Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

1 hour ago, shell said:

Potreban mi je auto do recimo 8000 evra, koji ce biti vozen u gradu ponedeljak-petak na kratkim relacijama 3-5 kilometara sa 6-8 startova u toku dana:  kuca-posao, deca skola, market... i 2 voznje mesecno 100-200 kilometara do nekog prijatnog mesta za odmor: Fruska Gora, Belocrkvanska jezera...
 

Ukupno 12-15000 kilometara godisnje. 
 

Auto planiram za zadrzim par godina posto mi je kao laiku kupovina, a i naknadna prodaja izuzetno naporna. Do sada sam bio vlasnik iskljucivo automobila sa benzinskim motorima, ali sa ovim trendom downsizing-a razmisljam i o dizel alternativi.

Posto su Fiat i Skoda najcesce zastupljene marke za koje se domaci kupci novih automobila opredeljuju, izbor sam  sveo na Fiat 500l 1.3 ili 1.6 i Octaviu 3 1.6 tdi


1. Da li ce mi DPF praviti probleme u vecinom gradskoj voznji na kratkim relacijama, posto verovatno necu imati vremena da vozim dodatnih 20 minuta da se regeneracija zavrsi, ako moram da stignem na primer na posao.

2. Da li moze da se regeneracija DPF-a aktivira manuelno, na primer idem do Fruske Gore i aktiviram regeneraciju, jer znam da cu narednih 500 kilometara provesti u gradskoj voznju i to necu biti u stanju da izvrsim.
 

Sta bi bila vasa preporuka u ovom cenovnom rangu, za napisane uslove eksploatacije. Posto sam laik za automobile, voleo bih da je takav auto moguce naci sa servisnom knjizicom i da je kupljen u Srbiji.


 

Oko DPF-a, regeneracije i fenomena "dizel problema".

Imao sam od 2009. do 2020. pežo 308 SW 1,6 HDI 110 (sa njim prešao oko 185 kkm), a 2015. sam uzeo i 500L 1,6 MJ 105 (koji i danas imam, ali sam prešao samo 60 kkm).

"U zbiru", vozim 18 godina dizel sa DPF-om, a za to vreme sam imao NULA problema ili neprijatnosti sa DPF-om. Nikada mi se check engine nije upalio (ili kontrola sijalica u vezi povećane zasićenosti DPF-a). Ništa.

Ali, jeste mi na HDI ( u mehaničkom smislu ) EGR imao kvar na oko 115 kkm ( otišao malecni ležaj klapne EGR-a), bez paljenja check engine (provalio sam da ima neki problem u radu). Kvar od oko 220 evra. To je jedini "dizel trošak" za ovih 18 godina posedovanja dizela.

 

Što se tiče 1,6MJ i regeneracije, kod mog ( Euro 5 od 105 ks) ne verujem da može 500 km izmedju dve regeneracije. Možda 350-450 km. Ali to dosta zavisi u kojim uslovima voziš.

Ne možeš ručno pokrenuti regeneraciju. Ja sam, recimo, juče i danas iz BG išao na FG, pa i auto putem, ali regeneracija je započela baš kada sam iz smera Jazaka prilazio Rumi i uslovima gradske i prigradske vožnje završila se do auto puta. 

Kod mene, regeneracija traje 7-8 km, čini mi se. Može i kraće, ali ne i duže od 10 km. Pravila nema. Kako negde pročitah, poželjno je da je iznad 70 km/h i iznad 2.000 rpm. Poželjno. Ako možeš da to obezbediš.

Nija kraj sveta ako moraš da ugasiš motor u uslovima regeneracije. Dešava se. Posebno u gradskoj vožnji. Pa i da ga prekineš ( ugasiš ), posle kreneš (taj ili sledeći dan), a on kada se zagreje, krene opet u regeneraciju, a ti ga opet prekineš. I tako u krug. Znam da to treba izbegavati. Ali, ne treba ni robovati. Ako sam baš maler da mi se to desi zaredom 3-4 puta (jednom u godinu dana), sledeći put opreza radi ga pustim da završi (prekine) sam. I nikada ni najmanji problem. Uostalom, imaš kontrolne sijalice da te upozore na rizik ( ako postoji ) i potrebu da ne gasiš motor ako je stepen zasićenja DPF-a suviše visok i da je poželjno da ga pustiš da završi, kao što imaš i kontrolnu sijalicu koja bi te upozorila ako bi zbog problema pri prinudnom prekidu regeneracije došlo do prodora ( slivanja ) goriva u motorno ulje (i do njegove "degradacije"). Posle eventualnog takvog signalnog upozorenja, bilo bi nužno da zameniš motorno ulje za najviše 500 km ( nikada mi se to nije desilo ).

 

Što se tiče dileme 1,3 ili 1,6 MJ, zavisi šta ti je bitnije. Manja potrošnja ili veća potentnost motora.

 

Na veoma kratkim gradskim relacijama (1-2 km), ako je veoma hladno ( debeli minus), od 1,6 MJ u 500L možeš da očekuješ da popije i po 8-9 litara. Inače u gradu troši 6,5-7,5, sve zavisi i od prosečne brzine u gradu, jer nije isto da li ti je prosek brzine 15-16 km/h ili 21-23 km/h.

 

U kombinovanom režimu ( otprilike, pola grad-pola van njega), uz životni prosek brzine od oko 39-40 km/h, moj 500L ima prosek potošnje nešto manje od 5,5. Sve zavisi kuda i kako voziš taj 500L.  Vozim ja privatno i Hondu benzinca, a poslovno i benzince Yarisa 1,5 od 111 i 125 ks, kao i fabiju TSI 95 i to oko potrošnje uvek zavisi samo od toga kuda i kako voziš. Može i taj novi Yaris od 125 ks na kratkim gradskim deonicama po BG da mi popije i 12-13 litara ( njegova aplikacija MY Toyota ti daje besprekoran zapis potrošnje za svaku vožnju, pa koliko god ona trajala ) i on, recimo, na poslednjih oko 5.000 km čisto vangradske vožnje uz prosek brzine 67 km/h ima prosek potrošnje 5,2. A toliko u tim uslovima popiju i taj stariji Yaris i ta fabija. Ja se zaprepastim uvek kada vidim koliko mi po gradu znaju potrošiti ti benzinci, pri čemu ja uopšte ne vozim agresivno po gradu. Naprotiv. Vozim kao neka baba. Ali, moja gradska vožnja je takva, uz male proseke brzine. Neko ovde napiše povremeno kako u gradu ima prosek brzine 25 ili više. Ja tako nešto mogu samo da sanjam. Ako je 17-18, ja pevam od sreće.

 

Tek, po meni, kada je 500L u pitanju, eventualna pobuda za kupovinu 1,3 MJ ili 1,6 MJ ( a ne 1,4 od 95 ks ) ne mora biti sama potrošnja. Jer, ako ti je imperativ baš niska potrošnja, nemoj kupovati 500L ako misliš, recimo, da voziš dosta auto putem, jer je 500L dosta visok ( 165 cm ) i tada ti je ekonomičnije kupiti neko niže vozilo ( npr. Fiat Tipo ), jer će i njega odlično da "nosi" neki manje potentan motor. A kada je ( dobra) potentnost u pitanju, mislim da je za 500L "prava mera" baš 1,6 MJ - iako on nije baš neki biser ekonomičnosti. Nije rastrošan, ali, u svetu dizela, mislim da u istoj karoseriji ili klasi automobila manje troše i HDI i TDI i TDCI slične snage ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek ima 8 startova dnevno a relacije po par kilometra, dakle jedno 8 hladnih startova, , i još ako uzme nekog polovnjaka za 8000€, eto problema u najavi plus potrošnja, plus se neće ogrejati zimi plus će motor stalno raditi u podhlađenom režimu.....

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za navedene "surove" gradske uslove voznje, pali/gasi ko zna koliko puta dnevno, kreni/stani - i od mene apsolutno glas ide za benzinjaru. Jos sa tako malo otvorenog puta, pa jos ako je kolega nezahtevan po pitanju performansi (ne pomenu se trenutno vozilo, samo da je benzin), verujem da ce i najobicniji FIRE atmo zavrsiti posao.

Pitanje je koliko ce ovakvo stanje sa cenama potrajati, ali sa trenutnih 45 din razlike po litru, cak i cena voznje moze da bude na strani benzinca (sto je nonsens, naravno, ali to smo mi). Jednostavan motor, jeftino odrzavanje, mali servisi za malo jace od 50 evrica, jeftina registracija, nema zezanja sa ekologijom, pomenuse ljudi i pothladjen motor i grejanje na kratkim relacijama...

Ali ako se voli veci obrtni, onda ta varijanta otpada i u igri su ili pomenuti MultiJet ili T-Jet (ako se gleda 500L).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

i moj glas ide benzinu. ne brinem brigu ni oko čega, upalim, izađem iz garaže i krene grejanje. Takođe imam nekoliko gradske vožnje po 3km u toku dana. naravno, moja žena glasa za dizel, jer njoj je bitan moment, da joj se ne gasi kad krene, nije joj teško da vozi u jaknu.

u suštini, na kraju, koliko uštediš kod dizela za gorivo, toliko je skuplje održavanje, pa troškovi eksploatacije su skoro isti. Meni opet lakše da dajem na rate kroz gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima, narocito clanu Moron koji mi je u svom detaljnom postu priblizio problematiku oko DPF-a.

7-8 kilometara koliko traje regeneracija mi deluje prihvaljivo ukoliko ne postoje drugi problemi povezani sa motorom koji mogu nastati zbog voznje dizela na kratkim relacijama 6-8 puta u toku dana?
 

Sto se tice potrosnje, koliko ista iznosi za Fiatov motor 1.4 85ks u gradu? Iz posta clana Moron vidim da njegov 1.6MJ u gradu u proseku trosi 7l.
 

Posle par sati guglanja napravio sam i listu meni interesantnih automobila sa benzinskim motorima koji su se dobro pokazali u eksploataciji po pisanju clanova raznih foruma.
 

Atmosferski motori:

Fiat 500l 1.4 85ks
Fiat Tipo hecbek 1.4 85ks
Kia Ceed 1.4 99ks ili 1.6 135ks
Citroen Cactus 1.2 82ks (trocilindricni motor koji je zbog toga upitnog kvaliteta i trajanja i ne treba ga razmatrati?)
 

Turbo motori:

Golf 7 1.2TSI 85ks
Skoda Rapid ili Octavia 1.2TSI 85ks
Opel Astra J 1.4 140ks
Alfa Gulieta 1.4 120ks
 

Da li imate neki komentar na navedene modele: mane, prednosti... i  vasu preporuku u cenovnom rangu 8-9k evra? 

Edited by shell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko pitanja "problema" koji mogu nastati pri učestalim kraćim vožnjama dizela u urbanim uslovima, ono što znam, jeste da sam i sa 1,6 HDI i sa 1,6 MJ imao česte takve gradske vožnje, pa i uz hladan start ( "do škole" ili "do vrtića" - 800-1.000 metara (zavisno od škole i vrtića), "do treninga" - 900 metara ili 2-2,5 km (zavisno od sporta), "do jezika" - oko 1,2-2 km ... ) i nikada nikakav problem nisam imao, ali je činjenica i da sam vikendom ( pa i dok su deca bila veoma mala) skoro uvek išao kolima barem do Avale ( ne zbog DPF-a, već zbog prirode ), i retko bi se desilo da jedan vikend ili dva uzastopna vikenda kola "ne odu iz grada" ( pa da se 2 ili 3 nedelje bez prestanka voze samo po gradu), kao što poslednjih godina često vikendom odem do Fruške gore (doduše, "unakrsno", raznim kolima).

Ali, zaista mislim da ljudi oko pitanja DPF bez razloga ( i iz neznanja) "prave babarogu" od dizela. Ako je ispravan i pravilno održavan, i ako mu "duša nije u nosu" ( ako na otpadu nije pobegao ispod prese ) dizel neće praviti probleme ništa više nego neko drugo vozilo.

 

Naravno, neko voli crnke, neko plavuše. I to je ok. Stvar ukusa. Neko voli sve. Opet, stvar ukusa. Ja imam sreću da (privatno i poslovno) vozim paralelno/unakrsno dizela, dva turbo benzica i dva atmosferska benzinca. I meni je sve to OK. Sve ima svoju lepotu.

A pošto za poslovna vozila zajedno sa partnerima plaćam i redovno održavanje za ta vozila,  a sam i za moja vozila ( i za ona koja sam imao ), imam i baš blisku predstavu kakva je cena redovnog održavanja 500L 1,6 MJ u odnosu na turbo i atmosferske benzince.

Pa nemam dilemu i da 7 redovnih servisa (koliko sam ih do sada imao, sve sa jednim velikim servisom) za 1,6 Mj košta manje nego redovno održavanje i 7 redovnih servisa ( ulje + filteri) za TSI 95 (bez velikog servisa ) i/ili 7 redovnih servisa za Toyotin 1,5 VVTi od 111 ( ili onaj od 125 ks).

Naravno da uvek može da se nadje sve za manje pare. Brend. Model. Motor. Sve. I naravno da 500L nije idealno vozilo, kao što ni 1,6 MJ nije idealan motor, niti je 500L sa 1,6 MJ idealna kombinacija vozila i motora.

Svako zna šta je za njega najbolje :) Ili, zna i da mu to što ima i nije najbolje za njega, ali, jbg. "sticaj okolnosti". Ovih ili onih  :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili jednostavno nemoj da kupiš auto...

 

Sa toliko različitih predloga tebi se očigledno niti jedan ne sviđa nešto posebno. Ni jedan ti nešto ne odskače niti odgovara više u odnosu na druge. Treba ti auto koliko da ga imaš i da se prevezeš iz tačke A u tačku B. Kupi onda bilo koji u najboljem stanju i gotovo. Ionako je stanje daleko najbitnija stavka od svih ostalih rekla-kazala specifikacija i iskustava po prostranstvu interneta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta god da kupiš, pogledaj kako je održavan. Sad sam pogledao oglase, u jednom 500l sa dizel motorom, lepo je istaknuta kartica, ulje promenjeno i sipano 10w/40, mislim da je Total - nebitno.  Katastrofa. Kakvo je to stanje motora?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

verovatno će pomoći nekom pri odabiru vozila

1.4 95KS, benzin

 

Pozitivno:

iznenađujuća mala potrošnja ( u odnosu na ono što sam čitao na forumima): na otvorenom putu, bez klime oko 6L, sa klimom oko 6,5L. Voznja sigurna, po ograničenjima, autoput 115-120km/h. Grad 8-9L, ali napominjem da je Leskovac u pitanju. 

Prostranost unutra, sedišta nisu mala, neudobna, meni su sasvim OK i nakon dužeg puta. (177cm i 90kg).

Preglednost i lakoća vožnje. Ima neke dodatne parking senzore, koji nisu pouzdani,ali su veliki retrovizori, tako da je stvarno lak za parkiranje.

jeftini delovi da jeftinije ne može biti, u odnosu na fabiu 2001.god, sve je bar upola jeftinije. ( ne znam za delove karoserije - to na sreću još nisam menjao).

kvačilo mekano, lagano.

prvom brzinom kreće lagano uz najveće uzbrdice, nema kandela – lamela

lako se čisti, plastike pozadi na sedišta, vrata, dete pozadi samo gricka nešto, lako se i usisa.

podizači stakala ne crkavaju, kao kod nekih drugih grupacija.

 

Negativno:

kod mog modela - zvuk motora pri ubrzavanju (brboće kao kad poleće avion), nekoliko majstora nisu našla uzrok problema, pa sam se već navikao  https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/84027-fiat-500l-14-16v-lupanje-iz-motornog-prostora/

prljanje zadnje šoferke

odlične, ali osetljive kočnice, malo pipnem papučicu ona zakove, trebalo mi je vremena da se prilagodim (i nazad su diskovi).

kad se skroz sklope sedišta, nema utovara kroz zadnja vrata.

skupo ulje (selenia K.P.E.) i potrošnja ulja 150-200ml/1000km

 

 

ps. kupljen februara sa 131500km, sada je na 139200km. (dva puta Grčka, tri puta Srebrno jezero  ,jednom BG i Zlatibor – više otvorena, nego gradska vožnja).

vozio sam do sada, z101-13god, fabiu 1.4mpi – 9god, a paralelno corsa d1.2, astra g 1.8, 1.2 i 1.6, sve benzinci.

 

Pozdrav

Edited by sasacalko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo korektno napisano.

 

A nisam znao da je i 1,4 od 95 ks dolazio sa disk kočnicama pozadi ? Mislio sam da su one bile rezervisane samo za verzije 1,4T i 16 MJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da kod običnog 500L i kod Trekking (kasnije Cross ) verzije nije ista aerodinamika ( nije ni isti Cw, razlika je sitna, ali postoji ), ali, nisam očekivao da je baš takva razlika u maksimalnim brzinama.

 

Ako je verovati upustvu za upotrebu za 500L ( koje je i na ovom forumu na temi "Upustva" ), sa 1,4 od 95 ks "običan" 500L ima Vmax od 176 km/h ( str. 257 upustva za FL verziju ), dok Trekking/Cross sa istim motorom ima Vmax od 162 km/h.

 

Ili, mada je 1,6 MJ od 120 ks "u običnom" 500L brži 5 km/h od verzije od 105 ks, verzija sa 105 ks u "običnom" 500L je istvremeno malo brža od verzije sa 120 ks u Cross izdanju.

 

I tako redom. 

 

Prosto, aerodinamika je čudo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se potrošnje dizela tiče, moj 500L 1.3multijet 95ks po Beogradu drži prosek 5,0l/100km, ako ne laže board mnogo. Ima jedno dve nedelje kako sam ga  preuzeo u AK Kompresor-Autoland polovni automobili. Auto je 2017godište, prešao 48000km. Grande Punto 1.3multijet 75ks sa pravih 154000 na satu, koga imam nepunih 11god troši u istim uslovima litar više.

Auto je beli, oprema skromna, rešio sam da ga malo ulepšam i sviđaju mi se oni beli sa crnim krovom. Koliko može da košta presvlačenje krova crnom folijom, i gde je to najpovoljnije uraditi, možda je neko radio skoro?

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fascinantno mi je ako 500L sa 1,3 Mj troši tako malo "po gradu" , mada je i to moguće, jer je "gradska vožnja" krajnje individualan pojam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako jutro na posao, sa Voždovca blizu okretnice 26, pa preko  Plavog mosta gde je uvek kolona, pa autoput gde je oko pola 8 kolona beskrajna mic po mic, pa pored Sajma, zatim Most preko Ade, pa još malo po NBGD, pa zavlačenje u garažu. I onda nazad istom trasom.  Pored Sajma i Mosta preko Ade ujutru nema gužve, ali ima oko pola 5 kad idem nazad, naročito je epopeja u rupi na Mostaru za uključenje na autoput, praktično sve vozim u koloni do Dušanovačke pijace, onda se rasčisti. Nije kroz centar grada. Start stop probao da vidim jel radi i isključio. I sam sam bio iznenađen, mada vremenski uslovi su bili dobri, umerena temperatura uvek dajew najmanju potrošnju. Ili je baš dobar ili puno laže board. Na Grande Punto sam proveravao davno par puta od sipanja do sipanja, na laže board, barem ne značajno. Mislim koliko tačno sipaju na pumpama, uvek imam osećaj da sam dobio manje?

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo sa bordom kod 500L sa 1,6 Mj je bilo da uvek laže oko 2 dcl.

Toliko je uvek pokazivao manje.

Znam da mi je poslednje merenje borda na B merenju (pre prodaje ) bilo na 5,3 na oko 33.000 km (nakon prethodnog resetovanja), a da je aplikacija govorila da je životni prosek potrošnje vozila (dok je bio kod mene) bio tačno 5,5 (na oko 63.000 km ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i to je odlično, obzirom da je 1,6multijet. To je otprilike kao moj Grande Punto 1.3 iz 2009. Grad 5,8-6,2, autoput 5,2-5,6 da ne prelazim 130/140 na sat sa klimom 50% uključenom, jer u Grčku uvek krećem noću. A i kad se vraćam, opet je pola dan pola noć.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, to je kod mene bilo uz (životni) prosek brzine 38-39, tako da to i nije neki rezultat u smislu "energetske efikasnosti"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je  prosečna po gradu oko 20km/sat. Pošto je moja vožnja 80% po gradu, prosek 40km/sat ili manje je realan.

Šta je tu je iz ove kože se ne može, proveriću board i na 500L, pa nek laže i pola litra, nije strašno.

Nego me prvenstveno zanima folija na krovu, nemam iskustva sa tim. Da ne počne da se ljušti posle godinu dve, crna je, greje se leti. :D

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...