Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Počinje nova sezona

Recommended Posts

gledao trku na YT odlicna trka,sjajni Rins,kao i Markez mladji i Zoan Mir koji je sad vodeci u generalnom

Kvartararo pao skoro na posledje mesto,valjda nije mogao da izdrzi zbog pada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pol za senzacionalnog Nakagamija u Aragonu

 

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač LCR Honde Takaki Nakagami došao je prve pol pozicije u kraljevskoj klasi, pošto je trijumfovao u kvalifikacijama pred 11. trku sezone Moto GP šampionata, Veliku nagradu Teruela. Japanac je pet puta bio pol poziciji u Moto2 kategoriji, poslednji put u Japanu 2017. godine. U Aragonu je, inače, postao prvi predstavnik svoje zemlje koji je bio najbrži u kvalifikacijama u najjačoj kategoriji još od od Makota Tamade 2004. godine.

 

Nakagami je od početka drugog trkačkog vikenda na stazi ''Motorlend'' bio impresivan, a u istom stilu je nastavio u kvalifikacijama. Pol poziciju je osvojio krugom od 1:46:882 minuta, sa 63 hiljaditinke prednosti u odnosu na Franka Morbidelija na Petronas Yamahi. Pored njih dvojice u prvom redu na startu trke naći će se i vozač Suzukija Aleks Rins, koji je bio više od dve i po desetinke iza Japanca. Pored senzacionalnog Nakagamija, kvalifikacije u Aragonu obeležili su ne tako dobri rezultati vodećih u generalnom plasmanu. Prvoplasirani Đoan Mir je imao tek 12. vreme, dok je njegov glavni rival u borbi za titulu Fabio Kvartararo imao šesto vreme.

 

Između najbolje trojice i Kvatarara, koji je bio 444 hiljaditih delova sekunde iza Nakagamija, našli su se vozač Yamahe Maverik Vinjales i Žoan Zarko iz Avintije. Sedmoplasirani Pol Espargaro, koji vozi za KTM, imao je više od šest desetinki zaostatka u odnosu na osvajača pol pozicije, a sledili su ga drugi vozač LCR Honde Kal Kračlou i dvojac Teh3 KTM tima Iker Lekuona i Migel Oliveira. Mir je bio poslednji u drugom delu kvalifikacija, a ispred njega se našao i junak prošlonedeljne Velike nagrade Aragona Aleks Markes, koji je morao da se zadovolji 11. mesto. Još gore kvalifikacije od Kvartarara i Mira imao je vozač Dukatija Andrea Doviciozo, koji će u nedelju startovati sa 17. mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morbideli bez greške, borba za titulu sve neizvesnija

 

motogp001.jpg

 

Franko Morbideli trijumfovao je na Velikoj nagradi Teruela, 11. trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata. Italijanski motociklista je na stazi ''Motorlend'' došao do druge pobede ove sezone, ujedno i u kraljevskoj klasi, a 10. u karijeri. Drugo mesto, sa dve sekunde zaostatka, zauzeo je Aleks Rins na Suzukiju, dok je treće mesto pripalo njegovom timskom kolegi Đoanu Miru, koji je bio još tri sekunde dalje.

 

Morbideli je na drugoj trci u Aragonu vodio tokom skoro cele trke, sa izuzetkom prvih nekoliko krivina, kada je čelnu poziciju držao Takaki Nakagami na LCR Hondi. Japanac je poveo sa pol pozicije, ali je napravio veliku grešku i izleteo sa staze, u trenutku kada su ga pratili vozač Petronas Jamahe i Rins. Nije mnogo vremena bilo potrebno Morbideliju i Rinsu da se odvoje od rivala, a dugo je razlika između njih dvojice bila manja od pola sekunde. Međutim, Italijan je pojačao ritam u poslednjih nekoliko krugova, odvojio se na više od sekunde i više se nije osvrtao. Rins tako nije ni dobio priliku da pokuša da ga ugrozi, a njegovo drugo mesto nijednog trenutka nije dovedeno u pitanje. U ranoj fazi trke treću poziciju držao je Žoan Zarko iz Avintije, ali je on izgubio bitku sa Mirom, koji se sjajno probio posle starta sa 12. pozicije. Vozač Suzukija je vodio odlične borbe sa vozačem Repsol Honde Aleksom Markesom, kao i Maverikom Vinjalesom i Fabiom Kvartrarom na Jamahama, ali bolje od treće pozicije nije mogao. Markes se odlično držao u bici za podijum u prvoj polovini trke, da bi onda napravio grešku i izleteo sa staze.

 

Na najbolji način to je iskoristio vozač KTM Racinga Pol Espargaro, koji je na kraju bio najbolji među ostalima na četvrtoj poziciji, ispred Zarka. Šesti je bio Migel Oliveira, koji brani boje Teh3 KTM tima, dok su Vinjales i Kvartararo zauzeli tek sedmo i osmo mesto, pošto nijednog trenutka nisu uspeli da pronađu pravi ritam. Najbolju desetoricu kompletirali su drugi vozač Teh3 tima Iker Lekuona i Danilo Petruči na Dukatiju. Drugi vozač fabričkog Dukatija Andrea Doviciozo zauzeo je tek 13. mesto, pošto je u jednom trenutku uspeo da se probije među prvih osam, ali je napravio grešku, otišao široko i izgubio nekoliko pozicija. Između dvojice vozača Dukatija našli su se Kal Kračlou i Štefan Bradl na Hondama, bodove su osvojili i Tito Rabat i Bredli Smit.

 

Pored Nakagamijevog i Markesovog izletanja, od incidenata treba izdvojiti onaj koji se desio u prvom krugu kada je Bred Binder otpozadi udario Džeka Milera i obojica su izleteli sa staze. Vozač Aprilije Aleš Espargaro se odlično držao među prvih deset pred poslednjih nekoliko krugova, ali je odustao zbog kvara, a pored staze je završio i Frančesko Banjaja. Ovonedeljnu trku propustili su još aktuelni šampion Mark Markes, zbog povrede, i Valentino Rosi, koji je pozitivan na koronavirus.

Mir je zahvaljujući trećem mestu povećao svoju prednost u odnosu na glavne rivale u generalnom plasmanu, ali je tri trke pre kraja sezone borba za titulu sve neizvesnija. Vozač Suzukija drži prvu poziciju u šampionatu sa 137 bodova, prati ga Kvartararo sa 14 manje, a treći je Vinjales sa 118. U konkurenciji su i dalje Morbideli sa 25 bodova zaostatka, dok Doviciozo ima 27 bodova manje.

 

Moto GP šampionat se nastavlja Velikom nagradom Evrope na stazi ''Rikardo Tormo'' 8. novembra.

 

Espeleta: Portugal i Valensija po planu

 

Prvi čovek Dorne Karmelo Espeleta kaže da trenutno nema nikakvih problema da se aktuelna sezona u MotoGP šampioantu privede kraju. Posle Velike nagrade Teruela, ostale su još samo tri trke u Moto GP šampionatu. Voziće se dva puta u Valenisiji, za Veliku nagradu Evrope i Veliku nagradu Valensije, kao i u Portimau gde će se sezona završiti Velikom nagradom Portugala. Situacija sa virusom korona je sve teža, a prvi čovek Dorne Karmelo Espeleta kaže da za MotoGP to nije problem.

 

''U ovom trenutku se ništa ne menja, vanredno stanje u Španiji u principu ne utiče na nas. Radimo tokom trke i ako i bude zabrane kretanja posle 22 časa do jutra, to na nas ne utiče. Trenutno možemo da nastavimo. Blisko sarađujemo sa vlastima u svakom gradu i trnurno nemamo informacija o policijskom času'', kazao je Espeleta koji kaže da MotoGP ima protikol za Covid-19 i da šampionat može bezbedno da se nastavi. ''Situacija je ista kakvu smo predložili na početku. Kontrolišemo slučajeve, bilo ih je u Ausriji, a kasnije ih je bilo koji su ostali kod kuće. Najvažnije je da kroz testove koje radimo možemo da kontrolišemo sve i da znamo kakva je situacija. Ne vidimo nikakve probleme u budućnosti, ali ponavljam, radimo sa vlastima. Preostaju Valensija i Portimao i trenutno nismo dobili nikakve primedbe'', dodaje Espeleta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valentino Rosi opet pozitivan, ako zatreba menjaće ga Gerlof

 

204853-rosi.jpg

 

Maverik Vinjales raduje se trci u Valensiji predstojećeg vikenda, dok Valentino Rosi još uvek čeka negativne testove na koronavirus. Ukoliko ih ne dobije na vreme zameniće ga Geret Gerlof. U vikendu pred nama najbrži dvotočkaši se vraćaju u akciju u Valensiji na Rikardo Tormo stazi gde će Maverik Vinjales svakako biti na svojoj Yamahi. Pitanje je da li će se na stazu vratiti Valentino Rosi koji je pred prethodnu trku bio pozitivan na koronavirus, a pozitivan rezultat dobio je i na novom testiranju u utorak. Kako bi se ''Doktor'' vratio na stazu potrebno je da do petka dobije dva negativna PCR testa u razmaku od 48 sati. Ukoliko to ne bude slučaj, Rosija će na stazi zameniti Geret Gerlof.

 

''Ovaj virus je veoma komplikovan i ozbiljan. Dva dana sam se osećao loše, nakon toga sam već za nekoliko dana bio potpuno dobro, na svojih 100%. Bio sam u izolaciji kod kuće sve vreme i pratio sam savete lekara. Ovo je veoma tužna i teška situacija, ali kako je tako je. Nažalost, juče (3. novembra) imao sam novi test i on je bio pozitivan, kao i svi prethodni. Srećom, imam još dve šanse da se u petak vratim na stazu jer se osećam dobro i zapravo jedva čekam da ponovo sednem na motor i da se vidim sa svojim timom. Nadam se da će sledeći test biti negativan jer sam već propustio dve trke'', rekao je Rosi.

 

Gerlof kaže da je veoma srećan što ga je Yamaha uzela u razmatranje u ovoj situaciji. ''Ova godina je za mene već bila kao neka velika avantura, a ovo bi bilo kao šlag na torti. San mi je da vozim fabričku Yamahu još od kada sam počeo da se trkam pre mnogo godina. Sa druge strane izuzetno mi je žao što do toga dolazi u ovim uslovima i situacije u kojoj se našao Valentino'', kaže Gerlof.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez kazni za vozače, Yamahi oduzeti timski bodovi

 

Yamaha 2020 MotoGP.jpg

 

Nakon što je u četvrtak tokom dana objavljeno da je Yamaha pod istragom zbog korišćenja nedozvoljenih ventila na svojim M1 motorima na prvoj trci sezone u Herezu, Sajmon Paterson objavio je i kaznu koja je izrečena Yamahi. Iako je najavljivano da bi i vozači Jamahe mogli da ostanu bez osvojenih poena, to nije deo kazne.

Yamahi će biti oduzeto 50 konstruktorskih bodova, Monster Energy Yamaha ostaće bez 20 timskih poena, a Petronas Yamaha bez 37. Fabio Kvartararo je trenutno drugi u generalnom plasmanu, sa 14 bodova manje od Đoana Mira sa 75 bodova na raspolaganju do kraja sezone. Maverik Vinjales na trećem mestu zaostaje za vodećim 19 bodova, Franko Morbideli ima 25 bodova manje od Mira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valentino Rosi konačno negativan, spreman za FP1?

 

Valentino-Rosi 2.jpg

 

Valentino Rosi bi mogao da vozi na predstojećoj trci MotoGP klase u Valensiji, a od toga ga deli još samo jedan negativan test na koronu.

Rosi je prethodno bio pozitivan, a da bi vozio na Velikoj nagradi Evrope potrebna su mu dva negativna testa u roku od 48 sati. Italijan je već bio negativan na prvom testu, a nezvanične informacije kažu da je drugi odradio u četvrtak i da bi u petak trebalo da dobije rezultate. Dobro obavešteni izveštač sa MotoGP događaja Sajmon Piterson objavio je na svom Tviter nalogu da je Rosi na putu za Španiju, što praktično znači da ako dobije negativan test, u petak će biti spreman za prvi slobodan trening. Ukoliko bude ponovo pozitivan, menjaće ga Geret Gerlof.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Espargaro ispred Rinsa do pola u Valensiji

 

189801-Pol-Espargaro.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač KTM Racinga Pol Espargaro startovaće sa pol pozicije na Velikoj nagradi Evrope, 12. trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata. Španac je na stazi ''Rikardo Tormo'' upisao drugu pol poziciju ove sezone, a 19. u karijeri, u promenljivim uslovima krugom od 1:40.434. Mlađi od braće Espargaro je u borbi za najbolje startno mesto za 41 hiljaditinku pobedio Aleksa Rinsa na Suzukiju. Treće vreme imao je vozač LCR Honde Takaki Nakagami, koji je bio devet desetinki iza Espargara.

 

Kvalifikacije u Valensiji su bile izuzetno uzbudljive, a Espargaro je svoj najbolji krug ostvario nekoliko minuta pre samog finiša. Najbliži tome da ga ugrozi bio je Žoan Zarko iz Avintije, ali je njega koštalo izletanje Nakagamija, zbog čega je morao da uspori. Zarko je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred vodećeg u generalnom plasmanu Đoana Mira i vozača Pramak Dukatija Džek Miler. Australijanac je imao poprilično nonšalantan pristup kvalifikacijama, pošto je polovinu presedeo u garaži, ali nije mogao bolje od šeste pozicije. Sedmi je bio Aleš Espargaro na Apriliji, ispred vozača Teh3 KTM tima Migela Oliveire, a prvu desetoricu kompletirali su Franko Morbideli i Bred Binder. Mirov glavni konkurent u borbi za titulu Fabio Kvartararo iz Petronas Jamahe poprilično se mučio na stazi koja se sušila posle kiše i zauzeo je tek 11. mesto, ispred vozača Dukatija Andree Dovicioza. Pred poslednje tri trke sezone Mir ima 14 bodova više od Kvartarara, a 19 od Maverika Vinjalesa iz Jamahe, dok je Morbideli četvrti sa 25 bodova manje od vozača Suzukija.

 

Vinjales je kvalifikacije završio na 15. mestu, ali će startovati iz pitlejna, pošto koristi šestu pogonsku jedinicu, a tokom jedne sezone ih je dozvoljeno pet. Njegov timski kolega Valentino Rosi, koji se na stazi našao tek za treći trening, pošto je u poslednje dve i po nedelje bio pozitivan na koronavirus, imao je 18. vreme. ''Doktor'' će startovati kao 17. iza dvojca Repsol Honde Štefana Bradla i Aleksa Markesa, Kala Kračloua na LCR Hondi i Frančeska Banjaje iz Pramak Dukatija. Trka za Veliku nagradu Evrope u kraljevskoj klasi startuje u nedelju u 14 časova i možete da je pratite na Sport Klubu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mir prvencem stigao na korak do titule

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač Suzukija Đoan Mir ostvario je prvu pobedu u kraljevskoj klasi, pošto je trijumfovao na Velikoj nagradi Evrope, 12. trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata, i dve trke pre kraja sezone stigao nadomak osvajanja titule. Mir je na stazi ''Rikardo Tormo'' stigao do 12. pobede u karijeri, prve od Velike nagrade Malezije 2017, kada je osvojio titulu u Moto3 kategoriji. Ujedno je postao i deveti različiti  pobednik ove godine. Mladom Špancu je najbliži bio njegov timski kolega Aleks Rins, a njih dvojica su Suzukiju doneli prvi dvostruki trijumf od Velike nagrade Nemačke 1982. godine. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se vozač KTM Racinga Pol Espargaro. Zahvaljujući pobedi, ali i potpunoj katastrofi svojih glavnih rivala u borbi za titulu, Mir će već narednog vikenda na Velikoj nagradi Valensije imati priliku da postane prvi šampion na Suzukiju posle 20 godina i Kenija Robertsa juniora. 23-godišnji Španac ima 37 bodova više od vozača Petronas Yamahe Fabija Kvartarara i svog timskog kolege, a 41 od Maverika Vinjalesa iz Yamahe.

 

 

Velika nagrada Valensije nije pružila veliku borbu za pobedu, ali je bila i te kako uzbudljiva. Espargaro je bio taj koji je poveo od starta, ispred Rinsa, koji je preuzeo vođstvo u drugom krugu. Dva kruga su bila potrebna da se i Mir nađe ispred vozača KTM Racinga, a njih trojica su se brzo odvojili od ostalih rivala, da bi najstariji od trojice Španaca malo posustao u borbi sa dvojcem Suzukija. Mir je odlučujući manevar izveo 11 krugova pre kraja, kada je iskoristio to što je Rins otišao preširoko i od tada je postepeno povećavao razliku. Na kraju je dvojicu vozača Suzukija delilo šest i po desetinki, dok je Espargaro bio još pola sekunde dalje. Najbolju trojicu sledio je Takaki Nakagami na LCR Hondi, koji je u finišu počeo da smanjuje zaostatak, ali mu je ponestalo vremena da bi se umešao u borbu za podijum.

 

Pored Mirovog prvenca, trku je obeležila i potpuna katastrofa Yamahe. Kvartararo je napravio veliku grešku i izleteo sa staze u prvom krugu, bukvalno paralelno sa Alešom Espargarom na Apriliji koji je bio tik pored njega, ali je uspeo da se vrati u trku. Mladi Francuz, međutim, nije mogao bolje od 14. pozicije, tri mesta iza svog timskog kolege Franka Morbidelija, a jedno iza Vinjalesa, koji je startovao iz pitlejna jer je koristio šestu pogonsku jedinicu, a dozvoljeno ih je pet. Loš dan za Yamahu upotpunilo je odustajanje devetostrukog svetskog šampiona Valentina Rosija zbog kvara na motoru.

 

 

A što se tiče borbe u sredini poretka, daleko iza Nakagamija, tačnije šest sekundi iza njega, našao se Migel Oliveira iz Teh3 KTM tima, ispred vozača Pramak Dukatija Džeka Milera i Breda Bindera, koji vozi za KTM. Južnoafrikanac je čak odradio kaznu dugog kruga zbog incidenta na prethodnoj trci, a bio je šest i po desetinki ispred Andree Dovicioza na Dukatiju. Najbolju desetoricu kompletirali su Žoan Zarko iz Avintije i drugi vozač fabričkog Dukatija Danilo Petruči. Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se već narednog vikenda Velikom nagradom Valensije, koja će takođe biti vožena na stazi ''Rikardo Tormo''.

 

Mir: Pobeda u savršenom trenutku

 

Đoan Mir blistao je od sreće posle trijumfa na Velikoj nagradi Evrope na stazi u Potrugalu u Moto GP šampionatu. Mladi 23-godišnji Španac stekao je 37 bodova prednosti u generalnom plasmanu u odnosu na prvog pratioca Fabija Kvartarara. Dve trke pre kraja nalazi se na korak od titule. ''Ne mogu da opišem koliko sam zadovoljan. Pobeda u kraljevskoj klasi mi je nedostajala i došla je u savršenom trenutku. Tim Suzukija je uradio neverovatan posao. Osećao sam se fenomenalno na motociklu tokom cele nedelje'', u dahu je rekao Mir. U narednoj trci koja se vozi u Valensiji, Mir je dovoljno da se popne na podijum i obezbedi titulu. Zanimljivo je da je on deveti vozač, koji je ove godine trijumfovao u Moto GP šampionatu. Španac je na dobrom putu da na tronu zameni sunarodnika Marka Markeza koji je osvojio prethodne četiri titule u kraljevskoj klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvezao Mir super trku,oba Suzukia odlična.I slabije klase odlične ponovo se zakuvao šampionat. Kad je objavljen najbrži krug Mira u trci pokazano je i prošlogodišnje najbrže  vreme Markeza koje je bolje više od pola sekunde.Nadam se da će bilo ko od ovih vozača moći da parira Markezu kad se vrati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markez odlučio: Ne vraća se pre 2021.

 

Mark-Markes mo.jpg

 

Repsol Honda potvrdila je u utorak da se Mark Markez neće vraćati na stazu pre početka sledeće sezone. Iako njegov oporavak ide u željenom pravcu, Mark Markes neće voziti na preostale dve trke u ovogodišnjoj sezoni. Uz konsultacije sa svojim timom, svima u Hondi i brojnim lekarima, Markez je odlučio da se ne vraća trkama ove godine.

Honda je potvrdila da će sezonu u njenom timu završiti Štefan Bradl. Takođe su istakli da su zadovoljni onim što su Bradl i Aleks Markes pokazali tokom ove sezone. ''Pre svega bih voleo da poželim Marku sve najbolje dok nastavlja sa svojim oporavkom, ali i da se zahvalim svima u Hondi na ukazanoj prilici. Od Le Mana smo mnogo napredovali, a mislim da sam i ja sam napredovao. Očekuje nas zanimljiv završetak sezone i veoma se radujem tome'', poručio je Bradl. Markez se povredio na prvoj trci sezone i od tada, nakon dve operacije, pokušava da se što pre vrati na stazu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doktor dva puta negativan i vozi u petak

 

Valentino-Rossi 2020.jpg

 

Valentino Rosi će biti u svojoj garaži u petak na slobodnim treninzima pred Veliku nagradu Valensije na stazi ''Rikardo Tormo''. On je imao lažno pozitivni test na virus korona i sa dva negativna je dobio zeleno svetlo da nastupi. U zvaničnom sapoštenju Yamahe stoji da je Valentino Rosi dva puta bio negativan na PCR testiranju posle testa na kom je bio, ispostavilo se, lažno pozitivan na virus korona. Rosi je Covid19 preležao još prošle nedelje, a prisustvo virusa mu je ustanovljeno pred trke u Aragonu. Valentino je vozio u subotu na treningu u Valensiji, bio je i na kvalifikacijama dok je na trci brzo završio već u petom krugu. Saopštenje Yamahe kaže da je Vale imao pozitivan test sa veoma malo partikula virusa u utorak 10. novembra, da bi uradio dva testa u razmaku od 24 časa koja su pokazala da prisustva virusa nema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valensija: Morbideliju pol, Mir tek 12, težak pad Markesa

 

 

Vozač Petronas Yamahe Franko Morbideli osvojio je pol poziciju pred Veliku nagradu Valensije, pretposlednju trku ovogodišnjeg Moto GP šampionata. Italijan je na stazi ''Rikardo Tormo'' došao do druge pol pozicije ove sezone, a osme u karijeri u vremenu od 1:30.191 minuta. U borbi za najbolje startno mesto Morbideli je za 96 hiljaditinki pobedio Džeka Milera na Pramak Dukatiju. Njima dvojici će se u prvom startnom redu pridružiti vozač LCR Honde Takaki Nakagami.

 

Još tokom trećeg trenininga vozač Petronas Yamahe je pokazao da ima ritam za pol poziciju, što je i potvrdio u finišu kvalifikacija. Do tada se veliki broj vozača smenjivao na čelu, ali je Morbideliju jedino Miler uspeo da pripreti u poslednjim trenucima. Sve vozače koji su učestvovali u drugom delu kvalifikacija delilo je osam desetinki, a Nakagamijev zaostatak u odnosu na osvajača pol pozicije bio je 222 hiljaditinke. Najbolju trojicu sledio je vozač Avintije Žoan Zarko, ispred Pola Espargara, koji vozi za KTM, i Maverika Vinjalesa na Jamahi. Sedmo vreme imao je vozač Aprilije Aleš Espargaro, koji je profitirao od praćenja Vinjalesa, a osmoplasiranog Frančeska Banjaju na Pramak Dukatiju pobedio je za 14 hiljaditih delova sekunde. Prvu desetoricu kompletirali su Bred Binder iz KTM rejsinga i vozač Teh3 KTM tima Migel Oliveira.

 

Pored fantastične borbe za pol poziciju, kvalifikacije je obeležilo i tek 12. mesto za vodećeg u generalnom plasmanu Đoana Mira. Vozač Suzukija u nedelju ima prvu priliku da osvoji titulu, a jedina dobra vest za njega je to što ni njegovi rivali u borbi za titulu, osim Morbidelija, nisu imali dobre kvalifikacije. Njegov timski kolega Aleks Rins startovaće tek kao 14, dok je Fabio Kvartararo na poziciji ispred Mira, i to pošto je morao da prođe kroz prvi deo kvalifikacija. Pred poslednje dve trke, Mir na prvoj poziciji u šampionatu ima 162 boda, 37 više od Kvartarara i Rinsa, Vinjales je četvrti sa 131, a slede Morbideli i Andrea Doviciozo sa po 117. Od svih njih najlošiji plasman imao je vozač Dukatija, koji će zauzeti tek 17. poziciju na startu. 

 

U prvom delu kvalifikacija u centru pažnje je bio težak pad vozača Repsol Honde Aleksa Markesa, kojeg je motor katapultirao. Španac je uspeo da ustane, ali se nije vraćao na stazu, pa je imao tek 20. vreme. Plasman u drugi deo tada su obezbedili Binder i Kvartararo, prvi ispod crte bio je Kal Kračlou na drugoj LCR Hondi, ispred Rinsa i Danila Petručija na Dukatiju. Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi zauzeo je 16. mesto, a sledili su ga Doviciozo, Štefan Bradl na fabričkoj Hondi, drugi vozač Avintije i Markes. Poslednji je bio Lorenco Savadori na Avintiji, dok pretposlednju trku propušta vozač Teh3 tima Iker Lekuona zbog pozitivnog testa na koronavirus.

 

Trka za Veliku nagradu Valensije u kraljevskoj klasi na programu je u nedelju od 14 časova, i možete da je pratite na Sport Klubu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

jbg nisam gledam trku,kad nemam SK,al gledao sam na YT trku u valensiji,sjajna trka kao i uvek i danas  je Zoan Mir postao svetski sampion,bravo svaka cast,tek druga godina u Moto Gp i vec šampion,zasluzeno,a tek mu je 23 godine.

Mozda bi bilo drugacije sve da je vozio Mark Markez,al ovako je bilo zanimljivije.

 

gg805579.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mir na krovu sveta, Valensija je Morbidelijeva

 

Djoan-Mir 2020 chp.jpg

 

Vozač Suzukija Đoan Mir osvojio je titulu šampiona kraljevske klase trku pre kraja sezone, pošto je osvojio sedmo mesto na Velikoj nagradi Valensije na kojoj je trijumfovao Franko Morbideli iz Petronas Yamahe. Mir je tako došao do druge titule u karijeri, pošto je prethodno bio šampion Moto3 kategorije 2017. godine. 23-godišnji španski motociklista je na tronu nasledio Marka Markesa, a ujedno je postao prvi vozač koji je osvojio titule u Moto3 i kraljevskoj klasi. Takođe, Mir je doneo Suzukiju prvu titulu posle 20 godina, kada je šampion bio Keni Roberts junior.

 

Mladi Španac je na pretposlednjoj trci odvozao tačno onoliko koliko je bilo potrebno da bi stigao do naslova prvaka. Sama borba na vrhu pripala je Morbideliju, koji je za 93 hiljaditinke pobedio Džeka Milera na Pramak Dukatiju. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se vozač KTM-a Pol Espargaro. Morbideli je poveo od starta, ispred Espargara i Milera, da bi Australijanac posle greške uspeo da se probije na drugo mesto. Vozač Petronas Jamahe je sigurno vodio tokom cele trke, da bi Miler počeo da ga izaziva u poslednjem krugu i u jednom trenutku je čak uspeo da ga pretekne. Međutim, Morbideli mu je tada uzvratio, pretekao ga i tako je došao do treće pobede ove sezone.

 

Espargaro je bio tri sekunde iza pobednika, a sedam desetinki ispred Aleksa Rinsa na Suzukiju, kojem je barem podijum bio potreban da ostane u borbi za titulu. U borbi za podijum učestovovao je i Takaki Nakagami na LCR Hondi, ali je izleteo sa staze u pokušaju da pretekne Espargara deset krugova pre kraja trke. Peto mesto pripalo je drugom vozaču KTM rejsinga Bredu Bindera, ispred Migela Oliveire iz Teh3 KTM tima i Mira. Vozač Dukatija Andrea Doviciozo bio je osmi, a najbolju desetoricu kompletirali su Aleš Espargaro na Apriliji i vozač Yamahe Maverik Vinjales. Pored sjajne borbe do samog cilja, kao toga što je Mir obezbedio titulu, drugu trku u Valensiji obeležila je i nova greška drugog vozača Petronas Yamahe Fabija Kvartarara. Mladi Francuz je imao šansu da ostane u konkurenciji za titulu, ali je izleteo sa staze i nije uspeo da se vrati u trku. Mir pred poslednju trku sezone ima nedostižnih 29 bodova prednosti u odnosu na Morbidelija, dok je Rins još četiri boda dalje.

 

Moto GP šampionat završava se naredne nedelje trkom za Veliku nagradu Portugala na stazi ''Algarve''.

 

 

Morbideli: ''Sena je svetlost koja me vodi''

 

Vozač Petronas Yamahe Franko Morbideli rekao je da je presrećan trijumfom na Velikoj nagradi Valensije, kao i da mu je krivo što je borba za titulu rešena, ali da je zadovoljan svojom pozicijom. Italijan je vodio od starta do cilja na stazi ''Rikardo Tormo'', uz izuzetak jednog kratkog trenutka u poslednjem krugu, kada ga je pretekao Džek Miler na Pramak Dukatiju. Njih dvojicu je na kraju delilo 93 hiljaditinki, a iako je napredovao do druge pozicije u šampionatu, Morbideli nije uspeo da odloži odluku o šampionu, pošto je vozač Suzukija Đoan Mir sedmim mestom obezbedio titulu trku pre kraja.

 

''Mislim da je ovo bila moja najbolja trka u kraljevskoj klasi. Tokom cele trke sam imao visok ritam, bila je tu i sjajna borba na kraju. Do sada sam znao da bude oštar u borbama, ali u kraljevskoj klasi to nije bio slučaj do sada. Drago mi je što sam uspeo u tome sada, i to protiv sjajnog vozača. Takođe sam zadovoljan što sam napredovao do druge pozicije u generalnom plasmanu, bolje nije moglo'', rekao je Morbideli.

Morbideli je više puta poslednjih nedelja isticao da inspiraciju crpi od legendarnog Aertona Sene, posebno zbog činjenice da je delom poreklom iz Brazila. Posle trećeg trijumfa ove sezone italijanski motociklista je rekao da nije u redu da se poredi sa trostrukim svetskim šampionom.

 

''Volim Senu, on je jedan od mojih najvećih idola. Bio je Brazilac, povezan sam sa tom zemljom. Kada sam rođen, mama mi je zalepila njegov poster iznad glave i od tada ga nosim sa sobom u koju god kuću da se preselim. I uvek vidim Aertona kada se probudim. Nisam imao sreće da ga gledam dok je bio živ, ali sam gledao veliki broj dokumentaraca i njegovih intervjua. Volim njegov pristup i ličnost, koristim ga svetlost koja me vodi. Preterano je porediti me sa Aertonom, on je legenda, veliki šampion, ja to nisam, ali želim da se ugledam na njega'', istakao je Morbideli.

 

Mir: ''Titula sa Suzukijem vredi više''

 

Novi šampion kraljevske klase Đoan Mir rekao je da bi pre četiri godine, kada je debitovao u Svetskom šampionatu, da mu je neko rekao da će 2020. biti tu gde je sada odgovorio da je to nemoguće. Mir je sedmim mestom na Velikoj nagradi Valensije trku pre kraja sezone obezbedio titulu, svoju drugu, pošto je prethodno 2017. godine bio šampion Moto3 kategorije. Mladi Španac je tako ujedno Suzukiju doneo prvu titulu posle 20 godina, a na tronu je nasledio povređenog Marka Markesa.

 

''Za ovo se borim celog života, od 10. godine mi je to bio stan. Nisam stao dok nisam stigao do titule. Ne znam ni šta da kažem, moram da se zahvalim svima koji su bili uz mene sve ove godine i pomogli mi da bih postigao ovo. Hvala mojoj porodici, Suzukiju na prilici koja mi je ukazana 2018, i evo dve godine kasnije sam šampion. Nisam očekivao, da mi je neko rekao odgovorio bih da je lud, mislio sam da će to doći tek nekad u budućnosti. Presrećan sam'', rekao je Mir. Na stazi ''Rikardo Tormo'', gde je pre nedelju dana stigao do prve pobede u najjačoj kategoriji, Mir je vozio tačno koliko treba. Ali, iako je delovalo da sve drži pod kontrolom, mladi Španac kaže da je bio izuzetno nervozan. ''Izgledalo je kao da sam miran, da nisam bio pod pritiskom, ali je bilo suprotno. Bio sam nervozan, nije to nužno bilo loše. Ali, istina je da je ova sezona bila izuzetno teška, nismo imali pritisak samo na stazi, već i kod kuće da se ne bismo zarazili. I zbog toga hvala mom timu što se izborio na pravi način'', naglasio je Mir.

 

Posle nekoliko trka ove sezone bilo je jasno da je Mir najkonstantniji, ali je on nedeljama isticao da ni ne pomišlja na titulu. Na pitanje kada je shvatio da je pobeda moguća, odgovorio je: ''Na Velikoj nagradi Štajerske jesam prvi put bio konkurentan, ali nije se to desilo tada, već posle trka u Mizanu i Barseloni. Tada sam pomislio da nisam samo bio brz u Špilbergu, već i na drugim mestima''. Iako kaže da je titulu očekivao tek za nekoliko godina, Mir naglašava da je vrlo dobro znao šta mu je cilj kada se posle samo jedne sezone u Moto2 odlučio da prihvati ponudu Suzukija.

 

''Za mene je mogućnost da osvojim titulu razlog prelaska u Suzuki. To mi je bio cilj, ali sam bio hrabar jer sam se opredelio za Suzuki. Iskreno, nisam očekivao oavakav potencijal, imao sam veća očekivanja od godina koje slede. Ali, titula sa Suzukijem zato vredi više nego što bi sa bilo kim drugim'', otkrio je Mir. Mladi Španac je istakao i da zasluge za titulu nisu samo njegove, već svih onih koji su bili deo projekta od povratka Suzukija u šampionat 2015. ''Aleks (Rins) je deo tima, isto kao i ja, a tu je i Silvan (Gintoli). Janone, Maverik i Aleš su bili tu ranije, a svi oni su uz rad u Suzukiju doveli do napretka iz godine u godinu i to je napravio razliku. Aleks se najduže zadržao, dao je najviše informacija, oduvek je dobar timski kolega, pokazuje mi veliko poštovanje. On mi je uvek prvi rival, a to je i deo uspeha jer smo jedan drugoga kao timske kolege gurali da budemo bolji, zbog toga je i Suzuki bio na podijumu na skoro svakoj trci'', naglasio je Mir.

 

Mir se dotakao i činjenice da je Moto GP šampionat bio znatno neizvesniji u Markesovom odsustvu, a na pitanje da li će se osmostruki svetski šampion iznenaditi kada se vrati na stazu i vidi na kom su svi nivou, odgovorio je: ''Teško je reći, Mark je bio najbrži poslednjih godina i onaj kojeg treba pobediti, ali se ove godine nažalost povredio. Teško je odgovoriti na takvo pitanje, ovo je Moto GP, ali sigurno neće biti iznenađen nivoom, već to zna, samo verujem da će mu biti teško da se prilagodi posle povrede''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Đoan Mir je šampion - gde je njegovo mesto u istoriji?

 

 

Vozač Suzukija Đoan Mir u nedelju je osvojio prvu titulu u ''kraljevskoj klasi''.

Kako podseća Sport Klub, španski vozač osvojio je titulu šampiona ''kraljevske klase'' trku pre kraja sezone, pošto je osvojio sedmo mesto na Velikoj nagradi Valensije. Mir je tako došao do druge titule u karijeri, pošto je prethodno bio šampion Moto3 kategorije 2017. godine. Takođe, doneo je Suzukiju prvu titulu posle 20 godina, kada je šampion bio Keni Roberts junior.

 

Španac je titulu osvojio sa samo jednom pobedom u sezoni - trijumfovao je na Velikoj nagradi Evrope. Ukoliko tako ostane, biće šampion sa najmanjim brojem pobeda. Svi ostali imaju makar dve. Ipak, vozač Suzukija je ove sezone bio na podijumu više nego bilo koji drugi vozač - sedam puta. Ove sezone nijednom nije bio na pol poziciji - prethodni šampion koji nijednu trku nije počeo sa prve startne pozicije bio je Vejn Rejni 1992. Mir je postao tek četvrti španski vozač koji je osvojio titulu u ''kraljevskoj klasi'' - pre njega su to uspeli Aleks Krivije (1), Horhe Lorenco (3) i Mark Markes (6).Sa 23 godine i 75 dana sedmi je  najmlađi šampion Moto GP.

 

Šef Suzukija: Ovo ni u najluđim snovima nisam zamišljao

 

Šef Suzukija Davide Brivio oduševljen je zbog titule koju je u nedelju osvojio Đoan Mir u Moto GP šampionatu.

 

Suzuki Moto GP 2020

 

Mir je sedmim mestom na Velikoj nagradi Valensije obezbedio titulu - prvu posle 20 godina za Suzuki.

''Neverovatan je osećaj. Nisam se mogao nadati ničemu boljem. Osvojio je titulu u sezoni kada se obeležava 100 godina Suzukija, 60 godina trkanja, a i 20 godina od poslednje titule. Ni u najluđim snovima nisam mogao da zamislim nešto ovako dobro'', rekao je Brivio. ''Ogromne čestitke idu Đoanu, koji je bio dosledan i profesionalan cele sezone. Na kraju, moram a zahvalim i osoblju - kako kod kuće u Japanu, tako i ovde na stazi''. Španac je titulu osvojio sa samo jednom pobedom u sezoni - trijumfovao je na Velikoj nagradi Evrope. Ukoliko tako ostane, biće šampion sa najmanjim brojem pobeda. Svi ostali imaju makar dve.

 

Moto GP šampionat završava se naredne nedelje trkom za Veliku nagradu Portugala na stazi ''Algarve''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...