Jump to content
FAS Goran
Lanmi

Papirološki problem nakon prodaje auta? / Ovlašćenje da ili ne?

Recommended Posts

Samo cepajte sa ovlascenjima, ljudi ovde pisu iskljucivo dobronamerno, a ne da bi se pravili pametni ili nekoga terali na bilo sta.

A postoji gomila primera kasnijih problema, ispisano ih je ko zna koliko i ovde na forumu za ovih skoro 9 godina...

Meni je prvo i osnovno uraditi prevod po kupoprodaji, nema da te boli glooova :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad, problem je što naš čovek ima 2000e, gleda kola od 2300, pa kad mu prodavac spusti za 100, on pozajmi još 200 i kupi auto. Onda nema za prenos, vozi sa ćelavim zimskim gumama, ne uradi mali servis i nada se da je ono što je upisano u vezi velikog servisa uradjeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bili smo jutros u osiguranju, jer mi bilo sumnjivo zašto meni isplaćuju odštetu kad ovlašćenje postoji, da se žali lik koji je uzeo auto i kad smo im gurnuli ovlašćenje pod nos, onda su pristali da isplate njemu lično na račun, inače da nismo otišli ladno bi pare legle meni!

Dal je bio negde propust, ne znam, i ako smo preko telefona dan ranije pričali sa devojkom iz osiguravajuće kuće da imamo ovlašćenje, nije to uvažila!

Eto, to je epilog!

Da bi mirno spavali prepišite odmah auto na sebe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprez pri prodaji automobila, odmah overite kupoprodajni ugovor

 

bezbednost%20novac.jpg

 

Pred sudom je veliki broj slučajeva gde su ljudi koji su zaista prodali automobil tuženi od strane Parking servisa, osiguravajućih društava, trećih lica, samo zbog toga što se zvanično u evidenciji MUP-a vode kao vlasnici, izjavio je direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović. ''Vode se kao vlasnici iako vlasnici po slovu zakona nisu, a da li će oni uspeti u tim postupcima ili ne, to je pitanje, ali u svakom slučaju, sve te muke, glavobolje, ne bi imali da su odmah po otuđenju overili odgovarajući ugovor'', rekao je Okanović. Kaže da se mnogi koji prodaju motorno vozilo, ne odluče odmah da overe ugovor o kupoprodaji u opštini ili kod notara, već obično, na molbu kupca, odlože to na neki vremenski period i stvar, po njihovom mišljenju, rešavaju tako što daju punomoćje za upravljanje, prenos i prodaju vozila kupcu.

 

Ipak, to u praksi može stvoriti velike probleme, naglašava Okanović i objašnjava da, ukoliko je osoba i dalje registrovana kao vlasnik u evidenciji MUP-a, može da se suoči sa time da dobije od privatnog izvršioca nalog da uplati određeni novčani iznos i neće joj u tom trenutku puno pomoći to što zaista i nije vlasnik, već će protiv nje ići postupak izvršenja i moraće da plati. ''Prvo se može imati problem sa neplaćenim parking-kartama, a sistem prinudnog izvršenja, odnosno naplate parking-karata prilično je automatizovan i neće biti od značaja što zaista niste vlasnik, već će privatni izvršilac sprovesti protiv vas postupak izvršenja uz vašu volju ili protiv nje, bez obzira na činjenicu što ste vozilo faktički prodali'', rekao je Okanović. Takođe, kako naglašava, problem može biti i što u poslednje vreme ima sve više kamera za automatski video-nadzor prekršaja i ukoliko vozilom koje je prodato, a nije sklopljen kupoprodajni ugovor, bude učinjen takav prekršaj, može se prekršajno odgovarati. Okanović ističe da je možda najveći problem ukoliko neko vozilom koje se i dalje vodi u MUP-u kao da je prethodnog vlasnika izazove saobraćajnu nezgodu, napusti lice mesta, pobegne, ili ima nedozvoljenu količinu alkohola u krvi, osiguravajuće društvo, koje plati kompletnu štetu koja može biti višemilionska, zahtevaće tu štetu od onog ko je upravljao vozilom, ali i od zvaničnog vlasnika vozila. ''To je zato što naši propisi obavezuju vlasnika da odgovara za štetu koja je nastala, bez obzira na to da li vlasnik ima veze sa štetnom radnjom ili ne. Sve u svemu, mnogo glavobolje i mnogo problema možete imati ukoliko odmah po otuđenju vozila ne overite odgovarajući ugovor u opštini ili kod notara i time imate jasan dokaz da ste vozilo otuđili i imate tačno taj datum'', podvukao je Okanović.

 

Prema saznanjima Komiteta za bezbednost saobraćaja, oko 50 odsto prodavaca se odluči da ne izvrši odmah zaključenje ugovora i overu u opštini i to se obično čini na molbu kupaca, kako bi oni uštedeli nešto i kako bi se odložilo plaćanje poreza, s tim što je kod nas, porez na prenos vlasništva nad motornim vozilom 2.5 odsto od kataloške vrednosti vozila. ''Moram da kažem da kataloška vrednost vozila u stvarnosti zaista odgovara cenama koje su na našem tržištu. U pokušaju da se neki troškovi izbegnu ili odlože, a zaista nisu veliki u odnosu na cenu vozila i u odnosu na sve muke koje mogu nastati, odmah po otuđenju vozila treba zaključiti i overiti odgovarajući ugovor'', kaže Okanović. Petar Stakić sa portala Polovni automobili kaže da je kupoprodajni ugovor veoma bitan i da je upravo zato na njegovom sajtu stavljen primer tog ugovora, da svako ko nije vičan pravu može da ga preuzme i prilagodi svojoj situaciji, ali da su osnovne odredbe tu. ''U njemu se nalaze najbitnije stavke, poput stanja automobila, uslova plaćanja, dogovora'', rekao je Stakić i dodao da je porez na prenos vlasništva nad motornim vozilom 2.5 odsto od kataloške vrednosti vozila. Kako je istakao, AMSS ažurira i revidira katalog svakih nekoliko meseci, ''tu može da bude nekih poboljšanja'', ali smatra da cene u tom katalogu nisu nerealne. Stakić smatra da ljudi koji izbegavaju da naprave kupoprodajni ugovor to verovatno rade zbog poreza, ali naglašava da, s druge strane, zato nemaju nikakvu pravnu zaštitu i ako ih neko na neki način prevari, neće moći da pokažu da su kupili auto. ''Verovatno su dali novac na ruke, nemaju nikakav dokaz i pred sudom nemaju nikakav dokument. Ugovor je taj koji štiti i jednu i drugu stranu, obe strane su saglasne s tim što piše u ugovoru, a ako se prekrše neke njegove odredbe, validan je dokument pred sudom'', rekao je Stakić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove jeseni promena sadašnjeg postupka prenosa vlasništva nad vozilom

 

176341-registracija.jpg

 

Kako piše SAT, ove jeseni trebalo bi da bude promenjen sadašnji postupak prenosa vlasništva nad vozilom koji sada, zbog komplikovane procedure plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava traje i po nedelju dana. Ubuduće bi sve trebalo da bude gotovo za pet minuta i košta upola manje, a ukoliko novi sistem bude radio onako kako se očekuje, na sličan način bi se moglo rešiti i nešto što se tiče svih vozača i što se već dugo najavljuje, a što do sada nije rešeno. Kupci polovnih automobila već godinama u Srbiji gube vreme i nerve zbog nepotrebne i opterećujuće birokratije, a sve zbog načina na koji se, eto i u 2018. godini još uvek izmiruje porez na prenos apsolutnih prava u iznosu od dva i po posto od vrednosti vozila.

 

Podsećamo, kupoprodajni ugovor se najpre mora overiti kod notara, gde se inače ne može doći bez prethodnog zakazivanja i čekanja, a samo jedna overa košta 1.600 dinara. Zatim treba otići u poresku upravu na opštini prodavca i podneti zahtev za obračun iznosa poreza. Onda se, zavisno od opštine, čeka još jedno pet do sedam dana na rešenje o porezu, a sve to u eri bežičnog interneta i savremenih tehnologija. Kada se pošalje rešenje, i izmire sve obaveze, i dalje nije kraj. Novi vlasnik mora da sačeka još koji dan dok uplata ne bude proknjižena da bi najzad mogao da dobije pečat da je porez plaćen, a onda, na kraju treba da ode u MUP i prebaci vozilo na svoje ime. Godišnje se izvrši 200.000 prenosa vlasništva vozila u Srbiji.

 

Kako bi trebalo da bude

Sve ovo može da bude mnogo brže i kraće i da se završi na jednom šalteru, a samim tim da mnogo manje košta. Trenutno samo overa notara pečatom košta 1.600 dinara. To bi mogao da radi ovlašćeni policijski službenik, i nakon toga samo da unese broj šasije iz saobraćajne dozvole u sistem. Time bi softver momentalno proračunao vrednost vozila i procenat od dva i po posto koji treba uplatiti na račun Poreske uprave, i nakon toga bi odmah tu, na šalteru mogao da overi kupoprodajni ugovor i preregistruje vozilo na svoje ime. Pregovori oko uspostavljanja ovakvog sistema su u toku. Tada će kupac vozila platiti 100 ili 200 dinara za overu, što je osam puta manje nego sada.

 

Sve na klik

Da bi sve ovo bilo moguće, potrebno je napraviti sistem za obračun poreza na osnovu vrednosti vozila, ali brži i jednostavniji od postojećeg. Tako nešto nije nerealno i moglo bi da se napravi već ove godine. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ko ima ovlascenje moze da da ovlascenje nekom drugom? Citao sam negde da mozes sa ovlascenjem da registrujes, ovlascujes drugo lice itd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mozes da das ovlascenje drugom. Mozes da uradis sve sto je napisano na ovlascenju. Tipa, prodas, preneses, registrujes, itd ali mora biti napisano.

Da ti ovlastis drugog da to uradi na autu na kojem ti imas ovlascenje ne moze.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti bez godišta i datuma prve registracije ne može reći ni poreska uprava!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna koliko puta savetovano da se odradi prenos, objasnjeno zasto, sa konkretnim primerima problema kada to nije uradjeno.

1 hour ago, Pluto said:

Ako neko zna koliko je prenos za GPa 1.3 mjet bilo bi super da mi kaze :D

2007 su i jedno i drugo

Minimalna kataloska vrednost Vaseg vozila je: 203.374,69
Maksimalna kataloska vrednost Vaseg vozila je: 339.722,94

Minimalna ocekivana vrednost poreza je: 5.084,37
Maksimalna ocekivana vrednost poreza je: 8.493,07

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala [mention=205]Ivan[/mention] -e, za 1.9 je oko 100e. Pretpostavio sam da je oko 6000 din.

Sto se tice prvog dela posta, prosao sam ovu temu jos kod prvog automobila. Nego sam prvo gume nabavio, onda je usledila registracija i na kraju je otislo kvacilo, uskoro moraju nosaci da se menjaju. Za jednog studenta to je dobar trosak

Na sve to, poskupelo gorivo!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Pitam zato sto npr. u BG, a verujem i dosta mesta u SRB, samo vlasnik moze da odjavi tablice u SUP-u, sa ovlascenjem nema odjave tablica. 

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tablice mogu da se zadrze samo pod uslovom da su i prodavac i kupac sa istog registracionog podrucja. U suprotnom, mora zamena,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Једино мало незгодно, ако идеш преко неке агенције, да временски ороче овлаштење које им дајеш, мени нису, па сам морао опет код нотара да поништим...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi savet :)

Uzeh neki auto, ništa nisam napravio još, auto registrovan do 13 septembra. 

Trebao bih tim autom ići u C. Goru ali ako pokrenem prenos vlasništva pa čekaj porez pa čekaj saobraćajnu,dugo traje... Ako uzmem ovlašćenje jel mogu ja posle sam da izvršim prenos na sebe,da ne cimam čoveka 2x

Koja je procedura :)

Prodavac ne pravi nikakav problem sa ovlašćenjem, valjda mu i odgovara da izbegne plaćanje poreza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes sa ovlascenjem samo proveri da li za CG mora kao za inostranstvo da se vadi u AMSS.

Za prenos vlasnistva samo kod notara odradis ovlascenje (mislim da je kostalo 2x180 din ili 2x360, tako mi nesto u glavi).

17 minutes ago, Djuk85 said:

Prodavac ne pravi nikakav problem sa ovlašćenjem, valjda mu i odgovara da izbegne plaćanje poreza. 

E porez za prenos vlasnistva (iliti apsolutnih prava od 2.5%) placas ti, ukoliko se niste drugacije dogovorili :) koliko znam, uglavnom to placa kupac ukoliko se ne dogovori sa prodavcem.

U zakonu stoji da je prodavac taj koji placa porez za prenos vlasnistva vozila a da je kupac taj koji ce obezbediti da taj novac bude i uplacen (parafraziram, citao sam kad sam uzimao ja auto).

Zato se svede da ovaj porez placa kupac (cak postoji i naznaceno u pojedinim verzijama kupoprodajnog ugovora).

Po zakonu, 15 dana nakon kupoprodaje, porez mora biti uplacen (u praksi to i nije tako, ali nije ni problem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porez kod prenosa plaća uvek kupac a ne prodavac, zato se on i ne buni
Meni rekoše da sa ovlašćenjem ne može preko pa sam u AMSS izvadio međunarodnu saobraćajnu dozvolu.
Što mi je i logično na primer za grčku jer kako on da zna šta piše kada je ovlašćenje na srpskom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Crnu Goru može sa ovlašćenjem od notara koliko ja znam...znaju srpski još uvek

Porez nije problem, zanimalo me samo dal ja mogu posle sam prevesti auto na sebe bez prodavca...tako mi je najmanje cimanje..

 

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Cg ne treba nista generalno, meni saobracajna istekla prosle god, ovlascenje imam staro 7god :D mislim trebalo bi da imas obicno ovlascenje makar, ne mora medjunarodno iz Amss kao za Gr npr

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami, ne znam..kada sam Punta prodavao, covek se kuno/jamcio/stagod da ce on izvrsiti placanje prenosa (ja sam insistirao da platim iako sam prodavac, da bi mi savest bila mirna) da bi na kraju ispalo da nije ni osiguranje preneo a kamoli nesto vise. To sam saznao jer mi na kicnu adresu stiglo iz osiguranja Delta Dj.ako imam informacije o sudaru od tad i tad da dostavim informacije i dokumentaciju u roku od 3 (tri) dana.. Bila subota pa sve kopirao i pravo u Delta City jer im ekspozitura radi vikendom + odgovor na e-mail sa svim tim, da budem siguran da ce je dobiti. Gratis na sve to sto sam u ponedeljak isao na godisnji. Sta je moglo biti...ne znam i ne zanima me vise.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...