Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

8 hours ago, ortakov said:

Sa 50 km/h do 80 - 90 i ovaj sasvim pristojno se zavrti i ubrza i subjektivni osećaj je da je mi je to čak i bolje od 1.3 mjt koji sam pre toga vozio u autu slične težine.

Čini mi se čak i da do 100 km/h ovaj benzinac može brže da dosegne.

Tu su negde, jedan malo bolji ovde, drugi onde :) . Recimo medjuubrzanja bez saltanja - zbog veceg obrtnog nesto je bolji dizel. Za medjuubrzanja sa saltanjem, benzinac trazi malo vise rada menjacem ali ima i trunku bolje rezultate. Hvala Bogu, za sve postoje fabricki grafikoni, pa se lako i bez nagadanja uporedi sta kome odgovara. Verujem da nas sve manje zanima u praksi, ali evo npr. rezultata od 0 km/h (1.3 turbo i 1.4 atmo):

 

Untitledxx.thumb.png.629e7a0560ab715eeca98b14f9496196.png

 

Poenta - ako se vec ulazi u pricu sa polovnim dizelom, mnogo bolji izbor je 1.6.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubeđujete čoveka da je 1.3 mjet življi motor od 1.4 atmo, a zapravo ima sporije ubrzanje :) Rekao bih da je ipak u pitanju samo subjektivan osećaj zbog buke i turbo "trzaja". Kao što sam na nekoj drugoj temi pisao, moja preporuka je 1.6 mjet, pa može i onaj slabiji, od 105 ks. Prava mera za tu karoseriju.

 

Ja sam zadovoljan i sa običnim 1.4 jer vozim 90% grad i magistralu... Sasvim solidno ide kad se navikne ( malo pratiti zvuk i obrtaje i češto šaltati brzine). Par puta godišnje kad izađem na AP ( ili negde u brda ) zafali snage, ali kako je to toliko retko, ne smeta mi.

 

EDIT: PS dugo sam gledao oglase i kod nas nije bilo ni jednog jedinog 1.4 t jeta, ne znam da li uopšte vredi i raspravljati o njemu. Jedino ako ih u skorije vreme bude iz uvoza.

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje sam u neverici koliko ljudi zaziru od dizelaša zbog "potencijalnih" kvarova !!!!!
Pogotovo kod 500l koji je skoro svaki kupljen u Srbiji i ima servisnu istoriju i pravu kilometražu.
Da kupujem polovni 500l uzeo bih ili jači benzinac ili dizel.
Zamajac može da ode na 200000km a može i nikad.
Turbina isto a kvar je , pazite sad, pokrite oči, nije za one plašljive, celih 200€ i manje. Moja je bila 170€ , remontovana greškom, al ajd,za famozni renault. 220€ za passata b5.5 sa promenljivim geometrijom....

I vrhunac, neko ko prelazi 10000km godišnje, strepi dal će nešto crći.
Ako se svelo na vanredni trošak od 500€ za par godina exploatacije, onda stvarno ne znam šta više dodati.

Isto tako može otići klima pa koštati više nego zamajac.
Sa druge strane osećaj u vožnji nebo i zemlja kad se uporede 1.4 i bilo koji jači benzinac ili dizel.
Manite se onih priča, samo kad ga zavrtim, on ide. Važi. Na ravnom i eventualno u zaletu kad se pretiče i kad se isključi klima, pod uslovom da je dvoje u kolima bez prtljaga.
Po meni je taj motor 1.4 na granici podnošljivog za tu karoseriju i to je to.

Da ima 1.1 motor, mislim da bi se lomilia koplja oko toga dal je dobra kupovina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam, punto II 1.9jtd, 2001 godište, održavan tek toliko da se održava, akan za sve pare, po njivama Batočine i okoline plus teran za BG i nazad stalno po AP do daske, dva puta odvaljen karter itd i prošle godine mu otkazala turbina!
Dakle , nakon 18 godina i jedno 500000km.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vlasnik oba, 1.4 95ks i 1.3 95ks. Dizel ima mnogo bolja medju ubrzanja, ona kratka, kad zelis da preteknes nekog na regionalnom putu. Iznenadjen sam koliko je 1.3 zivlji.
I da, uspone savladava dosta bolje, mogu da mislim kako radi 1.6.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec rekosmo, upravo za ta medjuubrzanja bez saltanja, lakse podnosenje veceg tereta, klime - zbog veceg obrtnog, glupo je uopste porediti atmo i turbo motore. Opustenija voznja, elasticniji motor, manje saltanja, manja potrosnja...

S druge strane, ako poredimo atmo i najmanji 1.3 dizel, uz malo vise rada menjacem kod benzinca i samim tim vecu potrosnju, pretpostavljam da ce se mnogi iznenaditi rezultatima.

A da ne bi kao babe gledali u pasulj i nagadjali :) - ko nije u praksi poredio te motorizacije, rekoh iznad da je sve to lepo izmereno i da samo treba procitati.

Dodao sam samo najosnovnije parametre u komparaciju: 1.4 vs 1.3 vs 1.6, naravno 500L je u pitanju. Pogledati npr. polje "Acceleration without gear reduction" (60-100 ili 80-120 km/h) i videce se koliko su oba slabija motora smesni u odnosu na 1.6 i koliko je on elastican i kako lako nosi tu karoseriju. A to nije nikakvo "divljanje" nego recimo jedno najobicnije, opusteno preticanje na magistrali. Nije ni cudo kada ima 2.5 puta veci obrtni nego atmo (127 vs 320 Njutna). A ni taj 1.6 nije nista "dramaticno" - danasnji prosecan, moderan dizelas od 120 KS. Druga stvar je politika Fiata sto ni u 500L, a posebno u Tipu, u ponudi nije imao nista jace:

 

Untitledff.png.9bf7c37667a36cb7e46731d61480f873.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa ovajjj ko kršten uzima fiat 500l za divljanje i pritiskanje auta u crveno. Prosto auto nije za to...poenta je da se lepo navozaš sa pristojnim radom ovih malih motora.
Ja mogu da kažem da moj mali 1.3 ide BOLJE od moje prethodnne 407-ice 1.8,benzin. I to opasno bolje...međuubrzanja neuporediva, ubrzanje uz brdo mali fića pojede samo tako a o vožnji u gradu sa upaljenom klimom ne bih komentarisao. Ali i pored toga 500l je opušten auto, nije pravljen za stiskanje gasa u smislu "vozim hondu civic".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako prvom recenicom aludiras na mene, cisto da znas da (pored ostalog), vozikam i 500L sluzbenjaka, upravo taj atmo FIRE. Niko nije ni pomenuo da se "stiska" i "tera u crveno" - pa auto je porodicni MPV, naravno da nije licni turbak sa spustenim tezistem i klirensom pa da mami na dinamicnu voznju.

Nego je poenta price da se sa 1.6 motorizacijom taj auto upravo lagano i opusteno vozi. Najobicnije preticanje na magistrali 60-100 km/h za 6.6 sekundi, bez saltanja. Isto to sa atmo motorom za duplo vise vremena - moze naravno i brze, sa nisanjenjem, zaletanjem, saltanjem, dranjem i teranjem u obrtaje, vecom potrosnjom... Pa uporedite sta je opustenije i bezbednije. Ne vidim da sam negde pomenuo "cepanje" npr. 0-100 km/h, nego upravo svakodnevne situacije u saobracaju. 1.3 nosi 15.5 kg/KS, 1.4 13.5 kg/KS, a 1.6 nosi 11.5 kg/KS.

Druga stvar, vozio sam i turbo dizelase, sada turbo benzinca - dizelasi imaju taj "kick" u ledja zbog obrtnog, koji cesto ume da zavara. S druge strane pogledas brojke za benzinca koji je linearniji, pa se iznenadis. Eto gore i poredjenja za 1.3 i 1.4, podaci su fabricki. Svako naravno bira prema svojim potrebama, a ovde smo da se druzimo i zajedno procaskamo i razmenimo iskustva.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tabela donekle pokazuje da nije bio u pitanju samo nekakav subjektivni osećaj.

 

Cela priča je bezveze, apsolutno najbolja motorizacija za ovu karoseriju (od ponuđenih) je 1,6 D i 1,4 TB ovo ostalo je samo deo ponude, za ljude kojima nisu u prvom planu vozne karakteristike, ubrzanje itd.


Opet, 500L je auto za porodicu, prevoz nekog gabaritnog tereta koji ne može baš da stane u neku limuzinu ali za neko jurcanje i nije. Ono, nije da ne može, ide dovoljno brzo, stabilan je, upravljiv je, lepo koči, ima sve potrebne asistencije, ABS, ESP, bezbedan je, jednom rečju, dobar automobil, za ono za šta je namenjen.

 

Ono što ja mogu da uporedim, pošto sam vozio 2 od ovih ponuđenih motora, jeste da je benzinac mnogo lakše voziti kada je upaljena klima. Recimo, dizel je imao bukvalno zadršku od pola sekunde - sekund dok se ne obrne na 1500 - 2000 obrtaja i onda je sve manje više normalno za vožnju. Isto tako, na usponima, na pojedinim mestima, gde sam morao da vratim u drugu brzinu ili u treću iz četvrte, ovaj benzinac ide opušteno trećom ili četvrtom. Istina, u tim momentima nema ubrzavanja, ali je vrlo tih, vrti se oko 2500 obrtaja i bukvalno plovi, ne oseća put. Ako je baš potrebno, uvek ima mogućnost da se vrati još jedan stepen nazad i da ubrza.

Upoređujem 1,3 mjt u opel astri h, automobil od 1400 kg i 1,4 atmo benz u fiat 500L

 

Ali, ono što je vrlo bitno, ja vozim bukvalno prema ograničenjima, pa to verovatno i nije merilo ostalim vozačima, jer vidim da veliki broj ljudi vozi dosta brže.

Prosečna potrošnja u opelu je bila uvek oko 5,5 litara dizela, ovaj sada pije oko 7,5 litara. NIje mala razlika, ali meni ne smeta, ne vozim puno.

 

Ono što je meni bitno, dok sam vozio na dizel, uvek sam bio opterećen, te ovo mora ovako, ovo onako, zagrej, ohladi, pazi gde sipaš gorivo... sa ovim benzincem me baš briga, apsolutno za sve to. To ne znači ništa, verovatno, verovatno i dizel ne mora tako da se vozi ali je meni takav osećaj da je ovaj atmo benzinac (a i drugi motori tog tipa) mnogo otporniji na neke stvari koje ja radim. Recimo, dogodi mi se da mi se ugasi automobil na semaforu, onda, kada ga upalim, ja ga stisnem do kraja, baš me briga, da krenem, da ne zadržavam saobraćaj. Ili jednostavno zaboravim da krenem na vreme, upali se zeleno, ja nisam primetio, pritisnem papučicu na pod i vozi. Dok je onaj mučeni dizel, kad god to uradim, plakao je, molio me, da mu to ne radim :) (bukvalno je tako zvučao :) :) mučenik) 

 

Ili, zimi, kad je hladno, trebam da krenem, on mučenik lupka, kao da kaže, sačekaj da se zagrejem. A ono, baš me pa briga, idem 5 - 10 km, još ako moram da te grejem, e baš mi se ... 

 

Jedini problem sa slabim motoro jeste preticanje ali ni to ne bi bio toliki problem da nam je malo bolja saobraćajna kultura, ali to je već neka druga priča.

 

Da je manja razlika u ceni, veći dizel, svakako. 


Ja ću da ponovim ono što sam rekao, što mlađi, što bolja oprema i u što boljem stanju, za što je manje moguće para.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mick said:

Ja mogu da kažem da moj mali 1.3 ide BOLJE od moje prethodne 407-ice 1.8,benzin. I to opasno bolje...međuubrzanja neuporediva

Opet kazem da benzinci zbog manjeg obrtnog nemaju toliko izrazen taj "kick" u ledja. Ali su linearniji, pa kada se u praksi izmeri (ili bar pogledaju fabricki podaci), umeju lepo da iznenade. Opet poenta nije bilo kakvo "akanje" nego normalna voznja. A posto caskamo, nije me mrzelo da izvucem podatke za oba vozila koja poredis:

 

Untitled.thumb.png.1c7758e701f7e8e332a7defe3f5b242d.png

 

Da se manji i laksi auto, sa vecim obrtnim na 1.3 MultiJet, a u nekim situacijama koje mu odgovaraju bolje snalazi - stvarno ne sporim. Ali da je to "opasno bolje" i "neuporedivo", cifre govore ako su ispravni. 407 sam vozio 2.0 HDi 136, tamo od 2006. kada je jos bio aktuelan model. Izvinjavam se ostalima za kraci off, prica je krenula od poredjenja 1.3 i 1.4 u 500L.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Abarth nisam tebe pomenuo već generalno.

 

Nekako mi 500L ne ide sa performansama kakve ja doživljavam za turbo benzince. Nekako mi je ovo laganica auto i to je to. Iskreno u mojih skoro 40 godina života sasvim mi je dobro legao, dok mlađi kao i uvek imaju potrebu u smeru pritiskanja papučice gasa :) to je normalno. Ja sam u svoje vreme odradio celu priču sa autićima tipa Golf GTI, Mercedes 124 Cupe 3.0, Honda Civic/CRX, A8 quatro, Pasat B5.5 1.8 turbo, BMW 318.

 

500L je opušten auto koji je višenamenski što je sjajno a svaki agregat iz ponude daje drugačiji ugođaj makar meni po onome što sam probao pa kome šta paše...naravno uz cenovni rang, jer ne može svako da priušti 1.6 dizelku ili turbo. Što se mene tiče sa tim malim 1.3 motorom sam prijatno iznenađen obzirom da nikad nisam vozio manju kubikažu od 1.6cc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene 500l nekako tera da vozim sporije. Visina vozila, pa i sedenja, ne idu mi u kombinaciji sa brzom vožnjom, pogotovo ne u oštrijim krivinama jer vozač dobija osećaj nesigurnosti. Ipak, auto se do sada pokazao veoma stabilnim i nisam imao proklizavanja i neka posebno jaka naginjanja. Jednostavno nesportska pozicija za volanom kod mene uzrokuje nesportsku vožnju ( koju ruku na srce i ne mogu postići sa 1.4, sem ako se baš ne iživljavam ).

 

Rezervu snage je dobro imati iz mnogih drugih razloga... zatreba ti jednom u dva meseca, ali kad ti zatreba, tu je... kao sa svakim alatom. Mnogo je veći užitak kada ti možeš daleko lakše ubrzati na AP-u sa 100 na 130, odnosno popeti se na brdo bez neke gimnastike.

 

Ja sam se možda malo i pokajao što sam bio iskren kada sam pričao da nemam problema sa 1.4 pri preticanju, sa klimom, na usponu. Onda neko dođe sa istim ovim motorom i na AP-u pri usponu na Avalu jedva vozi 70 km/h, autobusi mu trube i pretiču ga... Neko ne zna da prati obrtaje, a neko jednostavno NE ŽELI, već želi da uživa bez razmišljanja i cimanja. Zato uvek i naglašavam da 1.4 nije za svakoga, radi posao, ali se mora vrteti. U mnogome me vožnja sa tim 1.4 podseća na mladost i vožnju Yuga :D 

 

A poređenje motora, posedovao sam 1.3 mjet mk I 90ks u GPu, 1.4 sad u 500l-u i s vremena na vreme vozim kolegin 1.6 mjet 105ks u 500L-u. Dobro pa je Ivan okačio i zvanična merenja. Taj 1.3 se uzima zbog uštede goriva, NIKAKO zbog boljih performansi. 1.6 105 ks je po meni neki minimum za one koji žele da imaju malo rezerve snage i da koliko toliko uživaju u vožnji. Ko ne voli dizela, ili kome je to prevelik fin. zalogaj, mislim da mu je 1.4 jedina opcija ( koja radi posao ako zna da se vozi ).

 

Mislim zaošto uopšte raspravljati, evo rezultata pretrage na PA:

 

500lbenzin.thumb.JPG.b6e856119447f99ebd1ab96360a3e6f9.JPG

 

@ortakov

 

Potpisao bih sve što si napisao. Bukvalno imam identične utiske. Nakon 1.3 mjet, zadovoljan sam sa ovim 1.4 i ni jednog momenta se nisam pokajao. Sipam i ne razmišljam, nikad nisam bio ovoliko rasterećen kad su auto i motor u pitanju :)

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ivica su said:

Dobro pa je Ivan okačio i zvanična merenja.

Inzenjer po struci, profesionalna deformacija :D . Volim uvek da procitam iskustva drugih, ali kada mi nesto ne pije vodu, tu su fabricki podaci, grafikoni i rezultati merenja u najrazlicitijim mogucim uslovima. Cisto da izbacimo taj osecaj subjektivnog, ipak je ovo ozbiljan tehnicki forum.

Rekoh vec, bivsi turbo dizel mi je imao utisak jaceg udara u ledja i generalno utisak da bolje ubrzava. Turbo benzinac je linearniji, noviji, tisi, usukaniji - i iako mi subjektivno deluje sporiji, npr. do stotke stize brze za preko 2 sekunde :D (i mereno i po fabrici). Jedina poenta price je - koliko subjektivni osecaj moze da zavara. I uticaj torque, kada se porede konkretno 1.3 i 1.4 u 500L, tu tek 1.6 primetnije odskace.

3 hours ago, ivica su said:

Rezervu snage je dobro imati iz mnogih drugih razloga... zatreba ti jednom u dva meseca, ali kad ti zatreba, tu je... kao sa svakim alatom. Mnogo je veći užitak kada ti možeš daleko lakše ubrzati na AP-u sa 100 na 130, odnosno popeti se na brdo bez neke gimnastike.

Upravo to i ja pricam, pogotovo za porodicni auto poput 500L. Sa jacim motorom se laganije kruzira, manje trosi, opusteniji je za voznju, manje saltanja, preticanja su laganica... A ne da na nekom usponu ili zahtevnijoj magistrali vozis u brazdi i da se sa porodicom davis iza zelenog Tamica (figurativno :)). Apsolutno se slazemo i razumemo :thumbup: , posto cim pomenes nesto iole jace od najslabijeg motora, krece tumacenje pojedinih u vidu "stiskanja" i "teranja u crveno", sto niko nikada nije ni pomislio, a pogotovo ne za MPV.

3 hours ago, ivica su said:

Mislim zaošto uopšte raspravljati, evo rezultata pretrage na PA:

Lepo rekoh, ukucajte u pretragu i javite koliko ih (necete :)) naci - statisticka greska u prodaji, eto trenutno si iskopao samo taj turbo dvocilindras... Koji cak nije ni kod nas, nego je samo mogucnost dovoza iz Svice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor je srce automobila, normalno da je jači, bolji. 

I ja bih vozio 2,0 benzin, da ovaj ološ nije stavio poreze i takse. Jači motori, kada se normalno voze, normalno i troše, dugotrajniji su jer stalno rade bez opterećenja.

 

Nema tu mnogo filozofije.

 

Između 1,4 turbo benzinca i 1,6 turbo dizela, izabrao bi uvek benzinca. Svi zaboravljamo ekološku prednost vožnje na benzin a to nije zanemarljivo, dizeli su mnogo prljavi. I naravno, ko prelazi 25 000 km i više godišnje, dizel je prva opcija, zbog uštede. Do 15 000 km, ušteda je minimalna i da bi se isplatilo, potrebno je puno godina, a onda sa godinama dolaze i ti neki specifični dizel problemi.

 

Videćemo kako će još biti sa registracijama, ne bi me iznenadilo da se dizel automobili za fizička lica posebno "oporezuju" eko taksom jer većina ljudi vozi upravo na dizel.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ortakov said:

Između 1,4 turbo benzinca i 1,6 turbo dizela

Ako pricamo o novim automobilima - cisto da provucemo da 1368 ccm benzinski blok uveliko postaje proslost. Sam 1.4 atmosferac je FIRE, star kao Biblija. Od turbaka, slicno vazi i za 1.4 T-Jet, dobar motor ali takodje konstrukcijski od pre deceniju i po, pouzdan ali prilican potrosac i manje performantan za savremena merila. Na tom 1368 ccm bloku postojao je jos 1.4 MultiAir Turbo (koji licno vozim), koji je od 2010. postojao u svoje dve generacije, a sa snagama od 135 do 170 KS.

Sve ih polako od 2016. menjaju novi GSE motori, sa 333 ccm po cilindru (komercijalni naziv FireFly, sa 3. generacijom MultiAir tehnologije, aluminijumski blok i glava).

999 ccm T3 GSE (1.0 trocilindras) od 120 KS i 190 Njutna se npr. vec ocekuje za restyle Tipo. Tezina tog motora je samo 90 kg.

1332 ccm T4 GSE (1.3 cetvorocilindras) ide od 150 KS i vec dizelskih 270 Njutna - do 180 KS i 285 Njutna npr. vec odavno u 500X i Renegade. Tezi je oko 20 kg od T3, tj. 110 kg.

To je ono sto je trenutno aktuelno na nivou benzinaca grupacije, a videcemo kakva ce biti sudbina fabrike i, svi se od srca nadamo, buducih Sumadinaca.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno - zbog velikog torque koji je prisao dizelskim i tu su sada plivajuci zamajci, pa turbina, pa MultiAir 3. generacije, kod nekih proizvodjaca gasenje cilindara u toku voznje, GPF filter (pandan DPF-u kod dizela) - sve Serbian friendly komponente :lol: . Po meni je mnogo veci "greh" bio downsize, a kasnije i ovo svodjenje na 3 cilindra... Iz mog iskustva - turbo benzin/dizel, summa summarum ukupni troskovi posedovanja vozila (odrzavanje, registracija, gorivo) su vrlo slicni i sve se svodi na licne afinitete. Licno mi se svidelo kako se lepo vozi novija turbo-benzina, a i malo da promenim. Na keca bih za sledeci uzeo bilo koji od ta dva.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim dizele privatno preko 15 godina, a 500L sa 1,6 MJ (105) preko pet godina (a nikada ga, recimo, nisam "poterao" preko 150 km/h, jer generalno ODAVNO nisam "Fandjo" ). A mada sam kod dizela jako dugo cenio "dobar moment" i "dobra medjuubrzanja" (bez šaltanja), od kada sam pre par godina počeo malo više poslovno da vozim novije benzince (atmo i turbo), shvatio sam (ponovo) da i savremeni benzinci mogu jako lepo da se voze. A i da ubrzavaju "kao blesavi" - sa šaltanjem. Tako da sam počeo i sam da se u vezi "medjuubrzanja" i preticanja pitam ono što sam često znao da čujem kao pitanje drugih: "Pa, ko normalan pretiče a da prethodno ne prešalta stepen-dva prenosa na niže?".

Hoću da kažem: "Da, 500L sa 1,6 MJ jeste fantastičan za brza preticanja bez prethodnog šaltanja na niže. Samo potopiš gas i on ode ... Ali, isto tako, svakog benzinca ako pre preticanja prešaltaš taj stepen-dva-tri na niže, on ima da poleti kao formula ..."

Bar se meni čini da je tako.

Tako da verujem da 500L može sasvim zadovoljovajuće da ide i sa 1,4 od 95 ks. Može i neće baš "da leti" na svako pritiskanje gasa, ali, za Boga miloga, stići ćete i sa njime gde ste krenuli, verovatno u slično vreme i kada sa onim sa 1,4 T-JET ili 1,6 MJ. Jer je generalno haos u saobraćaju takav da vam neće pomoći ni da vozite F-40.

Ali, ako neko "na oglasu" nadje iole povoljan polovan 500L sa 1,6 MJ, siguran sam da neće pogrešiti i ako njega kupi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Hoću da kažem: "Da, 500L sa 1,6 MJ jeste fantastičan za brza preticanja bez prethodnog šaltanja na niže. Samo potopiš gas i on ode ... Ali, isto tako, svakog benzinca ako pre preticanja prešaltaš taj stepen-dva-tri na niže, on ima da poleti kao formula ..."

...i da pritom potroši 10 litara benzina u tom 500L-u. 

 

Atmosferac 1.4 16v u 500L-u može u istu rečenicu sa 1.3 MJet. Tu priča o šaltanju niže kod benzinca pije vodu.

1.4 16v u 500L-u ne može u istu rečenicu sa 1.6 MJet verzijom. Nema tog šaltanja niže koja će ga i tada ostaviti ravnopravnim, ili malo iza...pa sve i da mu stave menjač iz Formule 1. :D 

 

Nekad davno sam imao Stila 1.6, a u to vreme dizelaši su bili JTD sa 115 konja (kasnije su tek počeli da dolaze Stilo MJet 16v). Kad se pogledaju performanse, npr. iz mesta do stotke, Stilo 1.6 nije ništa značajno lošiji od Stila 1.9 JTD 115. Isto je tada bila priča da se značajna razlika u međuubrzajima može anulirati šaltanjem niže kod Stila 1.6...i to je delimično tačno. Ali, takvom vožnjom (da bi uhvatio dizela) Stilo 1.6 pije 10-11 litara, i opet ne može da ga uhvati jer na svakom šaltanju se gubi vreme. Može samo da bude tu malo iza....a, ne mnogo iza.

 

Da, može bez problema 500L 1.4 16v da drži korak sa 1.3 MJet i da bude brži čak...ali dok to bude radio ode na 10 litara potrošnje....dok 1.3 MJet ostade na svojih 5-6. 

Tako da ono ''samo potopiš gas i on ode'' u praksi ima više značaja od ''prešaltaš stepen-dva-tri na niže, on ima da poleti'' jer mu tada i potrošnja jednako poleti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti ga baš "sitničaviš" :) Činjenica je da je pri nabavci novog vozila baš veliki cenovnik korak od atmosferskog 1,4 do 1,6 MJ, pri čemu ta razlika kod novog 500L može biti i 25-30% od cene vozila. Kod polovnog već nije tolika razlika (ni u ceni, ni u procentima). A koliko 500L baš i nije široko omiljen kod naših ljudi, evo i ovaj primer. Pošalje mi drugar pre par dana oglas za polovnu toyotu auris 1,4 D-4D (90ks) iz 2015. godine, bio je nešto preko 200 kkm, a cena je bila oko 9.000. 

I pita me: "Šta misliš?"

Ja mu "kao odgovor" pošaljem nazad oglas za 500L 1,6 MJ, sa 105 ks, iz 2015, Pop Star, nešto ispod 90 kkm, cena mislim oko 8.700.

Reakcija je, naravno, bila: "Pa, da li ti mene zajebavaš? Jebo te 500L... Ne bih u to seo ni mrtav. Toyota je avion za taj kombi".

Rekoh: "Da, jeste kombi, ali, košta slično, prešao je oko dva puta manje, a taj 1,6 MJ ima oko 120-130 100 Nm više obrtnog momenta i neuporedivo bolje ide od 1,4 D-4D"

Završio je sa: "Ma, ne pada mi na pamet ..."

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, moron said:

Ti ga baš "sitničaviš" :) Činjenica je da je pri nabavci novog vozila baš veliki cenovnik korak od atmosferskog 1,4 do 1,6 MJ, pri čemu ta razlika kod novog 500L može biti i 25-30% od cene vozila. Kod polovnog već nije tolika razlika (ni u ceni, ni u procentima).

Pa, u konkretnom primeru i jeste priča oko polovnog, čovek hoće polovan 500L umesto svoje Fiat Idea sa 1.4 16v...a tada ta razlika ne igra ulogu kao što si rekao. :)

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...