Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

@igor0511

Hvala na sugestijama, ali evo kako ja računam.

 

Uzećemo za primer osnovne verzije bez dodane opreme, radi lakšeg računanja.


Benz 1,4 - 16v - 10990€

Dizel 1,3 - 12,990€

Dizel 1,6 - 13,990€ 

Ovo su cene bez PDV a, za mene su one bitne, jer PDV odbijam

 

-----------------

Prvo da vidimo potrošnju.

 

Prosek potrošnje 

1,4 benzin - 9,0 litara na 100km

1,3 dizel - 6,0 litara na 100km (sada vozim opel, značajno aerodinamičniji, sa 6 brzina i prosek je oko 6 litara, kada se više vozi po gradu ide i do 6,5, zimi, na autoputu ako se ne pazi ide i preko)

1,6 dizel - 5,5 litara (ne znam, ali, teško da može ispod toga, tj, možda i može ali recimo da je ovo realno, kratke relacije, malo više po gradu itd)

 

Prosečno prelazim oko 15 000 km za godinu dana

 

cene goriva danas

dizel - 133,4 dinara

benzin - 124,9 dinara

 

Benzina ću za godinu dana da potrošim 1350 litara

Dizela ću za godinu dana da potrošim 900 litara (1,3) ili 825 litara (1,6)

 

Benzin - 168615 dinara

Dizel (1,3) - 120060 dinara

Dizel (1,6) - 110055 dinara

-------------------------------

AdBlue nisam računao, ne znam koliko se dodaje, koliko košta itd.

-----------------------------

Razlika je 48555 ili 58560 dinara na godinu dana

 

Ako je razlika u ceni pri kupovini, 2000 tj 3000€ ispada da se za raliku u ceni bukvalno vozim 5 godina!?

 

--------------------------

 

1,3 verziju sam otpisao jer ima 5. stepeni menjač i pri normalnim putnim brzinama bio bi previše bučan i previše bi trošio.

Pri tom, ne nudi ništa posebno veću snagu od benzinca a ima isto doboše pozadi, ali nema plivajući zamajac (manje bitno) 

1,6 dizel verzija je dobra, međutim, to me previše košta u startu, a nakon garancije, veliko je pitanje koliko bi me koštali servisi itd.

 

Sa druge strane, ja već imam vozilo na benzin, pa će porez biti svakako manji :) 

I što su veći troškovi, manja je dobit, a samim tim je i porez na dobit, manja.


Čak i kada istekne garancija, mogu da ga vozim bukcalno kako hoću, jer generalnu za 1,4 mogu da uradim za 500€ i teraj opet kako hoćeš 5 - 6 godina.

A pri tom, imam gomilu opreme, udoban auto itd.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Najpre, još jednom, svaka sreća i da u tome porodično uživate, jer to i jesu lepa kola za porodicu.

Mada, moram biti iskren, kada sam ja uzeo 500L, deca su mi imala 12 i 14 godina (danas su 17 i 19).

Želeli smo vozilo sa panoramom, jer smo je već imali na drugom vozilu. Deci se to baš dopadalo. A i supruzi.

Onda su deca vremenom "narasla" i ima već jedno možda dve godine da mi sin (sada je oko 190 cm) ne može sesti pozadi, a ima godinu dana da i kćerka ( nešto preko 180 ) pozadi dotiče oplatu krova.

Tako da mi ( nas četvoro ) praktično više i ne možemo da se vozimo u 500L ( sin i ja napred lepo sedimo, ali, kćerka pozadi lupa glavom u nebo). Nije nam više uopšte "porodičan".

Odavno mi je jasno kako je to Fiat "sjebao" oko korisne visine za glavu pozadi, u kolima visine 165 cm.

Postavio je zadnja sedišta suviše visoko (na veliku visinu) u odnosu na prednja (da je u pitanju Toyota hibrid, oprostio bih, jer bih znao da su ispod zadnjih sedišta baterije). Plus, loše je rešio pitanje neba iznad glava putnika pozadi i roletne panorame.

Da li je morao, ne znam, ali, "sjebao" je taj detalj gadno.

Da je "sjebao", jeste, jer sam imao panoramski 308 SW, koji je niži od 500L za čak 15 cm, a u njega sam i ja ( sa 192 cm) mogao lepo da sednem pozadi, da ne udarim glavom u nebo, ni panoramu. Jer mu zadnja sedišta nisu tako visoko postavljena u odnosu na prednja. A i roletna je pametnije izvedena, pa nebo ne smeta glavama.

 

Što se tiče potrošnje 500L sa 1,6MJ, pogodio si potpuno. Kod mog je životni prosek tačno 5,5.

U tvoje računice po pitanju isplativosti uopšte ne sumnjam, deluju potpuno logično. Mada, kada bi čovek gledao šta se najviše ekonomski isplati, mislim da bi bilo najbolje kupiti polovna kola stara oko pet godina. I voziti ih narednih pet godina.

Po meni, priča oko novih kola i isplativosti (veče ili manje), to ne ide nikako, bez obzira šta izabereš, pa i kao vrstu pogonskog goriva :) Uvek je isto ( "ode mast u propast" )  :)

Jedna mala digresija oko tih troškova koje si računao, razlike benzinca ili dizela. Zimus sam porodično išao u FR. Išao sam dizelom ( 308SW).

Na put dug 1.278 km "do tamo". I isto toliko nazad.

Prema sajtu ViaMichelin.com, na razne putarine ( i tunel ) sam do tamo i nazad platio ukupno 287 evra.

Sajt kaže da sam sa tim dizelom na gorivo potrošio 257 evra (ja mislim, i više, imao sam Thule na krovu).

Pošto sam odavno i u glavi "likvidirao" tog SW-a, a 500L nam je, na žalost, postao mali za duga porodična putovanja, tražio sam jako dugo nešto drugo, a bio i u dilemi dizel ili benzin (ali, samo kod onih modela koji uopšte imaju u ponudi i dizel i benzin). 

Nisam bio u dilemi benzin-dizel ni zbog cene kola, ni zbog tih dizni, plivajućeg, DPF-a i ostalog što si pomenuo ( ja sa time nisam imao problem 16 godina), već više zbog sudbine dizela (da li ću u inostranstvu i za npr. pet godina smeti sa njim da udjem u neki grad koji hoću ).

Uzeo sam na kraju benzinca. Tako dolazimo do teme troškova goriva.

Taj sajt kaže da mi za isti put sa tim kolima za gorivo treba 433 evra (sa Thule na krovu, sigurno i dosta više).

Za jedno porodično putovanje 176 evra više za gorivo sa benzincem. Tih 176 evra bih tokom boravka "tamo" mogao da potrošim, na uživanje sa porodicom. Ali, jbg, potrošiću ih na gorivo"do tamo i nazad", jer sam izabrao da kupim benzinca, a ne dizela ...

Sreća, pa nije u životu sve u novcima, a ni uspomene nemaju cenu, pa ćemo i da zanemarimo sva ekonomska pitanja   :)

Istinska pouka priče - trebalo je još pre pet godina da kupim 500L Living  :) "Jazavičara". Jesam zaista ozbiljno razmišljao o njemu, o varijanti sa 7 sedišta, sa 1,6 MJ, ali, greška, moja :) A i prodajne mreže Fiata. Nigde nije mogao da se pogleda uživo u prodajnoj mreži u tom trenu u verziji sa panoramom.

On ni danas ne bi bio mali za moju porodicu, čak ni uz ovako visoku decu, jer mu je drugačije (pametnije) izvedeno "nebo" u delu iznad glava putnika drugog reda (pa ne smeta ni panorama).

"Jazavičara" do danas nisam prežalio. Ali sam i pored toga izuzetno srećan i sa ovim "kratkim" 500L.

 

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Hvala!

Ove nedelje čekam odobrenje za taj lizing i nadam se da će to biti uredu.

 

Nisam ja blesav, vrlo dobro razumem da je 1,6 mjt dizel izvanredan motor za taj automobil, da je bukvalno prava mera za njega, ali su meni presudne finansije, kao i većini, verovatno.

Druga stvar je to što ste i vi naveli, vrlo je moguće da će biti veoma restriktivne mere za ulazak u gradove u EU sa dizelima, pa ako baš i treba, mogu to da izbegnem, tj, mogu normalno da putujem.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Kad pomislim koliko sam (stotina hilljada) kilometara prešao sa kolima koja su imala značajno slabiji motor od tog 1,4 sa 95 ks, pa sam i tako svuda stigao, na vreme, srećan i veseo, nemam dilemu ni da je 500L sa tim motorom sasvim dovoljno motorizovan da se svuda stigne sa osmehom na licu.

Tako da - uživajte u tome - dugo :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo još i ovo, ja imam Punto clasic, 1.2 - 8v koji ima 65 ks i nekih 800 kg.

Ja pretpostavljam da će i 500l sa 95 ks odnosno, trećinom više od punta, moći da se vozi barem približno isto kao i punto, jer je i teži za tu trećinu.

 

Za mesec - dva - tri, pisaću o iskustvu, kada ga preuzmem  ;) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Ne brini, ići će to lepo  :) 

Izmedju ostalog, dosta sam vozio ladu nivu "prve generacije" ( 1,6 sa 4MT ).

Ubrzanje je imala jedno 25 sekundi.

Ali, "brate", svuda sam stigao. Svuda  :) Bez klime, bez serva, "bez ičega" .... 

A kada sam prvi put "seo" u kola sa ubrzanjem od oko 14,5 sekundi, mislio sam da vozim Ferrari.

Tak da je taj tvoj 500L "puna šaka brade". Ozbiljno. Posebno za porodične potrebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko, da li fabrika u Kragujevcu radi? Pitam, ovo sad, korona, kriza i sl. jer, oni koliko sam razumeo, imaju kapacitete za mnogo veću proizvodnju od one koju ostvaruju :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imali su mnogo veci kapacitet proizvodnje i pre svega ovoga. Iako je 500L imao odlicnu prodaju u odnosu na konkurenciju, jednostavno je cela MPV klasa "pukla" pod ovom najezdom Crossovera. Sa najbolje sezone 2014. od 94.000 komada, prodaja je pala na 36.000 komada prosle godine. Bile su raznorazne najave kako ce Fiat popuniti taj potencijalni kapacitet fabrike u KG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Iz proizvodnje"?

Ja sam ga čekao oko 40 dana, sa željenim opcijama. Što je, koliko je meni poznato, veoma kratak rok za vozilo po željenoj konfiguraciji, koje se poručuje baš iz proizvodnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde sam procitao iz Kg novina da je nastavak obustave proizvodnje u FASu. Tako da zbog toga cekas. Nemaju veliku potraznju, plus ova situacija sa koronom, pa verovatno cekaju da se nakupe narudzbine da bi nastavili proizvodnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imali su problema sa nabavkom komponenti iz Kine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam se vozio u dva 500L

1,3 dizel, taksi, 320 000 km :) 

Relativno raskliman, ali radi. Nije se unutrašnjost toliko pohabala, koliko je km prešao i koliko je star. 

Drugi, 1,4 benz, 112 000 km, takođe, ceo se nekako rasklimao, ali unutra se dobro drži. Vlasnik je gotovo uvek kretao drugom brzinom :) 

Bilo mi je malo čudno, ali, nisam primetio da ima napor ili da ga tera u obrtaje da bi se pokrenuo. Kao da mu je prva brzina višak. Vlasnik je prezadovoljan :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, ortakov said:

Kao da mu je prva brzina višak

FPT-ov C514.6 menjac :) .

Na 500L sa dodatno kratez prvom brzinom, prenosni odnos je cak 4.1, druga brzina 2.15 .

Tipo sa istim motorom i menjacem ima 3.9 u prvoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I 500L sa 1.6 MJ ima, čini mi se, "kratak" prvi stepen prenosa. Što ima i svoje praktične prednosti, posebno u kombinaciji sa obrtnim momentom dizela. Neće lako da se ugasi pri kretanju, ma kakav da si moron :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, moron said:

I 500L sa 1.6 MJ ima, čini mi se, "kratak" prvi stepen prenosa

Tu ide takodje FPT-ov noviji C635. U pravu si, maltene identican prenos, sa 4.15. 

Mada najkracu prvu na 500L ima 1.3 MultiJet, cak 4.27 . U pitanju je C510.5 menjac (petobrzinac).

@moron

Daj bre da ti promenimo taj nick :D - po pisanju bih rekao da si malo stariji od mene, vise mi neprijatno da te ovako tagujem :)  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Meni je, veruj, prijatnije ovako. Manje se opterećujem šta ću da napišem. Jer ljudi mogu unapred vide da imaju posla sa "psihopatom", pa nema ni šta da se ljute  :) A da jesam veoma matori konj, jesam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam rekao ni jedno ni drugo :stuart: , molim lepo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

30 - 90 dana 

 

Znam ja da to ne može baš brzo da bude, jer sam dodavao opremu, pa će to sigurno malo da produži taj rok a onda, još i dok oni organizuju prevoz dok se to napravi ... 

 

Al će da bude, ona stara fora, kakva meni plata, takva tebi vrata :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, dobro, sve do 05. ili 06. avgusta je "u roku". Zbog svog mentalnog zdravlja, moraš privremeno da nadješ neku "drugu zanimaciju", da ne misliš suviše o novim kolima  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako je to izgledalo kada je "psihopata" prvi put pregledao 500L u salonu ... Par dana pre nego sam ga poručio. Napravio sam jedno 30 slika - odozdo :) I odmah video da sa raznim verzijama motora odozdo ne izgleda isto :) Inače, iz mailova zaključujem, poručen je 13.05.15, a isporučen i registrovan 22.06.15.

 

IMG_20150511_175319 (Small).jpg IMG_20150511_174713 (Small).jpg IMG_20150511_175237 (Small).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vec sam pisao negde cini mi se, neverovatan 'fetis' imam da auto od dole izgleda ovako. ako ikad kupim nov auto iz salona - to ce biti zbog da ovo gledam, ovako sve shiny novo :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...