Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

20 minutes ago, srdjos said:

 

Sa obzirom kakav paket opreme imaš u Hondi, mislim da ti prvi ne bi vozio ovakvog Renegade-a :)

Nađi par testova pa pročitaj, za ovaj motor i ovu karoseriju, svakako možeš lakše doći do njih i drugih mišljenja jer se muvaš po auto novinama i salonima više nego dosta ostalih odavde

 

 ja sad nemam dilemu, a ni sledećih 6-8 godina, sad imam malu decu koju stalno razvozim po gradu na kojekakve aktivnosti, kratke relacije i stalno pali/gasi. Na C-Max-u sam 2x menjao egr ventil zbog toga.  Kako sam kupio Colta benca, tako mi je milina i rasterećeno voziti po gradu.

 

Vi koji imate veliku decu možete kako hoćete, večeras ti dune i kažeš, ženo idemo sutra na Divčibare i odete 

 

Tako da je meni sad bolji izbor slabiji motor i bolja oprema jer to što godišnje idem 1x na more i 1x na planinu, toliko ću istrpeti :)

Pa, šta ti je, ja redovno vozim i službenu fobiju ambiš'n koja od "opreme" ima volan i točkove. Istina, ima i "infotainmant" sa displejem od "pola cola" :) Bio sam veoma ponosan na sebe kada sam "izboksovao" da je opciono opremimo sa bočnim vazdušnim jastucima i zavesama, za "samo" 520 evra ...

Sve čovek može da preživi, pa i taj "isposnički" paket opreme. 

Tako da ne brini, preživeo bih ja za neke namene i bazni Renegade. Povremeno veoma ozbiljno razmišljam i da sebi kupim Sandera :) Što da ne ... Nisam se ja rodio u Hondi, niti mislim da je to neko božanstvo. Kao ni bilo koji drugi Japanac. Samo konfekcija, kao i sve ostalo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, moron said:

Pa, šta ti je, ja redovno vozim i službenu fobiju ambiš'n koja od "opreme" ima volan i točkove.

to i jeste poenta klotara, da uglavnom budu sluzbene :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, nije to baznjak, to je srednji nivo opreme :) Ipak je to neki "nivo" prestiža ...

Strah me pomisliti na šta liči fabijana u baznoj izvedbi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio danas u Stojanovu, naravno nemaju izložen 500L Cross ali imaju neki sa jačim paketom, tako da nisam ni mogao videti kako Cross izgleda a nemaju ni test vozilo, tj imaju jedno ali se ne zna kad će doći ni gde je! Prodavac je onako, boli ga kibla za sve i bukvalno sam mu morao svaku informaciju izvlačiti iz usta. 

 

Dakle, za kraj jula imaju neke Cross-eve i moraju se rezervisati da bi se potvrdili, samo je tamno siva metalik boja u pitanju i nema druge. Ukoliko se doplaćuje nešto iz opcionala. čeka se kraj oktobra za drugi ciklus proizvodnje i to ako ima mogućnosti u fabrici. U akciji "staro za novo" košta 12 700e sa tom metalik bojom a Sport valjda, ako sam upamtio, 500 e više. Što se tiče zamene staro za novo, "oni mogu srediti" neki stari auto (šta god to značilo) za 200e da bi se dobila potvrda iz reciklažnog mesta.

 

Elem, loše priče o Stojanovu i dalje su tu, nisu se proslavili nešto pristupom a i sve ove godine slušam slične priče o njima, kako su izgradili takvu imperiju tamo sa takvim pristupom, nemam pojma ali verovatno imaju puno flotnih prodaja pa ih boli banana za nas individualce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E moj druže, pisali smo već o odnosu prodavaca u salonima. Ponašaju se kao da prodaju 100+ komada nedeljno!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, srdjos said:
bio danas u Stojanovu, naravno nemaju izložen 500L Cross ali imaju neki sa jačim paketom, tako da nisam ni mogao videti kako Cross izgleda a nemaju ni test vozilo, tj imaju jedno ali se ne zna kad će doći ni gde je! Prodavac je onako, boli ga kibla za sve i bukvalno sam mu morao svaku informaciju izvlačiti iz usta. 
 
Dakle, za kraj jula imaju neke Cross-eve i moraju se rezervisati da bi se potvrdili, samo je tamno siva metalik boja u pitanju i nema druge. Ukoliko se doplaćuje nešto iz opcionala. čeka se kraj oktobra za drugi ciklus proizvodnje i to ako ima mogućnosti u fabrici. U akciji "staro za novo" košta 12 700e sa tom metalik bojom a Sport valjda, ako sam upamtio, 500 e više. Što se tiče zamene staro za novo, "oni mogu srediti" neki stari auto (šta god to značilo) za 200e da bi se dobila potvrda iz reciklažnog mesta.
 
Elem, loše priče o Stojanovu i dalje su tu, nisu se proslavili nešto pristupom a i sve ove godine slušam slične priče o njima, kako su izgradili takvu imperiju tamo sa takvim pristupom, nemam pojma ali verovatno imaju puno flotnih prodaja pa ih boli banana za nas individualce.

Kod Koleta, kačio sam cenovnik
500l cross 12190€
500l Sport 12690€
na toj akciji uz bonus staro za novo.
Možda je I kod Stojanova tako , samo si permutovao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zato u nekoliko navrata odustao od Giuliette, a i od Astre i Insignie.

Dosao u sorcu, posle treninga. Samo sto me nisu oterali iz oba salona :D

Valjfa nisam delovao kao potencijalni kupac. U Porsche Ada su stvarno bili fini. Nudili su i probu Cupre na stazi i veceru, ali sam vec znao da ce biti TDI pa nisam hteo da trosim ljudima vreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

 

Te cene koje si naveo su bez metalik boje, ove iz Stojanova su sa. Nista nije permutovano,

 

39 minutes ago, igor0511 said:
Ja sam zato u nekoliko navrata odustao od Giuliette, a i od Astre i Insignie.

Po pričama drugih sa Foruma, i ostali imaju loša iskustva sa prodavcima iz salona

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deo postova je prebačen u odgovarajuću temu:

Autosaloni - iskustva/mišljenja/saveti

 

p.s. Taman se pogodilo da je @moron -ov post prvi u toj novoj temi nakon ''splitovanja'', k'o što je i red jer je bio u svim salonima više puta :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da se pohvalim, pošto sam i kukao na temi :)

Pisanje Fiat-u i eskalacija iz AK je uspela i stigao je 500L sport. Na kraju je prošlo 110 dana, ali je to mnogo bolje nego da se tek pravi u septembru. Napisaću detaljnije u predstavljanju automobila o utiscima.

Nadam se da je ostalima koji su čekali isporuku stigao auto u ovoj turi!


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/21/2020 at 8:35 PM, neshaoct said:

Biće ubuduće lakši izbor, odnosno atmosferac 1.4 16v neće još dugo ići pod haubu 500L... :) 

a kad je ta budućnost, evo prošlo godinu dana od tvog posta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle korona pauze, ove godine, video sam Grčku :) malo Skoplja i gomilu turaka, i ostalih evropljana, što krenuše kući, što na baklave, što na rahat lokum :) 

Obzirom da je ovo prvo duže putavanje sa 500L, evo i nekih novih utisaka :) 

Uglavnom, nisam se iznenadio, ostao sam zadovoljni korisnik FIAT a :)  Vožnja je tečna, kao što sam već i naveo u ranijem opisivanju, iskustvu, koje sam imao sa ovim vozilom. Klimatizacija je odlično odradila posao, takođe, već sam pisao o tome, vrlo pozitivno iskustvo.

Ono što je novo, recimo, takođe dobro iskustvo, posle vožnje, ukupno nekih 10 ak sati, sa pauzama, od možda 2 sata i zadržavanjem na granicama, ja nisam osetio umor, kao da nisam vozio.

Kada sam kretao na put, krenuli smo u 1 posle ponoći, da bi izbegli gužvu na graničnom prelazu. Ludilo, na putu, milion vozila, gomila stranaca, apokalipsa :( Sve benzinske stanice, odmorišta, krcati, šatori, zabrađeni i muški i ženski ... Na svakoj toj stanici, po jedno vozilo saobraćajne policije, sa upaljenom rotacijom, stvarno, za pohvalu. To je verovatno uticalo na to da 99,9%  ljudi vozi tek malo ispod ograničenja, odnosno, oko 130 km/h. U takvoj situaciji, mi, lokalni, imali smo slobodnu levu traku, pa je vožnja bila veoma interesantna.

Ono što sam ja zaključio, jeste da ovaj auto ima jednu brzinu viška :) ondosno, ne znam čemu služi 6. brzina :) Šalim se, naravno, ali i ne, zaista, tek kada se vozi iznad 4000 obrtaja, vožnja je zanimljiva. 

Motor je slab za dugačka putovanja i baš se oseti da nema dovoljno snage. Na ulazu u Severnu Makedoniju, iz pravca Grčke, ima neki uspon, tačno sam pomislio da ću na vrh izaći sa 50 km/h. Naravno da nije bilo tako, kada se vratio u 4. brzinu, na 5500 obrtaja se popeo, lagano, ali brže od toga, jednostavno nije mogao (oko 120 km/h) To je ujedno i bila najveća dozvoljena brzina na tom delu puta :)

Uglavnom, supruga kaže, vidi, voziš ga na 5 :) :) :)

Prosečna potrošnja, prema BC je 7,5 litara, to je oko 8 litara, kada se preračuna :) to nije strašno, obzirom da je sve vreme vožnja bila sa upaljenim klima uređajem, sa puno prtljaga i da sam ga vozio konstantno na 4000 obrtaja, vrlo retko ispod toga.

Na kraju putovanja, proverio sam ulje. Sada je nekih 13500 km na satu, što znači, od zamene ulja, prešao sam oko 9000 km, od toga, 1500 km na AP, sa stalno visokim brojem obrtaja, epilog, trebalo bi da se dospe nekih 200 - 300 grama.

Kompletno dobro urađen automobil!

E, našao sam i neke bagove, koje ja nisam dobio, a stvarno su smešni dodaci, da bi na tome štedeli.

Nemam svetlo u kaseti, ispred suvozača ... a ima mesto, zatvoreno. Sramota, to košta 5 - 10 €

Nemam hlađenje gornje kasete. TO su imali modeli pre restajlinga, da li je moguće da su to tek tako izbacili !?

I nemam upaljač u gpeku.

Sve ostalo, pun pogodak, motor, menjač, oslanjanje, zvučna izolacija, kvalitet audio uređaja, kvalitet klima uređaja ... samo da potraje, bar dok je u garanciji - 5 godina :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, ortakov said:

Prosečna potrošnja, prema BC je 7,5 litara, to je oko 8 litara

Danak velikoj čeonoj površini i (ne)jakom motoru! Već smo komentarisali negde (čini mi se na mojoj temi) apropo "mog" 1.5dci motora koji važi za štedišu, na autoputu zna da posrče!

59 minutes ago, ortakov said:

Nemam svetlo u kaseti, ispred suvozača ... a ima mesto, zatvoreno. Sramota, to košta 5 - 10 €

To i mene iznervira, tipa urade sve pripreme, koje koštaju XY para i onda izbace deo koji košta jednu desetinu tih XY para, ali to je kod svih proizvođača!

 

Generalno lep opis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj 500L ima hladjenu (gornju) kasetu, ali, realno, gornja kaseta mu je malena.

Svetlo nema ni u jednoj. 

307 i 308 je imao i svetlo,  i hladjenu kasetu, u koju je moglo stati dosta. Ja bih obično tu držao dve dodatne flaše od 0,75 (pored onog uobičajenog sadržaja kasete).

U Hondi ni svetla, ni hladjenja. Japanci i smisao za detalje ... Neki kažu "perfekcionizam". Ja često za neka primenjena rešenja pomislim "debilizam" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije strasno, skoro toliko trosi i drugarev 3.2 fsi kvatro na letnjem 255/r19 kompletu :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/20/2021 at 8:56 PM, ortakov said:

...obzirom da je sve vreme vožnja bila sa upaljenim klima uređajem, sa puno prtljaga i da sam ga vozio konstantno na 4000 obrtaja, vrlo retko ispod toga.

Zbog čega konstantno na 4.000 obrtaja 1.4 16v atmosferac autoputem...na koliko se vrti u šestoj kada ide 130 km/h?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

U šestoj ide oko 150 ali, to samo na ravnici, čim malo vidi brdo, kreće da pada brzina. U tom smislu, u 5 je lepše na 4500 - 5500 :)  Tako sam ga i vozio, u suštini, na ravnici u šestoj, čim vidim brdo, vratim nazad, ode na 5000 i cepaj.

 

Ljudi greše za potrošnju, zato što kada se vozi na 4000 obrtaja i više, u tom trenutku, sa upaljenom klimom i velikim opterećenjem, može manje da troši jedino ako se vozi 90 u četvrtoj brzini, treba mu snage.

Isto tako, uvek je pravilo, koliko se penješ, toliko se i spuštaš, pa se ta uvećanja potrošnja, na taj način kompenzuje, jer ovaj motor, bukvalno, ne pravi nikakvo opterećenje, tj nema motornog kočenja do 4500 obrtaja. Tada se dobro hladi, dobro podmazuje... Odličan motorčić, a za jednom ili dva puta godišnje, do 1000 km, neće mu biti ništa.

Negde sam čuo, da taj motor ima mali "problem" sa dihtunzima, to će me stići, tamo negde, na 150 000 km tačnije, za 9 godina :) :) :) 

K

 

Što se tiče hlađenja kasete, to je vrlo funkcionalna opcija i baš bih voleo da to imam.

Recimo, za decu, nosimo, antibiotik, i dobro je da bude na hladnom :( 

Kako god, to nisam dobio, pa sad, za prosutim mlekom, nema potrebe plakati.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam, kako ostali, ali, benzinski motor je vrlo zanimljiv :)

Za vikend smo se vozili Zlatibor, Tara, Debelo brdo ... kada bi na takav način, oštro, vozio nekog dizela, verujem da bi se jadan raspao :) uzgred, retko ko je bio brži po brdima :) ustvari, mislim da me niko nije pretekao.

Auto je veoma vozljiv. Obzirom da je relativno visok, očekivao sam da se više naginje, međutim, to nije baš tako. Nije ovo prvi put da ga vozim po brdima, ali sada se razradio, pa još nije bilo dece u kolima, tako da je baš moglo da se vozi.

Volan je precizan, tek sam se sada navikao, u potpunosti. Reakcija je dobra, brza, a sa druge strane, volan je veoma lagan. Jedna upadica, sa auto puta. Bila je kiša, uključen tempomat, kada je vozilo naišlo na baru, tempomat se sam isključio, verovatno zbog bezbednosti. Mislio sam da će praviti veći problem, obzirom da je dimenzija točkova 225/45 R17, međutim, nije, bilo je upravljivo, čak i po barama, mada, nije preporučljivo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...