Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Naravno @ivica su, to da je "neupotrebljiv" odnosilo se isključivo u POREDJENJU sa 1.6 mjet, što se jasno vidi iz mojih komentara. Čak sam i napisao da sam subjektivan, jer sam prešao iz JTD u taj 1.4, i to bezmalo 400km u dahu- magistrala, usponi, gradska vožnja. Možda neko kaže da je trebalo da ga vozim 4000km, pa da sudim, ali posle 30 godina vozačkog iskustva, ovo je i više nego dovoljno. Uzgred, izvlačio je i Yugo po vrletima Bosne, ali samo za one koji se baš nisu navozali u jačim mašinama. Pogotovu što te jače mašine nisu neke Bembare i Mečke, već najobičniji i najprosečniji "snagatori", pa je zato moja konstatacija da je 1.4 čist PROMAŠAJ, skroz na mestu. Barem u tim, malo težim vozilima- poput Tipa i još više u 500L. Sa druge strane, nabrojao sam neke lakše limuzine gde bi taj 1.4 verovatno bio pun pogodak. Ovako...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, LjubeVG said:

Šta je Fiat hteo sa tim motorom u 500L, ne znaju ni oni sami- osim prodajne cene, a ne dobija se zaista NIŠTA-

A, da pogledamo glavne rivale Fiatu 500L, da vidimo šta su oni imali od motora?

Ako se ispostavi da oni nisu imali tako neke male, slabije atmo-benzince, onda si u pravu kada kažeš da nemaš pojma šta je onda Fiatu trebao takav motor u 500L.

Ako se ispostavi da su i oni imali u ponudi neki mali atmo-benzinac, šta ćemo onda? Onda si ili opet u pravu i sve fabrike ne znaju da pravilno ocene rezon stavljanja takvog motora u takve automobile, ili...?

 

- Ford B Max je imao 1.4 atmo-benzinac sa 90 konja i 127 Nm, kao i 1.6 atmo-benzinac sa 105 konja i 150 Nm.

- Hyundai ix20 sa 1.4 atmo-benzincem sa 89 konja.

- Nissan Note sa 1.2 atmosfercem sa 78 konja.

- Opel Meriva sa 1.4 atmosfercem sa 99 konja i 130 Nm.

 

Faktički, Ford B Max i Opel Meriva su bili glavni rivali 500L-u, a ta tri modela zajedno su nosila 80%-90% ukupne prodaje u tom (small MPV) segmentu. I svi do jednog su imali slabiji atmo-benzinac u ponudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 ljudi 100 ćudi... bilo i biće

 

već desetak godina vozim oko 20 000km godišnje, prva fabija sa 3 cil i 64ks TNG, pa pređoh oko 140 000km sa njom, pa fabija 1,4TDI 80 ks oko 30000km sa njom, sada Z10 TNG manje od 1 god i 20 000km, i ko mi je pobegao na putu... mali br vozila, policija svugde, čim pređeš 51kmh oni iskaču iz žbunja, 120/130kmh na autoputu, svaki auto postiže.

 

Kolone vozila, i skoro nigde ne možeš da voziš bitno brže, to što onaj sa 120ks ubrza brže, on na prvoj krivini uspori, a ja ga sustignem.

 

Znam da je  mnogima  potrebno više snage, ali meni lično završava i mali auto sa malo snage, a fakat je da idemo i po 5 toro nas na Rafting i na Planinarenje.... puna kola pa se stiže....

 

lično taj deo para što bih dao na skuplji auto, održavanje i registracije...ode na putovanja po srbiji i šire...

sviđa mi se 500L i možda ću ga kupiti jednog dana, svakako 1.4 95ks + TNG, ima ih na oglasima dovoljno sa malom kilometražom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve stoji direktore. Ništa sporno @neshaoct, ISTO mogu da kažem i za pomenute proizvodjače, ali oni ovde nisu tema i koliko primećujem, kod ovih koje si nabrojao, sve su agregati "svemirski brod" za ovaj Fiatov. Uglavnom su Euro V, pa i Euro VI, za razliku od Fiatovog, koji je izmišljen u vreme hladnog rata:). I za njih važi da, ako bi se modeli bazirali na jakim agregatima, posebno turbacima- bili oni benzinci ili dizeli- to bi mnogima bila jedva dostižna cifra za kupovinu. Ovako, ubacivanjem ovih "nepotrebnih" motora dobijaš brdo kupaca. Pa primer je Tipo- u zadnje vreme ide "ko alva" kao 1.4, ali zato dizeli idu "na kašičicu". Uzgred, NIKAD čuo za ovaj Nisan Note iskren da budem i gledam Spec- kaže da je težak jedva 1100kg, znači 150kg manje od 500L, tako da je taj motor itekako upotrebljiv, za razliku od ovog 1.4 u Fićku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, LjubeVG said:

Kažem, Tipa sa 1.4 sam vozio i da sam samo povezao osim vlasnika još 2 putnika, sa jednim džakom krpompira u gepeku, izašli bi da me guraju uz Begaljičko brdo. 

Ovo je baš preterano potcenjivanje ovog motora.  Poznato je da tipo svoju max ks ima na visokim obrtajima ali već preko 3.000 ona je blizu max, tako da ako se održava iznad 3.000 neće morati da se gura. Što znači da u određenim situacijama zavisi i od zaleta. U smeru ka Bg ako se pre Begeljice vozi 150kmh a to je znači blizu 4.000 obrtaja na vrhu ste u 6.  sa 120-130kmh sa 3.000 obrtaja. Ako nema zaleta na 150kmh onda nema ni tih obrtaja u 6. pa se mora prebaciti u 5. da bi se obrtaji održali preko 3.000 tj. zadržala snaga motora i onda se na vrh izlazi sa 100-110kmh. U smeru iz Bg, pošto je kraće relacija za zalet zbog nove rampe, teško se može pregurati 140kmh do uspona, i uspon je otriji, pa tu ne gine vraćanje u petu i izlazak na vrh sa 100kmh. Ko ne vozi na ovakav način i na primer sa 6. brzinom i malim obrtajim počne uspon udaviće ga i biće razočaran.... ukratko. Kome je ovo malo i želi da ubrzava na ovim usponima, potreban mu je jači motor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, LjubeVG said:

kod ovih koje si nabrojao, sve su agregati "svemirski brod" za ovaj Fiatov. Uglavnom su Euro V, pa i Euro VI, za razliku od Fiatovog,

A, koju to euro normu ispunjava Fiatov 1.4 16v u 500L-u? Ili u Tipu? Pošto kažeš ''za razliku od Fiatovog''...

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Tipo95 said:
Ovo je baš preterano potcenjivanje ovog motora.  Poznato je da tipo svoju max ks ima na visokim obrtajima ali već preko 3.000 ona je blizu max, tako da ako se održava iznad 3.000 neće morati da se gura. Što znači da u određenim situacijama zavisi i od zaleta. U smeru ka Bg ako se pre Begeljice vozi 150kmh a to je znači blizu 4.000 obrtaja na vrhu ste u 6.  sa 120-130kmh sa 3.000 obrtaja. Ako nema zaleta na 150kmh onda nema ni tih obrtaja u 6. pa se mora prebaciti u 5. da bi se obrtaji održali preko 3.000 tj. zadržala snaga motora i onda se na vrh izlazi sa 100-110kmh. U smeru iz Bg, pošto je kraće relacija za zalet zbog nove rampe, teško se može pregurati 140kmh do uspona, i uspon je otriji, pa tu ne gine vraćanje u petu i izlazak na vrh sa 100kmh. Ko ne vozi na ovakav način i na primer sa 6. brzinom i malim obrtajim počne uspon udaviće ga i biće razočaran.... ukratko. Kome je ovo malo i želi da ubrzava na ovim usponima, potreban mu je jači motor. 

Pun, sa zaletom, ne mogu da izađem petom, nego četvrtom, to me frustrira default_).gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako vas vise ne mrzi da iznova polemisete o tom 1.4 :lol: , motor od pre 100 godina, pisalo se XYZ puta do sada, na gomili tema.

I da poredite babe i zabe, tj. anemicni atmo sa turbo motorima.

Zna se za sta je taj motor namenjen, sta mu je jedina prednost (u stvari dve) i to je dovoljno. Kome odgovara kupice ga, kome ne zaobici ce ga i to je to. Konkretni podaci i cifre sve govore, a svako od nas ce imati svoj subjektivni stav koji je relativan.

Nego, javljam se cisto da odgovorim na ovo:

16 hours ago, ortakov said:

E jedini problem je što sam testirao TIPO a ne 500l, pa da kažemo da je menjač malo drugačiji

U oba su FPT C514 menjaci. Jedina je razlika sto 500L ima kracu prvu brzinu, cini mi se da je ratio 4.1, naspram 3.9 kod Tipa. Sve ostalo je isto. Tj. razlika u voznji se svodi na razliku u otporu vazduha i tezini izmedju dva vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoctKapiram da je morao i on da udje u V ili VI euro normu, ali to ne menja činjenicu da je motor "neupotrebljiv", kao što sam naglasio i sad možemo da oteramo temu, zbog nekih sitnica u krajnost, koje NEMAJU VEZE sa poentom mog pisanja. Vidim osvrnuo si se na to, a PROMAKAO ti je mnogo bitan i VAŽAN podatak o težini Tipa sedana i 500L, koji itekako IMAJU VEZE sa ovim motorom i pričom o njemu. Ajde da nam se ne desi opet neki "nesporazum", poenta je da se UVEK UZME dizel, po mogućstvu 1.6 mjet i da to bude ono što sam hteo da kažem, kad sam spominjao da ovaj 1.4 NIJE za pohvalu, pa da me ne bi pojedinci OPET razapinjali na krst, jer ne kapiraju poentu i moja poredjenja, koja im liče da su potcenjivačka i ne znam kakva. Znači SAMO 1.6 mjet u Tipu i Fiat 500L, MOJ savet i MOJE mišljenje!

7 minutes ago, Ivan said:

motor od pre 100 godina

To mi je bila poenta poredjenja sa ostalim sličnim agregatima, jedino ako nisu i agregati koje je Neša spomenuo "iz hladnog rata" kao taj 1.4, ali sumnjam da bilo ko još drži takav agregat kao Fiat. To što je morao da Fiat promeni usise, izduve i ubrizgavanja zbog Euro normi, ne menja činjenicu da je motor ostao isti, kao pre 100 godina. Čak i da jesu, "osudjujem" upotrebu takvih motora, osim što je poenta lakša prodaja. Korišćenje, koliko god imalo opravdanja u "ma ne treba mi jače, ide to i do mora s punim gepokom"- NE STOJI , to je samo uteha jer se ne može kupiti i voziti jači motor, a samim tim i bolji auto, iako u suštini isti. Tipo 1.4 i 1.6 mjet NISU dva ista automobila.

Edited by LjubeVG

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, LjubeVG said:

To mi je bila poenta poredjenja sa ostalim sličnim agregatima, jedino ako nisu i agregati koje je Neša spomenuo "iz hladnog rata" kao taj 1.4, ali sumnjam da bilo ko još drži takav agregat kao Fiat.

Što ne proveriš, što pišeš napamet? Prvo si napamet pisao oko ispunjavanja euro norme, sad i ovo...

Iznenadićeš se da fabrike povlače motore posle 3-4-5 godina ugradnje samo ako se ispostavi da je motor krš koji se ne može popraviti da iole valja. U protivnom, kod svih fabrika (naročito ti slabiji atmo-benzinci koji idu u jeftinije modele) motori se vuku decenijama jer je to najisplativije. Pa, i taj 1.6 MJet koji si skoro kupio u novom Tipu je motor star 15 godina...sa istom koncepcijom Fiatovih CR dizela koja je stara već skoro 25 godina.

 

32 minutes ago, LjubeVG said:

Vidim osvrnuo si se na to, a PROMAKAO ti je mnogo bitan i VAŽAN podatak o težini Tipa sedana i 500L, koji itekako IMAJU VEZE sa ovim motorom i pričom o njemu.

Nemaju veze sa tim motorom jer on ima pa ima performanse koje ima. To kako se osete performanse koje daje zavisi od menjača, težine auta, aerodinamike...i daleko od toga da 50-100 kilograma pravi značajnu razliku. Evo, ako pravi toliku razliku, onda svi treba da izvade komplet rezervnog točka i ima da polete posle toga.... :D ali šipak što će da polete zbog tih kilograma manje. Između novog Tipa i 500L-a mnogo veću razliku pravi dizajn, odnosno to što ti automobili pripadaju različitim klasama, pa zato 500L ima veći aerodinamički otpor, koji je posebno važan faktor pri iole većim brzinama...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, neshaoct said:

.i daleko od toga da 50-100 kilograma pravi značajnu razliku

Osvrnuću se samo na ovo, jer ono što si spomenuo: "što ne proveriš" je NEBITNO za poentu priče, te stoga i nisam proveravao, a ovo što je bitno TEŽINU, ti upravo NISI proverio. Ovako, težina i od 50kg je itekako bitna, a kamoli 95kg razlike izmedju Tipa i 500L. Pogotovu kada se kilaže automobila smanjuju. Kod tamo nekih Q8 i X8 ne znam ni koje oznake nose, koji imaju preko 2 tone,, i sa po 400-500ks, tih 95kg možda i ne igra važniju ulogu, ali kada auto ima malo preko tone, onda je svaki kg važan. Daću ti primer, da bi razumeo, moja harmonika ima 12kg, skinuo sam basove u levoj ruci koji teže nepun 1kg i razlika je više nego osetna. Kapiraš? Nego, ajde da se vidimo direktore na nekom od skupova, pošto je @Ivan vrlo ubedljiv, pa nakon ponovnog oglašavanja, ubediće me i da dodjem na neki od skupova, pa će se pričamo. Čisto da ne misliš da sam ti nešto do sada uzeo za zlo, mene je teško iznervirati, isprovocirati...Ne mislim na tebe, bilo je tu nekih likova, ali vidim da ih nešto nema u zadnje vreme, pa je i to presudilo- uz Ivana- da se vratim. I da PRE SVEGA, možda neko odluči, kad skupi lovu, da uzme brate Tipa kao što je moj. PS: mogu da ga reklamiram, nećeš mi naplatiti reklamu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, LjubeVG said:

Osvrnuću se samo na ovo, jer ono što si spomenuo: "što ne proveriš" je NEBITNO za poentu priče, te stoga i nisam proveravao...

Kad već nisi proverio da su i drugi mali benzinski atmo-motori takođe stari decenijama, i da Fiatov takođe ispunjava euro5/euro6 kao i ostali - onda te dve stvari nisi trebao da pominješ kao nekakvu ''manu''. :) 

 

14 minutes ago, LjubeVG said:

...da dodjem na neki od skupova, pa će se pričamo.

Samo napred. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dejan987Slažem se Deki, i nikako ne potcenjujem Tipa sa 1.4 motorom, samo ga POREDIM sa ovim 1.6 kod mene. I jesam, priznajem, mislim Ortakova, samo hteo da upozorim da ako je probao već taj 1.4 u Tipu, a uzeo bi 500L, da bi mu to tek bio promašaj. I to je činjenica, a primerima, koje neki smatraju preteranim, samo sam hteo da ga "odvratim" od kupovine 500L sa tim motorom. 

3 minutes ago, neshaoct said:

Kad već nisi proverio da su i drugi mali benzinski atmo-motori takođe stari decenijama, i da Fiatov takođe ispunjava euro5/euro6 kao i ostali - onda te dve stvari nisi trebao da pominješ kao nekakvu ''manu''. :) 

 

Samo napred. :thumbup: 

Mana nebitna za poentu priče, a ti se uhvatio tako nekih stvari, pa me daviš kao zmija žabu:rant:Zato će te moj dolazak" koštati" besplatne pljeske sa burger sosom i litrom Rouch Bravo soka od narandže:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, Ivan said:

Zna se za sta je taj motor namenjen, sta mu je jedina prednost (u stvari dve) i to je dovoljno. Kome odgovara kupice ga, kome ne zaobici ce ga i to je to. Konkretni podaci i cifre sve govore, a svako od nas ce imati svoj subjektivni stav koji je relativan.

Tačno. :thumbup: 

 

Zavrzlama nastane kad taj subjektivan stav neko počne predstavljati kao objektivno stanje...tj. kad se to lično sviđanje/nesviđanje kako jedan auto ide sa tim motorom počne predstavljati kao nekakvo opštenarodno mišljenje da ta kombinacija onda nikome ne odgovara. :) Ima ljudi kojima odgovara, ima kojima ne odgovara, zavisi od mnoštva faktora.

Kao što je rečeno, nema sumnje da je jači motor bolji izbor (uvek je tako jer obično sa jačim motorima idu i bolji paketi opreme), ali jbg-a...koliko god izbor nekog od najčešćih motora ne nosi neku posebno veliku razliku u ceni kada se kupuje polovnjak, još kako te razlike u ceni ima kad se kupuje nov auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, LjubeVG said:

Zato će te moj dolazak" koštati" besplatne pljeske sa burger sosom i litrom Rouch Bravo soka od narandže:)

Sta, samo ovo da doneses na skup za novi auto??? I to ganc nov 1.6 dizelas, pa vise sam se cak i ja isprsio za polovnu kosacicu :P .

Eto, pored meni do sada poznate dve prednosti 1.4 atmo motora, od sada cu navoditi i trecu. Uvek iznova povod za diskusije, sklapa prijateljstva... Zovite me kada budete dolazili obojica na skup, da vidim da li ce se to pretvoriti u nesto vise :lol: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misliš, dvoje su se tako smuvali, hehehehe...A za pljesku i Bravo sok sam mislio na našeg direktora @neshaoct, da me "ubedi" da dodjem, a ja ću da ponesem- za čast 1.6 mjet- keks Zlatni Pek, domaće slatke kiflice i domaći sok od zove. Mislim, ja ne žalim da se "istrošim" za čast, hahahahahaha...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

U bre ala nakudiste taj 1.4 atmo benzinac kao da je dno dna. Pun auto i nece da vuce u 5.uz brdo, pa mora u 4. Da je 5.tobrzinac, vukao bi on u 3.pa bi i tu dobio kritike sto je em 5.tak i fali mu 6.za krstarenje autoputem, a vuce tek u 3.uzbrdo.

A onda kad dodje servis..ju, pa nist se ne kvari, nema sta za zamenu...jest malo ulja da jede ali bolje i to nego da ode..turbo, klapna, ju vidi usisna kosta 7 crvenih ijaooo...
Pa nece da mogne, nesto mora da se zrtvuje.

Sta da kazu inzenjeri iz Lade sto im se 1.7 vucara ko biblija a vuce samo u 3.na 3500rpm koliko god da je prazan ili pun ?
Ili 1.4 iz renoa sto se vukao i sto se dalje vuce kao 'malo eto pojacani atmo' koji sam nepojacanog imao u svedskom tenku, tezi od vecine automobila tog doba,pa je sa 3.vukao od 60-140...isto tu 'matorost' agregata samo opravdava njegova jednostavnost u odrzavanju, preformanse koje nisu odlicne nego prosecne i koji su posluzili kao odlicna baza turbo benzincima koji su sa razlogom i skuplji ali i nude vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, ISV_01 said:

jest malo ulja da jede ali bolje i to nego da ode..turbo, klapna, ju vidi usisna kosta 7 crvenih ijaooo...

Jedino ovo sto pominjes malo teze da ces videti na novom autu. Plus sto valjda i garancija ne sluzi za to da sa njom mases okolo ;) . Btw, nova usisna je mnogo preko 7 crvenih :lol: (ako pricamo o novim OEM delovima).

Sto se tice redovnog odrzavanja, npr. mali servis na turbo benzincu kosta maltene identicno kao na atmo. Eto konkretno 1.4 FIRE i 1.4 MultiAir kod mene (koji je jos i komplikovaniji turbak). Ista prica vazi za jednostavniji T-Jet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ma vidi, razumem ja sve.. I one koji iz turba predju u atmo, posebno dizelase zbog brzeg dostizanja tkz VAU efekta u smislu zakivanja za sediste (premda sada kod novijih generacija TBa i ta je razlika minimalna) i...onda razocarenje.

Ni malo lagan auto, aerodinamika je polu-cigla, menjac je odmeren, prostora za MPV segment sasvim dovoljno...i kuknjava na snagu i na cenu onog sto je jace a u istoj opremi.
Da bi zaista razlika bila zanemarljivija, mora da taj model dosta ostari. Primer je npr Bravo gde Tjet su malo ili ni malo skuplji od dizela. Ali onda imamo NOT VAU efekat jer je model mator a 500L se i dalje sklapa na stap i kanap.
Sa druge strane, ponuda motora, bar ne kod nas, ne dozvoljava siri izbor koji bi napravio kompromis snage, potrosnje i odrzavanja. mislim, tako nesto vise nema jer je bilo pa se proizvodjaci zahebali (npr cuveni golf 2,toyota corolla 1.8 i slicni).

Onaj ko gleda 500L, Tipo ili generalno bilo koji auto sa ovim 1.4 16V u ovim segmentima mora da se pomiri da to IDE i da zavrsava posao srazmerno izabranoj motorizaciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima što ste učestvovali u raspravi, jako mi znače sve ove informacije!

Težina tipa je nekih 80 ak kg manja od 500L

Kočioni sistem isti (disk - doboš kombinacija).

 

Da pokušam da pojasnim, zašto sam se definitivno odlučio za benzinsku verziju.

Prvo, od dodatne opreme ne želim da odustanem, jer ja želim da maksimizujem bezbednosne sisteme (paket sejfti) i vaz. jastuk za kolena vozača. Takođe, ne želim da vozim beli automobil a uz boju dobijam i navigaciju. Još neke sitnice ću dodati, ali to svakako ne utiče na krajnju cenu.

Druga stvar, meni najbitinija, ja taj automobil kupujem kao teretno vozilo, N1 i imam pravo na povrat PDV a i svih poreza koji prate održavanje, registracije itd. To povlači i posebnu kaznenu politiku ove naše državice, a to znači, da ću se kretati isključivo prema važećim propisima i uslovima na putu. Za to, meni nikako ne treba dizel. 

Treća stvar, za godišnju km od nekih 15 000 km, zaista nema smisla platiti 3000 € više (ili 2000€ za 1,3 MJT) jer ću tu razliku u finansijama osetiti tek nakon 10 ak godina, a do tada mi to neće biti bitno. 

Što je tehnologija starija - prostija, lakše je održavanje. Bez obzira na to što će mi to pokriti garancija, sama pomisao na drndanje sa servisima, zbog bilo čega, dovede me do ludila. 

Četvrto, ne manje bitno. Ja vrlo često, imam relacije od par km, pa onda pauzu, pa opet isto tako. U takvim uslovima, mnogo je veća šansa da se pre zezne dizel, nego benzinac, jer se takvim načinom upotrebe, pre svega ulje razbija a samim tim i svi delovi koji se nalaze u tom motoru, pa i turbina, podmazuju lošijim ulje. A da menjam ulje dva puta godišnje, baš mi se i ne radi, ma kako to glupo zvučalo. Uostalom, ako sam dobro razumeo, taj 1,4 ume da srkne ulje, tako da će cele godine biti sveže :) 

 

Što se tiče motora 1,3 mjt- taj motor imam u sadašnjem automobilu, koji je težak gotovo 1400 kg (ASTRA H). Mnogo lepo može da povuče, ali takođe mora da se radi sa menjačem, kada je uzbrdica, opterećenje, klima ... i recimo, popenje se uz Begaljičko brdo u 5. brzini (imam menjač sa 6 brzina) ali uz konstantno opadanje broja obrtaja ali se po poenje.

Nikad nije trošio manje od 6 litara po lokalu, a na auto putu bude i više.

Ali, 500L stiže sa menjačem od 5 brzina, pa će i buka od motora biti veća pri 120 - 130 km/h, verujem i veća nego kod benzinca.

 

Razume se, kada bi cena bila prihvatljiva, uzeo bih u obzir i dizel, ali pri ovoj razlici, žao mi je, ne mogu, ovaj automobil treba da mi uštedi i zaradi a opet, ne vozim se tako puno, tako da mi ništa ne znači manja potrošnja kod dizela.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ortakov said:

mnogo je veća šansa da se pre zezne dizel, nego benzinac, jer se takvim načinom upotrebe, pre svega ulje razbija a samim tim i svi delovi koji se nalaze u tom motoru, pa i turbina, podmazuju lošijim ulje.

Zašto misliš da će se pre zeznuti dizelaš na kratkim relacijama? Kupuješ NOV automobil, pa čak i da je tako- a NIJE- dizel će se "pokvariti" na 490 hiljada km, a benzinac na 510 hiljada km. I o kakvom LOŠEM ulju govoriš, to mi tek nije jasno? Kod mene u 1.6 mjet ide 0W20 i 0W30, pa ako će to loše da podmazuje, onda ne kupuj dizela ni za živu glavu, hehehehehe...Kako god, želim ti srećnu i uspešnu kupovinu, šta god uzeo. Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto se kupuje prema potrebama i prema mogućnostima.

Dosta ljudi je ovde pisalo svoja iskustva sa ovim automobilom i motorom i ja sam bio zbunjen. Sada sam se upoznao sa iskustvima i još sam testirao isti motor i meni se to čini prilično dobro. Glatko radi, mirno, normalno ubrzava, odnosno, ima dovoljno snage da sa ubacim u kolonu. Nisam imao priliku da testiram pun auto, ali jesam sa klimom i usponom i tu nema problema, u odnosu na sadašnjeg dizela, siguran sam da mu ništa neće biti ako se povremeno zavrti na 4000 i tu zadrži.

 

Iskreno, pun mi je kofer dizela, ako ga voziš na putu dugo pod opterećenjem, nemoj odmah da ga gasiš, zeznuće se turbina. Kad je hladan, nemoj da odmah voziš normalno, sačekaj da se ugreje. Dizel sa DPF om, na kratkim relacijama ima da se zapuši za pola godine, kao ništa. Sa ovim sada autom što se vozim, dešavalo mi se, krenem na posao, na pola puta krene da radi regenraciju, potproši goriva, upali ventilatore, ne može da dopuni struju, ceo se poremeti i dok stignem, on nije završio, čekam još par minuta. A da bude još bolje, nova verzija, oba dizela (1.3 i 1,6) su sa adblue tehnologijom! 

 

Neću da se zezam, treba mi auto da se vozim, lagano, da ne robujem ja njemu nego on meni i da kad izađe iz garancije, posle 5 godina, ne razmišljam o potencijalnim turbinama, zamajcima i glupostima. I sve, to, na strani, još i moram više da ga platim. 

Da prelazim godišnje između 30 - 50 000 km, nema dileme, dizel, ovako, čisto bacanje para (moje mišljenje). 

Sa svom opremom, koju želim da ugradim, mene bi koštao kros oko 14500 + PDV, a benzin će me koštati 12500 + pdv

Meni to nije malo, čak naprotiv i to je ozbiljna cifra i da nema odbijanja PDV a, sigurno ne bih imao novca da ga kupim.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, ortakov said:

ako ga voziš na putu dugo pod opterećenjem, nemoj odmah da ga gasiš, zeznuće se turbina. Kad je hladan, nemoj da odmah voziš normalno, sačekaj da se ugreje.

Šta znači "pod opterećenjem"? jedino ako ga voziš u patos, što bi se reklo. Ovako, kako god da ga voziš, 140km/h ceo autoput, pa 1001 put da staneš i čak da ga ugasiš NEĆE mu biti ništa, prevashodno jer uzimaš NOV automobil. Ti to govoriš ( verovatno te malo "palila raja" ) kao da ćeš non- stop da ga voziš u obrtajima i svaki put kad staneš da ga ugasiš. Plus stajaćeš na svakih 10km, ma kako da nećeš. A to za kretanje kad je hladan, pa TO VAŽI koliko za dizela, toliko i za benzinca. Mislim...ne znam...Kao što rekoh- srećna ti kupovina, ali nisi baš potkovan kupac, bez ljutnje i uvrede. Ne ideš spreman na čas, što bi se reklo. Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...