Jump to content
FAS Goran
Lanmi

Papirološki problem nakon prodaje auta? / Ovlašćenje da ili ne?

Recommended Posts

3 hours ago, ChobbyNS said:

Porez kod prenosa plaća uvek kupac a ne prodavac...

 

To je tako u praksi kod nas, ali ne i po zakonu. 

 

POREZ na prenos apsolutnih prava je poreska prijava na ime vlasnika koji je auto prodao. I on plaća ili bar izgleda kao da je platio. A ko daje novac je manje bitno i podložno je dogovoru.

 

2 hours ago, Djuk85 said:

Porez nije problem, zanimalo me samo dal ja mogu posle sam prevesti auto na sebe bez prodavca...tako mi je najmanje cimanje...

 

Predlog je da napravite ugovor o poklonu, a ne kupoprodajni ugovor. Na taj način porez na prenos apsolutnih prava po zakonu plaća poklonoprimac tj. ti. Obračun i plaćanje poreza radiš u svojoj opštini tj. filijali poreske uprave a uvek je najbolje to poveriti agenciji za refistraciju za neku sitnu nadoknadu i ne drkati se sa poreskom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno što sa ugovorom o poklonu ne mogu van granica...kao i sa potvrdom o saobraćajnoj... Ovlašćenje je najbrža solucija...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/19/2019 at 12:46 PM, andreja.micovic said:
a i generalno slabo gde ides autom

Idem gde dod treba mislim nije da putujem po evropi maravno :D ,nisu mi nigde pravili ni pitanje, jednom na kosovu trazili samo ovlascenje na uvid, bugarska, crna gora nista

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa nisam mnogo, od Gr do D , dalje nisam jbg. Stvarno nemam potrebe da idem autom tako negde dalje a ne bih ni isao. Avion i zdravo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto u kupoprodajni ugovor treba staviti pravu cenu automobila?

 

500 evra dzep.jpg

 

Svi mi želimo da uštedimo. Međutim, ponekad ta ušteda može da izazove više štete nego koristi. Jedan od primera je vezan za kupovinu automobila. Uobičajeno je da se u kupoprodajni ugovor stavlja niža cena od prave, odnosno one oko koje su se dogovorili kupac i prodavac. To se radi da bi se platio manji porez na prenos vlasništva. Naime, taj porez (zvanično - porez na prenos apsolutnih prava na vozilo) iznosi 2.5% od vrednosti, odnosno cene vozila. Tu dolazimo do spornog dela.

 

Ukoliko je cena u kupoprodajnom ugovoru niža od vrednosti po AMSS katalogu, tada se porez obračunava na osnovu vrednosti u AMSS katalogu. Međutim, ako je cena u ugovoru viša od vrednosti po AMSS katalogu - pogađate - porez se obračunava na osnovu cene iz ugovora. Ista situacija kao u carinskom postupku kada uvozite auto. Zato se već tradicionalno u kupoprodajni ugovor stavlja znatno niža cena od realne, a Poreska uprava obračunava porez na osnovu vrednosti iz AMSS kataloga. I gde je tu problem?

 

Nema problema. Sve dok:

- vam ne oduzmu auto zbog toga što je auto npr. ukraden,

- ili dok ne saznate na šalteru u policiji da ne možete da registrujete auto na sebe zbog toga što je izvršitelj stavio zabranu zato što prodavac ima neplaćene dugove,

- ili je prodavac dao automobil kao zalogu kod uzimanja kredita.

 

Takođe možete da otkrijete neku skrivenu manu koju niste mogli da otkrijete proverom pre kupovine. Naprimer, proverom utvrdite da je prodavac falsifikovao servisnu knjižicu ili račun za neku intervenciju na vozilu (veliki servis, zamena plivajućeg zamajca, remont automatskog menjača...), da je auto bio havarisan. U takvim situacijama tražićete da vam prodavac vrati novac. Ukoliko prodavac to odbije, ostaje vam jedino da ga tužite.

 

Tužba, suđenje i - bes!

Suđenja su obično stresna, dugotrajna i finansijski zahtevna. ''Preživite'' sve to i dođe dan kada dočekate presudu u svoju korist - pravda je zadovoljena! Prodavac mora da vam vrati novac koji ste mu dali za automobil. Međutim, sud će u obzir uzeti cenu koja piše u kupoprodajnom ugovoru. To znači da neće naložiti prodavcu da vam vrati pravi iznos novca koji ste mu dali, već samo ono što je napisano u ugovoru. To može da bude vrlo ozbiljna razlika. Neretko se u kupoprodajni ugovor upisuje suludo nerealna (niska) cena, čisto ''reda radi'' pošto niko na nju neće ni obraćati pažnju - ako je manja od one u AMSS katalogu, uzima se cena iz kataloga i to je to.

 

Zaključak

Zato je sigurnije u kupoprodajni ugovor upisati pravu cenu, odnosno cenu koju ste zaista platili za auto. Ukoliko stavite cenu nižu od kataloške, ušteda na porezu verovatno neće biti vredna rizika. Uostalom, možete i sami da procenite uštedu na porezu. Na internetu postoje kalkulatori u koje upišete osnovne podatke automobila, a zatim dobijete minimalnu i maksimalnu katalošku vrednost. Razlika između minimalne i maksimalne kataloške vrednosti zavisi od raznih faktora, čak i za kola istog godišta pošto su vozila u katalogu razvrstana na različite načine, u zavisnosti od modela do modela, generacije, godišta, vrste goriva... U svakom slučaju, moći ćete bar okvirno da procenite razliku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komplikovana kupovina polovnog automobila

 

citroen polovni 1.jpg

 

Građani Srbije da bi kupili polovni automobil treba da odu na četiri šaltera i to može da potraje i do 15 dana, pokazuje novo istraživanje NALED. Procedura prenosa vlasništva i registracije polovnih automobila unosi kupcima i prodavcima nezamislivu administrativnu zbrku, kažu u NALED i dodaju da kupovina iziskuje da obe strane izdvoje oko 10 sati vremena za prikupljanje dokumentacije, kao i da postupak uključuje beležnika, MUP, Poresku upravu i servis za tehnički pregled vozila ako se istovremeno radi i registracija.

 

Kako bi se građani oslobodili suvišne birokratije i šetnje od šaltera do šaltera, NALED predlaže da se prenos vlasništva vrši samo na jednom mestu.

''Proceduru bi bilo najbolje urediti po jednošalterskom principu, gde bi se svi poslovi obavljali u servisu za tehnički pregled. Prodavac i kupac bi morali lično da dođu i prilože kupoprodajni ugovor, a nakon izvršenih provera kupac bi u servisu podneo zahtev za promenu vlasništva. Servis bi preko platforme eDozvole podneo zahtev policijskoj upravi za izradu saobraćajne dozvole i registarskih tablica, nakon čega bi ih kupac preuzeo'', objašnjava direktorka za regulatornu reformu u NALED Jelena Bojović.

 

Postojeća procedura započinje overom ugovora kod beležnika, potom podnošenjem zahteva za obračun poreza pred Poreskom upravom, a nakon plaćanja kupac i prodavac odlaze u MUP. Preporuka NALED je da se praksa overe potpisa kod notara ukine i smanji jedan korak u proceduri, jer se time ne postiže dodatna pravna sigurnost. Overa ne postoji u 11 od 16 posmatranih evropskih zemalja među kojima su Nemačka, Holandija, Austrija, Mađarska, Hrvatska, Slovenija...

 

''Overa potpisa kod beležnika ne služi za proveru sadržaja kupoprodajnog ugovora, već se njome utvrđuju samo identiteti potpisnika, zbog čega smatramo da ne postoji potreba za daljom overom. Osim što bi ukidanje ovog koraka značajno olakšalo kupoprodaju polovnog vozila, stranke bi se rešile nepotrebnog troška od 1.440 dinara, koliko usluga overe košta kod nas'', kaže Bojović. Dodaje da bi se izuzetak napravio ukoliko ugovor potpisuju gluvoneme osobe i lica sa posebnim potrebama i u tim situacijama bi bila zadržana overa kod javnog beležnika, u cilju njihove zaštite.

 

Takođe, predlog je da se plaćanje poreza na prenos apsolutnih prava ukine (osim kod polovnih vozila iz uvoza) ili makar automatizuje kako bi njegov obračun bio jednostavniji i brži, da bi se službenici Poreske uprave rasteretili tog posla, a kupoprodaja brže završavala. Automatski obračun poreza ne bi se radio prema kataloškoj ili kupoprodajnoj ceni vozila kao sada već prema tri jasna i predvidiva parametra: kubikaži, snazi motora i starosti vozila. Plaćanje bi se obavljalo u servisu što bi značilo i drugi korak manje u odnosu na postojeću proceduru.

 

Kada se ne menjaju tablice, MUP-u je potrebno dostaviti četiri dokumenta i uplatnice za tri takse u ukupnom iznosu od 1.640 dinara. Procedura se komplikuje ako prodavac i kupac nisu iz istog mesta, pa je potrebna zamena tablica. Raste broj potrebnih dokumenata, kao i visina pratećih troškova za takse na najmanje 12.500 dinara. Bez odlaska u MUP, bio bi eliminisan i treći nepotrebni korak u ovoj proceduri. Kao naredni korak u pravcu optimizacije kupovine i registracije polovnih vozila, NALED preporučuje otvaranje elektronske usluge na portalu Kancelarije za IT i eUpravu i mogućnost online registracije, prijave i uplate poreza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako cemo onda mi crni, bez decenijskih FT1P ("Fali Ti 1 Papir") procedura?

Bez cekanja na salterima po par puta, overa kod notara, ovlascenja, kao i svih ostalih papirnih i proceduralnih genioznosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ministarstvo finansija: Brža registracija polovnjaka kada se kupuju od građana

 

krovovi polovnjaka.jpg

 

Kada kupi polovni automobil od drugog građanina, novi vlasnik mora da sačeka rešenje Poreske uprave o plaćenom porezu na prenos apsolutnih prava i tek tada može da preregistruje vozilo na svoje ime. Izmenama zakona, kojim se reguliše utvrđivanje ovog poreza na prenos apsolutnih prava kod kupoprodaje polovnjaka, ovaj postupak, kako najavljuju iz Ministarstva finansija, trebalo bi značajno da se - ubrza.

 

Ministarstvo finansija menja zakon kojim se reguliše utvrđivanje poreza na prenos apsolutnih prava kod kupoprodaje polovnih vozila. Ova izmena odnosi se na situacije kada građani prodaju svoja korišćena vozila drugom građaninu. Time bi novi vlasnik polovnog vozila, kupljenog od drugog građanina, trebalo brže i lakše da preregistruje automobil na svoje ime. ''Ministarstvo finansija sačinilo je Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na imovinu i uputilo Vladi, radi utvrđivanja predloga'', ističu u Ministarstvu finansija. Najvažnije izmene i dopune, kako se navodi, odnose se na način utvrđivanja poreza na prenos apsolutnih prava na upotrebljavanim motornim vozilima koji se vrši između fizičkih lica koja nisu obveznici poreza na dodatu vrednost.

 

''Prema važećem zakonskom rešenju, porez na prenos apsolutnih prava utvrđuje se rešenjem, što uz ostale aktivnosti neophodne za promenu vlasnika motornog vozila, a to je: sačinjavanje i solemnizacija ugovora kod javnog beležnika, podnošenje poreske prijave poreskom organu, donošenje rešenja o utvrđivanju poreza, preuzimanje rešenja po utvrđivanju poreza i njegovo plaćanje, promena saobraćajne dozvole koju vrši ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove - može prouzrokovati da od prenosa prava svojine do promene saobraćajne dozvole protekne značajan vremenski period'', ističu u ministarstvu.

 

Promenom zakona prema predloženom rešenju, porez na taj prenos utvrđivaće se samooporezivanjem - primenom propisanih elemenata, po propisanoj formuli.

''To će svesti na minimum vreme neophodno za ispunjenje poreskih obaveza, kao i za promenu saobraćajne dozvole'', objašnjavaju u Ministarstvu finansija. Ministarstvo je izmenama zakona propisalo i, kako se navodi - ''jasne kriterijume za utvrđivanje visine poreske osnovice, čime je omogućeno poreskim obveznicima da mogu da utvrde tačnu visinu poreske obaveze pre zaključenja ugovora o prenosu prava svojine na vozilu''.

 

preuzeto sa - n1info.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov način obračuna i plaćanja poreza prilikom kupovine polovnih vozila

 

87616-polovnjaci.jpg

 

Jednostavniji prenos apsolutnih prava za one koji kupuju polovnjake od drugog fizičkog lica. Nova elektronska usluga, koja je od danas dostupna na portalu Plati, omogućiće građanima koji kupuju polovna motorna vozila da sami obračunaju i plaćaju porez na prenos apsolutnih prava. 

 

Svi oni koji se odluče za kupovinu polovnog motocikla, automobila, kamiona ili nekog drugog motornog vozila od drugog fizičkog lica sada vrlo jednostavno mogu sami da dobiju tačno obračunat iznos poreza elektronskim putem kroz četiri jednostavna koraka, a nakon unetih ličnih i podataka sa saobraćajne dozvole. Pomenuti iznos građani odmah mogu i da plate na portalu putem kartice ili da generišu uplatnicu za plaćanje e-bankingom, odnosno skeniranje QR koda, a takođe imaju opciju i da odštampaju uplatnicu i obavezu izmire na šalteru pošte ili banke.

 

''Nova usluga omogućena je izmenama Zakona o porezima na imovinu koje su u primeni od 31. marta 2022. godine i kojima je ukinut jedan korak u postupku kupoprodaje. Građani prilikom kupoprodaje od fizičkog lica više ne dolaze u Poresku upravu kako bi pribavili rešenje o visini poreza već porez mogu da obračunaju i plate elektronski, na portalu Plati. Nakon overe potpisa na ugovoru kod javnih beležnika, kupac može otići pravo na šalter MUP-a, kako bi podneo zahtev za novu saobraćajnu dozvolu'', navode u Poreskoj upravi.

 

Kako kupci obračunavaju i plaćaju porez?

Za plaćanje poreza građani ne moraju da budu registrovani na Portalu eUprava, već je dovoljno samo da unesu podatke, kao što su ime i prezime, JMBG i adresa prebivališta i tri podatka sa saobraćajne dozvole - registarsku oznaku vozila, broj registra i serijski broj saobraćajne dozvole. Oni koji još nisu počeli da koriste elektronske usluge i portal Plati, popunjene uplatnice mogu da dobiju na šalterima MUP-a, Poreske uprave i Pošte. Usluga je dostupna samo kod kupoprodaje između dva fizička lica, koja nisu obveznici PDV, osim za prenose prava na vozilima za koja se može ostvariti poresko oslobođenje, kao što su ambulantno vozilo, putničko vozilo za obuku kandidata za vozače sa ugrađenim duplim nožnim komandama, putničko vozilo registrovano za taksi delatnost i putničko vozilo za rent-a-car.

 

Izmenom Zakona o porezima na imovinu sa primenom od 31. marta 2022. propisan je postupak utvrđivanja poreske osnovice, pri čemu je kupac obveznik poreza na prenos apsolutnih prava prilikom prenosa prava vlasništva nad polovnim motornim vozilima Korišćenjem nove elektronske usluge specijalizovani softver obračunava iznos poreza na osnovu nekoliko elemenata, u skladu sa Zakonom - snaga, zapremina motora i starost vozila, i generiše personalizovanu uplatnicu koju kupac odmah može da plati online ili na najbližem šalteru. Plaćanje online je omogućeno platnim karticama, eNovcem ili očitavanjem QR koda. U Poreskoj upravi napominju da se prilikom online plaćanja vrši instant prenos sredstava i službenici odmah mogu da vide uplatu, pa je moguće već u roku od nekoliko minuta realizovati i celokupan prenos vlasništva nad vozilom i podneti zahtev za saobraćajnu dozvolu na šalteru MUP-a.

 

Kod drugih oblika plaćanja uplata sredstava može biti vidljiva tek narednog dana ukoliko je izvršena po isteku radnog vremena banke. U tom slučaju prilikom odlaska na šalter MUP-a radi podnošenja zahteva za prenos vlasništva i izdavanje saobraćajne dozvole potrebno je odneti i potvrdu o uplati. Uslugu generisanja uplatnice umesto građana mogu da izvrše i službenici na šalterima Pošte, Poreske uprave ili MUP-a. U tom slučaju, pri podnošenju zahteva za prenos vlasništva i izdavanje saobraćajne dozvole na šalterima MUP-a potrebno je podneti i dokaz o plaćanju poreza.

 

Porez na prenos apsolutnih prava kod pravnih lica i dalje uz rešenje PU

Poreska uprava će i ubuduće porez na prenos apsolutnih prava na polovnim motornim vozilima između pravnih lica, odnosno između pravnog i fizičkog lica, kao i porez na nasleđe i poklon, utvrđivati rešenjem. Takođe, oslobađanje poreza na prenos za auto-škole, taksi prevoznike, rent-a-car vozila i vozila hitne pomoći, utvrđivaće Poreska uprava rešenjem na isti način kao i do sada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš me interesuje ko i u kom trenutku vrši proveru obračuna... Šta me sprečava da 'pogrešno' izračunam i platim jednu nulu manje  :innocent:

 

Direttore, imaš li neki insajder info?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa oni ti izracunaju na osnovu starosti, snage i zapremine modela. I ranije je bilo tako, porez se placao svakako na vecu sumu (onu iz kupoprodajnog ugovora ili po kataloskoj vrednosti).

Ako probas da umanjis putem kupoprodajnog ugovora, isla je kataloska cifra. Verujem da i za ostalo vrlo lako prekontrolisu (inicijalni podaci za obracun i ono sto ce stajati u saobracajnoj).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ček, ček, nema "oni" više, tj. bar više ne mora da ih bude.

 

Sada ja kao kupac sam mogu da izračunam iznos poreza, popunim uplatnicu i platim, i policiji dam kopiju uplatnice kao dokaz o izvršenom plaćanju poreza na prenos. Čisto sumnjam da će policijske šalteruše da proveravaju da li je plaćeni iznos u skladu sa formulom za izračunavanje i generalijama vozila... A možda i hoće  :huh:

 

Probaću ja pa javim svakako   :devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i mene zanima kako ce funkcionisati, mozda postoji neka provera u MUP-u prilikom registracije da odmah provere prema podacima vozila i onog sto si uplatio da li se slaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trazice auto na uvid pa onda sazovu sednicu da izvecaju da li je mozda to Punto EX, ELX, Dynamic ili Classic i na kraju donesu neku kvazi odluku kroz metar dana u kojoj tupe i prodaju muda za bubrege koje ti, kao uvazeni prodavac, moras da platis i nama naplatis :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko mozda imao situaciju da dobije kaznu za neki prekrsaj, posle prodaje auta?

Kupac prethodne Astre je napravio prekrsaj 10 dana po potpisivanju KP ugovora, dok se ocigledno auto jos uvek vodio na mene tj dok nisu bili gotovi svi papiri za novu saobracajnu.

Ja se teretim kao lice koji policiji nije dostavilo na vreme dokaz ko je upravljao autom u tom trenutku.

Naravno postar je pokusao isporuku, a posto navodno nikog nije bilo kuci pismo je ostavljeno u postanskom sanducetu. (Nista nije nadjeno u sanducetu)

Dobio sam poziv da se javim prekrsajnom sudiji, ili da odem da priznam ne znam ni ja sta.
Uglavnom, kazna je od 15-30k za to sto sam ostao neobavesten.
Neki predlog sta pametno uciniti?

Da li da odem kod prekrsajnog sudije i probam da objasnim celu situaciju i mozda se izvucem( u sta sumnjam), ili da odem i priznam krivicu i dobijem verovatno minimalan iznos, pretpostavljam 7.5k?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da te terete za nedostavljanje podataka o licu ukoliko niko nije potpisao dostavu. To se ne ostavlja tek tako i neophodan je potpis (i pečat ukoliko je pravno lice). Traži dokaz o isporuci pošiljke na uvid. Ukoliko ne postoji, nama advokat to obara na keca.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...