Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Ja kada iz Honde sednem u 500L pa "potopim gas", često uz osmeh pomislim: "Brate, šta ti je dizel. Jebo ti sve benznice ovog sveta ...". A posle, kada opet sednem u benzinca, pa ga dobro zavrtim i razvučem do crvenog, pomislim uz jak osmeh slično, ali, u korist benzinca :) 

Prosto, ta oba sveta, sve to je i "dobro" i "bolje", svaki na svoj način. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne bi se dizel raspao jer bi isti efekat imao saltanjem na 2500-3000rpm  
Apsolutno tacno, a ne bi dizelu nista ni bilo ni da se vrti na obrtajima maksimalne snage, kao ni benzincu.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda, možda, ne znam :) 

Viđao sam dizele ispred, hvala Bogu, na kratko, brzo oni vide moj auspuh, kad izlaze iz krivine, ja iza, moram da zatvaram prozore :) i opet, ne odmiču nešto :) mada, možda je i do vozača :) 

Sad, ne kažem, brojke su čiste, zna se šta koji može, samo kažem, da je utisak, da bi se takvim načinom, čestim i naglim ubrzanjem, vrlo brzo došlo do problema, što sa DPF om, što sa plivajućim zamajcem :) kažu ljudi, a ne mora da znači da je tačno, da nije pametno potapati gas, ako želiš da ti potraje plivajući :) 

To je samo subjektivno mišljenje :) a i zvukkkkkkkk.... pa na spustu, par km, u trećoj, na 4500 obrtaja ...  :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno je takva voznja idealna za dizela da mu potraje dpf i da se cisti, a takodje je odlicno i za zamajac jer su mnogo manji udari na vecim obrtajima, a i manji je obrtni.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje crno raspadanje :D, kada se neki put uzivalo i produvavao auto, poterao bih dizela opusteno i u crveno (preko 4500 rpm).

Nije to nikakvo podrucje gde se motor raspada, nego se samo izlazi iz podrucja racionalnog koriscenja (tj. napusta se podrucje maksimalne snage). Nikad mu nista nije falilo, naprotiv, motor je uvek bio produvan i radio kao satic punu deceniju kod mene. Naravno da je to bilo s vremena na vreme, ne treba dizela non stop ubijati taxi-voznjom na niskim obrtajima. Pogotovo ove novije, sa svim silnim eko sra*ima, muciti menjac i zamajac potapanjem iz niskih obrtaja itd... Upravo to su verovatno i radili ti ispred tebe ako su dimili :) .

Posto sada vozim turbo benzinca sa slicnim obrtnim, oba su na oko 260 Njutna (dizel je bio 1.9 8v starije generacije) - svaki na svoj nacin je uzivanje za voznju u brdu. Poredeci konkretno ova dva turbo motora, benzinac se maltene isto ponasa iz niskih obrtaja (u Sport modu cak i bolje), a lepse je sto moze da se razvuce dalje u obrtaje. S druge strane, noviji dizeli opusteno imaju po 300 i kusur, 400 Njutna, u tom segmentu ove manje benzinjare naravno da ne mogu da im pariraju... Takodje, benzinci su daleko osetljiviji na desnu nogu, sto se potrosnje u takvim uslovima tice. Ako se medjusobno porede turbo motori.

Apropo prethodne price, performansama je bespredmetno uopste porediti turbo i atmo motore (ako pricamo o ovim do 2 litra koje najcesce vozimo). Pa samo obrtni moze da im bude i po "puta 3", verovatno su ljudi opusteno vozili ;) . A turbo dizel vs turbo benzin, vec je stvar licnog ukusa, mada su ovi noviji sve vise i vise slicni... Od svacega ostalog sto sam malo duze vozio, zanimljiv mi je bio npr. SkyActiv-G koncept: zadrzali su vecu kubikazu od 2 litra, a ostavili da je "necurli aspirejtid" :D . Nije naravno kao turbo, ali opet ide od 210 Njutna (u rangu npr. T-Jet), skidam im kapu sto odolevaju ovoj downsizing maniji i kosacicama na tri cilindra.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zato volim da govorim u specifikacijama. Ako odemo u subjektivne osecaje bice i moja Peda od 11ks prejaka :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doziveo sam x puta da trkalicea uz iriski venac ne mogu da me obidju dok sam u 1.9-2.0 dizelu, mogao bi covek svakakve zakljucke izvuci.

Cak se desavalo da ih ja obidjem u krivinama.

 

Sporije prolazi kroz krivine, ne sme da se naginje previse jer je valovito, nema gde da obidje, nema pravca toliko da razvuce, nakon krivine me brzo sustize, ali mora ranije, a i ostrije da koci.

 

Pa niti se raspadao dizel voznjom do crvenog, niti se raspadala trkalica koja se vrti na ~15.000rpm, niti mi je palo na pamet da izvlacim zakljucke da je punto dizel brzi od trkalice niti da bolje lezi u krivinama...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bane1321 said:

Bio tako lik na Toyota forumu koji je tvrdio da na uzbrdici Toyotin 1.6vvti može da pobedi svakog turbo dizela do 2.000 kubika...

Ma samo spustis u brzinu-dve nize i vatra.

Stariji se mozda secaju ovoga, jes' da je bilo bas davno, ima vise od 10 godina. Izvinjavam se posto su malo duzi citati, ali verujte da vredi procitati :D :

 

"On turira hondu, tata malo turira BX-a. Ovaj pogleda nazad, vidi citroena iza sebe. Upali se zeleno on stisne hondu, tata za njim, kaze meni da probamo da ga stignemo. Bx pocne da divlja, i vidis kako predjemo 4000 obrtaja da nam nista ne bezi. Ovom na hondi nista nije bilo jasno, sve se okrece, ne zna sta ga je snaslo! Od semafora do semafora smo bili u metar do metar ipo razdaljine, to je taman koliko je ranije krenuo... E sad moguce da taj nema pojma da vozi hondu, mada vidim kako honda vristi i kako je lozi! Doduse dva dana pre toga je bx bio kod majstora i namestio ga je da vuce od 1000 obrtaja, i stvarno auto od tada kao da nije isti. Kad je on saltao hondu (kad je morao jer je vristala) mi smo bili na 5000 obrtaja, znaci jos 1500 do crvenog. Posle se stvorila guzva u saobracaju, pa vise nije bilo bezbedno za lesenje. Mislim da je posle na internetu trazio kakav je to tamo citroen koji ga prati u stopu... Iskreno, mislio sam da nemamo sanse protiv honde, ali nikada se pre nisam vozio u automobilu kao sto je ovaj. Kad ga je tata stisnuo, ja nisam imao sanse da probam da se uspravim... 2 semafora nije mogao da pobegne ni malo"

 

Kao i:

"Samo jedan primer koliko je BX upravljiv. Pre par godina je BX spasao mogu tatu... Pri brzini od nekih 130km/h (ne secam se tacno), odjednom se pojavio neosvetljen traktor ispred. E sad da je bio bilo koji drugi auto, ne smem da pomislim.... Tata je samo naglo cimnuo volan ulevo svom silinom, jer je za kocenje bilo prekasno kad se u mraku odjednom pojavi plekani zid ispred i zahvaljujuci hidraulici i savrsenom lezanju citroena niti je sleteo sa puta niti se prevrnuo, niti je ne daj boze udario u prikolicu traktora!"

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj da kupim BX, hebes FR :D 

 

Secam se da je kolega @Dale pisao kako ima ljudi koji zaziru od dzipa, a hoce i da se dokazu.

 

E to je mnoog zanimljiva stvar kada vozis Leon FR. Niko ne zazire osim kad vidi LED u retrovizoru (a poslednjih godina vise ni od toga), ali zato ima dokazivaca koji da atmosfervom vole da budu brzi of FR koliko ti volja :D 

 

 

Nekad ih oduvam, ali cim je neko sa mnom u kolima vozim po principu “daleko ti lepa kuca”. Kontam da i oni pisu posle po forumima kako je dizlo govno :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam ja tamo čitao nadrealne postove o tome šta može yaris (neke ranije generacije). Brzine koje navodno sa njim postižu mi deluju smislenije za neko WRC vozilo, nego za "jareta". Ali, kako videh diskusiju koja je tamo oko toga vodjenja, ko god je doveo u sumnju opisane "moći" Toyote, dobio je tamo verbalno "po nosu" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321

To je taj rad :D . Lepo vam rekoh iznad - tajna kod tih motora je samo pogoditi stepen prenosa, ko vam je kriv sto ne znate da vozite:

2 hours ago, Ivan said:

Ma samo spustis brzinu-dve nize i vatra.

Lepo covek kaze da je oprao i 1.9 16v turbo, koji je doduse sa 20% vecom kubikazom, malo jaci i sa "samo" duplo vecim obrtnim. 

Naravno da je moguce... Jedino ako je ovome crkao protkomANDer, overboost ventil, zapusila T-racva ili nesto slicno u tom krugu :D ...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje dal je ovaj u mjetu uopste znao da se trkaju :D

 

Tako ja po gradu par semafora vozim i dostavna panda vozi slicno kao i ja, malo zustrije, kad tek skapiram na drugom ili trecem semaforu on odradio clutch dump, skripe gume, motor urla, tek sam tad shvatio da se on dotle trkao samnom :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, vagenovac said:

dostavna panda

Izbledela crvena, sa drugacijim tonom boje na vratima, na mestu gde je skinuta "Telecom Italia" nalepnica :D ?

 

017019-470-liberalizzazione_telecom_assistenza.thumb.jpg.542aced3bbf0bfe2478ed29f6d0ec4ad.jpg img583968.thumb.jpg.b7a0f1ac8b78482481e3468eef0f95d8.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, vagenovac said:

mjetu

Kolega, molim Vas, budimo precizni, čovek je pominjao JTD! :lol:

50 minutes ago, moron said:

Ali, kako videh diskusiju koja je tamo oko toga vodjenja, ko god je doveo u sumnju opisane "moći" Toyote, dobio je tamo verbalno "po nosu"

Taj sam!:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Ivan said:

Izbledela crvena, sa drugacijim tonom boje na vratima, na mestu gde je bila skinuta "Telecom Italia" nalepnica?

Izbledela crvena DA, za ton boje na vratima nisam siguran, svakako je imao nalepnice picerije i onaj cunak na krovu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su ti Schumacheri i ovde po BG. Sa uzitkom te oderu sta god da vozis. Uvek mi je fascinantna kombinacija zvukova koje ti automobili ispustaju, kada pored tebe prolete preko betonskog lezeceg.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad me podsetiste :D

2017.godine odem ja za Johanesburg sluzbeno i tamo radi kolega koji je teska lozana. RR motori, Honde i slicno.

 

Ja dobio rent a car Pola klotaru 1.4 atmo, a on u nekoj fazi downsizinga vozio Astru 1.4t.

 

Krenuli napolje i zezamo se nesto na semaforu sa spustenim prozorima, ja po gasu na zuto odmah, druga pun gas i pobegnem mu do skretanja :D 

 

Covek izgoreo. Pa kuka kako VW laze za konje, pa nije bio spreman, pa sam krenuo ranije, 1000 izgovora :D 

 

A ja jos nastavljam da zezam kako sam i saltajuci levom dobio (vozi se sa suprotne strane).

Naravno kola nisu ni mogla da se porede, ali trenutak kretanja brze i ode Polo.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znaju ljudi da izvuku maksimum ubrzanna iz automatskog menjaca, a kamoli iz manuelca. :D

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, vagenovac said:

Pitanje dal je ovaj u mjetu uopste znao da se trkaju :D

:) 

Naravno, u tome i jeste stvar :) ljudi voze opušteno a ja sam Debelo brdo prešao hiljadu puta, baš volim tuda da vozim i onda mi je zanimljivo da se zezam tamo :) 

Ja vozim polako, tačnije, baš sam spor vozač, verovatno sam najsporiji na forumu :)  i uvek sam u fazonu da nema nikakve potrebe da se vozi brzo, jer razlika koja se napravi u vremenu za dužinu puta od 100 - 200 km, posebno po magistralnim putevima se meri bukvalno u par minuta. Međutim, Debelo brdo, tu mi nekako nije zanimljivo da se vozim polako :) 

 

Pre, ima tome, sigurno 15 godina, vozio sam yugo, 1.1 ali je bio lepo podešen, spuštena glava, veći ventili (čini mi se i bregasta drugačija), izduv je nešto bio promenjen i razbušen na neku specijalu itd. Pritom je bio spušten, sa alu felnama 165/70 baš onako, lepa mala igračka.

Na izlasku iz Valjeva, na nekom pravcu, audi 100, kockasti, stariji, veliki, pretekne me na pravcu, kod kafane, da se ne uvredi vlasnik, ako čita, ja tu kafanu znam kao kafanu kod "Budalaša" :) Posle toga kreće uspon, uz branu i tu sam zaostajao, međutim, malo po malo, sustizao sam ga i na krivinama ga preticao. Tadašnja devojka a danas supruga, sve vreme je bila pored i bila je baš mirna :) dok smo se nas dvojica jurili po brdu :) Na pravcu, stigne me i prestigne, međutim, dve vezane krivine, ja sam ispred :) i tako smo se preticali, sve do posle vrha i na pravcu, ispred Smiljevog polja, ja vidim, ovaj mi blica, pomislio sam da mi je nešto otpalo sa yuga, jer baš smo se jurili, gazili one ivičnjake, onako, prilično brzo :) Ja stanem, sa strane, jugo, mučen, ne spušta obrtaje, ne može da se ohladi :) otvaram prozor, ovaj staje pored mene, otvara prozor, baš na ulazu u Smiljevo polje, kaže čovek, brate, ne mogu više, hajmo na kafu :) :) :) Ma druže, ne trkam se ja sa tobom, žuri mi se :) :) i tu se rastanemo, odatle već ide dugački spust, a na nizbrdicama, vozim dosta sporije :) 

 

Super je 500L :) 

Ako je projetovan da može da se vozi 180 km/h sa dobrim, jačim motorom, onda će mu svaka brzina sa ovim nejakim 1.4 biti kao zabava :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padam u napast da se za vikend malo provozam sa 500L preko Debelog brda. Mislim da sa njim nikada nisam išao tuda, pa da vidim kako se on tuda "snalazi". Pošto su mu bočne potpore prednjih sedišta "duplo golo", ako ništa drugo, mogao bih po onim krivinama da se uhvatim za volan :)

 

Od radara na deonici do Tare samo onaj stacionarni na ulasku i na izlasku iz Valjeva ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se vratio preko DB, a pre toga sam išao na Zlatibor, tj Priboj, kroz Ča, Ue itd.

 

Na izlazu sa AP ka Va, radovi na putu, propuštanje vozila, semaforska signalizacija.

Na izlazu/ulazu u Va, nisam siguran za radar, ja generalno vozim prema ograničenjima :) 

Na samom DB, posle brane iz pravca Va, posle kafane Tri vetra (ako sam dobro zapamtio lokaciju), takođe, radovi, propuštanje vozila, semaforska signalizacija.

Obratiti pažnju, letnja sezona, ima saobraćaja, nije kao recimo, u maju ili u septembru.

 

Srećan put, lep provod 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...