Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Počinje nova sezona

Recommended Posts

Vinjales nedodirljiv na ''Sepangu'', rekord Markesa

 

Maverik-Vinjales sepang.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač Yamahe Maverik Vinjales trijumfovao je na Velikoj nagradi Malezije, pretposlednjoj trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata. Mladi Španac je na stazi Sepang upisao drugu pobedu ove sezone, a 23. u karijeri. Vinjalesu je najbliži bio Mark Markes na Repsol Hondi i to posle starta sa 11. pozicije, a na podijumu se njima dvojici pridružio vozač Dukatija Andrea Doviciozo. Zahvaljujući osvajanju 20 bodova, Markes, koji je još pre nekoliko nedelja obezbedio titulu, postavio je novi rekord po broju osvojenih bodova u jednoj sezoni. Osmostruki svetski šampion ih trenutno ima 395, a u ovogodišnjem šampionatu je ostala još jedna trka - Velika nagrada Valensije 17. novembra. Prethodni rekord držao je Horhe Lorenco, koji je 2010. godine osvojio 383 boda.

 

Borba za pobedu u Sepangu rešena je već posle nekoliko krugova, poveo je Džek Miler na Pramak Dukatiju, ali je Vinjales vrlo brzo uspeo da stigne do samog čela. Vozaču Yamahe nije bilo potrebno mnogo vremena da se odvoji od rivala koje je predvodio Markes, dan pošto je u kvalifikacijama bio lansiran sa motora. Šampion nije mogao da parira svom sunarodniku, ali je imao dovoljno dobar ritam da se odvoji od Dovicioza, koji je vodio veliku borbu sa Valentinom Rosijem na Yamahi. Dvojica Italijana su se borila do samog cilja, a iako je ''Doktor'' dva puta napao vozača Dukatija, na kraju ga je Dovi nadmašio za 354 hiljaditinke. U poslednjih nekoliko krugova njima se primakao Aleks Rins na Suzukiju, ali nije dobio priliku da ih napadne, pa je morao da se zadovolji petom pozicijom. Šesti je bio Franko Morbideli iz Petronas Yamahe, ispred timskog kolege Fabija Kvartarara, koji je izgubio mnogo pozicija na startu i potom nije uspeo da nađe pravi ritam. Miler je kroz cilj prošao kao osmi, ispred Danila Petručija na drugom Dukatiju i vozača Suzukija Đoana Mira koji je u finišu trke sa staze izbacio Žoana Zarka iz LCR Honde, pa je kažnjen zbog neodgovorne vožnje.

Markes pred poslednju trku sezone ima 395 bodova, Doviciozo je drugi sa 256, a Vinjales treći sa 201. Vozač Yamahe još nije obezbedio treću poziciju na kraju sezone, pošto Rins ima samo sedam bodova manje od njega. Ovogodišnji Moto GP šampionat se završava Velikom nagradom Valensije na stazi ''Rikardo Tormo'' 17. novembra.

 

Tok trke:

Na Sepangu je poveo Morbideli, ispred Milera, Vinjalesa, Kvartrara, da bi Italijan izgubio nekoliko pozicija, a Markes se probio na peto mesto, ispred osvajača pol pozicije. Mladi Francuz je pao na osmo mesto, dok se Vinjales probio na čelo pretekavši Milera, koji je izgubio poziciju i od Markesa, ali je Australijanac uzvratio udarac. Najveću borbu vodili su Doviciozo i Rosi za četvrtu poziciju, dok se Vinjales odvojio na više od sekunde od pratilaca. Markes se probio pored Milera, kojeg je zatim pretekao i Doviciozo, a nekoliko krugova kasnije se ispred njega našao i Rosi. Markes se odvojio od dvojice Italijana bez problema, dok je ''Doktor'' pritiskao vozača Dukatija, ali nije uspevao da ga pretekne, a Rins je bio dve sekunde dalje. Šest krugova pre kraja Rosi je napao, ali je otišao preširoko, pa promene nije bilo, a njima dvojici se u finišu primakao Rins, međutim, poredak je ostao iza njih. Nešto dalje iza njih tri kruga pre kraja Mir je izbacio Zarka sa staze u trenutku kada je držao osmo mesto, zbog čega je kažnjen, ali je uprkos tome stigao do desetog mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvozio je Vinjales odlično,mada i Markes na kraju prvog kruga došao do 2 mesta.Šteta za Zarka.Moto 2 solidan kao i moto GP.Moto 3 extra u svakoj krivini su menjali pozicije bukvalno do zadnje krivini nije se znao pobednik 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvartararo na polu, Lorenco kreće sa 16. pozicije

 

Fabio-Kvartararo pol pozicija.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač Petronas Yamahe SRT Fabio Kvartararo počeće sa prve startne pozicije trku za Veliku nagradu Valensije, poslednju u Moto GP šampionatu. Francuz je u kvalifikacijama samo potvrdio dominaciju na stazi Rikardo Tormo, pošto je bio najbrži na prethodna tri treninga. Kvartararo će šesti put u karijeri trku početi sa pol pozicije u kraljevskoj klasi, do sada nikada nije pobedio. Francuz je do pola stigao pošto je štopericu zaustavio na 1:29.978. Sa druge pozicije krenuće aktuelni šampion Mark Markes (1:30.010), a u prvom startnom redu naći će se i Džek Miler (1:30.086). Slede Maverik Vinjales, Franko Morbideli, Andrea Doviciozo. U trećem startnom redu biće Đoan Mir, Aleks Rins i Kal Kračlou. Iza njih su Danilo Petrući, Pol Espargaro i Valentino Rosi. Horhe Lorenco će poslednju trku u karijeri početi sa 16. mesta.

 

Frančesko Banjaja nije učestvovao u kvalifikacijama zbog povrede koju je doživeo na trećem slobodnom treningu. Podsećamo, on je pao izlazeći iz ''pit lejna'' i tom priliku je slomio zglob leve ruke:

 

 

Trka za Veliku nagradu Valensije na programu je u nedelju od 14 časova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šampionsko slavlje Markesa u Valensiji

 

Mark-Markes valensija2019.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, šampion Kraljevske klase Mark Markes pobedom je završio sjajnu sezonu u kojoj je osvojio titulu. Vozač Repsol Honde slavio je pred domaćom publikom u Valensiji, a trku je izvozao za 41:21.469. Drugi je kroz cilj prošao vozač Petronas Yamahe Fabio Kvartararo (+1.026), dok je treći trku završio Džek Miler iz Pramak Rejsinga (+2.409). Poredak prvih 10 kompletirali su Andrea Doviciozo, Aleks Rins, Maverik Vinjales, Đoan Mir, Valentino Rosi, Aleš Espargaro i Pol Espargaro. Mark Markes je pobedom u Valensiji završio sezonu sa 420 poena. To je statistički najbolji rezultat u sezoni u istoriji Moto GP šampionata, a trijumf u Valensiji je 12. ovosezonski trijumf za Španca.

 

Trku je bolje otvorio Kvartararo, ali ga je već posle nekoliko krugova aktuelni šampion pretekao. Džek Miler je sve vreme čuvao treću poziciju, a iako se Doviciozo probio, nije uspeo da ga ugrozi. Dogodio se i udes na stazi u Valensiji - Petruči je izleteo u krivini u 14. krugu, a za njim i Žoan Zarko, koga je pokupio Lekuonin motor. Iako je izgledalo izgledalo kao stravičan udes, Zarko nije pretrpeo ozbiljne povrede. U generalnom plasmanu iza Markesa su Andrea Doviciozo sa 269 bodova, Maverik Vinjales (211), Aleks Rins, Fabio Kvartararo, Danilo Petrući, Valentino Rosi, Džek Miler, Kal Kračlou i Franko Morbideli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markez lagano do kraja,Miler najbolji Ducati,ne znam zašto drže Petrućija.Zamalo Zarku da polome obe noge,kako ga je pokosio motor.Moto 2,moto 3 i moto e super za gledanje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karel Abraham objavio je kraj svoje Moto GP karijere

 

Karel Abraham.jpg

 

Čini se da nakon odluke Karela Abrahama da se povuče iz Moto GP karavana daje odgovor na pitanje u kom ćemo timu sledeće godine gledati Žoana Zarka sada kada je mesto u Avintiji upražnjeno. Iako je, kao i Tito Rabat, imao ugovor sa Avintijom i za 2020. godinu, tokom vikenda u Valensiji videlo se da i tim i Dorna priželjkuju Zarka na Abrahamovom mestu. Zarko se svakako nadao šansi u Repsol Hondi, ali to mesto je nakon povlačenja Horhea Lorenca dobio Aleks Markes. Tokom testova u Valensiji, Abraham je vozio novi Avintijin motor, rekao je da ima ugovo za sledeću godinu, ali je takođe i rekao da postoje neki detalji o kojima se još pregovara. Abrahamov otac objavio je na društvenim mrežama da je Karel tokom druženja sa navijačima objavio da se povlači iz Moto GP karavana što je ''tužan dan za sve njegove navijače''. Avintija još uvek ovu vest nije zvanično potvrdila kao ni spekulaciju da će Abrahama zameniti Zarko, a to bi moglo da se dogodi već u ponedeljak na testovima u Herezu.

 

preuzeto sa - sportklub.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarko najčešće padao, Markes smanjio broj udesa

 

198997-Zoan-Zarko 001.jpg

 

Kako piše Sport Klub, u 2019. godini u MotoGP šampionatu najviše udesa je imao francuski motociklista Žoan Zarko koji je vozio za KTM i za LCR Hondu. On je tako preuzeo ovu neslavnu titulu od Marka Markesa. Iako nije vozio na svim trkama u nedavno završenom MotoGP šampionatu, Žoan Zarko je imao najviše sitaucija u kojima je završio u šljunku pokraj staze. Bivši vozač KTM je pao čak 17 puta sa motocikla u 2019. godini, a prati ga Džek Miler kome se to dogodilo 15 puta. Slede Frančesko Banjaja i Mark Markes koji su imali 14 udesa, a ovo predstavlja značajan napredak upravo za aktulenog svetskog šampiona.

 

Sličan broj izletanja Markes je poslednji put imao 2015. godine kada je izleteo 13 puta, a najdrastičnijie je bilo prošle i pretprošle godine kada je Mark pao sa motora ukupno 50 puta (27 puta u 2017. i 23 puta u 2018. godini). Najmanje izletanja u 2019. su imali vozači koji su imali specijalne pozivnice ili koji su bili zamene poput Štefana Bradla. Od vozača koji su vozili sve trke, najmanje izletanja je imao Andrea Doviciozo kome se samo četiri puta desilo da je završio van sedišta svog motocikla. Maverik Vinjales je izleteo šest puta, a Valentino Rosi osam. Fabio Kvartararo je u svojoj prvoj MotoGP sezoni šest puta pao.

 

Ako se gleda celokupni svetski šampionat najviše padova je imao Tom But Amos koji je u Moto3 kategoriiji pao 22 puta. Inače upravo je Moto3 kategorija ove sezone imala veliko uvećanje broja padova u odnosu na ranije sezone dok su Moto2 i MotoGP kategorija imale ukupno manji broj incidenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvartararo: Rosi idol, ne znam nadimak za Markesa

 

Fabio Quartararo Yamaha Petronas.jpg

 

Fabio Kvaratararo je u svojoj debitantskoj sezoni u MotoGP klasi osvojio titulu u konkurenciji satelitskih timova, a mnogi ga vide kao budućeg svetskog šampiona u motociklizmu. Za ''Marku'' je govorio o budućnosti, Valentinu Rosiju i naravno Marku Markesu. Novinare ''Marke'' je najpre zanimalo zašto Fabio ima nadimak ''El Diavolo'', tačnije ''đavo''.

 

''Biti đavo za mene znači da si uvek ispred. Ne volim da budem pozadi, želim da budem đavo u smislu da naporno radim, ali đavo kao đavo ne znam. Rekao bih da sam ja đavo u MotoGP jer imam nadimak ''El Diavolo'', ali ima ih još'', kazao je Kvartararo koji je objasnio i zbog čega je zavoleo Valentina Rosija. ''Valentino Rosi mi je idol jer kada sam bio mali Markes još nije bio tu, Lorenca se ne sećam ali pre 14 godina Rosi je pobeđivao i to je ostavilo traga kod mene. On me je motivisao da se bavim ovim sportom. Kada sam hteo da gledam trke hteo sam da gledam Valentina. Samo voziti, pa i motokros trku sa njim je bilo sjajno. Voziti isti motocikl, porediti podatke ali jasno je cilj bio pre nekoliko godina da se trkam sa njim a to sam već ispunio. Što se tiče budućnosti ne znam, trkati se sa idolom je neveorvatno''.

 

U 2019. godini Kvartararo nije imao toliko duela sa Rosijem koliko sa Markom Markesom. Njih dvojica su ubedljivo najznačajnija lica minule sezone i često su bili u duelima što za pol pozicije što za pobede. Fabio je objasnio zašto Mark Markes nije ni ''đavo'' ni ''anđeo'' MotoGP šampionata već natprirodan vozač. ''Markes je vozač koji je najbolji na svetu ali i dalje napreduje. Konstantnost u 2019. je impresivna. Prethodnih godina sam viđao njegove padove, ali u 2019. osim u Ostinu bio je samo prvi ili drugi. U Ostinu je pao kako sam čuo zbog tehničkih problema. Ne znam koji nadimak mu treba dati, ni anđeo ni đavo. Nije prirodno da tako vozi'', kaže Kvartararo koji ne veruje da može još uvek da se bori za titulu sa Markom. ''Neću mu biti veliki rival za titulu, ali jedan od rivala sigurno jer ako nastavimo da radimo ovako i ako imamo dobar motocikl možemo da se borimo. Možda ne za titulu, ali sa njim za pobede sigurno''.

 

Kvartararo nije hteo da spekuliše da li bi pre hteo da bude fabrički vozač Ducatija ili Yamahe, ali je rekao da nema za cilj da bude u nekom posebnom timu. Takođe veruje da nije nemoguće osvojiti titulu na satelitskom motociklu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u ovom trenutku ne interesuje MotoGP

 

bmw-wsbk.jpg

 

BMW Motorrad se 2019. vratio u WSBK šampionat nakon šestogodišnjeg odsustva i to sa S1000 RR i dva talentovana vozača, Tomom Sajksom i Markusom Rajterbergerom. Da li ova ponovno rasplamsana strast prema moto sportu može da se prelije u MotoGP? Ako je verovati čelnicima bavarske kompanije, odgovor je negativan.

Markus Šram, izvršni direktor BMW Motorrad-a, je nedavno dao jedan intervjuu u kojem je izjavio da WSBK odgovara sportskoj DNK nemačkog brenda. On je podvukao da su WSBK-u postoje ''snažnije tehničke sinergije nego u MotoGP-u'', dodavši da bi efekat koji bi premijerna klasa imala na brend ''bili marginalni''. Dakle, WBSK će dugoročno biti u fokusu kompanije. Da se vratimo na tek završenu sezonu WSBK šampionata. BMW je osvojio četvrto mesto u generalnom plasmanu proizvođača, zahvaljujući podijumima Toma Sajksa. Cilj su bolji rezultati u 2020, kao i osvajanje treće pozicije u konkurenciji proizvođača.

 

Što se MotoGP tiče, ima ona ''nikad ne reci nikad'', ali u ovom trenutku najjača klasa jednostavno nije u prioritetima bavarskog giganta. Ko zna, možda za koju godinu se takav stav promeni i dočekamo neki S1000 RR-R... Možemo samo da se nadamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarko će dobiti pomoć Dukatija ako pokaže rezultate

 

200158-zarko.jpg

 

Francuski motociklista Žoan Zarko će naredne sezone voziti u ekipi Avintije koja koristi Dukatijeve motocikle. Nekadašnji vozač Teh3 i KTM se nada da će njeovi nastupi zaseniti fabrički tim. Žoan Zarko je prošle sezone ostao bez angažmana zbog loših nastupa na fabričkom KTM. Ugovor sa austrijskim proizvođačem je raskinut, a iako je Francuz bio spreman da ostane bez mesta u MotoGP šampionatu dobio je priliku da vozi za LCR Hondu, a zatim i za Avintiju. Zarko će uz Tita Rabata voziti prošlogodišnje motocikle, ali ima direktan ugovor sa Dukatijem i inženjere iz tog tima.

 

 ''Zavisi od njegovih rezultata. Najvažnija stvar su rezultati, ako Žoan pokaže da može da napravi dobre rezultate sigurno ćemo mu pomoći. Radio sam ovo celog života i radiću i u budućnosti. Ne možemo da promenimo Zarkov motocikl jer je situacija zamrznuta na početku sezone, ali sam otvoren da učinim najbolje za njega. Ne šalim se'', rekao je šef Dukatijevog tima Luiđi Dalinja. Zarku će šef biti Marko Rigamonti koji je dugo radio u Dukatiju, i Dalinja osim toga najavljuje da će Francuz imati veliku tehničku podršku Dukatija. Žoan je sve ovo zaslužio odličnim vožnjama na motoru Teh3 ekipe dok je ona koristila Yamahine motocikle. Tada je bio šest puta na podijumu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvartararo najbrži

 

200488-Fabio-Kvartararo.jpg

 

Vozač Petronas Yamahe Fabio Kvartararo bio je najbrži i tokom trećeg dana prvih predsezonskih testiranja na stazi Sepang. Francuz je najbolji krug u Maleziji prešao za 1:58.349 i time je trijumf odneo tokom sva tri dana testiranja. Kvatararo je sebe ostavio Kala Kračloua iz LCR Honde (+0.082) i vozača Suzukija Aleksa Rinsa (+0.101). Na četvrtoj poziciji našao se Franšesko Banjaja sa +0.153, dok je peti bio Valentino Rosi sa 0.192 zaostatka za liderom. Do desetog mesta našli su se Danilo Petruči, Pol Espargaro, Džek Miler, Aleiš Espargaro i Đoan Mir, a aktuelni šampion Mark Markes završio je kao 12. sa +0.423. Zanimljivo, čak prvih 18 vozača našli su se na razmaku manjem od sekunde. Nova sezona u Moto GP počinje 8. marta Velikom nagradom Katara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koronavirus otkazao MotoGP trku u Kataru

 

moto gp katar.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, organizatori Moto GP šampionata doneli su odluku da zbog koronavirusa Velika nagrada Katara u kraljevskoj klasi bude otkazana, ali da u preostale dve kategorije bude održana po planu. Razlog za takvu odluku su pojačane mere bezbednosti prilikom dolaska putnika u Dohu, ali i činjenice da se vozači Moto2 i Moto3 kategorija već nalaze u prestonici Katara. Kompletna akcija sa staze Losail čeka vas od petka do nedelje na kanalima Sport Kluba.

 

Zbog pojave epidemije kornavirusa u Italiji, svi oni koji iz te zemlje budu putovali u Dohu, isto kao i iz Malezije, Tajlanda i Japana, moraće da budu pregledani po dolasku u Katar. Ukoliko se ustanovi da neko ima povišenu temperaturu biće upućen u karantin, što je mera kojoj podležu svi oni koji stižu iz Južne Koreje, Kine i Irana. Upravo zbog toga je doneta odluka o otkazivanju, pošto su ukupno šestorica vozača kraljevske klase su iz Italije, a pored njih izvesno će još neko leteti iz te zemlje, kao i brojni predstavnici timova. Prvi slučajevi koronavirusa zabeleženi su u kineskom Vuhanu, a od tada se on proširio i na druge kontinente. Od pojave virusa preko 80.000 ljudi je obolelo, a zabeleženo je najmanje 3.000 smrtnih slučajeva. Klinički se manifestuje povišenom temperaturom i malaksalošću, otežanim disanjem kod dela obolelih i radiološkim znacima virusne upale pluća.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ I nastavlja se:

 

Odložena Velika nagrada Tajlanda

 

Tajland moto gp Buriram.jpg

 

Danas je odložena i Velika nagrada Tajlanda u motociklizmu koja je trebalo da se održi od 20. do 22. marta. Samo dan posle objave o otkazivanju Moto GP trke na premijeri u Kataru, organizatori u Tajlandu su bili primorani da u potpunosti odlože vikend na stazi u Buriramu.

''Ne mogu da kažem da će trka biti otkazana, već samo odložena, dok ne pronađemo novi termin za eventualno održavanje'', izjavio je Anutin Čarnvirakul, prvi čovek u organizaciji Velike nagrade Tajlanda. ''Razlog je koronovirus i dva smrtna slučaja u našoj zemlji'', dodao je Anutin, koji je u isto vreme i zamenik premijera Tajlanda i ministar zdravlja ove azijske zemlje. Kako sada stvari stoje, premijera sezone Moto GP trebalo bi da bude u Ostinu u Teksasu, 5. aprila.

 

Dorna: Sezone će svakako biti

 

Posle informacija dan za danom da će trka u Kataru biti otkazana, a na Tajlandu odložena, javila se i Dorna, tačnije izvršni direktor Karmelo Espeleta i uverava da koronavirus neće ugroziti ovogodišnju sezonu u kraljevskoj klasi. Poseban predmet izlaganja bila je situacija u Kataru, pošto iako je otkazana trka u kraljevskoj klasi, ona će se ipak održati u Moto 2 i Moto 3.

 

''Bili smo u intenzivnom kontaktu sa vlastima u Kataru kako bismo znali tačno šta možemo da uradimo. Tokom vikenda situacija se mnogo promenila. U subotu i nedelju delovalo je da nema naročitih problema da se trka održi, ali kasnije tokom nedelje dobili smo indikaciju od lokalnih vlasti da bi svi italijanski državljanin i oni sa prebivalištem u toj zemlji koji treba da dođu, trebalo da u prethodnih 14 dana nisu bili u Italiji. Za one koji jesu bili u tom periodu u Italiji, nije zabranjen ulaz u zemlju, ali moraju da budu 14 dana u karantinu u Kataru. To očigledno nije bilo moguće za mnoge naše ljude, zbog čega je otkazana trka u Moto GP klasi. Ali u Moto 2 i Moto 3 su bila testiranja ove nedelje, tako da je moguće održati trku, ali samo u ove dve klase'', rekao je Karmelo Espeleta.

 

Nešto blaža situacija, bar za sada, je sa tajlandskim vlastima. ''Razgovarali smo čitavog vikenda sa vlastima na Tajlandu i oni su najavili da će imati sastanak u ponedeljak na kojem će se odlučiti koji događaji će moći da se održe u Tajlandu. Ali ta odluka nije vezana za Italijane, niti neke druge koji dolaze na Tajland, već razmišljaju da li da otkazuju događaje na kojima se očekuje mnogo gledalava. Drugačije je nego u Kataru, tako da smo se odlučili samo za odlaganje i trudimo se da nađemo datum do kraja godine.

 

Na kraju je uverio da koronavirus neće ugroziti 2020. sezonu Moto GP. ''Svakako će biti sezone. Svesni smo da se situacija menja iz dana u dan, ali naša želja je da se sve trke u sezoni održe. Poznati su i termini treninga i trka u Kataru, koji su na programu od petka do nedelje. U petak su na programu po dva slobodna treninga u obe klase. Prvi u Moto 3 počinje u 11:25 po srednjeevropskom vremenu, pa sledi u Moto 2 koji se završava oko 13 časova, drugi u Moto 3 počinje u 15:05, pa sledi u Moto 2 koji se završava u 16:40. U subotu su na programu treći slobodan trening i kvalifikacije. Treći slobodan trening počinje sa Moto 3 klasom u 10:55, sledi u Moto 2 i to se završava oko 12:30. U 15:05 na programu su Q1 i Q2 u Moto 3, a potom od 16 časova kreću kvalifikacije u Moto 2. U nedelju od 11 do 12 su warm up u obe klase, dok su trke na programu od 14:20 Moto 3, a od 16 časova Moto 2.

Svu akciju iz Katara možete pratiti u direktnim prenosima na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pridružite se Markesu u vožnji nove Honde CBR1000RR-R

 

mark markes voznja 001.jpg

 

Odmor od sumorne stvarnosti nam danas stiže u vidu Marka Markesa koji vozi Hondu CBR10000RR-R Fireblade SP na stazi Katalunja. I to u video formatu od 360 stepeni!

 

Sam video je nastao od inicijalnih fotografija i video snimaka sa predstavljanja pomenute mašine, što ga nikako ne čini manje privlačnim. Za maksimalni ugođaj, preporučujemo da snimak pogledate na svojim telefonima, jer će IMU na ''pametnom'' telefonu lakše uočiti vaše pokrete i promeniti vidno polje dok gledate sam motocikl na stazi. Da li možete da zamislite da jednog dana na ovakav način gledamo MotoGP trke? To bi predstavljalo revoluciju u moto sportu. Što se nove Honda CBR1000RR-R Fireblade SP tiče, početkom meseca smo imali priliku da vidimo kako se u akciji ponaša ova WSBK mašina. I tada nas je sve oborila sa nogu. Zato jedva čekamo start nove WSBK sezone, da vidimo može li najzad da prekine dominaciju Kawasakija.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Espargaro: Kvartararo bi mogao da bude sledeći šampion

 

Fabio-Kvartararo pol pozicija.jpg

 

Španski motociklista Pol Espargaro koji vozi za KTM, veruje da je blistava budućnost pred vozačem Petronas Yamahe Fabiom Kvartararom. Mladi Francuz je zablistao tokom svoje prve sezone u kraljevskoj klasi prošle godine - šest puta se našao na pol poziciji i sedam puta na podijumu na putu do petog mesta u generalnom plasmanu. Kvartararo je čak bio najkonstantniji od svih rivala Marka Markesa što je mnoge navelo da pomisle šta bi bilo kada bi imao identičan motor kao fabrički vozači Jamahe, što će i biti slučaj ove godine, ako do sezone dođe.

 

''Moguće je da će Fabio biti sledeći šampion. Veoma je dobar vozač, mlad je, gladan, ne plaši se ničega i u odličnom timu je. Ali, njegov posao će sada biti teži jer nije lako praviti dobre izbore i odmah biti brz. Verovatno će praviti greške, moraće da radi na svom mentalnom pristupu, razvoju, tome kako da se izbori sa pritiskom i dođe do rezultata. Moraće da se izbori sa time, ali i dvojicom vozača koji spadaju među najbolje u šampionatu - Vinjalesom i Rosijem, a to neće biti tako lako za njega'', istakao je Espargaro.

 

Kvartararo će sledeće godine u fabričkom timu Yamahe zameniti ''Doktora'', što Espargaro smatra dobrim potezom za japanski tim.

''Yamaha mora da razmišlja o budućnosti, da se fokusira na to šta će raditi u godinama koje dolaze. Valentino je sadašnjost, i dalje je jak, marketinški vredan, izuzetno je popularan. Ali, Yamaha želi da pobedi tako što će se fokusirati na mlađe vozače, kao što su uradili svi drugi proizvođaći - Ducati sa Banjajom, Honda sa Aleksom Markesom, Suzuki sa Mirom, KTM sa Binderom i oni sa Kvartararom. Svi žele mlade talente za budućnosti, tako da je Yamaha odradila posao time time što je za tri dana rešila koje vozače želi za sledeću godinu'', istakao je šampion Moto2 kategorije iz 2013. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U narednoj MotoGP sezoni sa starim mašinama

 

motogp-motocikl.jpg

 

MotoGP će aktuelne motocikle koristiti i u narednoj sezoni, a cilj ove odluke je smanjenje troškova i ublažavanje posledica globalne pandemije virusa korona. Prvih 8 trka sezone je ili otkazano ili odloženo, a sva je prilika da će i trka na Zahsenringu, zakazana za 21. jun biti pomerena, nakon što su nemačke vlasti produžile zabranu javnih okupljanja. Dorna je pre nekoliko sedmica saopštila da je spremila paket pomoći za nezavisne MotoGP timove, ali i sve Moto2 i Moto3 ekipe, u vrednosti od preko 9 miliona evra.

 

Asocijacija MotoGP proizvođača (MSMA) je nanedavnom sastanku razmatrala ideje o smanjenju troškova, a jednoglasno je odlučeno da prva mera bude privremeno zaustavljanje razvojnog procesa. Takvu odluku je i zvanično ratifikovala Gran Pri komisija, pa ćemo naredne sezone gledati motocikle homologovana na početku ove godine. Po startu naredne sezone, razvojni proces će moći da nastave svi proizvođači, s tim što će Honda, Suzuki, Yamaha i Ducati biti onemogućeni da rade da razvoju agregata tokom godine, uz samo jedno dozvoljeno aerodinamičko ažuriranje oklopa.

Ducati je na sastanku MSMA predložio i smanjenje broja motocikala po vozaču sa 2 na 1 kako bi se dodatno smanjili troškovi, ali tu ideju nisu prihvatili ostali. Gran Pri komisija je potvrdila da će razvoj Moto2 i Moto3 biti obustavljen do kraja 2021. Moto2 ekipe će imati mašine iz 2019. i 2020. na raspolaganju, dok će proizvođači šasija moći da homologuju aktuelne ramove i zadnje viljuške, ali i jedinice iz prošle godine. Maksimalan broj ramova po timu je 2. Očekuje se usvajanje još mera, koje bi trebalo dodatno da smanje troškove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez nastupa sa pozivnicom u 2020.

 

motogp 2019.jpg

 

Kako bi se smanjila veličina ''padoka'' za predstojeću sezonu u trke bez prisustva publike, ali i smanjili dodatni troškovi u 2020, neće biti nastupa sa pozivnicom. To je loša vest za test vozače Horhea Lorenca (Yamaha), Mikelea Pira (Ducati), Miku Kalija (KTM), Štefana Bradla (Honda), Silvana Žintolija (Suzuki) i Bredlija Smita (Aprilia), čiji nastup sa pozivnicom se očekivao tokom predstojeće sezone. Čak ni Dani Pedrosa (KTM) nije u potpunosti odbacivao takvu mogućnost. Doduše, Smit ima šansu da nastupi, ali kao zamena za suspendovanog Janonea. Ali kako je što manji broj ljudi u padoku ključni deo novog bezbednosnog protokola, predstavljenog od strane Dorne kako bi ubedila brojne vlade da dozvole moto trke, jednostavno nije bilo mesta za dodatne nastupe.

 

To je potvrdio i direktor KTM moto sport divizije, Pit Bajrer. ''Usled dobro poznatih okolnosti, odlučili smo se na ovakav korak.'' U regularnim uslovima, Honda, Ducati, Yamaha i Suzuki imaju pravo na maksimalno 3 nastupa sa pozivnicom, dok je kod Aprilije i KTM-a taj broj dvostruko veći. Najočekivaniji ovogodišnji nastup s pozivnicom je trebalo da bude Lorencov, na Katalunji, koji bi ujedno bio i prvi za Yamahu još od 2016. godine. Trka u Kataloniji je odložena, ali se očekuje da će se naći u kalendaru, ali će Španac morati da sačeka do 2021. Prema procenama MotoGP-a, oko 1.300 ljudi će biti potrebno da bi se održale trke, uključujući ključne članove timova u sve tri gran pri klase, osoblje staze, kao i kamermane i televizijske izveštače.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agostini: Markes bio pobeđivao na svakom motociklu

 

Mark-Markes 32.jpg

 

Legenda motociklizma Đakomo Agostini kaže da aktuelni svetski šampion Mark Markes ne bi imao problem da osvaja titule šampiona sveta na bilo kom motociklu. Mark Markes je osam puta bio šampion sveta, a šest titula ima u MotoGP klasi. Sve te titule su osvojene na fabričkom motoru Honde, i kako stvari stoje Mark će još dugo biti na istoj mašini. Potpisao je četvorogodišnji ugovor, a mnogi oduzimaju vrednost njegovim ostvarenjima zbog toga što radi na motociklu kojeg najbolje poznaje i kog ne menja. Oni misle da Mark ne bi mogao da ostvaruje jednako dobre rezultate na Yamahi ili Ducatiju.

 

''Ne mislim da Mark ima potrebu da menja motocikl, da ode u drugu ekipu kako bi dokazao svoju vrednost. Sjajno je ono što pokazuje na stazi. Svi znamo da je najbolji i znamo da bi pobedio na bilo kom drugom motociklu'', rekao je legenda motociklizma Đakomo Agostini. ''Niko ne može da kaže da Mark pobeđuuje samo zato što ima Hondu. Nije Honda ta koja pobeđuje, Mark čini da Honda pobeđuje. Insistiram na tome da bi on mogao da pobeđuje na bilo kom drugom motociklu'', dodao je Agostini koji je u karijeri osvojio 15 titula šampiona sveta, a osvajao ih je na Agusti i Yamahi. Inače, promena proizvođača baš i nije najpametnije rešenje za vrhunske vozače, što se videlo u slučajevima Valentina Rosija i Horhea Lorenca koji su obojica imali velike probleme kada su se prilagođavali na Ducati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvartararo: Da budemo oprezni i sačuvamo se od povreda

 

197293-fabio-kvartararo.jpg

 

Fabio Kvartararo kaže da će vozači morati da budu veoma oprezni jer ''jedna povreda može da znači da ćeš propustiti mnogo trka.'' Vozač Petronas Yamahe Fabio Kvartararo smatra da će u skraćenoj sezoni biti najvažnije da se završavaju trke i da se vozači čuvaju kako ne bi zadobili neku povredu. ''Veoma sam srećan što konačno imamo kalendar, svi smo veoma zahvalni Dorni na sjajnom poslu. Pripremam se i treniram naporno i sada je cilj da sve ostane po planu i da počnemo sezonu u Herezu 19. jula'', rekao je Kvartararo.

 

''Biće drugačije, kalendar se razlikuje, ali to je jedini način da se takmičimo u ovim uslovima. Imaćemo po dve trke vezano na jednoj stazi, ali mislim da će u ovakvoj situaciji najvažnije biti da se završi trka. Iskreno, nakon svih spekulacija prethodnih meseci, nisam očekivao trku u Francuskoj i to je lepo iznenađenje'', dodao je on. Od prve trke u Herezu do finala sezone u Valensiji proteći će samo četiri meseca. Za to vreme trebalo bi da se vozi 13 trka. ''Moraćemo da budemo veoma oprezni kako ne bi dolazilo do povreda. U ovako zgusnutom rasporedu to bi značilo da propuštamo mnogo trka. Takođe će biti veoma važno da se svi pridržavamo zdravstvenog protokola'', rekao je Kvartararo.

 

Na tribinama neće biti navijača, ali Kvartararo se nada da će se to u nekom trenutku promeniti: ''Ako se situacija u svetu popravi, nadam se da ćemo bar moći da otvorimo tribine za mali broj navijača. Svima nam nedostaju. Ipak, najvažnije je da idemo korak po korak, da svi ostanemo zdravi pa ćemo kasnije imati vremena da uživamo u trkačkim iskustvima zajedno''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Espargaro: Honda i Dukati motori iz snova

 

brno-alex.jpg

 

Pol Espargaro priznao je da su Honda i Dukati ''motori iz snova'' za svakog vozača koji želi da se bori za titulu u Moto GP šampionatu. Kako je najavljeno ranije, Pol Espargaro spreman je da se sledeće godine priključi fabričkom timu Honde i napusti KTM. Još uvek nema zvanične potvrde za ovaj ''transfer'' i verovatno je neće ni biti pre septembra do kada Espargaro ima ugovor sa KTM. Ipak, indirektno je ovu vest potvrdio direktor KTM Majk Lajtner koji je rekao da je ''za Pola Honda sjajna nova prilika''.

 

U intervjuu za sajt Moto GP, Espargaro nije govorio o svojoj budućnosti, ali je priznao da su Honda i Dukati motori iz snova. ''Poslednjih sezona na kraju se vidi ko pobeđuje, Mark Markes na Hondi. Mark je legenda, on je sjajan vozač, ali ne odmaže mu ni to što vozi Hondu, jasno je da je to motor za pobede. On to pokazuje u svakoj trci, pokazuje to na kraju šampionata sa velikom razlikom u bodovima. U ovom trenutku, Honda je motor koji želi većina vozača. Jasno je zašto je tako. Naravno, većina želi i Dukati. To su dve najbolje mašine u ovom momentu'', rekao je Espargaro. ''Jasno je da i ja želim jedan od ta dva motora, ali ono što sada treba da uradim je da vidim šta mogu da uradim sa KTM. Ko ne bi želeo da ode u jedan od ta dva tima? To su motori iz snova'', dodao je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binder i Oliveira u KTM, Petrući u Teh 3

 

petrucci_sepang.jpg

 

Iako se očekivalo da Danilo Petrući od naredne godine bude vozač fabričkog tima KTM, po svemu sudeći ide u satelitski tim koji koristi ove motore. KTM je u četvrtak potvrdio da će za fabrički tim u 2021. godini voziti Bred Binder i Migel Oliveira. Južnoafrikanac i Portugalac tako su se ponovo ujedinili u kraljevskoj klasi nakon što su zajedno vozili i u obe niže kategorije. Danilo Petrući će uz Ikera Lekuonu voziti za Teh 3. Očekivalo se da Petrući bude fabrički vozač austrijske ekipe u 2021. i 2022. godini, ali će se on neočekivano nači u stelitskom timu Teh3. Istovremeno, KTM se zahvalio Polu Espargaru koji će u ovoj neobičnoj i skraćenoj sezoni još voziti za tim u kome je skoro četiri godine.

 

Dalinja: Lorenco želi lepši kraj karijere

 

Prvi čovek fabričkog Dukatija Luiđi Dalinja je pričao o kraju karijere Horhea Lorenca sa kojim je sarađivao dve sezone, u 2017. i 2018. godini. Horhe Lorenco je na kraju sezone 2019. rešio da završi karijeru. Španac je imao niz povreda ali i niz neuspeha zbog čega nije završio svoj ugovor sa Repsol Hondom. Činilo se da je pre prelaska u Hondu konačno ostvario dobru saradnju sa Dukatijem pa se opet spekuliše da bi ta saradnja mogla da bude obnovljena.

 

''Teško je imati jasnu ideju šta bi moglo da se desi. Ono što je razumljivo je da vozač sa Horheovom statistikom namerava da završi karijeru na bolji način nego onaj na koji je završio prošle sezone. Teško je shvatiti pravu motivaciju'', rekao je generalni menadžer Điđi Dalinja. ''Lorenco nije završio svoju karijeru na najbolji način. Da sam ja on ne bi mi se to svidelo. Ima mnogo nepoznatih, teško je analizirati situaciju. Ako bi imao specijalnu pozivnicu za neku trku ili da uradi neki drugi test možda bi bilo lakše oceniti njegove mogućnosti. Ne mogu da kažem da nisam pričao sa Horheom, čestitao sam mu rođendan ali za mene to nije situacija o kojoj vredi misliti'', dodao je Dalinja. Horhe je inače imao priliku i da bude vozač sa specijalnom pozivnicom jer je test vozač Yamahe. Međutim zbog pandemije koronavirusa MotoGP je rešio da ukine vozače sa specijalnom pozivnicom naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...