Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

5 hours ago, knezevic76 said:

Po savetima ovdašnjih vlasnika ovog modela danas sam ga terao u obrtaje, šaltao na 3500 I onda već pristojnije ide I ubrzava

Pa kako si ga do sada vozio, 3500 rpm ni za dizelku nije teranje u obrtaje? Max obrtni kod FIRE ti je na jos 1000 rpm vise, tj. na 4500 rpm. A max snaga na 6000 rpm. Ne pricam naravno o svakodnevnoj voznji, nego ako te vec zanima i ispipavas sta moze.

Kako je krenulo sa utiscima, ako ga narednih dana konacno dobacis do podrucja maksimalnog obrtnog - mozda ti se i podvuce pod kozu :D .

Prosecna potrosnja po boardu od 8.6l (neka bude pravih 9l) na tolikom uzorku - sasvim solidno za zamensko BG vozilo (guzva, klima, ko zna koliko i kakvih ga je akalo, itd).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što se meni podvuklo pod kožu jeste fiat samo ne ovaj model. Pošto porodično naginjemo žabarskoj gami, pored kratkog izleta u francusko-japansko-švapske vode, sledi najverovatnije povratak međ italijane.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa Žabarima nema greške. Bar možeš svuda da nadješ delove i da biraš kakve želiš, da li hoćeš nove (ovaj ili onaj nivo kvaliteta ) ili želiš polovne (ovakve ili onakve).Mislim da je slično sa Nemcima, a i sa Francuzima.

Japanci ili Koreanci za delove znaju biti veoma, veoma "zajebani". Kada povremeno čujem iskustva ljudi koji traže delove za njihova starija vozila, sav se naježim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 Alfi, 145,147,GT, GTV..... i jedan fiat marea je dovoljno iskustva u našoj kući .
Dodaću samo da mi je gospođa bila godinama predsednik ARCS a sad je počasni član, mada ne voli da priča o tome.
Tako da što se servisa i delova tiče tu smo pokriveni više nego dobro. Čak nam je i BMW u fiatovom servisu trenutno.
Al sad jurimo nešto NOVO, pa ćemo videti kako će se završiti. A možda i neki mladi polovnjak.


Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, knezevic76 said:

Da se nadovežem sa još par utisaka.
Po savetima ovdašnjih vlasnika ovog modela danas sam ga terao u obrtaje, dakle, šaltao na 3500 I onda već pristojnije ide I ubrzava al sam I dalje pri stavu da nije baš projektovanje za te žustrije vožnje

Ma model je takav da je za opuštenu vožnju, visoko sedenje i visoka karoserija i brza vožnja ne idu ;)  Ko voli voli, ko ne voli, ne voli... meni je samo interesantno kako je sve više nas kojima jako leži ovaj ( i slični mu modeli), mora da to dolazi sa godinama :D , ali ima nešto i u tome što je Fiat u ovom slučaju sjajnim dizajnom uspeo da privuče i one koji nikad ne bi ni prišli nekom MPV modelu ...a 1.4 motor, što sam već rekao, radi posao, tj. taman dovoljno... al mnogi na prvu stiču utisak da on ne može da vuče tu karoseriju, ako ga ne voze kako bi trebalo.

 

A što se tiče Fiata, meni se podvukao pod kožu, mislim da je to brend za nekoga ( poput mene ) ko ceni dobar dizajn, dobru ergonomiju, a traži jednostavnost i jeftino održavanje. Meni je samo žao što nema pravog naslednika 500L-a u nekoj krosover izvedbi. Nešto kao 500x, samo da je za broj veće, eto meni se nameće da posle 500L-a uzmem 500L cross, što baš i ne može da se računa kao neki upgrade :( ...ali trenutno se ništa drugo ne nudi... dobro ima Jeep, ali to nije ta cenovna kategorija.

 

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, moron said:

...Japanci ili Koreanci za delove znaju biti veoma, veoma "zajebani". Kada povremeno čujem iskustva ljudi koji traže delove za njihova starija vozila, sav se naježim....

Tačno. U jednoj firmi imaju službeni Hyundai i30, neko ga udari dok je bio parkiran, oni ga pošalju u ovlašćeni servis i tamo se brčka već 3 meseca jer "čeka delove"... I sada šta? Rek'o gazda: "Da kao i svi normalni ljudi pređemo na FIAT-a!".

Edited by Nebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

 

Baš, pre neki dan, gledam, lep, crven, sija :) Pomislih, šta li bi čoveku, da iz bemeve a pređe u "ovo", kao da si iz garsonjere u suterenu, prešao u dvosoban stan na prvom spratu, al, ko će ga znati :) 

 

Nisi ti mene komšo razumeo, ne menja se brzina na 3500, već se tu negde konstantno vozi :lol: to je taman negde na pola skale obrtaljke, tu mu je nekako, najlepše :) a i ne čujem ženu i decu ;) Ako bi me nešto i pitali, samo kažem, čuješ, čuješ, jesi čula sad... ona naravno pojima nema o čemu pričam, ali odlično shvati da ne treba ništa više da me pita :lol:

 

Nego, ove usrane ptičurine, sjebale su mi farbu... kenjaju kao da lete krave, to su fleke u prečniku od 30 cm, dva - tri dana nisam video i kada sam oprao, vidim da mi je na jednom mestu lak postao malo drugačiji. Vidi se iz ugla kada se pogleda, ne vidi se ovako. 

I inače, fiat i farba, kao da se deca igraju, ali ovo, sa pticama, prava elementarna nepogoda. Još kad vidim ove što uzgajaju golubove, pa vrane ... kao da sva leteća gamad skupila baš iznad mog auta... Nek idu negde na selo, šta traže ptice u gradovima :) i onako ne može da se diše :) 

 

Kako kaže, ona fora, džaba pričate da je vazduh zagađen, ja se u Mojkovac ne vraćam :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa bas zbog toga ce gomila majstora reci da L nije dobar polovnjak. Jer ga je vecina vozaca terala u crveno da bi isao onako kako zele i ocigledno to motoru ne prija  uopste.

 

Da se razumemo, prvih 100kkm ce preci i sa prve 3 brzine samo, a posledice zavrtanja u obrtaje dolaze tek nakon 200kkm.
 

I znam da ce sad opet biti lavina komentara, ali ovo sam cuo u nekoliko Fiat servisa :) 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov
Što se ptičurina tiče, ništa im nije sveto, tako da nisi jedini sa tim problemom. Mislim da zbog njih perem auto tri puta nedeljno, onako samo jedan žeton da skinem to biiip dok je sveže.
Ako uzmem nešto novije obavezno keramika preko.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, igor0511 said:

E pa bas zbog toga ce gomila majstora reci da L nije dobar polovnjak. Jer ga je vecina vozaca terala u crveno da bi isao onako kako zele i ocigledno to motoru ne prija  uopste.

 

Ja sam baš nešto razmišljao, iskreno, šta to može da bude problem, ako se recimo, ne vozi na 2500 rpm, nego na 3500 rpm (uslovno, naravno, jer bi i meni bilo naporno da sve vreme dodajem gas, ubrzavam, usporavam itd. najveći deo vožnje je miran, tj na oko 2500 rpm, ali, na usponima, na preticanju, često i na ravnom putu gde su uslovi saobraćaja takvi da se često penjem, spuštam itd. onda da, što da ne, nek se vrti, što da ne).

Pa generalno ništa. Neke stvari, koje se eventualno brže troše, jer se više puta okrenu, menjaju prema servisnom uputstvu (zatezač klinastog remena, zatezač nazubljenog remena) i to je to. Eventualno, ležajevi alternatora, ali, to mu valjda dođe kao normalno do tih nekih 150 - 200 000 km. U tom periodu, imaš i jednu zamenu nazubljenog remena, tada se verovatno menjaju i zaptivke bregastog vratila - semerinzi, zaptivke kolenastog vratila... redovno održavanje, kod krštenih majstora.

A ako se potroše klipni prstenovi, jer su se malo više puta pomerili gore - dole, pa i to se uradi na nekih 250 000 km i teraj opet.

 

A svakako, kada se motor malo više vrti, više se vrti i pumpa vode, dobro je hlađenje, veći je pritisak ulja, bolje je podmazivanje, te sa te strane, ne bi trebalo da bude problema.

 

I da bude najjasnije, ovaj 1,4 se ugrađuje bar 30 godina, ako mene sećanje dobro služi, oni su ove motore ugrađivali u yugo floridu, te sam sigruan da komplet generalnu, sa svim obradama, delovima i majsorom možeš da uradiš za cenu plivajućeg zamajca - sa kvačilom i zamenom.

 

Uostalom, ja i volim fiat jer nije pravljen da traje 15 - 20 godina. U 10 godina, pojavi se bar 5 nekih novih zezalica koje nije loše imati u autu i eto razloga da ga menjaš. I košta bar 30% manje od ostalih. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, ortakov said:

Nego, ove usrane ptičurine, sjebale su mi farbu... kenjaju kao da lete krave, to su fleke u prečniku od 30 cm, dva - tri dana nisam video i kada sam oprao, vidim da mi je na jednom mestu lak postao malo drugačiji. Vidi se iz ugla kada se pogleda, ne vidi se ovako. 

I inače, fiat i farba, kao da se deca igraju, ali ovo, sa pticama, prava elementarna nepogoda. Još kad vidim ove što uzgajaju golubove, pa vrane ... kao da sva leteća gamad skupila baš iznad mog auta... Nek idu negde na selo, šta traže ptice u gradovima :) i onako ne može da se diše :)

Ja u kolima držim jednu četkicu za zube, a u gepeku flašu vode sa onim čepom kao "cucla" i čim primetim ptičiji izmet, ja to lepo operem. I posle četkicu sperem  :)

A zbog čestih odlazaka na Fruškać i u vreme kaad je tamo "blato do kolena", u prosotru za rezervni točak držim i jednu WC četku, da posle šumske šetnje operem obuću  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov iz nacina na koji si napisao sam skontao da se motor uvek vrti na 3500rpm. 
A da bi mu “eco” obrtaji bili 3500, treba da ga saltas na 5-5500rpm.

 

I to isto nije nista strasno, ali ako se uzme za standard, siguran sam da sklopovi nece mnogo izgurati.

 

Evo i banalan primer. Koji god motor od 50/125ccm da uzmes, vrtece se vec od 60km/h na preko 5-6000rpm, a bilo koju brzinu na magistrali ce drzati na 8000+ obrtaja. I taj isti motor, nebitno ko ga pravio, ce biti za generalnu u prvih 30kkm, a cesto i nakon 20kkm. 
 

Ja sam tom logikom i gledao motor koji ce najveci deo svog zivotnog veka provesti u rasterecenom stanju. Znam da verovatno necu doci do kilometraze gde ce to igrati ulogu, stavise ne bih ni voleo da vozim ista kola 200kkkm, ali mozda ostane u krugu porodice i bude nekom drago da vozi auto koji je i dalje u fabrickom stanju bez straha da proverava kompresiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam već, ovih dana vozim 1.4 sa pravih 200k km. Motor prede iskreno a vozio ga je ko ga je stigao jer je zamenski auto u auto kući. Može da se vozi opušteno u rasponu 2200-3000 obrtaja za laganu vožnju bez divljanja bilo kakvog.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što smo pisali na temi o tom motoru, ne vozi se on stalno u visokim obrtajima. To bi, pre svega, bilo vrlo neekonomično :) . U visokim obrtajima se ubrzava, pa se onda "krstari" na 2-2,5k obrtaja. Isto važi i za gradsku vožnju i za vožnju na otvorenom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

 

Bio sam ubeđen da je ovaj 1,4 isti kao taj neki koji su ugrađivali u flojku, tamo negde, davne 1989 godine. Malo je tih motora tada ugrađeno, ali znam da ih je bilo. Neki "majstor" ako mene sećanje dobro služi, pričao je nešto na temu da je to motor iz Lancia automobila... U to vreme, a i danas, nisam baš neki poznavalac - snalazim se, verovatno zato što se i ne udubljujem u problematiku. Opet, kažem, mislio sam da je to varijacija na temu, blok je isti, onda je glava, recimo 8 ili 16 V, ubrizgavanje ovo ili ono, sistem paljenja i izduv, ali blok, klipovi, radilica, to je to. A ovo ostalo,usis, izduv i sve nabrojano, to je opet, preneto sa ovog ili onog modela... 

 

Svakako, koristi se već dve decenije, tako da delova ima, znaju ljudi šta je u pitanju, svaki prosečan majstor može da ga održava. To je bila poenta.

 

@igor0511

 

Ne vozim ga ja puno, generalno. Šta je to, 10 - 15 000 godišnje. Kad se vozi, tu, po kraju ili gradu, suludo je nešto siliti, nego samo od tačke A do B i to gledam neke termine, od 10 - 14 u toku dana, da izbegnem gužvu, koliko je moguće, užanso mi BG ide na živce. I opet, ako je to neko "silovanje", 60 km/h u trećoj brzini, konstantno, to bude na oko 3000 - 3500 obrtaja. Meni nije bučan, a nisam primetio ni da je potrošnja uvećana. 

Ono što sam ja  primetio, to je da se motor neverovatno lagano vrti. bukvalno do 4500 - 5500 obrtaja nema motornog kočenja. Eto, to je neka granica, do koje ga vrtim, kada želim, recimo, da se popenjem uz Begaljičko brdo, u trećoj ide nekih 110 km/h sa 5500 rpm, to traje minut - dva, ili u četvrtoj oko 4000 obrtaja, tako ga i spustim i to je to, posle opet ide 5 - 6 ta, brzina i krstarenje ali nikad ispod 2500 - 3000 obrtaja. 

 

Radiće taj motor, uz redovno servisiranje bez problema 200 - 300 000 km i to mu je to. Svakako, posle toga treba da se servisira, kao i svaki drugi motor. Ovi što kao ništa nisu menjali do 500 000 km ili lažu ili voze tako, da polovinu nespaljenog goriva izbace kroz auspuh, sa trećinom snage koju je auto imao na početku itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blok i prateci elementi samog agregata tipa klipovi klipnjace, radilica sa svojim lezajevima itd su uglavnom najpouzdaniji deo na svim automobilima i najmanji procenat kvarova otpada na njih.

Za motor je itekako dobro da se i produva i izgasira kada je vruc i dobro podmazan inace se skuplja vremenom kondenzacije, vode u sistemu, pa garezi/koksiranja kojekuda, cak i na benzincima itd.
Pa i kod turbaka sa varijabilnom turbinom je bitno da se geometrija nekad pomeri celim opsegom, wastegate da radi itd. Inace sve to vremenom zapekne.

Takodje na vecim obrtajima ostvarujes istu snagu uz manji obrtni, tako da su i neke sile koje trpi motor manji, samo se ponavljaju vise puta u motoru.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Zhorz said:

meni je bio spor, trom jedno godinu dana...posle toga kad zatreba ide ko lud....samo dobra muzika i ide 170kmh po AP :smoke:

A potrosnja?:sofa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...