Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

3 hours ago, moron said:

A koliko 500L baš i nije široko omiljen kod naših ljudi, evo i ovaj primer.

Ne bih rekao 500L, nego sama specificna B-MPV klasa kojoj pripada. Nas Sumadinac, dok klasa jos nije zamrla pre neku godinu, bio je cak daleko najprodavaniji model u Evropi od svih konkurenata (B-Max, Meriva, C3 Picasso...).

Steta za Kragujevac da su B-MPV klasu (a i ostale su dobrano nacete) bukvalno urnisali SUV/crossoveri, koji su cesto neprakticniji. Ali moda, a u ovom slucaju i pomodarstvo su cudo (propagira se jedno, a kupcima za masne pare uvaljuje drugo), pisali smo vec...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš tako jednostavno kao što izgleda.

 

Automobil se kupuje pre svega prema potrebama i prema mogućnostima (moje mišljenje, ima ljudi koji vole da kupe BMW koji troši xy a imaju novca da ga voze jednom nedeljno po 100 km, ima onih koji vole da im bude što veći itd).

 

Niko nije budala pa da ne zna da je 1,6 TD prava mera za tu karoseriju, ali, tu onda dolazimo i do druge neke priče, isto tako, da se ne lažemo, npr. mnogo je bolja Opel Zafira, ili Merc neki E itd itd.

Glupo je o tome i raspravljati, jer nije baš teško kupiti dobar automobil, za dosta novca. Naravno ima i izuzetaka, gde ljudi očekuju jedno, plate drugo, ili jednostavno kupe neki model koji ima neke netipične kvarove, skupe servise ili lošu servisnu mrežu.


Pošto mi ne pričamo o tome, već o konkretnom modelu, moje je mišljenje da ne treba bežati od 1,4 benzina samo zato što su mu vozne karakteristike slabe. Naprotiv, sad sam bacio pogled, nisam detaljnije analizirao i ono što sam ja primetio da su 1,3 dizel slične cene kao i 1,4 benz ali je većina od tih malih dizela dosta više prešla, što vuče skuplje održavanje. Dok je 1,6 opet skuplji, ne malo i većina je takođe, opet više prešla. 

Te priče kako neće ništa da se pokvari, prešao je samo 130 000 km, nisu baš 100% utemeljene. Ima tu i svačega drugog, osim motora, amortizeri, kočnice, unutrašnjost se više haba itd. 

I to, pod uslovom da stvarno kupiš dizel sa 130 000 km i da je vlasnik relativno vodio računa o njemu, tj da ga nije vozio kao da će ga nekome uvaliti za par godina.

Isto to važi i za benzinca, samo što je lakše pronaći vozilo sa provereno manjom kilometražom, pa samim tim i jeftinijim naknadnim održavanjem.


Opet, da ponovim, prema potrebama i prema mogućnostima.

 

Razliku u gorivu neće ni primetiti, čovek prelazi 5000 - 10000 km

 

 

 

Samo da dodam, možda ja grešim, ispravite me, ali, za kratke relacije, mnogo je praktičniji benzin i to baš ovaj bez ikakvih posebnih dodataka.


Moja žena upali automobil, odveze dete u vrtić, pređe 3 - 4 km. Onda produži do trgovine, još 2 km. Odatle ode na posao, nekih 2 - 3 km

U povratku isto tako.

Zima - Leto, isto.

Ja ne znam kako se njen auto nije doslovno raspao. Pali - Gasi, kreni - stani. Niti se zagreje motor, niti ulje, ništa.


To su ekstremni uslovi upotrebe i u takvim uslovima, baš me zanima na šta bi joj ličio recimo DPF !? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, ortakov said:

To su ekstremni uslovi upotrebe i u takvim uslovima, baš me zanima na šta bi joj ličio recimo DPF !? 

MIslim da ste tu u pravu, moj drugar je pre nekoliko godina kupio novu Zafiru i dosta vozi po gradu i namuči se sa DPF, auto nov... Sad planira da kupi nešto da aka po gradu, da čuva Zafiru za van grada sa porodicom, nema drugo rešenje..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tipo95

 

To je ono što ja kažem, nije tako jednostavno, a najvažnije je prema mogućnostima i prema potrebama.

 

Beš posao ako ćeš ti, bez neke potrebe, da izađeš na AP i da voziš 200 km da bi očistio DPF, nema smisla. Ili da radiš regeneraciju jednom mesečno ispred zgrade... Nek ide kako hoće, neće mene da dr..a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehh ti nisi skoro zagledao Taxi vozila po gradu...svaki treći je klocna na točkovima a popravljaju se pomoću štapa i kanapa jer im se može.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim kola sa DPF-om od 2009. (uključujući 500L od 2015. ), vozio ih dosta i po gradu i NIKADA nisam NI JEDNOM imao problem sa DPF-om ... Nikada mi se nije upalila lampica za potrebu regeneracije. Nikada. Kola sam uvek vozio "prema mojim potrebama". Drugim rečima, svakog ( ili bar svakog drugog ili trećeg vikenda, zavisno od vremena ), sa porodicom odem barem od BG do podnožja Avale, da bismo prošetali do vrha. Ne zbog čišćenja DPF-a, već zbog nas, porodice ... Dakle, to je oko 50 km vangradske vožnje svaki ili svaki drugi vikend.

Naravno, protivnici DPF-a će odmah reći: "Aha, eto vidi šta moraš da radiš samo zbog čišćenja DPF-a, taj dizel ti se nikako ne isplati ...".

I to mi stalno i govori jedan "TSI drugar", kao prednost TSI-a, kao da mu ta filozofija i ne dozvoljava da se kola povremeno voze van grada.

A ja, npr, sa benzincem sam ovog leta "za moju dušu" do Fruške gore i nazad prešao bar 4-5 hiljada km. Po njemu, Boga pitaj koliko sam ja para tako bacio - a nisam čistio DPF :)

Inače, jedan drugar mi je u februaru kupio nov BMW, benzinac, sa 374 ks, ima GPF, i posle oko 850 km čisto gradske vožnje je završio u servisu svog potrebe prinudne regeneracije filtera za čestice. Tako da gradska vožnja ne godi ni benzincima.

Hoću da kažem - treba živeti i u životu uživati koliko se može, bez razlike da li je dizel, benzin, sa DPF, GPF ...

Koga je strah svih tih "najvećih srpskih strahova" ( plivajući zamajci (koga odavno imaju i benzinci), DPF/GPF, EGR, dizne ... ), najbolje je samo biciklom ... Ali, ne zbog tih "strahova", već zbog opuštenosti. Nemate problem gužvi, nerviranja, parkiranja ... Ništa. Ravno vam do mora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Ne pričamo o istim stvarima.

 

Ja kažem, potrebe moje žene nisu da ide jednom mesečno na Avalu ili Frušku goru, žena vozi automobil uglavnom na jako kratkim relacijama i u takvim uslovima, gotovo je sigurno da joj dizel, posebno sa DPF om ne bi vršio posao.

 

A atmo benzinac nema veze, radi, ništa mu nije a da ujedno ima normalnu potrošnju, praktično "bez održavanja".

 

@knezevic76

 

95% tih taksista ima izvađen DPF, katalizator, EGR zatvoren itd. Druga je stvar, što većina njih pazi koje gorivo sipa, radi servise često jer ih koriste u nekim ekstremnim uslovima i naravno, paze na svoje automobile jer su im to sredstva za rad.

 

Opet kažem, pričamo o različitim stvarima. Ako neko vozi puno, logičan izbor je dizel, manje troši, bolje ide. Ako neko manje vozi i nije mu bitno kako "vuče" nema problema i benz radi posao. Što opet ne znači da ne treba kupiti dizel, ako se naiđe na dobar, očuvan. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi kupuju dizel (ili benzin) zbog različitih pobuda. Neko misli da mu je dizel "bolje" rešenje zbog "ovoga". Neko zbog "onoga". Isto tako i za benzince. Svako ima svoju matricu rasudjivanja. Ne kupuje svako dizel zato što misli da će to "više da mu se isplati" (niti svako time pravda izbor benzinca).

Ali, reći da je dizel ( pa i 500L) generalno "loše rešenje" (ili "lošije rešenje") zato što ima DPF, plivajući, turbinu ... i sl, to mi je nekako baš "promašeno" kao razuman argument. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, moron said:

Ali, reći da je dizel ( pa i 500L) generalno "loše rešenje" (ili "lošije rešenje") zato što ima DPF, plivajući, turbinu ... i sl, to mi je nekako baš "promašeno" kao razuman argument. 

Ne kažem ja da je bolje ili lošije, jednostavno, prema potrebama i mogućnostima. 

Kome finansije nisu problem, vozi puno, sigurno da je dobar - bolji izbor dizel, što zbog uštede u gorivu, što zbog tih voznih karakteristika. Uostalom, taj kome finansije nisu problem neće ni razmišljati o nekim potencijalno skupim kvarovima ali ni o potrošnji, pa onda opet, dobar turbo benzinac je zanimljiviji sigurno od turbo dizela i tako možemo u krug do sutra.

 

Ono što je meni problem jeste ta naša, da kažem saobraćajna kultura, odnos prema životnoj sredini a to svakako ima veze i sa ovom našom pričom.

Generalno, ljude boli d... šta im auto izbacuje kroz auspuh. Dizel je definitvno prljaviji, tu nema diskusije.

Druga stvar, većina ljudi nema nikakav osećaj za saobraćaj, pa tako, evo već par nedelja, uspeli su, možda zadnjih dva - tri meseca, da podese semafore na Zrenjaninskom putu, od mosta do "Putnika". Ako se zaustavim na prvom semaforu, i vozim oko 55 km/h sve semafore prolazim, bez problema. I naravno, ima ljudi, koje boli d...e, preskoče te, i to nije jedan, već njih 20 i onda se nakrcaju na semaforu i kada ja priđem, moram i ja da se zaustavim. Pa je... mu mater jel mora to tako??? Posebna je priča što je svakako bezbednije da se ne vozi slalom po putu, da se vozi prilagođenom brzinom a i štedi se gorivo. Ma kakvi, nema pojima, radi ko šta hoće. Pritom, u 90% slučajeva su to vozila koja su starija od 10 godina, put je katastrofalan, ima udarnih rupa, kolotraga, nema trotoara, peska i kamenčića po putu koliko hoćeš. I ti stari automobili su ko zna kako održavani, kod ko zna kakvih priučenih majstora, sa delovima iz Pakistana, Indije, Turske ... opšta katastrofa.

 

Sve to utiče na vazduh, možda 5%, možda 2% nije bitno, a koga boli d...e !? 


Pa onda još, dizel, pun gas, posebno smrdi iz onih TDI (Troši Dimi Ide - obavezno crveno I). 


E to je možda jedan od razloga zašto baš ne dizel, ali, opet kažem, koga boli d..e, ja sam na vreme kupio još jedan filter vazduha za kuću, od oktobra će da poskupe, kada budemo videli vazduh koji udišemo. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, ortakov said:

Pošto mi ne pričamo o tome, već o konkretnom modelu, moje je mišljenje da ne treba bežati od 1,4 benzina samo zato što su mu vozne karakteristike slabe. Naprotiv, sad sam bacio pogled, nisam detaljnije analizirao i ono što sam ja primetio da su 1,3 dizel slične cene kao i 1,4 benz ali je većina od tih malih dizela dosta više prešla, što vuče skuplje održavanje. Dok je 1,6 opet skuplji, ne malo i većina je takođe, opet više prešla. 

 

...Razliku u gorivu neće ni primetiti, čovek prelazi 5000 - 10000 km

Samo da dodam, možda ja grešim, ispravite me, ali, za kratke relacije, mnogo je praktičniji benzin i to baš ovaj bez ikakvih posebnih dodataka.

Zaboravio si da je čovek rekao:

On 9/12/2020 at 2:37 PM, Simbaa said:

...kada već radim upgrade i uzimam noviji auto, hteo bi i nešto jači motor ali da opet ne bude velika razlika u održavanju u odnosu na 1.4.

Ovo je post koji je ''izazvao'' da se priča o dizel rešenjima naspram 1.4 16v, zato se piše o njima jer je čovek rekao da bi hteo jači motor, ali da ne bude velika razlika u održavanju. :thumbup: 

 

 

15 hours ago, ortakov said:

Automobil se kupuje pre svega prema potrebama i prema mogućnostima...

U najvećem broju slučajeva tako ne ide u Srbiji, a najbolji primer ti je 500L. U Srbiji je samo zbog tog auta najprodavaniji postao segment automobila (small MPV) koji pre 500L-a faktički nije ni postojao u prodajnim rezultatima novih automobila. Nisu svi ti ljudi preko noći eto shvatili da im treba small MPV (pa onda gledali Ford B-Max, Fiat 500L, Opel Merivu....) i izabrali 500L, nego je došla najbolja ponuda na tržištu i zato je ''odjednom'' postao najprodavaniji segment.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ortakov said:

Beš posao ako ćeš ti, bez neke potrebe, da izađeš na AP i da voziš 200 km da bi očistio DPF, nema smisla. Ili da radiš regeneraciju jednom mesečno ispred zgrade...

Regeneracija DPF-a kod 1,6 MJ u 500L traje oko 6-7 km, a dovoljno je da ga u četvrtoj voziš bar na 2.000 rpm. Ako tokom tih 6-7 km usporiš i/ili staneš (uz rad motora), pa nastaviš, nije problem, regeneracija će uspešno da se odradi. Dakle, nije potrebno "200 km po auto putu"  :)

A na tu regeneraciju ispred zgrade jednom mesečno, nemam reči  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude da branim dizele, lično više volim da vozim benzince, al ne zbog ekologije već zbog nekih drugih vozačkih afiniteta.

Aj da pričamo malo o statistici kad je ekologija u pitanju.
Od EURO1 motora pa na ovamo, benzinci i dalje prednjače u količini Co2 izbačenog u atmosferu.
Po količini Noxa dizel je prednjačio u odnosu na benzince.
Kako su EURO norme postajale sve strožije tako je i dalje benzinski motor izbacivao i izbacuje skoro duplo više Co2 od dizela a količina NoXa je skoro pa izjednačena.
Tako, da ako pogledate dijagram, dizel motori već od EURO5 norme , a pogotovo od EURO 6 norme su se po pitanju NoXa izjednačili sa benzincima po količini izbačenoj u atmosferu a l zato benzinci i dalje izbacuju DUPLO više Co2 u atmosferu od dizela.

Dakle, benzinci ubiše,a i dalje ubijaju, sa Co2!
Plus troše, plus idu kilavo, ako nisu turbaci, ako poredimo iste zapremine i kw motora.

Co2 pomaže povećanju globalnog zagrevanja planete plus trovanje naroda.
NOX utiče na disajne puteve ljudi izazivajući astmu.......

Koristeći Adblue u dizelima, količina Nox je smanjena na skoro identičnu koncentraciju kao i na benzincima pretvarajući 80-95% Noxa u nitrogen.

Što se tiče crnog dima iz auspuha, da ima ga, al ako gledamo nove automobile, teško da ga je iko video.
Ako gledamo polovnjake, onda je taj crni dim isto što i plavičasti iz benzinaca. :)

grafikoni 2020.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako preuzmu motorizaciju sa 500X, dobiće kao bazni 1.0GSE 120ks sa cenom sličnom kao 1.3MJ i 1.3 GSE 150ks sa cenom sličnom kao 1.6MJ, bilo bi dobro da preuzme i adaptivni tempomat i još neke sisteme bezbednosti ali i nezavisno vešanje na zadnjoj osovini i (vrate) disk kočnice pozadi. Plašim se da će mnogi da zažale za starim 1.4 bar što se cene tiče :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Madra said:

dobiće kao bazni 1.0GSE 120ks sa cenom sličnom kao 1.3MJ

Pa nije bas da je to bazni FireFly ;) . Pored T3 i T4 verzija za Evropu i Severnu Ameriku (tj. turbaka) - zaboravljas da postoje i atmosferske N3 i N4 FireFly verzije koje (doduse trenutno) idu u manje modele u Juznoj Americi (tipa Argo, Cronos,...)

N3 je 1.0 6v, nejak, nesto preko 70 KS. A verzija N4 je vec zanimljivija za "narodnu", tj. ulaznu ponudu u Evropi - 1.3 8v, 101 KS i trunku veci torque koji je na nepunih 140 Njutna (u poredjenju sa 127 Njutna na FIRE).

Tako nesto se pominje da bi vec moglo da bude u Tofasu, tj. na Tipu, na restyle MY21 koji stize. A posto Turci i generalno i sa Aegeom sedanom gaze maltene iskljucivo dizele - logicno je za sta bi takva ponuda bila prvenstveno namenjena. Tu prilicno ulaganja u model i njegovu restilizaciju imaju sami Turci, a sto se 500L tice, videcemo kakva ce biti sudbina i motorizacije i samog modela, posle udruzivanja sa PSA.

Tesko da ce se bilo koji od ovako pozicioniranih modela maci dalje od grede i dobiti nezavisno vesanje pozadi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan dodatak, posle 600 km u dva dana sa 500L 1.4 - 16V 

 

U jednom pravcu, vožnja AP, uglavnom oko ograničenja i nešto preko, na pravcima itd, vožnja je uglađena ali dostizanje maksimalne brzine je mučno :) pritom, potrošnja (trenutna, prema BC) prelazi često 12L na 100 km. 

Prazan auto, sa uključenim klima uređajem. Buka nije izražena, čak i pri većim brzinama, lepo leži na putu, bez obzira na visinu vozila. 

Već, kasnije, izlaz na magistralu, pokazuje za šta je ustvari ovaj automobil napravljen, lagana vožnja i u tim uslovima, vrlo - vrlo niska potrošnja.

Preticanje ni jedan put nije pravilo problem, verovatno zato što sam dobro "pripremio" automobil, hvatao zalet, preticao iz daleka, uvek sa dovoljno prostora za preticanje, baš onako kako bi i trebalo da se pretiče.

Put između ČA i Užica je dobrim delom rekonstruisan i dosta je dobar. Česte patrole policije, dale su rezultat i vozi se lagano, tiho, i jeftino.

 

U povratku, autombil je natovaren sa nekih 400 - 500 kg, i baš sam želeo da upredim ponašanje ovog vozila i 1.3 mjt, astra H, ista težina, pa su karakteristike malo drugačije. 

Ovaj automobil se mnogo lepše vozi, verovatno zbog prenosnog odnosa u menjaču (ne merim nivo buke, vibracije, potrošnju itd), na usponima, pun tereta, bez ikakvih problema sam izlazio drugom brzinom a na kraćim pravcima i trećom (veliki usponi i serpentine) dok sam sa tim malim dizelom, morao da se vratim u prvu pa da ga zavrtim pa drugu itd. 

 

Ostatak puta, u povratku, sa punim opterećenjem i klimom, vožnja je bila glatka, bez naglog ubrzanja i na spustovima često u trećoj brzini pri 4500 - 5000 obrtaja i na pravcima u 5. stepenu prenosa pri 70 - 80 km/h. 

Utisak je da buke praktično i nema, upravljiv je, može da povuče i da je veoma upotrebljiv ali nije "zanimljiv".


Na AP vožnja je bila od 100 do 110 km/h zbog opterećenja i opet, nivo buke, prihvatljiv, udobna vožnja, bez obzira na veliki teret koji je u kabini :) 

 

Na kraju putovanja, stao sam na pumpu i sipao tačno 36.04 litra goriva za ukupnu km od 597.2 km :) 

 

To je sasvim korektno, obzirom da sam u prvom delu puta baš "brzo" vozio i da je bilo i zastoja u ČA, da sam svraćao u UE, da sam se vrteo malo i na Zlatiboru ... 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po magistralnim putevima je relativno jednostavno održavati veoma razumnu potrošnju. Auto put je ono što pri većim brzinama kolje svako vozilo velike čeone površine (pa i 500L). I onda konačan prosek potrošnje zavisi najviše od toga koliko je bilo učešće auto puta i koliko dugo vožnje zaista velikom brzinom. Povremene izlete do veoma velikih brzina je lako ispeglati kasnijom vožnjom magistralom.

Tek, 500L sa 1,4 je skroz korektno vozilo, za sve namene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je vrlo subjektivno. Zavisi od očekivanja, potreba ali i sa čim se poredi. Evo mog poređenja 1.4 95ks i 1.0Tsi 95ks škoda rapid koji vozim kao službeni. Sve je na strani malog turbo benzinca, manje troši u proseku za bar 1 litar, manja buka na auto-putu, mnogo je elastičniji, preko 2000 obrtaja povlači odlično, manje troši ulje ... sve osim zvuka tri cilindra koji mi se ne dopada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš, pošto poslovno često vozim fabijanu sa tim motorom, meni se mnogo više dopada zvuk 3 cilindra nego zvuk 4 cilindra :) Taj TSI95 je dosta živahan - ali, tek nakon što se probudi i tada (iznad 2.000 rpm ) maltene ima nekontrolisani prirast snage i subjektivno i objektivno u tom režimu je "više divlji" nego li yaris 1,5 sa 111 ks. Samo je ogromna šteta što je TSI 95 uparen sa 5MT, a ne sa 6MT (kao TSI 110). Vozio sam Scalu TSI 110 i to je zbog 6MT maltene neuporedivo sa TSI 95.

Što sve ne znači da 500L sa 1,4 od 95 ks nije dobar. On je i dobar i odličan. Za te pare nema bolje (a da je novo) slične veličine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ključna reč je "za te pare" :) kakav je takav je, vreme ga je pregazilo :)

U jednoj emisiji SAT taj 95tsi na valjcima izmerili 107ks!? Voleo bih da probam taj od 110ks sa 6MT, stavljaju ga svuda ...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj tako, zašto je "vreme pregazilo" 500L? Pa, je li za iste pare bolja kupovina vremešni 500L sa 1,4 od 95 ks ili vremešna dačija sandero TCe 90? Sigurno je TCe90 potentniji, jer je turbo i ima bolji obrtni moment, ali, ipak, 500L je po svemu ostalom "avion" za dačiju. Sad, što 500L svojim oblikom više nije "IN", jbg, moda je čudo, trendove je teško razumeti, ali, praktičnost tog vozila niko ne može da ospori. A praktičnost je ono što mnogi ljudi traže.

Što se tiče TSI 110, sve što mi se "gadi" kod TSI 95, u mojoj glavi ne postoji kao problem kod TSI 110. TSI 110 je neka sasvim druga pesma. I kada bih mogao da zanemarim neke stvari, voleo bih da imam fabiju TSI 110. Ali, bojim se, dok bi se ona opremila po mom ukusu (što odmah znači i oko 500 evra da bi imala onoliko air bagova koliko ih ima bazni 500L, a i još neke stvarčice), ta fabija bi otišla na jedno barem 15.000 :) A i dalje bih komšiluku ličio na nekog nižepozcioniranig funkcionera SNS-a ... Ovako, sa 500L samo im ličim na budalu i propalog kretena ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na motor na na ceo auto, šta više, razmišljam o novom 500l ... opet :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...