Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Ne bih bas rekao da je SUV glupost. Ono sto je neosporno je daleko vise prostora od "manjeg" brata za istu duzinu i sirinu sto je za parking zakon.

 

Evo zanimljivog poredjenja: 

  • MiTo ima 4m tacno
  • Leon 4.3m
  • Delta 4.5m

MiTo se bukvalno svuda parkira. Leon onako, a za Deltu se vec treba pomuciti iako tih 50cm prakticno ne menja mnogo, ali po BG menja. I tu je Leon bas zlatna sredina.

 

Iz iskustva sa ova 3 automobila bih se jako tesko odlucio za nesto preko 4.5m duzine za svakodnevni auto iako imam garazno mesto i kod kuce i na poslu.

 

Ono sto mi smeta kod Leona (vise zeni nego meni) je nisko sedenje i sto nam zafali koji litar gepeka (to meni smeta jer ne volim stvari svuda po kolima :D ).

I onda pogledam Tiguan (ili Atecu) i sve to resavaju za apsolutno iste dimenzije spolja. A uz to i dobro izgledaju.

 

Isto i Compass koji mi se bas svidja u novoj verziji. 

Isto to i MPV pruza, ali, slozicete se, uz daleko gori izgled. A i koji cm klirensa nekad znaci, ali bas rekto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da u proseku MPV imaju mekse i udobnije vesanje od SUV/krosovera. Ne kazem da nema, al ja se jos nisam vozio u udobnom krosoveru. To sve tvrdo ko neki sportaci, a handlinga ni na mapi :D Ostalo sve stoji, za isti footprint, vise auta :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno meni je voznja svakog SUV (napominjem da nisam vozio superautomobile :) ) kao da vozim kombi, svaka krivina bude neprijatna posle Leona sa 18” i sportskim vesanjem. Ali menjaju se i prioriteti i vise znaci gepek sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ivica su said:

Nisam znao to za 5008, super ako je tako, znači ima i pozitivnih primera :)

Da, 5008 mk2 sa svojim Wb od čak 284 cm ne samo da je u smislu komfora veoma pozitivna promena u odnosu na mk1, i ne samo da u SUV C segmentu mislim da nema konkurenta sa većim Wb-om ( Tiguan, RAV, CR-V, ..., svi u toj klasi imaju manji Wb od njega (pa čak i Kodiaq ako je on uopšte SUV C segment )), već on ima Wb kao i neki SUV modeli više klase ( npr. Toyota Highlander sa skoro 495 cm dužine (duža je oko 30 cm od 5008) ima za manje od samo 1 cm veći Wb od 5008, a 5008 ima Wb i maltene kao Ford Galaxy ( što je inače pojam super komfornog MPV-a D segmenta ), jer ga i od njega deli samo 1 cm razlike Wb-a.

 

Pošto ne kažu bez razloga da je Wb "osnovna mera svakog vozila", za 5008 mk2 može da se kaže svašta, ali, ne i da je PSA pretvaranjem MPV-a prve generacije 5008 u krosovera druge generacije, prevario kupce. Svakako su sa mk2 dobili više - makar prostora izvesno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Ostalo sve stoji, za isti footprint, vise auta :) 

Zavisi i koji, dobro i detaljno @moron analizira... Ako gledamo C klasu, npr. kolega je uzeo J11 Qashqai, bas smo uporedjivali kada smo parkirali na istim parking mestima u firmi (to je onaj sto je hteo F30 Bembaru, pa je zena "suptilno" intervenisala u smeru Crossovera :D). Vrlo male razlike u odnosu na Bravo, Qashqai je samo cca 1 cm siri, oko 4 cm vece medjuosovinsko i za toliko duzi, gepek veci za 30l. Manevrisanje i parkiranje maltene kao sa standardnim Compactom, slicno prostora napred u kabini...

Dok je recimo Kadjar u istoj C-SUV klasi vec gabaritniji, 12 cm duzi, skoro 5 cm siri, ali interesantno po specifikacijama maltene isti gepek. Ili tek sluzbena Mazda CX-5 koja je vec na 4.55m...

Prostor zavisi i sa kojim Compactom poredis, Igor pominje Leon koji ima klasicni, manji "Golfovski" gepek od 380l, a imas i Tipa HB sa 440l ili Scalu sa 470l. Takodje, ne bih se slozio da svi MPV po default daleko gore izgledaju. Od C-MPV, meni je zadnji Scenic Mk4 vrhunski nacrtan auto.

2 hours ago, igor0511 said:

MiTo se bukvalno svuda parkira. Leon onako, a za Deltu se vec treba pomuciti iako tih 50cm prakticno ne menja mnogo, ali po BG menja. I tu je Leon bas zlatna sredina.

Iz iskustva sa ova 3 automobila bih se jako tesko odlucio za nesto preko 4.5m duzine za svakodnevni auto iako imam garazno mesto i kod kuce i na poslu.

Vrlo lepo receno i uporedjeno. Po BG je sve gora prica po pitanju parkinga, vozila sve veca a mesta sve uza, novogradnja pogotovo... Pisao sam vec da sam mozgao o DS5 kao jedinom izboru van C klase. Auto trunku duzi i veceg medjuosovinskog od pomenute Delte. Ali primetno siri, Bravo/Delta su siroki 179 cm, a DS5 malo jace od 187 cm, sa retrovizorima skoro 215 cm. I pitaju me sta ti je tolika razlika, a parkiram se izmedju stubova na 227 cm na poslu, sa malo mesta za manevar napred (novogradnja, stubovi uvuceni u parking mesto), kuci je nesto bolje. Znaci po 6 cm sa obe strane u slucaju DS5 :D , a da ne pricam o mestima za parkiranje po gradu i samaranju vratima, negde je i manje. Tako da se i za to (na oko) mozda malo, po BG itekako primeti razlika u klasi i lakoci manevrisanja.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je 5008 malko veći za C SUV, u C klasi je 3008, zar ne?

Ne slažem se da su MPV ovi ružniji, ne zato što vozim jedan već iz nekoliko drugih razloga. Prvi je onaj "izlizani" da je lepota u oku posmatrača, tako da postoje modeli kod kojih je prelazak u neki SUV fazon iste prolepšao, kao spominjani 3008 ili C3 iz Picassa u Aircross (mada je i Picasso meni bio funky), ali recimo Meriva je prava lepotica u odnosu na Crossland ili B-max u odnosu na ono čudo Eko Sport.

Drugo je da je svaki SUV predstavnik naredne generacije, pa je tako Ateca mLogo lepša nego što je Altea bila... Tako je GP bio primamljiviji od Punta Mk2... Uz ooogromnu propagandu unapređen izgled se lakše svari, a na kraju i poželi.

 

Ono gde mi SUV modeli "padaju" je prvo preglednost, svaki MPV ima dobrano veće staklene površine od odgovarajućeg SUVa, počev od "šoferke", pa do prozora nazad - videćete kad deca porastu koliko to znači da ne morate da im "gurate" zabavu u vidu tableta i tableta, nego kad sami mogu da vide nešto lepo, posebno kad se vozite kroz našu lepu Srbiju.

Praktičnost MPV je nenad...iva! Ne mislim na ostave za flaše od dva litra, nego o prostoru za smeštaj raznih sitnica, od "bunkera" ispod nogu, fioka ispod sedišta, sakrivenim pretincima... Recimo meni u zadnja dva "bunkera" stoji sva obavezna oprema, usisivač, pp aparat i sva zimska oprema! Modularnost ne treba zaboraviti, od deljene zadnje klupe na tri sedišta kod većine MPV, do lakog vađenja i okretanja istih i pretvaranja u pravi kombi!

Na kraju sve je to marketing da se više love uzme, svaki SUV je bio dobrano skuplji od MPV od kog je nastao!

I da, nema leba, da se SUV i MPV voze lepo kao hečbekovi ili limuzine, ali u MPV shvatiš da si "zarobljen" u kariranim papučama, dok ti SUV da taj, lažni?, osećaj moći, a u stvari te odere svako u C kompaktu! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozemo mi dalje da polemisemo ali je stvar jednostavna, MVP je nastao kao funkcionalan auto. Funkcija prva, forma/dizajn druga. Kod SUV je drugacija stvar, forma je prva pa posle funkcija.

Sto mora da nosi neke kompromise.
Naravno da ima kontra primera ali je ovo gore srz.

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suv je takodje nastao kao funkcionalan auto tako da ti to ne stoji.

 

Takodje je suv generalno pregledniji, mnogo ljudima znaci izdignuta pozicija sedenja, kao i klirens, kod mpv da ispeglaju izgled koliko toliko su sve manji prozori, pogotovo zadnji gde se nista ne vidi, evo npr reno grand scenic novi kao jedan od najboljih MPV modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranije su bas tu preglednost na putu navodili kao veliku prednost... Ali vidim da su (pogotovo po BG) i vozaci SUV vec odavno uveliko poceli da "izviruju", vozeci u kolonama ili preticuci - iz prostog razloga, jer je i ostatak "raje" nakupovao isto to sa tamnim staklima :D .

Salu na stranu, meni sam koncept B/C Crossovera jos od starta (prvog Juke, Qashqai i slicnih) deluje kao zaista odlicna ideja da se trzistu ponudi nesto drugacije i da proizvodjaci zgrnu vise love. "Velika vozila" ali uglavnom samo visinom (na slicnim platformama, sa slicnim medjuosovinskim kao "baza" od kojih su nastajali), skuplja u startu, sa skupljim odrzavanjem, ogromnim tockovima koji moraju da pokriju takav dizajn... Ne sporim lakse ulazenje, preglednost, vise sedenje (kome je to prednost), klirens koristan u nekim situacijama, kod nekih vise (a kod nekih i manje) prostora... Ali jednostavno vozila koja nigde nisu na svom terenu - sve veca, gabaritna za grad i sve manja parking mesta, ljuskava po krivinama, cigle na autoputu (a modernoj auto industriji usta puna ustede i ekologije)... Klirens koji za silazak sa puta neosporno jeste prednost, primecujem da je kod nas najkorisniji za bahato parkiranje, prelazak preko ivicnjaka i travnjaka (valjda ih zato u zargonu i zovu urbani terenci :D) , pre nego za neki off-road.

I naravno najvaznije - marketing, marketing, marketing, koji sve to pumpa vise od deceniju unazad. Npr. ostao sam iznenadjen kada sam posetio Istanbul (vec sam bio) i Antaliju ove godine. Na tako velikom trzistu, koje (pored ostalog) guta i toliko raznoraznih skupocenih automobila - ima ih, ali Crossoveri su poprilicno slabo zastupljeni, poredeci sa Evropom. Bar ono sto sam vidjao na ulicama i sto sam ocekivao. O standardnim vozilima (koje vecina nas vozi) tek da ne pricamo, a prakticnost dominira. Jednostavno drugacije trziste.

3 hours ago, bane1321 said:

Drugo je da je svaki SUV predstavnik naredne generacije

Uz ooogromnu propagandu unapređen izgled se lakše svari, a na kraju i poželi.

Upravo tako, to iznad i pominjem, a moda i navika posle cuda cini, pogotovo kod nekih kategorija kupaca. Isto mislim i za elektrifikaciju, koju lobiji iz gomile drugih razloga zestoko forsiraju. Toliko da ljudima i pored brojnih problema u masovnoj implementaciji (a tek ce ih biti), maltene ne zele ni da ostave mogucnost za alternativu.

Da me neko pogresno ne razume, nemam nista protiv bilo cega od iznad pomenutog. Neka svako bira za sebe i u tome uziva, ali generalno ne volim pravljenje stvari crno-belim, zestok marketing, zamazivanje ociju i nametanje bilo cega bez dovoljno racionalnih razloga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Turskoj, to što pominješ, koji je odnos proizvodnje "domaćih" SUV-ova ( i krosovera ) u odnosu na "normalne" )?

Možda je to razlog za pojavu koju pominješ ( više kupuju "domaće", kao povoljnije, a nemaju isti odnos u proizodnji ).

Ne bi se ni 500L kod nas prodavao kako se prodavao da nije "domaći".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je interesantano uvek bilo navodjenje da SUV ima bolju preglednost od drugih vozila. Ono sto ja oduvek imam problem je da vidim neke skrivene stubice, cigle, blokove, gume i slicno u travi, auto (haubu) u retrovizoru pri paralelnom parkiranju, kao i prikolicu kad se vozi u rikverc. Da ne pricam malu decu, zivotinje i slicno. Nista od toga nije lakse videti iz SUVa... Mislim ok kontam da noviji auti imaju senzore i kamere ali opet... S obzirom koliko vidim ozuljanih auta po parkinzima i koliko puta su mene zakacili, ociglendno da tehnologija ne pomaze...

 

Ne vidim sta igra ulogu gledati 20-30cm vise kada ides napred, nije da ces sa SUVom da se probijas cik cak kroz kolonu pa da ces bolje da vidis preko drugih vozila gde da se prestrojis... Cak i da neko veruje u to da hoce, u danasnjem moru SUVova si opet na visini ostalih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam gde vidjate ta mora SUV vozila, rekao bih da je tek svaki 10ti auto SUV.

Takodje ne bih rekao da je SUV progurao marketing, vec naprotiv gurali su svasta nesto drugo, ali SUV hoce deo kupaca uporno, toliko da sad moraju da im izlaze u susret sa elektro SUV itd.

 

Evo gledam svako jutro ispred vrtica kad idem, svega par SUV, MPV i karavani su takodje i manjini, a dominiraju hecbeci i limuzine.

 

Apropo klirensa, posto je bas visoka bankina, vecina kaci branikom, jer im je glupo najniza tacka auta istureni deo branika.

 

SUV je smatram jack of all trades, master of none.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cuj coveka, pa ja to za tvoje dobro... Caskamo, komentarisemo, pomazemo se i druzimo ovde, a covek kupuje vec 2. auto i nece da casti pa to ti je.
Sa takvim stavom i taj 3 godine star 500L ima da ti zavrsi kao Alfa, na slepu  (daleko bilo).
Koja Alfa, čija Alfa ???

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, YUgisa said:

Mislim da je SUV deo zenskih kupaca, jer 90% zena koje ja poznajem bi htele da voze jedan...

+1 , igla u plastu sena u odnosu na generalno trziste, ali znam vec vise slucajeva gde je porodicna kupovina "presaltana" u tom smeru :D , na insistiranje lepsih polovina. Generalno, mislim da to jeste trend. Kao sto je to i mali 500 ili Mini za licnu upotrebu po gradu, koji su maltene postali modni "aksesoar" (500 je u tom smislu pravi fenomen, uz sitne izmene sjajna i konstantna prodaja vec 14 godina, najprodavaniji Fiat van maticnog trzista).

46 minutes ago, moron said:

U Turskoj, to što pominješ, koji je odnos proizvodnje "domaćih" SUV-ova ( i krosovera ) u odnosu na "normalne" )?

Možda je to razlog za pojavu koju pominješ ( više kupuju "domaće", kao povoljnije, a nemaju isti odnos u proizodnji ).

Nemam bas takve podatke :), a nisam od onih sto guglaju da bih ti tacno odgovorio. 

Vidi, ove godine Antalija bukvalno pliva u Aegeama. Kacio sam i par fotki - gde god se okrenes bela Aegea MultiJet :D . OK, domaci proizvod, povoljna cena, solidni mali dizeli koje oni forsiraju, sve to stoji. Ima tu jos par takvih domacih modela. Ali je tu i gomila novih skupocenih automobila, Mecki, Audija, Bembara, vozila drugih proizvodjaca - i mahom su sedani. Pored sedana koji generalno dominiraju, ima i MPV-eva, a ono sto mi je bilo neobicno i sto mi je upalo u oko je da kao blesavi teraju one putnicke "kombice" :) (tipa Qubo, Doblo, itd.) u svim mogucim oblicima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecina mladjih bracnih parova sto ja znam je na karavanima (eventualno MPV ako neki brend nije toliko u prici sa karavanima) samo zato sto muski deo nije hteo da popusti da bude SUV, ali najmladji je poklekao i Clio ce da zamene za neki SUV... Mislim da ce SUV tek da dobije zalet sa dolaskom elektro pogona jer ce veci klirens dozvoliti lako sladistenje baterija u patosu sto opet pogoduje za stabilnost auta i vec uvecana masa u startu nece biti toliko pogodjena dodatnom od baterija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice preglednost, trend u dizajnu je da prozori budu sve manji, a tockovi sve veci. Slazem se, svaki auto onda lepse izgleda. Primer su ovi Land Roveri, ne znam nazive modela, ne pratim. 
Preglednost mnogo zavisi od modela, ne samo od klase. Prethodni auto, pasat b6, je imao prozore koji pocinju na visoj tacki u odnosu na vozaca nego sto mi je sada u tiguanu. Deca pozadi mnogo vise vide u tiguanu, nego sto su videla u pasatu. Ogledala su nize sada u odnosu na vozaca nego u prethodnom pa bolje vidim i gde mi idu tockovi kada se priblizavam ivicnjaku. Zadnje staklo mi je vece  sada... Odatle mogu da kazem da je taj SUV pregledniji od te limuzine. Sa druge str, ako poredite neke druge SUV-eve videcete da i kod njih su sve manji prozori, pa cak i kod novih MVP-a. Prva generacija Senika je imala ogromne prozore. Vozio sam se kao suvozac, bio u sorcu, izgorela mi butina na suncu! Sada poslednja generacija vise lici na tenk. 
Poenta, preglednost vise zavisi od dizajna nego od koncepta vozila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva diskusija.

Neko je pomenuo Scenic IV da je jedan od najlepših MPV-ova. Ali i on izgledom
zapravo više imitira crossover nego
predjasnje MPV-ove, dok mu je klirens čak 17cm. Što nemaju ni svi SUV-ovi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/5/2021 at 3:52 PM, moron said:
Od kada sam video da Toyota C-HR ima manji klirens od 500L Cross/Trekking, počeo sam drugim očima da gledam 500L

Da 500 L novi ima super klirens, iznenadim se nekad kad ga djiram tu po fruškaću i okolini da nigde ne kači.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potreban savet pre kupovine,pazi sad. Kolega dobio FIAT 500 na ovoj nagradnoj igri UZMI RACUN I POBEDI.:rant: E sad kolko da mu ponudim(o)jer ga verovatno prodaje?:whistle:

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...