Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Drugari prešao sam sa 500L-om skromnih 1300km( preostalo mi još toliko do kraja nsšeg druženja) i mogu da vam kažem da niko od vas nije opisao auto onakvim kako sam ga ja doživeo. Inače motor je 1.4.

 

Prvi utisak je bio da smešno ide u odnosu na Stila, pogotpvu u višim prenosima gde ni ne ubrzava bukvalno.

Malo nakon toga uhvatim ja 160 a Fićko se uopšte ne čuje. Terao sam ga i do 180 kroz Srbiju bez problema kada uhvati brzinu. Tempomatom se uopšte ne primećuje da loše ubrzava.
Ono što ste pričali da mora u 3. brzinu ma usppnu ja nisam doživeo. Pred svaku uzbrdicu vratim u 5u, gas u pod i ide. čak i ubrza po malo ;) Prosečna brzina na našoj granico je bila 133km/h

 

Menjač je sjajan i milina je šaltati. Vozačka pozicija odlična i pozadi malo nepregledan sa mrtvim uglom u koji kombi staje.

 

Po uzbrdicama me je prijatno iznenadio .  Iz 2. brzine fino povlači, iz 3. ok i dalje ni ne treba po krivudavnom putu :) Po krivinama sam ga baš cepao i fino ide i drži pravac. Kada je pao mrak držao sam se ograničenja i spustio potošnju na smešnih 7.1. Nakon lagane vožnje još je pala potrošnja.

 

Zašto ste vi toliko kukali da lupka, zuji, ne ide i troši zaista ne znam. Možda je ovaj moj poseban jer je siv :p posle ove vožnje bih bez razmišljanja menjao Astru za Fićka. Takođe ima i baš prostran gepek. I da, nije ni gram ulja potrošio od kad ga ja vpzim.

 

E da i vrhunac svega je što nijednom nisam pogledao onaj smešni perfect shift kojimtraži da se vpzi u 6. brzini 65 i imao sam za sve one gluposti 4-4.5 zvezdice  :harhar: 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže sve ti je to stvar perspektive iz koje gledaš, poredio si sa astrom 1.4 i takvo su ti utisci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj biti bezobrazan. To što si kupio nov auto ti ne daje za pravo da nipodaštavaš sve ostale automobile. I da se ne lažemo Astra je bolji auto od 500L. Samo sam hteo da napišem da ne ide loše kao što pričate, ali izgleda da ni to nije dovoljno za tebe?

Mogao sam da ga uporedim i sa Stilom i da kažem da smešno ide i da mu treba večnost do 130.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je nesto bolje ili nije nije jednostavno reci. Prvo sto moramo uvesti kriterijeme sta je za koga vazno. Bez toga diskutovati o tome lici kao diskutovati o umetnosti... Za nekog je vazna lepota, za drugog kvalitet, treceg brzina, cetvrtog prostranost... prakticnost, potrosnja, uslovi kupovine (ako ne moze sebi priustiti nijedan drugi auto jer nema vise od 3.000 Eura u dzepu, pa mu je najbolji za te pare)... Astra, stilo I 500l su razlicite vrste automobila... sa kolegom sa posla se konstantno nadmecem sta je bolje, 500l ili Cruz, ko u klin, ko u plocu, oboje smo u pravu, svaki je dobar u svojoj grupi. Zavisi sta coveku treba.

Da se vratim na topic - Astra jeste dobar auto, i o njemu sam razmisljao pri kupovini, ali sam cuo da se vise ne proizvodi u Nemackoj, vec u Poljskoj, I da nije vise kvalitet kao nekad sto je bio. 500l je bio povoljniji za kupovinu od nove Astre - za one koji su novi auto kupovali na kredit, malo su nas prevarili obecavajuci jeftino odrzavanje I delove, I eto gde smo sad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da i vrhunac svega je što nijednom nisam pogledao onaj smešni perfect shift kojimtraži da se vpzi u 6. brzini 65 i imao sam za sve one gluposti 4-4.5 zvezdice   :harhar:

Tu opciju mora da ima svaki novi auto po nekoj regulativi EU (zbog nize potrosnje) i normalno je da vozac ne treba da se obazire na te "savete" za menjanje brzina vec da vozi kako je navikao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I 1.3 MJ se pravi u Poljskoj kao i još neki modeli pa su sasvim dobrog kvaliteta. Tako i Astri ništa ne fali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi preciznosti, motor 1.3 MJet se pravi u Poljskoj, u Fiatovoj fabrici tamo, ne i 500L kao model, kao što svi koji smo ovde stalno znamo, ali forum čita i dooosta ljudi koji ne prate stalno, niti znaju svaki detalj...pa čisto da se precizira.
Bila je priča o modelu ukupno, o autu ukupno, ne samo o motoru.
 

I da se ne lažemo Astra je bolji auto od 500L.


Ako sam dobro razumeo reč je o Opel Astri G, a to je auto sa tehnologijom sa kraja prošloga veka i blago rečeno da teško može uopšte da se uporedi sa bilo kojim modelom automobila koji je nastao 15-tak godina kasnije. Počev od aspekta bezbednosti automobila, pa dalje...

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što sam već rekao, preciziranje je samo da neko ko čita forum (a ne zna baš sve oko Fiata), ne bi pomislio da postoji neki 1.3 500L koji se pravi u Poljskoj. Nema takvog.

Usput, fabrika u Kragujevcu je modernija od one u Poljskoj:

http://www.fiatpress.com/press/detail/11560

http://www.autoedizione.com/serbian-fiat-factory-collects-companybest-2012-award/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje da podsetim - 1.3 je bez obzira sto se pravi u Poljskoj proglasen za najbolji motor na svetu u klasi malih dizel motora pre par godina. Nemci su ga rasturili u AutoBild-u posle 100.000 km i utvrdili da je jos uvek prakticno nov... Priajtelj mi ima Astru G sa dizel motorom, kojom je prezadovoljan bez obzira sto je stari model! kaze da za 300.000 km nije imao nijedan ozbiljniji kvar... Za novu poljsku Astru nisam cuo bas puno reci hvale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Prvi utisak je bio da smešno ide u odnosu na Stila, pogotpvu u višim prenosima gde ni ne ubrzava bukvalno.

Malo nakon toga uhvatim ja 160 a Fićko se uopšte ne čuje. Terao sam ga i do 180 kroz Srbiju bez problema kada uhvati brzinu.

 

kada ostali vozaci 500L ukapiraju da on ide na vecim obrtajima onda nece kukati. Ja sam pricao da je milina kada ubrzava od 150 do 180, prosto poleti na 150 jel se priblizava max.obr.momentu. ali to ce retko ko da dozivi u svom 500L  :harhar:

 

te strelice za saltanje imaju neki svoj program kada ti pokaze :up:  ....nije uvek preporucljivo da se menja po njima, narocito u sred brda na 2200o/min

a probaj da po gradu dobijes 4.5*  :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne secam se da li sam vec pitao, ali zasto mnogo bolje ubrzava sa tempomatom nego kada zgazim gas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem šta je bilo bezobrazno u mom postu :o

 

Ali evo IZVINI Igore, nije mi bila namera da te naljutim :D


p.s. Nema ništa opuštenije od vožnje motora sa turbom, voziš normalno na 1800 obrtaja i kada ti treba da ubrzaš samo stisneš gas i sav obrtni momenat ti je tu!!! Nema šaltanja, nema nateravanja u visoke obrtaje, nema buke ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi utisak je bio da smešno ide u odnosu na Stila, pogotpvu u višim prenosima gde ni ne ubrzava bukvalno.

Malo nakon toga uhvatim ja 160 a Fićko se uopšte ne čuje. Terao sam ga i do 180 kroz Srbiju bez problema kada uhvati brzinu.

kada ostali vozaci 500L ukapiraju da on ide na vecim obrtajima onda nece kukati. Ja sam pricao da je milina kada ubrzava od 150 do 180, prosto poleti na 150 jel se priblizava max.obr.momentu. ali to ce retko ko da dozivi u svom 500L :harhar:

te strelice za saltanje imaju neki svoj program kada ti pokaze :up: ....nije uvek preporucljivo da se menja po njima, narocito u sred brda na 2200o/min

a probaj da po gradu dobijes 4.5* :unworthy:

Potpisujem ovo što Zhorz kaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Madra ne ljutim se ja, daleko od toga, samo je zvučalo "Porediš auto sa kršem jer ne voziš bolje pa ti je zato dobar", razumeli smo se sad :)

 

Evo da kompletiram svoje iskustvo sa 500L posle nešto preko 2500km. Rekao bih da je odličan auto, ali ne za mene. Mislim da bi mojim roditeljima bio savršen sa džinovksim gepekom i visokom pozicijom sedenja. Za koju godinu kada izgustiram Stila ne bih imao ništa protiv da ga vozim.

 

Meni ne odgovara jer ide dosta lošije od Stila (normalno za oćekivati kada poredim 1.9 turbo i 1.4 benzin) i dosta je nestabliniji. Na autoputu pri nagloj promeni trake se baš dosta zaljulja zavhaljujući kockastom obliku za razliku od Stila koji ne mrda. 

Ogromna prednost je 6. brzina koja je baš dugačka pa ide na 3500 obrtaja malo preko 140 ako se dobro sećam.

 

Inače, koja je fora sa zvezdicama za ubrzanje? Imao sam za sve 4.5-5 zvezdica osim ubrzanja,a garantujem da nije mogao bolje da ubrzava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mi smo to prestali odavno da gledamo! Totalno suvisna igracka.

Igorovi utisci su vrlo realni što dovodi do zakljucka da je za ulozeni odnos cena/kvalitet ovo bio najbolji izbor za kupovinu na trzistu. Pogotovu za porodicne ljude. A ko zna da vozi, nije razocaravajuci ni 1.4 motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su one zvezdice bile zanimljive, samo nisam uopšte ukapirao kako ih dodeljuje :)

Što se odnosa cena-kvalitet-kamata tiče u potpunosti se slažem. Išao sam danas do Rent-a.car-a jer sam zaboravio ranac u kolima i reče mi i dečko koji tamo radi da im se 500L-ovi baš isplate

 

Ja sam baš dosta promenio mišljenje o 500L-u. 

Na slikama deluje kao igračka unutra, dok je uživo jako prijatan i lepo osmišljen. Ne znam da li je to kod svakog, ali ovaj naš je imao neke delove od aluminijuma što je baš lep detalj. 

 

Što se samog motora tiče za smirenu osobu koja nigde ne žuri je sasvim dovoljan. Ono što je meni  bio problem su magistrale jer je baš muka obići nekog ko ide 60-70km/h u par sekundi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zavisnosti od toga kakav je teren. Predpostavimo da je ravno i da prestizes nekog ko ide 70. Ja samo iz 6 vratim u 4 i pun gas. Samo poleti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zvezdice za ubrzanje ti daje manje jel si prebrzo ubrzavao, bar meni tako pisalo dok sam gledao to. Ne da si presporo ubrzavao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba zaboraviti da ipak većina nas vozi sa osnovnim motorom 1.4 koji je minimum. Siguran sam da vlasnici 1.6 dizela i 1.4 turba imaju drugačiju perspektivu.

Znam da nije mesto za poređenje ali upravo čitam oko nove Fabije karavan čija motorizacija kreće od 1.0 trocilindraša sa 60KS. Nas nje ovaj naš 500L ima da leti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je eco-drive glupost. I kod mene na 1.3 dizelu su ubrzanja redovno u crvenom, a uprkos tome imam solidno malu potrosnju - grad oko 5-6 litara u proseku, izvan grada magistralnim putevima oko 4 litre. To sto pokazuje nema veceg uticaja na potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ogromna prednost je 6. brzina koja je baš dugačka pa ide na 3500 obrtaja malo preko 140 ako se dobro sećam.

 

Meni je na 4000 Rpm u 6. brzini okruglo 150 Km/h,a to je ujedno max torque.

 

Ja sam od pocetka bio ubedjen da je ovakva situacija kakvu je Igor opisao.Vozim slican pogon i situacija uopste nije losa kakvom su je neki predstavljali.Jedni su imali nerealna ocekivanja,drugi su mislili da vozeci u obrtajima muce auto...Neki su preneli navike iz prethodnog auta...

Treba se prilagoditi vozilu,biti uvek svestan sta vozite i sta mozete da ocekujete i nema problema :thumbup:

 

 

Što se samog motora tiče za smirenu osobu koja nigde ne žuri je sasvim dovoljan. Ono što je meni  bio problem su magistrale jer je baš muka obići nekog ko ide 60-70km/h u par sekundi. 

 

Meni to ne predstavlja nikakav problem kao sto sale rece :)

Jedino sto zameram ovakvoj motorizaciji jeste problem preticanja kamiona sa duplim prikolicama koji se krecu tom brzinom na magistrali.

Sve ostalo je za mene dobar kompromis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako, preneli smo stare navike od prethodnih automobila... Sećam se svoje prve vožnje od salona do kuće - horor. Prosek potrošnje na toj relaciji bio preko 8l. Sad neki dan, reko da proverim napredak: prosek - 5.2l

Najteže mi je bilo da ukapiram da smem da ga zavrtim i na 5k rpm

Jedino što ne mogu da promenim je "teža noga" u zaletanju - 2 zvezdice i nikako više (ako sam bio fini imam 2.5)...

Magistralu "magistriram" svaki dan, ubacim u treću ako treba, pa gaščina - ne bi smetao ni kamion sa tri prokolice

Inače, većinom vozim penzionerski (osim ubrzavanja po potrebi), tako sam vozio i prethodne aute, kako god veoma sam zadovoljan potrošnjom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...