Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Ta "klupa" iza zadnjih sedišta zaista ima "na oko" veoma slabe "šarke" sa strane. Ja to veoma retko "čupam", ali, svaki put me strah da će sve to da se polomi. Kao "babini zubi"  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, knezevic76 said:

Ubeđen sam da će 500l i naslednici sve više biti dominantni na našim putevima i ultra interesantno kao polovnjaci.

U pitanju je praktican, porodicni autic, sa proverenim motorizacijama, pristupacan za odrzavanje - ali sumnjam u ovo, u toj meri. Ni zbog cega drugog, nego iz prakticnih razloga, kojih po meni ima vise.

1. Nije ih prodato puno kod nas, ljudi su ih kupovali najpre zbog povoljne cene i pogodnosti (npr. gomila Nacionale u pocetku). I uglavnom najjeftinije, ulazne varijante - i sto se tice opreme i motorizacije, a koje su kasnije automatski slabije trazene kao polovne. Jer razlika u ceni tada nije par hiljada, nego koja stotka i dosta ljudi itekako koristi tu pogodnost.

2. Vrlo malo se uvozi i iz inostranstva kao polovan.

3. Model je vec usao u 9. godinu na trzistu, a pogledajte koliko ih je po oglasima - sve ukupno bude ih jedva stotinak, sa sve ponudama dilera (novih), a stoje ko zna koliko unazad. Uporedite recimo sa ponudama kod nas "ultra interesantnih" polovnjaka svih brendova pribliznih godista, kojih ima visestruko puta vise po modelu.

4. Pogledajte koliko se ljudi raspitivalo za polovni 500L na ovoj temi, ja se secam primera koji se mogu nabrojati na prste. Za razliku od ostalih tema o modelima koje su prilicno aktivne, ljudi se interesuju, raspituju... Ako pricamo o polovnjacima. Ili koliko su aktivne tehnicke teme u 500L podforumu.

5. I najvaznije, MPV segment je maltene mrtav zadnjih godina. Taj koncept (kao i dobar deo ostalih klasa) su B i C Crossoveri pojeli za dorucak. Sto nikako ne umanjuje njegovu upotrebnu vrednost (cak su i daleko prakticnija vozila). Ali moda, a u slucaju Crossovera pomalo i pomodarstvo, je cudo...

Licno cenim da ce npr. Tipo biti daleko popularniji kao polovnjak. Ipak je u pitanju klasicniji segment, mnogo vise odomacen na ovom trzistu. Koji dodatno ima i sedan/hatch/MW varijante. Mada moram da priznam da su mi ove zadnje verzije 500L vrlo lepo doterane sa prilicno stvari, u odnosu na one sa pocetka produkcije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, moron said:

Ta "klupa" iza zadnjih sedišta zaista ima "na oko" veoma slabe "šarke" sa strane. Ja to veoma retko "čupam", ali, svaki put me strah da će sve to da se polomi. Kao "babini zubi"  :)

Užansno je napravljeno, ja sam juče to prvi put skinuo i tačno da nisam pazio, odmah bi puklo, pri prvom skidanju! Juče mi kaže momak iz AK da je ta daska baš tražena, ustvari, definitivno se jako lako ošteti.

Ima neka guma, na samim krajevima, koja to "drži" da ne lupka i sl. Moraću da je skinem, kako bi se lako to skidalo :( po cenu da po malo i lupka (a neće, imaju čičak traku na kraju daske). 

One žabice, što se kače na vrata gepeka, njih ću da "ojačam" onim lepkom - plastikom što se topi, okolo, u šupljinama i tako, nadam se rešiti problem za neko vreme. Kad se raspadne, raspalo se, jbg, FIAT.

 

Ja sam planirao da ga vozim 5 - 6 godina, ona žena 2 - 3 godine i na kraju sin 2 - 3 godine i to mu je to. Posle će ići na prodaju. Ovaj model CROSS je mnogo lepši nego običan, bar meni. I oprema je bogatija, unutrašnjost je uređena, alu felne 17" ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Listam temu pa sam nešto u dilemi...nekako u temi jedan deo kudi a drugi hvali 500L. Obzirom da sam upotrazi za novim automobilom 500l mi je u opciji. Vidim da se 1.4 motori skoro isto porede kao 1.3 dizeli. Zanima me da li je dizel u današnje vreme isplativiji od benzinca što se tiče tih malih kubikaža.

 

Moja dva prijatelja imaju 1.4 verzije i obojica kažu da su zadovoljni, ja se razmišljam između dizela i benzinca a obzirom da sam uvek vozio benzince nekako zazirem od EGR ventila, DPF filtera, turbine i brizgaljki :D 

Još razmišljam šta bih uzeo...dajte preporuke šta da gledam kod benzinca ašta kod dizela 500L. Konkretno oba su 2013 godište sa oko 130k pređenih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kao i za sve u zivotu, stvar ukusa sta se kome vise svidja i sta ti vise lezi. Odlicna su oba agregata s tim sto se za 1.4b prica da je malo slabiji , a opet ne verujem ni da je 1.3mjt nesto puno jaci u tom vozilu :) Najbolje je da probas i jedan i drugi pa sam da doneses odluku

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vec gledas polovne 500L, turbo dizele i male 1.3 - maltene "suludo" :) je ne ukljuciti u pricu i 1.6 MultiJet. O njemu se (na ovoj temi) malo pisalo jer su ljudi kupovali uglavnom nove, a tu je razlika u ceni vec bila prilicna i bilo je malo zainteresovanih. Za razliku od polovnjaka, gde je to vec dobrim delom platio onaj pre tebe. Otuda dileme 1.4 atmo benzinac vs 1.3 turbo dizel, koje su bile dominantne na ovoj temi.

1.6 su odlicni motori novije generacije (MultiJet II), prilagodjeni tezini takve karoserije, mali potrosaci... Ne samo sto je razlika 85 KS (1.3) vs 120/105 KS, nego je tu za opustenu voznju mnogo bitniji dominantan torque, 200 vs 320 Nm (na 1.4 atmo je to samo 127 Njutna), petrobrzinski vs sestobrzinac menjac, itd... Cisto moje vidjenje, ako vec u pricu ukljucujes i dizelase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Danas mi je bio dan D za kupovinu auta. Obzirom kakvom sam brzinom prodao stari auto ova kupovina je mogla biti očekivana. Dakle opcija je bila 500L 1.4 benzin i 1.6 dizel Bravo...1.4 je otpao zbog priličnog početnog ulaganja. Bravo je legao kako treba ali je 2007 godište i verovatno bih nakon nekoliko godina krenuo u potragu za mlađim autom. Sasvim slučajno na radar mi je uleteo 500L 1.3 dizel. 2013 god. 110000k prešao, pre 20 dana urađeni svi servisi,prvi vlasnik sa originalnom servisnom knjižicom. Auto je bio u blizini servisa, ne budem lenj odem, proverim...ljudi potvrde sve još mi u kompu pokažu auto.

 

Nakon vožnje nekako mi je legao...naravno vozio sam kao deda jer nisam navikao na dizel agregat :) ali ok...auto lepo ide, povlači ok nije neki šampion ali za ono što je meni potrebno nije loše. Tako da...mislim da je ok kupovina, mlađi auto, enterijer fabrički, spolja standardno po neki ris na farbi od gradskog života...

 

Jedino što mi smeta je manji nivo opreme...pa sad moram da se bacim u potragu za multimedijom i tim stvarčicama.

 

Hvala na savetima, značili su...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram priznati da mi je laknulo kada sam video sa kojim detaljima obrađujete "sitna crevca" - ja sam do sada u svojoj okolini bio markiran kao "freak" (u smislu da analiziram i najsitnije detalje), ali ovde sam definitivno našao istomišljenike. :D

 

Sa vama bih da podelim i da se posavetujem vezano za dodatne detalje koje sam primetio.


U AK sam dodatno kupio i originalne Fiat/Lancia sigurnosne šrafove za točkove (nove gume + lepe alu felne bi mogle da privuku neželjene poglede i aktivnosti), sa planom da na svaki točak montiram po jedan sigurnosni šraf (postoji jedna zasebna tema o ovome - i ljudi su se složili da bi ovo moglo da uspori potencijalne lopove a možda i da zaustavi neke amater-lopove).
Ono što sam primetio je da su sigurnosni šrafovi nešto teži od originalnih (originalni su teski 57g, a sigurnosni 75g), pa me brine da li bi ovo moglo da se odrazi na kretanje/vibracije vozila pri većim brzinama, a dugoročno i na možda nekom kvaru sa ležajevima i ostalim delovima koji se naslanjanju na točak.
Kakva su vaša mišljenja po ovom pitanju?

 

324923175_srafovi-Copy.thumb.png.c25deb561ff00397703a9009e16bbd3c.png

 

Takođe, da li je neko primetio da se parametri po pitanju performansi (maksimalne brzine koje se dostižu nakon prvog perioda korišćenja vozila) bitno razlikuju između verzija 500L/500L wagon (176 km/h) i verzije 500L CROSS/SPORT (162 km/h). Neverovatno mi je da su zbog ovih maski ili čega već toliko bitno narušili aerodinamiku da je razlika čak 14 km/h za verzije sa 1.4b motorom.

 

1647783907_500L_performanse-Copy.thumb.png.7996c84070f2d84a03db1625ff57ba53.png

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam te sigurnosne šrafove i nisam primetio da nešto trese. Ne može, suviše su oni blizu centru rotacije.

Što se tiče odnosa Vmax za običan 500l i Trekking/Cross, to ti je logično. Oni nemaju ni isti koeficijent otpora vazduha, ni istu čeonu površinu. Sve to utiče i na Vmax, na potrošnju, A i sama za broj veća colaža točkova utiče na lošije ubrzanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako teško šraf može da pravi razliku u balansu, pošto je vrlo blizu centru rotacije i mase. Za vibracije na većim brzinama (kojim tačno?) najčešće je kriva felna ili guma.

 

Plastike, veći hladnjaci, šire gume, spojleri, sve to utiče na aerodinamiku, a što je veća brzina kretanja, to je veći uticaj. Itekako je moguće da zbog toga neka verzija istog auta bude u hendikepu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cuppa

Ima li na oglasima neki polovan sa 1,6MJ, a sa iole razumnom cenom? Ja imam taj (i to onaj slabiji, sa 105 ks) i imam samo reči hvale. Ne mislim da su 1,4b ili 1,3 MJ na bilo koji način loši ili nedovoljni, ali, mislim da će nekada biti saobraćajnih situacija u kojima bi ti obrtni moment verzije 1,6 MJ možda bio prijatniji. Jeste da brunda i da je ugladjen koliko i drobilica za kamen, ali, jbg, fiat je to :) Zatvoriš prozore u vožnji i skoro ništa nećeš čuti ... Doduše, malo će da ti trese iz dupeta, kroz ruke, kroz stopala ... Sav ćeš da se treseš ... Ali, to ti je kao da si kod nekih skupocenih kola doplatio i za sedišta sa masažom. Samo što ti ovde to "masiranje" sa svih strana dodje gratis ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što sam napisao po pitanju buke i vibracija sa 1,6MJ je moj subjektivni doživljaj  :) A valjda imam pravo na njih. Tako da možeš i potpuno da ih zanemariš. Ali, generalno, sve je to jako relativno i sve zavisi šta sa čime porediš. Neki dan mi jedan drugar dao da probam njegov hibrid. Lepo se navozah. Kad sam posle seo u moja, na oko potpuno ista takva kola, ali, sa običnim SUS motorom, pa sam počeo da ih vozim, prvo što sam jasno osetio, nije bio samo druga vrsta i drugi nivo buke motora i pogona, već i veoma sitne vibracije, u nekim režimima rada, na koje nikada ranije nisam obraćao pažnju. Nisam ih prosto osećao. I imah utisak kao da sam seo "u traktor".

Tako je i sa 1,6MJ. Nije on meni (svojim zvukom i vibracijama) samo "traktor" u odnosu na tog ili nekog drugog benzinca, već, prosto, postoje i neki drugi savremeni dizeli, koji meni subjektivno deluju ugladjenije.

Ali, ima ih i koji su i bučniji, a i sa još većim vibracijama u odnosu na 1,6MJ. Ono što je spas kod 500L, on po meni ima odličnu zvučnu izolaciju. I to ne samo kabine u odnosu na motorni prostor, već kod njega nema bilo kakve buke podvozja (bar sa onim točkovima od 16" koje imam ). Po tom pitanju, ja bih rekao da je 500L uradjen fantastično. Iznad proseka svoje cenovne klase. Zato sam i rekao ono da samo treba "zatvoriti prozor" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MultiJet su odlicni motori, ali nisu bas poznati kao sampioni mirnog rada i tisine. Svojevremeno smo se zaje*avali na skupu i poredili buku (u decibelima) ispred vozila i u kabini, na razlicitim generacijama JTD/MultiJet/HDi, sta je vec bilo dostupno u tom trenutku :D ... Secam se da je HDi recimo bio tu korak ispred, naravno zavisi i od odrzavanja, kako je uradjena izolacija i jos dosta toga.

Slazem se i sa kolegom iznad, dosta zavisi i sa cim poredis. Igrom slucaja, koliko sam tamo od pocetka 2000-ih kada su se omasovili CR uglavnom vozio dizelase, a retko benzince - toliko se sada situacija okrenula i zadnjih godina se vratih se na pocetke :) . Em vec trecu godinu vozim svog turbo benzinca, em je i firma uzela par komada i turbo i atmo benzinjara, tu je i SkyActiv... Totalno drugacije sada dozivljavam kada opet sednem u dizela, sve je stvar navike.

9 hours ago, Cuppa said:

Moram priznati da mi je laknulo kada sam video sa kojim detaljima obrađujete "sitna crevca" - ja sam do sada u svojoj okolini bio markiran kao "freak" (u smislu da analiziram i najsitnije detalje), ali ovde sam definitivno našao istomišljenike. :D

bucket.jpg.f31c30a17dacff048610c951860cf3b6.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle prvih 2000 km iskustva su više nego dobra.

 

Moj model ima veće točkove, pa to utiče na vozne karakteristike, na stabilnost na putu pozitivno ali i na potrošnju. Prosečna potrošnja po bordu za prvih 2000 km je 6,7 litara. To je više nego korektno, računam da je oko pola litra više a tako mi je negde i ispadalo kada sam računao - čep - čep. Napominjem da sam imao jako puno teške gradske vožnje, sa stalno uključenim klima uređajem.

 

Motor je počeo dosta lakše da se vrti, tako da ni ubrzanja nisu loša. Definitivno bolje ide nego 1,3 dizel koji sam vozio pre ovog. Taman toliko više i troši :) 

 

Nivo buke je jako nizak, tj. vozilo je dosta tiho. 

Udobnost je dobra.

 

Još uvek nisam proveravao nivo ulja u motoru a trebalo bi, jer je poznato da ovaj motor nešto više ume da potroši ulja, posebno u periodu razrađivanja.

 

Mnogo je korisna stvar što zadnja klupa može da se pomera, pa kada se pomeri napred, onda i naslon može da se zavali, tako da putnici pozadi mogu baš lepo da se voze. 

 

Kočnice su odlične, ABS se ne uključuje prerano, već naprotiv, baš onako kako bi i trebalo.

 

Volan je precizan, ali mi se čini da bi mogao da bude malo manji broj okreta pri skretanju. 

 

Mislim da je dizel, bar za mene, završio priču u nekom budućem periodu :) 

 

Senzori kiše i tame rade dosta dobro, tačno onako kako bi i trebalo, pale se blagovremeno. Ono što bi možda moglo da se kaže da je mana, recimo, kada je uključen sistem za automatsko paljenje svetla, kada se ugasi automobil, svetla ostaju upaljena i prilikom pokretanja motora, takođe su sve vreme svetla uključena. To nije dobro pre svega za akumulator. Kada bi se svetla uključivala pri početku punjenja i gasila prilikom gašenja vozila, taj mod bi bio pun pogodak, jer ga ne bi nikada isključivao.

 

Isto tako, onaj elektronski retrovizor je odlična stvar, svetla vozila koja se kreću iza uopšte ne ometaju vožnju.

 

Generalno, automobil je odličan za novac koji košta. 

Sve ostalo, kao što je jeftina plastika i sl. nisu toliko veliki problem, jer ova kola i nisu pravljena da traju 100 godina, optimalni radni vek je 10 godina, uz neko bolje održavanje do 15 i to je to.

 

Da li one kasete hlade kada je uključen klima uređaj? Na prethodnom autu sam imao prekidač u kaseti, pa kad želim da klimatizujem fioku, okrenem prekidač i to je to.

I dalje ne umem da povežem muziku sa USB a, nešto ne radi kako treba. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može naslon zadnjih sedišta da se "obori" bez prethodnog pomeranja zadnje klupe unapred. Samo prethodno "preklopiš" prednji deo one "daske" iza sedišta.

Što se tiče hladjenja (gornje) kasete, imaš u kaseti "točkić", kojim otvaraš ili zatvaraš "duvanje" u gornjoj kaseti.

Konačno, dizel/benzin, vozim paralelno oba, i oba imaju prednosti i mane. Oba nude nešto za uživanje, što je bolje nego kod onog drugoga. Tako da to nije tako "crno-belo". Barem meni. Više je stvar ukusa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, moron said:

Može naslon zadnjih sedišta da se "obori" bez prethodnog pomeranja zadnje klupe unapred. Samo prethodno "preklopiš" prednji deo one "daske" iza sedišta.

Što se tiče hladjenja (gornje) kasete, imaš u kaseti "točkić", kojim otvaraš ili zatvaraš "duvanje" u gornjoj kaseti.

Konačno, dizel/benzin, vozim paralelno oba, i oba imaju prednosti i mane. Oba nude nešto za uživanje, što je bolje nego kod onog drugoga. Tako da to nije tako "crno-belo". Barem meni. Više je stvar ukusa.

 

Nisam video nikakav točkić :( 

Možda i nemam :)

 

Što se tiče benz - dizel, slažem se, nego, sad sam kupio benz, pa se tešim :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Konačno, dizel/benzin, vozim paralelno oba, i oba imaju prednosti i mane. Oba nude nešto za uživanje, što je bolje nego kod onog drugoga. Tako da to nije tako "crno-belo". Barem meni. Više je stvar ukusa.

Pogotovo moderni turbo-benzin i turbo-dizel, posto atmo motori polako nestaju. Sve slicniji po slozenosti (ni benzinci vise nisu jednostavni), potencijalnim problemima, benzinci se stilom voznje sve vise blize dizelima zbog prilicnog torque (novi FireFly "guraju" i po 285 Njutna)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To si ti rekao :stuart: . Realnost je da proizvodjaci sve vise "guraju" nove downsized turbo benzince umesto starijih atmo. Nisam uopste ljubitelj trocilindrasa, ali vidis koliko ih forsiraju. Evo i u grupaciji nam je vec T3 Firefly od 999 ccm, 120 KS i 190 Njutna (trebalo bi bude i u Tipu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...