Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

"Svakog čuda tri dana dosta".

Posle početnog oduševljenja, uglavnom ubrzo shvatiš da ti "pola opreme" ne znači baš mnogo :)

Dok sam imao 307, dok bi noću, tokom vožnje u koloni van grada po mokrom kolovozu zimi znao stati na kratko da bih očisto potpuno prljave farove (i tako nekada i par puta od starta do cilja), govorih sebi: "Eh, da mi je pranje farova ... Sledeća kola će to imati, doplatiću ..."

I 308 je imao i to. Kao i još neke "džidža bidže". Pola toga sam "isprobao" i ...

Mislim da sam, recimo, automatski mod rada brisača upalio 10 puta i shvatio da mi se ne dopada alogoritam rada. A po nekim stvarima me baš i nervirao. Npr, ako pada slaba kiša, a voziš po neosvetljenom putu, senzor za kišu slabije uočava kišne kapi, pa brisači rade u jednom ritmu. Ali, ako voziš tamo gde je veoma jaka ulična rasveta, senzor tu istu kišu, detektuje kao jaču, pa brisači u automodu rade brže ... Ništa nelogično. No, ako se voziš negde gde je naizmenično mrkli mrak i veoma jaka ulična rasveta, brisači, u auto modu, na istoj kiši, menjaju ritam rada ... Brže, sporije, brže ... Ludeo sam od toga ... I više nisam palio auto mod.

Čak me i kod fiata nekada nervira auto mod, to kako senzor u pojedinim graničnim situacijama odlučuje koja je kiša "jaka", a koja nije. Uglavnom on to dobro razluči, ali, nekada ... Poludim.

Ili, auto senzor za automatska oborena svetla. Koliko kod je kod pežoa imao savršen algoritam, nije moglo da se desi da omane, kod fiata, nakon izlaska iz garaže (gde auto mod odmah upali svetla), još dosta dugo ostanu upaljeni farovi, pa i onda kada je napolju jako sunce :)

Slično, kod Honde me nerviraju "automatska duga svetla".. Jer, kada ja pri mimoilasku ručno prebacujem sa oborenih na duga, ja to sa svim kolima radim praktično u trenutku samog susreta, da se ne bi desilo da mi nešto ostane skriveno odmah nakon mimoilaska. Ali, u režimu "automatskih dugih svetala", on na duga svetla nekada prebaci sa malim zakašnjenjem (u odnosu na mimoilazak) i nekako se u tim trenucima na krako osećam slep, neprijatno mi je ... I uglavnom držim isključen taj mod rada dugih svetala.

Sve u svemu, "pola opreme" je glupost. Ali, ne možeš bez tog dela serijske opreme da danas uzmeš mnoga nova kola ... Npr, da sam mogao da doplatim, doplatio bih da na novim kolima, kao i na 500L, da imam klasičnu ručnu kočnicu ( a ne na dugme ), startovanje motora na ključ ( a ne na dugme ), kao i normalno otključavanje i zaključavanje vrata ( a ne onaj nazovi "smart entry sistem" ).

Zato mi se i dopada 500L. Što je kod njega još uvek dosta stvari "normalno". Ako zanemarim alogoritam isključivanja automatskog klima uredjaja. Ono je glupost za medalju, na koju se nisam navikao ni posle pet godina ... I mislim da sam i sinu bar pet puta objašnjavao, a da nikada nije zapamtio ...

No, prosto, svaki brend i model ima neka svoja "genijalna rešenja". Pa i 500L ... Koga i pored svega zaista baš jako volim. Bolesno zvuči, ali je tako  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć kod 500L obratih pažnju na gore dosta pominjano pitanje "graničnika", da li pri otvrananju postoji "zub na pola" (otvorenosti vrata ). Tačno je, zaista, nema ga, ali, moj je utisak da onaj sam graničnik relativno dobro drži vrata u svakom položaju i ja zaista nisam do sada to primetio kao neki problem (na parkinzima ili sl. ), za potencijalno oštećenje mojih vrata ili tudjih kola. Jer, ako je čovek idiot, taj sa svojim vratima na uskim parkinzima "razbija" (svoja vrata i tudja kola pored) "samo tako". A ako pogledate većinu kola na parkinzima i koliko su ta sva vozila izlupana (tudjim ) vratima, jasno je da tu nije problem "graničnika", već do "idiota".

Inače, meni je za upotrebu bio dosta težak volvo, jer je njega graničnik vrata imao ukupno 3 VEOMA JAKA zuba, tj. jedan zub (jedan položaj) VIŠE. Koristi od tog dodatnog zuba  (za mene) nema (jer iz kola svakako ne možeš da se izvučeš (ni da si zmija) kada su vrata tako malo otvorena, na taj "prvi volvo zub"), ali, vrata ne samo da su teža za otvaranje (treba i jača sila i vremenski duža, da preskoči dva zuba do trećeg), već su "jako zajebana" za zatvaranje. Traže drugačiju tehniku (vremenski produženo dejstvo sile), a kako si zubi dosta jači od uobičajenih, teško je tu dozirati silu intenzitetom i vremenom taman kako treba ( može to da se brzo nauči, vežbom, ako baš hoćete), ali, ko god bi mi seo (poznanik, prijatelj ... ) u kola, i "razbio" mi je vrata/kola pri zatvaranju (ili vrata nije zatvorio kako treba) ili je meni i kolima "je..o ve po spisku" kada je otvarao vrata ...

Tako da, odličan je 500L  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, moron said:

A ako pogledate većinu kola na parkinzima i koliko su ta sva vozila izlupana (tudjim ) vratima, jasno je da tu nije problem "graničnika", već do "idiota".

 

Ima tu malo i do "idiota" i do neplanske gradnje, manjka parkinga...

 

Za sada, ono što sam video i probao, Fiat 500L je ispunio sva moja očekivanja. 

Generalno, Fiat pravi jeftine automobile, ipak, ovaj automobil košta manje ili isto kao bilo koji drugi automobil iz tog segmenta (B - mpv) ali, (mene je deda učio da uvek slušam rečenicu posle "ali") ono što Fiat ima, mnogi drugi nemaju. Npr. dizajn. Ovo vozilo je vrlo dobro dizajnirano, praktično i funkcionalno. 

Posle FL, odnosno, sa CROSS verzijom još je ulepšan i promenjena je unutrašnjost sa dodatkom mnogi novih funkcija i ispravljene su neke greške koje su imali sa prethodnim modelima (bravica gepeka, kratka sedišta i sl.).

Isto tako, mehanički sklopovi su provereni i pouzdani, tu pre svega mislim na motor i menjač. Za ogibljenje ne znam ništa, osim da dosta dobro upija neravnine, nije bučan i ne naginje se, gotovo ništa, obzirom na svoju visinu (moj model, sa 17" točkovima i CROSS verzija). 

Jedini nedostak, koji je definitivno, za moj ukus napravljen a da sam ja primetio, jeste taj graničnik, zub, na vratima, jer to svi (većina, a sva vozila koja sam imao pre ovog su to imala) imaju i neće biti da su baš svi glupi, samo su ovde, eto, oni pametni.

Audio sistem, osnovna verzija je sasvim pristojna, čak, mogao bih da kažem i vrlo dobra. Moglo je to dosta bolje da bude, da su ugradili dodane zvučnike za visoke tonove u zadnja vrata, pa eventulano nekom skretnicom da ih malo "umire" i takva investicija ne košta gotovo ništa, ili možda 10 ak € u proizvodnji a zvučni ugođaj bi bio mnogo bolji. Čak i u naprednoj verziji, koja je bezobrazno skupa, tj oko 800€ nema tih visokotonaca, a zašto, to samo oni znaju. No, bilo kako bilo, ipak je Italija poznata po zanimljivim inovacijama, fabrikama i proizvodima, pa ako u jednoj zemlji postoji i RCF i Bereta, pored Ferarija, siguran sam da su imali tehničkog znanja i znaju zbog čega tako nešto nisu uradili.

Danas sam napravio nekih 250 - 300 km, do Golupca i nazad, uz magistralni put, auto put i malo gradske vožnje.

Prosečna potrošnja, prema informacijama sa putnog računa je 6,2 litra benzina (uz sve vreme uključen klima uređaj). To je sasvim pristojno, nemam zamerki, a to će verovatno biti i bolje, dok sve "legne" i dok ja malo ukačim ponovo kako da vozim benzinca. 

Ono što je zanimljivo, na tabli ima strelica koja pokazuje kada se se menja brzina u stepen više ili niže, u zavisnosti od brzine, nagiba itd. I probao sam da vozim prema tom "uputstvu" i shvatio da me dotera u 6. brzinu na nekih 70 km/h !? Tu je zanimljivo, što auto stvarno ide, bukvalno bez pritiskanja papučice na pod u takvim uslovima !? Istina, vrlo je slab, pa za neko ubrzanje i preticanje nema mesta, tek kad je baš slobodan put, puno prostora i mala brzina onog kojeg pretičeš. 

Meni takav način vožnje odgovara, tako da mi ne smeta mnogo, mada, moglo bi da bude bolje(ovo može biti i opasno, za nestrpljive vozače i vozače sa malo vozačkog iskustva). Opet, treba sačekati malo, da se motor razradi, prvih 5 - 10000 km, neću ga terati u visoke obrtaje, možda tada ipak pokaže i malo bolje karakteristike. Danas sam ga na kratko, podigao na 4500 - 5000 obrtaja, motor nije bučan, već rezak, onakav, kakav se i očekuje da bude jedan benzinac.

Kvačilo je mekano, veoma, menjač precizan, sa normalnim hodom (nije ni kratak ni previše dugačak). 

Kočnica je dobra, mekana, precizna, lako se dozira sila kočenja. 

Volan je precizan i auto je vozljiv.

Ventilacija u vozilu je dosta dobra, ima dovoljno vazduha, klima dobro hladi

A sad malo o onome što je nedostak, ali i to je relativno. Naime, vidljivo je da je plastika tvrda, da nije ona, fina, kvalitetnija. Spojevi gume, na vratima, iza retrovizora, deluju takođe, nekako kruto, nisu fine, nisu fino isečene, ali, opet kažem, to nije ništa što bi uticalo na to, da se zbog toga ne kupi ovaj automobil. Recimo, takođe, pojas. Sedište može da se podigne i spusti, ali pojas ne. Pa tako, ako se sediše previše spusti, onda pojas ide preko glave, a ako se previše podigne sediše, pojas ne ide lepo preko ramena. To ume da smeta, pojas da žulja da bude neprijatno, na dužim putovanjima.

 

Evo ga i sivi soko, dan nakon izlaska iz salona :) 

 

Želeo bih još da dodam, bez obzira na problem koji imam zbog toga što nemam navigaciju, a trebalo je da je imam, da je osoblje u AK kod koje sam kupio, uvek bilo ljubazno, da su sve što sam tražio, proverili, odgovarali su mi na sve moje zahteve i nikada, ali nikada, niko nije bio neljubazan, bez odgovora i sl. Greška koja je nastala, ispraviće se na neki način, šta da se radi, nije mi pravo, ali iz ove se kože u drugu ne može :) Videćemo gde je nastao problem i u skladu sa tim, pretpostavljam i tražiti način da ga rešimo, ali, ni u jednom trenutku nisam posumnjao da će me ispaliti ili tako nešto. U jednom trenutku sam bio zbog te gluposti besan i sada mi nije pravo, voleo bih da imam ono što mi treba, ali ako nema, onda nema i tu sad nema nazad. 

Nisam naveo koja je AK u pitanju, da neko ne pomisli da ih reklamiram, na ovaj ili onaj način, nije ni bitno, ovo sve pišem, da bi neko, ko se odluči za kupovinu novog vozila, imao što više nekakvih informacija, koje možda mogu bar malo da pomognu.

 

 

20200723_135414.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za recenziju, polako ce sve leci na svoje mesto. Zezali smo se na drugim temama za provere i kupusanje :) i bas bi mi bilo krivo da od starta ne uzivas u novom ljubimcu.

Odlicna boja, a ove FL verzije daleko bolje, ozbiljnije i atraktivnije izgledaju, nego one sa pocetka produkcije. Sa svim ovim dodacima i izmenama spolja, felnama, boljim sedistima, lepsim cajgerima, multimedijom... Ovo su i zadnja stakla pritamnjena? Po meni je L tako trebao da izgleda u startu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je stigao i moj Cross. :D

Hvala svima!!! Ovaj forum mi je dosta pomogao da donesem pravu odluku i kupim nov auto. Nisam se puno javljao i piskarao budući da je većina tema prilično detaljno obrađena i da samo treba da se čita - većina saveta, recenzija, komentara itd. je napisana nekako "bratski" i bilo je zadovoljstvo da se čitaju. :respect:

Ali moram da pomenem da su pomogli i prodavci polovnih automobila koji su me u više navrata lagali i prodavali krševe koje su u oglasima i telefonskim razgovorima hvalili na sva usta. :unsure:


Što se tiče opreme - sve je tu, zajedno sa "Elektropreklopivi retrovizorima sa osvetljenjem" koje sam pominjao u prethodnom postu (navigacije nema, ali je nisam ni kupio tako da je to OK).


Opšti utisak je veoma dobar i u skladu je sa recenzijom koju je kolega iznad napisao.

Sve je jako lepo uklopljeno i funkcionalno. Jedino sam na volanu osetio neke čudne vibracije u dva navrata dok sam stajao (dakle nisam pomerao ni auto ni volan), ali ovo ću još malo da posmatram.

Boja je takođe malo "pomorandžina kora" i vrata definitivno nemaju "zub" - ali se lepo zatvaraju (imaju neki normalan otpor).

Zub imam na starom Pežou (21 god) i sa njim sam imao dosta problema (svake zime mi zatrokira i teško se otvaraju vrata pa mora non-stop da se podzmazuje), tako da mi je ovo možda i bolja varijanta.


Krivo mi je samo što nisam uzeo rezervni točak (ćopavac+alat) - kada sam poručivao auto uštekao sam se za 100e, a naknadno nisam mogao da ga dodam (dok sam ja mućnuo glavom, porudžbina je već bila zaključana). Nadam se da ću to moći da nađem preko nekih oglasa.


AK u kojoj sam uzeo auto (ne znam da li je dozvoljeno da ih spominjem) su bili izuzetno ljubazni i susretljivi za razliku od druge AK koja mi je bila bliža ali u kojoj me je prodavac ubeđivao da uzmem skuplji "auto-kredit" preko njih, a koji mi nije pružio skoro nikakve informacije oko ponude i opreme koja se dobija. A da ne kažem da je izjavio da "fabrika ne radi - ko zna da li će do zime i da proradi".


Što se tiče neke osnovne opreme, ne znam da li su ostali uz auto dobili i set obavezne opreme (prva pomoć, sijalice itd.) - ja nisam dobio ništa (dobro je da sam se setio da kupim pre nego što sam odvezao auto).

Kod AK sam dodatno kupio i sigurnosne šrafove i litar Selenia ulja za dosipanje.


Jedina stvar koja me za sada brine je potrošnja - magistrala i auto-put oko 100km ispod 3k obrtaja 7,5-8l. Ali ovo je tek prvih 100km, nadam se da će se malo smanjiti.


Takođe, malo glupo zvuči, ali me buni ova digitalna klima - nisam siguran da li sam baš najbolje razumeo uputstvo (temperatura stoji podešena iako sam isključio AC, ne razumem svrhu Auto moda i ne znam kako da je koristim a da smanjim na minimum formiranje nepriatnog mirisa i mikroorganizama). Ovo zahteva verovatno malo i eksperimentisanja i dublje analize kojoj ću posvetiti malo više vremena. Na starom autu nisam imao klimu, a na službenom (koji sam ja vozio otprilike 1% vremena a 99% drugi) je klima bila izvor nekakvog smrada i ko zna kakvih boleština, pa sam malo zatucan. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazive AK naravno da slobodno smete pisati. To su vaša iskustva koja prenosite drugima, tj. onima koji ih pročitaju. :thumbup: 

Ako hoćete detaljnije, možete i u namensku temu za to kako bi bilo još vidljivije:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

10 minutes ago, Cuppa said:

...ne razumem svrhu Auto moda i ne znam kako da je koristim a da smanjim na minimum formiranje nepriatnog mirisa i mikroorganizama).

Pustiš ''full Auto'' (ili kako se već zove kod 500L-a). Dakle, onaj režim kad samo podesiš željenu temperaturu, a klima sama odlučuje smer duvanja i brzinu ventilatora.

Minut ili dva pre dolaska na odredište, ugasiš ''full auto'' i ostaviš je da duva u svim smerovima (faktički da se prosuši) kako ne bi ostalo baš baš pogodno tlo za razvoj tih bakterija koje onda smrde. :) Na svakom redovnom servisu promeniš i filter kabine (klime), možeš ponekada da uradiš i npr. tretman ozonom koji to sve očisti bez da išta mora da se prska ili skida. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Da, zadnja stakla su zatamnjena a prednja su tonirana. To sam dokupio kao deo dodatne opreme, nije bilo skupo, 100€ + pdv a korisno je za decu, pozadi, kada su na auto putu, zbog sunca.

On ima baš dosta opreme, elektro retrovizor, senzor kiše i tame, sistem prevencije sudara pri malim brzinama i još gomilu nekih zezalica, videćemo samo kako će to da radi i koliko dugo. U akcijskoj ponudi nije bila mogućnost da se dokupe grejači sedišta, to je vrlo praktična stavka i to jedino nisam uzeo. Nisam uzeo ni ozvučenje jer je mnogo skupo. 

 

@knezevic76

Tu mi je radni prostor, Centar 3

 

@Cuppa

 

I meni klima uređaj radi čudno, verovatno trebam prvo da proverim šta sve tu i kako se uključuje, što mene dodatno nervira. TO bi trebalo da bude prosto, klinkeš, podesiš i ne čačkaš. Juče sam uključio ono dugme za odmagljivanje prednjeg stakla. Uključio se klima uređaj i ventilator, posle par sekundi, staklo je bilo čisto, ali, vazduh koji je duvao, bio je topao !? Odlepio sam, em pada neka kiša, sparina, napolju toplo, em me još i "klima" greje.  Ali, kada sam isključio to za odmagljivanje i ostavio klima uređaj da radi, prednje staklo se više nije maglilo !? Ili, recimo, uključena je ventilacija, tj klima. Kliknem na dugme da se ugasi, onda mi se upali recirkulacija vazduha.

 

Obavezan set (PP, PP aparat itd.) nisam ni ja dobio.

 

Sve su to gluposti, to radi, a ja sada, da učim nešto novo, zaista ne mogu (samo dok uhvatim vremena, pa ću da testiram). Ustvari, najviše mi smeta, to što moram da upalim auto, sedim, čitam, probam ... 

 

I da, definitivno, nemam ambijentalno osvetljenje :( to mi je baš krivo :( 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Cuppa said:

Krivo mi je samo što nisam uzeo rezervni točak (ćopavac+alat). Nadam se da ću to moći da nađem preko nekih oglasa.

Vecina nas tako i uradi kada kupuje i novo i polovno, ako nema rezervnog tocka. Izbaci se set za reparaciju i resetka, ubaci tocak normalne dimenzije (ili bar copavac) i pod poravna sa fabrickim alatom (koji sadrzi i dizalicu). Set za reparaciju na oglase i donekle se nivelise trosak. Po meni je  takodje dosta pametnije imati bar copavac, jer u slucaju bilo kakvog veceg gumi-defekta sa setom reparaciju mozes samo da se slikas.

Imas rezervnih tockova za 500L po otpadima/oglasima jos od kada se pojavio. Obrati samo paznju da je PCD 5x98 (CB standardnih 58.1mm), pa je zato samim tim i redji i skuplji. Standardnih fiatovskih 4x98 imas za smesne pare - ali dzaba kada ne odgovara za 500L.

11 hours ago, Cuppa said:

(temperatura stoji podešena iako sam isključio AC

Temperatura uvek stoji podesena dok uredjaj radi, a ti na dugme mozes da palis/gasis kompresor klime - pitanje je samo da li ce onda zadata temepratura moci da bude postignuta.

3 hours ago, ortakov said:

I meni klima uređaj radi čudno. Juče sam uključio ono dugme za odmagljivanje prednjeg stakla. Uključio se klima uređaj i ventilator, posle par sekundi, staklo je bilo čisto, ali, vazduh koji je duvao, bio je topao !? Ali, kada sam isključio to za odmagljivanje i ostavio klima uređaj da radi, prednje staklo se više nije maglilo !? Ili, recimo, uključena je ventilacija, tj klima. Kliknem na dugme da se ugasi, onda mi se upali recirkulacija vazduha.

Prvo sto si aktivirao nije samo odmagljivanje prednjeg stakla, vec funkcija MAX DEF. A ukljucuje poprilicno stvari za brzi defrost kabine - deaktivira recirkulaciju, po potrebi pali kompresor klime, temperaturu podesava na najvisu, preusmerava vazduh na stakla, pali grejac zadnje soferke i setuje brzinu ventilatora prema trenutnoj temperaturi antifriza. Koliko se secam, funkcija moze da radi max 3 min od kako temperatura dodje na radnu. U tom modu jedino mozes da kontrolises brzinu ventilatora i da ugasis grejac zadnje soferke. Bilo sta drugo da promenis dugmicima - deaktiviras MAX DEF funkcionalnost.

I po meni je glupo da po gasenju automatike, sistem zatvara klapnu recirkulacije. Logicno mi je da ostane u prethodnom polozaju (otvorena), ali objasnjenje fabrike je i u ranijim modelima bilo da time izoluju kabinu od okoline. 

Imate sve u Korisnickom uputstvu, sve je to isto vec 2 decenije unazad, da ne "pametujem" dalje bespotrebno ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Ja sam tu od skoro, tačnije, pre 7 godina sam se doselio i većinu ljudi znam iz viđenja, ali se ne družim ni sa kim.

 

Jel na tvom autu imaju fabrički nosači za bicikle? Video sam neki crni reno, ima to nosače, jel to uopše modus!? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode,

Da li je neko imao iskustva ili da li postoji opcija naknadne ugradnje, konkretno Air Bag za kolena vozača(150) i Kamera za parkiranje pozadi (316)?

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je moguće naknadno uraditi i ugraditi, ali, bojim se da je to što želiš veoma zahtevno i potpuno neisplativo. Pri čemu je pitanje i kakva ti je instalacija (da li i na njoj nešto treba da se menja ili je već spremna i za te opcije), stim da je u skorije vreme jako sporan eventualni poztivan uticaj air baga za kolena. Inače, ako se ne varam, kamera za vožnju unazad bi, izmedju ostalog, podrazumevala i neku "rupu u limu" u zadnjim vratima za kameru. Ako je tako ... Možda i grešim. Mislim, sve može da se uradi (ništa nije nemoguće), pa i da se "izbuši" ( ugradjivao sam i zadnji brisač i na ladi nivi i na suzuki vitari, pa i "bušio rupe" (za brisač i brizgaljku)), ugradjivao sam i tempomat na jedna kola (srećom, na kolima je fabrički već postojala sva "hardverska priprema" i ugradnja tempomata je trajala 5 minuta, a toliko još i softversko aktiviranje), ali ...

 

Često je i meni padalo na pamet da na moj 500L ugradim kameru, ali ... Strah me, zgaziću neko dete koje će sa boka da mi utrči pozadi pred kola, koje dete ću na vreme da vidim ako sam okrenut unazad dok vozim unazad, ali, možda uopšte neću da ga na vreme vidim ako budem samo gledao u kameru, jer kamere ne gleda tako široko.

Ne znam ni sam, šta je bolje i bezbednije ... Dobra je i kombinacija senzora i kamere, ali, činjenica je i da je perspektiva kamere često dosta nerealna (zato uglavnom i mnogi imaju opcije podešavanja/izbora raznih vrsta prikaza/perspektiva, jer je svaka dostupna perspektiva loša na svoj način).

 

Na kraju, ništa bez potrebne ljudske pažnje. Džaba sva tehnika. Na jednim kolima imam čak i tzv. "upozorenje na bočni saobraćaj pri vožnji unazad". Dakle, poseban radar koji pri kretanju unazad snima da li vam dolazi nešto sa boka (nešto što ne možete da vidite zato što su vam to zaklonila kola koje su parkirana pored vas ili neka druga prepreka). Ako radar nešto "uoči", on najpre pišti, a i na ekranu istovremeno trepćućom strelicom vam pokaže sa koje strane vam nadolazi ta opasnost. Odavno se ja pitam, kada vozim unazad, da li je bezbednije da se okrenem i gledam očima unazad (i da ništa ne vidim bočno,što zbog širokih C i D stubova, što zbog parkiranih vozila pored ) ili ne bezbednije da sam okrenut napred, a da vozeći unazad gledam unapred, u ekran kamere, gledam retrovizore, slušam parking senzore i tako "slep" čekam šta će da se desi ... i da li će bočno šta da "iskoči". I tako ja neki dan, idem unazad, realno slep, malo gledam napred, malo nazad, pišti odavde, pišti odande, "pišti ovo" (park. senzor, prednji, zadnji, bočno), "pišti ono" (radar za bočni saobraćaj) i "zamalo bam" (naidje neki "baja" sa "300 na sat"). Hoću da kažem, džaba sva eventualna tehnika ovoga sveta, a bez potrebne pažnje. Ali, i bez sreće.

 

Elem, ako može bez bušenja (lima) da se ugradi kamera, a već imaš svu "hardversku pripremu" na kolima, što da ne.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao sam nov Cross u jednoj auto kući pa ozbiljno razmišljam da ga uzmem, ali nema te dve stavke, pa sam razmišljao da li bi mogli da se ugrade kao originalni delove. U opremi već svakako ima parking senzore.
U auto kući kažu da naknadna ugradnja nije moguća, što mi malo zvuči čudno, jer ne deluje kao ozbiljnija intervencija (mada sigurno grešim).

Svakako da je opreznost nemoguće zameniti, ali ako več tehnika može da pomogne, što da ne. Hvala svakako :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@b00mbar

 

Ne postoji mogućnost naknadne fabričke ugradnje stavki koje si pomenuo.

Možeš sam staviti neku aftermarket kameru ili sl. ali ne može se naknadno staviti ''original'', kao što su ti već rekli kod dilera. Ono što postoji je Mopar katalog originalnih dodataka klik OVDE, ali tu naravno nema stavki koje si pomenuo. Poruči auto sa tim stavkama opreme i sačekaj da ga naprave. To je jedini način. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo imaj u vidu da ti “cinis uslugu” dileru da uzmes auto sa lagera. Tako da i oni tebi treba da ucine kroz neki popust.

 

Sto se aftermarket stvsri tice, istrazivao sam dosta posto kada sam ja uzimao kola nije bilo grejaca sedista u ponudi u Srbiji i sve moze, ali ovlasceni ne rade.

 

Npr za moja kola imaju “fabricki” kit-ovi za ugrasnju gomile stvari, a moze i original prepakivanje.

 

Saberi samo kako treba sta ti je zaista potrebno, a sta ne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bolje ti je da kupis kameru npr na nosacu tablica i slicno, nego da trazis da bude original.....onda bi morao cela vrata gepeka da menjas posto je tu kamera..nece sigurno da buse tvoja.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili kupi DVR prednji u zadnju kao ja....ujedno mozes da aktiviras zadnju kameru da ti sluzi i za parkiranje. 2 in 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, b00mbar said:

Hvala. Budući da bih čekao barem mesec dana da stigne auto, mislim da mogu preživeti bez kamere :)

Vozim duže od godinu dana 500L Cross sa kamerom i senzorima. Moje iskustvo je da su senzori izuzetno koristan dodatak - najbolji dokaz je kada sedneš u automobil koji ih nema. Na kameru se još uvek nisam navikao, tj. gotovo i da ne koristim njene "prednosti". Mislim da ne treba insistirati na ovoj opciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da dodam i ja još nešto, posle nedelje vožnje.

 

Kameru za vožnju nazad koristim samo kada se ne vidi kada se okrenem (pogledaj fotografiju :) ).

 

Senzori nisu loši, jer je malo čudan oblik auta, pa je vrlo lako da se zakači - očeše.

 

Danas je prvi put "čepovan", odnosno, za 515 km, potrošio sam 36.23 litara goriva, što je sasvim korektna potrošnja, obzirom da se motor još uvek nije razradio. Mešovita vožnja sa stalno uključenim klima uređajem, dosta kratkih relacija.

 

Opšti utisak o automobilu je vrlo pozitivan, lepo se vozi, normalno ubrzava, svi dodati "gadžeti" rade kako bi i trebalo. Posebno izdvajam onaj uređaj "radio - tablet". Pregledan, radi sve, telefon, bluetooth ... naravno, ne radi mi navigacija :( 

 

Ono što me užasno nervira jeste pojava rezonantnog nekog zvuka ispod tapacira suvozačevih vrata :( negde nešto visi i zato rezonuje (ili ceo tapacir "zveči"), pa kvari opšti utisak zaista dobrog audio sistema.

Takođe, daska, pozadi, kao da je napravljena od kartona. Katastrofalno je urađena, a obzirom da je ja skidam barem jednom nedeljno, siguran sam da će se raspasti za manje od mesec dana. NEVEROVATNO, užasan kvalitet. Čak i one žabice, koje se kače na gepek su od tanke plastike, čudo jedno kako je to loše urađeno, kada se uzme opšti kvalitet, koji je zaista na relativno visokom novou. 


Ja nisam od onih što će zbog svakog zvrčka da idu na reklamacije, ispitivanja, a tih zvrčanja ima, čak i više nego što bi trebalo da bude. Isto kao i menjač, sve radi super, ali, kao i kod juga, nekad neće u rikverc, mora da se vrati u ler, pusti kvačilo i ponovi postupak!? To se i sa prvom brzinom povremeno dešava. 

Recimo, na opelu, koji je prešao 350 000 km, sa na daleko čuvenim M20/M32 menjačem nikada mi se tako nešto nije desilo. Ali, opet napominjem, to je kod FIAT a, potpuno normalna stvar i ko se sa tim ne pomiri na vreme, stalno će da ga pljuje i psuje, da maltretira majstore i distributere, a to jednostavno ne može da se reši, takav je.

To naravno nije stalna pojava ali ume da nervira.

 

Sviđa mi se limitator brzine :) 

Ustvari, sviđa mi se 500L cross sa svim svojim zvrčcima :) 

 

IMG-868e3c24a4e5699ce65b5dc6620ac366-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...