ako ima jeftinijih, a skrojenih za 500l.

 

@Suzuki

Hvala na dobrodoslici :).

I ja imam alu felne, mislio sam na plasticne poklopce alufelne, koji idu preko srafova:

Fiat_500L-Wheels_1b.jpg

 

Skidali su mi iste sa Stila, odmah su pokusali da skinu sa 500L, stetocine. Ajd za Stila jos i mozes da nadjes polovne, ali da jurim za 500...

Edited by low rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ low rider

Sve je to super ali ne u ovoj temi,koja se bavi savetima u vezi kupovine 500L,dakle ovo nije svastara i kupusara za brze odgovore...

 

Za sve sto si pitao postoji odgovarajuca tema,samo treba koristiti pretragu foruma Search

 

 

Fiat 500L - krađa ratkapni

 

Tapacirung / presvlake / patosnice

 

Fiat 500L 1.4 - razrađivanje novog motora

 

Fiat 500L - nivoi opreme & tehnička specifikacija

Edited by Dante Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u Beogradu, radim na Novom Beogradu, putujem cesto za Novi Sad, s vremena na vreme po Srbiji I nikada problema oko tih poklopaca. Da ne ureknem... Stvarno nemam pojma kako zastititi. Bilo je reci ugravirati ručno neki znak unutra pa kad ukradu proveravati ove sto prodaju preko malih oglasa, a I to je resenje za posle krađe.

Edit: Možda da pokreneš svoju temu u Predstavljanje pa da moderatori prebace ova pitanja I odgovore da su na jednom mestu.

Edited by Suzuki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pogledate cene u klasama, svi se oni razlikuju za par stotina eura, svrstajte 500x u tu klasu i cena će vam se sama nagovestiti

I slažem se sa adminom, jedan model ne može da nosi celu fabriku, kao 500L u Kragujevcu, neki dodatni manji model tipa punto bi upotpunio ponudu a i naše tržište

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ low rider

Sve je to super ali ne u ovoj temi,koja se bavi savetima u vezi kupovine 500L,dakle ovo nije svastara i kupusara za brze odgovore...

 

Za sve sto si pitao postoji odgovarajuca tema,samo treba koristiti pretragu foruma Search

 

 

Fiat 500L - krađa ratkapni

 

Tapacirung / presvlake / patosnice

 

Fiat 500L 1.4 - razrađivanje novog motora

 

Fiat 500L - nivoi opreme & tehnička specifikacija

 

Hvala na linkovima.

Izivini nisam video da je tema u forumu "saveti za kupovinu", stigao sam na ovu temu direkt sa gugla, a posto u naslovu stoje pojmovi "saveti, iskustva", ja pitah ljude sa iskustvom, za savet. Kada nesto ima 133 strane do difoltu je kupusara :).

Svejedno prethodno napisano bice korisno onima koji kupuju 500L, bez pravog iskustva prica je suplja.

 

Detaljno obratite paznju na nivo opreme i tehnicke karakteristike vozila koje kupujete. Jednostavno odnos prodavaca prema kupcima u Srbiji je na bedno niskom niovu u svim segmentima i vrstama trgovine...

Edited by neshaoct
skinut višak za ovu temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

U temi na kojoj smo ne idu priče koje opet (iako je Moderator dao linkove ka tim temama) nastavljaš. ;) Ako želiš o patosnicama, nivou opreme ili čemu god, klikni na navedene teme i piši sve što želiš tamo. :thumbup:

Saveti i iskustva o kojima je reč u naslovu teme na kojoj smo se tiču kupovine...npr. iskustva oko uslova kreditiranja, procedura kod dilera, čekanja na isporuku....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnoge auto kuće koje prodaju Fiat imaju ovakva vozila. Problem je što su sva kupljena pre nacionale cenovnika pa su pojavom nacionale cena postala nekonkurentna. Zato se i voze ovoliko dugo.

Najlakše ih je prepoznati po 17" točkovima kojih nije bilo u nacionale paketima.

Ovaj konkretno je još lakše provaliti jer je 2012., a nacionale je počeo  marta 2013.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljenje cene za 500x Open Edition u dve verzije.

Pogon na prednje točkove, 1.4 MultiAir turbo benzinac sa 140ks  košta 21900 evra.

Pogon 4x4, 2.0 MultiJet II turbo dizel sa 140ks košta 30650 evra.

 

PS. Prosto neverovatno da 500x nema svoju temu, ili ja nisam uspeo da je pronađem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...