Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Ako se ikad i vrate cene :) 

Pricali smo o tome i prosle godine, i pre 2 kada je krenula Korona.

 

Svi se slazemo da su cene sulude, ali nikako da se promene. Evo gledam svoj auto. Pre Korone se cena kretala oko 12k, prva godina 13-14, a sad ih prodaju za 17! Kao da voizm Porsche pa mu cena skace :lol:

 

Ali zato je i nov sa rekordno jeftinih 21 u Srbiji otisao na 30 000 i to bez panorame u toj opremi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvo vracanje, "resice problem sa čipovima tipa, pocece da ih proizvodi Bosh ali ce biti puuno skuplji "

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada se ove u proseku uvećane cene polovnjaka (pa ni cene polovnh 500L) neće vratiti na raniji nivo, pre korona ludila. Nikada. Kao što se neće vratiti ni cene novih vozila, niti bilo čega drugog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da, ipak, stvari ne idu baš tako, odnosno cene se svakako neće vratiti "na staro", ali će morati da padnu u nekom procentu. Slično će se desiti i na tržištu nekretnina kada se pare budu oprale, štekovi potrošili, a dijaspora ne bude mislila da zbog Korone mora keš iz banaka od tamo prebaciti ovde i sve što ima jelte "u sigurno: kuća, lokal, najčešće stan" jer se može i izdati i to lako i za dobru paru.
Ali to će vremenom kao i sve stati, ne može tržište da perzistira cene u balonu tako dugo a da budu u koliziji sa kupovnom moći lokalnog stanovništva ucelo. Kada ova situacija zamakne u mirnu luku i cene će se malo smanjiti. Kod polovnjaka će to biti osetnije. Jer dok se nekretnine kupuju iz gore pojašnjenog, automobili na placevima stoje i slabo se prodaju.
Neki automobili eno stoje i po godinu a ništa im ne fali. Naprosto, auto koji vredi realno 12.000 niko nije lud da plati 15k sem ako mu baš nije frka. Pitajte ove iz PA i placeve kakva im je dinamika prodaje u odnosu na ranije i reći će vam da je izuzetno usporena. No, cene su takve i ne mogu sada ni pasti, jer se uvozi otežano i slabije, ljudi u Evropi kola ipak doživljavaju kao luksuz i slabije ih kupuju (svaka kriza uplaši džep i stegne ga ili se ulaže u sigurno - nekretnine), ne upuštaju se u kredite za novo, čuvaju staro. Zato je i izbor loš.
Čim krene otvoreniji uvoz, kriza zamakne i nastavi se polovnjaci će samo ljosnuti dole.
Taj pad verujem neće biti velik ali će doći na realniju sliku da auto koji vredi deset ne može da košta trinaest. Ili petnaest.
Naprosto, tržište diktira ne samo prodavac nego i logično kupac. Situacija sa Koronom je donela da su cene polovnjaka skočile vidno i da je taj skok u koliziji sa realnošću i moraće kada se sve primiri da se ipak izjednači. Moja je pretpostavka i voleo bih da ne grešim, da će se to desiti već u narednih godinu dana. Ali, kažem možda grešim.
 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih ja mešao pitanje divljanja cena nekretnina sa pandemijskim skokom cena "svega", pa i cena novih i polovnih automobila.

Ako pogledamo svuda oko sebe, cene svega ( zaboravimo nekretnine ), sve je realno poskupelo "u medjuvremenu", posmatrano u deviznom ekvivalentu. Zašto bi polovni automobili bili izuzetak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš zato što su polovni (nemaju vrednost niti kupovno interesovanje koje bi ih tako dugo držalo nedodirljivim) i naravno što im cenu digla situacija na krajnje volšeban način. Poredio sam sa cenama nekretnina jer se one prodaju dobro sada, iako je većina oprana lova, dijasporski kapital ili ulaganje u sigurno, ali se prodaju i tržište za sada taj balon pumpa i još neko će vreme (puno kinte ima da se opere u Srbiji trenutno). Dok se polovni automobili ne prodaju dobro. I toga smo svi svedoci, kola čame po placevima, placevi minimalno uvoze, neki su se i pogasili čak ili imaju za razliku od ranije tek par nekih automobila i kada se odčepi situacija pašće im cena prirodno. Ne mislim to i za nova vozila, tu ne znamo šta će se dogadjaji jer je auto industrija već dugo u raznim trvenjima, a i kupovna moć prosečnog evropskog gradjanina pada. Kod polovnjaka realnije je da cene malo padnu jer je ovo sada smejurija od cena default_).gif

 

Ljudi za krševe traže 30-40% više love i to ne može dugo tako. Nema ko da ih kupi jer kupovna moć slabi.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je i plus veliki deo novca se tako pere, to nije nikakva tajna, ali taj balon, kako god i kakav god, perzistira kroz obrt novca i prodaju, sa ogromnim i često nerealnim cenama (stan u NS je skuplji gotovo nego u Berlinu) ali se trenutno prodaje jer postoji novac koji se vrti i 80% se proda u kešu.  Polovnjaci ne, naročito ne oni skuplji od pet hiljada. I čim se stvore uslovi, postoje svi nagoveštaji (možda su pogrešni) da će ih tržište vratiti u realnost. Odnosno kad uvoza bude više i više auta u opticaju.

 

A polovnjaci stoje jer niko nije lud da Pežo 508 limuzinu (nemam ništa protiv automobila, štaviše) iz 2012 koji je bio čak na 6K-7k sada plati 9. Čak i da je lud, nemaju ljudi kupovnu moć da te cene opstanu.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,
zna li neko da li ovaj 1.3 od 85HP u 500l 2013 god ima plivajuci zamajac. Kako se generalno pokazao ovaj motor?

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stefank

 

Pogledaj sada, posle spajanja, ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Oko plivajućeg na 1.3 MJet 85KS pogledaj klikom OVDE.

 

Mada, što se baš toliko cimaš oko plivajućeg? Pitaš kao da je njegovo postojanje razlog da uopšte ne kupuješ taj auto... :)

Ne možeš da ne čuješ/primetiš ako je već za zamenu kad kupuješ polovnjak. Ako ti par stotina evra (koliko treba da se zameni zamajac) čini toliku brigu kad kupuješ i to kad bi morao u šteku da imaš barem toliko (da ne potrošiš sve za kupovinu auta), onda možda treba da gledaš neke jeftinije automobile kako bi onda imao dovoljno lufta za ulaganje u polovnjak. 

Pogledaj auto, ako u servisu na pregledu pre kupovine kažu da je ok za kupovinu, očuvan...i ako se dogovoriš za cenu - kupuj, imao ili nemao plivajući. Nije to kvar koji svakoga zadesi, ili koji se obavezno dogodi... a, ako se i dogodi ne može iznenada, i ne košta hiljade evra da se sredi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L koji se koriste na Aerdromu "Nikola Tesla", koje motore imaju?

Gledam danas završetak auspuha na jednome i ja ono nisam vidjao do sada.

500L aerodrom.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, moron said:

500L koji se koriste na Aerdromu "Nikola Tesla", koje motore imaju?

Kako koje na aerodromu, pa na kerozin :D . Vidis po zavrsetku auspuha da polecu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim što mu je čudan završetak auspuha, ja se ne sećam da su kod nas 500L dolazili sa kratkom krovnom antenom ???

500L aerodrom-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantna i kombinacija felni na ovom sa slike, u fazonu "daj sta das".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da na tim fiatima (dva ih ima valjda) i jeste daj šta daš pošto se samo u krugu voze....

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Djuk85 said:

Mislim da na tim fiatima (dva ih ima valjda)

A onih par komada na izlazu, sto nam pljuju torbe :D ?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Djuk85 said:

Mislim da na tim fiatima (dva ih ima valjda) i jeste daj šta daš pošto se samo u krugu voze....

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

Da, upravo tako. A od Fiata nisu mogli naći boljeg dobavljača za daj šta imaš. Ne bi me iznenadilo da su stavili volan od Punta II ako su ga našli negdje u skladištu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potreban mi je auto do recimo 8000 evra, koji ce biti vozen u gradu ponedeljak-petak na kratkim relacijama 3-5 kilometara sa 6-8 startova u toku dana:  kuca-posao, deca skola, market... i 2 voznje mesecno 100-200 kilometara do nekog prijatnog mesta za odmor: Fruska Gora, Belocrkvanska jezera...
 

Ukupno 12-15000 kilometara godisnje. 
 

Auto planiram za zadrzim par godina posto mi je kao laiku kupovina, a i naknadna prodaja izuzetno naporna. Do sada sam bio vlasnik iskljucivo automobila sa benzinskim motorima, ali sa ovim trendom downsizing-a razmisljam i o dizel alternativi.

Posto su Fiat i Skoda najcesce zastupljene marke za koje se domaci kupci novih automobila opredeljuju, izbor sam  sveo na Fiat 500l 1.3 ili 1.6 i Octaviu 3 1.6 tdi


1. Da li ce mi DPF praviti probleme u vecinom gradskoj voznji na kratkim relacijama, posto verovatno necu imati vremena da vozim dodatnih 20 minuta da se regeneracija zavrsi, ako moram da stignem na primer na posao.

2. Da li moze da se regeneracija DPF-a aktivira manuelno, na primer idem do Fruske Gore i aktiviram regeneraciju, jer znam da cu narednih 500 kilometara provesti u gradskoj voznju i to necu biti u stanju da izvrsim.
 

Sta bi bila vasa preporuka u ovom cenovnom rangu, za napisane uslove eksploatacije. Posto sam laik za automobile, voleo bih da je takav auto moguce naci sa servisnom knjizicom i da je kupljen u Srbiji.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...