Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Počinje nova sezona

Recommended Posts

Savršena osveta Dovicioza Markesu u Kataru

 

Andrea-Doviciozo-Katar.jpg

 

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo trijumfovao je na Velikoj nagradi Katara, prvoj trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata, pobedivši u direktnom duelu branioca titule Marka Markesa. Doviciozo je pod reflektorima na stazi ''Losail'' došao do devete pobede u kraljevskoj klasi u karijeri, pošto ga je Markes pretekao krivinu pre kraja, ali mu je potom uzvratio udarac. Italijanski motociklista je na kraju u reprizi okršaja iz Austrije i Japana prošle godine vozača Repsol Honde pobedio za 27 hiljaditinki. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se devetostruki svetski šampion Valentino Rosi, koji je bio sedam i po desetinki iza najbolje dvojice. Velika nagrada Katara pružila je neverovatnu borbu ne samo za podijum, već i pobedu, pošto su u njoj u jednom trenutku učestvovala osmorica vozača. Tokom većeg dela trke, tačnije u 17 od 22 kruga, u vođstvu se nalazio vozač Jamahe Teh 3 Žoan Zarko, ali je on u finišu posustao i morao da se zadovolji osmim mestom.

 

Sa Zarkom su se u prvoj polovini trke za vođstvo borili Markes i Rosi, da bi im se posle lošeg starta približio Doviciozo. Prošlogodišnji vicešampion je bio osmi u prvom krugu, ali je postepeno napredovao, a u samom finišu nije dozvolio nikome da ga ugrozi. Pred poslednjih nekoliko krugova bilo je jasno da će odluka o pobedniku pasti u duelu njega i Markesa, a na kraju je viđen isti rasplet kao i u prethodnim njihovim okršajima do samog cilja. Rosijevo treće mesto nije dovedeno u pitanje, čak se u pojedinim trenucima činilo i da bi mogao da se bori za pobedu do kraja, ali mu je ritam opao tri kruga pre kraja. Najbolju trojicu je sledio vozač LCR Honde Kal Kračlou, isped Danila Petručija na Pramak Dukatiju, drugog vozača Jamahe Maverika Vinjalesa i Danija Petrose na drugoj Repsol Hondi. Zarko je bio osmi, a prvu desetoricu kompletirali su vozač Suzukija Andrea Janone i Džek Miler, koji od ove sezone brani boje Pramak Dukatija. Među osvajačima bodova našli su se i vozač Avintije Tito Rabat, šampion Moto2 kategorije Franko Morbideli, Alvaro Bautista iz Anhel Nijeto tima, još jedan debitant Hafiz Sarin i Karem Abraham.

Trku je pored borbe za trijumf i vođstva Zarka obeležila i sjajna vožnja vozača Suzukija Aleksa Rinsa, koji je bio u konkurenciji za podijum do izletanja. Nekoliko trenutaka posle njegove greške, usledila je i ona koju je napravio Horhe Lorenco na drugom Dukatiju, pa je sezonu započeo na potpuno drugačiji način u odnosu na svog timskog kolegu. Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom Argentine 8. aprila.

 

Tok trke:

U prvoj krivini staze ''Losail'' u vođstvu se našao Markes, ispred Zarka, Kračloua, Pedrose i Petručija, da bi Francuz brzo preuzeo prvo mesto. Rosi se u međuvremenu probio na peto, dok je Kračlou pao na šestu poziciju, a obojica su se potom našli ispred Petručija, koji je potom uspeo da uzvrati udarac samo Britancu. Zarko je napravio grešku na kraju poslednje krivine prvog kruga, Markes je to iskoristio, ali se Francuz vrlo brzo vratio na čelo. Doviciozo je držao sedmo mesto, pošto je pretekao Janonea, dok je Rosi vrebao šansu da napadne Pedrosu, što je i učinio na startu trećeg kruga. Pedrosu je potom počeo da napada Petruči i probio se ispred njega na početku narednog kruga, a ubrzo je isti slučaj bio i sa Kračlouom i Doviciozom. Pored njih, Pedrosu je pokušao da napadne i Rins, ali se u njegovom slučaju vozač Repsol Honde nešto agresivnije odbranio, ali ne zadugo.

Rosi je u šestom krugu pretekao Markesa u borbi za drugo mesto, a branioca titule je do kraja kruga pretekao i Petruči, ali je Španac odmah uzvratio. ''Doktor'' je pokušao da nadmudri Zarka na početku osmog kruga, ali se Francuz odbranio, a baš tada se Doviciozo probio na četvrto mesto, dve i po desetinke iza Markesa. Rosijev napad za prvu poziciju na početku 11. kruga Markes je iskoristio da se domogne druge pozicije, a ’Doktor’ je potom izgubio poziciju i od Dovicioza. Vozač Dukatija je u sledećem krugu pretekao i Markesa, a potom krenuo u poteru za Zarkom, dok se Rosi približio aktuelnom šampionu. Rins je pretekao Petručija za šesto mesto, ali je potom izleteo sa staze, da bi nekoliko trenutaka isti slučaj bio i za Lorenca. Markes se vratio na drugo mesto deset krugova pre kraja, ali je Doviciozo uzvratio udarac dva kruga kasnije. Vinjales se u međuvremenu probio na osmo mesto i bio je sekundu i po iza Petručija.

Pet krugova pre kraja, Zarka su pretekli i Doviciozo i Markes, a zatim se ispred Francuza probio i Rosi. Petruči je zatim nadoknadio još jednu poziciju, pretekavši Pedrosu, a do tada im se Vinjales potpuno primakao. Kračlou se u istom krugu našao ispred Zarka, a zatim i Petruči, dok je Vinjales pretekao Pedrosu za sedmo mesto, a zatim i Francuza. Rosi je izgubio priključak za Markesom i Doviciozom, čija borba je u korist italijanskog motocikliste rešena u cilju.

 

Doviciozo: Savršena trka, bio sam miran

Italijanski motociklista Andrea Doviciozo bio je presrećan posle, kako je rekao, savršenog starta sezone i trijumfa na Velikoj nagradi Katara. Doviciozo je odvozao maestralnu trku na stazi ''Losail'', pošto je posle lošeg starta i osme pozicije uspeo da napreduje i dođe do devetog trijumfa u karijeri. Vozač Dukatija je do pobede na otvaranju sezone u Moto GP šampionatu došao pobedivši u direktnom duelu u cilju branioca titule Marka Markesa, koji ga je pobedio u borbi za titulu pre samo nekoliko meseci. ''Bila je ovo savršena trka, savršen vikend, sve je bilo savršeno. Loše sam startovao, ali sam ostao miran. Pokušao sam da budem još bolji u finišu, ali to nije bilo moguće jer sam istrošio pneumatike. Sa Markom je uvek teško, ali sam i ovoga puta u takvom duelu uspeo da ga pobedim. Važno je što smo pobedili posle odličnih zimskih testiranja. Jednostavno, posle rezultata prethodnih sezona morali smo konačno da pobedimo'', rekao je Doviciozo.

 

Markes: Jednog dana ću pobediti Dovija

Aktuelni šampion kraljevske klase Mark Markes rekao je da je zadovoljan drugim mestom na otvaranju sezone, iako je imao šansu za trijumf na Velikoj nagradi Katara. Vozač Repsol Honde je zauzeo drugo mesto na prvoj trci, pošto ga je u cilju za 27 hiljaditinki pobedio Andrea Doviciozo na Dukatiju. Bio je to njihov treći takav duel za manje od godinu dana, a sva tri je do sada dobio italijanski motociklista. Markes je napao Dovicioza u poslednjoj krivini i pretekao ga, ali je vozač Dukatija uzvratio udarac i uspeo da se zadrži na prvoj poziciji do cilja. ''Dao sam sve od sebe, pokušao sam da dam 100 odsto, iako sam znao da je ovo jedna od najtežih trka za mene u kalendaru. Išao sam do samih granica, proklizavao sam, gubio sam zadnji kraj, a znao sam i da sam ostao prvi po izlasku iz poslednje krivine, Dovi bi imao šansu da me pretekne. Sada je 3/3 za njega, ali jednog dana ću ga pobediti. Sada je zaslužio pobedu. Izgubili smo samo pet bodova, tako da sam srećan'', istakao je Markes.

Doviciozu i Markesu se na pobedničkom postolju pridružio Valentino Rosi na Jamahi, koji je bio sedam i po desetinki iza njih.

 

Rosi: Bio sam blizu

Vozač Yamahe Valentino Rosi rekao je da mu je podijum na Velikoj nagradi Katara predstavljao veće iznenađenje prošle godine, nego što je slučaj ove sezone. ''Doktor'' je zauzeo treće mesto na otvaranju sezone, iza Andree Dovicioza na Dukatiju i branioca titule Marka Markesa. Italijanski motociklista je tokom cele trke bio među vodećima, učestvovao je i u borbi za trijumf, ali je posustao u poslednjih nekoliko krugova. Prva trka ovogodišnjeg šampionata rešena je u samom cilju - Doviciozo je za 27 hiljaditinki pobedio Markesa, a Rosi je bio sedam i po desetinki iza njih. ''Bila je ovo sjajna borba i odlična trka. Iskreno, podijum prošle sezone mi je bio veće iznenađenje, manje je bilo očekivano da ćemo stići do njega. Osećam se veoma dobro na ovogodišnjem motoru, bio sam konkurentniji i znao sam da mogu da imam dobru trku, ali nikada ne znate da li je to dovoljno za podijum jer postoje još desetorica sjajnih vozača'', rekao je Rosi. Devetostruki svetski šampion je startovao sa osme pozicije na stazi „Losail“ ali mu nije mnogo vremena potrebno da se umeša u borbu na vrhu. ''Pokušao sam da napadam od starta, krenuo sam iz trećeg reda i mogao sam da preteknem nekolicinu vozača. Ključ su bili poslednji krugovi, pošto su se i prošle godine najjačima pokazali Doviciozo i Markes. Znao sam da mogu da promene ritam, ali sam srećan što sam bio uz njih i što sam na kraju bio veoma blizu. Nažalost, to nije bilo dovoljno za pobedu, ali je i podijum sjajan za početak sezone'', naglasio je ''Doktor''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spektakl u Argentini - Miler na pol poziciji

 

178547-miler.jpg

 

Vozač Pramak Dukatija Džek Miler osvojio je pol poziciju pred drugu trku ovogodišnjeg Moto GP šampionata, Veliku nagradu Argentine. Miler je do prve pol pozicije u kraljevskoj klasi došao sjajnim krugom u samom finišu kvalifikacija u vremenu od 1:47.153 minuta. Drugo mesto zauzeo je Dani Pedrosa na Repsol Hondi, sa 177 hiljaditinki zaostatka, a njemu i Mileru će se u prvom redu na startu trke, u nedelju od 20 časova na Sport Klubu 1, pridružiti vozač Yamahe Teh 3 Žoan Zarko.

 

Kvalifikacije u Argentini su obeležili promenljivi vremenski uslovi u kojima se Miler najviše kockao, pa tako i profitirao. Mladi Australijanac je izašao na stazu na pneumaticima za suvo i nije odustajao, za razliku od drugih vozača koji su se vrlo brzo vraćali u boks. I baš kada se činilo da će Pedrosa startovati kao prvi, Miler je odvozao maestralan krug i zasluženo stigao do najbolje startne pozicije. Najbolju trojicu sledio je vozač Avintije Tito Rabat, ispred Aleksa Rinsa na Suzukiju i branioca titule Marka Markesa. Vozač Repsol Honde je posle najboljih vremena na dva od tri treninga bio favorit pred kvalifikacije, ali se nije dobro snašao u teškim uslovima i morao je da se zadovolji šestim mestom. Sedmi je bio Aleš Espargaro na Apriliji, pošto je pred sam finiš kvalifikacija bio na samom čelu, ispred pobednika prve trke sezone Andree Dovicioza. Italijan je prolaz u borbu za pol poziciju izborio kroz prvi deo kvalifikacija posle loših rezultata na slobodnim treninzima. Najbolju desetoricu kompletirali su vozač Jamahe Maverik Vinjales i Kal Kračlou na LCR Hondi, a sledili su ih Valentino Rosi i Andrea Janone. Pored Dovicioza, i stariji od braće Espargaro je izborio mesto u drugom delu kvalifikacija, a najbliži tome da ih ugrozi bio je Karel Abraham, koji brani boje Anhel Nijeto tima. Abraham će startovati kao 13, ispred drugog vozača Dukatija Horhea Lorenca, koji je posustao u finišu prvog dela kvalifikacija, i Skota Redinga na Apriliji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

odlicna trka,Markez po svom obicaju pravi sranja,ponovo Rosi pao

a za prvo mesto prava borba Rins,Kraclou,ZaRko i Miler koji je zadnjih par krugova odustao od borbe za pobedu,na kraju Kraclou iskustvom i sjajnom voznjom pobedio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što reče @silenci:

 

Cirkus u Argentini - Markes negativac, a Kračlou heroj!

 

cal-crutchlow.jpg

 

Vozač LCR Honde Kal Kračlou pobedio je na drugoj trci sezone Moto GP šampionata, Velikoj nagradi Argentine, koju je obeležio niz kontroverznih odluka, kao i niz diskutabilnih poteza Marka Markesa. Kračlou je na stazi ''Termas de Rio Ondo'' došao do treće pobede u karijeri, prve posle više od godinu dana sa dve i po desetinke prednosti u odnosu na Žoana Zarka na Yamahi ekipe Teh 3. Uz njih dvojicu, na podijumu se našao vozač Suzukija Aleks Rins. Pored pobede britanskog motocikliste, prve od Velike nagrade Australije 2016. godine, u centru pažnje su se našli direkcija trke i Markes.

 

Pošto je kiša padala pre samog starta, a potom staza počela da se suši, samo je osvajač pol pozicije Džek Miler izabrao gume za suvo. Ostali vozači su odlučili da se vrate u boks i zamene motore, što je uslovilo odlaganje starta, iako bi po pravilima svi oni morali da krenu iz garaža. Posle odlaganja, odlučeno je da svi vozači budu pomereni za tri reda u odnosu na Milera, što je prvi put viđeno u istoriji Svetskog šampionata. Kada je trka trebalo da krene Markesu se ugasio motor, a umesto da se pomeri sa startnog poretka, Španac se vratio na svoje mesto i startovao zajedno sa ostalima. Posle nekoliko krugova, koje je Miler proveo u vođstvu, Markes se probio na čelu, ali se na njemu nije dugo zadržao. Dobio je kaznu ''prođi kroz'' zbog kršenja pravila na startu, pao je na začelje, ali je uspeo da se probije do šeste pozicije, ali je potom sa staze izbacio Valentina Rosija. Prethodno je imao kontakte i sa Alešom Espargarom na Apriliji i drugim vozačem LCR Honde Takakijem Nakagamijem. Španac je na kraju kao petoplasirani prošao kroz cilj, ali mu je zbog tog incidenta dodato pola minuta na postignuto vreme i pao je na 18. mesto. Po završetku trke, Markes je otišao do ''Doktorovog'' boksa da se izvini, ali vozač Yamahe nije hteo da razgovara sa njim.

 

Što se tiče same trke, tokom njenog većeg dela se na prvoj poziciji nalazio Miler, ali su u drugoj polovini počeli da ga izazivaju Rins, Zarko i Kračlou. Australijanac je sam sebe izbacio iz konkurencije za trijumf greškom koju je napravio nekoliko krugova pre kraja, a kada je bilo najvažnije zasijao je vozač LCR Honde. Zarko ga je sledio u cilju, Rins je bio dve sekunde dalje, dok je Miler morao da se zadovolji četvrtim mestom. Bolji od ostalih, a daleko od vozača koji su se borili za podijum, bio je Maverik Vinjales na Yamahi, ispred vozača Dukatija Andree Dovicioza i Tita Rabata, koji brani boje Anhel Nijeto tima. Mesto među najboljom desetoricom izborili su i Andrea Janone, Hafiz Sarin i Danilo Petruči. Zahvaljujući trijumfu, Kračlou je izbio na prvu poziciju u generalnom plasmanu sa 38 bodova, a prate ga Doviciozo sa 35 i Zarko sa 28.

 

Tok trke:

Šou u Argentini je počeo po samog starta, pošto su svi vozači osim Milera ustanovili da su izabrali pogrešne pneumatike. Zbog toga su se svi vratili u boks osim Australijanca i start je obustavljen, kako je navedeno, iz bezbednosnih uslova. Miler je ostao na svojoj poziciji, usledio je razgovor šefova timova i odlučeno je da svi vozači budu pomereni za tri reda, a da će vozač Pramak Dukatija startovati sa pol pozicije. Kada je došlo vreme za start, Markesu se ugasio motor, ali je uspeo da krene. Miler je očekivano zadržao prvo mesto ispred Pedrose, Tarka, Markesa, Rinsa, Kračloa i Dovicioza. Branilac titule se brzo probio pored Zarka, zatim je pretekao i Pedrosu, a na kraju je napao i Milera, koji je uzvratio. Nekoliko trenutaka kasnije došlo je do kontakta između Pedrose i Zarka, posle kojeg je Španac završio na mokrom delu staze, poleteo sa svog motora i izleteo sa staze.

U drugom krugu, Markes je preuzeo vođstvo, dok je Rins pretekao Zarka i stigao do treće pozicije. Najbolju trojicu sledio je Kračlou, ispred Rabata i Dovicioza, a tada je došla i vest o kazni za Markesa zbog načina na koji je startovao. Španskom motociklisti je izrečena kazna ''prođi kroz'' i odradio ju je u narednom krugu, pa je tako pao na 19. mesto. Miler je tako preuzeo vođstvo sa šest desetinki prednosti u odnosu na Rinsa, dok je Zarko bio dve desetinke dalje, a Kračlou i veoma blizu. Markes se za nekoliko krugova probio na 18. mesto, a imao je i kontakt sa starijim Espargarom. Aktuelnom šampionu je naloženo da mora da propusti vozača Aprilije, ali je on u međuvremenu pretekao i Nakagamija i Lutija. Potom je propustio Švajcarca, ali se brzo ponovo našao ispred njega, ali i Morbidelija.

 

Rosi se probio na sedmo mesto i bio je u grupi u kojoj su Doviciozo, Vinjales, Rabat i Sarin. Rins je počeo sa napadima na Milera, uskoro ga je i pretekao, ali je Australijanac uzvratio, dok su se vozači Yamahe probili ispred Dovicioza. Vozač Suzukija je uspeo da se nađe ispred Milera devet krugova pre kraja trke, ali je napravio grešku i pao na četvrto mesto, iza Zarka, kojeg je pretekao Kračlou. Miler je napravio grešku šest krugova pre kraja, što su Kračlou i Zarko iskoristili da se probiju ispred njega, kao i Rins. Australijanac je izgubio sekundu i po, pa su vodeća trojica ostali usamljeni u borbi za pobedu. U međuvremenu, Markes se probio do sedme pozicije i u borbi za šestu je izbacio sa staze Rosija i nastavio dalje. Kračlou je pretekao Zarka pred veliko finale, a na kraju je uspeo da se odbrani do cilja.

 

Rosi: Markes je uništio naš sport, plašim ga se

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi optužio je vozača Repsol Honde Marka Markesa da ne poštuje svoje rivale posle njihovog kontakta na Velikoj nagradi Argentine. Poznato je da Rosi i Markes već godinama imaju turbulentan odnos, a do njihovog novog okršaja je došlo na drugoj trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata. Mladom Špancu se ugasio motor pred sam start trke i umesto da se pomeri sa staze, on je pokušao da ga pokrene, pa je tako odložio početak akcije, zbog čega je kasnije kažnjen. Markes se na stazu vratio na samo začelje, ali je uspeo da se probije do pete pozicije do samog finiša, a na putu do toga je izbacio ''Doktora'' sa staze. Po završetku trke na njegovo vreme je dodato 30 sekundi, zbog čega je pao na 18. poziciju i ostao bez bodova. Branilac titule u kraljevskoj klasi se posle trke uputio ka Rosijevoj garaži, ali iskusni Italijan nije želeo da razgovara sa njim. Kada je došlo vreme za njegov brifing sa medijima, nije krio svoje mišljenje o Markesovom ponašanju.

 

''Ovo je veoma loša situacija jer je uništio naš sport. Nema nimalo poštovanja za svoje rivale nikada. Kada idete 300 km/h na čas, morate da poštujete svoje rivale, da budete jaki, date svoj maksimum, ali ovako nema smisla'', rekao je Rosi, prenosi sajt Motorsport. Pre kontakta sa Rosijem, Markes je na sličan način okončao duel sa vozačem Aprilije Alešom Espargarom, ali je tom prilikom morao samo da prepusti jednu poziciju. Rosi je istakao da je mladi Španac vozio izuzetno agresivno tokom kompletnog vikenda na stazi ''Termas de Rio Ondo'', a čak ga je optužio i da namerno pokušava da izbaci druge vozače sa staze. ''Ako za primer uzmete ono što se desilo ovog vikenda, to može da se desi svakome, da napravite grešku na kočenju i tako dođe do kontakta, to je trkanje. Ali, od petka ujutro, on je imao incidente sa Vinjalesom, Doviciozom, sa mnom, a tokom same trke je uleteo u četvoricu vozača i on to radi sa namerom. I to nije greška, pošto on postavlja nogu između motora i zna da neće pasti, ali da vi hoćete. On se nada da ćete pasti. Ako se tako ponašate, nivo opasnosti se diže na viši nivo. Da se svi vozači tako trkaju, bez poštovanja prema rivalima, sve će se završiti na loš način jer je ovo opasan sport'', naglasio je Rosi. Odmah po završetku Velike nagrade Argentine, Rosi je zajedno sa predstavnicima Yamahe posetio direkciju trke i naglasio je da zvaničnici imaju odgovornost da spreče Markesa da nastavi da se ponaša kao do sada. ''Uplašen sam, plašim se kada sam na stazi sa Markesom. Kada vidim njegovo ime na tabli, plašim se jer znam da će krenuti na mene. I samo se nadam da neću pasti'', rekao je ''Doktor''.

 

Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja 22. aprila trkom za Veliku nagradu Amerika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes: Nisam uradio ništa ludo

 

matkes mark.jpg

 

Vozač Repsol Honde Mark Markes stao je u odbranu svoje vožnje posle niza incidenata u kojima je učestvovao tokom druge trke sezone Moto GP šampionata, Velike nagrade Argentine. Braniocu titule se ugasio motor pred start trke i umesto da se pomeri sa staze, on je pokušao da ga pokrene, pa je tako odložio početak akcije, zbog čega je kasnije kažnjen prolaskom kroz boks. Na stazu se vratio na samo začelje, ali je uspeo da se probije do pete pozicije do samog finiša posle brojnih kontakata, među kojima je i onaj sa Valentinom Rosijem kojeg je izbacio sa staze. Zbog tog incidenta je kažnjen po završetku trke, pa je na njegovo vreme dodato 30 sekundi, pa je pao na 18. poziciju i ostao bez bodova.

 

Posle trke, Markes se našao na udaru zbog svoje agresivne vožnje, ali je istakao da nije uradio ništa ludo tokom borbe sa ''Doktorom''. Takođe je naglasio da je bilo sličnih kontakata između drugih vozača tokom Velike nagrade Argentine. ''Mislim da nisam uradio ništa ludo. To što se desilo sa Valentinom je bila greška, posledica uslova na stazi, pošto sam imao probleme sa prednjim krajem. Morate da razumete kakvi su uslovi bili, naravno da je trkačka linija bila suva, ali sam prešao preko vlažnog dela staze. Došlo je do kontakta, pokušao sam da skrenem, a kada sam video da je pao, izvinio sam se. Ali bilo je sličnih kontakata - između Zarka i Pedrose, Petručija i Aleša. Bilo je teško, ali to nema veze, dao sam 100 odsto, ali je ovo bila problematična nedelja'', naglasio je Markes. Mladi Španac je istakao da je veću grešku napravio u duelu sa Alešom Espargarom ranije tokom trke, zbog čega je morao da prepusti jednu poziciju. ''Možda je moja najveća greška bilo ono što se desilo sa Alešom. Bio sam za četiri sekunde brži, a ono što nisam shvatio je koliko je teško kada ste toliko brži od nekog drugog vozača. Pokušao sam da izbegnem kontakt i izvinio sam se. Jeste, kažnjen sam i shvatam to i da bih bio bezbedan prepustio sam dve pozicije'', istakao je branilac titule.

 

Rosi pobesneo zbog Markeza: Sve nas udara, neka mi ne prilazi

Velika nagrada Argentine u Moto GP je bila sve, samo ne uobičajena. Od pomeranja vremena trke zbog zamena guma na svim motorima, preko kazni za Marka Markeza koji je nekoliko puta tražio rupe u zakonu, došlo je do potpuno neočekivanog poretka. Treći put u karijeri slavio je Kal Kračlou, ispred Žoana Zarka i Aleksa Rinsa. Markez je bio ubedljivo najbolji tokom čitavog trkačkog vikenda.

 

Ipak, Španac je dozvolio sebi da ukrade Valentinu Rosiju bodove, kada se dogodio incident na stazi, za šta branilac titule jedini i glavni krivac, a to mu nije bio jedini prestup. Doktor je do momenta blagog sudara sa Markezom imao šansu da se domogne možda i postolja, ali je ovako ostao bez željenog učinka. Zbog te neprijatne situacije, ali i istorije koju imaju pomenuti vozači Honde i Yamahe, Markez se posle trke uputio ka boksu gde su bili svi iz Rosijevog tima, uključujući i Italijana. Međutim, prijatelj devetostrukog prvaka sveta je zaustavio Markeza i zabranio mu da se pozdravi sa Rosijem i da mu bilo šta kaže. ''Veoma opasna situacija. Ljudi koji se bave organizacijom trke moraju da porade na bezbednosti vozača, inače će biti opasno. Markez je u ovoj trci imao kontakt sa četvoricom ili petoricom vozača. Cilja višu nogu, udara između motora i tačno zna kako da ne padne, ali učini da vi završite na zemlji. U Kataru je isto radio Zarku, pa Doviciozu... Sada i Vinjalesu. Kada sam video njegovo ime u ''gridu'', znao sam da će me udariti. Kako je moguće da mu se ista stvar desi sa šestoricom vozača za jedan vikend? Nema poštovanja prema protivnicima i podiže nivo opasnosti'' - govorio je u dahu Rosi i nije mogao da se smiri.

 

Što se Markezovog izvinjenja tiče, Italijan ni tu nije imao nikakvih pozitivnih stvari. ''Kažete da se izvinio? Svaki put to radi! Dođe pred kamerama zbog reklama, to nije iskreno! Da je ovo bilo samo danas, pa i da razumem. On to radi iznova, pa se izvinjava. U ovakvim situacijama ne prihvatam ništa od njega. Nadam se da će biti što dalje od mene, da ga ne gledam. To što svaki put dolazi... Njegova izvinjenja su smešna, to je šala'' - naveo je nekrunisani kralj motosporta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha: Markesovo ponašanje je totalno neprihvatljivo

 

Mark-Markes 2018.jpg

 

Direktor fabričke ekipe Yamahe Lin Džarvis osuo je paljbu na Marka Markesa nakon opšteg haosa na Moto GP trci u Argentini. Markes je, između ostalih, oborio i Valentina Rosija, koji nije hteo da mu oprosti ovaj potez. ''Totalno neprihvatljivo. Mislim da je to jasno svima koji su u životu odgledali bar jednu Moto GP trku. Ne mislim samo na ono što je uradio Valentinu, već je na ovoj trci bilo x takvih poteza. Oborio je i Espargara, umalo nije oborio i Vinjalesa. Mislim da je to totalno nepoštovanje''.

Džarvis kaže da je posle trke išao da se žali direkciji. ''Da, prošetali smo do direkcije, rekli smo šta smo imali da kažemo. Onda su oni nama rekli šta su imali da kažu i to je bilo to. Nisam ja ovde da pišem pravilnik, ali mogu da kažem ono što mislim. Ovaj put smo mi bili žrtve, sledeći put možda nećemo biti mi, ali bi moglo da bude mnogo ozbiljnije'', naglasio je Džarvis.

On je dodao i to da smatra da bi protiv španskog vozača trebalo da se preduzmu ''relevantne mere'', a šta podrazumeva pod tim ''relevantnim merama''? Ako se saglašavaju sa nama da je ovo neprihvatljivo ponašanje, onda moraju da ga kazne i koriguju to ponašanje. Ne znam kako i koliko, ali ovo mora da se kazni i da se od ovoga napravi primer'', zaključio je Džarvis.

 

Dorna se ne opredeljuje: Videli ste to što ste videli

Karmelo Ezpaleta, prvi čovek Dorne, izdao je saopštenje posle svih događanja na Moto GP trci za VN Argentine. Ezpaleta se prvo pozabavio odlukom da svi startuju tri reda iza Džeka Milera, koji jedini nije menjao gume i išao u boks. Po pravilima, trebalo je odatle i da startuju i Australijanac je trebalo da ima mnogo veću prednost. ''To je bilo jednostavno nemoguće samo zbog broja motora koji bi morao da startuje iz boksa. To je pravilo koje smo usmeno ustanovili u Zahsenringu 2014. i pridržavali smo ga se. Većina timova je pristalo i to je to. Mislim da je, iz pre svega bezbedonosnih razloga, to bila prava odluka''.

Ezpaleta nije hteo direktno da komentariše trku i ponašanje Marka Markesa, koje je uskomešalo sportsku javnost. ''Situacija je bila veoma nezgodna, vremenski uslovi su bili veoma teški. Ne želim da budem sudija i da krivim ili opravdavam bilo koga. Videli ste to što ste videli na svojim ekranima. Sigurno, popričaćemo sa vozačima pred trku u Ostinu, ali ne verujem da će biti dodatnih mera'', zaključio je Ezpaleta.

 

Puđ: Ništa više od trkačkog incidenta

Šef Repsol Honde Alberto Puđ pokušava da ''spusti loptu'' nakon bure koja se podigla posle Moto GP trke u Argentini. Razlog za tu buru je, osim sjajne trke, ponašanje Marka Markesa, koji je stizao, pa onda rušio sve pred sobom. Na kraju je ostao bez poena zbog kazne od 30 sekundi, a iz trke je i Valentina Rosija. ''Mislim da je ovo bio veoma komplikovan dan za Marka. Od početka, ono što se desilo na gridu je nešto što se veoma retko dešava. Odatle su se samo gomilale situacije koje su bile veoma komplikovane''.

Puđ je pokušao da objasni incident sa Rosijem. ''Naravno da je krenuo zato što je mislio da može da prođe bez ikakvih problema. Ali, u toj 13. krivini su bili posebni uslovi. Bilo je još vode na stazi i zato je Markov motor naglo usporio, proklizao i udario u Rosija. Trkački incident''. Alberto Puđ je dodao i to da Rosi, kao izuzetno iskusan vozač, mora da zna da se ovakve stvari dešavaju na trkama i da je on bio nekada ''sa druge strane takvih incidenata''.

Puđ se, za razliku od mnogih drugih, osvrnuo i na incident sa Alešom Esparagarom. ''Mislim da je Mark to najbolje objasnio. Prosto je išao mnogo brže od Aleša, čak 3 ili 4 sekunde po krugu i zbog toga je loše proračunao prilaz i prišao mu prebrzo. I to može da se podvede pod trkački incident. Jednostavno, ovo je primer vikenda koji je mogao da bude veoma dobar, ali splet okolnosti je doveo da bude veoma loš'', zaključio je Španac.

 

Kračlou: Samo Mark je mogao da me zaustavi u Argentini

Kal Kračlou je pobedio u Argentini i preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu Moto GP šampionata bar na nedelju dana. Britanac je još jednom pokazao svoje majstorstvo u lošim vremenskim uslovima, a Honda mu je pomogla da spreči Žoana Zarka da konačno zabeleži prvu Moto GP pobedu. ''Osećam da je ovo bila normalna trka, Mark bi bio veoma, veoma opasan. Imao sam užasan dan u kvalifikacijama i iskreno, ne mogu da verujem da odlazim odavde sa pobedom''. Kračlou je pohvalio i tri vozača koja su bila u pobedničkoj grupi sa njim, Žoana Zarka, Aleksa Rinsa i Džeka Milera. ''Svaka im čast, svi su imali sjajnu trku. Ali, ja sam mogao još brže, samo nisam hteo da rizikujem zbog šampionata. Realno, samo Mark je mogao danas da me pobedi, kažem, da je bila normalna trka'', zaključio je vozač LCR Honde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin je Markesovo igralište

 

179107-markes ostin.jpg

 

Vozač Repsol Honde Mark Markes pobednik je treće trke u sezoni u Moto GP šampionata za Veliku nagradu Amerika. Mark Markes je zbog kazne krenuo sa četvrte pozicije, ali je veoma brzo preuzeo vođstvo i nije se osvrtao niti jednog trenutka. Markesu je ovo šesta vezana pobeda u Teksasu u kome ne zna za poraz, a stigao je i do prve pobede u sezoni. Na drugom mestu našao se nakon sjajne vožnje Maverik Vinjales na Jamahi dok je treće mesto pripalo Andrei Janoneu koji je prvi put stigao do podijuma na Suzukiju. Četvro mesto pripalo je Valentinu Rosiju na drugoj fabričkoj Yamahi. Peto osvoji je Andrea Doviciozo, a prvih deset kompletirali su Žoan Zarko, Dani Pedrosa, Tito Rabat, Džek Miler i Aleiš Espargaro. Horhe Lorenco je bio 11.

Nakon tri trke, u generalnom plasamnu vodi Andrea Doviciozo sa 46 bodova, jedan manje ima Mark Markes dok je Vinjales treći sa 41. Kal Kračlou je u Ostinu ostao bez bodova pa na četvrtom mestu i dalje ima 38 bodova, Slede Zarko (38), Janone (31), Rosi (29), Miler (26), Rabat (22) i Petrući (21).

 

Mark Markes se na samom startu trke probio na čelo kolone, ali iza njega su sjajno vozili Andrea Janone, Maverik Vinjales i Valentino Rosi. Sjajnu vožnju i veliku borbu videli smo u nekoliko prvih krugova. Markez je veoma brzo odmakao rivalima, i kao što smo navikli od njega na ovoj stazi, dominirao usamljen na čelu. Vinjales je sjajnom vožnjom uskoro uspeo da pretekne Janonea pa je on bio prvi pratilac Markesu koji je (ponovo) u Ostinu vozio kao u svom dvorištu. U osmom krugu, Kal Kračlou je izgubio kontrolu, ''pobegao'' mu je prednji kraj motora i izleteo je sa staze pa je tako za njega ova trka bila završena. Nakon deset krugova istaknuta je žuta zastava. Pao je Aleks Rins, a motor je ostao na stazi. Treba svakako naglasiti i dobru vožnju Danija Pedrose koji je u Teksas došao samo 13 dana nakon operacije ruke.

Šampionat se nastavlja trkom na Herezu u Španiji gde će vozači biti od 4. do 6. maja. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Obično čekam, ali posle Argentine promenio sam plan''

 

179117-markes 2018.jpg

 

Španac Mark Markes na stazi u Teksasu ostvario je šestu uzastopnu pobedu, a na putu do prvog mesta nije ga omela ni činjenica da je zbog kazne umesto sa pol pozicije trku počeo da četvrtog mesta. Vozač Repsol Honde je dominirao u Ostinu i pitanje pobednika Velike nagrade Amerike, treće trke u sezoni, nijednog trenutka nije se postavljalo. Markes je pobedom u Ostinu izbio na drugo mesto u generalnom plasmanu sa 45 bodova, dok vodeći Andrea Doviciozo na Dukatiju ima jedan više. Slede Maverik Vinjales sa 41, Kal Kračlou i Joan Zarko sa po 38, Andrea Janone sa 31, Valnetino Rosi sa 29...

 

''Ovog vikenda osetio sam dodatni pritisak i motivaciju. Želeo sam da pustim da moje performanse govore na stazi. Volim dodatni pritisak koji ponekad može da bude kontraproduktivan, ali ovaj put mi je dao neophodan dodatni podstrek. Moja strategija je bila na napadam od samog starta trke,'' rekao je Markes koji ima stopostotan učinak u Teksasu. Španac je napomenuo da je bio potpuno fokusiran i koncentrisan. ''Obično čekam sa preticanjem i na kraju napadnem i to je ono što ja volim, ali iskreno, posle onoga što se dogodilo u Argentini danas sam promenio svoju strategiju i pokušao odmah da dođem do cilja. To je zato što sam tokom treninga osetio da je to moguće, tako da sam upravo to i učinio.'' Mladi vozač je pobedu proslavio sa zastavom Nikija Hejdena, američkog MotoGP vozača koji je poginuo u maju prošle godine. Jedan deo pored staze u Ostinu dobio je ime ''Hejdenovo brdo''. ''Ranije sam rekao mom timu da želim da imam Nikijevu zastavu. Bio je poseban vozač za SAD, specijalan vozač za Hondu i dobar prijatelj. Imao sam stvarno dobar odnos sa njim.'' Četvrta trka u šampionatu je 6. maja na Markezovom terenu - stazi u Herezu. ''Ovde smo imali veliko poverenje jer smo znali da je naš korak bio dobar i važno je da taj osećaj potvrdimo u Evropi. Povratak na prvo mesto u generalnom plasmanu veoma je važno pogotovo posle nule u Argentini'' naglasio je Markes. Špancu su čestitali Vinjales i Janone. ''Bio je izuzetno brz ovde i možemo samo da mu čestitamo. Jedva čekam sledeću trku'', rekao je Vinjales. ''Bio je moćniji od svih ostalih, barem pola sekunde brži od bilo kog drugog vozača, čestitam'', dodao je Janone.

 

Miler vozio u Ostinu sa napuklom ključnom kosti

 

1de7d9224ccc5744bb8a95b9d5a7f342.jpg

 

Vozač Pramaka Džek Miler rekao je da je deveto mesto na Velikoj nagradi Amerika pozitivan rezultat s obzirom da je vozio povređen. Mladom Australijancu je u padu sa bicikla između dve trke napukla ključna kost, a takođe je povredio i rame. Miler je ćutao o povredi pred početak akcije u Ostinu, ali je otkrio da nije sve u redu posle subotnjih kvalifikacija, koje je završio na 18. mestu. ''Očekivao sam više pred ovaj vikend, ali smo se od početka mučili sa podešavanjem motora, a mučila me je i povreda ramena. Situacija nije idealna. Ćutali smo o povredi tokom vikenda, ali sada kada se sve završilo moram da priznam da nije sve bilo sjajno. Trenirao sam u Kaliforniji posle trke u Argentini i pao sam sa planinskog bicikla'', napisao je Miler u svom blogu na sajtu Red Bula. ''Povrede su takve da će sve proći posle kratkog odmora i oporavka, ali sam oštetio i mišiće, pokidana mi je i tetiva u desnom ramenu, a i napsla ključna kost. Ponekad je pauza između dve trke opasnija od samih trkačkih vikenda''.

Australijanac je dodao da je osetio olakšanje što pad tokom treninga u subotu nije doveo do pogoršanja njegovih povreda. ''Ne postoje mali udesi u Ostinu zbog prirode same staze, a ja sam to shvatio na teži način pre nekoliko godina, kada sam morao da propustim trku. Bilo je užasno zauzeti 18. mesto, ali biti u redu posle pada je za mene na neki način bila pobeda'', istakao je Miler i osvrnuo se na samu trku. ''Bio je to moj šesti plasman među prvih deset zaredom. Vikend je bio težak i na neki način razočaravajuć posle Argentine, ali ponekad morate da izvučete ono najbolje iz loše situacije. Deveto mesto je izuzetno pozitivan kraj vikenda koji ne može da se ubroji u najpozitivnije''.

 

Rosi: Zabrinjava me Honda

 

newsEngin.18479603_Austin_GP_Motorcycle_Ra-2-.jpg

 

Vozač Yamahe Valentino Rosi rekao je da je zabrinut zbog forme u kojoj se nalazi Honda, kojoj je Mark Markes trijumfom na Velikoj nagradi Amerika doneo drugi trijumf zaredom. Markes je u nedelju nastavio svoju dominaciju u Ostinu, gde je ostvario šestu pobedu na toj stazi zaredom. Dve nedelje ranije, prvu pobedu u sezoni Hondi je doneo Kal Kračlou, a jedini preostali trijumf upisao je Andrea Doviciozo na Dukatiju na otvaranju šampionata u Kataru. ''Doktor'' je zauzeo četvrto mesto u Teksasu i posle trke je priznao zabrinutost, ali je istakao i da je pozitivno to što je njegov timski kolega Maverik Vinjales bio drugi.

''Zabrinjavajuće je jer su oni veoma dobri, ali posebno jer je to motor koji je izuzetno dobar u skoro svim uslovima. Ali, sada smo imali dva motora na prva četiri mesta na stazi koja obično ne odgovara Yamahi. Sada će biti važno videti kakav je odnos snaga u Heresu jer smo prošle godine u Evropi, na stazama sa različitim prijanjanjem imali velike probleme. Nadam se da ćemo ove godine biti konkurentniji na stazama kao što su Heres i Katalunja'', rekao je Rosi. Rosi je istakao da mu je cilj u Ostinu bio da stigne do podijuma posle starta sa pete pozicije, ali su ga problemi sa prednjim pneumatikom onemogućili da se bori sa Vinjalesom i vozačem Suzukija Andreom Janoneom. ''Trka je bila nešto gora nego što sam očekivao. Znao sam da uz ritam kakav sam imao u petak i subotu popodne mogu da se borim za podijum, a to mi je i bio cilj. Ali, nažalost, imao sam veće probleme od drugih, posebno sa prednjom gumom. Nisam imao takve probleme tokom treninga, ali sam u brzim krivinama gubio mnogo. Morao sam da usporim, pokušao sam da ostanem uz Janonea, ali je on bio bolji i nisam mogao više'', naglasio je Italijan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes pokorio ''Heres'', skupa greška Dukatijevaca

 

markes heres.jpg

 

Vozač Repsol Honde Mark Markes trijumfovao je na Velikoj nagradi Španije, četvrtoj trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata. Mladi Španac je tako upisao tek drugu pobedu na stazi ''Heres - Anhel Nijeto'', a 63. u karijeri. Drugo mesto zauzeo je Žoan Zarko na Yamahi ekipe Teh 3, dok se na podijumu našao i vozač Suzukija Andrea Janone.

Pored dominacije Markesa, trku u Andaluziji je obeležio i incident koji se desio osam krugova pre kraja, u kojem su učestvovali vozači Dukatija Horhe Lorenco i Andrea Doviciozo, i Dani Pedrosa na Repsol Hondi. U tom trenutku, aktuelni šampion je već sigurno vodio, dok su se njih trojica borili za preostala mesta na podijumu. Doviciozo i Lorenco su otišli preširoko, Pedrosa je pokušao da ih nadmudri i napao je svog sunarodnika sa unutrašnje strane, ali mu je on ''zatvorio vrata''. Došlo je do kontakta, a njih dvojica su potom sa staze izbacili i drugog vozača Dukatija.

Mesta na podijumu su potom nasledili Zarko i Janone, a uspeli su da ih zadrže do samog cilja. Zarkovo drugo mesto i nije dovedeno u pitanje, dok su Italijanu pretili njegovi sunarodnici Danilo Petruči i Valentino Rosi, kao i Džek Miler na Pramak Dukatiju. Petruči je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom sa desetinkom ispred ''Doktora'', koji je u 15. krugu trke kompletirao krug oko planete Zemlje od početka karijere. Miler je kao šestoplasirani prošao kroz cilj, ispred drugog vozača Yamahe Maverika Vinjelasa i Alvara Bautiste, koji brani boje tima Anhel Nijeto, po kome staza u Heresu nosi ime od četvrtka. Prvu desetoricu kompletirali su vozač Estrelja Galisija Mark VDS rejsinga Franko Morbideli, kojem je to najbolji rezultat karijere, i Mika Kalio, koji vozi za KTM i dobio je specijalnu pozivnicu na četvrtu trku sezone. Posle takvog raspleta, Markes ima 70 bodova na čelu generalnog plasmana, ispred Zarka sa 58 i Janone sa 50.

Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom Francuske 20. maja.

 

Tok trke:

Od starta je poveo Lorenco, ispred Dovicioza, Zarka, Kračloa i Markesa, dok je Rosi bio deveti. Vozač Yamahe se nekoliko krugova zadržao u vođstvu, pre nego što je Markes uspeo da se probije i počne da ga napada, a zatim i pretekne. U međuvremenu, sa staze su izleteli Kračlou i Rins, koji su bili u konkurenciji za podijum. Na polovini trke, Markes se odvojio sekundu ispred Lorenca, kojeg su pratili Doviciozo i Pedrosa, a ostali vozači su bili daleko iza. Italijan je konstantno napadao svog timskog kolegu, ali nije uspevao da se nađe ispred njega. Osam krugova pre kraja viđen je veliki incident u kojem su učestvovali Lorenco, Doviciozo i Pedrosa. Vozači Dukatija su otišli široko u međusobnoj borbi, Pedrosa je pokušao da se probije pored njih, ali je došlo do kontakta između njega i Lorenca, a usput su pokupili i Dovicioza. Zarko je tako nasledio drugo mesto, ispred Janonea i Petručija, da bi vozač Pramak Dukatija pretekao sunarodnika, a vrlo blizu bili su i Miler i Rosi. Do kraja trke, Janone je uzvratio udarac u borbi za podijum, dok je ‚Doktor‘ uspeo da pretekne Australijanca i probije se na peto mesto.

 

Markes: Nešto mi i dalje nedostaje

Aktuelni šampion Moto GP šampionata Mark Markes rekao je da nije u potpunosti zadovoljan, uprkos dominantnim pobedama na poslednje dve trke. Markes je nastavio niz trijumfa na Velikoj nagradi Amerika pre dve nedelje, a ovog vikenda je drugi put u karijeri slavio na stazi ''Heres''. Na taj način je preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu i sada ima 12 bodova više od Žoana Zarka, koji je zauzeo drugo mesto na četvrtoj trci sezone. Mladi Španac je imao udese tokom drugog i četvrtog treninga, kao i nedeljnog zagrevanja, a Markes je najavio da će testiranje u ponedeljak iskoristiti za rad na prednjem kraju Honde. ''Kao što smo videli ovog vikenda, imam određenih problema. Jesam se osećao komforno, ali nam nešto nedostaje što se tiče prednjeg kraja, pokušaću nešto da uradim tokom testiranja jer sam pao tri puta. I dalje mi nešto nedostaje i želim da razumem šta se dešava'', istakao je Markes.

Markes je naglasio da se Velika nagrada Španije nije svodila na brzinu, već preciznost i prave odluke u svakom krugu. ''Bio sam pametan i na samom početku trke sam pretekao rivale, bilo je toliko teško i shvatio sam da je gotovo nemoguće naći se ispred Lorenca. Kasno je kočio, imao je dobar izlaz iz krivina, ali kada sam video da ima probleme sa pneumaticima shvatio sam da je vreme da preuzmem vođstvo i povećam prednost'', naglasio je Markes. Veliku nagradu Španije pored Markesove dominacije obeležio je i incident posle kojeg su sa staze u istom trenutku izleteli vozači Dukatija Andrea Doviciozo i Horhe Lorenco, kao i Dani Pedrosa na drugoj Repsol Hondi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedrosa: Ne želim da Lorenco bude kažnjen

 

179631-moto gp.jpg

 

Španac Mark Markes je dominirao na Velikoj nagradi Španije, a trku u Andaluziji obeležio je i incident koji se desio osam krugova pre kraja, u kojem su učestvovali vozači Dukatija Horhe Lorenco i Andrea Doviciozo i Dani Pedrosa na Repsol Hondi. Markes je u tom trenutku već sigurno vodio, dok su se njih trojica borili za preostala mesta na podijumu. Doviciozo i Lorenco su otišli preširoko, Pedrosa je pokušao da ih nadmudri i napao je svog sunarodnika sa unutrašnje strane, ali mu je on ''zatvorio vrata''. Došlo je do kontakta, a Lorenco je potom sa staze izbacio i drugog vozača Dukatija.

 

''Desni kuk me mnogo boli, otekao je, u ponedeljak ćemo da vidimo kakva je situacija, kako ću se osećati i da li ću moći da učestvujem na testiranju. Vozio sam dobro i bio sam u stanju da održim dobar tempo. Samo sam se držao Dovija i Horhea pokušavajući da sačuvam gume kako bih pojačao tempo u finišu trke'', rekao je Pedrosa i objasnio šta se dogodilo pre incidenta. ''Ja sam držao držao svoju unutrašnju liniju, oni su otišli široko, a sledeće što sam osetio je jak udarac. Nažalost, pali smo i završili trku. Bio sam tužan i razočaram zbog svih nas jer smo imali odličnu trku. Međutim, ono što me još više čini razočaranim je što sam video da direkcija trke izgleda nije dobro razumela kako da upravlja ovom situacijim i kako da donese odluke o onome što se dogodilo.''

 

 

Pedrosa je razgovarao sa čelnicima trke jer je želeo da shvati kako donose odluke. ''Pitao sam ih kako sude: Da li sam ja bio sa desne strane? Da. Da li su se ostali vozači vratili iz greške i na pravu liniju kretanja? Da. Dakle, ko ima prednost u ovom slučaju, onaj koji je unutra ili oni koji su vani? Onaj koji je unutra. Dakle, ko je bio kriv? Ali nisam dobio odgovor, samo da su već doneli odluku i da ako se ne slažem sa njima mogu da se žalim protiv Horhea ako želim. Ali nisam to hteo jer ne želim da Horhe bude kažnjen, samo želim da oni pravilno shvate šta se dogodilo na stazi'', naveo je Pedrosa.

Lorenco smatra da je Pedrosa napravio najveću grešku. ''Vozio je iza nas. Ušao je u krivinu brže nego obično. Morao je da predvidi situaciju, ali je prebrzo ušao u krivinu i na kraju izazvao nesreću. Naravno, ovo je njegova greška'', naglasio je Lorenco. ''Ne, nisam išao brže. Oni su u tom momentu vozili sporije jer su vozili duž spoljnjeg radijusa'', odgovorio je Pedorsa. Doviciozo je dodao da je direkcija trke pravilno postupila tako što nije kaznila nikoga od sportista.

 

Rosi: Da nije bilo incidenta...

Vozač Yamahe Valentino Rosi istakao je da će njegov tim naredne sezone morati da unapredi nekoliko stvari u načinu rada, kako bi se rešili problemi u elektronici. Od početka sezone Moto GP šamponata evidentno je da su Honda i Dukati daleko ispred Yamahe. Na dosadašnje četiri trke u Kraljevskoj klasi Yamaha je samo dva puta bila na podijumu. Rosi je trku u Španiji završio na petom mestu, ali mu je u tome ''pomogao'' veliki sudar Andree Dovicioza, Horhe Lorenca i Danija Pedrose. ''Ne mogu da budem srećan posle ovakve trke jer smo u teškoj situaciji sa tehničkim problemima. Takođe, ima tu i drugih faktora, kao što je recimo sama staza. Ipak, meni je sasvim jasno šta mi sada moramo da uradimo, ali za to nam treba vremena. Yamaha mora da uloži ogromne napore kako bi rešila neke probleme sa elektronikom. Nadam se da će nam Yamaha pružiti maksimalnu podršku kako bismo mogli da ostanemo konkurentni. Generalno, dobro sam vozio tu trku, ali da nije bilo incidenta, ja bih završio kao osmi''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes pokorio i Le Man za treću vezanu pobedu

 

markes lemans.jpg

 

Vozač Repsol Honde Mark Markes pobednik je trke za Veliku nagradu Francuske na Le Manu. Prvi put od 2014. Markes je zabeležio tri vezane pobede u ovogodišnjem šampionatu, a u Francuskoj je došao do 64. u karijeri. Mark Markes pobednik je trke za Veliku nagradu Francuske koja nam je donela zanimljive borbe za pozicije, ali i veliki broj ispadanja i odustajanja. Na drugom mestu se našao Danilo Petrući dok je na trećem stepeniku na podijumu bio Valentino Rosi. Četvrto mesto pripalo je Džeku Mileru, sledio ga je Dani Pedrosa na petom mestu, ispred Horhea Lorenca koji ponovo nakon početnog vođstva nije uspeo da izdrži u istom tempu do kraja i još uvek čeka prvu pobedu na Dukatiju.

Prvih deset kompletirali su Maverik Vinjales, Aleiš Espargaro, Kal Kračlou i Aleks Rins.

 

Veoma dobar start imao je Horhe Lorenco koji je u prvom kolu izbio na prvo mesto. Žoan Zarko je izgubio mesto na startu, ali se neverovatnim manevrom vratio na čelo, iza Lorenca, a ispred Andree Dovicioza. Valentino Rosi je u prvom krugu pao na šesto mesto. Andrea Janone je trku završio u prvom krugu nakon što je zbog svoje greške iskliznuo sa staze. Nakon dva kruga sa staze je iskliznuo i Alvaro Bautista. I Tito Rabat je pao, ali je uspeo da nastavi trku. Zarko je pokušavao da napada Lorenca, ali je Doviciozo uspeo da obiđe njega i postane prvi Lorencov pratilac na 24 kruga do kraja. Na 23 kruga do kraja, Doviciozo je uspeo da obiđe Lorenca, ali je nakon toga napravio grešku, otišao je prilično široko i zaigrao mu je zadnji kraj nakon čega je izgubio je kontrolu i izleteo sa staze i za njega je trka bila završena. Nakon toga Lorenco je ostao na prvom mestu, pretio ga je Zarko, a na trećem mestu je bio Mark Markes.

Do kraja je ostalo 20 krugova kada je sa staze ispao i Zarko nakon čega su vodeću četvorku činili Lorenco, Markes, Danilo Petrućii Rosi. Markes je odličnim manevrom uspeo da pretekne Lorenca i izbije na čelo 18 krugova pre kraja. Španac je iskoristio praktično prvu priliku za preticanje koja mu se ukazala i preuzeo vođstvo. Dobili smo u ovoj trci nakon dugo vremena i borbu Lorenca i Rosija za treće mesto koju je Doktor dobio 15 krugova pre kraja. Krug kasnije Lorenca je obišao i Džek Miler. Deset krugova do kraja sve je u borbi za mesta na podijumu bilo otvoreno, ali je Markes upravo tada prvi put došao na više od sekund ispred Petrućija. Na kraju promena u poretku na podijumu nije bilo.

Šampionat se nastavlja od 1. do 3. juna na Muđelu.

 

Markes: Pobeda na stazi na kojoj sam se često mučio

Mark Markes došao je do druge ponede na Le Manu u kraljevskoj klasi i posebno je bio zadovoljan što je slavio na stazi koja mu inače i ne ''leži''. ''Trka je bila teška jer su svi bili veoma, veoma blizu. Čim smo izašli na stazu video sam da je malo drugačije, niži je bio nivo prijanjana, uslovi su bili drugačiji nego juče i jutros i bilo je potrebno vreme da se postigne prava radna temperatura zadnjih pneumatika, ali pokušavao sam od početka, trudio sam se i pritiskao i na kraju sam uspeo. Veoma sam zadovoljan rezultatom i pobedom na stazi na kojoj sam se često mučio'', zaključio je pobednik Velike nagrade Francuske Mark Markes.

 

Rosi: Ovo je dobar rezultat, srećan sam

Valentino Rosi završio je kao trećeplasirani na Le Manu, na Velikoj nagradi Francuske i bio je prilično zadovoljan rezultatom. ''Malo smo napredovali, napravili smo dobar izbor guma. Znao sam da mogu da budem dovoljno brz, da dođem do podijuma što je dobar rezultat i za mene i za moj tim i za sve u Yamahi. Zbog toga sam srećan. Znao sam da mogu da budem dovoljno brz tokom cele trke, imao sam dobar ritam. Poušao sam da stignem Petrućija, ali Danilo je bio malo brži, ali dobro je i ovako. Ovo je dobar rezultat'', rekao je nakon trke i 16 osvojenih bodova Valentino Rosi.

 

Petrući: Pratio sam Markesa

Danilo Petrući je trku u Le Manu završio na drugoj poziciji, iza Marka Markesa, ali ispred Valentina Rosija. Svakako potpuno zasluženo nakon odlične vožnje. ''Znao sam da trka može da bude veoma teška, zbog toplog vremena smo se mučili sa prednjom gumom, ali u svakom slučaju sam uspeo da se izborim sa svim na veoma dobar način. Nakon toga sam jednostavno pratio Marka. Pokušao sam da ispratim njegovu brzinu i to je dalo rezultat. Veoma sam srećan. Nije lako uvek startovati iz petog reda i ovo je bilo veoma zabavno, predvodeo sam to još juče. Želeo bih da se zahvalim celom timu na sjajnom poslu jer smo radili veoma naporno na svim detaljima i to se isplatilo. Bio mi je teško u Argentini i u Ostinu, ali sada veoma zadovoljan putujem u Muđelo'', rekao je Danilo Petrući nakon trke u Le Manu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi do pol pozicije u Muđelu, Markes startuje šesti

 

180533-rosi m.jpg

 

Šestu trku u sezoni Moto GP šampionata, Veliku nagradu Italije sa pol pozicije počeće vozač Jamahe Valentino Rosi, koji je bio najbolji u kvalifikacijama. On je u Muđelu izvozao najbrži krug ikada na toj stazi. To je ujedno i najbrži krug u poslednje četiri godine, kada se Velika nagrada Italije preselila u Muđelo. Rosi je do pol pozicije u Muđelu stigao u vremenu 1:46.208. Vozač Yamahe je poslednji put do pol pozicije na toj stazi stigao pre dve godine, a Rosi je tako stigao i do prve pol pozicije od 2016. godine, kada je to uradio na Velikoj nagradi Japana. Te godine je uspeo da se domogne tri pol pozicije, a u Muđelu je ove godine stigao do 65. pol pozicije u karijeri.

Kvalifikacije za nedeljnu trku u Italiji drugi je završio vozač Dukatija Horhe Lorenco sa 35 hiljaditinki zaostatka, dok je treći kroz cilj prošao Maverik Vinjales, koji je bio 96 hiljaditinki lošiji od Rosija. Četvrto vreme ostvario je Andrea Janone, a njega je pratio Danilo Petrući. Lider u Moto GP šampionatu Mark Markes će nedeljnu trku startovati sa šeste pozicije. Sedmi je bio Andrea Doviciozo, pratio ga je Kal Kračlou, dok je Žoan Zarko ostvario deveto vreme. Deseti je kvalifikacije završio Aleks Rins na Suzukiju. Šesta trka u sezoni vozi se u nedelju, od 14 časova, a kompletnu akciju iz Muđela možete pratiti u direktnom prenosu na Sport klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U petak na treningu Michele Pirro je doziveo jako tezak udes na mestu gde se agresivno koci i brzina smanjuje sa 350 na 90 km/h pred ulazak u prvu krivinu

 

Quote

 

Lekarska ekipa odmah je pružila pomoć Italijanu, koji je u svesnom stanju prebačen u bolnicu u Firenci. Vozač je, posle smeštanja u bolnicu, prepoznavao ljude i bio u svesnom stanju. 

Nakon toga, saopšteno je da Piro ima povrede grudnog koša, abdomena i kičme, a više informacija će naknadno biti poznato. 

Izvor: Sport Klub

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirro je dobro a trka je bila vrhunska!!! Rosifumi na podijumu u Muđelu! 

 

Iznervirao me hebeni Rolenzo na prvom mestu ali kapa dole za prvu pobedu od 2016. Marquez vozi trku i na oklopima, ne odustaje sve dok je na asfaltu :blink:

 

Dovi i Ianonne odlični. Cal takođe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko puta se Markez izvukao iz bezizlaznih situacija da je morao jednom i da izleti
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trijumf Lorenca na Katalunji

 

lorenco p.jpg

 

Vozač Dukatija Horhe Lorenco pobedio je na Velikoj nagradi Katalonije na stazi ''Katalunja'' u okviru Moto GP šampionata. 31-godišnji Španac je trku u Kataloniji odvozao u vremenu 40:13.566, čime je zaključio sjajan vikend u kojem je na Katalunji najpre osvojio pol-poziciju. Vodeći u generalnom plasmanu vozača i aktuelni šampion kraljevske klase Mark Markes svog budućeg kolegu u Hondi nije uspeo da obiđe, pa je trku završio na drugoj poziciji sa koje je i krenuo, sa 4.479 sekundi kašnjenja. Odličan rezultat je ostvario popularni Doktor Valentino Rosi na motoru Yamahe, koji se sa sedme pozicije probio na treće mesto i podijum, svoj treći u poslednje tri trke. Četvrtoplasirani je bio Kal Kračlou na motoru LCR Honde, petoplasirani vozač fabričkog tima Honde Dani Pedrosa, dok su u prvih deset bili i Maverik Vinjales, Žoan Zarko, Danilo Petrući, Alvaro Bautista i Andrea Janone. Aleš Espargaro je kažnjen sa tri mesta u startnom redu zbog incidenta prilikom zagrevanja, pa je trku počeo sa 16. mesta ali je kasnije nija završio. Do cilja nije stiglo ukupno 12 vozača, među kojima je bio i vozač Avintije Tito Rabat, kojem se zapalio motor na šest krugova pre kraja, kao i vozač Dukatija Andrea Doviciozo, koji je bio treći kada je izgubio kontrolu nad motorom.

Horhe Lorenco je na Katalunji pobedio šesti put, od toga pet puta u Moto GP klasi, a jednom u kategoriji do 250 kubika. Današnja pobeda je bila i njegova druga uzastopna u sezoni, pošto je slavio i nedavno u Muđelu. U generalnom plasmanu vozača i dalje vodi Mark Markes, a sada ima 115 bodova, 27 više od Valentina Rosija na drugom mestu. Treći je Maverik Vinjales sa 77 bodova, a četvrti Žoan Zarko sa 73 boda. Sledeća trka u Moto GP šampionatu se vozi u holandskom Asenu 1. jula, a kao i sve u sezoni možete je pratiti na kanalima Sport Kluba.

 

Lorenco: U Kataloniji najbolji motor Dukatija ikada

Vozač Dukatija Horhe Lorenco slavio je na Velikoj nagradi Katalonije na stazi Katalunja, što je bila njegova druga uzastopna pobeda u sezoni Moto GP šampionata. Lorenco je na Katalunji slavio ukupno šest puta u karijeri, a ove godine je izdržao sve napade Marka Markesa, koji je trku završio na drugom mestu. ''Nikada nisam imao ovako dobar osećaj sa Dukatijem. Prošle godine nije bilo tako dobro, ali je naš motor ove sezone sada mnogo kompetitivniji, a ja sam se osećao sjajno. Verovatno da imamo najbolji i najkompletniji motor Dukatija ikada, to je dobar znak, videćemo šta će biti. Za nas je dobro što nemamo pritisak, nemamo šta da izgubimo, dok Mark Markes u tom pogledu ima malo tereta'', rekao je Lorenco o svom timu i o svom budućem kolegi u ekipi Honde, gde prelazi naredne sezone. ''Loše vesti je da smo i dalje daleko u plasmanu, ali je dobra vest da ima još dosta trka do kraja. Do Muđela je bilo gotovo nemoguće, a od tada je moguće sve ali je veoma teško, mi imamo šanse. Ovaj šampionat može da promeni još mnogo toga, a ja mogu da izgubim dosta bodova. Staza u Asenu je dobar primer gde sam ranijih godina prolazio loše'', dodao je Lorenco.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asen: Markes uzeo pol na Doktorovom terenu

 

markes pol.jpg

 

Aktuelni šampion i lider u generalnom plasmanu Mark Markes startovaće sa pol pozicije na trci za Veliku nagradu Holandije u Asenu, ispred Kala Kračloua i Valentina Rosija. Španac u Hondi odvezao je najbrži krug u vremenu 1:32.791. Međutim, ne može se reći da je bio ubedljiv, pošto se čak šest vozača našlo unutar 200 hiljaditih delova. Drugi je bio Kal Kračlou u LCR Hondi sa svega 41 hiljaditim delom zaostatka, a treći Valentino Rosi u Jamahi sa 59 hiljaditinki sporijim rezultatom od Markesa. Ovim je popularni Doktor potvrdio da je ovo njegova staza, pošto je ovde slavio tri puta u poslednjih pet godina, od čega i prošle godine. Markez je u Holandiji trijumfovao samo 2014. Četvrti je bio Andrea Doviciozo u Dukatiju, a Aleks Rins u Suzukiju i Maverik Vinjales u Jamahi bili su unutar 200 hiljaditih delova. Sedmi je bio Aleš Espargaro u Apriliji, osmi Žoan Zarko u Jamahi Teh 3, deveti Andrea Janone u Suzukiju, a prvih 10 zaokružuje pobednik u prethodne dve trke Horhe Lorenco u Dukatiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktivno pratim MotoGP od sredine 90-tih i mogu samo da kazem - ovo danas - NAJBOLJA TRKA IKADA!!!

 

Pustati vozacima F1 svaki put pred trku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo je bila vrhunska trka,nikad uzbudljivija ,svaka im cast,koliko preticanja,koliko borbe i duela,savrseno,odmah posle bila F1 u Austriji i nista spec

pa u moto GP skoro svi su odlicni,al ipak Markez danas pobedio,Rins maestralno drugi,treci Dovi posle duela sa doktorom

Uzivao sam gledajuci trku

Share this post


Link to post
Share on other sites

@silenci
Odakle ti da je Dovi bio treci? On i Rossi su nakon duela zavrsili na 4. i 5. mestu, a Vinjales je bio treci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo poslednja dva kruga nisu bila nešto...ustvari 1.5, jer je pola poslednjeg kruga opet bilo napeto do maksimuma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka sezone pripala Markezu, Dovi usporio Rosija

 

181588-Marc-Marquez.jpg

 

Mark Markez je slavio na trci za Veliku nagradu Holandije u Asenu, drugi je bio Aleks Rins, treći Maverik Vinjales, četvrti Andrea Doviciozo, a peti Valentino Rosi. Trku je odlično započeo Horhe Lorenco koji je sa desetog mesta stigao na samo čelo. Odmah je izazvao Marka Markeza i zauzeo prvu poziciju koju je držao skoro polovinu trke. Lorenca su izazivali i Markez i Valentino Rosi i Andrea Doviciozo, a u jednom momentu je Rosi prednjim točkom imao kontakt sa zadnjim delom Lorencovog motora. Tokom trke su u vrhu bili i Aleks Rins dok je Maverik Vinjales tek kasnije uspeo da priđe vodećima. U kasnijim momentima trke je Valentino Rosi počeo da zaostaje, dok se u vrhu i dalje vodila paklena borba. Lorenco je na polovini trke pao sa prve pozicije i veoma brzo je počeo da zaostaje. Na vrhu su tada bili Andrea Doviciozo i Mark Markez, vrebali su Maverik Vinjales i Valentino Rosi da bi u jednom momentu u dvoboju bili Markez i Vinjales. Oni su imali kontakt posle čega su obojica izašli sa staze i prepustili prva dva mesta Rosiju i Doviciozu.

Ipak aktuelni svetski šampion se ekspresno vratio u vrh, a kada je ponovo došao na prvu poziciju sa nje više nije silazio. Na tri kruga do kraja, kada je bilo jasno da će Španac biti prvi, Valentino Rosi je probao da pretekne Dovicioza i da izbije na drugo mesto. Dovi je zatvorio prvu krivinu posle startno ciljnog praca i naterao Rosija da izađe sa staze. Doktor posle toga nije mogao da se vrati u sam vrh i završio je peti, mada je pred sam kraj imao još jedan napad.

U generalnom palsmanu vodi Mark Markez sa 140 bodova, drugi je Valentino Rosi sa 99, a treći Vinjales sa 93. Naredna trka vozi se 15.jula u Nemačkoj.

 

Markez: Ako ne napadaš ne možeš da dobiješ ovakvu trku

Mark Markez je pobedio na najboljoj trci ove sezone u Asenu, a na taj način je povećao prednost u generalnom plasmanu u odnosu na Valentina Rosija. ''U treningu sam imao dobar ritam i očekivao sam tešku trku. Mnogo je bilo vetra i rešio sam da malo čekam kada je počela trka. Bila je velika borba među vozačima, kao u moto 3 trci. Uspeo sam da sačuvam gume, da napadnem na kraju i uspeo sam da napravim razliku u poslednjim krugovima. Nisam hteo baš trku u kojoj će biti toliko adrenalina, pa sam počeo malo tiše danas. Da nisam napadao ne bih pobedio na kraju'', kaže Mark Markez posle trijumfa u Asenu. ''Rekao sam u četvrtak da ću probati da pobedim. Ovde je Yamaha odlična, ali sam bio ubeđen da mogu da dođem do pobede i srećan sam. Ide Nemačka ali ne znam kako će biti tamo, svi su veliki rivali u boribi za svetsku titulu'', poručio je šestostruki svetski šampion.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, chikavili said:

@silenci
Odakle ti da je Dovi bio treci? On i Rossi su nakon duela zavrsili na 4. i 5. mestu, a Vinjales je bio treci.

da da omaklo mi je, vinjales treci,eto koliko se toga izdesavalo nisam ni primetio ko je treci,:thumbup:cetvrti dovi ,peti Rosi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...