Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Šta mi znači i da raskinem ugovor, ništa neću dobiti, a meni takav automobil treba, pa treba.

Imam auto, nije mi frka, svakako ću sačekati.

Jedino što ne znam kako to izgleda, cela ta procedura, mislim na te delove, svi ti limovi, školjke, farbanje ... pitaj boga kako se to skladišti, na šta će to sve da liči, kada krenu da rade... To mi je veći problem, nego vreme isporuke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, ne bi mene tu brinula kontrola kvaliteta. A, ako ti je rok nebitan, sačekaj. Šta drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, ortakov said:

Jedino što ne znam kako to izgleda, cela ta procedura, mislim na te delove, svi ti limovi, školjke, farbanje ... pitaj boga kako se to skladišti, na šta će to sve da liči, kada krenu da rade... To mi je veći problem

Mislim da je dobro, korisno (verovatno ti ovo već pišem po drugi ili treći put), da klikneš na one linkove koje sam ti ostavio i pogledaš barem nešto od procesa proizvodnje u KG.

Ili, da pogledaš na YouTube za bilo koju drugu Fiatovu fabriku. Ili, možeš i za bilo koji drugi brend...isti je princip (JIT) proizvodnje.

Da si to pogledao onda ne bi imao ''strepnju'' koju pominješ u citatu. :thumbup: 

 

Nema skladištenja bilo čega.

Npr. amortizer koji u ponedeljak stigne u fabriku se stavlja na auto isti dan, eventualno sutradan. Isto je sa svim ostalim komponentama.

Postoje limovi (u rolnama, kao valjak). Od njih počinje. Kada počne da se pravi auto, tj. kada se krene od preseraja, zatim spajanja (lepljenje/varenje) limova, taj auto je istog dana komplet gotov. Nema farbanja sutra, ili skladištenja bilo čega. Školjke koje automatizovane linije ''nose po halama'' isti dan postaju kompletan auto. U vreme pune proizvodnje Fiata 500L u KG se dnevno pravilo 600 Fiata 500L (svaka smena po 200).

 

Možeš klikom ovde da vidiš čitav proces, počev od onih rolni lima, pa do gotovog auta za Fiat 500.

Imaj na umu da je fabrika u KG modernija od toga što vidiš za Fiat 500. U KG ima još više automatizacije i još manje ljudi. Prilikom posete fabrici skoro da nismo ni videli ljude u prvoj hali...nema ih...sve ide automatski i sve samo roboti...samo poneko dođe, uzme kontroler, ispritiska nešto i ode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš je lep. Znam da je to stvar ukusa, ali, spolja, meni je lepši baš ovaj pre FL, tj. Trekking od kasnijeg Cross-a. Dok mi je unutra mnogo lepši posle FL-a, zbog instrumenata, većeg infotainmenta i klasične ručke ručne kočnice ( dok mi je ona "jabučica" menjača lepša pre FL-a). Šteta samo što ovaj oglašeni nema i panoramu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Ja nisam primetio razliku između ovog i cross verzije (spolja)!? Jedino je zadnji branik, čini mi se izvučen malo i pozicije rasvete, takođe pozadi su malo drugačije. Napred su gotovo isti ili ja nešto ne vidim.

A unutra je cross mnogo lepši, lepši je volan, instrument tabla, kao i onaj tablet, čini mi se da je malo veći, sedišta su "duža" i normalna je ručica ručne kočnice. 

Ovaj što ja čekam ima i naslon za ruku, ne znam da li je to opcija ili su svi imali, ali isto lepo izgleda, ne znam koliko je funkcionalna tj da li se otvara, pomera itd.

 

Uzgred, zna li neko kada će početi proizvodnja u FCA?

 

Pojaviće se uskoro ponuda za cross putničku verziju, osnovna cena 11990 sa PDV om, mislim da je to takođe dobra kupovina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majku mu, vizuelno je spolja u branicima velika razlika izmedju Trekkinga i Cross-a  :) A ni felne nisu iste. FL je tu baš napravio ogromnu razliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

 

Razlika ima, zapravo razlike su prilično dobro vidljive. Meni se lično cross ne sviđa nešto posebno, ali mi je običan 500L FL 2017, u boljoj opremi naravno, prelep, lepši i moćnije i elegantnije izgleda od svih ostalih varijanti (i prethodnika narano). Ako je prva verzija bila malo mlaka ( sladak, što bi rekla moja žena), ovde je to ispravljeno. Više su naglašene linije (oštre vs zaobljene), agresivnije izgleda + led dnevna svetla koja uživo meni jako dobro izgledaju.

 

Evo razlika:

 

Stari Trekking vs Novi Cross:

 

1069129631_500ltrekking.thumb.jpg.1ee6ac5082a229a063538fb49b8ac86d.jpg  Fiat-500L-Cross-dizajn-AK-Kole-Zemun-Beograd-Srbija.thumb.jpg.0b41b473125b70f238805554d33e0aa4.jpg

 

Stari 500l vs Novi 500L fl

 

fiat-500l_2012.thumb.jpg.49d73250531453420aade8bc5bfcfb37.jpg 1721630551_FIAT-500L2017.thumb.jpg.c0a7eb8fdd37e1f15fd05501c707274b.jpg

 

Možda mi kod cross-a najviše smeta što je preagresivan, prednjicu ima kao neki pravi rasni terenac, a ostatak auta nema nikakvih dodirnih tačaka sa terencima, spoj nespojivog. 

 

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, da me stave na elktričnu stolicu, meni ovo izgleda skoro isto :( 

Ima razlike, recimo, ovi usisnici za vazduh.

Generalno, ovaj prvi je spušten, ali je manje više i on vrlo, vrlo sličan :) 

Ma, ja sam malo čudan, meni je auto unutra, spolja je za druge :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ako planiraju ukupno 8 radnih dana u julu, mislim da je toliko moguće organizovati i uz maksimalne antipandemijske mere.

Verujem da će da se pokrene :) I da će tvoj "Miki Maus" da napokon stigne  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više nisam pametan, mogu misliti na šta će ličiti proizvodni proces posle 2 - 3 meseca odsustva :( 

Siguran sam da će motivacija za proizvodnju biti na vrhuncu :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne birini, 07. juli je sve bliži, a biće i ta proizvodnja kako treba. Nije to "hand made", pa da može i da se radi "ofrlje". Biće "kako Bog zapoveda". Videćeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2020 at 6:00 PM, ortakov said:

Više nisam pametan, mogu misliti na šta će ličiti proizvodni proces posle 2 - 3 meseca odsustva :( 

Iskreno, jesi li pogledao barem 1 minut video materijala o proizvodnji automobila koje sam ti dao u prethodnim nedeljama u temi na kojoj smo...i zašto nisi? :D 

Ili barem o proizvodnji bilo koje fabrike automobila u Evropi? Nemoguće je da jesi, a da imaš ovakav strah... :D Zar ti nije lakše da što više znaš kako se danas prave auti (kad te već toliko zanima), nego da robuješ načinu proizvodnje (u bilo kojoj fabrici) koji si video, ili u njemu učestvovao pre barem 30 godina? 

 

Zbog velikog procenta automatizacije u današnjim modernim fabrikama automobila faktički je nemoguće krucijalne stvari (karoserijsko sklapanje/varenje/lepljenje/galvanizacija/nanošenje zaštite/farbanja/stavljanje šoferke/ugradnja kompletnog motora/ugradnja iz komada cele prednje konzole/itd, itd...uraditi ofrlje jer robot ne zna šta je ofrlje, ni koji je dan, ni kad je poslednji put bio pod naponom. :D 

 

Naravno, ne rade sve roboti, ali sve krucijalne stvari rade. Ostalo što rade ljudi proveravaju drugi ljudi i/ili roboti (npr. robote koji su spojili karoseriju proverava drugi robot koji ima zadat 3D model auta i laserski meri u ko zna koji deo milimetra da li se sve slaže sa zadatim modelom). I, nije to ništa posebno samo za ovu fabriku, tako se i drugde u svetu danas prave automobili.

 

Odsustvo utiče samo na tempo (koliko brzo ide traka)...i sigurno će u prvim danima traka ići sporije nego uobičajeno, plus će ići sporije zbog Covid mera.

Davno, na početku rada fabrike u KG sve tri smene su pravile plafon 200 automobila. I to je bilo to, to je bio kapacitet za 24 sata neprekidnog rada fabrike (kroz tri smene po 8 sati).

A, kasnije u piku proizvodnje 500L-a se došlo do toga da se u jednoj smeni pravilo 200 automobila jer se traka postepeno ubrzavala kako su radnici sticali bezbednu rutinu. Isti broj ljudi na istoj liniji, istog auta je pravilo 3 puta više komada nego u prvim nedeljama proizvodnje, tj. 600 komada dnevno.

 

Dakle, to odsustvo će se samo osetiti u tome što šanse nema da prvih dana prave po 400 komada dnevno (dve smene u fulu po 200 auta svaka), već manje od toga.

A, realno teško i da imaju baš toliko narudžbina da bi morale da rade obe smene u full-u, tako da će radnicima u KG ovaj kratki rad do redovnog godišnjeg biti ustvari laganica od tempa u odnosu na ono kako su oni već radili. 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam one filmove, nije da nisam, samo sam skeptik, po prirodi. A dosta dobro poznajem naš mentalite, još sad, kad budu morali da rade pod maskama... i haa, biće veselo. A da ne može da se pogreši na onoj traci i da se ne primeti, može. Može i da se primeti pa da se zažmuri na jedno oko jer "nije strašno" itd.

 

Koliko sam ja uspeo da ukačim, imaju poručenih oko 3200 komada. To će tačno biti onako kako sam i mislio, sklopiće to do avgusta i opet  na odmor, a od septembra, verovatno u štrajk :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/3/2020 at 5:13 PM, ortakov said:

@igor0511

Hvala na sugestijama, ali evo kako ja računam.

 

Uzećemo za primer osnovne verzije bez dodane opreme, radi lakšeg računanja.


Benz 1,4 - 16v - 10990€

Dizel 1,3 - 12,990€

Dizel 1,6 - 13,990€ 

Ovo su cene bez PDV a, za mene su one bitne, jer PDV odbijam

 

-----------------

Prvo da vidimo potrošnju.

 

Prosek potrošnje 

1,4 benzin - 9,0 litara na 100km

1,3 dizel - 6,0 litara na 100km (sada vozim opel, značajno aerodinamičniji, sa 6 brzina i prosek je oko 6 litara, kada se više vozi po gradu ide i do 6,5, zimi, na autoputu ako se ne pazi ide i preko)

1,6 dizel - 5,5 litara (ne znam, ali, teško da može ispod toga, tj, možda i može ali recimo da je ovo realno, kratke relacije, malo više po gradu itd)

 

Prosečno prelazim oko 15 000 km za godinu dana

 

cene goriva danas

dizel - 133,4 dinara

benzin - 124,9 dinara

 

Benzina ću za godinu dana da potrošim 1350 litara

Dizela ću za godinu dana da potrošim 900 litara (1,3) ili 825 litara (1,6)

 

Benzin - 168615 dinara

Dizel (1,3) - 120060 dinara

Dizel (1,6) - 110055 dinara

-------------------------------

AdBlue nisam računao, ne znam koliko se dodaje, koliko košta itd.

-----------------------------

Razlika je 48555 ili 58560 dinara na godinu dana

 

Ako je razlika u ceni pri kupovini, 2000 tj 3000€ ispada da se za raliku u ceni bukvalno vozim 5 godina!?

 

--------------------------

 

1,3 verziju sam otpisao jer ima 5. stepeni menjač i pri normalnim putnim brzinama bio bi previše bučan i previše bi trošio.

Pri tom, ne nudi ništa posebno veću snagu od benzinca a ima isto doboše pozadi, ali nema plivajući zamajac (manje bitno) 

1,6 dizel verzija je dobra, međutim, to me previše košta u startu, a nakon garancije, veliko je pitanje koliko bi me koštali servisi itd.

 

Sa druge strane, ja već imam vozilo na benzin, pa će porez biti svakako manji :) 

I što su veći troškovi, manja je dobit, a samim tim je i porez na dobit, manja.


Čak i kada istekne garancija, mogu da ga vozim bukcalno kako hoću, jer generalnu za 1,4 mogu da uradim za 500€ i teraj opet kako hoćeš 5 - 6 godina.

A pri tom, imam gomilu opreme, udoban auto itd.

 

 

Samo jedna sitnica, vozim taj 1.4 već 3.5 godine i poslednje 2 godine izmedju 2 servisa (13-15000 km) mi je prosečna potrošnja prema putnom računaru bila oko 6.5 lit/ 100 km na nivou cele godine !

 Vožnja je otprilike 50% medjugradska, 30% autoput i 20% gradska. ne znam šta treba uraditi da bi mi prosek bio 9 lit/100km, čak i na autoputu sa tempomatom, pri 130km/h je potrošnja, zavisno od podloge puta, potencijalnog vetra 7.5-8 lit/100km.

Edited by msrdjan1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, msrdjan1 said:

ne znam šta treba uraditi da bi mi prosek bio 9 lit/100km, čak i na autoputu sa tempomatom, pri 130km/h je potrošnja, zavisno od podloge puta, potencijalnog vetra 7.5-8 lit/100km.

Recimo da upadneš u kreni-stani gužvu u BG-u sa klimom (često i bez) u špicu, pogotovu ako ideš sa jednog kraja grada na drugi (npr Bogoslovija - Rakovica ili neka druga suluda destinacija).  Imaj još u vidu da bord ume da odstupa od realne potrošnje koja se zasniva na metodi "od čepa do ponovnog čepovanja rezeroara" i može biti i po koji litar. 

PS - ukoliko si ispraksovan sa "nožim" tempomatom, možeš i smanjiti potrošnju u odnosu na ugrađeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@msrdjan1

Ja sam računao "objektivno" jer, dosta ljudi piše, prema iskustvu da auto troši dosta. Sve preko 9 litara bi stvarno bilo mnogo, a do 9 mi je prihvatljivo.  Iskreno, uz moj način vožnje (uglavnom vozim prema ograničenjima na putu + - 5 km/h) trebalo bi da potrošnja bude ispod toga, ali, sam ovaj prosek uzeo čisto zbog matematike, da bi imao bolju sliku.

 

@ISV_01

Da, neki bord kompjuteri lažu, ali neki ne. Recimo, u ovom opelu, koji sada vozim, bord je uvek vrlo blizu onoga što ja izračunam skoro svaki put kada sipam gorivo. Uvek sipam pun rezervoar i uvek resetujem onaj satić na tabli, tako da baš često to pratim (recimo da potrošim 2/3 rezervoara po gradu na nekih 20 ak dana). Juče sam došao sa Kopaonika, tamo i nazad, potrošnja po bordu je 6,3 l/100 km (dizel 1,3) 

Vozilo je bilo prazno, a klima je bila uključena ceo put i tamo i nazad. Na putu do tamo, dobar deo auto puta sam vozio oko 160 km/h (nikako mu ne prija, bučan je, oseća se nedostatak snage) i kada sam se isključio i negde posle Kš sam proverio, prosečno je bilo 6,7 l/100km, što znači da je na auto putu, pri toj brzini verovatno prosek bio i veći.

Ako bi u takvim uslovima 500l trošio 8,5 l - 9,0 to je mala razlika i stvarno mislim da bih pogrešio da kupim dizel.


Danas je fabrika trebalo da ima probnu proizvodnju, što ja kažem, da Živorad podmaže traku :) a Mile da napuni baterije za one odvijače :) Rajko je počeo da razmućuje boje, a Milojka je prebrisala menzu :) 

Pa da sutra, ako ih ne omete korona, počnu i da rade :) 

Problem je što su ljudi morali da napuste malinjake i plastenike, kud baš sad da radeeeeeee.... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov Istina, bord će imati najmanja odstupanja u ujednačenoj vožnji. Pod tim mislim npr magistralna vožnja, AP, konstantna bez nekih zastoja i stajanja u gužvi. 1,4 16V u 500L je motor koji završava posao u tom autu, ali aerodinamika i solidan klirens uopšte nisu zahvalni za brže vožnje tog auta na AP (120-130 km/h po GPS a ne po cajgeru), posebno ne za taj motor i natovaren auto. Sve opet zavisi od godišnje kilometraže, generalne potrebe za auto i ono bitno - koliko para toliko muzike. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze Ortakov, odavno je proslo doba komunizma, veruj mi. Ta i ostale fabrike da se zatvore 6meseci i posle toga da krenu da rade, prvi proizvod prvog dana bi bio istog kvaliteta kao i u doba kada su bili "najbolji i radili punom parom". Jednostavno, kod njih nema odstupanja i to sto ti kazes "nije strasno, moze da prodje" :D Mogu oni da imaju unutar firme greske, probleme ali proizvod izlazi po unapred odredjenim normama i tu nema razgovora uopste.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao neko ko radi u proizvodnji već dvae's I kusur godina i to u firmama, pa neke su veće i od Fiata, samo ću da kažem da se slatko nasmejem kad pročitam o bezgrešnosti savremenih proizvodnih linija, u Srbiji pogotovo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...