Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

To su samo saveti kako da turbina duže traje...Da se posle žustrije vožnje sačeka malo pre nego što se ugasi auto... Da se razumemo ne mogu da se porede dizel i benzin kad je auto nov,naravno da je dizel bolji i da ni kod njega do 200000 km ne bi trebalo nikakvih problema ni najmanjih da bude! Ja sam uzeo tipa 1.4 i ja sam sa njim prezadovoljan ali ne mogu da kažem da je bolji izbor od 1.6 kad nije ni blizu... Ali za nejači paket opreme i 1.6 dizela cena od 19.000 je previše za većinu nas... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, totti said:


emoji3.png

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Dejan987 said:
To su samo saveti kako da turbina duže traje...Da se posle žustrije vožnje sačeka malo pre nego što se ugasi auto... Da se razumemo ne mogu da se porede dizel i benzin kad je auto nov,naravno da je dizel bolji i da ni kod njega do 200000 km ne bi trebalo nikakvih problema ni najmanjih da bude! Ja sam uzeo tipa 1.4 i ja sam sa njim prezadovoljan ali ne mogu da kažem da je bolji izbor od 1.6 kad nije ni blizu... Ali za nejači paket opreme i 1.6 dizela cena od 19.000 je previše za većinu nas... 

19k eura mislim da normalan covek i ne pomislja da da, pa ne znam koji motor da mu je unutra. Pa bio je do skoro (mozda ima i dalje) A3 limuzina na akciji za 20k eura, a bolji je izbor bez ikakvih razmisljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Flex said:

19k eura mislim da normalan covek i ne pomislja da da

Ma ne prelazi barem Tipo u full opremi ni 18000e, taman imao i adaptivni tempomat. Lagano se nadje za 17000e, čak i manje od toga, ali ti recimo ne daju rezervni točak, dobiješ belu boju, 16 felne umesto 17...Tako je bilo letos kad sam ja pazario!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam baš potkovan kupac, ovo mi je tek drugi nov automobil koji kupujem u životu. 

 

I meni je bitna udobnost i bezbednost ali i standni problemi. Ja nemam nameru da prodam taj automobil kada mu prođe garancija, tako da su troškovi servisa nakon garancije takođe bitni.

 

Trošak kod kupovine novog dizela nije zanemarljiv.

 

Vozio sam više benzince u životu i nekako mi se čini da su benzinci "izdržljiviji" posebno ako ponekad poželim da ga "zavrtim".

Uzgred, neki proizvođači su već izbacili ponude za sajam, dok kod fiata još uvek stoji prošlogodišnja ponuda :( 

 

Ako bude neka dobra ponuda, što da ne, možda bi i kupio dizel, ali sada je prva opcija benzin. 

 

Pitao sam za zamnjena stakla i tek onda sam saznao da je moguće da prednja budu zatamnjena do najviše 30% a za zadnja nema ograničenja. Moram to još proveriti. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo 1.6 u najslabijem paketu opreme pop je 17.500 a u najacem 19.500... Bar kod Stojanova ne znam na drugim mestima... A 1.4 na akciji najslabija oprema 10.500,najaca 12,700..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste kad gledaš možda cenovnik na sajtu, kad odeš kod njih, već je druga priča. Tako je uostalom kod većine proizvodjača. Pa Tipo dizel sa čeličnim felnama, bez NAV i tempomata, bez maglenki- znači klot, ide ispod 16.000e. Evo ti primer, 15.900e, a ima veliku multimediju, maglenke...https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15216137/fiat-tipo-mjtd-16?ref=featured-branding-search

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovaj ima taman sve što treba... Ja se slažem da je taj motor taman mera  za taj auto,e sad ko ima treba da razmisli dobro sta i kako pre nego što kupi... Meni je i ovih 13 bilo previše ali ajde izgurace se nekako,a kamoli tih 16+ kredit to na kraju ode na preko 18...  Ali to je zver sa tim motorom ali i ovaj 1.4 meni radi poso... Ja sad da uzimam dobro bi razmislio i o meganu sedan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Dejan987 said:

Ali to je zver sa tim motorom

Koja zver, nemoj da te čuje @YUgisa, pa šta će tek da kaže za tvog benzinca? On onda ima pravih 47ks pri max OM, pošto kaže YUgišina matematika da moj Tipo mjet, ima SAMO 80ks pri max OM, a to je isto kao kad patosira svog EFI:sleeping:. Prijatelju, sjebaše nas Turci iz Burse samo- tako, šta su nam uvalili:lol: E da, ako ga voziš na pola gasa, onda pitanje dal ima i celih 30ks, hehehehehe...Prodaj ti to dok je vreme, ja već planiram ovaj moj na oglase, čim još malo otopli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam rekao i u drugoj temi, 1.4 sa svojih max 127Nm na 4500 obrtaja ima 81ks, podrazumevano pod punim gasom.

 

A sto se tice mog auta, ima oko 70kg tu negde oko 5800 obrtaja i oko 54ks na oko 4000 obrtaja. Laksi je izmedju 300 i 400kg od vasa dva auta. Da ubrzanje u mom autu meni licno izaziva neko zadovoljstvo, pa ne mogu reci to ni za prvi stepen prenosa bas, mada mislim da ide ok u odnosu na mnoge Zastave. Koliko vidim performanse mog auta su prilicno slicne kao 1.4 Tipo ili nekih 10-15% slabije od 1.6 dizela. Ali to uopste nije poenta mog auta, zadovoljstvo volazi od drugih stvari koje su uradjene na autu. Da mi je snaga faktor vozio bih 1.6 16v sa 103ks ili 1.4 Turbo sa 136ks koji se mogu ugraditi na fabricke nosace/menjac.

 

 

Ako nista konkretno ne mozes da mi kazes sem da ne razumes matematiku i fiziku, onda mislim da smo zavrsili pricu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je sasvim korektan uložno - dobijeno za 500l - 1,4 16v 95ks

Više bih voleo da je jeftinije, ali nije. 

Spisak opreme u verziji 500l kros verziji je baš dobar.

 

Mada, obzirom da je sajam odložen, videćemo šta i kako dalje.

 

Svakako, ostaje opcija i bez sajma, ali bih ipak sačekao, možda još neki proizvođač izbaci zanimljive ponude, pre svega za kombinaciju N1 - putničko vozilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da napišem i ja ovde neko svoje iskustvo. Do nedavno, privatno sam "paralelno" vozio 1,6 HDI 110 ks u 308SW (koga sam tek "likvidirao") i 1,6 MJ 105 ks u 500L, a poslovno "paralelno" fabiju TSI95 5MT i yarisa 1,5 6MT od 111 ks.  Znači, dva dizela ( 240 i 320 Nm, mislim oba pri 1.750 rpm), turbo benzinac od 160 Nm pri 1.800-3.500 rpm i atmosferski benzinac sa 136Nm pri 4.400 rpm. Povremeno rentiram Sandero. Baznjak. 1,0 Sce, 75 ks, 95 Nm pri 3.500.

Svaki taj motor se vozi na svoj način. Npr, 1,6 Mj "ne voli" visoke obrtaje ("opire se" već iznad 3.000 rpm ), a taj 1,6 HDI se ponaša kao benzinac ("voli" i visoke obrtaje"), ali, zbog visokog momenta, taj 1,6 MJ "ne oseti brdo". Onaj 1,0 TSI, mada mu moment teoretski počinje na 1.600 rpm, on je faktički bukvano mrtav i guši se ispod 1.800, a na 2.000 doslovno eksplodira nekontrolisanim rastom snage sve do oko 4.000 rpm. A onaj yaris je neverovatno elastičan, može na 40 km/h da se vozi u petoj, a da ne trese i da može da ubza bez vibracija. Ali, ako hoćete da pretičete bezbedno, uvek treba da se prethodno prešalta dva stepena prenosa niže, a ispred svage uzbrdice, barem stepen prenosa niže. Svejedno, zadovoljstvo je voziti ga. Čak i onaj sandero, sa samo 95 rpm, može lepo da se vozi ...

Elem, sa svakim od tih motora može da se stigne na cilj. I da se uživa. Ako se poštuje ono što svakom od tih motora odgovara. Sve je stvar navike. Tako da mislim da uopšte nije loš ni 500L ili Tipo sa 1,4 od 95 ks. Bar ja to tako gledam.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam definitvno ušao u proceduru nabavke 500L cross modela sa benzinskim motorom, 1.4 16v 95ks

 

Znam ja da je to slabašan motor za taj automobil isto tako znam da je dizel mnogo bolji u svakom pogledu, ali jednostavno, cena od 2 - 3 000€ više mi je bila presudna. Pored cene, meni je još smetala priča o dodavanju AD blue, kao i moguće peripetije prilikom registracije i ekoloških normi. Ako nastave ovim tempom, vrlo je moguće da će u budućnosti biti dosta ograničenja u pogledu kretanja kroz centralne delove gradova (ne u Srbiji, naravno) i potencijalno održavanje posle isteka garancije.

 

Jedno zapažanje, verovatno subjektivno, ali da podelim sa vama. Prvo, ja mislim da dosta iz motora i može da se izvuče načinom na koji se automobil vozi. Bilo da je u pitanju potrošnja ili vozne karakteristike. Ja sam do sada mnogo više vozio malolitražne benzince i to mi je nekako mnogo prihvatljivije za vožnju, bez obzira na onaj dobar efekat obrtnog momenta koji postoji kod turbo dizelaša.

Kada je reč o potrošnji, recimo, ja sam primetio da benzinac može dosta malo da troši kada se vozi na sledeći način. Prvo, naglo ubrzavanje, odnosno, brzo se dovede do putne brzine. Drugo, nije uvek potrebno da bude u niskom broju obrtaja, za razliku od dizela, već, na primer, ako se vozi brzinom od 50 - 60 km/h da se vozi u trećem stepenu prenosa, konstantno, onda je potrošnja manja a međuubrzanja bolja. Jedino je problematično što je motor malo više bučan. Dok opet, čini mi se da je za sam motor, takav način vožnje bolje, jer ima bolje podmazivanje, bolje hlađenje (veći pritisak ulja, brže se vrti pumpa za vodu). 

Dok je za dizel takva upotreba nepotrebna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ortakov said:

nije uvek potrebno da bude u niskom broju obrtaja, za razliku od dizela

Pa svakom motoru najvise prija voznja oko podrucja max torque :) . Logicno da se atmo benc, turbo benc, turbo dizel svaki vozi drugacije. Pa cak evo npr. Fiatovi benzinski turbaci, mozes i njih da diferenciras. Npr. MA Turbo mogu opusteno da vozim blize "dizelskom" stilu, nego T-Jet. Veci obrtni na nizim obrtajima omogucava tako nesto, sto automatski nosi i bolje performanse, nizu potrosnju... Korak napred u odnosu na MA sada opet donose novi GSE motori, tj. FireFly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno benzin, 1,4 16v 

Ispalo mi je odlično, ja sam prošle godine želeo da kupim taj model i hteo da dodam sigurnosni paket, vazdušni za kolena vozača, zatamnjena stakla i još neke sitnice.

Sada su mi to ubacili u standardni paket + pokretne retrovizore sa ambijentalnim osvetljenjem i svim ostalim što stoji u ponudi.

Auto je pun opreme, još sam ja dodao zatamnjena stakla (to sada na žalost ide samo na zadnji deo automobila) i normalno vazdušni za kolena vozača a kao što sam već napisao, dobijam i taj sigurnosni paket.

 

Bolji je dizel, ali je i mnogo skuplji. U uslovima u kojima ja koristim automobil, dosta kratkih relacija, vožnja po gradu, dizel bi mi samo pravio problem sa DPF om (imam iskuskva, nažalost) a ušteda nije velika, kada se izračuna broj pređenih kilometara sa cenom goriva.

Mene će koštati 11600€ + PDV  (porez se odbija prilikom prvog sledećeg plaćanja) i za taj novac, ovakav automobil je jednostavno odlična ponuda.

Obzirom da odbijam porez i na gorivo i na sve ostalo što je vezano za porez, mislim da mi je to odlična investicija za ovu godinu. Plus što se umanjuje i porez na dobit, svake godine u odnosu na stepen amortizacije, pa ni to nije beznačajno. 
To je tako, kada je mala firma, mali prihodi, na sve mora da se misli.

A što se tiče vožnje na benzin, meni je definitivno zanimljivija, ma koliko on bio slabiji, kada ga zavrtim, on krene :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

"Sigurnosni paket", šta obuhvata sada kod 500L? On je serijski deo opreme?

Imaš li negde kompletan spisak opreme?

Bio bih ti veoma zahvalan da ga napišeš ili mi pošaljes?

Koliko je skuplji sa 1,6 MJ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Imaš na fiat sajtu opciju da se prijaviš i dobiješ cenovnik.

Taj cenovnik je za PRAVNA lica, odnosno za verziju N1 - teretno vozilo sa 4 mesta za putnike.

 

Sigurnosni paket obuhvata prevenciju sudara pri malim brzinama, do 30 km/h (nije loše, u koloni kada voziš, ako slučajno baciš pogled na navigaciju, telefon ili na gola kolena kod suvozačice :) ) i električni retrovizor u kabini (sam se zatamni kada ti noću, od pozadi neka budaletina upali duga svetla). Za 100€ + PDV ja sam dodao i vaz. jastuk za kolena vozača.

Sve što stoji u ponudi, to se isporučuje, a u odnosu na prethodnu ponudu, od prošle godine, ima spoljašnje retrovizore koji se zaklapaju kada se automobil zaključa i svetla u njima, da ne bi noću, prvo uleteo u blato pre nego u auto :) 

Tu je i start stop, kamera za vožnju u nazad, navigacija, parking senzori nazad, maglenke, naslon za ruku, podesiva sedišta, tempomat, blutut, komande na volanu, kožni volan, senzor kiše i tame, automatska klima ...

Za te pare, nema šanse da se kupi autombil sa toliko puno opreme od bilo kog proizvođača.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Da, ima tu baš dosta serijske opreme (jer je na zalasku karijere).

Npr, taj AEBS. Poredjenja radi, kupiš Renault Kadjar u verziji od 30.500 (skuplji nema) i "moraš" da za to doplatiš (ako hoćeš da ga imaš, a mislim da je potencijalno pametna stvar (bar mi to priča drugar koji to ima već oko dve godine)).

Imaš navigaciju ( a npr. kod nove Škoda Scale, navigacija može samo ako doplatiš i za virtuelni kokpit, pa u Ambition paketu "to" dvoje košta neverovatnih 1.536 evra (da bi imao navigaciju)).

Imaš "svašta" baš od opreme :) Ali, svašta.

Kada sam ja uzimao 500L (pre pet godina), imao je 1,6 MJ Longue  akcijsku cenu 14.400. Gratis su bili park. senzori. Uzeo par sitnica ( lumbalnu podršku za vozača, suvozača, naslon za ruku napred i pozadi ... ).

Kada je izašao FL, padao sam u napast da ga "zamenim" za FL verziju. Ali, deo ranije serijske opreme su prebacili u opcije, a neke opcije (od pre) su posle FL-a postale još skuplje (npr ti elektrosklopivi retrovizori su bili oko 400). I trebalo baš dosta da se doplati. I odustao.

A sada kada vidim šta se sada nudi od opreme, i koliko sve to košta, mislim da je to ipak veoma povoljno (u svetu novih automobila) kada bi čovek gledao koliko kod drugih brendova košta vozilo slične opreme (a motor da i ne pominjem, jer mislim da trenutno niko ne nudi "mali dizel", a da je sa 320 Nm). Samo, sada mi to nije u fokusu. Proš'o voz  :)

Nemoj da misliš da na bilo koji način potcenjujem 1,4 od 95 ks. Ne, uopšte. Odličan je on. I ima da i on radi posao "kako je Bog zapovedio" :)

Neka je sa srećom !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Hvala, nadam se da će da ispadne sve kako treba, još čekam odgovor od banke, mada tu ne bi trebalo da bude problema. Postoje i druge opcije finansiranja, mada, ja sam više za čistiju opciju, lizing, pa polako.

Što se motora tiče, siguran sam da će da radi posao, ja imam dvoje male dece, ne vučem neke terete a svakako ne planiram da prodajem auto kada istekne garancija, tako da zaiste ne želim da razmišljam o dpf ovima, diznama, turbinama, senzorima raznih vrsta... 

Generalno, meni je oprema bitna koliko i motor, volim da se udobno vozim, bezbedno, a auto više gledam iznutra, nego spolja. On je moj unutra, a spolja za druge :)

Sa druge strane, što više opreme i elektronike, to više potencijalnih problema, pa se nadam da će se, ako i bude nekih problema to rešiti u prvih par godina, obzirom da je garancija 5 godina ili nedostižnih 200 000 km.

 

@zunto

Popust je i za dizele, samo što nije toliki, poskupeli su za po 1000€ u odnosu na prošlogodišnji popust jer sad moraju da budu euro 6d odnosno, da imaju adblue.

 

Jedno tehničko pitanje, za poznavaoce :) 

Koji je prečnik rupa na felnama i veličina centralne rupe na fiatu 500L? Imam nove zimske gume, 205/55-16 na opelovim felnama, koje ne bih prodavao ako mogu da upasujem na fiata!? To što su 16 ne mari, ja nisam zahtevan vozač, a gume su Continental Winter Contact 5, odlične su, vozio sam ih jednu zimu :) 

Sa opelom ću prodati i mišelin primacy 4. to mi je baš žao, gume su odlične, prešao sam sa njima možda 10 ak hiljada, nečujne, dobro prijanjaju, ali, ne mogu prodati auto bez točkova :) 

A na novom ću valjda dobiti letnje gume :) koliko sam video, isporučuju ih sa Goodyear gumama, što nije loše a nije ni beznačajan trošak kada se menjaju. Na puntu, kada sam ga kupio, dobio sam letnje Continental, služile su odlično 6 godina!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, ortakov said:

Jedno tehničko pitanje, za poznavaoce :) 

Koji je prečnik rupa na felnama i veličina centralne rupe na fiatu 500L?

PCD je 5x98, CB klasicnih fiatovskih 58.1mm, dok ET za 16'' ide od 36.5 do 39 mm.

S obzirom da je tema vezana konkretno za kupovinu vozila - za eventualnu detaljniju pricu oko zamene felni imamo odgovarajucu temu u Styling podforumu. Kako opstu, tako i konkretno za 500L ;) https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/62180-fiat-500l-alu-felne-16-ce-17-ce-18-ce

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zunto

To što u cenovniku napišu "popust" samo za jednu kombinaciju motora i opreme kod 500L, ne znači da "popust" nije na sve verzije. Proveravao sam ja i ranije, kada je izašao FL, a bila "akcija" samo na 1,4 sa 95 ks. Moj prodavac mi reče da je isti popust na sve.

Inače, jednom upitah u salonu Toyote, zašto im je "na akciji" samo bazna verzija corolle.

Čovek reče da je "popust" na sve verzije, stim da je na tu baznu 4.000, a na ostale 3.500 (tako je rekao, a kada sam pogledao izložene primerke u salonu, videh da je 4.000 i za onu verziju za koju on reče da je 3.500).

Upitah ga a što onda tako i ne piše.

Kaže, najteže je potencijalnog kupca privući da udje u auto salolon, a kada udje, najbitniji korak je napravljen.

Ako mene pitaš, suština je u fiktivnim "redovnim cenama". I jednako fiktivnim "popustima". Oni "ne smeju" da za sve modele i verzije napišu duple cene ("redovna cena" i "akcijska cena"). Jer je to onda "crno na belo" dokaz o prekršaju ( oglašavanje lažnih prodajnih podsticaja), pošto je zabranjeno dovodjenje kupaca u zabludu (da je nešto "na akciji" kada nije, jer oni nikada ništa i nisu prodali po "redovnoj ceni").

Ovako kako napišu (akcija samo za jednu verziju), manje su ugroženi.

Neki uvoznici su, inače, već kažnjavani za to (svaka verzija "na akciji" od dana pojave modela na tržištu, pa do kraja).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov pisem ovo bez namere da te nagovaram na neki motor ili odgovaram, cisto da sagledas sve.

 

Te probleme koje spominjes na dizelu neces nikada videti ako kupis nov auto. Em sto se svoje cuva pa ne sipas djubre i ne ides u blokadu na hladnom motoru, em sto ne odlazi to na 100kkm.

 

Probaj najbolje sve motore, po mogucnosnosti na zahtevnijoj deonici.

 

Nije sve u jurcanju, ima tu i u komforu da

ne saltas i nabijas obrtaje pre svake uzbrdice.
 

Takodje razlika u potrosnji mora da bude 2-3l pa sracunaj.

 

Meni se iskreno ni 1.3 previse ne svidja zbog relativno kratkog menjaca pa ce da brunda na autoputu, pre bih gledao neku turbo egzotiku ili 1.6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...