Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Polovnjak: Fiat 500L Living - urbani miniven sa sedam sedišta

 

wqwqsa200.jpg

 

Ni manjeg auta, ni više prostora. Dobro, nije baš mali, duži je od Golfa 5 ili 6, ali u njemu vrlo komforno može da sedi pet odraslih osoba i da se pozadi ubaci još dvoje dece - ukupno sedam putnika! Znate li za manji auto sa sedam mesta za sedenje? Da naglasimo - ovo nije običan Fiat 500L sa nekim Living paketom opreme. Living znači da je ovo produžena verzija, zahvaljujući čemu u prtljažni prostor mogu da se ubace još dva sedišta. Dakle, ukupno može da ima 7 sedišta. Osnovna verzija ima 5 sedišta, a za dodatna 2 se doplaćuje. 500L Living je od običnog 500L duži za 20-ak cm.

 

wqwqsa201.jpg

 

Tako smo dobili sedmosed dugačak samo 4.352 mm. Gotovo iste dužine je kao Fiat Bravo.

 

Prostor na zadnjoj klupi (drugi red sedišta)

Pošto je ovo porodični auto, naročito u verziji sa 7 sedišta, skačemo odmah na tu temu. Napred u skoro svakom automobilu ima dovoljno mesta za vozača i suvozača. Zadnja klupa je vrlo često problematična, čak i kod većih limuzina. Fiat 500L Living je miniven u kojem pozadi dvoje visokih može sasvim opušteno da sedi - ima mesta i za noge i za glavu. Sjajno je to što kolenom ili butinom ne udarate u rukohvat, pregradu ili neku drugu izbočinu na vratima, što je često slučaj kod drugih automobila. Pritom zadnja klupa može da se pomera napred-nazad, kako bi se prostor prilagođavao trenutnim potrebama. Sa trećom odraslom osobom pozadi već postaje gužva, ali dobro je to što tunel na podu nije visok, a pritom je ravan (mada prilično širok), tako da ne predstavlja smetnju za smeštanje stopala. Uostalom, pogledajte na slici i sami donesite zaključak. Sedi se malo više i uspravnije, ali to je cena koju plaćaju svi minivenovi.

 

wqwqsa202.jpg

 

Mogu li u trećem redu da sede odrasli?

Mogu, ali biće im vrlo neudobno. Sedišta su na samom podu, tako da su prvenstveno namenjena deci, mada u slučaju nužde mogu i odrasli da se smeste.

 

wqwqsa203.jpg

 

Kada su deca u pitanju, situacija je znatno povoljnija. Kao prvo, deca su niža, pa im nedostatak prostora i pozicija sedenja ne smeta toliko. Kao drugo, deca će verovatno sedeti u sigurnosnom sedištu ili na busteru, što znači da će biti na višoj poziciji i biće im udobnije.

 

wqwqsa204.jpg

 

Inače, otvaranje ''prolaza'' do trećeg reda sedišta je vrlo lako - obavlja se jednom rukom.

 

wqwqsa205.jpg

 

Obori se naslon, a zatim se donji deo sedišta zahvaljujući amortizeru sam podigne i prisloni uz suvozačev naslon, tako da se sve zaista obavlja bez po muke.

 

wqwqsa206.jpg

 

Nažalost, kao što vidite na slikama iznad, da bi odrasla osoba ušla pozadi, trebalo bi da bude sitnije građe, a natprosečna fleksibilnost definitivno nije na odmet.

 

A prtljažnik - da li zadnja dva sedišta pojedu sav prostor?

Zadnja dva sedišta se sklapaju u pod prtljažnika, tako da ostaje ravna površina prtljažnika i gotovo da se ne primećuje da je to automobil sa sedam sedišta. Tada prtljažnik ima zapreminu od 493 litara i izgleda kao na slici ispod.

 

wqwqsa207.jpg

 

Kada su zadnja dva sedišta podignuta, iza njih ostaje relativno malo prostora (168 litara), kao što možete da vidite na slici ispod.

 

wqwqsa208.jpg

 

Inače, zadnja dva sedišta mogu da se obaraju odvojeno, tako da roditelji mogu da voze četvoro dece i da pritom ostane mesta za npr. dva-tri kofera i još nešto stvari. Naravno, prvenstveno treba misliti na bezbednost i sve dobro učvrstiti.

 

wqwqsa209.jpg

 

Ako vam je potreban maksimalan prtljažni prostor, možete da preklopite naslone drugog reda sedišta, kao na slici ispod. Prostor - 638 litara. Možete i da podignete sedišta uz naslone vozača i suvozača kao kada oslobađate prolaz do trećeg reda ukoliko vam više odgovara.

 

wqwqsa210.jpg

 

Sledeća faza je obaranje naslona suvozačkog sedišta.

 

wqwqsa211.jpg

 

Napomenimo da se sva preklapanja i podizanja sedišta obavljaju lako, bez potrebe za akrobacijama, fizičkim naporom, traženjem ''tajnih'' poluga...

 

Kako se ovaj sedmosed snalazi po gradu?

Već smo rekli da je dužine samo 435 cm, nije mnogo širok, pa je vožnja u gradskim uslovima vrlo laka. Isto važi i za parkiranje.

 

wqwqsa212.jpg

 

Zahvaljujući karakterističnim staklenim površinama kod prednjeg dvostrukog A stuba preglednost je odlična.

 

wqwqsa213.jpg

 

Vozne karakteristike

Što se tiče borbe sa našim nekvalitetnim putevima punim udarnih rupa, ležećih policajaca i iskrivljenih šahtova, točkovi dimenzija 205/55 R16 dobro se bore sa tim izazovima. Udobnost je na generalno zadovoljavajućem nivou.

Pomenimo i to da ova produžena verzija u odnosu na standardnu ima ojačano zadnje vešanje. S obzirom na visinu, uopšte se ne naginje se u krivinama koliko se to očekuje. Upravljač je lak, dovoljno precizan za provlačenje kroz gradsku gužvu.

 

wqwqsa214.jpg

 

Ni vešanje, ni upravljanje nemaju sportskih gena, niti ovaj automobil pokušava da se predstavi kao sportista. Svoju osnovnu (porodičnu) namenu sasvim dobro ispunjava. Ko želi oštru da uleće u krivine i vozi slalom između drugih vozila, ima širok izbor drugih modela. Primerak na testu ima dobro poznati 1.3 MultiJet motor, u verziji sa 95 KS. Malo stariji primerci imali su verziju sa 85 KS. Podaci o ubrzanju na papiru deluju razočaravajuće - 15-ak sekundi do 100 km/h, mada iz nekog razloga uopšte nije lako naći pouzdane i precizne podatke. ''Na papiru'' deluje vrlo tromo, ali u praksi je situacija mnogo svetlija. Uostalom, ubrzanje do 100 km/h nam je od male koristi pri razumevanju kako se određeni auto ponaša u svakodnevnoj normalnoj vožnji - tu su mnogi drugi faktori, kao što su prenosni odnosi u menjaču, kriva razvoja snage i obrtnog momenta i slično. Da ne komplikujemo, pri nižim brzinama i u nižim stepenima prenosa ima dovoljno snage. Daleko od toga da impresionira, ali ima je dovoljno.

 

wqwqsa215.jpg

 

Čak i sam vlasnik kaže da se prilikom kupovine plašio da će ovaj motor biti suviše slab, te je razmišljao o 1.6-litarskom dizelašu sa 105 KS. Presudile su finansije, napravljen je kompromis i ''pao'' je 1.3 MultiJet. Danas vlasnik kaže da se nije prevario i da ovaj motor ispunjava sve njegove potrebe, čak i kada je čitava porodica u kolima, plus nešto prtljaga. Preticanje na otvorenom putu može da bude nezgodno, ali treba na vreme izabrati odgovarajući stepen prenosa, dobro proceniti situaciju i ne štedeti na gasu. Da se ne lažemo, mnogi vozači u Srbiji uopšte ne znaju kako se bezbedno pretiče - kreću u previsokom stepenu prenosa, pri suviše niskim obrtajima, ''zakucavaju'' gas do daske i čude se zašto auto neće da ide brže. Uglavnom, ovaj motor maksimalnu snagu razvija pri 3.750 o/min i ''drži'' je do 4.000 o/min. Tu je i maksimalni obrtni moment od 200 Nm koji je dostupan već na 1.500 o/min, mada relativno brzo počinje da opada. Potrošnja - preskočićemo fabričke podatke. Vlasnik kaže da mu u proseku troši 5.5 l/100 km, pri čemu znatno veći deo vremena provede u gradskoj vožnji, a i van grada je to obično vožnja u saobraćajnoj gužvi. Na auto-putu pri brzini od oko 130 km/h troši nešto preko 6 litara.

 

Vozačevo mesto

Sedi se visoko, preglednost je odlična, sedišta udobna. Ne bi smetala bolja bočna potpora na naslonima i duži sedalni deo. Dobar položaj se lako nalazi pošto su tu razna podešavanja. Komande logično raspoređene i na dohvat ruke. Generalno, sve je jasno i pregledno.

 

wqwqsa216.jpg

 

Očekivali smo više korisnih pregrada za razne sitnice. U stvari, razočarani smo nekim rešenjima. Naprimer, ''polica'' za telefon pored AUX i USB priključka je toliko plitka da telefon ispada iz nje. Dobra je za starije manje telefone, ali za nove definitivno nije.

 

wqwqsa217.jpg

 

Stoga telefon obično završi u prostoru za čaše/flaše. Kad smo već kod njih, one su takođe neodgovarajuće za flašice, čaše i termose koje smo ubacivali. Možda su predviđene za neke specifične čaše na koje mi nismo navikli i ne koristimo ih, ali će drugima odgovarati. Uostalom, probajte sami ako budete razmišljali da kupite ovaj auto.

 

Troškovi održavanja

Delovi nisu skupi - naravno, to zavisi u velikoj meri da li kupujete i obavljate zamenu/popravku u ovlašćenom servisu ili na nekom drugom mestu. Već smo rekli da mali servis koji se radi na 20.000 km, u ovlašćenom servisu košta 10.000 din. Ako umete mali servis da obavite sami, cena će biti otprilike kao i za većinu drugih kola. Zamena filtera goriva, naravno, može da bude problematična ako ne znate šta radite - zato se ograđujemo i ne preporučujemo da to radite sami. Filter goriva se menja na 60.000 km ili na manje ako koristite gorivo lošijeg kvaliteta ili ako dođe do nekih problema u radu motora.

 

Karoserijski delovi

Fiat 500L Living je već dugo u prodaji, ali ih nema baš mnogo na ulicama. Na sreću, odgovara većina delova od običnog 500L, ali treba prvo dobro proveriti. Mogu da se nađu i razni polovni i zamenski delovi, tako da popravke u slučaju udesa ne bi trebalo da budu problematične.

 

wqwqsa218.jpg

 

Ovo su primeri cena nekih novih zamenskih i originalnih delova:

- Krilo: 11.493 din
 -Far: 8.430 do 15.247 din (skuplji  je Marelli)
- Maglenka: 5.287 din
- Hauba: 22.102 din
- Hladnjak: 10.780 din
- Prednji branik: 11.765 din
- Stop svetlo: 9.750 din

 

Pouzdanost

Dolazimo do onoga što većinu potencijalnih vlasnika verovatno najviše interesuje - koliko se Fiat 500L Living 1.3 MultiJet kvari?

Na osnovu informacija i iskustava koje smo uspeli da prikupimo, 500L Living se pokazao vrlo pouzdanim. Pošto većinu delova deli sa standardnim 500L, te informacije smo takođe uzeli u obzir. Motor - on se već dokazao u raznim modelima i to ne samo marke Fiat, tako da o njemu svi imaju samo reči hvale. Vlasnik ovog primerka kupljenog 2016. godine je za sada sa pređenih 65.000 km imao samo jedan kvar - crkao grejač na 31.000 kilometara. Nažalost, garancija to ne pokriva, pa je morao da plati 5.200 dinara.

 

Šta mu potencijalni kupci najviše zameraju?

Kažu da je ružan. Neobičan. Smešan. Italijani su kod ovog modela hteli da iskoriste svu ''slatkoću'' i euforiju koja vlada oko malog Fiata 500. Nažalost, nisu dobili rezultat koji su očekivali, bar ne u Srbiji. Mi se slažemo da neobično izgleda, ali da je ružan - to baš ne pije vodu...

 

wqwqsa219.jpg

 

Da razjasnimo - u tehničkom smislu 500L nema nikakve veze sa modelom 500 (to je onaj mali kojeg uporno zovu ''novi fića'' iako je stari ''fića'' bio potpuno drugi model...). Fiat 500L koristi drugu platformu, koju između brojnih drugih modela koristi i Fiat Bravo.

 

Zaključak

Ovako bismo mogli da sumiramo utiske. Prostrana, praktična i varijabilna kabina u kompaktnom pakovanju, sa motorom koji ne oduševljava performansama, ali zato malo troši i obećava mnogo vožnje bez kvarova. Zahtevnijim vozačima bolje bi ''legao'' 1.6-litarski dizelaš sa 105 KS. Na prvom mestu porodični auto sa velikom injekcijom ''lajfstajl'' detalja. Samo onaj ko je lomio leđa ubacujući decu u sedište klasičnog automobila, znaće da ceni visoku zadnju klupu i visok ''plafon''. Pomenimo i bezbednost - običan Fiat 500L je 2012. godine dobio 5 zvezdica na Euro NCAP kreš testu i to sa 94% od maksimuma poena za zaštitu odraslih putnika (vozač i suvozač).

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Htedoh da kazem 'velikoooo' al onda mi ubode oci "velik kao Fiat Bravo"...za sekund sam se omracio....e...bravo sa 7 sedista.
Ili bolje Croma , al bih tu imao gepeka jos malo.
Vadi ga je sto je pozicija sedenja visoka, dobar klirens i 1.3 mjet od 95 ks i generalno kvalitetna izrada. Ofc, bez zadnjeg reda sedista gepek za pozeleti
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je strahota :lol: Ja ne znam da li su vlasnici 500L i nazovi novinari seli u nešto drugo, kada im baš i ne smetaju kratka sedišta. Vozio sam se u običnom 500L kao putnik i ono je užasno. A i potrošnja od 5.5l u gradu je carska - no comment.

Ovaj komentar je lepo opisao auto:

Quote

Moj kum je nedavno isao sluzbeno u Italiju. Do tamo se vozio u novom Mondeu, a vratio se u ovom autu. Tri dana se drzao za ledja i kukao na zadnja sedista u ovom industrijskom incidentu. Ja bih Dinkica i Tadica osudio da se do kraja zivota voze u ovom teletabis sokocalu, jer su oni odobrili proizvodnju tog modela u KG. Vrlo brzo bi zavapili; Hocemo u Zabelu.

 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da se dužina sedalnog dela razlikuje, tj duža je kod novijih primeraka. Volio bih da mi ovo neko od vlasnika potvrdi.

Inače, ovaj model je baš ružan i vidi se da je sklepan, ali baš SKLEPAN.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/7/2019 at 2:50 PM, knezevic76 said:

Volio bih da mi ovo neko od vlasnika potvrdi.

jedino ako neko ima novi pa da dodje da ga merimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam kupovao 2015.receno mi je da je to u pitanju serija 2 odnosno da su bile neke modifikacije, izmedju ostalog da je sedalni deo duzi. Moram priznati da nisam imao zamerke na udobnost sedista, cak sta vise odlicna su. Ali je kod mene Lounge paket tako da nisu sedista kao u ostalim paketima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio samo jedan ali 1.6mjt neka oprema sa al.felnama, panoramom, itd.. i nisam primetio nesto da ne mogu da ga vozim, doduse probao sam ga malo, cisto onako, tetka kupila :D Prijatno me je iznebadio u voznji, 1.6 bas lepo povlaci a generalno mi je bas interesantan za voznju :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK Da da, to je Lounge paket. Sada su nesto drugaciji paketi. U tom paketu su sedišta kombinacija koze i tkanine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto je moj 2014. verovatno je to još prva serija sa kraćim sedalnim delom. E sad, nisam sedeo u novijem, ali sam virio kroz prozor :D Ja iskreno ne vidim na oko neku bitniju razliku, to ako je duže, verovatno je koji cm u pitanju. Nego, meni je lično sedalni deo sasvim ok, muči me samo bočna podrška na leđnom delu u krivinama, što sam već napisao na drugoj temi. Znači sedišta su dobra i udobna, samo zamerka za vožnju po krivinama.

 

EDIT: Što se tiče Living modela, to je pravi frankeštajn. 500L je simpatičan u originalu, taman zaokružen, da ima još malko zakošeniju zadnjicu, bio bi još lepši, a Living, kao da je neko uzeo u svojoj garaži i u domaćoj radinosti zavario neki nastavak koji tu ne ide i uopšte ne prati liniju automobila :sick:

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Prijatno sam iznenađen obiljem interesantnih i korisnih postova. Biće od pomoći i meni kao budućem vlasniku 500L Cross N1 1.3. Imam pitanje za iskusnije članove. Naručio sam ovaj model od AK Kompresor, uplatio rezervaciju i pre tri dana dobio broj šasije i motora i informaciju da je auto proizveden. Koliko dana, približno, je potrebno da automobil bude isporučen? Unapred hvala na odgovoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bre ja sam bio poseban slučaj, čekao i da mi ugrade plin pa se odužilo, opusti se biće to mnogo brže od 50 dana... :)

Kredit odobren 19.04, predračun (broj šasije valjda) 06.05, a auto stigao 28.06.2013.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Išao sam na test vožnju, da probam 1,4 - 16V motor. 

U suštini, to radi posao, ali se zaista oseća da nije dovoljno snažan. Trebaju mu obrtaji, ali mi se čini i da je dosta "linearan" odnosno, ima konstatno podizanje obrtaja do crvenog, a to onda ume da bude bučno, ali ništa strašno.

Potrošnja u normalnim uslovima neće sigurno biti problem, posebno što ja mislim da ima dosta toga i do stila vožnje.

E jedini problem je što sam testirao TIPO a ne 500l, pa da kažemo da je menjač malo drugačiji, ali to je meni sve dovoljno kvalitetno, nemam zamerki :)

Čekamo sajam pa da se upišem u društvo :)

 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram da kupuješ 500L- jer pišeš u ovoj temi, u tom slučaju ćeš tek imati "problem" sa tim motorom, jer je Tipo dosta lakši i evidentno ima manji koeficijent otpora vazduha. Ako pak uzimaš Tipa, a sve zavisi od stila vožnje i potreba, broja km, veruj mi da svaki dodati evro za dizela ( a može se naći povoljno sa slabijom opremom ) VREDI u odnosu na taj 1.4 koji je po meni čist promašaj. Osim da je ugradjivan u Yuga , Matiza...eventualno Punta. Šalu na stranu, kapiram da ni suma za benzinca nije mala, pa ne bih da bilo koga ubedjujem da uzme 1.6 mjet, ili, barem 1.3 mjet, ali osmeh na licu i zadovoljstvo sa tim motorom- NEMAJU CENU, naspram "vožnje" u 95ks. Pričam baš iz iskustva. Pozdrav! 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, LjubeVG said:

...u odnosu na taj 1.4 koji je po meni čist promašaj. Osim da je ugradjivan u Yuga , Matiza...eventualno Punta. Šalu na stranu, kapiram da ni suma za benzinca nije mala, pa ne bih da bilo koga ubedjujem da uzme 1.6 mjet, ili, barem 1.3 mjet, ali osmeh na licu i zadovoljstvo sa tim motorom- NEMAJU CENU, naspram "vožnje" u 95ks.

1.3 MJet nema više KS od 1.4 16v benzinca.

Tipo sedan nije ''dosta lakši'' od Fiata 500L (fabričke specifikacije koje se mogu pronaći na internetu govore o 10-20 kilograma), već je (kao što si rekao) aerodinamika tu presudna, naročito na brzinama preko 100 km/h. Nema spora da je najbolja opcija 1.6 MJet, ali daleko od toga da ništa drugo nije dovoljno dobro...sve zavisi šta je voženo pre (iz čega se seda u 500L sa 1.4 16v), i kakav je lični stil vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, lakše se vozi jer je turbo motor.  :thumbup: 

Međutim, u onome na šta sam odgovarao napisano je baš oko KS:

1 hour ago, LjubeVG said:

...zadovoljstvo sa tim motorom- NEMAJU CENU, naspram "vožnje" u 95ks.

...pa iz toga ''ispade'' da je glavni ''problem'' tog 1.4 16v broj KS. Možda je čovek hteo reći oko Nm, a napisao oko KS...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, neshaoct said:

1.3 MJet nema više KS od 1.4 16v benzinca.

Tipo sedan nije ''dosta lakši'' od Fiata 500L (fabričke specifikacije koje se mogu pronaći na internetu govore o 10-20 kilograma), već je (kao što si rekao) aerodinamika tu presudna, naročito na brzinama preko 100 km/h. Nema spora da je najbolja opcija 1.6 MJet, ali daleko od toga da ništa drugo nije dovoljno dobro...sve zavisi šta je voženo pre (iz čega se seda u 500L sa 1.4 16v), i kakav je lični stil vožnje.

Naglasak je bio na "mom 1.6 mjet"- ( zadovoljstvo TIM motorom ), a taj 1.3 mjet sam ubacio kao rezervnu varijantu i naravno da sam mislio na Nm, gde sam ovo "95ks" stavio kao oznaku motora ( na drugom mestu sam stavio 1.4 ), a ne kao naglasak na KS. Kako god, razmeli smo se, razumeo je i @knezevic76, a razumeće i oni koji budu vagali oko izbora. Samo da ih ne zbunimo direktore sa kilažom, jer sam na 2 mesta našao da je razlika CELIH 95kg izmedju sedana i 500L, u korist "debeljka". I u "Technical specifications" i u "Cars data"- razlike se slažu, tako da je Tipo ipak DOSTA LAKŠI. Neka je i 50 kg, a 10-20 sigurno NIJE i to je dosta lakše na tu kilažu, jer i jedan džak brašna u gepeku znači mnogo. Ovo se slažemo za aerodinamiku, kao i za stil vožnje i šta je kome potreba- napisah u komentaru. Pozdrav direktore:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, knezevic76 said:

Možda nema više konja al ima 200nm u odnosu na 127nm što je poprilično više, a znači pri preticanju, uzbrdicama, opterećenjima...
 

Evo sad vidim da je taj 1.3 mjet u 500l slabiji od onoga u Tipu, ali sa istim NM, a samim tim i od benzinca 1.4, pa kapiram da to nadomešćuje turbinom i Nm. Što ti reče za Nm, ta razlika je baš primetna, na te male Nm, dok se kod Bembara i Poršeova koji imaju i preko 400Nm, tih 70-ak Nm ne oseti toliko- ili čak uopšte i ne oseti. To već bolje znaju oni koji su radili probne vožnje i testove. Ovde su ova dva motora osetno različita, to je sigurno, a tek u odnosu na ovaj 1.6 mjet- kao nebo i zemlja, što je i logično- višak ks, višak Nm- glupo je za porediti. Zato je i cena koštanja veća, ali osmeh nema cenu:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ste već ubacili 1.3 u kombinaciju, da i ja dodam svoja dva centa. Ja sam baš sa 1.3 (ali onog starijeg, sa 90ks) prešao na 1.4 benzinac. Rekao bih da je taj 1.3 verovatno preslab za 500L, a prednost koju ima je samo pri nižim obrtajima i manjim brzinama zbog turba i većeg NM. Ja već na brzinama preko 60 km/h teško da mogu videti prednost 1.3, pošto se tu već i 1.4 sasvim lepo vozi... kod 1.4 su najveći problem 1. i 2. brzina, tj. dok ne kreneš i ne zaletiš ga malo, sve posle toga ide pristojno, ne znam kako drugačije da objasnim :)  A bar iz mog prethodnog iskustva sa 1.3, pri većim brzinama i na autoputu, neće mu pomoći turbina, jednostavno nema dovoljno snage. Noviji 1.3 je još i za 5 KS slabiji od onog kojeg sam posedovao, tako da ne verujem da je išta bolja situacija. Podaci čak govore da 1.3 do stotke ubrzava za 2.1s duže od 1.4, što je stvarno kilavo.

 

No, bolje da piše neko ko poseduje baš 500L sa 1.3.

 

Znači najbolje bi bilo 1.6, a ako ne može to, onda 1.4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno slažem se. Ceo život sam vozio benzince i sad vozim dizelaša prvi put. Prethodni auto benzinac je imao micubiši 90ks i 125Nm, marea 103ks i 144 Nm a ovaj dizel 86ks i 200Nm. Benzinac je malo brže ubrzavao i to je to. A više su trošili nego dizel, preračunato u novac.

Čak je ovaj dizel cipelasog oblika, najgori od prethodnih sa aerodinamikom al se ne oseća.

Ponovo kažem, da novac nije presudan faktor, 500l sa 1.4 motorom ni u snu ne bih gledao. Znam koliko se moj zet razočarao sa novim Tipom i 1.4 motorom. Već gleda da ga otplati prevremeno i uzme nešto drugo. On, žena, deca nešto u gepek i potrošnja nije ni blizu fabričkoj i to kad ga mazi po gasu. Relacije BG i po neki izlet na planinu.

 

@ivica su

Lepo si napisao, kad ga malo zaletiš. A realno, zaleti 1.4 uzbrdo ili kad je opterećen. Nije da ne ide, ide al u obrtajima i troši a ponovo ko živi u ravnici njemu nije bitno.

 

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, knezevic76 said:

Znam koliko se moj zet razočarao sa novim Tipom i 1.4 motorom.

Baš kao i ja. Jesam doduše bio malo subjektivan po pitanju tog 1.4 u Tipu, jer sam seo direktno iz Stila JTD 115ks, ali opet trebalo bi to mnogo bolje da nosi karoseriju koja ima 1120-1150kg. To tek u 500L NEMA nikakvog smisla. Šta je Fiat hteo sa tim motorom u 500L, ne znaju ni oni sami- osim prodajne cene, a ne dobija se zaista NIŠTA- koliko god neko vozio po Vojvodini, po autoputu, i bio sam u kolima bez trokuta, rezervnog točka i prve pomoći u gepeku. Kažem, Tipa sa 1.4 sam vozio i da sam samo povezao osim vlasnika još 2 putnika, sa jednim džakom krpompira u gepeku, izašli bi da me guraju uz Begaljičko brdo. U 500L bi zvali šlep službu da nas uzvuče u toj situaciji. Sigurno bi se tu 1.3 mjet sa 85 ks makar za nijansu bolje pokazao, kao i po pitanju potrošnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LjubeVG

 

Iako karikiraš, malo ga preteraše :) Ponavljam se, nije Fiat napravio nikakvu grešku u proračunu pa stavio motor koji ne može da povuče tu karoseriju. To mnogi po forumima ponavljaju i stavljaju ljude u zabludu. Ja se navozah sa mojim 500L i po Bosni i po brdima na HR primorju sa porodicom i do vrha natovaren i sve je izvukao, čak sam i mnoga vozila ostavljao za iza sebe gde god je bilo traka za preticanje pri usponu... ali sve to uz cenu, visoki obrtaji, buka, velika potrošnja.... ali da li mi se auto vratio unazad ili stao na sred uspona, naravno da nije :) 

 

Sa druge strane, ko nije navikao na šaltanje i teranje u visoke obrtaje, njemu se neće nimalo svideti takva vožnja... I da, ko je probao 1.6, nikad više neće ni pomisliti na 1.4, ali ne zato što je 1.4 neupotrebljiv, već zato što je 1.6 jako dobar :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...