Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Počinje nova sezona

Recommended Posts

BIce ovo vrlo zanimljiva sezona, Ne znam sta se desava sa Dovijem. Trebao je da iskoristi sto MM nije tu. Ocajan je bio danas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovi je polomio nešto na početku sezone.E sad dali ta povreda utiče na njega, verovatno. Šteta za Banjaju tek je dobio fabrički motor i postao konkurentan i sad polomi nogu.Valjda će fabrika još više podržati Zarka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Rosi i Vinjales. Luda trka skroz. A Dovija ocekujem na provom mestu u generalnom sledece nedelje. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlične sve 3 klase. Nije više Dovi tako brz, pitanje šta bi bilo u nedelju da trka nije prekidana.Najsmešnije kad se Mark vrati imam osećaj da će ih sve odvaliti.Njemu kad neka staza neodgovara on bude drugi.Svi ostali vozači plafon im odgovara 4-5 staza onih preostalih 15 staza pitaj boga na kom mestu će završiti. Šteta za Banjaju što nevozi.Miler ima brzinu samo još da nauči da čuva gume.Svaki put pokušava da pobegne i uništi gume,umesto kao Dovi vozi za nekim i čuva gume pa na kraju ako može napadne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gledao snimak,odlicna i haoticna trka,bas tezak i nezgodan incident,samo da su svi dobro prosli

eto posle svega Dovi je gazio,dobro vozio i znao je da ima sansu da pobedi i pobedio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doviciozo ostao vladar ''Red Bull ringa'' posle horora

 

Doviciozo aus.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač Dukatija Andrea Doviciozo po treći put u poslednje četiri godine trijumfovao je na Velikoj nagradi Austrije, četvrtoj trci Moto GP šampionata, koju je obeležio težak incident u osmom krugu između Žoana Zarka i Franka Morbidelija. Doviciozo, koji je dan ranije najavio da na kraju sezone napušta Dukati, na ''Red Bull ringu'' je došao do prve pobede ove sezone, a 15. u kraljevskoj klasi. Na taj način je nastavio dominaciju italijanskog tima u Špilbergu od povratka te staze u kalendar, pošto je Dukati ostvario pet trijumfa u poslednjih pet izdanja Velike nagrade Austrije. Ujedno je i svom timu doneo 50. pobedu u najjačoj kategoriji. Drugo mesto zauzeo je Đoan Mir na Suzukiju, dok je treći bio vozač Pramak Dukatija Džek Miler.

 

Velika nagrada Austrije donela je mnogo uzbuđenja, a pored Doviciozove pobede obeležio ju je horor udes u osmom krugu. Zarko je tada napravio potpuno neočekivani potez pri velikoj brzini, Morbideli je udario pravo u njega i obojica su završili van staze, a srećom su prošli bez težih povreda. Međutim, njihovi motori su katapultirani i leteli su pri velikoj brzini, a praktično za milimetre su ih izbegli vozači Yamahe Valentino Rosi i Maverik Vinjales.

 

Do tog trenutka u vođstvu se nalazio vozač KTM-a Pol Espargaro, koji se do tada sjajno borio sa Milerom, Doviciozom i Mirom. Kada je trka nastavljena Australijanac je bio taj koji se izdvojio na čelu, parirali su mu Dovi, Mir i Aleks Rins na drugom Suzukiju, dok je mlađi od braće Espargaro polako izgubio korak. Njegova trka nije još dugo potrajala, pošto je ostao bez plasmana posle incidenta sa Migelom Oliveirom iz Teh3 KTM tima, a pored staze je završio i Rins, koji je izgubio kontrolu nad motorom u trenutku kada je poveo. Sjajna borba viđena je na samom čelu, a odlučena je pred sam finiš, kada je Doviciozo uspeo da se odvoji na sekundu od Milera. Vozač Pramak Dukatija i Mir nisu mogli da odgovore na njegov ritam, a njihov okršaj rešen je dva kruga pre kraja, kada se Španac probio na drugo mesto i došao do najboljeg plasmana karijere u kraljevskoj klasi. Mir je bio skoro sekundu i po iza Dovicioza, a 172 hiljaditinke ispred Milera.

 

Četvrto mesto zauzeo je pobednik prošlonedeljne trke u Brnu Bred Binder, koji se sjajno probio posle loših kvalifikacija, ali šansu za podijum nije ni imao. Južnoafrikanac je bio četiri sekunde iza vozača Pramak Dukatija, a sledio ga je Rosi, sa tri desetinke zaostatka. Vozač LCR Honde Takaki Nakagami bio je šesti, ispred Danila Petručija na Dukatiju i vozača Petronas Yamahe Fabija Kvartarara. Francuz je imao loš start i nijednog trenutka tokom trke nije mogao da parira vodećima. Najbolju desetoricu kompletirali su vozač Teh3 tima Iker Lekuona i Maverik Vinjales na Yamahi, koji je u jednom trenutku posle restarta pao na samo začelje. Vozač Aprilije Aleš Espargaro bio je 11, ispred Mikelea Pira, koji menja povređenog Frančeska Banjaju u Pramak Dukatiju, a osvajače bodova kompletirali su Bredli Smit, Aleks Markes i Kal Kračlou. Kvartararo je zadržao čelo generalnog plasmana posle četvrte trke i sada ima 67 bodova, 11 više od Dovicioza, a 18 od Vinjalesa.

Moto GP šampionat se nastavlja već narednog vikenda Velikom nagradom Štajerske koja će takođe biti vožena na ''Red Bull ringu''.

 

Dobre vesti iz Yamahe: Morbideli bez težih povreda

 

Vozač Petronas Yamahe Franko Morbideli nema teže povrede, prema informacijama iz tog tima. Vozač Dukatija Žoan Zarko izazvao je sudar svojom greškom, a posle stravičnog incidenta van staze su završila obojica vozača. Morbidelija su izneli na nosilima, a iz Yamahe navode da ni u jednom trenutku nije izgubio svest. Iz tog tima kažu i da je dobio jake udarce u glavu i desno rame, kao i da je odrađen pregled skenerom i da nema teže povrede. Težak incident dogodio se u osmom krugu i svakako je obeležio trku za Veliku nagradu Austrije, na kojoj je trijumfovao Andrea Doviciozo.

 

Doviciozo: Igrao sam se sa svojom brzinom

 

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo rekao je da je presrećan zbog trijumfa na Velikoj nagradi Austrije, ali je takođe istakao da se osećao čudno kada je prošao kroz cilj. Italijan je po treći put u poslednje četiri godine slavio na ''Red Bull ringu'', a ujedno je svom timu doneo 50. pobedu u istoriji, dan pošto je najavio odlazak iz Dukatija na kraju sezone.

''Presrećan sam zbog velikog povratka posle Heresa i Brna, imao sam loš osećaj, nisam mogao da kočim, niti da budem jak u bilo kom segmentu. Mnogo toga smo shvatili ovde i uspeli da primenimo, sve je funkcionisalo bolje, a novi pneumatici su promenili mnogo toga i zato je šampionat čudan u poređenju sa prethodnim godinama. Bilo je važno ostvariti dobar plasman, a posebno pobediti'', naglasio je Doviciozo. Dukati je od povratka Velike nagrade Austrije dominantan u Špilbergu pošto su njegovi vozači upisali pet pobeda, a priliku za nastavak niza imaže naredne nedelje kada je na programu nova trka na ''Red Bull ringu''.

 

''Ako bude suvo biće teže jer naši rivali mogu da budu bolji pošto u trci možete da pronađete neka rešenja. Da Runs nije izleteo bio bi opasan. I dalje nisam 100% siguran na motoru, kočim bolje, ali u krivinama nisam dobar, posebno na izlasku. To nam je potrebno da bismo bili konkurentni i na drugim stazama. Ovo je čudna staza na kojoj radimo na tome, ali videćemo šta ćemo ustanoviti'', rekao je Italijan. Doviciozo je potom otkrio da nije imao strategiju pred nedeljnu trku, ali i zašto se osećao čudno posle svoje 15. pobede u kraljevskoj klasi. ''Kada ste brzi možete da imate strategiju, sada nisam imao jasnu pre trke, ali sam je osmislio tokom trke. Igrao sam se sa svojom brzinom i isplatilo se. Iskreno, posle trke sam se čudno osećao jer nije bilo navijača i prijatelja na koje sam navikao. Drugačije je, a takođe je situacija u kojoj se nalazim čudna, ali je lepo pobediti'', istakao je Doviciozo.

 

Na pitanje da li bi trebalo odraditi određene promene u trećoj krivini zbog velikog incidenta koji je viđen na njoj, Doviciozo je istakao da nije saglasan, a takođe se i dotakao toga što se desilo. ''Ne može svaka staza da bude isto odrađena. Iskreno, zid za leve strane je opasniji nego sama konfiguracija u trećoj krivini, to treba da se promeni da bi se unapredila bezbednost'', rekao je Doviciozo i dodao: ''Treba da se vidi zašto je Zarko toliko van linije i kada je kočio zašto je otišao široko. Čudne stvari se dešavaju i moramo da proučimo zašto. Kada vidite takve incidente ne možete da budete racionalni, samo morate da budete fokusirani, a mi znamo da je to nažalost loša strana našeg sporta''.

 

Rosi: Večeras treba nekome da se pomolimo

 

Osmi krug Velike nagrade Austrije, vožene u nedelju doneo je ozbiljan incident, posle udesa u kojem su akteri bili Franko Morbideli i Žoan Zarko. Malo je nedostajalo da od katapultiranih motocikala van kontrole, stradaju Valentino Rosi i Maverik Vinjales. Na Velikoj nagradi Austrije slavio je Andrea Doviciozo, ali ju je obeležio užasan incident koji je mogao da bude i daleko gori.

 

Rosi je posle trke bio pod velikim utiskom traumatične situacije. ''Bilo je užasavajuće. Sva četvorica vozača su imala mnogo sreće, a naročito Maverik i ja. Moramo da se pomolimo nekome večeras zato što je situacija bila veoma opasna. Mislim da je dobro biti agresivan u vožnji, naravno, svi žele da daju svoj maksimum. Međutim, ne treba preterivati, mi moramo da upamtimo da je ovaj sport krajnje rizičan. Rivale treba poštovati, posebno na stazi kada idete 300 km/h. Već sam razgovarao sa Zarkom, uverio me je da to nije uradio namerno. Išao je vrlo široko pri kočenju, ali je ''zatvorio vrata'' Franku, koji nije imao priliku da koči pri toj brzini. Maverik i ja smo u tom trenutku bili u trećoj krivini i ja sam osetio da nešto ide ka meni. Mislio sam da je senka helikoptera, jer oni nekada prolaze preko staze tokom trke, ali tada je Frankov motocikl prošao pored mene neverovatnom brzinom, a Zarkov je preskočio Maverika'', izjavio je legendarni Valentino Rosi, koji je za milimetre izbegao Morbidelijev i Zarkov motocikl, baš kao i njegov kolega Vinjales.

 

''Imali smo mnogo sreće, ali se nadamo da će ovaj incident biti lekcija četvorici vozača da poprave svoje ponašanje u budućnosti. Franko je u redu, pričao sam sa njim, on pokušava da ne misli o incidentu jer se uplaši kada misli o tome. Da se nešto loše dogodilo, da je neko povređen, situacija bi bila potpuno drugačija. Bilo je teško nastaviti sa trkom, da budem iskren, ali nismo imali mnogo izbora. Na kraju je trka bila dobra'', zaključio je, veoma emotivno, popularni ''Doktor''.

 

Vinjales: Motor me je preskočio, imali smo sreće

 

Maverik Vinjales će, valjda kao i svi ostali članovi Moto GP družine, dugo pamtiti nedeljnu trku u Špilbergu. Pošto je preživeo pravi pakao i izbegao sudar sa motociklima Zarka i Morbidelija, Španac je novinarima rekao i ovo: ''Danas smo bili veoma srećni i to je najvažnije. Ovakve stvari se događaju na trkama, uvek je prisutan rizik. I ta krivina, krivina tri, često pričamo koliko je opasna. Moraju nešto da urade jer je veoma lako pasti na tom delu staze. Jutros sam imao problema tokom zagrevanja. Zaneo sam prednji deo motora i krenuo prema zidu. Bilo je zastrašujuće.''

 

Vinjales je o samom incidentu rekao i ovo: ''U prvom trenutku nisam video ništa. Samo sam čuo kako nešto struže kroz vazduh, a onda i osetio jak udarac Johanovog motora u zid. Tek tada sam video kako sa desne strane jedan deo motora ide ka meni. Zaštitio sam glavu, a onda me isti taj motor preskočio! Sigurno je da smo danas imali sreće, neko nas je spasio i to je najvažnije.''

 

Vinjales smatra da i pored osvajanja desetog mesta, borba za šampionsku titulu nije gotova. ''Na sreću, Fabio je završio samo dva mesta ispred mene. U drugoj trci imao sam veliki problem sa kvačilom. Šteta je što sam propustio dve dobre prilike da izbijem na vrh šampionata jer sam se osećao snažno od početka. Tačno je da je u prvoj trci naš motor bio prilično spor, ali sam čekao 15. krug da pojačam ritam. A u drugoj, pošto sam otkrio problem, pomislio sam da je trka gotova. Ipak, ostao sam na stazi još tri-četiri kruga i kvačilo je počelo da radi. Pokušao sam da budem pažljiv i da prestižem rivale. Uspeo sam da dođem do desetog mesta, to je to...''

 

Prvenac Martina u Moto2, jeziv udes Šarina

 

Vozač Red Bull KTM ''Ajo tima'' Horhe Martin došao je do prve pobede u karijeri u Moto2 kategoriji, pošto je slavio na petoj trci sezone Velikoj nagradi Austrije, koju je obeležio težak udes Hafiza Šarina.

Trka u srednjoj klasi je imala dva dela pošto je prekinuta posle teškog pada Malezijca. Vozač Italtransa Enea Bastijanini, koji je trijumfovao na prethodne dve trke, napravio je grešku i njegov motor je ostao nasred staze. Veliki broj vozača je uspeo da ga izbegne, ali ne i Šarin, koji je lansiran sa svog motocikla posle direktnog udarca u Bastijaninijev. Šarinu je odmah ukazana lekarska pomoć, ustanovljena mu je kontuzija karlice, a prebačen je u bolnicu na detaljne preglede.

 

Martin je od starta kontrolisao trku, a posle pauze koja je trajala oko pola sata nastavio je gde je stao prilikom prekida. Neko vreme se uz njega držao Luka Marini iz VR46 tima, ali je on posustao, međutim, drugo mesto mu nije bilo ugroženo nijednog trenutka. Šampion Moto3 kategorije iz 2018. je bio dve sekunde ispred Marinija, a ostvario je devet trijumf u karijeru. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se vozač Intakta Marsel Šroter, koji je vodio usamljenu borbu na trećoj poziciji. Najbolji među ostalima bio je Sem Lous iz Estrelja Galisija Mark VDS rejsinga, ispred vozača Petronasa Ćavija Vjerhea i Marka Becekija, koji brani boje Skaj VR46 tima. Sedmi je bio Tom Luti, a pratili su ga Augusto Fernandes, Aron Kane i Džo Roberts. Marini je zahvaljujući drugom mestu preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu sa 78 bodova, a prate ga Bastijanini sa 73 i Martin i Lous sa po 59.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarko na operaciji pa na testiranju

 

Zoan-Zarko 001.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač Avintije Žoan Zarko će obaviti operaciju na povređenoj ruci posle čega će se vratiti u Austriji gde se narednog vikenda u MotoGP šampionatu vozi Velika nagrada Štajerske. Žoan Zarko je učestvovao u užasnom incidentu na Velikoj nagradi Austrije u kom su povređeni on i Franko Morbideli. Kako stoje stvari Francuz ima povredu ali bi mogao da nastupi na trci koja se opet vozi u Špilbergu i to posle operacije. ''To je klasični zahvat, ubaciće šraf kako bi stabilizovali polomljenu kost. Vratiću se u Austriju u četvrtak ujutru na medicinske preglede kako bih video da li mogu da vozim na Red Bul Ringu'', rekao je Žoan Zarko za Lekip. Francuz ima povređen zglob ruke, a u četvrtak će zajedno sa Frankom Morbidelijem biti pred stjuartima pred kojima će morati da urade različite testove opterećenja.

 

MotoGP sprovodi saslušavanja nakon incidenata

 

Nakon incidenata koje smo videli na trkama u Austriji i Češkoj, kako na stazi tako i van nje, u MotoGP su odlučili da ispitaju sve okolnosti. Kako se navodi u saopštenju, stjuarti će organizovati saslušanja svih vozača koji su bili uključeni u incidente. Članovi panela (Bil Kambou, Fredi Spenser i Ralf Bonhorst) zaduženi su za razgovore, a cilj je da se oni obave što pre, uveravaju iz MotoGP. Aleks Espargaro i Danilo Petruči će biti ispitani u subotu. Za četvrtak je zakazan sastanak sa Žoanom Zarkom, Frankom Morbidelijem, Polom Espargarom i Migelom Oliveirom. Nakon saslušanja, MotoGP će se ponovo obratiti javnosti. ''Naša misija je da vozačima obezbedimo sigurnost i da ih edukujemo, kao i da sprovedemo sve neophodno sankcije u skladu sa pravilnikom'', piše u zaključku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petručiju opomena, Zarko i Morbideli na tapetu

 

motogp testiranja.jpg

 

Incidenti sa prošlog trkačkog vikenda za Veliku nagradu Austrije polako dobijaju epilog. Pod istragom su bili Danilo Petruči, Aleš Espargaro, Migel Oliveira, Pol Espargaro, Žoan Zarko i Franko Morbideli. Kako prenosi Sport Klub, za incident tokom Q1 između Aleša Espargara i Danila Petrućija Italijan je dobio zvanično upozorenje pismenim putem. Dan kasnije u incidentu tokom trke između Migela Oliveire i Pola Espargara neće biti daljih akcija. Što se tiče najvažnijeg i najtežeg incidenta, onog između Žoana Zarka i Franka Morbidelija, koji se takođe dogodio tokom trke, stjuarti su se odlučili da odluku odlože za dane kada počinje akcija ponovo u Austriji, ali za Veliku nagradu Štajerske.

 

Doviciozo: Opušten sam po pitanju svoje budućnosti

 

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo rekao je da je u potpunosti fokusiran na ovogodišnji Moto GP šampionat i borbu za titulu i ne razmišlja mnogo o tome šta će raditi dogodine. Italijan je prošle subote objavio da će napustiti Dukati na kraju ove sezone, a dan kasnije je na Velikoj nagradi Austrije došao do prve pobede ove godine. Dovi je na taj način upisao treći trijumf na Red Bull ringu u poslednjih pet godina, a ujedno je i italijanskom timu doneo 50. pobedu u kraljevskoj klasi. ''Imao sam čudan osećaj posle trke, ali više zbog nije bilo navijača i mojih prijatelja, više nego zbog moje budućnosti. Opušten sam po pitanju toga, posebno zbog ove sezone, na to sam fokusiran'', naglasio je Doviciozo.

 

Sezona u Moto GP šampionatu se nastavlja već ovog vikenda novom trkom u Špilbergu, ali za Veliku nagradu Štajerske. To će biti 900. trka u istoriji kraljevske klase.

''Tražićemo još nešto novo, iako sam pobedio, nisam zadovoljan, posebno ne brzinom u krivinama. Neki od naših rivala će biti bolji jer su i ljuti pošto prošle nedelje nisu ostvarili rezultat koji su želeli, a mnogo toga su mogli da ustanove tokom trke. Biće čudno vreme, biće drugačiji vikend'', istakao je Doviciozo. Doviciozova prošlonedeljna pobeda se našla u senci incidenta zbog kojeg je trka prekinuta, u kojem je Žoan Zarko napravio grešku, Franko Morbideli naleteo za njega, a njihovi motori su za milimetre praktično proleteli pored Valentina Rosija i Maverika Vinjalesa. Zbog toga su napravljene određene izmene između druge i treće krivine, a Doviciozo nije želeo mnogo da priča o tome. ''Napravili su veliki korak, pomerili su zid, biće bezbednije'', rekao je Italijan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva pol pozicija za Espargara, prva za KTM

 

Pol-Espargaro.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač KTM-a Pol Espargaro osvojio je prvu pol poziciju u karijeri u kraljevskoj klasi, a ujedno je doneo i prvu svom timu, pošto je bio najbrži u kvalifikacijama pred Veliku nagradu Štajerske, petu trku sezone. Espargaro je do najboljeg startnog mesta došao krugom od 1:23.580 minuta na Red Bull ringu, sa 22 hiljaditinke prednosti u odnosu na Takakija Nakagamija na LCR Hondi. Treće vreme imao je vozač Avintije Žoan Zarko, koji je bio tri stotinke iza Japanca, ali će zbog kazne koju je dobio za izazivanje incidenta prošle nedelje startovati iz boksa.

 

Mlađi od braće Espargaro je u Špilbergu upisao prvu pol poziciju od Velike nagrada Valensije 2013. godine u Moto2 kategoriji, kada je bio i šampion. Ovoga puta je trijumfovao u kvalifikacijama sjajnim krugom pre samog finiša, a Nakagami je sve vreme bio jedini koji je mogao da ga ugrozi, ali mu je poslednji brzi krug poništen jer je izašao van okvira staze. Zarko je, inače, propustio oba treninga u petak jer je tek u sredu imao operaciju na povređenom zglobu, ali zbog kazne Espargaru i Takagamiju će se u prvom redu pridružiti Đoan Mir na Suzukiju. Mir je na četvrtoj poziciji bio 98 hiljaditinki iza osvajača pol poziciji, a dve desetinke delile su ga od petoplasiranog Džeka Milera na Pramak Dukatiju. Šesti je bio Maverik Vinjales na Yamahi, ispred drugog vozača Suzukija Aleksa Rinsa, Migela Oliveire iz Teh3 KTM tima.

 

Prošlonedeljni pobednik na Red Bull ringu Andrea Doviciozo bio je tek deveti, ali se našao ispred vodećeg u generalnom plasmanu Fabija Kvartarara na Petronas Yamahi. Kvartararov timski kolega Franko Morbideli imao je 11. vreme, a sledio ga je Danilo Petruči na Dukatiju. Petruči je morao da prođe kroz prvi deo kvalifikacija, a isto je učinio i Zarko, dok su kratkih rukava, između ostalih, ostali Bred Binder i Valentino Rosi. Prvi ispod crte u prvom delu bio je Iker Lekuona iz Teh3 KTM tima, ispred Bindera i Rosija, koji je imao izletanje u trenutku kada je jurio plasman u drugi deo kvalifikacija. ''Doktor'' je na kraju morao da se zadovolji tek 15. pozicijom, a sledili su ga Mikele Piro, koji menja povređenog Frančeska Banjaju u Pramak Dukatiju, Aleks Markes, Kal Kračlou, Bredli Smit i Aleš Espargaro, Štefan Bradl i Tiro Rabat. Svi oni će napredovati za po jednu poziciju na startu u odnosu na rezultate kvalifikacija zbog Zarkove kazne.

Velika nagrada Štajerske u najjačoj kategoriji startuje u nedelju u 14 časova i moći ćete da je pratite na Sport Klubu 1.

 

Zarko u nedelju startuje iz boksa

 

Nakon incidenta koji se dogodio prošlog vikenda tokom trke za Veliku nagradu Austrije, Žoan Zarko ove nedelje će startovati iz boksa. Posle istrage i saslušanja vozača, utvrđeno je da je do incidenta došlo zbog neodgovorne vožnje Žoana Zarka koji je zbog toga i kažnjen. Zarko će u nedelju Veliku nagradu Štajerske startovati iz boksa. Pod istragom su bili Danilo Petruči, Aleš Espargaro, Migel Oliveira, Pol Espargaro, Žoan Zarko i Franko Morbideli. Za incident tokom Q1 između Aleša Espargara i Danila Petrućija Italijan je dobio zvanično upozorenje pismenim putem. Dan kasnije u incidentu tokom trke između Migela Oliveire i Pola Espargara neće biti daljih akcija.

 

Mark Markes van staze dva do tri meseca

 

Iako je najavljivano da će se Mark Markes veoma brzo vratiti na stazu nakon preloma ruke i operacije koju je imao, u subotu stiže vest da bi vozač Honde mogao da pauzira dva do tri meseca. U prvoj trci sezone Mark Markes je doživeo težak pad koji je doveo do preloma nadlaktične kosti i operacije koja je usledila nekoliko dana kasnije. Prve prognoze bile su da će se Markes brzo vratiti na stazu, možda čak u Mizanu, ali te prognoze su promenjene u subotu kada je najavljeno da bi Markes mogao da odsustvuje dva do tri meseca. Markes nastavlja sa oporavkom, a u poslednjih nekoliko dana obavljene su brojne konsultacije sa lekarima specijalistima.

 

Odlučeno je da proces oporavka bude modifikovan i sada je cilj da se Mark na stazu vrati kada bude u potpunosti oporavljen i spreman. Procenjeno je da će za to biti potrebna dva ili tri meseca. U Hondi nisu postavili nikakav okvirni rok za povratak šampiona na stazu. ''Bilo je mnogo spekulacija o Markovom oporavku, pričalo se o različitim rokovima posebno nakon druge operacije. Jasno je da je jedini cilj koji imamo da se on oporavi sto odsto. Ne želimo ništa da požurujemo. Kada Mark bude mogao da se vrati i takmiči na svom nivou, tada ćemo razmišljati o tome'', rekao je tim menadžer Honde Alberto Puđ.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Biće teško startovati sa 14. pozicije, ali...

 

Valentino-Rosi 34.jpg

 

Valentino Rosi je nakon osvajanje 14. pozicije u kvalifikacijama u Austriji rekao da će trka biti veoma teška, ali da se nada dobrom rezultatu. Rosi je izleteo sa staze u trenutku kada je jurio plasman u drugi deo kvalifikacija.

 

''Nažalost, napravio sam grešku u krivini broj 9. Mislim da sam dotakao belu liniju koja nije bila čista zbog ulja, nakon incidenta u Moto3. Neće biti lako startovati sa 14. pozicije, ali verujem da nisam loš, dovoljno sam brz i konzistentan. Mislim da je samo četiri ili pet vozača brže od mene. Ovo nije baš najbolja staza za nas, ali trka je duga. Moramo dati sve od sebe, biti maksimalno dobri od samog starta'', svestan je italijanski veteran. Drugi vozač Yamahe Maverik Vinjales startovaće sa šestog mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliveiri istorija, kraj niza Dukatija, Yamaha gorela

 

ktm pobeda01.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač KTM Teh3 tima Migel Oliveira trijumfovao je na Velikoj nagradi Štajerske, petoj trci Moto GP šampionata, i tako postao prvi portugalski pobednik u najjačoj kategoriji, a ujedno je i svom timu doneo prvu pobedu u istoriji. Mladi Portugalac je do prvog trijumfa u karijeri u najjačoj kategoriji došao pošto je u poslednjoj krivini pretekao Džeka Milera na Pramak Dukatiju i vozača ''KTM rejsinga'' Pola Espargara, koji su vodili međusobnu borbu. Australijanac je naterao mlađeg od braće Espargara da izađe sa staze u poslednjoj krivini, a Oliveira je napao sa unutrašnje strane i za tri desetinke je bio bolji od Milera. Espargaro je morao da se zadovolji trećom pozicijom, dva deseta dela sekunde iza vozača Pramaka.

 

Oliveira je tako postao pobednik 900. trke u kraljevskoj klasi u istoriji, a ostvario je i drugi trijumf za KTM na poslednje tri trke, ujedno druge u istoriji. Takođe je prekinuo dominaciju Dukatija na Red Bull ringu pošto je od povratka Moto GP šampionata u Špilberg italijanski tim ostvario svih pet trijumfa. Velika nagrada Štajerske imala je dva dela, a prvi nije ni nagoveštavao ovakav rasplet. Pored neverovatnog finiša trku je obeležio incident, u kojem su Maveriku Vinjalesu stradale kočnice, a on skočio sa svoje Jamahe da bi se spasao. Njegov motor je udario u vazdušni zid na kraju prve krivine i zapalio se, ali je Španac ostao nepovređen.

 

Do tada, Đoan Mir na Suzukiju je u potpunosti kontrolisao trku i bio je dve sekunde ispred vozača LCR Honde Takakija Nakagamija i Milera. Kada je trka nastavljena posle pauze Mir je zadržao vođstvo, ali se Espargaro probio i vodio veliku borbu sa Milerom, dok je Oliveira ozbiljno pretio. Vozač Suzukija je polako počeo da popušta, isti slučaj je bio i sa Nakagamijem, a na čelu su se izdvojili Miler, Espargaro i Oliveira. Glavnu borbu vodili su Australijanac i šampion Moto2 kategorije iz 2013. godine, a u poslednji krug je Španac započeo kao vodeći. Međutim, Miler je počeo da ga izaziva, njih dvojica su se smenjivali u vođstvu, a kulminacija te borbe usledila je u poslednjoj krivini. Oliveira je vrebao svoju šansu, koja mu se ukazala u poslednjoj krivini, kada su vodeća dvojica otišla preširoko, i iskoristio ju je na najbolji mogući način.

 

Mir je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred prošlonedeljnog pobednika na Red Bull ringu Andree Dovicioza, svog timskog kolege Aleksa Rinsa i Nakagamija. Bred Binder je bio osmi, ispred Valentina Rosija, koji je bio najbolji među vozača Yamahe i Ikera Lekuone iz Teh3 KTM tima. Katastrofalan dan upotpunjen je 13. mestom vodećeg u generalnom plasmanu Fabija Kvartarara, dok je njegovom timskom kolegi Franku Morbideliju pripao poslednji bod. Između Lekuone i Kvartarara našli su se Danilo Petruči na Dukatiju i vozač Aprilije Aleš Espargaro, dok je 14. bio Žoan Zarko iz Avintije, i to posle starta iz boksa zbog kazne za prošlonedeljni incident u kojem je sa staze izbacio Morbidelija.

 

Uprkos još jednoj lošoj trci, Kvartararo je zadržao čelo generalnog plasmana, ali je njegova prednost znatno smanjena. Francuz na prvoj poziciji ima 70 bodova, tri više od Dovicioza, a njih dvojicu prati Miler sa 56. Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom San Marina i Riminija 13. septembra.

 

Olivera: Nema Marka, svi su osetili da mogu

 

Portugalski motociklista Migel Oliveira rekao je da je presrećan što se prvi put u karijeri našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja u kraljevskoj klasi, što je sanjao kao dete. Vozač Teh3 KTM tima je zaslužan za pravu senzaciju na Velikoj nagradi Štajerske, pošto je na savršen način iskoristio borbu Džeka Milera i Pola Espargara ispred njega. U poslednjoj krivini pete trke sezone u Moto GP šampionatu njih dvojica su otišli široko, što je Oliveira iskoristio i pretekao ih. Na taj način, Oliveira je postao prvi portugalski pobednik u najjačoj kategoriji, a ujedno je svom timu doneo prvu pobedu u istoriji.

 

''Poseban je osećaj, posebno jer sam pobedio na domaćem terenu za KTM. Odradili smo odličan posao tokom celog vikenda, srećan sam što mi je prekid trke dao drugu šansu, mogao sam da promenim pneumatike i to mi je omogućilo da se borim na vrhu. Stojim čvrsto na nogama, a u glavi sam presrećan'', rekao je Oliveira. Pored ludog finiša, trku je obeležio incident koji je doveo do njenog prekida. Maveriku Vinjalesu nisu radile kočnice, zbog čega je skočio sa motora, koji je udario u zaštitnu ogradu i zapalio se, a na stazi je istaknuta crvena zastavica.

 

''Ne možete da predvidite šta će se desiti tokom 12 krugova jer nismo morali da štedimo ni gume, ni gorivo. Sa te strane je to bila laka trka. Pol i Džek su bili jaki, ne mislim da sam mogao da ih preteknem čisto da je trka potrajala. Video sam kako se bore i znao sam da mogu da iskoristim to. Išao sam na bezbedno i pametno i napao'', naglasio je Oliveira. Mladi Portugalac se potom osvrnuo na to da njegov put do prve pobede u kraljevskoj klasi nije bio lak, ali da je sebe kao dete zamišljao kao pobednika u Moto GP šampionatu. ''Zamišljao sam sebe na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, čak i kada nisam bio ni blizu. To je bio proces, ali u ovom sportu je važno verovati u sebe. Sve se svodi na veru, kada sam imao 13 godina nisam znao da li ću uspeti, ali sam se zamišljao'', istakao je Oliveira i dodao: ''Ništa mi nije bilo lako, ali sam vredno radio i uvek se borio. Prošla godina je bila proces učenja, posebno zbog povrede, bilo je bolno, a mentalno nisam bio na nivou na kojem sam hteo. Vratiti se posle toga i stići do ovoga je veliki korak, ali to nisam uradio sam. Imam sjajan tim, KTM i Teh3 su mi dali veliku podršku, hvala im što su verovali u mene i dali mi snagu da nastavim da radim''.

 

Od početka sezone kraljevska klasa je dobila trojicu novih pobednika, a na pitanje da li je još nešto uticalo na takav rasplet pored odsustva Marka Markesa, Oliveira je rekao: ''Kako Marka nema, svi su osetili da mogu da pobeđuju i dođu to titule, a svima je to i u glavama. Zbog toga nema jasnog favorita za titulu, ali još je i rano definisati ko se izdvojio. Nadam se da ćemo u narednih nekoliko trka videti ko je konstantan, ko je često na podijumu jer se sve svodi upravo na to''.

 

Drugoplasirani Miler istakao je da ne žali mnogo što nije pobedio, posebno jer je dao sve od sebe. ''Pol je vozio sjajno, pratio sam ga devet krugova, ali nisam mogao više. Činilo mi se da će on pobediti i krivo mi je zbog njega, ali i drago zbog Migela. Iznenadio me je, mislio sam da se Pol i ja borimo, a zaista bih voleo da vidim vremena'', rekao je Miler i dodao da ne razmišlja o borbi za titulu. ''Kada sam tako nešto poslednji put razmišljao izleteo sam sa staze, tako da ću nastaviti ovako. Austrija je dobra za nas, prošle godine smo se mučili u Mizanu, ali se nadam da ćemo nastaviti kao ovde. Posle slede dobre staze, videćemo kakav je Portimao, liči na motokros stazu, a sigurno će Migel biti brz, pa ćemo svi njega pratiti''.

 

Espargaro nije bio rečit na konferenciji za medije, istakao je da je mogao do pobede, ali da ga je borba sa Milerom usporila. ''Zadovoljan sam podijumom, a poslednji krug je bio kao u Moto3. U finišu sam bio spor zbog borbe, mogli smo do pobede, a sada je bilo suprotno u odnosu na prošlu nedelju. Tada sam ja izgubio mnogo posle prekida, a sada Mir, žao mi je zbog njega. Kada je trka nastavljena bilo je nemoguće boriti se i nije mogao do podijuma, kao ja na prošloj trci'', rekao je Espargaro.

 

 

Kvartararo: Danas nije bilo zabavno

 

Fabio Kvartararo imao je težak dan na Velikoj nagradi Štajerske, ali je ipak ostao vodeći u generalnom plasmanu.

''Danas je bilo teže nego što sam mislio da će biti. Ispred mene je bilo mnogo vozača, a videli smo da motor nema potencijal i da nije tako dobar u odnosu na ostale. Mnogo smo gubili u različitim delovima staze. Moramo da pronađemo rešenje jer će to biti problem i u Barsenolni i u Aragonu i u Valensiji. To su staze sa mnogo pravaca. Moraćemo da vidimo o čemu se radi kako bismo našli rešenje. Veoma se radujem Mizanu jer bi trebalo da tamo budemo bolji. Danas nije bilo zabavno. Uteha ostaje u tome da i dalje imamo vođstvo u šampionatu. U narednim trkama moramo da dođemo do podijuma i da vratimo osećaj koji smo imali u Herezu. To je glavni cilj u Mizanu'', rekao je Kvartarao.

 

Slično je vikedn ocenio i Franko Morbideli.

''Bila je ovo teška trka i neobičan vikend. Kada smo bili sami na stazi i kada smo mogli da biramo putanju imali smo i brzinu. Ali, tokom trke motori su pokazali svoju ćud i nije bilo mogućnosti da se napada. Za mene se sve svelo da samo vozim do kraja bez ikakve drame i da uzmem taj jedan poen. U svetlu prošlog vikend taj poen je ohrabrujući. Sada se radujem odlasku u Mizano, tamo je sve drugačije, to je tip staze na kome smo do sada bili brzi. Nadam se da će biti tako i sada'', rekao je Morbideli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Migel Oliveria dobio novi BMW M4

 

oliveira m4 03.jpg

 

Iako ovaj auto još uvek nije zvanično predstavljen javnosti, Moto GP vozač ga je dobio kao pobedničku nagradu. Velika Nagrada Štajerske, bila je vrlo zanimljiva i sigurno će se prepričavati godinama, naročito jer je Migel Oliveria upeo da dođe do svoje prve pobede ikada i time postao prvi Portugalac koji je osvojio Moto GP pobedu.

 

oliveira m4 02.jpg

 

Pošto je sponzor trke bio BMW, ova kompanija odlučila je da pored pehara i novčane nagrade Migela nagradi sa novim BMW M4 modelom koji još uvek nije ni predstavljen. BMW je stigao u polu maskirnom izdanju, ali jasno smo mogli da vidimo šta nam on donosi u poređenju sa prošlim modelima.

 

oliveira m4 01.jpg

 

U poređenju sa kupeom iz serije 4, prednji branik je agresivniji i ima četiri široka otvora za vazduh sa bočnih strana i tanki centralni stub koji deli rešetku. Bočna ogledala izduženijeg su oblika, zadnji branik je oštriji, dok se na gepeku nalazi spojler manjih dimenzija. Snaga će doći iz 3.0 tvin-turbo motora, koji će u redovnim verzijama M3 i M4 imati 473 ks i 503 ks u takmičarskim modelima. Po prvi put će oba motora biti dostupna sa sistemom pogona na svim točkovima, iako će verzije sa pogonom na zadnjim točkovima i dalje biti u ponudi. Mladi vozač kaže da je oduševljen pogonom i da je veliki ljubitelj BMW autombila, tako da smo sigurni da ćemo ga često viđati u njemu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoner: Nema pravog lidera u Markovom odsustvu

 

Casey Stoner 2011_Catalunya.jpg

 

Dvostruki svetski šampion Kejsi Stoner rekao je da Moto GP šampionat ne može da dostigne sledeći nivo u odsustvu Marka Markesa. Vozač Repsol Honde je van staze od prve trke ovogodišnjeg šampionata kada je zadobio prelom ruke, a iako je pokušao da se vrati nedelju dana kasnije, morao je na drugu operaciju. Njegov izostanak je doprineo tome da kraljevska klasa dobije nove pobednike, pošto su Fabio Kvartararo, Bred Binder i Migel Oliveira zabeležili prve trijumfe u karijeri. Međutim, iako je Markesov izostanak doveo do toga da sezona bude nepredvidiva, Stoner kaže da je suglasan sa ocenom da to umanjuje vrednost šampionata.

 

''Mogao bih da započnem kontroverzu, ali sam saglasan. Iskreno, bez Marka nema pravog lidera. I to se vidi po rezultatima, tome ko stoji na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. Mark je bio jasan vođa, odveo je šampionat na potpuno drugi nivo. Kada sam ja vozio, tu smo bili ja, Valentino, Horhe i Dani, mi smo bili pri vrhu. U ovom trenutku nema vozača koji to može da uradi, da pokaže šta bi trebalo da se radi svakog vikenda, da postoji neka konstantnost tokom sezone. Pošto je sezona zgusnuta, voze se po dve trke na svakoj stazi, vozači na neki način osećaju da ako ostvare pristojan rezultat jednog vikenda sve će biti u redu naredne. Šampionat je drugačiji i to je promenilo situaciju'', naglasio je Stoner u podkastu ''In the Fast Lane''.

 

Australijanac je istakao da rezultati Repsol Honde od Markesovog pada pokazuju koliki uticaj osmostruki svetski šampion ima, pošto je tim trenutno poslednji u generalnom plasmanu. Boje japanskog tima trenutno brane Aleks Markes i Štefan Bradl, koji je zamena za starijeg Markesa. ''Iskreno mislim da na svakom motoru može da se pobedi. Svi su veoma slični, imaju drugačije jače strane i način na koji pronalaze brzinu. Velika razlika je što nema pravog vođe. Ako niste lider onda pratite, a ako je tako morate da vidite nekoga kako radi nešto na motoru da biste verovali da možete da uspete. Nije to lako. Prošao sam kroz to u Dukatiju. Kada nisam bio tu Dukati se zaista mučio. Ne kažem za sebe da sam vođa, ali nikada nisam gledao preko ograde i mislio da je tamo trava zelenija. Razmišljao sam da je to motor na kojem treba da radim i da postoji način na koji mogu da izvučem iz njega brzinu. I to je ono što Mark radi, ne razmišlja o ostatku. Samo brine o svom poslu, traženju brzine, a ljudi onda vide šta taj motor može i mogu da kažu: ako on može to, mogu barem da se približim samom vrhu. Bez Marka, Honda je izgubila put i ne pokazuje šta zapravo taj motor može'', istakao je Stoner.

 

Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se predstojećeg vikenda Velikom nagradom San Marina i Riminija, uz direktne prenose na Sport Klubu 3 od petka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvartararo: Teško je poverovati da i dalje vodim

 

kvartararo heres 2020.jpg

 

Vozač Petronas Yamahe Fabio Kvartararo rekao je pred Veliku nagradu San Marina i Riminija da se nada da će na njoj uspeti da prekine niz loših rezultata. Mladi Francuz je otvorio sezonu dvema pobedama na stazi Heres, a zatim je na naredne tri trke bio sedmi, osmi i 13. Uprkos tome, Kvartararo i dalje vodi u generalnom plasmanu i ima tri boda više od Andree Dovicioza iz Dukatija.

 

''Iskreno, teško je poverovati da posle tri loše trke vodimo u šampionatu. Srećan sam što smo ovde, prošle godine smo imali dobru trku, sve je funkcionisalo kako treba, borio sam se za pobedu do poslednjeg kruga. Imam veliko samopouzdanje, volim ovu stazu, osećam se prijatno na njoj. Daću sve od sebe da se borim za pobedu i podijum'', naglasio je Kvartararo. ''Imali smo mnogo problema u Austriji, neće oni nestati, ali na ovakvim stazama motor bolje skreće nego tamo. Moramo da se brzo adaptiramo i vidimo koji je najbolji način da vozimo motor uprkos tim problemima, a izvesno je da ćemo morati drugačije da podesimo elektroniku''.

 

Ovonedeljna trka u Mizanu označiće niz od devet trkačkih vikenda za 11 nedelja, a Kvartararo kaže da mu je drago što će raspored biti tako zgusnut. ''Sviđa mi se. Bio sam kod kuće od poslednje trke i već druge nedelje mi je bilo dosadno. Biće teško, prvi put da je tako, ali radujem se, videćemo kako ćemo proći. Biće važno izbeći povrede'', istakao je Kvartararo. Sa Kvartararom je saglasan i Doviciozo, koji kaže da vozači imaju dovoljno vremena da se oporave između trka. ''Za mene je to u redu, nije veliki problem. Imamo četiri dana između da se oporavimo i budemo spremni za sledeću. Samo je drugačije nego ranije'', naglasio je Doviciozo.

 

Vozač Dukatija se osvrnuo na situaciju u šampionatu i istakao da nije siguran šta može tokom vikenda na stazi ''Marko Simončeli''.

''Svi se bore, ali niko nije uspeo da bude konstantan. Mnogo toga se desilo, ali nas ovde čeka novi asfalt, a uz nove pneumatike će situacija biti drugačija. Verujem da će biti bolje za nas nego prošle godine, kada smo posle testa shvatili da nismo dovoljno brzi. Radujem se prvom treningu da vidimo gde smo'', rekao je Dovi. Italijanski motociklista je ponovio da još nema nikakvih vesti o njegovoj budućnosti, pošto na kraju sezone napušta Dukati, ali da se ništa neće bi znati pre narednog meseca. ''Nema vesti u ovom trenutku, čekam, ne moram da odlučim sada, želim da budem fokusiran na ovu sezonu'', kaže vozač Dukatija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinjales impresivno do pola, dominacija Yamahe u Mizanu

 

Vinjales sm.jpg

 

Maverik Vinjales osvojio je pol poziciju pred Veliku nagradu San Marina i Riminija, sedmu trku sezone u Moto GP šampionatu. Vinjales je do pol pozicije došao impresivnim krugom od 1:31.411 minuta i predvodio je apsolutnu dominaciju Jamahe na stazi ''Marko Simončeli''. Vozači japanske kompanije zauzeli su prve četiri startne pozicije, a Vinjalesu je najbliži bio Franko Morbideli iz Petronasa koji je imao tri desetinke zaostatka. Njima dvojici će se u prvom startnom redu pridružiti vodeći u generalnom plasmanu Fabio Kvartararo, koji je bio sedam stotinki iza svog timskog kolege.

 

Sjajan rezultat Yamahe upotpuno je devetostruki svetski šampion Valentino Rosi koji je morao da se zadovolji četvrtim mestom, četiri i po desetinke iza svog timskog kolege. Koliko je japanska kompanija bila nadmoćna u Mizanu potvrđuje i to da je Džek Miler na Pramak Dukatiju, kao najbolji među ostalima, imao zaostatak od šest i po desetinki u odnosu na Vinjalesa. Australijanca je sledio njegov timski kolega Frančesko Banjaja, a njih dvojicu delile su samo dve hiljaditinke. Iza njih našli su se vozači Suzukija Aleks Rins i Đoan Mir, a najbolju desetoricu kompletirali su Andrea Doviciozo na Dukatiju i vozač Avintije Žoan Zarko.

 

Pobednik prethodne trke, za Veliku nagradu Štajerske, Migel Oliveira zauzeće tek 12. poziciju na startu, a on se isto kao i svi vozači KTM izuzetno mučio. Najbolji među vozačima austrijskog proizvođača bio je Pol Espargaro na 11. mestu, pošto je kao Portugalac morao da učestvuje u prvom delu kvalifikacija. Najbolji među vozačima Honde bio je Takaki Nakagami, koji će biti 14. na startu, iza Aleša Espargara na Apriliji. Nakagamijev timski kolega Kal Kračlou će propustiti trku zbog povrede ruke, koja ga muči od početka sezone, a pošto je pre nekoliko dana morao na drugu operaciju.

 

Velika nagrada San Marina i Riminija startuje u nedelju u 14 časova i možete da je pratite na Sport Klubu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...