Jump to content
FAS Goran
Ivan

Kad je JTD JTD, a kad je JTD ustvari MJet?

Recommended Posts

To je samo razlika u nazivu, nema jtd 16v, to je mjtd, koliko ja znam.

Inace, stilo ti je ODLICAN!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa moguce, mada iskreno, mislio sam da je multijet izasao 2004 god, pa sam zato povezao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multijet su od 2004. godine, lako se prepoznaju posto im je (pored ostalih stvari) motorni komp smesten u sredini.

Kod JTD se nalazi sa suvozacke strane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane na razjasnjenju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pise na gepeku... e bre Nesho i ti verujes. To je neko zveknuo Stila garant pa nasao od nekog multijeta i zamenio :D

 

nije to tako 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja pridružim klubu MultiJet-a prve generacija gde na poklopcu motora piše JTD, 74kw i 101 KS. O ovim razlikama sam nešto znao kroz maglu ali sad pročitah i svaka čast na pojašnjenju. 

Razlika izmedju JTD-a ima i u delovima, i to onima koji se često menjaju, recimo donji nosač motora ne mogu da nadjem već 3 godine, niko ga ne uvozi, samo po narudžbi, cifra paprena.

Takodje, po rečima prodavaca u radnjama, ima razlike i u lameli i zamajcu.

 

Takodje, stoji i tvrdnja Sh@rance-ta a to je da sa ovim oznakama stvaraju konfuziju kod većine naroda koji nemaju neko prošireno znanje o automobilima jer na autu piše jedno, na motoru drugo, prva pomisao je, nešto je budženo!!! Tako je bilo i kod mene kad sam kupio auto, otišao u servis u komšiluku, bio mi najbliži, da bi se majstor tamo čudio kako su filteru i kompjuteru zamenili mesta a na motoru piše JTD. Jedno 5 minuta me uveravao kako mi je sve budženo, i motor i filter i kompjuter !?!?!?!. Posle njegovog palamudenja seo sam u auto i adio :)

 

Za nas koji donekle znamo šta je FIAT tehnologija, ovo ne predstavlja problem, medjutim, šta sa narodom koji razmišlja u fazonu "što na umu, to na drumu" i boli ga k da se interesuje dalje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tvrdoglavim se ne moze objasniti sta je jtd a sta je mjet , ko je se informisao razlika je jtd u toku sabijanja klipa dizna brizga jednom gorivo ,a mjet vise puta po manje pa dolazi do boljeg sagorevanja, vece snage ,tiseg rada . To je to prosto ko pasulj :) a za one tvrdoglave oba motora su vrhunska i sta god gde pisalo to je pravi pogodak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ovde priča o motorima, mada nije na odmet da se još jednom podsetimo :). Ovde je u stvari prica da MultiJet motori prve generacije na poklopcu motora nose plastčnu oznaku JTD dok na zadnjim vratima piše MultiJet pa to malo stvara zabunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako je kod mene prva generacija stilo 2004 godiste 1.9 16v nosi na poklopcu jtd a na zadnjim vratima mjet . kasnije je to sve prekrsteno u mjet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je razlika izmedju motora od 74kw,77kw i 85kw?gledam motor je u suštini isti, da li je razlika u turbini ili u nečemu drugom?

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kom autu je rec?

Ako je stilo u pitanju 77kw nema, 74 je mjet a 85 jtd.

Ako je rec o starom bravu onda 85 nema, a 74 je euro 3 a 77 euro 2.

Inace da razlikuju se po mapama, kompovima i diznama. Mjet radi sa vecim pritiskom na diznama od obicnog jtd motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doblo 2002god 74kw a drugar ima 147 1.9 116ks i bas sam se pitao zašto je ovaj ustrojen tih 15-tak konja i nekih 70tak Nm, a u suštini su isti motori

Edited by Skydive11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grejače nemojte da zaboravite. Ima razlika ispod kože.

A što se tiče snage kao i svuda lep način da se zarade novci. Mala korekcija i cena za par stotina evra veća. 

Nekad pored veće snage u paketu idu i drugačiji menjač, kočnice kao i vešanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 JTD motor

 

news_2002_75_01.jpg

 

Motor 1.9 JTD common-rail zacementirao je Fiat među vodećim proizvođačima savremenih turbo dizel motora. Ovaj uspešno dizajniran motor je prilično izdržljiv i jeftin za popravku.

Iz perspektive preko 20 godina, sa sigurnošću možemo reći da doprinos fiata razvoju dizel motora bio ogroman. Italijanski proizvođač je 1986. lansirao prvi dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem model Croma TDid. Nažalost karakterisao ga je glasan rad i jake vibracije.

UniJet Turbo Diesel Engines – JTD

1997. dok većina proizvođača, na čelu sa Vw usavršavaju ili razvijaju dizel motore sa direktnim ubrizgavanjem, inženjeri Fiata su napravili još jedan korak napred. Predstavio prvi automobil na svetu sa inovativnim turbo dizel common rail ubrizgavanjem. Alfa Romeo 156 1.9 JTD (uniJet Turbo Diesel), pokrenuo je revoluciju dizel motora.

Common rail tehnologija je bila prekretnica u istoriji Dizel motor. Ovde se elektronika udružila sa mehanikom. U konvencionalnim dizel motorima brizgaljke goriva su mehanički upravljane, ali u modernoj common rail tehnologiji koristi se Control Unit Motor (ECU) za elektronsko upravljanje radom brizgaljki goriva. U common rail tehnologiji zajednička magistrala snabdeva gorivom sve brizgaljke. U magistrali se gorivo skladišti na visokom pritisku. Rad svake dizne za gorivo se kontroliše elektronski. Ishod Common Rail tehnologije je bio izuzetan. Ova tehnologija je rezultirala tihim, bez dima , snažnim i efikasnim dizel motorima. Većina proizvođača automobila je adaptiralo ovu tehnologiju i evropski udeo dizel tržišta automobila povećana je sa 15% na 50%.

 

jtd_02.jpg

 

1.9 JTD motor prve generacije je saradnja fiata, Magneti Marelli -ja i Bosch -a. JTD je zamenio dotrajao Fiatov motor 1.9 TD i pojavio se u rasponu snaga – 80, 85, 100, 105, 110 i 115 KS. Motori sa moćima 100, 110 i 115 ks su opremljene sa turbinom sa promenljivom geometrijom , ostali motori imaju turbinu fiksne geometrije.

Multijet tehnologija JTDM

Ponuda Fiatovog common rail 1.9 motor deli se u dve faze. Prvi je trajala od 1997. do 2002. sa 1.9 JTD motorom sa prvom generacijom common rail ubrizgavanja, a drugi od kraja 2002. Kada je uveden u ponudu modernizovana varijanta JTDM ( Multijet 1.generacije) sa drugom generacijom common rail ubrizgavanja.

2002. je modifikovan JTD motor – novi Multijet jedinica (JTDM) razlikovao se od svojih prethodnika, između ostalog, povećan pritisak ubrizgavanja goriva (kroz upotrebu Common Rail sistema druge generacije). Jači verzije (140, 150 i 170 KS) imaju četiri ventila i dve bregaste osovine i turbinu promenljive geometrije, slabijih (105, 120, 130) – „samo“ osam ventila. Tu je i verzija sa dvostrukim punjenjem Twin Turbo Multijet u dve varijante – 180 i 190 KS. Oba daju 400 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja. Zahvaljujući saradnji sa General Motors Fiat Multijet motori su ugrađivani u Opel (Astra, Vectra, Vectra, Zafira kao CDTI), Saab (9-3, 9-5 TiD i TTiD) i Cadillac (BLS). Suzuki takođe pojavljuje na listi korisnika ovog motora, motor montiran u model zajednički razvijan sa Fiatom, na SX4.

 

jtd_03.jpg

 

Postoje dve glavne razlike MultiJet tehnologije u odnosu na prethodne JTD motore. Jedan je injektori, a drugi je Control Unit Electronics. Kod JTD motora naći ćete samo dva ubrizgavanja unutar jednog ciklusa sagorevanja. Pred ubrizgavanje (Pilot ubrizgavanja) koja podiže temperaturu i pritisak unutar cilindra u cilju poboljšanja glavnog sagorevanja. U Multijet motorima ubrizgavanje po ciklusu je podeljeno na više manjih ubrizgavanja (pet ubrizgavanja), koji osiguravaju potpuno efikasno i stabilno sagorevanje u okviru ciklusa. Ovde količine dizela sagorela u svakom ciklusu ostaju ista, više manjih ubrizgavanja u određenom intervalu u okviru ciklusa daju glatko, mirnije sagorevanje sa visokom efikasnošću i niskom emisijom izduvnih gasova. Sve ove injekcije su elektronski kontrolišu u odnosu na više faktora kao što su obrtaja motora, obrtni moment zahtevan na određeni vremenski period i temperature.

MultiJet II

 

jtd_04.jpg

 

Kod MultiJet II dizne za gorivo Fiat Powertrain Technologies ( FPT) , zatvaranje dizni za gorivo je hidraulički izbalansirano kako bi se izbeglo smanjenje udaranja zatvarača. Novi servo ventil olakšavaju preciznu kontrolu ubrizgane količine goriva u komoru za sagorevanje, kroz osam uzastopnih ubrizgavanja. Injection Rate Shaping ( IRS ) režim ubrizgavanja rezultira boljom kontrolom sagorevanja, smanjuje buku, kontroliše emisiju izduvnih gasova i postiže efikasnije sagorevanje goriva. MultiJet II tehnologija je veliki korak ka ostvarenju standarda Euro 6.

Kako su se pokazali JTD i JTDM motori

Obe verzije JTD i JTDM imaju svoje prednosti i mane . Motori JTD (snage: 80, 85, 100, 105, 110 i 115 KS) prvih nekoliko godina proizvodnje koji mogu zadovoljiti samo automobile Fiat, velike vibracije prenete na enterijeru, kao i velika turbo rupa.

Pohvale za relativno nisko sagorevanje, dobru dinamiku i , što je najvažnije, mali broj većih kvarova. Problemi sa regulatorom pritiska goriva, protokomerom i EGR ventilom.

Prilično dug život sistema za ubrizgavanje goriva, nije osetljiv na loš kvalitet goriva, kao sistemi koriste u konkurentnim strukturama perioda. Takođe predstavljaju pristojnu trajnost turbo punjača ( posebno sa fiksnom geometrijom – varijante: 80 , 85 i 105 ks).

Generalno, najveći problem su starije verzije JTD, većina automobila već ima veoma veliku kilometražu.

1.9 JTD motor je jedan od uspešnije napravljenih motora. Kvarovi sa kojima se suočavaju korisnici su: regulator pritiska goriva, otkazom termostata, oštećenje protokomera, kvar EGR ventila i senzora položaja radilice, cepanje gumenog creva interkulera.

Trajnost turbine je procenjena prilično dobro, kvarovi su najčešće povezani sa kontrolom ili ometanjem promene geometrije turbine. Overboost ventil (u Stilu je postavljen nisko i osetljiva na spoljne faktore). JTDM jedinica imaju problema sa elektronikom i otkazivanjem plivajućeg zamajca, takođe povećana potrošnja motornog ulja. Takođe treba napomenuti da su cene pojedinih delova JTD motora mnogo niže nego za JTDM.

ZAKLJUČAK

1.9 JTD su prilično izdržljivi motor, a drugo, čak i ako nešto krene naopako, popravka neće biti previše skupo, a treće, možete računati na dobar pristup rezervnim delovima, zbog visoke popularnosti motora. Posebno dobar izbor je motor 1.9 u verziji sa 120 KS i 8  ventila – dobre trajnosti, vrlo jeftinih popravke, niska potrošnja goriva i dobra dinamike. Motor 1.9 JTD, obratite pažnju na –

Danas , sa sigurnošću možemo reći da 1.9 JTD motor i njegova modifikovana verzija JTDM , uspešan dizel – efikasan , dinamičan i održiv.

Proizvodnja 1.9 JTD motora uglavnom je završena 2012., ali i dalje u ponudi bio Twin Turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...