Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Moja trenutka zamerka za L je cena polovnjaka. 
Slicno kao i kod Renegade i L je 2020 i mladje godiste gotovo skuplji nego nov. Znam da cene rastu, ali bas ima nerealnih prodavaca mnogo :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je istina. 500L jeste više koštao nego npr Tipo verovatno i zbog kvalitetnije izrade. Ali da, cene za dosta mlad auto (2020+) kao što je 500L su visoke čak i u baznoj 1,4 motorizaciji. Dok sa druge strane dobar polovan 1,6 mjet je zaista teško naći i da ima dosta opreme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš su skupi!

Ovaj >>>500L N1<<< je više od 15K €… N1 teretnjak!

IMG_0944.png

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koriste ljudi konfuziju u prodaji da lupaju cene.

Ja videh pre neki dan Leona kao mog sa duplo vise kilometara za 22 000e :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kome se učini da je skup neki konkretan oglašeni 500L, neka najpre pogleda koliko u tom godištu (ili godina više ili manje) ljudi na oglasima cene svog Sandera ili Sandero Stepway-a :) Ne tako retko, 500L bude oglašen po manjoj ceni, što za mene nema bilo kakvu logiku. 

Zašto "osudjujete" samo prodavce polovnih 500L ? :) 

Samo vi podestite onu "prilagodjenu pretragu" na godište ciljanog 500L i stavite "sve brendove", i raspon cene do 20-30% više od tog 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne osuđujem,samo konstatujem… Roba košta onoliko za koliko može da se proda,bilo da je Dacia ili da je 500l

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve su (oglašene) cene danas lude. Totalno. Kao da su svi "drogirani". A šta se po kojoj ceni na kraju zaista i proda, to znaju samo prodavac i onaj koji je zaista kupio ( ako se uopšte i proda, bez obzira na model i brend ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se itekako ono sto valja, bez obzira na cene. Sudeci i po onome sto sam gledao dok sam pecao za sebe, a i sada pecajuci nekog lepog Ficka za zenu.

Cene su svakako sulude, hteli smo elektrifikaciju - eto nam je, sa svim svojim "benefitima". Pricao sam o ovome ko zna koliko godina unazad - da ce svaki utopijski i iskljuciv pristup toj problematici puci preko ledja krajnjeg korisnika. Ili cenom ili nemogucnoscu koriscenja novih tehnologija, kako vec u kom delu sveta. A na napumpane cene zbog "problema sa poluprovodnicima", "problema sa transportom" i "kasnjenjem isporuka" se slatko smejao tokom Corone. Ako bi vec neko uopste i naseo na te zvake... Sve se to posle preliva i na ostatak trzista, polovnjake, usluge, itd...

Pricu jedino malo olaksava sto svako od nas moze da proda svoj prethodni auto minimalno za cifru za koju ga je platio pre par godina. A ako je lepo sacuvan i opremljen cak i za primetno vise, jer takvi vrlo brzo nalaze kupce u ovako losoj i smanjenoj ponudi. Tako da prelaz i doplata cesto i nisu toliko "bolni", ako pricamo o prosecnim polovnjacima kod nas.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ima tu jedna caka, kad neko proda svoj auto, čak i za veću ili istu sumu od one koliko je dao za njega, problem je u doplati za auto koji hoće da kupi.
Nekada je bilo dovoljno dodati 2000€ da se kupi mlađi primerak ili sledeća generacija nekih modela, a danas ta doplata je neretko 2-3 puta veća.

Primera radi, moj drugar vozi Megane. Vozio drugu generaciju, prodao, dodao 2000€ i kupio treću generaciju. Sad tu treću generaciju megana vozi već 4 godine i da bi kupio četvrtu generaciju , kad proda svoj auto , mora da doda oko 5000€ za početno godište , bez da bude mnogo probirljiv u pogledu opreme itd.

Ne bi to bio problem da su i zarade proporcionalno rasle, ali nisu.



Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Nekada je bilo dovoljno dodati 2000€ da se kupi mlađi primerak ili sledeća generacija nekih modela, a danas ta doplata je neretko 2-3 puta veća.

Primera radi, moj drugar vozi Megane. Vozio drugu generaciju, prodao, dodao 2000€ i kupio treću generaciju. Sad tu treću generaciju megana vozi već 4 godine i da bi kupio četvrtu generaciju , kad proda svoj auto , mora da doda oko 5000€ za početno godište , bez da bude mnogo probirljiv u pogledu opreme itd.

I onda će radije da doda taj novac i uzme nešto do 18-20K na kredu a da je novo, što je i meni opcija. 500L nema više, što je šteta jer bi mi takav koncept auta bio u samom vrhu izbora....da možda nisu zezali nešto sa menjačima i motorima (1,4 atmo) kao u Tipu što su, pred kraj produkcije sa tim motorima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je neverovatno da ti danas više (maltene) uopšte na tržištu nemaš novo vozilo u formi kao 500L. Oblikom (dimenzijama i ponudom prostora) na njega jedino liči Renegade, samo je on dosta skuplji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Naravno, niko ne spori da su novija vozila skuplja. Samo kazem da u nekom rasponu cena polovnjaka, covek nije toliko "u minusu" ako ima OK i ne preterano star auto.

Cak i u toj narodnoj Compact klasi, pomenuta doplata od 2.000 EUR je svojevremeno vazila mozda za starije primerke sa pocetka produkcije. Sa Stila na Brava sam pre 5 godina potrosio prilicno vise (jos na kraju za lepo izboksovanu cenu za Sporta).

U toj racunici drugara... Recimo, Megane IV (koji sam takodje razmatrao za sebe u nekom trenutku) je sada star maksimalno 6 godina i kusur. Koliko je u njegovoj prethodnoj menjazi bio star Megane trojka kada je kupljen (pandan bi neko 2013. godiste, ako ga je vozio 4 godine i 6 godina star).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
I onda će radije da doda taj novac i uzme nešto do 18-20K na kredu a da je novo, što je i meni opcija. 500L nema više, što je šteta jer bi mi takav koncept auta bio u samom vrhu izbora....da možda nisu zezali nešto sa menjačima i motorima (1,4 atmo) kao u Tipu što su, pred kraj produkcije sa tim motorima. 
Ovo sa kreditom bi razmatrao samo u varijanti da se kreditira neka manja suma, pogotovo u današnje sumanuto vreme.
Ja sam za Tipa uzeo kredit 10000€, ali sam za dve godine otplatio kamatu i ostala samo glavnica, pa na tu nju ne utiče skok kamate.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, moron said:

Zašto "osudjujete" samo prodavce polovnih 500L ? :) 

Naleteli mi na pretragu danas pa sam se cudio, Dacie ni ne pretrazujem :D 

Renegade i gledam tu i tamo, ali takodje su sumanuti sa cenama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/17/2023 at 10:15 AM, Ivan said:

Qubo je na varijaciji iste Small platforme kao 500L. Ali krace medjuosovinsko za 10 cm, primetno kraci za celih 30 cm, uzi 7 cm... Jedino sto ide jos u visinu u odnosu na 500L.

Vrlo je kompaktan i zgodan za grad, ima mesta ali ne kao 500L. Komsija ima putnicku verziju koju koristi za posao i super ga sluzi vec duze vremena, vozio sam ga par puta, zajedno smo sredjivali sitnice, radio mu update Blue&Me :D , 1.3 dizelcic je u pitanju. Licno ne volim te tipove karoserija ali me je sam model bas pozitivno iznenadio funkcionalnoscu, cak mi je i dizajn simpatican.

A u firmi nam je za servisno odeljenje tokom Corone hitno trebalo par vozila zbog prosirenja posla. Prvi pik od Fiata je naravno bio veci Doblo, ali (ispostavilo se nazalost) nisu mogli da ih isporuce u nekom razumnom terminu. Uzet Fiorino (tj. teretna verzija Quba) koji su jedino imali za trenutnu isporuku (kasnije smo skapirali i zasto :D). Ispostavilo se da svako malo fali trunku mesta u tovarnom prostoru (cak iako radimo sa elektronikom). Super je za po gradu, okretan, malih dimenzija, a posto sluzbeno vozim druge modele samo sam ih iz zezanja kratko probao kada su kupljeni. Takodje 1.3 MultiJet zadnje generacije, sa AdBlue naravno.

Panda je dimenzijama jos klasa ispod, jos manja Fiatova Mini platforma (mali 500, Ypsilon, Ford Ka), tj. mali gradski autic je u pitanju. Oko 20 cm krace medjuosovinsko, 20 cm kraci i nesto uzi autic cak i od Quba.

Tako da je meni ovo bas prilicna trilema i velika razlika, maltene 3 razlicite klase sto se velicine tice. Licno se uvek trudim da odmerim sta mi pasuje velicinom (klasom) i to je osnova za trazenje. Onda u toj klasi brendovi/modeli koji mi se svidjaju kao i motorizacija (benzin/dizel). Na taj nacin se pretraga znatno suzava i olaksava, lakse prate oglasi i pravovremeno reaguje na dobar primerak koji istrci.

Licno bih @Milan Mrvka seo i provozao svaki od ova 3 i odmerio sta mi treba prema svojim potrebama, porodici, itd... Ako vec nisi naravno, da ne izmisljam rupu na saksiji :) .

 

Probao sam sva tri. 
Panda mi je mali za potrebe porodice.

500L je definitivno najkomforniji i zadovoljava mi sve potrebe.

A u prilici sam da kupim QUBA koji mi je najinteresantniji, sa namerom da ga najviše koristim po gradu i nadom da ću uštedeti na gorivu. 
Ostaje QUBO 1.4 cng (natural power) ili stepway 1.6 tng (fabrički)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2023 at 12:09 PM, moron said:

Meni je neverovatno da ti danas više (maltene) uopšte na tržištu nemaš novo vozilo u formi kao 500L. Oblikom (dimenzijama i ponudom prostora) na njega jedino liči Renegade, samo je on dosta skuplji.

Citroen C3 Aircross dosta podseća na 500L. 

Dimenzije, prostor unutra, izgled spolja.

Jedino što je enterijer veća plastika nego 500L 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, moron said:

Istina. Ogreših dušu ka C3 AirCross :)

Nije bilo namerno.

C3 AirCross je odlična kocka.

Ima neku 10cm široku plastičnu lajsnu koja se prostire celom instrument tablom, od vrata do vrata.

Pritisneš prstom na nju, ono se ugiba i čuje.

 

 

 

32 minutes ago, knezevic76 said:

Po meni, Renegejd je top auto, još u nekoj jačoj opremi, prava bombona i za grad i za otvoreno

Sent from my 2203129G using Tapatalk
 

Renegade sam ozbiljno razmatrao duže vreme.

Okreni, obrni, odustao sam. 

Razlog: CENA

Cena mu kao Peugeot 3008.

A između njih dvojice, ne bih se dvoumio.

U koristi Pežoa, naravno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/18/2023 at 10:47 AM, Ivan said:

Cene su svakako sulude, hteli smo elektrifikaciju - eto nam je, sa svim svojim "benefitima". Pricao sam o ovome ko zna koliko godina unazad - da ce svaki utopijski i iskljuciv pristup toj problematici puci preko ledja krajnjeg korisnika. Ili cenom ili nemogucnoscu koriscenja novih tehnologija, kako vec u kom delu

sve je to počelo sa VW dizel gejt aferom u Americi, ja sam prestao da gledam cene polovnjaka, samo se nerviram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno je da se nekako od tada Vagen volšebno "presvičovao" i postao ekstremno zelena kompanija :) , sa kompletnom gamom ID modela... Mada iako je cela halabuka izbila kod njih, zatim imaju i Teslu - Ameri su izgleda najpametniji i najmanje zainteresovani za sve ove gluposti oko tvrdoglavog guranja elektrifikacije po svaku cenu.

Opet kazem, odusevio me pristup Toyote. Koja kao globalni igrac, iako pionir u elektrifikaciji jos davno sa Priusom - razumno shvata da razliciti delovi sveta funkcionisu razlicito, sa drugacijim potrebama, mogucom infrastrukturom, resursima, kupovnom moci... I radi na razvoju vise pogonskih goriva, ukljucujuci i struju, bio-goriva, vodonik, ali i klasicnih motora. A ne da tvrdoglavo guraju glavom kroz zid kao deo ostalih, pogotovo Evropljana. Neki vec pocinju da uvidjaju realnost i da se bune oko rokova, normi, nametnutih tehnologija i nedostatka resursa za iste, ali to je tek pocetak... Imam jos odavno neku svoju viziju na sta ce to sve liciti i kako ce se zavrsiti, ali zadrzacu je za sebe.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski proizvođači su svi pritisnuti EU direktivama(a i sami su zabrljali lažirajući rezultate) pa nemaju izbora,Toyota ima slobodu da radi šta hoće kada je u Aziji,a glavna tržišta su joj Azija i USA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...