Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Lakše do Fiata 500L

 

fiat%20500l%201111.jpg

 

Fiat 500L sa benzinskim 1.4 motorom (95KS), bogatom Level Up opemom i produženom garancijom 2+2 godine i 75.000 km, nudi se za 12.900 evra, koliko je do sada iznosila cena slabije opremljenog modela Pop Star. Navedena cena važi za kupovinu uz pomoć kredita preko Kredit Agrikol banke, uz 1.99 odsto kamate, dok se za gotovinsko plaćanje cena umanjuje za 1.000 evra. Model na akciji je opremljen svetlima za maglu, zadnjim parking-senzorima i aluminijumskim točkovima od 16 inča.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome sam govorio....za 11900 eur izadje praktično paket 2 nacionale i plus oko 400 eur vredna garancija. A onda neki kažu kako košta auto 13300 nov a prodaju nacionale paket 1 uz čelicne felne i skoro istekla garanciju. Novo je novo.... Navodno su rešili problem sedišta i klimatizaciju tj. one potenciometre. Nesha uvek ima taze vesti.... Svaka čast...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000 eura skuplji od Nacionale varijante, ima opremu otprilike kao paket 1+2 +parking senzore i produzenu garanciju... Gde si tu si, nije ni bolje ni losije od onog sto smo mi imali. Jedina prednost je za one sto kupuju u kesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a i za sedista sta su resili? 


@doktor a dobijes i nove dobose pozadi  :harhar:  :harhar:

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome sam govorio....za 11900 eur izadje praktično paket 2 nacionale i plus oko 400 eur vredna garancija. A onda neki kažu kako košta auto 13300 nov a prodaju nacionale paket 1 uz čelicne felne i skoro istekla garanciju. Novo je novo.... Navodno su rešili problem sedišta i klimatizaciju tj. one potenciometre. Nesha uvek ima taze vesti.... Svaka čast...

Jedva cekam da vidim kako vadis  tih 12900. :harhar:

Nije ti odgovarao ni moj za 8800 a to je kako se meni cini razlika od 4100€. 

Ocigledno je nekome vaznija garancija od samog auta kao da ce da se non stop kvari. 

Pritom i kod ovih se moze produziti garancija  ako je neko bas zapeo kao i ko tog novog kom garancija takodje vazi dve godine. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike tako nesto.

Jer iz samih postova na ovom forumu se vidi da  se garancija maksimalno izbegava koliko god je to moguce tako da oslanjati se na nju je bezveze i bolje je gledati u auto jer  ko je dobar  nema tu sta da se kvari. Pa ljudi  to je nov auto i na osnovu nekolicine reklamacija to ne znaci da je  kompletan model  tj. serija  neispravna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi 11900...ne 12900....alu felne parking senzori, magenke itd...i još Dustera računaju u cenu i to korektno....a nisam rekao da mi je za tvoj puno već prodajem auto pa ako ode kupujem. Uvek neke dezinformacije ili shvatanje na svoj način....

Edited by drzarkod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa opet je to 3100 eura  a ovde je takodje nov auto s druge strane jer ko god ga je video rekao je da  je nov.

Kupuju se kola sa 400k km (150k na satu)  i ljudi srecni jer imaju auto  a sad kad se prodaje auto sa 20k km  onda opet  vazi ona uzrecica "Novo je novo!"  Ne znam ali cini mi se da se nasi ljudi vole saliti.

Ja bih ustvari najvise voleo da prodam jednu Alfu i da zadrzim Ficka jer ovo je auto sa najmanje km otkad vozim i prodajem kola a svesno bih ga duze zadrzao i konacno se smirio sa menjanjem jer bih bio svestan da cu njegovim zadrzavanjem da izgubim.

Taj auto inace preko kosta poprilicno kao polovan tako da nesto ne verujem da ce cena da mu pada nesto specijalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da ponesto i ja napisem. Ovim postom cu izneti svoja iskustva, ali i postaviti pitanja.

Naime, novembra meseca 2014. godine sam u firmi zaduzio FIAT 500L nakon kolege koji je otisao u penziju. U pitanju je varijanta sa 1.4 benzincem i oba paketa opreme. Imao je 13 000km na satu. Dakle 3 hiljade nakon prvog redovnog servisa. Imajuci u vidu da je u pitanju novo vozilo i da je servis skoro odradjen, smatrao sam da nema potrebe gledati pod haubu, medjutim, morao sam to uciniti (savest mi nije dala mira). Izvadim sipku da izmerim ulje, kad ono- SOK! Imam i sta da vidim. Nivo ulja na nokat ispod polovine mernog dela. Upalim "alarm" i gas kod ovlascenog sevisera i distributera (da ga ne imenujem). Odem sa namerom da dospem ulje, ali vodeci mehanicar mi saopsti da je to sasvim OK i da nema mesta dosipanju, jer oni ionako na servisu sipaju "do pola". Na moje pitanje sta raditi dalje, kaze da ga vozim slobodno dok ne dodje do minimuma. Zbunjen odem i nastavim tako da teram. Pratim svaka 2-3 dana ulje.

 

Kada je dosao na 2-3 mm od minimuma, odem opet i insistiram da mi dospu ili da mi daju napismeno uverenje da smem tako da vozim (od sramote da mi zariba nov auto). Neki malac (jos mu ni brkovi ne izrastose) mi dosuo oko 400g ulja i dao mi onaj kanistercic Selenie K (5W). Nakon dosipanja sam vozio do pre neki dan (19 000km) i ulje je opet palo skoro pred minimum. Dosuo sam jos 200-300g i doveo ga skoro pred max. Na pitanje da li je to normalno, iz tog servisa sam dobio usmeno uverenje da taj motor trosi ulje do 30 hiljada km i da ce se posle stabilizovati. Kakva iskustva vi imate sa time?

Druga stvar je menjac. Kada sam preuzeo auto, menjac nije hteo da salta u 6. brzinu, vec je zahtevao "fintiranje", odnosno manju primenu sile da udje u 6. Otisao sam opet u servis, gde su mi podesili sajlu menjaca i sada ide kao u puter. Kakva iskustva imate sa time?

I treca stvar koja mi je u najmanju ruku cudna, jeste zakljucavanje rezervoara koji zapravo ne moze da se zakljuca. Otisao sam kod ovlascenog gde su probali i na njihovom test vozilu, medjutim, vratanca ne mogu da se zakljucaju, jedina zastita je ona klapna na ulazu u "rupu". Da li kod vas moze da se zakljuca ili je to kod svakog tako?!

Sto se tice licnog utiska, ovaj motor sa 95 KS je veoma cudan i nakon 1.2 osmoventilca sa samo 60KS koji sam u Z10 ostavio sa 190 000km, 500 L mi ne uliva poverenje prilikom preticanja. Sa 90km/h sleper ne moze da se pretice ne 6., cak ni 5. brzinom, vec mora da se presalta u 4. brzinu i onda ga dobro zavrteti. Voli visoke rezime, a sa druge strane savetnik eko voznje "savetuje" dizelsku voznju.

 

Medjutim, da ga i malo pohvalim. Pre neki dan sam na auto putu dohvatio 170 km/h i osecaj je kao da moze jos da ide. Istina, treba mu vremena da dodje do te brzine, ali dopada mi se sto krajnja brzina, spram tromosti, nije uopste mala. Sto se tice potrosnje, kako ga teras, tako i trosi. U gradu tuce i po 9 litara (brat bratu), ali zato na otvorenom putu sa tempomatom, trosi oko 4,9l. Prosek nadjite sami...

Sto se enterijera tice, toliko prostora i opreme za tako malo novca nisam nigde video. Ova varijanta ima multi volan, senzore za park. , zadnje podizace, tac. ekran, alu felne 16-ice... Sedista su malo tvrda, ali kada se nadje odgovarajuci polozaj, moze fino da se putuje.

Gepek sa duplim dnom je prava stvar, retrovizori kamionski (tako i deluje u voznji, kao omanji kamion)...

 

Sve u svemu, ma koliko smesno delovalo,  Zastava 10 je auto u kom sam bio mnogo srecniji (s obzirom da sam vozac, a ne vlasnik vozila) i sa kojim sam dohvatio skoro 200 hiljada, bez ikakvih problema.

Molim vlasnike 500 L-a sa ovim motorom da napisu koji red u vezi sa onim nedoumicama odozgo...

Hvala! :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Oko potrošnje ulja je već pisano na forumu, sve je ok, treba da troši.

Potpuno je pogrešno verovanje da se ulje ne gleda kod novih automobila, već samo kod onih starih. To je stereotip koji treba što pre izbaciti iz glave.

U knjižici uz 500L piše da se na maksimalno svakih 3.000 kilometara proverava nivo ulja i dosipa po potrebi, i da je potrošnja ulja veća u početku eksploatacije...i da može da ide i do 400gr na svakih 1.000 pređenih kilometara.

 

- Otežano ubacivanje u šestu na 1.4 16v je problem koji je pogađao one najranije Fiate 500L 1.4 16v, i svima je isto rešen kao i na tom službenom.

Očigledno je posle u samoj fabrici, prilikom montaže, više pažnje obraćeno na to, i sada nema više tog problema na 1.4 16v.

 

- Oko vratanca rezervoara ne znam.

Po iskustvu sa ranijih modela Fiata, nisu svi imali tu funkciju. Npr. na Stilu 5v sam to imao, a kod ovog sada Stila sa 3 vrata, iako on u startu dolazi sa više opreme, te opcije za zaključavanje nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 kad ono- SOK! Imam i sta da vidim. Nivo ulja na nokat ispod polovine mernog dela.

jel ovo mislis na polovini izmedju MAX i MIN? pronasao da jeste xexexe

 

nemas zakljucavanje rezervoara,poklopca ili klapne....tj na izvolite je kad god

 

a kad naucis da vozis 500L onda ces videti jacinu motora...ali ne ispod 3300-3500 obrtaja, znaci vratis u nizu i po gasu za preticanje, ispod 3000 je za krstarenje u 6oj

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ispod 4500 obrtaja na tom motoru nisam ni pokušavao da obilazim pa je opet bilo veselo kada naiđe auto u susret.

 

A Punto 1.2 se ponašao kao dizel. Već na 2000 i nešto obrtaja ima max obrtni moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorz,  ja sam vozio kamion sa 16 brzina, tako da smatram da se ovde nema sta nauciti. Pricamo o automobilu.

Jasno sam napisao da trazi motor obrtaje i to je evidentno. Ne znam sta se tu ima nauciti, samo sam izneo svoj stav o tom motoru. Sa druge strane, ako bi ga drzao na tim obrtajima i non stop forsirao, u racunovodstvu u firmi bi se zapitali sto im dolazim sa povecanom potrosnjom i bilo bi veselo. Sa Z10 mnogo sigurnije ulazim u svako preticanje nego sa ovim autom...

Edited by stralis3

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa uzmi Z10 i nemoj da se mucis sa 500L vise


Ja ispod 4500 obrtaja na tom motoru nisam ni pokušavao da obilazim pa je opet bilo veselo kada naiđe auto u susret.

 

 

a makazice ni BMW ne moze da izvuce........ne znam da li je mladost ludost pa preticete kada vam je veselo ili sta....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi u pravu.

 

Sa 90km/h na jako blagom usponu potopim gas u 3. brzini i preko 10s mi je trebalo da obiđem kamion. Uredno sam pogledao pre obilaženja i jako daleko je bilo vozilo koje je dolazilo u susret.


A što se moje vožnje tiče smatram da sam jako savestan vozač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stralis3, čuj šleper koji ide 90kmh na regionalnom putu?! To je ozbiljan problem i traži iskusnog vozača i dobru mašinu.

 

Kada upoznaš bolje 500L, moći ćeš tačno da znaš šta s njim možeš a šta ne (uostalom ti važi za svaki auto). Moj ti je savet da trećom krećeš u preticanje i sa 4000 obrtiaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Sa Z10 mnogo sigurnije ulazim u svako preticanje nego sa ovim autom...

Punto Classic / Zastava 10 ima motor sa 8v.

Fiat 500L ima motor sa 16v.

Pogledaj cifre o maksimalnom obrtnom momentu kod jednog i kod drugog. Pogledaj na kom broju obrtaja daju taj maksimum.

Videćeš da 8v motor na dosta manjem broju obrtaja daje maksimalni obrtni moment u odnosu na 16v motor, i to je ono što kažeš da si mogao sa manjih obrtaja da kreneš u preticanje sa Z10, da ne šaltaš uvek brzinu niže, kao što sada treba da radiš na 16v motoru. To je tako uvek kod svih 16v motora, oni traže obrtaje...ali iz isto kubika daju uvek više KS i više Nm. U direktnom poređenju performansi Punto Classic (Zastava 10) nema šta da traži u odnosu na Fiat 500L 1.4 16v, tj. 500L ga ''pojede'' u svim režimima, samo ga treba voziti kako treba. Ne, neće se raspasti na 4.000 obrtaja, niti će trošiti 15 litara ako se pretiče počev od 3.500-4.000 obrtaja i prešalta na 5.500-6.000 obrtaja. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...