Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Počinje nova sezona

Recommended Posts

Folger opet na motoru, biće test vozač Yamahe

 

Jonas-Folger.jpg

 

Jonas Folger je vozeći za Teh3 Yamahu prošle sezone bio drugi najbolji početnik u MotoGP klasi, a morao je odmah da se povuče zbog bolesti. Njemu je dijagnostikovan Gilbertov sindrom. Gilbertov sindrom je poremećaj rada jetre i usled toga osoba može da oseća umor, slabost i bolove u stomaku. Jonas Folger je zbog ovoga morao da se povuče iz MotoGP šampionata u sezoni 2018. i u Teh3 Yamahi ga je zamenio Hafiz Šarin. Folger će naredne godine biti test vozač Yamahe i sa tim fabričkim timom će biti na testovima u Evropi. Nije još uvek sigurno da li će Nemac biti i na nekoj od trka kao takozvani ''vajld kard'' vozač.

Nemac je u nižim kategorijama do 2017. godine imao pet trijumfa, a u MotoGP je uspeo da se popne na podijum i to pred domaćom publikom u Zahsenringu. Sezonu 2017 je završio na desetoj poziciji sa 84 osvojenih poena. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajnom Lorencu pol u Mizanu

 

183928-Horhe-Lorenco.jpg

 

U zanimljivim kvalifikacijama pred nedeljnu Moto GP trku za Veliku nagradu San Marina i Riminija u Mizanu na stazi Marko Simončeli pol poziciju osvojio je vozač Dukatija Horhe Lorenco.

Horhe Lorenco je potvrdio da je u trenutno najboljoj forrmi od svih vozača u kraljevskoj klasi sigurnom vožnjom i sjajnim vremenom. Lorenco je izvezao najbolji krug u Mizanu još do 2007. godine i imao je vreme od 1:31.629. Lorenco je tako popravio rekord koji je sam držao od te godine. Drugo vreme je u kvalifikacijama zabeležio Džek Miler vozač Pramak Dukatija sa 279 hiljaditinki zaostatka. Treće mesto pripalo je Maveriku Vinjalesu na fabričkoj Yamahi. Andrea Doviciozo imao je četvrto, a Mark Markes peto. Prvih deset su kroz Q2 kompletirali Kal Kračlou, Valentino Rosi, Danilo Petrući, Žoan Zarko i Aleks Rins.

Kvalifikacije je obeležio i pad Marka Markesa koji je nakon toga imao ''sprint'' do garaže kako bi se vratio na stazu. Markes je tokom brzog kruga iskliznuo sa staze, ali je odmah ustao i počeo da trči ka garaži kako bi uzeo novi motor i nastavio kvalifikacije. U tom trenutku je ostalo šest minuta i 22 sekunde do kraja kvalifikacija. Vozač Honde je uspeo da se vrati na stazu, ali ne i da izveze bolje vreme od petog na kome se na kraju našao.

Trka se vozi u nedelju od 14 časova, uz direktan prenos na Sport Klubu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doviciozo pokorio Mizano, veliki kiks Lorenca!

 

Andrea-Doviciozo.jpg

 

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo doneo je svom timu prvi trijumf na Velikoj nagradi San Marina i Riminija posle 11 godina, pošto je slavio na 13. trci Moto GP šampionata. Doviciozo je na stazi ''Marko Simončeli'' ostvario treću pobedu ove sezone, a 20. u karijeri. I to je učinio pobedivši za skoro tri sekunde branioca titule Marka Markesa na Repsol Hondi. Njima dvojici se na podijumu pridružio vozač LCR Honde Kal Kračlou, koji je profitirao od izletanja Horhea Lorenca u pretposlednjem krugu.

 

Popularni Dovi je u Mizanu odvozao izuzetno pametnu trku, dobro je startovao, a zatim je strpljivo čekao svoj trenutak. Ključan je bio šesti krug, kada je pretekao Lorenca, koji je sigurno vodio od starta, a zatim mu nije bilo potrebno mnogo vremena da se odvoji. U poslednjih pet krugova je počeo da popušta, ali se ispostavilo da je imao dovoljnu zalihu da dođe do trijumfa. Iza njega su Lorenco i Markes vodili borbu za drugo mesto. Vozač Dukatija je držao čelo do trenutka kada ga je Doviciozo pretekao, da bi mu se desetak krugova kasnije primakao Markes i učinio isto. Usledio je odgovor, činilo se da će voditi borbu do samog cilja, ali je Lorenco izgubio kontrolu nad motorom dva kruga pre kraja, a iako se vratio morao je da se zadovolji 17. mestom. Najbolji među ostalima bio je vozač Suzukija Aleks Rins na četvrtoj poziciji, ispred Maverika Vinjalesa na Yamahi i drugog vozača Repsol Honde Danija Pedrose. Miljenik domaće publike Valentino Rosi zauzeo je sedmo mesto, ispred sunarodnika Andree Janonea, a najbolju desetoricu kompletirali su Alvaro Bautista i Žoan Zarko. Zahvaljujući pobedi, Doviciozo se probio na drugo mesto u generalnom plasmanu i sada ima 67 bodova manje od Markesa. Rosi je tri boda dalje od vozača Dukatija na trećoj poziciji.

Moto GP šampionat se nastavlja Velikom nagradom Aragona 23. septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skandal: Protivniku stisnuo kočnicu u punoj brzini

 

italijan.jpg

 

Vozač Moto GP 2 šampionata Romano Fenati diskvalifikovan je sa trke u San Marinu jer je protivniku, pri punoj brzini, pritisnuo kočnicu. Italijan Fenati je tokom trke pokušao da sunarodniku Stefanu Manciju pokušao da povuče ručku za kočnicu dok su se trkali. Razlog incidenta i nebulznog poteza Fenatija je to što je Manci, nekoliko krugova ranije, pokušao da ga pretekne. Obojica su ostali na trci i posle incidenta još neko vreme, a potom je Fenati označen za ''neodgovono ponašanje''. 

 

Na snimku incidenta se može videti kako se Fenati približava Monciju i pokušava da dosegne rukom do njegove kočnice, nakon čega je zabezeknuti protivnik izgubio kontrolu nad svojim vozilom, ali samo na kratko. Bivši Moto GP vozač Kolin Edvards rekao je da je Fenati ugrozio život protivnika. ''Ovo je neverovatno, ma mora da me neko zeza? Sada bi trebalo da mu kažete 'spakuj se, vidimo se sledeće godine'. Apsolutno neverovatno'', rekao je Edvards. Fenatiju ovo nije prvi prekršaj, s obzirom da je prilikom jednog zagrevanja 2015. rivala iz Moto GP 3 šampionata Niklsa Ajoa gurnuo sa motora. Zanimljivo je da je Italijan 2016. izbačenj iz ''Sky VR46'' programa Valentina Rosija ''zbog ponašanja koje nije bilo u skladu sa pravilnikom tima''. On već ima ugovor za takmičenje u Moto GP 2 kategoriji za 2019. godinu, upravo sa timom za koji nastupa Manci, kolega čiji je život ugrozio.

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio je i otkaz iz tima...a možda i na Sudu završi. 

 

Dosta je bilo - Fenatiju uručen otkaz!

 

Stefano-Manci-Romano-Fenati.jpg

 

Ekipa ''Marineli Snajpersa'' objavila je da je uručila otkaz Romanu Fenatiju posle njegovog poteza na Velikoj nagradi San Marina. Italijanski tim je u nedelju posle 13. trke sezone najavio da će odluku o budućnosti svog vozača doneti hladne glave, a taj trenutak se desio manje od 24 časa posle incidenta na stazi ''Marko Simončeli''. Fenatiju je pokazana crna zastavica na stazi ''Marko Simončeli'' zbog neodgovorne vožnje, pošto je po izlasku iz šeste krivine pokušao da pritisne kočnicu na motoru Stefana Mancija. Njih dvojica su prethodno vodili veliku borbu u kojoj je Manci u jednom trenutku izgurao rivala sa staze, a zbog toga je naknadno kažnjen pomeranjem za šest mesta na startu naredne trke u odnosu na rezultat koji ostvari u kvalifikacijama. Sa druge strane, Fenatiju je izrečena suspenzija na dve trke, ali je ostao bez angažmana do kraja sezone, a izvesno i za naredni šampionat.

 

''U redu, to je neoprostivo. Pošto je i Manci takođe kažnjen, to je još jedan razlog zašto nema opravdanja. Tim se distancira od postupka svog Moto2 vozača i izvinjava se svetu sporta na najgorem mogućem primeru, loša slika je poslata za naše sponzore, a navijači su razočarani'', stoji u saopštenju koje je objavljeno u subotu. Marineli Snajpers se tada takođe zahvalio Forvardu, čije boje Manci brani, na naporima da se ''vatra ugasi brzo''. Zanimljivo je da Fenati ima ugovor za narednu sezonu baš sa Forvardom, ali postoji velika mogućnost da do te saradnje ni ne dođe, pošto je MV Agusta, partner italijanskog tima, najavila da ne želi problematičnog vozača u timu. Za to je i stigla potvrda u ponedeljak posle podne.

''U celoj mojoj karijeri nisam video da se neko ponaša tako, da izlaže tolikom riziku drugog vozača. Vozač koji može tako da se ponaša nikada neće moći da predstavlja naš tim koji se zalaže za drugačije vrednosti. Iz tog razloga, ne želimo da bude naš vozač kada se vratimo u šampionat'', rekao je Kastiljoni. ''Ovo je najgora i najtužnija stvar koju sam video na nekoj moto trci. Pravi sportista se nikad tako ne bi ponašao. Da sam ja u Dorni, proterao bih ga iz sveta trkanja. Što se tiče njegove buduće pozicije kao vozača MV Aguste u Moto2, protiviću se tome i truditi da se to ne desi'', najavio je prvi čovek MV Aguste Đovani Kastiljoni.

 

Sa 22 godine Italijan već ima veliku istoriju incidenata. Pre nekoliko godina se potukao sa policajcem koji je želeo da mu uruči kaznu za parkiranje, a pre dve godine mu je uručen otkaz u ''Skaj VR46'' timu posle fizičkog sukoba sa Učijem Salučijem, jednim od čelnika ekipe. Tada je izbačen i iz Akademije Valentina Rosija, a nedeljni incident mu nije prvi na stazi, pošto je slično učinio tokom treninga pre nekoliko godina, kada je udarao i šutirao Niklasa Aja.

 

Fenati: Nisam takav, svako ko me zna...

 

450_1000.jpg

 

Italijanski motociklista Romano Fenati uputio je izvinjenje zbog svojih postupaka tokom Velike nagrade San Marina, kada je pritisnuo kočnicu rivalu Stefanu Manciju dok su vozili jedan pored drugoga na pravcu. Fenatiju je pokazana crna zastavica na stazi ''Marko Simončeli'' zbog neodgovorne vožnje, a naknadno je suspendovan sa naredne dve trke. Pre šokantnog incidenta, dvojica Italijana su vodili veliku borbu u kojoj je Manci u jednom trenutku izgurao Fenatija sa staze, a on je potom rešio da pravdu uzme u svoje ruke. Posle trke, Manci je kažnjen pomeranjem za šest mesta na startu naredne trke u odnosu na rezultat koji ostvari u kvalifikacijama.

Dan posle 13. trke sezone, ''Marineli Snajpers'' tim je uručio otkaz Fenatiju, a izvesno je da će isto učiniti i Forvard, sa kojim već ima ugovor za narednu sezonu. Zanimljivo je da je do nedeljnog incidenta plan bio da Fenati i Manci budu timske kolege naredne sezone. Kako je potvrđeno iz MV Avguste to se neće dogoditi jer su iz ovog tima jasno rekli da takvog vozača ne žele kod sebe. ''Žao mi je zbog celog sportskog sveta. Ovog jutra, čistog razuma, želim da je sve bila noćna mora. Razmišljam i razmišljam o tim trenucima, napravio sam sraman gest, nisam čovek. Čovek bi završio trku i onda otišao do direkcije trke i pokušao da izbori pravdu za prethodne epizode. Nije trebalo da reagujem na provokacije'', istakao je Fenati.

 

Svi motociklisti su osudili Fenatijev potez, a najglasniji među njima bio je Kal Kračlou, koji je poručio da bi ga trebalo doživotno suspendovati. ''Kritike su ispravne i razumem ogorčenje koje svi osećaju prema meni. Želim da se izvinim svima koji su verovali u mene i sve one koje je moje ponašanje povredilo. Slika mene i sporta koja je prikazana je užasna. Nisam takav, ko me zna, toga je svestan'', naglasio je Fenati. ''Tokom moje karijere uvek sam bio dobar vozač. Prošle godine sam bio jedan od retkih koji nisu dobili nikakvu kaznu, nikada nisam ničiji život doveo u opasnost, naprotiv, uvek sam naglašavao da postoje opasni vozači na stazi zbog svog stila vožnje''.

Uprkos tim njegovim rečima, Fenati iza sebe ima istoriju problematičnog ponašanja. Pre nekoliko godina se potukao sa policajcem koji je želeo da mu uruči kaznu za parkiranje, a pre dve godine mu je uručen otkaz u ''Skaj VR46'' timu posle fizičkog sukoba sa Učijem Salučijem, jednim od čelnika ekipe. Tada je izbačen i iz Akademije Valentina Rosija, a nedeljni incident mu nije prvi na stazi, pošto je slično učinio tokom treninga pre nekoliko godina, kada je udarao i šutirao Niklasa Aja. Sve to pripisuje svom karakteru.

 

''Istina je, nažalost, da imam impulsivan karakter, ali moja namera sigurno nije bila da povredim vozača kao što sam ja, već sam želeo da shvati da je to što je uradio opasno i da sam i ja mogu da napravim greške koje će ga koštati, isto kao što su njegove koštale mene'', rekao je Fenati. Za kraj, Fenati je ipak naglasio da za njegovo ponašanje nema opravdanja. ''Ne želim da se opravdavam, znam da moje ponašanje nema opravdanja, samo želim da se izvinim svima. Sada ću imati vremena da razmislim i stvorim jasne ideje'', stoji u saopštenju italijanskog motocikliste.

 

Rosi: Fenati? Pokušali smo, nismo uspeli

 

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da je za njegov tim bio poraz što nije mogao da izbori sa Romanom Fenatijem, koji je šokirao svet motociklizma svojim potezom na Velikoj nagradi San Marina i Riminija.

''Video sam šta je uradio, pritisnuo je kočnicu svog rivala pri brzini od 200 km/h. To je izuzetno bezobrazan potez, nešto što ne bi smelo da se radi. I suspenzija na dve trke je prava kazna. U prošlosti je on bio deo naše Akademije, ali nismo mogli da se izborimo sa njim. Bio je to poraz za nas, pokušali smo, ali nismo uspeli da promenimo njegovo ponašanje'', istakao je Rosi.

 

Fenatiju tužba za pokušaj ubistva!?

 

Italijanski motociklista Romano Fenati je dan posle skandaloznog poteza na Moto2 trci u Mizanu i suspenzije u sledeće dve trke dobio otkaz u ekipi ''Marineli Snajpersa'', a vrlo je moguće da to nije kraj njegovim problemima. Dvadesetdvogodišnji Feneti je u nedelju, po izlasku iz šeste krivine, pokušao da pritisne kočnicu na motoru Stefana Mancija pri brzini od 220 km/h, a mediji sa Apenina prenose da je u kancelariju javnog tužioca u Riminiju stigla tužba za pokušaj ubistva. U izjavi koja je dostavljena tužiocu od strane ''Udruženja za očuvanje životne sredine i prava korisnika i potrošača'' navodi se da je Fenatijev ispad vrlo ozbiljan i da prevazilazi granice sportskog borilišta.

''To što je Fenati uradio može da se poredi sa željom da namerno ugrozi živote drugih'', navodi se u tužbi. ''Da ne spominjemo da je dao loš primer milionima mladih ljudi koji prate moto trke.'' Oni od suda u Riminiju traže da utvrdi da li Fenatijev prekršaj može da se tretira u krivičnom zakoniku, uključujući pokušaj ubistva, a od tužioca očekuju da slučaj istraži do kraja i italijanskog vozača primereno kazni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenati ostao bez licence, bez nje ne može na stazu

 

Romano-Fenati.jpg

 

Motociklistička federacija Italije (FMI) suspendovala je Romana Fenatija i oduzela mu licencu posle njegovog ponašanja na Velikoj nagradi San Marina proteklog vikenda. Fenatiju je pokazana crna zastavica na stazi ''Marko Simončeli'' zbog neodgovorne vožnje, pošto je po izlasku iz šeste krivine pokušao da pritisne kočnicu na motoru Stefana Mancija. Sa druge strane, Fenatiju je izrečena suspenzija na dve trke, ali je ostao bez angažmana do kraja sezone, pošto ga je ''Marineli Snajpers'' tim otpustio, kao i za narednu godinu, pošto je ''Forvard'' raskinuo ugovor koji je potpisao pre nekoliko nedelja.

''Romano Fenati je suspendovan sa svih sportskih aktivnosti i oduzeta mu je licenca'', objavila je Motociklistička federacija Italije. U saopštenju se ne navodi dužina suspenzija, ali je Fenati pozvan da se pojavi pred Disciplinskom komisijom svoje matične federacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem ja, preteraše ga debelo, a sve zbog ultra-mega-giga tobože zabrinutosti za bezbednost i ne sportsko ponašanje. Proseravanje. Podlegli masi. Jedan rekao kako je to strašno i hiljade koji su jaki samo na socijalnim mrežama a koji su bez mozga i bez iskustva i bez svog mišljenja odma' osuli paljbu.

A najgori su mi svi ovi licemeri koji kenjaju da 'nikada u svom životu nisu videli takav potez' a sigurno su do pre par godina i sami tako vozili i opominjali konkurente.

 

isto kao što su uveli usrani 'track limits' tako sad treniraju strogoću na ovom slučaju. Prave i od moto GP trka ono što su napravili od F1. Da trkači voze sa 80% mogućnosti kako se ne bi slučajno dodirnuli ili sišli koji milimetar sa staze. 

 

Jbg, znam da se većina ne slaže samnom ali morao sam na nekoj 'mreži' i ja da se olakšam pošto sam u razgovoru sa prijateljima i poznanicima video da nisam jedini koji zastupa ovu stranu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i jesu malo preterali, trebali su zabranu par trka - eventualno do kraja sezone. Mada nije mu prvi put da radi tako nešto.

Al moraš priznati da je pritisnuti kočnicu na tuđem motoru pri punom gasu malo hardcore, malo više :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mu je prvi put, pa ajde. Ali čovek ima problem sa kontrolom besa, a to je tempirana bomba na stazi. Ko može preuzeti odgovornost i vratiti ga na stazu? Ko može garantovati da njegov sledeći ispad neće imati za posledicu teške telesne povrede ili smrtan ishod!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dominacija Dukatija na Aragonu, očajni Rosi

 

184479-Horhe-Lorenco.jpg

 

Vozači Dukatija Horhe Lorenco i Andrea Doviciozo ostvarili su najbolja vremena u kvalifikacijama pred trku za Veliku nagradu Aragona u Moto GP šampionatu. Kvalifikacije je obeležio i najlošiji rezultat Valentina Rosija u poslednjih 12 godina. Pol poziciju, svoju treću na stazi Aragon u Alkanjizu, osvojio je Horhe Lorenco, koji je za 14 hiljaditinki bio brži od kolege iz Dukatija Andree Dovicioza. Šampion kraljevske klase Mark Markes je posle pada na četvrtom treningu imao na raspolaganju jedan motor, pa je kvalifikacije završio na trećem mestu sa 79 hiljaditih delova sekunde iza Lorenca. Četvrti je u kvalifikacijama bio vozač LCR Honde Kal Kračlou, peti je bio Andrea Janone iz Suzukija, a šesti drugi vozač Honde Dani Pedrosa. U prvih deset kvalifikacije su završili još Danilo Petrući, Alvaro Bautista, Aleks Rins i Džek Miler.

Legendarni Doktor Valentino Rosi je na motoru Yamahe bio tek 18, što je bio njegov najslabiji rezultat u kvalifikacijama od 2006. godine i vožnje u Holandiji u Asenu. Trka na stazi u Argonu je na programu u nedelju od 14,00, a direktan prenos možete pratiti na Sport Klubu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markez odbranio domaći teren i može da namiriše titulu

 

184491-Marc-Marquez.jpg

 

Mark Markez je slavio na trci u Aragonu u okviru MotoGP šampionata. On je bio prvi ispred Andree Dovicioza i Andree Janonea. Valentino Rosi je trku završio kao osmi.

 

Odmah na startu trke je ispao Horhe Lorenco. On je imao duel sa Markom Markezom koji je u jednoj od prvih krivina otišao preširoko braneći svoju poziciju od Lorenca što je vozača Dukatija izbacilo iz sedišta te je bio lansiran sa motora. Vođstvo je potom imao Andrea Doviciozo, pratio ga je Mark Markez kao i dvojac Suzukija Aleks Rins i Andrea Janone. Valentino Rosi je u narednih nekoliko krugova uspeo da dođe čak do devete pozicije, a devetostruki svetski šampion je inače počeo trku tek sa 17. pozicije. Dosta dugo je situacija na stazi mirovala da bi na deset krugova do kraja Mark Markez obišao Andreu Dovicioza i preuzeo prvo mesto. Dva kruga kasnije Dovi uzvraća udarac i uspeva da se vrati na prvo mesto. Na pet krugova do kraja je prvo Markez došao na prvo mesto, agresivan je bio i Doviciozo u obilaženju, a to je nateralo aktuenog lidera u generalnom plasmanu da siđe sa staze. Ipak Markez se vratio u borbu kojoj se pridružio i Andrea Janone, a u jednom momentu su sva trojica bili skoro u liniji. U sledećem krugu Mark Markez odlično vozi u trećem sektoru i pretiče Dovija. Do kraja Španac nije dozvoljavao Doviciozu da mu se približi i dobio je trku na domaćem terenu.

 

Markez posle šeste pobede u sezoni sada ima 72 boda više od Andree Dovicioza u generalnom plamsanu što znači da ima skoro tri pobede viška u odnosu na najbližeg konkurenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenco: Markes mi je uništio i trku i nogu

 

Horhe-Lorenco 23.jpg

 

Vozač Dukatija Horhe Lorenco okrivio je aktuelnog šampiona Marka Markesa za pad u trci za Veliku nagradu Aragona. Horhe Lorenco je nastup na Velikoj nagradi Aragona završio već posle prve krivine jer je pao sa motora posle duela sa Markom Markezom. Prvi pregledi su pokazali da je Horhe povredio palac na nozi, a zatim je utvrđeno da imao i mikroprelom jednog od prstiju na istoj nozi. To zahteva stavljanje gipsa, a Španac će zato morati da miruje oko deset dana. Ovo je druga uzastopna trka koju Lorenco nije završio jer je pao i u finišu trke u Mizanu.

''Spolja je izgledalo kao da sam ušao u krivinu prebrzo, da sam se navio previše, da sam išao preširoko i da sam zato pao. Međutim, to nije ono što sam iskusio. Pratio sam normalnu liniju, kao i proteklih sedam godina. Ali video sam da je Mark išao unutra, vrlo agresivno. Nije mi dozvoljavao da prođem kroz krivinu... U Mizanu je pad bio moja greška, ovoga puta mi je Mark uništio trku, stopalo i veliku šansu da pbedim. Takođe, ugrozio je moju šansu da se takmičim u Tajlandu'', žalio se Lorenco, dodavši da je bio prilično uznemiren kada je video snimak trke, pošto je izgledalo da je njegova greška. ''Nije tako i Mark to zna. Nije mi ostavio drugo opciju, nije ga bilo briga za mene.''

Lorenco će međutim verovatno biti spreman za Veliku nagradu Tajlanda u Buriramu 7. oktobra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

VN Tajlanda: Markes za 11 hiljaditinki ispred Rosija

 

markes tajland.jpg

 

Vozač Repsol Honde Mark Markes osvojio je pol poziciju pred Veliku nagradu Tajlanda, 15. trku Moto GP šampionata. Markes je to učinio pošto je zbog greške u trećem treningu morao da prođe kroz prvi deo kvalifikacija i postao je prvi vozač koji je na taj način stigao do pol pozicije. Španski motociklista je do najboljeg startnog mesta došao u vremenu 1:30.088, sa 11 hiljaditinki prednosti u odnosu na Valentina Rosija. Njima dvojici će se u prvom startnom redu pridružiti Andrea Doviciozo. Slede Maverik Vinjales, Kračlou, Janone, Dani Pedrosa i Zarko. Vozač Dukatija Horhe Lorenco zbog povrede je odustao od trke. Trka je na programu u nedelju od 9.00 po srednjoevropskom vremenu, uz direktni prenos na Sport klubu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes pokorio Tajland, Doviciozo drugi

 

Mark-Markes tajland.jpg

 

Vozač Repsol Honde Mark Markes slavio je u trci za Veliku nagradu Tajlanda, 15. rundi Moto GP šampionata, posle sjajne borbe sa Andreom Doviciozom na Dukatiju. Markes je do trijumfa stigao pošto je napao Dovicioza u samom finišu trke, a posle poslednje krivine uspeo da se zadrži ispred njega. Trećeplasirani kroz cilj je prošao vozač Yamahe Maverik Vinjales, koji je bio 27 stotinki iza pobednika, a nešto više od sekunde ispred svog timskog kolege Valentina Rosija. Na taj način, španski motociklista je povećao svoju prednost na čelu generalnog plasmana na 77 bodova u odnosu na Dovicioza. To ujedno znači da mu je na narednoj trci, koja se vozi za dve nedelje u Japanu, dovoljno samo da se nađe ispred vozača Dukatija da bi obezbedio petu titulu u kraljevskoj klasi, a sedmu ukupno.

 

Prva, istorijska Velika nagrada Tajlanda pružila je mnogo uzbuđenja, a vrlo brzo posle starta na čelu se izdvojio Rosi, kojeg su pratili Doviciozo i Markes. Kada su uspeli da se nađu ispred 'Doktora' njih dvojica više mu nisu dozvolili da im pripreti, ali njihova velika borba usledila je tek u poslednja četiri kruga. Markes je konstantno napadao Italijana, koji mu je brzo odgovarao, a ključni napad desio se u poslednjoj krivini i za razliku od prethodnih sličnih slučajeva ovoga puta je izašao kao pobednik. Vinjales u prvom delu trke nikako nije uspevao da nađe svoj ritam, ali je u drugoj polovini počeo da se probija, a na kraju i da se nađe ispred Rosija, koji je morao da se zadovolji četvrtim mestom. Iako se činilo da ima dobar ritam, mladi Španac nijednog trenutka nije uspeo da napadne vodeću dvojicu.

Bolji od ostalih na petom mestu bio je Žoan Zarko na Yamahi ekipe Teh3, ispred vozača Suzukija Aleksa Rinsa, Kala Kračloa na LCR Hondi i Alvara Bautiste, koji brani boje Anhel Nijeto tima. Prvu desetoricu kompletirali su vozači Pramak Dukatija Danilo Petruči i Džek Miler. Među osvajačima bodova našli su se i Andrea Janone, Hafiz Šarin, Aleš Espargaro, Franko Morbideli i Bredli Smit. Za jedino odustajanje na trci postarao se Dani Pedrosa, koji je izgubio kontrolu nad svojom Hondom u trenucima kada se borio sa Zarkom i Rinsom za petu poziciju. Naredna trka Moto GP šampionata vozi se za Veliku nagradu Japana 21. oktobra na stazi ''Tvin Ring Motegi''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Želi osvetu: Doviciozo između Markesa i titule

 

Andrea-Doviciozo-Mark-Markes.jpg

 

''Jedva čekam da izađem na stazu i da pokušam da se osvetim Markesu'', kaže Andrea Doviciozo pred nedeljnu trku za Veliku nagradu Japana. Andrea Doviciozo ''stoji'' između Marka Markesa i nove titule svetskog šampionata koji će u Japanu potvrditi titulu ukoliko završi trku ispred Dovicioza. Ne može Doviciozo da ugrozi Markesovo osvajanje titule jer zaostaje 77 bodova za vozačem Honde, ali može bar malo da odloži ono što je već izvesno. Upravo se to dogodilo prošle godine na Motegiju kada je Doviciozo sjajnim manevrom u samom finišu stigao do pobede. Na isti način je Markes slavio pre dve nedelje na Tajlandu i Italijan sada želi ''osvetu''.

''Mislim da je borba za titulu praktično završena čak iako nije matematiči potvrđena još uvek, ali to ne znači da nećemo biti potpuno fokusirani u narednim trkama. Moj tim i ja bolje razumemo neke važne detelje pred svaku narednu trku i sa takvim radom ćemo nastaviti i na Motegiju gde želimo pobedu'', rekao je Doviciozo. ''Volim stazu u Japanu, uvek mogu da budem dobar na njoj i jedva čekam da pokušam da se osvetim Markesu za prethodnu trku'', poručio je Doviciozo. Trka se vozi u nedelju, a prve treninge možete da pratite na Sport Klubu od noći četvrtak na petak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenco odustao od Motegija, Dovi najbrži na treningu

 

Horhe-Lorenco 2018.jpg

 

Horhe Lorenco neće voziti na Velikoj nagradi Japana zbog povrede koju je zadobio na prethodnoj trci u Tajlandu. On je probao da vozi na slobodnom treningu u Motegiju, na kom je inače najbrže vreme imao Andrea Doviciozo. Na startu prvog slobodnog treninga na stazi ''Tvin ring Motegi'', sve oči bile su uprte u Horhea Lorenca. Pitanje je bilo da li će španski vozač Dukatija moći da vozi zbog povrede zgloba šake koju je zadobio na trci u Tajlandu. Lorenco je na stazi u Motegiju odvezao jedan krug posle čega mu je bilo jasno da će teško nastupiti na Velikoj nagradi Japana. Horhe je kasnije objavio da ne može da nastupi tokom ovog trkačkog vikenda.

Inače najbrže vreme na stazi u Motegiju imao je Andrea Doviciozo čiji je najbrži krug bio 1:45.358, drugi je bio Kal Kračlou, treći Žoan Zarko, a četvrti aktuelni šampion i lider u generalnom plasmanu Mark Markez. Maverik Vinjales je bio iza Markeza, a Valentino Rosi je bio deveti. Drugi trening je kao i u Moto3 kategoriji obeležen padavinama pa mnogi nisu ni napravili brzi krug. Među njima je bio i Andrea Doviciozo, dok je najbrže vreme na vlažnoj stazi imao Dani Pedrosa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lude kvalifikacije: Doviju pol, Markes tek šesti

 

185352-Andrea-Doviciozo.jpg

 

Italijan Andrea Doviciozo startovaće sa pol pozicije na trci za Veliku nagradu Japana koja se vozi na stazi Motegi, pošto je postavio najbolje vreme ispred Žoana Zarka i Džeka Milera. Poslednjih minut i po kvalifikacija bili su ultra uzbudljivi. Čak četvorica vozaača smenila su se na prvom mestu. Prvo je Markez odvezao najbrži krug, ali ga je koji sekund kasnije smenio Kal Kračlou. Njega Džek Miler, da bi na kraju na prvo mesto izbio Doviciozo u Dukatiju. Poslednji koji je imao šansu da ga ugrozi bio je Zarko, ali je kasnio 68 hiljaditih delova sekunde. Miler je završio kao treći, Kračlou četvrti, Andrea Janone peti, a Mark Markes tek šesti. Yamaha ni ovog vikenda nije delovala impresivno. Maverik Vinjales je zauzeo sedmo mesto sa 550 hiljaditih delova zaostatka za Doviciozom, a Rosi je tek deveti sa 675 hiljaditih delova sporijim vremenom. Između njih dvojice je Aleks Rins, a prvih 10 zaokružuje Alvaro Bautista.

Trka za Veliku nagradu Japana na programu je u nedelju od 7 časova uz direktan prenos na Sport Klubu 1.

 

Lorenco propušta i narednu trku?

Alvaro Bautista navodi se kao glavni kandidat za zamenu Horheu Lorencu na trci za Veliku nagradu Australije, pošto postoji mogućnost da je trostruki šampion propusti zbog povrede. Lorenco neće voziti na Velikoj nagradi Japana zbog povrede zgloba koju je zadobio na prethodnoj trci u Tajlandu. Španac je na stazi u Motegiju odvezao jedan krug posle čega mu je bilo jasno da će teško nastupiti. ''Gotovo je nemoguće da budem spreman za Australiju. Ne mogu da se oporavim za samo nekoliko dana. Moraću da razgovaram sa timom. Verovatno ću se vratiti u Maleziji'', rekao je Lorenco. Kako prenose strani mediji, Dukati želi da na narednoj trci ima dva vozača. S obzirom na to da će Mikele Piro biti na testiranjima, pretpostavlja se da će na stazu Bautista. ''Šteta je što je Horhe u ovoj situaciji i nadam se da će se brzo oporaviti. Ja sam slobodan i ako žele da vozim, biće mi zadovoljstvo. Ali me još niko nije kontaktirao'', kazao je Bautista. Trka za Veliku nagradu Australije na programu je narednog vikenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

gledao jutros trku,Dovi pao,vodio skoro citavu trku i Markez ga obisao pre sam kraj trke i tako obezbedio jos jednu sampionsku titulu u moto GP,vozi bez greske

Share this post


Link to post
Share on other sites

On je vladar Moto GP šampionata - Markesu sedma titula!

 

markes 7.jpg

 

Vozač Repsol Honde Mark Markes osvojio je sedmu titulu u karijeri, petu u najjačoj kategoriji, tri trke pre kraja sezone trijumfom na Velikoj nagradi Japana, 16. rundi ovogodišnjeg Svetskog šampionata. Mladi Španac je na stazi ''Tvin Ring Motegi'' ostvario osmu pobedu ove sezone, a 69. u karijeri, a titulu je obezbedio jer ima nedostižna 102 boda prednosti u odnosu na Andreu Dovicioza. Markes se tako izjednačio sa Mikom Duanom po broju titula u kraljevskoj klasi, a više od njega sada imaju samo Valentino Rosi - sedam i Đakomo Agostini - osam. Španski motociklista je svoju prvu titulu osvojio u klasi do 125 kubika 2010. godine, dve godine kasnije je pokorio Moto2 kategoriji, a zatim se u narednih šest godina pet puta našao na tronu u najjačoj konkurenciju. Prvu šansu da postane sedmostruki svetski šampion Markes je imao upravo na Hondinoj stazi, a za to mu je bilo potrebno da trku završi ispred Dovicioza. Upravo sa italijanskim motociklistom je vodio borbu za najviši stepenik pobedničkog postolja u Motegiju, ali je ona rešena dva kruga pre kraja, posle izletanja vozača Dukatija. Drugo mesto je na kraju zauzeo Kal Kračlou na LCR Hondi, a na podijumu se našao i vozač Suzukija Aleks Rins.

 

Tokom većeg dela Velike nagrade Japana Doviciozo je bio taj koji se nalazio u vođstvu, ali je Markes strpljivo čekao trenutak za napad. Mladi Španac je na sredini trke uspeo da se nađe ispred vozača Dukatija, ali je vrlo brzo pogrešio i ostao bez prve pozicije. Ključan trenutak došao je četiri kruga pre kraja, kada je Markes izbio na čelo, čekao se Dovijev odgovor, ali do njega nije došlo jer je Italijan izleteo sa staze u pretposlednjem krugu. U borbi za trijumf učestvovao je i Kračlou, ali je on posustao u poslednjih nekoliko krugova, međutim, njegovo mesto na podijumu nijednog trenutka nije došlo u pitanju. Doviciozovo odustajanje omogućilo je Rinsu da se nađe na pobedničkom postolju, posle sjajne vožnje. Najbolju trojicu sledio je vozač Jamahe Valentino Rosi, ispred Alvara Bautiste iz Anhel Nijeto tima, Žoana Zarka na Jamahi ekipe Teh 3 i timskog kolege Maverika Vinjalesa. Prvu desetoricu kompletirali su Dani Pedrosa, Danilo Petruči i Hafiz Šarin, a među osvajačima bodova našli su se i Franko Morbideli, Bredli Smikt, Pol Espargaro, Kacujuki Nakasuga i Takaki Nakagami.

 

Tok trke:

Od starta u Motegiju poveo je Doviciozo, ispred Milera, Markesa, Kračloa, Rinsa i Zarka, a do kraja kruga šampion se probio ispred Australijanca. Rosi je napredovao do pete pozicije u isto vreme, ali je Rins brzo uzvratio i njih dvojica su zatim nastavili veliku borbu. Markes se odlično držao uz Dovicioza, a kada je Kračlou pretekao Milera vrlo brzo im se pridružio. Odjednom je vodeća grupa od tri člana udvostručena, a Kračlou je pretekao Markesa, dok je iza njih Rosi napao Milera. Najbolju šestoricu delilo je tek nešto više od jedne sekunde, ali su vodeća trojica uspela malo da se odvoje od ’Doktora’. Janone je napredovao do pete pozicije i krenuo je u poteru za Rosija, dok se Markes revanširao Britancu i vratio se na drugo mesto. Španac je bio blizu Dovija, a Kračlou se nije odvijao od njega, dok je Rosi izgubio sekundu u odnosu na vodeće, što je omogućilo Janoneu da ga potpuno sustigne, a pratio ih je Rins. Janoneu nije mnogo vremena bilo potrebno da se odluči da napadne ''Doktora'', a nedugo zatim trka je bila gotova za Milera posle izletanja u devetoj krivini.

U 14. krugu Markes je konačno napao Dovicioza, a zatim je imao mali izlet sa staze, koji je Italijan iskoristio da mu uzvrati udarac. Sve to je omogućilo Janoneu i Rinsu da se pridruže vodećima, pošto su ostavili Rosija nekoliko sekundi iza. Međutim, italijanski vozač Suzukija je napravio grešku na kočenju krug kasnije i izleteo sa staze. Sedam krugova pre kraja, vodeća dvojica su se odvojila u odnosu na vozača LCR Honde, Doviciozo je pokušavao da pobegne Markesu, ali mu je Španac svaki put odgovorio. Markes je napao Dovicioza četiri kruga pre kraja, italijanski motociklista je vrebao svoju šansu, ali je ostao bez nje dva kruga kasnije kada je izleteo sa staze.

 

''Ponosan sam što rekord delim sa Mark-om

 

Mark Markes osvojio je sedmu titulu svetskog šampiona i sedmu na Hondi. Na Motegiju se novom titulom izjednačio sa Majkom Duanom koji je do ove nedelje bio rekorder japanskog konstruktora po broju osvojenih titula.

 

markes 77.jpg

 

Markes je sada u sjajnnom društvu u kome smo pre imali smo trojicu vozača sa pet i više titula u kraljevskoj klasi - tu su Valentono Rosi, Đakomo Agostini i Mik Duan. ''Mark je briljantan vozač i zaslužuje sve što je postogao sa samo 25 godina. Imao je perfektnu sezonu, sa osam pobeda do sada, uz neverovatnu konstantnost zbog koje je bio na podijumu i kada nije pobeđivao. Želeo bih da mu čestitam na tituli. Veoma sam ponosan što ovaj rekord delim sa njim. Hvala ti Mark za sjajan šou koji nam priređuješ na stazi i za tvoj stil vožnje koji je neverovatan'', poručio je Duan mladom Špancu.

 

Čuvaj se Redinga i kad samo želi da čestita

Mark Markes je osvojio sedmu titulu svetskog šampiona u motociklizmu, petu u kraljevskoj klasi i očekivano bio je presrećan i raspoložen za slavlje. Ali, izgleda da je moguće preterati i u tome.

 

185367-reding.jpg

 

Proslava osvojene titule tri trke pre kraja Moto GP šampionata za Marka Markesa završena je iščašenim ramenom. U želji da mu čestita Skot Reding je uspeo da poredi Marka Markesa, ali ne radi se o ozbiljnijoj povredi kako se čini jer je nakon ukazane pomoći Markes mogao bez problema da uživa na podijumu.

 

Markes: Veliki šef je uživao

Mark Markes bio je veoma zadovoljan nakon trke na stazi Motegi. Još jedna titula svetskog šampiona je tu. ''Osećam se veoma, veoma dobro, veoma dobro. Već posle Aragona sam mogao da osetim da sam šampion, mogao sam da zamislim da bi to moglo da se dogodi ovde. Ali, prava stvar je kada iskoristiš prvu šansu. Možda ovo nije najbolja staza da pokušaš tako nešto, ali radio sam naporno celog vikenda. Pokušavao sam da pratim Dovija sve vreme, ali sam pomislio da je dobro da promenim taktiku i pokušam da kao u Tajlandu napadnem pre poslednjeg kruga jer sam osećao da imam 'ono nešto' više. Pritiskao sam i na kraju je on napravio grešku i žao mi je zbog toga jer on zaslužuje da bude na podijumu sa nama. Ali, 'veliki šef' je uživao do maksimuma'', rekao je nakon trke Mark Markes koji je objasnio da mu je direktor Honde pre trke rekao da očekuje titulu u nedelju.

 

Potvrđeno - Lorenco ne vozi u Australiji

 

Vozač Dukatija Horhe Lorenco propustiće treću trku zaredom, pošto je italijanski tim potvrdio da neće voziti ni na Velikoj nagradi Australije naredne nedelje. Španski motociklista i dalje ima velike probleme sa zglobom leve ruke koji je povredio u teškom padu tokom treninga u Tajlandu. Zbog te povrede petostruki svetski šampion nije vozio na trci dva dana kasnije, a povukao se i sa ovonedeljne Velike nagrade Japan, što je dovelo njegovo učešće na sledećoj trci pod znak pitanja. Lorenco je u subotu rekao da veruje da je gotovo nemoguće da će biti spreman za ''Filip Ajland'', pošto se nije dovoljno oporavio u poslednje dve nedelje. Dan kasnije Dukati je objavio da Španac neće putovati u Australiju, već da će se vratiti u Barselonu, a da je plan da se vrati na vreme za Veliku nagradu Malezije koja se vozi 4. novembra. Za sada nema zvaničnih informacija ko će zameniti Lorenca u Australiji, ali je glavni kandidat za to mesto Alvaro Bautista iz Anhel Nijeto tima. U normalnim okolnostima bi prvi pik za zamenu bio test vozač Dukatija Mikele Piro, ali je on zauzet testiranjima u Valensiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doktor: Volim ostrvo Filip, uvek smo tamo jaki

 

rosi 2018 11.jpg

 

Vozač fabričkog tima Yamahe Valentino Rosi je kazao da je optimista pred Veliku nagradu Australije na ostrvu Filip jer je prošle sezone na toj stazi bio drugi. Ni ove sezone Valentino Rosi nije ni blizu borbe za titulu. Šampion sveta u motociklizmu je Mark Markez, a Doktor će probati do kraja sezone da bar dođe do prvog trijumfa. Rosi nema pobedu od prošlogodišnje Velike nagrade Holandije. Ipak u Australiji Rosi uglavnom ima dobre rezultate, pa se nada da će i nedelju 28. oktobra biti na pobedničkom postolju. ''Volim Veliku nagradu Australije i uvek sam srećan da dođem ovde. Dopada mi se ostrvo Filip, prošle godine smo imali dobru trku i završio sam drugi ispred Maverika Vinjalesa koji je bio treći. Probaćemo i ove godine da ostvarimo dobar rezultat, ali zaista je Australija posebna. Staza je drugačija i takva ne postoji na svetu. Moraćemo takođe da vidimo i kakvo će da bude vreme'', kaže Rosi koji je u Japanu završio četvrtoplasirani. Valentinov klupski kolega Maverik Vinjales takođe želi dobar plasman u Australiji. ''U Japanu smo probali da damo sve što možemo, ali to nije bilo dovoljno. Sada je vreme da se fokusiramo na Australiju. Ta staza je jedna od mojih omiljenih. Volim dizajn staze i volim da boravim tamo. Prošlogodišnje iskustvo je bilo dobro i zaista sam motivisan za ovu trku. Imam lepa sećanja sa ove staze'', kaže Vinjales.

 

Akcija na stazi na ostrvu Filip počinje u noći između četvrtka i petka u 1 čas iza ponoći uz direktan prenos na Sport Klubu 3. Na istom kanalu ćete moći da gledate i kvalifikacije u subotu i trku u nedelju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Markes ne mora da menja tim da bi se dokazao

 

mmvr.jpg

 

Šampion Moto GP Mark Markes ne mora da promeni konstruktorski tim da bi dokazao koliko je dobar, smatra Valentino Rosi. Doktor je u Hondu došao sa dve titule, da bi potom osvojio još tri. U Jamahu je prešao 2004. i sa njom je osvojio još četiri šampionska naslova. Jednom prilikom otkrio je da je osećao da ga u Hondi ne cene dovoljno, pošto su verovali da mu je uspeh doneo motocikl. Pred trku za Veliku nagradu Australije, Rosi je upitan da li Markes treba da promeni tim kako bi potvrdio koliko je dobar. ''To je lična odluka. Mislim da on ne mora da menja vozilo. On mora da razmisli, ali ako se dobro oseća na Hondi, onda sa njom može da ostane do kraja karijere. Sve zavisi od osećaja, od motivacije. Do pojedinca je'', odgovorio je Rosi. Markez je potpisao novi dvogodišnji ugovor sa Hondom, što znači da će u timu ostati do kraja 2020.

 

Markes: Nema sumnje, biće opet loših momenata

Sedmostruki svetski šampion u motociklizmu Mark Markes istakao je da njegovoj sjajnoj formi u Moto GP šampionatu mora doći kraj. Vozač Honde, u poslednjih šest sezona u Moto GP šampionatu, samo 2015. godine nije uspeo da dođe do titule. Markes je petu titulu u kraljevskoj klasi osigurao prošlog vikenda na Velikoj nagradi Japana, ali je pred novu trku u Moto GP u Australiji naglasio da će ''loši momenti'' doći pre ili kasnije. ''Ko sebi postavlja limite, životu na pristupa na pravi način. Bolje je ne razmišljati o granicama. Ne razmišljam o prošlosti ili budućnosti, zanima me samo sadašnjost. Sledeće sezone ću imati pritisak da ponovo pobedim, ali i želju za istim. Lako mi je da ne spustim gard, dovoljno je samo da se setim 2015. godine, kada smo sezonu pre toga pobedili na 13 trka, a onda nismo naučili ništa. Čini mi se da ljudi misle da je pobeđivati lako, ali nikada nije. Loši momenti će se vratiti, to je sigurno, svako ko se bavi sportom to zna. Jedino što nije jasno da li će se to dogoditi sledeće godine, za tri ili pet godina'', rekao je Markes. Mark Markes je sezonu 2015. završio na trećem mestu u konkurenciji vozača, dok je titula otišla u ruke Horhea Lorenca, koji će mu sledeće sezone biti timski kolega u Hondi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...