Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Počinje nova sezona

Recommended Posts

Kane slavio na "Silverstonu", težak udes Gevare

 

kane.jpg

 

Vozač Estrelja Galisije Aron Kane trijumfovao je na 12. trci sezone u Moto3 kategoriji Svetskog šampionata, Velikoj nagradi Britanije, koja je prekinuta u poslednjem krugu zbog teškog udesa Huanfrana Gevare.

Do udesa je došlo u 16. krivini staze „Silverston“, a u incidentu je učestvovao i Bo Bensnajder, koji brani boje Red Bul KTM tima. Poslednje informacije sa lica mesta ukazuju da je mladi Španac svestan i pomera se, ali je prebačen u bolnicu na detaljnije preglede. Zbog tog udesa je plasman posle 16. od 17 krugova uzet kao konačni, pa je Kane došao do treće pobede u karijeri, sa 63 hiljaditinke prednostu u odnosu na svog timskog kolege Enee Bastijaninija. Njima dvojici se na podijumu pridružio vozač Gresinija Horhe Martin.

 

U borbi za pobedu učestvovalo je desetak vozača, koji su se iz krivine u krivinu preticali pre nego što je na stazi istaknuta crvena zastavica. Do prekida, vođstvo je držao Gabrijel Rodrigo, koji je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred vodećeg u generalnom plasmanu Đoana Mira iz Leoparda. Šesti je bio Mirov timski kolega Livio Loi, ispred Romana Fenatija, Andree Minja, Filipa Etla i Fabija di Đanantonija.

Mir na čelu generalnog plasmana sada ima 226 bodova, Kane ima 64 manje, dok Fenati ima 160.

Ovogodišnji Svetski šampionat nastavlja se trkom za Veliku nagradu San Marina i Riminija 10. septembra.

 

Nakagami u finišu do trijumfa na "Silverstonu"

 

Japanski motociklista Takaki Nakagami ostvario je drugu pobedu u karijeri pošto je bio najbolji na trci za Veliku nagradu Britanije Moto2 kategorije Svetskog šampionata. Nakagami, koji brani boje Honda tima Azije, do trijumfa je došao pretekavši vodećeg u generalnom plasmanu Franka Morbidelija u poslednjem krugu. Morbideli je do cilja izgubio poziciju i od vozača Italtransa Matije Pasinija, pa je morao da se zadovolji trećim mestom. Morbideli je u prvom delu trke vodio veliku borbu sa svojim timskim kolegom iz Estrelja Galisija Mark VDS rejsinga Aleksom Markesom. Međutim, španski motociklista je napravio trku i izleteo sa staze, a iako se činilo da će Morbideli potom imati lak posao na putu do pobede, ali se i Nakagami nešto pitao.

 

Bilo je evidentno da Italijan ne može da nađe pravi ritam u finišu, a kada ga je Nakagami napao, nije imao odgovor na to. Pasini je iskoristio Morbidelijeve probleme i došao do trećeg mesta, ispred svog glavnog konkurenta u bodbi za titulu Toma Lutija. Bolji od ostalih bio je Frančesko Banjaja, ispred sunarodnika Simonea Korsija i Stefana Mancija. Osmi je bio Migel Oliveira, ispred timskog kolege iz Red Bul KTM Ajo tima Breda Bindera i Dominika Egertera. Nakagami je i dalje prvi u generalnom plasmanu sa 223 boda, ispred Lutija sa 194 i Markesa sa 155.

Ovogodišnji Svetski šampionat nastavlja se trkom za Veliku nagradu San Marina i Riminija 10. septembra.

 

prezeto sa - Auto Blog

 

--------------------------------

 

Doviciozo doktorski do pobede na "Silverstonu"

 

moto%20gp%20silv.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Dukatija Andrea Doviciozo trijumfovao je na 12. trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata, Velikoj nagradi Britanije, i preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu.

Italijan je na stazi „Silverston“ ostvario četvrtu pobedu ove sezone, a šestu u karijeri, sa 114 hiljaditinki prednosti u odnosu na Maverika Vinjalesa na Jamahi. Treći je bio devetostruki svetski šampion Valentino Rosi.

Aktuelni šampion Mark Markes nije uspeo da završi trku zbog kvara motora. Na legendarnoj pisti viđena je sjajna trka, koja je rešena u samom finišu. ‚Doktor‘ je bio taj koji je startovao najbolje i vodio je do 17. od 20 krugova, dok je iza njega viđena velika borba četvorice vozača. Prvi je iz te borbe ispao Markes, kojeg je izdala njegova Honda, da bi Doviciozo uspeo da nadmudri Vinjalesa i krene u poteru za Rosijem, dok je iza njih miljenik domaće publike Kal Kračlou strpljivo čekao svoju šansu.

 

Doviciozo je tri kruga pre kraja uspeo da napadne svog sunarodnika i preuzme vođstvo i od tada se nije osvrtao. Rosija je ubrzo pretekao i Vinjales, koji je pokušao da napadne vozača Dukatija koji je napravio malu grešku pred sam finiš trke, ali mu Doviciozo nije dao šansu da to učini. ‚Doktor‘ je na kraju prošao kroz cilj šest desetinki iza svog timskog kolege. Kračlou je bio sekundu iza Rosija, a skoro dve sekunde ispred drugog vozača Dukatija Horhea Lorenca. Šesti je bio vozač Jamahe Teh 3 Žoan Zarko, ispred Danija Pedrose na Repsol Hondi i još jednog domaćeg vozača Skota Redinga, koji brani boje Pramak Dukatija. Motociklista Suzukija Aleks Rins bio je deveti, a prvu desetoricu kompletirao je Alvaro Bautista na Dukatiju ekipe Aspar. Posle četvrtog trijumfa ove godine, Doviciozo na čelu generalnog plasmana ima 183 boda, devet više od Markesa, a 13 od Vinjalesa, dok je Rosi na četvrom mestu sa 157. Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom San Marina i Riminija 10. septembra.

 

Tok trke:

Od starta je poveo Rosi, ispred Markesa, Kračloa, Vinjalesa, Dovicioza i Lorenca, da bi se vozač Jamahe probio ispred miljenika domaće publike. ‚Doktor‘ se malo odvojio od svojih rivala, da bi u trećem krugu Vinjales pretekao Markesa. Rosi je nizao najbrže krugove i bio je sekundu ispred svog timskog kolege, a Doviciozo se probio ispred Kračloa i Markesa na treće mesto.

Vinjales je smanjivao zaostatak u odnosu na Rosija, ali nedovoljno da bi ga napao. Markes je u 11. krugu izgubio poziciju i od Dovicioza, iako je prethodno postavio novi rekord staze, a Italijan se potom probio i ispred Vinjalesa, da se njih dvojica potom nekoliko puta smenjivali na drugom mestu.

 

U njihovu borbu se potom umešao i Markes, koji je došao do trećeg mesta, ispred Vinjalesa, ali je mladi Španac nekoliko trenutaka kasnije odustao zbog kvara motora.

Do tada, Doviciozo se potpuno primakao Rosiju, ali ga je napao tek tri kruga pre kraja, a ‚Doktora‘ je potom pretekao i Vinjales. U samom finišu, Janone je napravio grešku na kočenju i izbacio i sebe i Redinga sa staze. Doviciozo je uspeo da se odvoji od Vinjalesa, ali je napravio malu grešku pred sam kraj poslednjeg kruga i dozvolio Špancu da mu se približi, ali ne i da ga ugrozi. Po završetku trke, Pol Espargaro je imao izletanje pri maloj brzini, a čini se da je povredio ruku.

 

prezeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes u poslednjem krugu ''slomio'' Petručija!

 

markes%201.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Repsol Honde Mark Markes pobedio je na Velikoj nagradi San Marina i Riminija, 13. trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata, pretekavši miljenika domaće publike Danila Petručija u poslednjem krugu. Mladi Španac je na stazi ''Marko Simončeli'' upisao četvrtu pobedu ove sezone, a 59. u karijeri, sa sekundom prednosti u odnosu na Petručija. Na podijumu se uz njih dvojicu našao i vozač Dukatija Andrea Doviciozo. Mizano je bio poprište sjajne borbe u promenljivim uslovima, pošto je trka počela po vlažnoj stazi, koja se sušila kako je vreme odmicalo. Iako se činilo da je Petruči nadomak svog prvog trijumfa u karijeri, Markes je prelomio trku u poslednjem krugu pretekavši ga i potom se bez problema odvojio. Aktuelni šampion je strpljivo čekao svoju šansu, pošto je od starta bio pri samom čelu. Posle starta vodio je Horhe Lorenco na fabričkom Dukatiju, ali je Petruči imao sve bolji ritam, zahvaljujući kojem se posle samo nekoliko krugova probio do drugog mesta. Za Lorenca je trka vrlo brzo bila gotova posle izletanja, a Petruči je od tog trenutka, pa sve do poslednjeg kruga kontrolisao trku.

 

Markes je bio tik iza njega i u napad je krenuo tek u poslednjem krugu, a Italijan nije uspeo da mu odgovori. Doviciozo se dugo držao uz njih, ali je u samom finišu izgubio priključak i nije uspeo da se umeša u borbu za pobedu, pa je kroz cilj prošao sa 11 sekundi zaostatka u odnosu na Markesa. Iza najbolje trojice našao se Maverik Vinjales, koji je posle starta sa pol pozicije samo u prvih nekoliko krugova mogao da se nosi sa vozačima koji su se na kraju našli na podijumu. Test vozač Dukatija Mikele Piro, koji je dobio specijalnu pozivnicu za Mizano, zauzeo je peto mesto, ispred Džeka Milera, koji brani boje Mark VDS rejsinga i Skota Redinga na drugom Pramak Dukatiju. Najbolju desetoricu kompletirali su Aleks Rins na Suzukiju, vozač Jamahe Teh 3 Jonas Folger i Bredli Smit, koji je ponovio najbolji rezultat za KTM. Pred poslednjih pet trka, situacija u generalnom plasmanu je neizvesna, pošto se na čelu nalaze Markes i Doviciozo sa po 199 bodova, a sledi ih Vinjales sa 172. Valentino Rosi, koji je zbog povrede propustio svoju domaću trku, i dalje je u konkurenciji sa 157 bodova.

Naredna trka Moto GP šampionata vozi se za Veliku nagradu Aragona 24. septembra.

 

Tok trke:

Od starta je poveo Lorenco, ispred Markesa, Dovicioza, Vinjalesa, Kračloa i Petručija. Lorenco nikako nije uspevao da se odmakne od Markesa, a Doviciozo im je bio blizu, sekundu ispred Vinjalesa, kojeg je ubrzo pretekao Petruči. Posle Markesove greške, Lorenco se odvojio na sekundu i po od njega, a Doviciozo je bio šest desetinki iza. Međutim, Petruči je brzo pretekao i svog sunarodnika, a potom krenuo u napad na Markesa, koji nije mogao da mu se odupre. Nedugo zatim, Kračlou je izleteo sa staze, a potom i Lorenco iz vođstva, koje je nasledio Petruči, ispred Markesa i Dovicioza. Miler se probio na petu poziciju, ispred Pira, da bi Markes ozbiljno počeo da pritiska Petručija. Mladi Španac je bio ubedljivo najbrži na stazi, ali se miljenik domaće publike opirao, a Doviciozo je izgubio priključak. Usledio je odgovor Petručija, koji se malo odmakao od glavnog rivala, ali sje Markes vratio u borbu i počne sa pripremom napada u poslednjih nekoliko krugova. Branilac titule je uspeo u svojoj nameri u poslednjem krugu, a Italijan nije mogao da mu odgovori do cilja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovaj Markez brije sve redom,kakva voznja juce na Aragonu,iako je imao dosta gresaka,agresivnom i voznjom na rizik,dosao do svoje nove pobede,nije ni doktor ni Lorenco mogao nista,iako su obojica odlicno vozili.I Dani Pedrosa je maestralno vozio sve je obisao i na kraju dosao do drugog mesta

Doviciozo je dobro krenuo,al na kraju los bio,valjda gume nisu izdrzale

http://www.gpupdate.net/en/standings/251/2017-motogp-standings/

 

313889.jpg313891.jpg313894.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što reče @silenci:

 

Markez grešio i pobedio, Pedrosa drugi, Rosi peti!

 

170725-markes.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Honde Mark Markez pobedio je u četrnaestoj trci u sezoni i osamostalio se na prvom mestu u generalnom plasmanu Moto GP šampionata. Markez je ponovio rezultat od prošle godine i treći put u karijeri slavio pred domaćom publikom, odnosno peti ove sezone. Drugi je završio Dani Pedrosa, treći Horhe Lorenco, četvrti Maverik Vinjales, a peti Valensitno Rosi.

 

Aktuelni prvak i tek peti u kvalifikacijama je 15 krugova pre kraja napravio veliku grešku, izašao je sa staze, pao na četvro mesto, ali je četiri kruga kasnije obišao Rosija i preuzeo drugo mesto. Markez je strpljivom vožnjom ''duvao za vrat'' Andrei Doviciozu i osam krugova pre kraja trke preuzeo vodeću poziciju. Pokušao je vozač Dukatija da odgovori istom merom, međutim, Španac je pred svojim navijačima upisao 34. pobedu u Moto GP karavanu i u generalnom plasmanu pobegao pratiocima. Inače, Lorenco je sjajno startovao i preuzeo prvo mesto od Maverika Vinjalesa, koji je u većem tokom cele trke bio u kontra ritmu. Devetostruki prvak sveta Rosi je bio peti, što je odličan rezultat ako se zna da je pre samo 24 dana doživeo dvostruki prelom noge. U generalnom plasmanu Markez ima 224 boda, Doviciozo 208, Vinjales 196, Rosi 157, Pedrosa 150, Zarko 110...

Do kraja šampionata ostale su još četiri trke, a sledeća je 15. oktobra u Japanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosijevo peto mesto u datim okolnostima je maltene ravno pobedi. Neverovatna doza odlucnosti i m*da.

 

Ili sto bi rekao Zarco - svi koji su zavrsili iza Rosija, treba da se stidimo.

 

Markez je dokazao da je trenutno najbolji vozac u sampionatu. Hrabre prati i sreca.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kračlou: Neću se sklanjati Markesu

 

171324-kraclou.jpg

 

Vozač LCR Honde Kal Kračlou rekao je da je siguran da mu neće biti traženo da pomogne Markesu u borbi za titulu na preostale četiri trke sezone u Moto GP šampionatu. Posle pete pobede u ovogodišnjem šampionatu, Velikoj nagradi Aragona, Markes je došao do prednosti od 16 bodova u odnosu na Andreu Dovicioza iz Dukatija u generalnom plasmanu. Šanse za titulu ima i vozač Jamahe Maverik Vinjales, koji ima 28 bodova manje od svog sunarodnika, a na raspolaganju ih je još 100. Kračlou, koji je potpisao ugovor sa Hondom po kojem će dobiti fabrički motor, nema šanse za osvajanje titule, pošto ima 132 boda manje od Markesa. Međutim, kada je upitan da li očekuje da će biti podrška Markesu do kraja sezone, britanski motociklista je rekao da Honda to nije tražila od njega, niti očekuje da će se to desiti.

 

''Ne učestvujem u borbi za titulu, matematički nemam šanse. Ali, neću se sklanjati, to je sigurno. Na kraju krajeva, ja se trkam sa svima njima. Da Mark nije u borbi za titulu ili Doviciozo, da li mislite da bi se oni sklanjali ako imaju šansu da ostvare dobar rezultat? Ako se borite pri vrhu, svi moraju da poštuju da i mi ostali želimo dobar rezultat. Od mene nije traženo da podržim Markesa, niti će se to destiti'', rekao je Kračlou. Britanski motociklista je istakao da nijedan vozač ne želi da mu se nešto pokloni. ''Ako neko izgubi titulu za bod ili dva zato što sam ja završio ispred njih, sigurno neće reći: trebalo je da mi se pomeriš. Iskreno, motociklizam nije takav sport'', istakao je Kračlou. Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom Japana na stazi ''Tvin Ring Motegi'' 15. oktobra.

 

Espargaro: 2018. velika šansa za mene i za Apriliju

Španski vozač Aleiš Espargaro veruje da on i Aprilija sledeće sezone mogu da se bore za ''veoma velike i važne stvari''. Nakon šestog mesta u Aragonu, španskom vozaču su porasli apetiti i izrazio je veliki optimizam pred sezonu 2018. ''Ovo je jedna od najboljih trka u mojoj karijeri, loše sam startovao, ali sam se oporavio i vozio istim tempom sa Jamahama, Pedrosom i Doviciozom. Malo sam frustriran, jer sam možda mogao da uzmem četvrto mesto od Maverika''. Aleiš smatra da se Aprilija iz trke u trku približava velikim konstruktorima. ''Ako nastavimo ovako da napredujemo i da radimo, mislim da će sledeća sezona biti sjajna. Borićemo se za važne i velike stvari. Što se mene tiče, daću sve od sebe da budem na podijumu, ne mislim da je to neizvodljivo'', ubeđen je Espargaro.

 

Lorenco 2018. kandidat za titulu

Horhe Lorenco će se naredne sezone boriti za titulu, smatra šef Dorne, Karmelo Espeleta. Nakon što je čitavu MotoGP karijeru proveo u Yamahi, Lorenco je po dolasku u Ducati imao problema da se prilagodi novoj mašini. Dva najbolja rezultata u sezoni su treća mesta na Herezu i u Aragonu, a trenutno je sedmi u generalnom plasmanu. Statistički gledano, ovo je njegova najlošija sezona u celokupnoj MotoGP karijeri. Ipak, Espeleta smatra da je Horhe dosta napredovao i da će naredne godine biti jedan od kandidata za najviši plasman. ''Mislim da polako ali sigurno ostvaruje željeni napredak, što se vidi po performansama koje pokazuje. Stoji da je još uvek potrebno vremena da se u potpunosti prilagodi motociklu, ali Horhe korak po korak ide ka željenoj formi.'' Primetno je da se Lorencova forma u mnogome popravila nakon što je Ducati u Brnu predstavio novi aerodinamički oklop. Na tri od poslednja gran prija je bio vođstvu, uključujući i 15 krugova u Aragonu, gde je na kraju pao na treće mesto iza Markesa i Pedrose.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam jutros gledao trku u Japanu,al sam zato gledao reprizu,fantasticna trka,sampionska bitka izmedju markeza i dovicioza koji je na kraju sjajnom voznjom i lukavim manevrom u zadnjoj krivini obisao markeza i pobedio u Motegiju.Svaka mu cast zasluzio je Doviciozo ove godine da bude sampion

Share this post


Link to post
Share on other sites

E po onako lošem vremenu su vozili kao blesavi,svaka im čast!Jedino mi žao Rosija što je ispao :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I onda juče još bolja trka... Vrhunska trka! Al' Dovi hebeno 13-i  :rant:  a ono ljigavo, podmuklo go*no Mqz prvi.

 

A kad je Jack Miller sa polomljenom nogom povuk'o sa starta i vodio a Rossi bio drugi, kaže Srđan "na prve dve pozicije ljudi sa jedva dve čitave noge" :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlična  trka, borba za drugo i treće mesto konstantno vožena po "ivici", a ovi ludaci sa polomljenih nogama svaka im čast :clap:! Za Markeza ti je svaka na mestu, jest da sam Rosijev fan ali mali je..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantasticna trka, pravo uzivanje. Moze nama da se svidja ili ne svidja, ali pobedio je trenutno najbolji vozac.

Btw, trka je bila toliko dobra da sam je juce gledao dva puta, a i jos koji put cu.


Sent from my Texas Instruments Scientific Calculator using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi... stvarno nvrvntn trka.

U ovo bezvezno doba novih pravila i raznoraznih kazni nije skoro bila trka sa toliko kontakata, obilaženja, close calls i ostalo što trku pravi uzbudljivom. 

 

A i F1 je bila skroz OK do samog kraja. A onda sam se smorio za medalju i okrenuo kanal čim je Max obišao Rajka. I nisam video da su ga kaznili i da je ipak Rajko bio na podijumu  :wallbash:  Čuo tek sutra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zanimljiva trka do kraja na zadnjoj trci u Valensiji,Markez je skoro do kraja vodio,al imao je jednu gresku,zamalo da je i pao ,a na kraju je pobedio njegov klupski kolega Dani Pedrosa,da vozi svaki put ovako,Psdrosa bi odavno bio sampion

Doviciozo nije zavrsio trku,pa je na kraju Markez slavio 4tu titulu u 5 godina koliko vozi u moto GP,svaka mu cast

https://www.gpupdate.net/en/motogp-results/11699/race-2017-valencian-motogp-grand-prix/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odela sa vazdušnim jastukom od sada obavezna u GP šampionatu

 

175021-dainese-d-air-race.jpg

 

Počev od ove sezone, vozači u svim klasama gran pri šampionata (Moto3, Moto2 i MotoGP) će morati da nose trkačka odela sa vazdušnim jastukom. Dugo se čekalo na ovakav potez, koji je uveden sa ciljem da se poveća bezbednost na stazi. Novo pravilo važi za sve stalne vozača u GP padoku, kao i za sve zamenske vozače koji voze na više od dve runde, ali ne važi za vozače sa ''vajldkardom''. Osim uvođenja novog pravila, propisani su uslovi koje sistem vazdušnog jastuka treba da ispuni. Navodi se da vazdušni jastuk mora da pokriva i štiti ključnu kost i rame, dok je zaštita leđa opcionalna. Međutim, ukoliko se proizvođač odluči da ponudi i zaštitu leđa, onda vazdušni jastuk mora da pokriva čitavu kičmu. Dorna i FIM će dozvoliti određene varijacija u zavisnosti od dizajna sistema i individualne konstitucije vozača. Novo pravilo takođe obihvate specifikacije baterije, elektronike, vremena aktiviranja i deaktiviranja. Zabranjena je bilo kakva modifikacija motocikala radi prilagođavanja sistemu, a stoji i da vazdušni jastuk mora da bude uključen tokom trke.

Ova poslednja stavka kao da je pisana isključivo za Horhea Lorenca. Šuška se da Španac vozi bez vazdušnog jastuka u svom Alpinestars odelu, uprkos tome što na njemu stoji ''Tech-Air'' i što ima aktivaciono svetlo na sebi. Ovo je zanimljiv izbor, jer mnogi vozači koje sponzorišu Alpinestars i Dainese nose odela sa vazdušnim jastukom. Nema sumnje da se radi o važnom bezbednosnom koraku za gran pri šampionat. Za sada, u segmentu imamo samo dva velika igrača, pomenute kompanije Alpinestars i Dainese, dok nekoliko drugih brendova sprema svoj dizajn. Od uvođenja ovog sistema u GP će koristi imati i obični vozači, jer će neminovno i ova tehnologija doživeti još brži razvoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedrosa najbrži na prvom testu u 2018. godini

 

pedrosa 2018.jpg

 

Moto GP sezona počinje 18. marta kada se vozi Velika nagrada Katara, a prvi zvanični testovi u 2018. godini voženi su u Maleziji. Na prvom zvaničnom testu u 2018. voženom na Sepangu u Maleziji u nedelju, sjajnom vožnjom na samom kraju najbolje vreme zabeležio je Dani Pedrosa na svojoj Repsol Hondi. Pedrosa je najbrži krug izvozio za 1:59.427. Pedrosa je izvozio čak 55 krugova na prvom testu. Drugo i treće vreme zabeležili su vozači Dukatija. Andrea Doviciozo je pratio Pedrosu sa 343 hiljaditinke zaostatka, a Horhe Lorenco je od svog timskog kolega bio sporiji za 32 hiljadita dela sekunde. U deset najbržih na prvom testu bili su Danilo Petrući, Džek Miler, Valentino Rosi, Mark Markez, Žoan Zarko, Kal Kračlou i Pol Espargaro.

 

 

Rosi: Ne pamtim dan kao ovaj iz prošle godine

 

080595200_1517157727-Rossi_Sepang.jpg

 

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da je prvi dan predsezonskih testiranja u Sepangu bio pozitivniji nego kompletna prošlosezonska testiranja. Rosi je bio prvi vozač koji je postavio vreme brže od dva minuta i jedne sezone na početku akcije u Malezije, a potom je to učinio i njegov timski kolega iz Yamahe Maverik Vinjales. Njih dvojica su znatno ranije od ostalih vozača završili svoj posao na stazi, pa su do kraja dana pali na šesto i 13. mesto. Tokom prošle sezone, Rosi i Vinjales su imali velikih problema sa šasijom, degradacijom zadnjeg pneumatika i ritmom u promenljivim uslovima. Zbog toga su u japanskom timu odlučili da im motor iz 2016. godine bude osnova za predstojeću sezonu.

''Ne pamtim nijedan dan kao ovaj iz prošle godine. Uvek sam bio konkurentan. Srećan sam što smo na privatnom testu u Sepangu odradili dobar posao, bolje smo razumeli stvari posle konfuzije tokom sezone. Šasija koju sam sada koristio je nova, predstavlja evoluciju, ali je bazirana na onoj iz 2016. Kada vozim ovu šasiju, osećam se bolje, moja vožnja je prirodnija, osećam da mogu da vozim bolje, a kada ubram, imam dobru brzinu'', istakao je Rosi.

''Doktor'' je takođe otkrio da je koristio različite pogonske jedinice da bi poboljšao ubrzanje, a takođe se radilo na elektronici da bi se uklonio problem sa degradacijom pneumatika. Nije duže ostajao na stazu da bi sačuvao energiju, pošto za prvi dan posle pauze kaže da predstavlja katastrofu po fizičku spremu, ali i da još oseća posledice preloma noge tokom leta.

Testiranja na stazi Sepang traju do utorka, a nova sezona Moto GP šampionata startuje Velikom nagradom Katara 18. marta.

 

 

Stoner: Testiranja na Sepangu su besmislena

 

af042a19aa744fbf2cd3b0d438ec60c0.jpg

 

Dvostruki šampion Moto GP Kejsi Stoner izjavio je da su predsezonska testiranja na stazi Sepang u Maleziji besmislena jer nisu ispunjeni svi potrebni uslovi. Nekadašnji šampion na motoru Dukatija Stoner bio je jedan od nekoliko vozača koji su u poslednjih tri dana obavljali privatne testove na Sepangu, ali rezultati nisu bili zadovoljavajući. Staza u Maleziji je 2016. godine dobila novu podlogu i od tada se teže suši, što je otežavajuća okolnost za vozače i timove. ''Posle ovih testova zaključili smo da je samo napravljena zbrka. Potrebno vreme da se staza osuši posle kiše je predugo. Ono što je ovde urađeno nema efekta, kada smo ranije dolazili na Sepang staza bi se sušila posle 20 minuta. Sada u ovim uslovima testovi ovde su besmisleni'', rekao je Stoner.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko zarađuju MotoGP vozači?

 

markes 6.jpg

 

Nije malo onih koji se pitaju koliko zarađuju MotoGP vozači, pogotovo u ovoj sezoni. Brojke i te kako variraju, a u najplaćenijih šest se nalaze vozači Movistar Yamaha, Ducati i Repsol Honda timova.Prema nedavno objavljenom izveštaju, razlike u platama su ogromne između najboljih vozača fabričkih timova i debitanata u premijenoj klasi. Sama lista donosi grube brojke u koje nisu uračunati bonusi i nagrade od sponzora.

Prema dostupnim informacijama, Takajaki Nakagami, novi vozač LCR-a godišnje zarađuje oko 250.000 evra, što je otprilike isto koliko zarađuje i Gzavije Simeon, novi adut Avintije. Listu 10 najplaćenijih vozača započinje Andrea Janone, koji godišnje kući donese 1.6 miliona evra, dok nešto više od njega zarađuje Kal Kračlou čija godišnja plata iznosi 2 miliona evra. Danilo Petruči godišnje plaćen 2.2 miliona evra, dok najbolji debitant prošle sezone Francuz Žoan Zarko prima 3 miliona evra. Dugogodišnji vozač Honde, Dani Pedrosa, zarađuje manje od Zarka, ali teško da se plata od 2.6 milion evra može nazvati malom. Kako se bližimo vrhu, srećemo Maverika Vinjalesa, sa zaradom od oko 4 miliona evra. Ispred njega po zaradi je aktuelni vice-šampion, Andrea Doviciozo, koji se može pohvaliti platom od 5.6 miliona evra. Njegov klupski drug zarađuje 6.4 miliona evra godišnje. Rosi je na drugom mestu po primanjima sa 8 miliona evra na godišnjem nivou, dok je Markes najplaćeniji MotoGP vozač sa platom od 9.2 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testovi u Maleziji i Tajlandu: Bilo je kao u sauni

 

rosi 2018.jpg

 

Početak Moto GP sezone se bliži. Ono što je pred nama su testiranja u Kataru, a vozači su pre toga pričali o teškim uslovima tokom testova u Maleziji i Tajlandu.

''Kada sam izašao na stazu oko 15:30 bilo je jako vruće. Kao u sauni. Kada vruć vazduh dodiruje kožu, ne mogu da kažem da peče, ali je jako vruće. Takav sam osećaj imao sve vreme'', rekao je Žoan Zarko. Pored visokih temperatura, koje su same po sebi problem, vlažnost vazuha je ono što je uslove činilo još težim. ''Vrelina staze je jedna od najgorih koje sam osetio'', prokomentarisao je Mark Markes. ''Iskreno, u Tajlandu je bilo lakše nego u Maleziji. U Maleziji je vlažnost vazduha uvek oko 90-95 odsto. Kada udahneš u Tajlandu, osetiš tek malo kiseonika. U Maleziji - nula. Fizički gledano, ova staza je manje zahtevna pa je i zbog toga lakše'', pojasnio je Valentino Rosi. Ono što je najvažnije je da vozači piju što više tečnosti jer neki od njih tokom dužih treninga i testiranja izgube i do dva kilograma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarko najbrži pred start sezone, Rosi odmah iza njega

 

Zoan-Zarko.jpg

 

Vozač Yamahe Teh 3 Žoan Zarko završio je na vrhu poslednja predsezonska testiranja kraljevske klase Svetskog šampionata na stazi ''Losail''. Francuz je najbolji krug u Dohi ostvario u vremenu od 1:54.029 minuta i za desetinku je bio sporiji od rekordnog kruga koji je Horhe Lorenco upisao na putu do pol pozicije pre deset godina. Zarku je najbliži bio Valentino Rosi na Yamahi, sa 247 hiljaditinki zaostatka, a među prvom trojicom našao se i vozač Dukatija Andrea Doviciozo. Prošlogodišnji vicešampion je bio samo 55 hiljaditih delova sekunde iza svog sunarodnika, a sve vreme se držao pri vrhu. Četvrto vreme imao je Kal Kračlou, koji je bio najbrži od svih vozača Honde i to pošto je kompletirao 57 krugova, najviše od najbolje petorice. Britanski motociklista je za samo 14 hiljaditinki nadmašio Maverika Vinjalesa na drugoj Jamahi, koji je prošle godine bio najbrži na testiranjima u Kataru. Njih petorica su ujedno imali najbolja vremena tokom testiranja u Dohi, a pratio ih je vozač Suzukija Andrea Janone, i to zahvaljujući krugu koji je postavio drugog dana. Italijan je propustio poslednji dan akcije zbog bolesti, a šesti je bio branilac titule Mark Markes, koji je imao pet i po desetinki lošije vreme od Zarkovog.

 

Ukupno desetorica vozača imala su zaostatak manje od sekunde u odnosu na Francuza na vrhu. Aleks Rins je na Suzukiju bio sedmi, ispred vozača Pramak Dukatija Danila Petručija, Lorenca i Džeka Milera na drugom motoru Pramaka. Drugi vozač Repsol Honde Dani Pedrosa bio je sedam i po desetinki sporiji od Zarka, ali mu je to bilo dovoljno tek za 11. mesto. Subotnja testiranja označila su kraj priprema za novu sezonu Moto GP šampionata koja startuje baš na stazi ''Losail'' 18. marta. Akcija u Dohi počinje u četvrtak, 15. marta prvim slobodnim treninzima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenomenalni Zarko prvi kreće u Kataru

 

177654-zarko.jpg

 

Prvu Moto GP trku sezone na Losailu u Kataru sa pol pozicije počeće Žoan Zarko. Kroz Q1 su mesto u kvalifikacijama obezbedili Džek Miler i Maverik Vinjales, a u prvom delu kvalifikacija najbolji je bio Andrea Doviciozo na svom Dukatiju. Ipak, završnicu kvalifikacija obeležio je Žoan Zarko na Yamahi Teh 3 koji je najbrži krug izvozio 1:53.660 i iza sebe ostavio Marka Markesa na Hondi (+0.202) i Danila Petućija na Pramaku (+0.207). Zarko je u kvalifikacijama oborio rekord staze koji je pre deset godina postavio Horhe Lorenco. U prvih deset našli su se Kal Kračlou, Andrea Doviciozo, Aleks Rins, Dani Pedrosa, Valentino Rosi i Horhe Lorenco. Andrea Janone je bio 11, a Maverik Vinjales 12.

Trka se vozi u nedelju, od 17 časova uz direktan prenos na Sport Klubu 3. Novina u ovoj sezoni su i posebni prenosi na novootvorenim kanalima, 7, 8, 9 i 10 na kojima možete da vidite ono što se ne emituje u glavnom prenosu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

odlicna trka,sjajna i neizvesna do samog kraja.Desmo Dovi u svom stilu pobedjuje Markesa u stotinkama,ove godine ako bude ovako vozio Dovi ima da bude svetski sampion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...