Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Greske se desavaju, ne znam gde je pisano da se ne gresi, to je nemoguce ali ti kao krajnji kupac dobijas skroz ispravan gotov proizvod sa garancijom. Npr. u mom gradu se prave instalacije za Bmw grupu u okolini za Mb, Kia, Jaguar..desi se greska, odmah se ispravlja. Nadju gresku u Nemackoj u fabrici, istog momenta se salje auto odavde i za par sati je u fabrici ispravan deo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Videćemo, trebalo bi da su danas već podmazali traku :)

 

@knezevic76

 

I ja sam već u nekim godinama, svašta sam viđao i to, da na traci može da se pogreši i to žestoko, nije ništa novo. Ko će da proveri da li je negde nešto nakrivo ušrafljeno? Nema od ta posla ništa, to drži, stoji ali ako bi trebalo ponovo da se rasklopi, bio bi problem. I to je tek jedan deo. Oni limovi što stoje 4 meseca, šta misliš, da li je prostorija u kojoj se čuva (ako nije napolju a ne bi trebalo) potpuno bez vlage!? Na šta će da liči lim, koji stoji, a nije predviđen za to, odnosno, trebalo je da bude potrošen pre xy meseci. 

 

 

@MS PK

 

Ovo je Srbija, posebno kada se uzme u obzir da je neizvesna sudbina fabrike, nema novog modela, nema para, automobilsko tržište je zasićeno, stala je prodaja svuda, tako da radnici generalno nemaju motiv da čuvaju radno mesto a samim tim ni da rade kako bi trebalo. 

 

Kako god, valjda će da stigne, pa šta bude, biće bolji sigurno od onih što je vozila baba u nemačkoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakva vlaga u fabrici automobila, kod njih se kontrolise i vlaznost vazduha u procentima kao i temperatura :D Evo, ako nisi znao, jedan kabal za instalaciju za njih ima rok trajanja 6meseci! Jedna izolir traka isto toliko!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma auto će stići kolegi ispravan, u to ne sumnjam. Al opet, razumem njegovu skeptičnost.
Pa jel neko već pisao da mu se čuje menjač na 500L. Pazi, nov auto, čuje se menjač u određenim situacijama. Odgovor fabrike, tako treba, u prevodu, konstrukcijska greška, al neće se raspasti, ko će to sad da ispravlja kad je ušlo u proizvodnju (malo karikiram, al kapirate). Pa škripa zadnjih kočnica, pa otpada plastika ukrasna oko menjača...... Uostalom, čitali ste. I to sa novih automobila iz fabrike nakon male kilometraža.
Ne bih baš sad da navodim kako menadžment fabrike pribegava uštedama u kriznim situacijama, od sirovina za proizvodnju (jer uvek može da se nađe jeftiniji lim) do plata radnicima.
Poučen iskustvom, nikada mašina i robot neće pogrešiti, al hoće čovek. Robot se pokvari ili napravi havariju koju je nemoguće ne videti, čovek je već druga priča :)

mislim, ispade da mračnim, al izađe I gotov proizvod iz fabrike sa falinkom, verujte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

 

Ne vredi objašnjavati. :D 

Čovek je ubeđen da je Tito živ, socijalizam/komunizam u punoj snazi i ne možeš ga ubediti da Pera u KG pravi auto na isti način kao Luigi u Italiji...samo je Perin rad višestruko jeftiniji.

 

@ortakov

Još jednom, guglaj šta je JIT proizvodnja. :thumbup: 

Italijan je kao jednu od najvažnijih stvari tražio da se napravi ''patrljak'' autoputa od Batočine do KG (koji još nisu završili). Šta će mu autoput kada 99% proizvedenih Fiata 500L ide na voz?

Autoput mu ne treba da odveze gotove automobile, nego mu treba za šlepere koji dovoze komponente. A, pošto fabrika radi tako da nema lagera ničega, onda je bitno da svaki šleper stigne u tačno određeno vreme (ne tačno određenog dana, nego još preciznije - u tačno određenom satu). U vreme punog rada u tri smene, u fabriku je dnevno ulazilo malo više od 600 šlepera/kamiona koji dovoze komponente koje će biti ugrađene taj dan. Računaj sad...3 smene po 8 sati = 24 sata = 1.440 minuta / 600 kamiona.

Mora toliko kamiona jer NEMA LAGERA, pa tako nema ni tih rolni i rolni limova koji čekaju 4 meseca. Nema hale u KG u kojoj stoji npr. 5.000 akumulatora, 20.000 guma, 5.000 amortizera, pitaj Boga koliko tona lima....i sve to čeka. Nema toga, jer fabrika radi po principu da sve mora da stigne u fabriku neposredno pre nego se ugradi.

 

Ovo što kaže @MS PK oko roka trajanja...

Sećate se poplava iz 2014. godine...uglavnom, dođe informacija da u KG ima nešto malo delova za Punto Classic koji su ostali neiskorišćeni. Sa druge strane, dosta Puntića po SRB je zadesila poplava i trebaju im novi alternator, ili novi anlaser, uopšte el. instalacija. Dođe se na ideju da bi ti novi delovi iz KG mogli da reše problem barem za neke Puntiće...ali FCA nije hteo da proda ili pokloni te delove.

Sve su ih dali na reciklažu. Nije moglo ni za pare (ljudi su bili spremni da plate novi alternator ili šta god je dole imalo a njima trebalo), ne može ni kao donacija...prosto ne može...istekao rok (novim) delovima i sve su dali na reciklažu.

 

Ili...kad se uzme 500L na probnu vožnju (nov, nakon što je proizveden). Pričao je ovo sve čovek koji je bio u kontroli kvaliteta u fabrici u KG, između ostalog je bio i probni vozač.

I, dogodi se tokom probne vožnje da neka guma krene da ispušta. Ta se felna skida i baca sa sve gumom....ali se skidaju i 3 preostale i takođe bacaju (iako njima nije ništa, ne pušta ništa). Neće Italijan da se misli da li je probni vozač oštetio negde i njih, ili je defekt kod samog kompleta felni/guma, ili je možda i zadnja na toj strani popila isti udarac kao prednja ali eto još ne pušta (a prednja pušta)...prosto neće da razmišlja o tome...već odmah sva 4 točka komplet idu u otpis. Nakupi se tih felni vremenom.

A, onda se takve felne (preko raznih veza i vezica) nađu na oglasima, kao npr.:

 

felne original.png

 

Izgleda nikome nije bilo čudno kako postoje na oglasima u SRB nove, nikad korišćene alu-felne samo za 500L, a nema takvih za Tipo, ili Fiat 500, ili Fiat 500X...kako samo za 500L :D 

Dok Italijan pod presu ne stavi te felne još u KG, one će i dalje biti na oglasima u SRB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, ISV_01 said:

Recimo da upadneš u kreni-stani gužvu u BG-u sa klimom (često i bez) u špicu, pogotovu ako ideš sa jednog kraja grada na drugi (npr Bogoslovija - Rakovica ili neka druga suluda destinacija).  Imaj još u vidu da bord ume da odstupa od realne potrošnje koja se zasniva na metodi "od čepa do ponovnog čepovanja rezeroara" i može biti i po koji litar. 

PS - ukoliko si ispraksovan sa "nožim" tempomatom, možeš i smanjiti potrošnju u odnosu na ugrađeni.

Tako gledajući jeste ali ćovek računa prosek i uštedu za 5 godina, teško da će voziti 75.000km u tim najtežim mogućim uslovima sve vreme (špic u BG, klima, zatrpane ulice), čisto zbog njegove računice u novcu. Realno troškovi goriva moraju da mu budu osetno manji od najgore moguće solucije.

p.S.
razlika bord-"do čepa" je oko 0.5 lit, rekao bih iz više testiranja. E sad, onaj na pumpi nekad natoči dok mu automat ne izbaci, nekad sipa još par litara u cev...ko će ga znati.

Edited by msrdjan1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, knezevic76 said:

...ko će to sad da ispravlja kad je ušlo u proizvodnju (malo karikiram, al kapirate). Pa škripa zadnjih kočnica, pa otpada plastika ukrasna oko menjača...... Uostalom, čitali ste. I to sa novih automobila iz fabrike nakon male kilometraža.

Dokle god je određena komponenta takva, kao što kažeš kad je već takav deo ušao u proizvodnju, taj deo će takav biti nezavisno od tempa proizvodnje.

Mi ovde pričamo samo o tome da se čovek boji da ono što je pre 3 ili 6 ili 18 meseci sklapano kako treba, da eto sad neće, tj. biće ''ofrlje'' jer radnik nije radio par meseci...

22 minutes ago, knezevic76 said:

Poučen iskustvom, nikada mašina i robot neće pogrešiti, al hoće čovek. Robot se pokvari ili napravi havariju koju je nemoguće ne videti, čovek je već druga priča

U KG mašina i robot rade više nego i u jednoj drugoj FCA fabrici na svetu.

Fabrika u KG je do skoro bila i najmodernija u celoj Evropi (od svih fabrika automobila svih brendova)...i to je tako bilo zato što je bila najnovija, najmodernija. I dan danas je ona u samom vrhu.

Primera radi, na YouTube možeš videti jednu FCA fabriku i npr. deo gde radnici postavljaju šoferku na Fiat 500, koji onda ide na USA tržište:

 

fca_500_01.png fca_500_02.png fca_500_03.png

 

U Kragujevcu i ovo radi robot...i to je samo jedna od više stotina stavki koje drugde još uvek rade ljudi, a u KG ih radi robot...plus ono što je već odavno standard da rade roboti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada sam već pisao, shodno naslovu teme, ja bih samo ponovio - da sam zaista prezadovoljan sa mojim 500L. I uvek mi osmeh na licu kada u njega sednem, mada je već prošlo pet godina od početka našeg druženja. Obično nisam Fandjo, ali, sinoć sam nešto malo išao van grada i baš sam stiskao gas, par puta preticao (čak me i supruga odjednom upitala. "Ej, šta ti je?"), i on prosto ide kao "nevreme". A pošto se ovde vodi stalna polemika, dizel-benzin, a vozim oba, rekao bih, sve je to "na svoj način". Ništa drugo. Lepo je nekada i zavrteti benzinca, da zazuji i poleti ( pa i pre pretianja vratiti iz šeste direktno u treću, pa "po gasu" kao F1 ), ali je lepo i krstariti dizelom ( i preteći lenjo, a brzo, bez šaltanja, samo "potapanjem gasa"). Svaki ima neku svoju prednost, ali i slabost. Nema ga idealnog za sve situacije. A ni toliko lošeg. Istina, i ne troše isto, benzinac veoma strogo kažnjava potapanje gasa, ali, kvragu i to više potrošeno gorivo ... Sve da ga i uštedimo, ionako ga nećemo u džepovima poneti na onaj svet ...

23 minutes ago, neshaoct said:

Izgleda nikome nije bilo čudno kako postoje na oglasima u SRB nove, nikad korišćene alu-felne samo za 500L

Ovaj oglas je bio aktivan i kada sam pre pet godina kupovao alu felne za zimski set za moj 500L. Nisam kupio sa ovog oglasa, kupio sam polovne, ali, bukvalno, bile su ( a i danas su) kao nove, bez "tačkice" na sebi, i identičnog dezena kao i moje fabričke. Pa sada imam 8 istih felni  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da postavim ekran aplikacije koju koristim vec 7godina za gorivo i ostale zezancije, pa cu otkucati nekoliko zadnjih proracuna.

proracun---bord / prosecna po bordu

10.1--7.9 / 21kmh

9.98--6.6 / 19kmh

8.31--8.2/ 22kmh

9.65- 8.0  /25kmh

8.54-6.9/ 45kmh

8.2--6.5/ 64kmh

....kod mene mislim da dosta laze bord, ne punim ga u cep cep, vec na prvo izbacivanje pistolja.

95% je ista pumpa i skoro isti pistolj.

po proseku brzine vidite da je sve grad(Beograd 8h i 16h) osim 45kmh i 64kmh gde ima i mesovite voznje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Eeeee, da je Tito živ ... Nevezano za priču, ja sam vrlo nostalgičan po pitanju planske privrede, društvene raspodele itd :) 

 

Verujem ja da su Talijani napravili dobar sistem, ali, nema tog sistema koji će srbin da izigra :( naša posla, pa tako se i pojave felnice sa gumama, tek onako, veze i vezice :) 

 

Ja da ne verujem da je to dobar proizvod, ja ga ne bih ni kupovao, jedino što mi unosi sumnju jeste dugačka pauza, motivacija radnika i generalno, stanje u državi.

 

@moron

 

Valjda ću i ja dočekati taj dan, da počne fabrika da radi i da me pozovu i kažu, stigao je, možete ga preuzeti :) pa da se radujemo zajedno :) 

 

Ne mogu više da vozim dizel, ne znam zašto, sve je to OK, ide dobro, obrtni moment itd. ali, kad god, ali bukvalno, sednem u punto 1.2 benz, nikakva posebna snaga, ništa, opet mi je mnogo lakše da ga vozim. Ne znam zašto je to tako, jednostavno je tako. Opet, sa druge strane, odlazak na pumpu, sa dizelom, nije baš česta pojava :) 

 

 

 

Edited by ortakov

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Zhorz said:

kod mene mislim da dosta laze bord

Meni bord na 500L na prethodnih oko 26-27 kkm pokazuje prosek potrošnje 5,5 (i 37 km/h), a po stvarno ustim litrama je 5,60. Greška je smešna ( a deo greške može biti i samo zaokruživanje)

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, moron said:

Ovaj oglas je bio aktivan i kada sam pre pet godina kupovao alu felne za zimski set za moj 500L.

Naravno...100.000 automobila x 4 felne  = 400.000 felni (nisu sve alu naravno, nek' je 50%) = 200.000 felni.

Nek' u otpis ode 1% od toga = 2.000 felni...i to nije ukupno, nego samo te jedne godine npr.

6 minutes ago, ortakov said:

Verujem ja da su Talijani napravili dobar sistem, ali, nema tog sistema koji će srbin da izigra :( naša posla, pa tako se i pojave felnice sa gumama, tek onako, veze i vezice :) 

Verujem da jasno vidiš razliku između kupovine u salonu (kao što si ti kupio auto) i kupovine ''na divlje'' preko oglasa, jer je neko napravio kombinaciju da škart/otpis koji još nije uništen u KG uspe da iznese iz fabrike, i onda ga prodaje po oglasima...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, ortakov said:

Ne mogu više da vozim dizel,

Može čovek da vozi sve - ako poštuje "pravila upotrebe" tog agregata. Ali, kada na manjim obrtajima "potopim gas" na 500L ( 105 ks) i na CRV ( 173 ks), razlika je nebo i zemlja, ali, u korist 500L (zbog razlike momenta, koju nosi dizel). Džaba CRVu njegovih +68 ks. Može da ih "obesi mačku o rep". A nekada se čovek nadje neplanski u situaciji da "treba" da hitno ubrza (i "izvuče" se iz neke neplanske situacije), a da u tom trenu nije baš i obrtajima koji su idealni za jako ubrzanje benzinca. Tada ga dizel "izvuče", a benzinac ne. Naravno, ako ima vremena da prešalta "na niže", onaj benzinac će takodje da ga "izvuče". Pa možda i brže nego dizel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Sve je to uredu, nema problema, znam, vozio i jedno i drugo ali, meni je jednostavno lakše da vozim benz. Zašto je to tako, ne znam, ali meni je tako. Svakako, 1.6 mjt je dobar, sigurno i bolje ubrzava manje troši itd. i to bi mi bila opcija, da nije mnogo skuplji. Onda kad premerim, cenu, tj upotrebnu vrednost, plus na sve to moj osećaj za vožnju, onda meni nema dileme. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Dobro, ti si to gledao čisto ekonomski, samu računicu, pa ti se tako isplati više. Ja, priznajem, i nisam toliko ... Tačnije, zbog nekog mira u duši, uvek ja za lične potrebe nadjem "ekonomsko opravdanje" za sve što uradim, ma šta to bilo ... A, sećam se, u slično vreme ja kupio 308SW, a moj otac ladu 110. I kaže on meni: "E, moj crni sine, koja ti je ekonomska logika, pa za cenu tog jednog pežoa, mogao si da kupiš ovakve tri nove lade ..."

Ta "ekonomija" i "logika". Sve to relativno. Uvek. 

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, moron said:

a da u tom trenu nije baš i obrtajima koji su idealni za jako ubrzanje benzinca. Tada ga dizel "izvuče", a benzinac ne.

Naravno da je za performanse neophodno elementarno poznavanje motora i u kom opsegu sta moze da pruzi. Ali sa ovim iznad se ne bih slozio, ako pricamo o iole modernim generacijama turbo benzinaca. Cak se i novi, mali Fiatovi 1.3 GSE motori (T4 FireFly) polako priblizavaju nekada (za takve motore) magicnim "dizelskim" ciframa od 300 Njutna obrtnog, Vagenov 2.0 TSI je odavno na 350-370 Njutna itd...

I sam vozim prethodnu generaciju te MultiAir Turbo tehnologije (a prethodno sam imao 1.9 i poredim iz prakse). Iako je u pitanju benzinac, upravo zbog primetno veceg obrtnog i snage pomerenih u nize obrtaje, moze da se vozi i bukvalno kao dizel (sa primetno manje saltanja nego neki klasican benc turbak). Max torque je dostupan vec od 1750 rpm i itekako povlaci na potapanje gasa, a za moj ukus se cak i u tom rezimu lepse ponasa nego npr. 1.6 MultiJet prve generacije. Kome je to na papiru podrucje gde treba da dominira, a u praksi mu je torque pomeren prilicno u obrtaje (slicno kao i stari 2.0). Sa MultiJet II (JTDm-2 kod Alfe) su izvukli situaciju. Cak je i max snaga takvih benzinaca dostupna vec na 5000 rpm, a motor tek tu pokazuje sta sve moze. A FireFly je jos jedan korak dalje ;) . Izvinjavam se za off.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi lepo da se ti novi motori malo vise omasove kod nas i razbiju predrasude.

Cak je i konstrukcijski stariji i jednostavniji, performansama malo tanji, ali prilicno pouzdan T-Jet ovde na nivou statisticke greske u novim vozilima (upravo 500L i Tipo). Za Tipo je doduse najavljen 1.0 GSE T3 (turbak trocilindras) u ovoj iducoj iteraciji.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi lepo da ne ugradjuju nista ispod 2.0 dizel i Tb uparenim sa automaticima :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamo sreće kada bi se i o odlazeći 500L "očešao" neki savremeniji turbo benzinski motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda kada malo razmisliš...Fiat Sedići (aka Suzuki SX4 sa Fiat značkom) se "ogrebao" sa 2,0 mjet motorom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma, mene me zanima gde imaju kavurma i čvarci :) 

 

Mene je to prošlo, baš me briga da li će da ubrza ovako ili onako, tek da nije baš u problemu da se popenje uz nekakvo Begaljičko brdo i slično :) 

Pre dva dana, vraćao sam se sa Kopaonika i kada smo kretali nazad, vraćao sam se sa jednom ženom, ona u Pasatu, ne znam koji je tačno, znam samo da je TDI i ja, sa mojim 1.3 mjt. I ja njoj lepo kažem, idite Vi prvi, ja sporo vozim, i onda, onaj čudan smeh, kao da sam to rekao sa sarkazmom, smorila se iza mene do pred Kruševac, tada me je pretekla i više je nisam sreo na putu :) 

Hoću da kažem, ja sam dosta umeren vozač, nemam problem sa tim, naprotiv, tek nekad, na auto putu, čisto da malo pročistim dizne, stisnem da izduvam usis - izduv i to je to. Pre nego sam krenuo na Kop, par dana ranije, promenjeni su mi filteri i ulje i onda, pošto je čist filter, napunio sam rezervoar, sipao sam neko STP čudo za čišćenje dizni i onda sam ga malo brže vozio, do tamo, na auto putu. Posebno, bio sam sam u automobilu, dok, kad je porodica u autu, nema takvih ispada.

I primeti se razlika, recimo, kada sam se vratio, na leru, pokazuje potrošnju 0.4l/h :) 

I to mu je to, do sledeće zamene ulja :) tj sledeće godine :) 

 

A ti isti turbo benzinci imaju sva ta nova čuda, kao i dizeli, dpf, turbo, skupe dizne, plivajuće zamajce ... ma zegrebi, imam na šta pametnije da trošim teško zarađeni novac :) 

 

jeeeeee

 

https://www.pressek.rs/kragujevac/pokrenuta-proizvodnja-u-fca-u-kragujevcu/

 

Počeo Milorad i Živorad a u drug smenu stiže i Rajko :) 

 

Nek je sa srećom, pa sledeće godine da počne sklapanje i nekog novog modela :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ortakov said:

A ti isti turbo benzinci imaju sva ta nova čuda, kao i dizeli, dpf, turbo, skupe dizne, plivajuće zamajce

ma zegrebi, imam na šta pametnije da trošim teško zarađeni novac :) 

Jeste i crkava kao ludo jedno za drugim, prosto ne znamo sta pre da popravljamo i na sta da bacamo tesko zaradjeni novac :D .

Vise puta pojedinima stavljah na papir troskove, pa se ispostavi koliko su u zabludi... Sta da pricam kada npr. jos ima ljudi koji misle da je benzinski atmo motor manji potrosac od 50% jaceg turbaka, o dozivljaju u voznji da ne pricamo. Eto da ne idemo dalje od toga. A maltene iste cene za veliki servis, mali servis, registracija skuplja samo za 2 crvene zbog osiguranja (tj. zbog snage, kubikaze su iste)...

A sve ovo oko kvarova tek ne treba da tangira nekoga ko kupuje novo. Bas zato i kazem da bi bilo lepo da se ti motori omasove i ljudima razbiju predrasude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, mogu da kažem da "na poslu" imamo i "fobiju" TSI 95, ima 2 godine i 4 meseca, sada je na oko 73 kkm, bez ikakvog kvara. Ali, istina je i da je naš plan da bude "likvidirana" kada istekne lizing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Ne kvari se to često, daleko od toga, ali što je sklop složeniji, sigurno su veće šanse da se pokvari. Ali, na stranu to sve, neću da razmišljam o tome. 

Za mene je skupa svaka popravka na autu, 25€ mi je mnogo, jednostavno ne želim da mi nešto "jede" novac, ako za tim nema potrebe (naglašavam, NEMA POTREBE).

Kada budem imao dovoljno novca, da ne razmišljam o ceni automobila, onda verovatno neću misliti ni da li je benzin, dizel, na struju, šta god a do tada, što više želim da dobijem za svoj novac i to je to.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...