Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

I ja sebe nekada uhvatim u razmišljanju o novom 500L, sa nekom (bolesnom?) idejom da uhvatim neki njegov "zadnji voz", jer meni to vozilo odgovara po svim parametrima i čini mi se, ako bih ga "zanovio", ne bih o nekom novom vozilu razmišljao barem deceniju ... Ali, kao za maler (ili, za sreću?), ne znam "do kada" će da se proizvodi 500L, pa o toj ideji "poslednjeg voza" ne mogu ni ozbiljno da razmišljam ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sad gledam ovu akciju Restart sto ima do 15.oktobra...samo mi nije jasno dosta toga.....al to cu do AK Koleta da odem pa da vidim.

npr., 500L sa 4 sedista...homologacija za 4 osobe ? :wacko:

mada ne bi ni uzimao obican 500L.

a cudno da nemaju T-jet, i automatski menjac u benzin varijanti samo 1.3d

i pitanje koliko ce racunati ovaj moj iz 2013god...

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro mi je dolazio komercijalista, sa novim 500L 1,6 Dizel, za pola godine prešao oko 40000km, kaže da je dobar, ali da na autoputu dosta troši, naravno izgleda da ga vozi na max, tj 130-150kmh, videh i po bordu da mu je potošnja oko 6,2L, što za službeni dizelaš, nije puno...

unutra kao hala, ogroman, barem meni...prostora na sve strane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neobičan (cross) 500L 1.6 MJ kada dodaš par stvari i boju, izađe na 17k a za te pare može da se kupi Škoda Kamiq, Corolla sedan, neki karavani c segmenta, doduše benzinci.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čak i da je 500L Cross sa 1,6 MJ tih 17k (ne nam da li je, verovatno si u pravu, nisam gledao), ti za te pare ne možeš da kupiš ni sličan Kamiq (koji pominješ). Najjeftiniji 1,6 Dizel (Ambition) im je oko 19,7 k (taj nema ni parking senzore pozadi, dok Cross ima i AEBS), a čak i da dobiješ neki značajan popust na škodu, opet je jedan motor sa 320Nm, a drugi sa 250Nm. Prosto, nikada ta škoda ne može biti povoljna kao taj 500L.

A sa 1,0 TSI 6MT je 18.800 u Style opremi. Puno (za mene). Corola sedan nije loša (daleko od toga),ali, parking senzore imaš tek u SOL-u ( skoro 19k), a da poredim atmosferski Toyotin 1,6 sa Fiatovim 1,6MJ, mislim da nema smisla. Bar ja mislim. Toyota nesporno ima supersavremenu aktivnu bezbednosnu opremu (pa i ACC).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zhorz pripremi se dobro za procenu jel kad ga proceni onaj stručnjak iz AK Kole biće da auto ima 15 a ne 7 godina. Plafon 40 % od kupovne cene ako bude,a ti javi.U martu bila neka akcija za tipa došao čovek da pogleda i da mu procene auto. Ja čekao da odrade servis pa zevao po salonu.Kao mora da krene u kupovinu pa onda da rade procenu.Kaže čovek pa valjda treba prvo da proceniš moj auto pa onda ako mi odgovara ponuda da krenem u kupovinu.Nekako je procenio a kako i koliko samo što se nisu posvadjali.500l  1.4  2014 ili 2015 god.kod njih kupljen 40-50 hiljada km nije ni 6000  procenio. A njihov 500l 1.4 sa renta cara sa preko 130.000 prodavali su za 6500 evra

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kombinaciji staro za novo nikada ti diler neće "dobro proceniti" tvoje vozilo. Ali, kako kupac nikada realno unapred ne zna koliki je maksimalno mogući popust za novo vozilo, diler će nekada kupcu naizgled dobro proceniti taj polovnjak (čime će kupac u startu da nabaco osmeh na lice), ali će ga onda realno zavrnuti sa dosta niskim popustom za novo vozilo (koje "zavrtanje" kupac objektivno nije u stanju da uoči ako ne zna koji je maksimalni uobičajeni popust) i kupac će u tom slučaju da iz celog posla izadje veoma zadovoljan i godinama će da ponavlja (sebi i drugima) kako mu je diler odlično računao njegovo staro vozilo. A diler ga zapravo "zavrnuo" u zbiru slično kao i ostale. Tako je prošao jedan moj dobar drug u NS kod jednog dilera i tek je oko dve godine posle shvatio gde je kvaka što mu je diler dosta korektno procenio njegovog polovnjaka, jer je u isto vreme dobio i čak oko dva puta manji keš popust za nova kola nego su ga dobijali svi ostali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to mislis zavrnuo? Valjda u tom poslu treba da budu zadovoljni i kupac i prodavac a ne samo kupac. Zasto tvoj drugar nije sam prodavao svoj auto? Kupci hoce da uvale svoj problem prodaje polovnjaka drugome a da ih to nista ne kosta. Ocekuju da za novi auto dobiju maksimalan popust a za svoj auto najmanje iznos koji pise na oglasima. Koliko realno mogu da dobiju ne znaju jer im nije milo da se bave prodajom i cekaju kupca (a to ponekad zna da se otegne i na nekoliko meseci).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Ali, kako kupac nikada realno unapred ne zna koliki je maksimalno mogući popust za novo vozilo...

Može da zna jer zašto mora odmah u prvoj poseti salonu kupac da kaže kako želi ''staro za novo''? Pojavi se kao klasičan kupac, pregovara i tako dolazi do cene koju pominješ. Nakon toga (u sledećoj poseti salonu jer mu je eto trebalo vremena da ''razmisli''), iskazuje svoju želju ''staro za novo''...al' tada već zna cenu za novi auto.

 

Sa druge strane, svako ko ostavlja svoj stari auto dileru treba da prihvati kao normalno da ne može dobiti tržišnu cenu za njega.

Prosto, to tako mora da bude jer diler preuzimanjem starog auta na sebe uzima i rizik njegove prodaje. Zbog toga smatram da je normalno da diler ponudi manje od tržišne vrednosti auta koji uzima, samo je bitno da to ne bude ''bezobrazno manje'', odnosno premalo. Šta je to premalo zavisi od stanja konkretnog auta, tražnje za njim na tržištu polovnjaka...

Ako ponuđena cena za stari auto ne odgovara jer vlasnik smatra da je premala, uvek može sam pokušati da proda auto za iznad te cene koju je ponudio diler, a opet ispod tržišne kako ne bi prodaja trajala predugo. Biće tog prostora ako je diler objektivno ponudio premalo. Ako tog prostora nema, onda diler objektivno nije ponudio premalo, već u okviru onoga što spada pod ''normalne'' okvire kod zamene ''staro za novo''.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Staro za novo" ima neke svoje "blagodeti koje nemaju cenu" (kao prodavac polovnjaka nemaš bilo kakakv kontakt sa potencijalnim kupcima tog polovnjaka, niti bilo kakvo smaranje ili rizik oko toga, a bukvalno samo iz jednih svojih kola samo predješ u druga svoja kola i to nova), ali, prosto i ta blagodet za tebe, mora da ima i svoju posledicu (pri čemu diler tebi daje kola koja ti želiš, a on, umesto cene tih kola sa 100%, od tebe delom dobija i nešto što on i ne želi, dobija tvoja kola).

Ali, neki ljudi pri nabavci novih kola prosto ne žele da razmišljaju ni o oglasu za svog starog polovnjaka, ni da li će ih prodavati 5 dana ili 5 meseci, oni samo žele da što pre sednu u nova kola, pa šta košta da košta i nije ga briga ni za to što će svoja polovna kola dati i debelo ispod tržišne cene. Jedan moj kolega kupuje novi SUV (praktično isti, samo novi model onoga što već ima, čak i isti motor) i mada isti takav njegov SUV kao polovan, "domaći", star 5 godina, isti opcioni paket opreme, ima na oglasima za 29.990 (sa 85 kkm), on svoj (sa 60 kkm) "daje" dileru za 25.000. Probao sam da ga nakon preliminarnog dogovora sa dilerom ipak ubedim da to proba u medjuvremenu da sam proda, za bolje pare, i čak sam mu bio našao jednog interesenta, ali, posle sastanka sa njim ( i probne vožnje ), odustao je od ideje kada je onaj počeo da ga pita koliko košta redovan servis i kada je veliki servis (jer, prosto, ni meni uz polovna kola te cene ne idu ta pitanja, ili imaš pare za tu klasu kola ili nemaš). Rekao mi je: "hvala ti, ali, biiip ti potencijalnih 1-2.000 evra više, neću ni sekund da gubim vreme sa raznim kupcima, ipak ću sa dilerom za 25k"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li kod prodaje staro za novo kada diler proda auto postoji rizik da novi vlasnik ne prenese auto na sebe pa da imaš posle probleme sa kaznama? Pretpostavljam da ti napraviš samo ovlašćenje dileru?

Dodao bih i da komocija da 2,3 meseca voziš svoj auto dok ne stigne novi ima svoju cenu. Isto tako, ne uvaljuješ ti drugome problem, ko nudi zamenu, to je njima uobičajen svakodnevni posao sa unapred uračunatim kalkulacijom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Madra said:

Da li kod prodaje staro za novo kada diler proda auto postoji rizik da novi vlasnik ne prenese auto na sebe pa da imaš posle probleme sa kaznama? Pretpostavljam da ti napraviš samo ovlašćenje dileru?

Ne postoji, auto se odmah prebacuje na dilera. Ko uradi drugacije mogu da kazem da je lud, kako kupac tako i diler.

16 minutes ago, Madra said:

Isto tako, ne uvaljuješ ti drugome problem, 

Itekako uvaljuje, da ne uvaljuje niko ne bi radio zamenu vec bi svi sami prodavali svoj auto.

Postoje tu jos dva momenta kod zamene. Kupci premium automobila rade zamenu jer ne zele da im se razni sumnjivi likovi motaju oko polovnog autmobila. Ti polovnjaci znaju da kostaju i preko 50.000 evra. Druga stvar se odnosi na placanje poreza na prenos, mora dva puta da se placa u celom aranzmanu, jednom kad ga kupac prodaje dileru a drugi put kad ga diler prodaje dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoću da kažem da treba znati kupiti polovan auto a bogami treba znati i prodati polovan auto. Za mene to jeste problem a za nekog profesionalca koji to radi svaki dan, ne bi trebao da bude problem, nego posao kao svaki drugi.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Woodoo said:

Ne postoji, auto se odmah prebacuje na dilera. Ko uradi drugacije mogu da kazem da je lud, kako kupac tako i diler.

Evo, ja da ti kažem, provereno, jedan diler jednog japanskog brenda radi na jedan  način ( i formalno otkupljuje polovna kola i odmah se plaća porez na prenos, te dalje on formalno prodaje ta polovna kola kao prodavac ), a drugi diler istog brenda radi kontra (faktički uzme polovna kola, ali, ne prevodi na sebe, kupac novog, a prodavac polovnjaka, ne plati porez, već diler od uzme punomoćje za dalju prodaju tih kola i onda se kao prodavac tog polovnjaka, kada se nadje njegov kupac, pojavi onaj raniji vlasnik i tada porez na prenos plati kupac polovnjaka).

Dakako, mada će svi najpre da ti govore kako to n eože i ne sme i da oni tako nkada ne rade, u zemlji Srbiji možeš sve da kupiš i za keš (onaj fizički) i da na ime toga dobiješ dobru cenu

9 hours ago, Madra said:

Za mene to jeste problem a za nekog profesionalca koji to radi svaki dan, ne bi trebao da bude problem, nego posao kao svaki drugi.

Možeš ti sa njima da dogovoriš i komisionu prodaju tvog polovnjaka. Da oni odrade sve oko prodaje i da "samo" uzmu proviziju na ostvarenu cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Evo, ja da ti kažem, provereno, jedan diler jednog japanskog brenda radi na jedan  način ( i formalno otkupljuje polovna kola i odmah se plaća porez na prenos, te dalje on formalno prodaje ta polovna kola kao prodavac ), a drugi diler istog brenda radi kontra (faktički uzme polovna kola, ali, ne prevodi na sebe, kupac novog, a prodavac polovnjaka, ne plati porez, već diler od uzme punomoćje za dalju prodaju tih kola i onda se kao prodavac tog polovnjaka, kada se nadje njegov kupac, pojavi onaj raniji vlasnik i tada porez na prenos plati kupac polovnjaka).

Dakako, mada će svi najpre da ti govore kako to n eože i ne sme i da oni tako nkada ne rade, u zemlji Srbiji možeš sve da kupiš i za keš (onaj fizički) i da na ime toga dobiješ dobru cenu

Koji diler radi kao u drugom slučaju i koji kupac pristaje na takve uslove?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Woodoo said:

Koji diler radi kao u drugom slučaju i koji kupac pristaje na takve uslove?

Jedan diler iz NS koji prodaje japanska vozila. Mom drugu su procenili koliko vredi njegov polovnjak, kolika je cena novog, kolika je razlika, on im u kešu dao razliku, polovnjak ostao kod njih na placu par meseci (sa punomoćjem mog drugara), a posle par meseci ga zvali da dodje, jer je kupac polovnjaka insistirao da se pojavi "vlasnik". I on se pojavio, iz korektnosti, jer kod tog dilera održava ta nova kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Zhorz said:

Ja sad gledam ovu akciju Restart sto ima do 15.oktobra...samo mi nije jasno dosta toga.....al to cu do AK Koleta da odem pa da vidim.

Javi kakvi su ti utisci, samo pazi da te ne zavede neki Jeep jer je u salonu ispred fiata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ne stigoh...

da se ne vracam "gore" ko je spomenuo 6000e...iha to je extra cena..ni oro ni kopao i 6000e za nesto sto ima po oglasima za 6500-7000

 

a pretpostavljam da AK koja prodaje nov auto vec ima zaradu na novom autu pa nece da se zeza i sa polovnim da "tebi" spusti da bi oni zaradili na preprodaji......mada Srbija je ovo

 

A mozda ga dam i na reciklazu al da gledam:

:smoke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao drustvo,

 

Drugarica prodaje 500L 1.4 95ks, 2013 godiste. Auto je kupljen nov i super odrzavan ovde u Srbiji i presao je 96000, jedine mane su ogrebotina15ak cm na prednjem braniku i na zadnjem braniku udubljenje velicine pesnice. Ona ga prodaje za 5500e...ne razumem se bas oko cena vidim i da su neki na polovnim i skuplji slicnu njemu, jel ste vi upuceni mozda dal je to realna, dal moze da se smanji malo za koliko..znam da je pitanje onako malo laicki al ako neko moze da pomogne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ima oba tadašnja paketa nacionale, ako je urađen veliki servis, nove gume ... može i nešto veća početna cena, lako će da se spusti cena ako nema interesenata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...