Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

To je tako individualno. Imaš na PA takvih oglasa za 500L sa nagradnih igara i pojedini traže tipa 500 eur manje od novog jer računaju da je nov, što i jeste i nije. 

To je više pitanje za tvog kolegu koliko će da ga proceni. Džaba ti da nudiš ako njemu neko napuni glavu da je to nov auto kao ka bi ga kod dilera kupio. 

 

Opet, ja sam mišljenja da je 80% cene gornja granica korektnosti. Ako baš hoćeš cifru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros

Kakve veze ima ovo pitanje sa kupovinom GP ili "cepamo" sve u jednu temu gde je najlakse ;)

Diskusija je prebacena u odgovarajucu temu o kupovini 500L.

 

"Pravilo" je da ovi nasi narodni automobili gube na vrednosti cca 15-20% cim se izvezu iz salona. E sad imas entuzijasta koji kupe nov 500L ili Tipo, voze par desetina hiljada km, pa misle da ih prodaju za dobar procenat cene novog. Naravno da ih trziste brzo vrati u normalu. 

Ovde jeste malo specificna situacija posto nije vozeno, tresni na sto kes koji ti odgovara, pa ispipaj situaciju. Em isterano iz salona, em palo sa neba, em onda okice malo drugacije sijaju :D

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, mitros said:

Potreban savet pre kupovine,pazi sad. Kolega dobio FIAT 500 na ovoj nagradnoj igri UZMI RACUN I POBEDI.:rant: E sad kolko da mu ponudim(o)jer ga verovatno prodaje?:whistle:

Jel ima slobodan isti takav u salonu?

Sadašnja situacija tvom kolegi ide na ruku jer se novi automobili čekaju duuuugo, pa ona uobičajena nepisana pravila koliko vredi nov auto čim izađe iz salona trenutno padaju u vodu...padaju jer nema isti takav 500L u salonu koji čeka kupca. Drugim rečima, on ima bolju poziciju od salona jer kupac isti takav 500L mora da čeka i čeka...a, ovde ga ima odmah.

 

Na njegovom mestu (ako mu već taj auto ne treba), prvo bih ga ponudio (još dok ga i ne uzme iz salona) dileru da ga oni kupe. Znajući kolika je inače zarada dilera na 500L-u, mogli bi baš da mu naprave cenu. To onda tebi pogoršava poziciju jer moraš ponuditi više para...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj sada davati ideje prodavcima za cepanje, ako eventualno citaju :D .

Salu na stranu, slazem se da je trenutno (ko se seti toga kao aduta) veliki problem cekanje novih vozila.

S druge strane, opet ono isterano iz salona vise nije novo. Takodje, verujem da su iz nagradne igre sigurno neke klotare i sa opremom i sa 1.4 atmo motorom. Pitanje je koliko bi ljudi bilo zainteresovano bas za takvu opciju, a da mozes da zacepis cifru kao za bukvalno nov.

Opet kazem, mozda (kao i uvek) vredi pokusati sa bezobraznom ponudom za kes, pa videti kako reaguju okice :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako kreneš na vreme, ništa nije daleko ... Tako i za nova kola.

Za kola po željenoj konfiguraciji, ja bih sačekao, koliko god treba. 
Ne kažu džaba:  „Kupuj brzo i kajačeš će na tenane ...“
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to kako kazes, ali nisi u pravu :D  

 

Nije problem u kupovini, vec u "dostavi" ili isporuci, ljudi su mozda godinu dve "kupovali" i onda jos moraju da nakon "kupovine" cekaju neodredjeno vreme, tesko je :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja natenane kupujem. Felge 3 godine, gume za iste 9 meseci, a auto sam porucio i stigao je, ali ga preuzimam kroz nekih 5-7 godina :lol:. Doduse, neko drugi ga vozi u medjuvremenu, ali otom potom, prepoznace se, ali vredi cekati kada je custom-configuration uradjen :D

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, vagenovac said:

Sve je to kako kazes, ali nisi u pravu :D  

 

Nije problem u kupovini, vec u "dostavi" ili isporuci, ljudi su mozda godinu dve "kupovali" i onda jos moraju da nakon "kupovine" cekaju neodredjeno vreme, tesko je :)  

Moj jedan veoma dobar drug "menja" kola (pa on i ortak uzimaju dva komada, koja se formalno vode kao službena, ali su oni suvlasnici firme). Ostaju u istom brendu. U dosadašnjim kontaktima na temu novih kola, od strane dilera do sada im je komuniciran rok isporuke od 8 meseci. Ja sam ih upozorio da to može biti i godina dana ( nešto kao "8 meseci, u skladu sa Opštim uslovima" ), kao i da cena verovatno neće biti fiksna (biće veovatno odredba o mogućnosti korekcije cene, do procenta povećanja koji moraju da prihvate i preko tog procenta, kada ne moraju).

Ljudi su načelno svega svesni. I nije im problem ni da sačekaju i tih godinu dana, ali, da dobiju ono što im odgovara. Jer, to što uzmu, voziće ( ako Bog da ) posle toga bar 5-6 godina.

A moja funkcija "tu" je bila samo da im objasnim neke stvari oko opreme, one standardne i šta eventualno ima smisla uzeti od opcija ( pošto oni pretežno ništa od toga ne razumeju, jer ih to i inače ne razumeju, pa nisu ništa razumeli ni prodavca, kao što ne razumeju šta sve piše u onim katalozima i cenovnicima, niti uopšte znaju šta je tu šta - bar ne onim rečima kojima je to napisano ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Evo ja natenane kupujem. Felge 3 godine, gume za iste 9 meseci, a auto sam porucio i stigao je, ali ga preuzimam kroz nekih 5-7 godina :lol:. Doduse, neko drugi ga vozi u medjuvremenu, ali otom potom, prepoznace se, ali vredi cekati kada je custom-configuration uradjen :D

Nisam znao da ti se toliko svideo 500L, dogovoreno, cuvam ga za tebe.:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek, cek, polako deckici. Zna se ko je sinoc vise razgledao facelift 500L cumurasa, nego Giulie :D .

Imenjak ne bi ni haubu podigao, da nisam to kao prvo trazio :whistle: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oglasima ima dva nova 500l 11.500 i 11.700 cene. Ako Odgovara auto ja se ne bih mnogo cenkao. Kola se cekaju meseciima i sve su skuplja.

Ja sam jurio Tipa HB  odlagao predomisljao se oko opreme i na kraju kupih za 10.150 ,2020 street sa 23.000km. Toliko je prosle godine kostao nov. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

 

Ali bas nema te verzije koju zelite...

Za 2000 eura vise imate paket koji ukljucuje bla,bla, bla...:rant::harhar:

Poznata cirkuska predstava!

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tekstovima koji su se vrteli početkom ove godine, KIA je prošle godine u Srbiji prodala 804 automobila. Taman da ove godine imaju i dva puta veći obim prodaje, neverovatno mi zvuči da na lageru u Srbiji imaju 1.200 vozila. Prema Autoscout.24, na toj platformi u Evropi trenutno imaju oglašena 6.973 nova vozila iz 2021.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po tekstovima koji su se vrteli početkom ove godine, KIA je prošle godine u Srbiji prodala 804 automobila. Taman da ove godine imaju i dva puta veći obim prodaje, neverovatno mi zvuči da na lageru u Srbiji imaju 1.200 vozila. Prema Autoscout.24, na toj platformi u Evropi trenutno imaju oglašena 6.973 nova vozila iz 2021.
Tu treba biti oprezan jer tu ukljuce i reizvoz i ostale trgovačke fore samo da bi prikazali veću prodaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan post od jutros sa Toyota foruma - koji govori i o iskustvu sa 500L. Autor donjeg posta, naime, sada ima novu corollu sedan 1,5 vvti, a pre toga je vozio 500L 1,4 95, sa kojim je po jednom parametru usporedio corollu:

 

"Evo, vozio se auto, prvi put na autoputu. Relacija BG-SU i nazad.
I, nisam oduševljen!
U smislu performansi motora nema greške, za čas sam na 150km/h. Vozio sam maksimalno 185km/h, možda može brže ali nisam probao, a objasniću zašto.
Auto je bučniji (od prethodnog 500L sa 95ks) i veoma je osetljiv na neravnine na kolovozu.
Kada kažem osetljiv tu je baš tema za razglabanje. Naime, oslanjanje auta savršeno pegla neravnine na putu, krivine, rupe - bukvalno se ni ne primete. Sedišta udobna, blago "ukorićena" pa sve deluje kao fludno i savršeno. Ali nije tako. Elem, na brzini 110-120 sve je ok ali ako sa 110 hoću da ubrzam, da uđem u preticanje, ceo auto kao da zavibrira ako se nalazim na iole valovitom ili neravnom kolovozu. Ta vibracija traje dokle god pumpam gas - u prvom trenutku sam se uplašio. Nije prevelika, ali postoji. Ako je kolovoz idealan, vibracije nema, ali gde to pa imamo idealan kolovoz... Kada sa pretane sa ubrzavanjem, na valovitom kolovozu, i postigne željena brzina, te vibracije nema, ali ima čudne buke. Naime, buka nije takva da ne može da se priča u kabini, naprotiv, ali postoji i meni smeta. Multimedija onda mora da se pojača, da bi se čuo spiker ili razumela muzika. U slučaju kiše, ovo je izraženije. Vozio sam ga do 185 jer na toj brzini sam imao utisak da će da se raspadne.
E sada, možda je do točkova.
Stavio sam zimski set, možda je majstor loše izbalansirao, ali ova pojava nije pravilo, već slučaj, jer na "savršenom" kolovozu nema ovoga i ove vibeacije. Naravno, buka ostaje i potreba za pojačanje multimedije.
I naravno potrošnja: 6.2l/100km pri tim brzinama oko 120km/h. Auto je bio pun: četvoro + koferi...
Inače potrošnja u "mom" režimu vožnje od posla do kuće i obratno se povećala i sada je oko 5.5l/100km, hladnije vreme...
Problem sa magljenjem je rešen time što je stalno upaljena klima a grejanje u Auto režimu. To uključujem ako je pun auto - skrkali se nas četvoro (dvoje dece i supruga). Da li to povećava potrošnju, ne bih rekao jer i bez klime, kada sam sam, troši blago uvećano...
"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa ljudi I dalje na Fiat modele gleda ispod oka, neki kompleks, šta li je, pa će pre da uzme neki drugi brend u klot opremi nego Fiat u full opremi.
Masa ljudi iz mog okruženja je bila u neverici kad su videli novi 500l, I dalje imaju sliku prvog modela u glavi. Kao, jao vidi multimedia ili tablu kako je dobra, jao ne čuje se .
Pa meni su ti isti govorili da sam mogao uzeti npr reno klio umesto tipa , I ja im objasnim da je Megan u klasi Tipa, onda aaaaaaaa, a Sandero, jeftiniji......a Logan vidi malo para......I onda izgubim volju za bilo kakvu priču.

Što se priče oko MVP, CROSS, SUV modela tiče, I QQ I sad Tipa Cross dok vozim, meni milina neka I zbog klirensa I zbog pristupa gepeka, ulaz u auto itd itd.
Sa BMWom nisam mogao otići na pecanje ili malo van puta po zlatiboru a da se nisam preznojavao šta ću I gde ću zakačiti I očešati. Dakle, sve stvar afiniteta. Bolja je preglednost iz normalnih automobila, to je sigurno.
Ja kad u Crossu spustim vizačevo sedište na pod, tek je tada problem preglednosti, govorim o bliskim predmetima.

Što se ceneautomobila, novih I polovnih tiče, samo vas čitam kako spuštate cene iz ugla kupca a dižete kaod ste prodavci.
Sad je ludilo sa cenama I ja verujem da bi moj Tipo prodao u roku od odmah koju god cenu da stavim, jbg, takvo tržište trenutno. Mada Fiat I nije nešto podigao cene barem od momenta kad sam ja uzeo auto.
Dacia npr, nije "kao" dizala cene ali isti model koji su nudili pre 5 meseci za 13000€, I sad ima istu cenu ali, malo osakaćen opremom pa nema više automatske klime I još nekih sitnica, al na to niko ne obraća pažnju.


Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se vozio i u Cargo Corolli benzincu i u taxi 500L 1.4 atmo restyling i buka je neuporedivo veća u Fiatu. Čak sam bio i neprijatno iznenađen količinom iste. Bio je sa panoramom, pa ne znam da li kod njega to utiče na buku.
Pritom mi je čovek sve vreme kukao koliko se zaebao sa izborom motora

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, moron said:

Jedan post od jutros sa Toyota foruma - koji govori i o iskustvu sa 500L. Autor donjeg posta, naime, sada ima novu corollu sedan 1,5 vvti, a pre toga je vozio 500L 1,4 95, sa kojim je po jednom parametru usporedio corollu:

I onda mu je pozvonio čika i katanom mu odsekao desnu ruku, ban sa foruma se podrazumeva! :D

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321

Meni su simptomatičnije te vibracije koje pominje da ima samo pri jakom ubrzanju. Pošto je 1,5 vvti sa 3 cilindra, a i ja sam te vibracije osetim kod 1,0 TSI pri svakom forsiranom ubrzanju, mislim da je do toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...