Jump to content
FAS Goran
Milutinac

36% vozila neispravno, prosečna starost vozila 15 godina

Recommended Posts

eko_auto_620x0.jpg

 

Na drumovima Srbije kotrlja se jedan od najstarijih voznih parkova Starog kontinenta. Čak 36 odsto vozila neispravno, najčešće zbog kočnica i upravljačkog mehanizma.

U Srbiji je u prva tri meseca ove godine prodato manje od 4.000 novih automobila, a lane ukupno 22.000. Istovremeno, uvezeno je 108.000 polovnih vozila pa ne čudi da je prosečna starost našeg voznog parka 15 godina. Od oko 2.000.000 vozila, koja se kotrljaju našim drumovima, mlađe od pet godina je nešto više od 200.000, dok je onih, starosti veće od 15 godina, čak 600.000. Četvorotočkaša starijih od 25 godina ima čak 180.000! Još zabrinjavajući podatak je da je oko 36 odsto vozila neispravno, pri čemu 37 odsto tih automobila ima neispravne kočnice, a 13 odsto upravljački mehanizam.

 

- Podaci o vozilima u Srbiji su naprosto poražavajući. Mi odavno zahtevamo od nadležnih da se ograniči uvoz polovnih vozila tako što će se kao uslov tražiti „evro 4“ standard - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova. - Uvozimo krševe koji su nebezbedni, ali i zagađuju okolinu. Najavljen je stroži uvoz polovnjaka, koji bi po planu, kako kažu u Agenciji za bezbednost, trebalo da počne da se sprovodi 15. aprila. Za kontrolu će biti zadužene ovlašćene institucije, kao što su mašinski fakulteti u Beogradu, Kragujevcu, Nišu, Institut u Vinči, Tehnološki fakultet u Novom Sadu i Auto-moto savez Srbije.

 

- U suštini ne radi se o proveri tehničke ispravnosti već o proveri tehničke saobraznosti vozila kroz papire - objašnjava Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost. - To ne znači da će se ustanoviti da li neko vozilo imalo havariju ili ne, ili da li je „štelovana“ kilometraža. U suštini, to je još jedno nepotrebno izlaganje građana troškovima, jer će morati da plate prilikom uvoza i Agenciji za bezbednost za zahtev i odobrenje i institutu za ispitivanje.

Pri tome, tvrdi Okanović, nije jasno ko će uvozniku polovnog vozila izdati potrebnu prateću dokumentaciju o vozilu, da li prodavac u inostranstvu ili ovlašćeni zastupnik u Srbiji.

- Mi ne vidimo razlog za tu pooštrenu kontrolu uvoza - kaže Okanović.

 

NOVI ZAKON OD JESENI

Komisija koja je formirana u Ministarstvu saobraćaja sa zadatkom da izmeni i prilagodi postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja radi punom parom. - Radimo veoma intenzivno da bismo na jesen doneli novi zakon. Njega će sa velikim zadovoljstvom dočekati svi pošteni i savesni vozači, a neće mu se obradovati bahati vozači i bahati putari - kaže Okanović.

 

PREGLED TNG

Mnogo prašine je izazvao i dopis MUP tehničkim pregledima u kome se objašnjava da u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja vlasnici vozila koja imaju uređaj za TNG, moraju da dostave potvrdu o izvršenom periodičnom pregledu ako je od datuma izdavanja Uverenja prošlo više od pet godina. Ova potvrda košta 6.000 dinara i ogorčila je vozače, pogotovu one kojima je u ranijem atestu stajao rok važenja od 10 godina.

- S obzirom na to ko je sve u proteklom periodu ugrađivao auto-plin, mi podržavamo ovakvu odluku. Nije mali iznos, ali bar garantuje uvođenje reda u ovu oblast - kaže Damir Okanović.

 

Preuzeto sa Novosti.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
I Amerikanci voze stare automobile
 
buick%201.jpg

 

Opšte je poznato da se na putevima širom naše zemlje kreću neki od najstarijih automobila, koji su u voznom stanju, u gotovo čitavoj Evropi. Ali jedno statistično istraživanje pokazuje da i neke daleko bogatij zemlje imaju sličan problem.
 
Američki institut za bezbednost u saobraćaju je nedavno sproveo jedno istraživanje koje je za cilj imalo da utvrdi prosečno starost automobila u ovoj zemlji. U rezultate su uključeni svi automobili registorvani do januara tekuće godine, a njihova prosečna starost iznosi čak 11.4 godina. Još jedan od rezultata istraživanja je pokazao da se u Americi trenutno u upotrebi nalazi 252.7 miliona vozila, što predstavlja rast od 2% u odnosu na isti period prošle godine. Brojke koje se tiču prosečne starosti vozila se gotovo podudaraju sa onima koje su dobijene u istoj studiji prošle godine.

 

''Ove godine je viđena jedna vrsta stagnacija po pitanju starosti automobila. Očekujemo da se situacija ne promeni ni u narednim godinama. Ovome doprinose brojni faktori, od kojih su najjači oni ekonomski ali i poboljšan kvalitet automobila koji se danas prodaju,'' kažu u Institutu za bezbednost u saobraćaju.

Poređenja radi od 2004. do 2009. prosečna starost automobila je porasla za oko 5%, dok u periodu od 2009. do 2014. taj rast iznosi čak 11%. Očekuje se i da zastupljenost automobila starijih od 12 godina skoči za 15% tokom narednih 5 godina, dok če porast novih i automobila mlađih od 5 godina iznositi 32%. Još jedno zanimljivo poređenje jeste da je prosečan automobil u Srbiji star oko 15 godina i nema jasnih naznaka da će se uskoro nešto po tom pitanju promeniti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa novo kod nas. Uhvatimo se za posledicu i uzrok zanemarimo. A rezultat će verovatno biti još veći broj leševa, ali ovaj put sa  euro4 normom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec nekoliko puta sam pisao o tom Komitetu i Agenciji za bezbednost saobracaja koje su napravljene da nam uzmu dusu pod izgovorom da je to za nase dobro.  :realmad:  :realmad:  :realmad:  A Damir Okanovic nije nista drugo neko "spiker" koji govori ono sto je neko drugi napisao ali ga je stid da to sam kaze. Najgore je sto mi opljackani gradjani nemamo instituciju kojoj bismo mogli da se pozalimo. Jedini nacin da ista ucinimo je onaj sto je primenjivao Mahatma Gandi, BOJKOT. Ali kako smo slozni to nikada nece biti izvodljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BiH ima najstariji vozni park u Evropi

 

142621-sarajevo.jpg

 
BiH ima najstariji vozni park u Evropi u regionu, u 2014. godini više od 80 odsto registrovanih vozila bilo je starije od 10 godina. To se navodi u informaciji Udruženja ovlašćenih prodajno-servisnih centara novih motornih vozila pri Privrednoj komori BiH. BiH je pogodno tlo za uvoz automobila koji su trebali da završe na otpadu, o čemu govori podatak da se uvoze automobili starosti i do 15 godina, piše portal Indikator.ba. Naime, u 2015. godini više od 50 odsto vozila uvezenih u BiH bilo je sa normativom EURO 3, koji je usvojen za vozila proizvedena do 2000. godine. U Udruženju smatraju da je ukidanje zabrane uvoza polovnih vozila starosti iznad 7 godina, koje je sprovedeno 2011. godine, donelo brzi rast uvoza starijih korišćenih vozila, dok je istovremeno trend uvoza novih vozila u stalnom opadanju. Udruženje zato hitno traži uvođenje ograničenja uvoza starih vozila koja ne ispunjavaju standarde EURO 4 norme izduvnih gasova.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za obnovu voznog parka treba nam 125 godina

 

153321-zastava%20101.jpg

 

Kolika je starost automobila u Srbiji i koliko nam treba da stignemo prosek EU?

Pri sadašnjem nivou prodaje novih automobila u Srbiji, koji se kreće oko 20.000 jedinica, računajući da nam je ukupni vozni park negde oko 2.5 miliona vozila, računica je jasna: za obnovu bi nam, teoretski naravno, trebalo skoro 125 godina!

 

- Naš prosečni vozni park je star između 16 i 17 godina - kaže za ''Novosti'' Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta u Srbiji. - Jasno je da prosta matematika, zamene od oko 20.000 vozila godišnje ne bi puno pomogla jer bismo za 15 godina opet imali krševe na drumovima. On smatra da bi bilo optimalno povećati prodaju na nivo od oko 100.000 vozila godišnje (Slovenija sa dva i po puta manje stanovnika kupuje 65.000 vozila) ali bi trebalo ograničiti uvoz polovnih automobila na ona starosti pet-sedam godina, što bi brže podmladilo naš vozni park. Prosečna starost u regionu je baš kao i stepen razvijenosti privreda veoma šarenolik. Najstariji vozni park imaju Srbi i stanovnici BiH sa oko 17 godina.

Prosečna starost automobila u Crnoj Gori je 2013. bila 14 godina a sada se procenjuje da je za nepune tri godine taj prosek smanjen na oko 11 godina. U Albaniji starost vozila je oko 10 godina. Prosek starosti vozila u Hrvatskoj u 2015. bio je 12.1 godina, ali je zanimljivo da je 2007. dakle pre izbijanja ekonomske krize bio 9.95 godina. Ipak, u prvih šest meseci su kupili više od 26.000 novih vozila (rast od 22 odsto u odnosu na isti period lane), pa se ponovo brzo približavaju evropskom proseku od oko osam godina. Automobili u Makedoniji su u proseku nešto stariji od 11 godina. Nemci voze vozila stara otprilike 7.1 godinu kao i Francuzi, Italijani 6.5, a Britanci 6.1 godinu. Prosečna starost u 15 najvećih tržišta EU je oko osam godina. S tim što je trećina vozila starija od 10, trećina je stara od pet do 10 godina i trećina je mlađa od pet godina!

 

Uvozimo otpad

Profesor dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta kaže da učešće tehnički neispravnih vozila u udesima u Srbiji iznosi oko tri odsto. - Ipak, kako naša vozila nemaju ABS, kao i brojne sisteme pomoći vozaču koje imaju moderni automobili, vozači su suviše opterećeni - kaže profesor Vujanić - i to izaziva kardinalne greške. Mi uvozimo automobilski otpad iz Evrope. Ne samo vozila, nego i gume koje u atmosferu emituju ogroman broj štetnih čestica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kada nam je standard vrhunski sta ces....

Ipak mislim da smo daleko ispred BiH nego sto govore brojke ali ajde. 

Golfovi iz 80-ih,Mecke iz istog vremena i dalje dominiraju u mnogim mestima...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barselona zabranjuje automobile starije od 20 godina

 

seat%20history%201.jpg

 

Gradske vlasti u Barseloni neće dozvoliti vožnju automobila koji su registrovani pre 1997. godine. Ova zabrana važiće radnim danima, i stupa na snagu 1. januara 2019. godine. Restrikcije će pogoditi oko 100.000 vozila, a gradski čelnici planiraju da se revanširaju vlasnicima starih automobila tako što će im dozvoliti potpuno besplatnu upotrebu javnog prevoza. Aktuelna zabrana samo je jedan od metoda kojima grad Barselona namerava da smanji emisiju štetnih gasova. U narednih pet godina cilj je smanjenje za 10%, a do 2032. godine za 30%. Slične mere doneli su i prestonica Meksika, Pariz, Madrid i Atina. London je najavio uvođenje posebnog poreza za vlasnike starijih dizel automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji registrovano 571.448 vozila starijih od 20 godina

 

83086-polovnjaci%20novosti.jpg

 

Prosečna starost vozila u voznom parku Srbije danas je između 13 i 14 godina, a podaci MUP-a pokazuju da je u ovoj godini, od ukupno 2.312.941 vozila upisanih u jedinstveni registar vozila, 571.448 njih starije od 20 godina, što prirodno nameće i pitanje njihove tehničke ispravnosti. ''To je prilično složeno pitanje'', kaže za Tanjug šef Katedre za bezbednost saobraćaja i drumska vozila Saobraćajnog fakulteta Krsto Lipovac i navodi da, kada se govori o stanju tih vozila, da to najviše zavisi od tehničkih pregleda, međutim, priznaje - tehnički pregledi u Srbiji poslednjih godina jako loše funkcionišu. ''Zakonodavac je pravilnikom definisao prilično dobru lestvicu za tehničku ispravnost, ali, de fakto, neću pogrešiti ako kažem da stvarnog tehničkog pregleda u Srbiji danas nema'', rekao je on. Naime, većina tehničkih pregleda danas živi od provizije koju im daju osiguranja da bi prodavali njihove polise, što je izuzetno loše sa gledišta bezbednosti saobraćaja, budući da oni u stvari nisu zainteresovani za kvalitetno testiranje tehničke ispravnosti vozila, a posebno nisu zainteresovani za sveukupno testiranje, naglašava Lipovac. I ukoliko proveravaju, kaže profesor, to se veoma često svodi na test dva- tri osnovna uređaja, dok najveći deo drugih, skoro niko ne proverava, poput, navodi, ekologije i situacije sa izduvnim gasovima. Ukoliko bi zaduženi za tehnički pregled doslednije radili svoj posao, ističe Lipovac, onda bi svakako postojale pretpostavke da su i ta starija vozila tehnički ispravna, jer, kako kaže, sa godinama starosti, mora se više ulagati u održavanje vozila.

Lipovac smatra da postoje brojni različiti načini kako to prevazići, a da je jedan od dobrih - povećati njihovu odgovornost za slučaj da se takvo vozilo otkrije u saobraćaju, ili učestvuje u saobraćajnoj nezgodi, gde se jedan od uticajnih faktora odnosio na tehničku ispravnost. Sa druge strane, smatra da je moguće unaprediti rad tehničkih pregleda i drugačijom inspekcijom, nadzorom nad njima, ali i da je siguran da će najznačajniji efekti biti ukoliko tehnički pregledi i stručnjaci prepoznaju svoj interes i njihova udruženja naprave uslove i kriterijume i da se sami bore da tu ostanu samo najbolji, odnosno oni koji rade svoj posao kako treba.

 

Ukazuje da se trenutno na Saobraćajnom fakultetu realizuje studija za potrebe Agencije za bezbednost saobraćaja, upravo sa ciljem da se sagleda kako se u svetu to radi i da se nađe najbolji način za Srbiju, a i da rezultat tog istraživanja treba da bude i poseban priručnik za kontrolore tehničkih pregleda i njihovo sertifikovanje. Navodeći da je prosečna starost vozila u Srbiji između 13 i 14 godina, podvlači da je to kada se govori o broju registrovanih vozila, a da je prosečna starost znatno manja, ukoliko se radi o vozilima na putu. Objašnjava da se novija vozila znatno više voze i da je u zbir prosečne starosti ušlo i vozilo nekoga ko je tek kupio ''nekakvu starudiju'', da bi ''eventualno mogao otići do bolnice ako se baba razboli'' i da je njegova prosečna godišnja kilometraža 200-300 kilometara, dok, je, kako kaže, prosečna kilometraža novog vozila 20.000 -  30.000 kilometara. ''Zato je prosečna starost vozila u saobraćaju znatno manja od ove i to može biti 7-8 godina, u odnosu na tih 13-14. Što se stanja vozila tiče, do 2016. godine, broj saobraćajnih nesreća koje su izazvane usled tehničke neispravnosti vozila vrteo se oko jedan odsto, što je apsolutno netačno i potcenjen je uticaj vozila'', rekao je Lipovac. U taj jedan odsto su, objašnjava, ušla samo ona vozila gde je evidentno da je tehnička neispravnost doprinela nastanku nezgode, pa je to kvalifikovano kao osnovni uzrok nastanka. On vrlo brzo očekuje mnogo kvalitetnije podatke, koji će ukazivati na stvarni, ''makar bolji, korektniji'' procenat tehnički neispravnih vozila u saobraćaju, a posebno u nezgodama, jer je, napominje, od 1. januara 2016, saobraćajna policija uvela najsavremeniji protokol evidentiranja saobraćajnih nezgoda. ''Ali, dužan sam da kažem i da tehnički neispravna vozila jesu problem bezbednosti saobraćaja, ali sve ukazuje da u našim uslovima, nova i tehnički ispravna vozila mnogo češće učestvuju u najtežim saobraćajnim nezgodama, tako da, mislim da još uvek postoji mnogo veći prostor uticaja na ponašanje vozača novih, skupih vozila, nego za, da kažem, pritisak na one koji su jedva skupili i kupili ikakvo vozilo da imaju za prevoz'', zaključio je Lipovac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji sve više vozila starih i više od jedne decenije

 

83086-polovnjaci%20novosti.jpg

 

Kako prenosi Beta, predstavnici Asocijacije su rekli da je u Srbiji sve više vozila starih i više od jedne decenije, što ima ''zabrinjavajući uticaj na životnu sredinu''. Ministar Srbije za zaštitu životne sredine Goran Trivan imao je sastanak sa delegacijom Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova o pitanju naplate eko-takse za motorna vozila. Ministar i delegacija te asocijacije, koju je predvodio njen predsednik Miloš Petrović, saglasili su se o potrebi da se podstakne uvoz u Srbiju novijih motornih vozila i time se omogući smanjenje zagađenja, saopštilo je Ministarstvo. Predstavnici Asocijacije su rekli da je u Srbiji sve više vozila starih i više od jedne decenije, što ima ''zabrinjavajući uticaj na životnu sredinu''. Naveli su da jedan motor standarda ''evro 3'' - kakve ima većina uvezenih starijih polovnih automobila, zagađuje životnu sredinu koliko i 26 motora novijeg standarda ''evro 6''. Ministar Trivan je rekao da je saobraćaj ''jedan od glavnih uzročnika zagađenja koje ozbiljno ugrožava zdravlje stanovništva'', te je ''podržao inicijativu da se iznađu rešenja koja će uticati na stimulisanje uvoza novijih vozila i smanjenje pritiska na životnu sredinu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao da bilo ko od nas, ne bi voleo da ima noviji, moderniji, bezbedniji, cistiji auto.

Jedno su zelje a drugo mogucnosti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još pre više godina, udruženje koje okuplja uvoznike novih automobila je tražilo, urgiralo, lobiralo koliko je moglo da se izmeni Uredba, odnosno da se zabrani uvoz polovnjaka koji su euro 3. Nisu uspeli. Ovo gore je samo još jedan odraz tog nastojanja, ali sada upakovanog u ekološku foliju:

''jedan motor standarda ''evro 3'' - kakve ima većina uvezenih starijih polovnih automobila, zagađuje životnu sredinu koliko i 26 motora novijeg standarda ''evro 6''

 

Koliko god je uvođenje zabrane uvoza euro 3 automobila možda moglo u maloj meri da pomogne uvoznicima novih vozila pre 3-4 godine, ne znam koliko može danas jer ti polovnjaci obično koštaju do 2k evra, i ljudi koji njih kupuju sigurno nisu ni blizu da dobace do 10k evra za neki nov auto (pri čemu za 10k evra i nema puno šta da se uzme). Ne utiče drastično na prodaju novih automobila veliki uvoz evro 3 automobila - to nisu isti kupci, pa ne znam zašto i dalje lobiraju da se zabrani uvoz euro3 polovnjaka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshaoct said:

Ne utiče drastično na prodaju novih automobila veliki uvoz evro 3 automobila - to nisu isti kupci, pa ne znam zašto i dalje lobiraju da se zabrani uvoz euro3 polovnjaka. 

Iz istog razloga kao i tada, da ne uvozimo đubre sa zapada. Ne odnose se sve inicijative u udruženju samo na to kako povećati prodaju novih automobila, jer kao što si konstatovao sada to nije slučaj već ponekad i na neku opštu dobrobit. Uvoz đubreta vuče gomilu ostalih posledica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno gledajuci euro 5 norma bi trebala da bude minimum e sad da netko ne misli da sam dusebriznik zastite okoline jer jedan od 60% kamiona u Srbiji zagadjuje kao 100 auta sa E3 motorom.

Osim toga Srbija je ionako pretrpana polovnim autima sa Evrposkih smetista tako da potencijalni kupac bilo koje dubine dzepa ima izbora koliko hoce!

Sto se zagadjenja tice prvo neka tehnicki pregledi pocnu raditi posao za sta ih placamo! Ako je auto E4 norme onda neka to i ispunjava u suprotnom je neispravan! Nazalost (ili na srecu mnogih) vrhunac na tehnickom je dobar pregled kocnica i tu se prica zavrsava!

Trenutno je 'briga' o folijama glavna stvar cime se organi nereda i tehnicki pregledi bave......

Edited by Zvezdo

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Woodoo said:

Ne odnose se sve inicijative u udruženju samo na to kako povećati prodaju novih automobila, jer kao što si konstatovao sada to nije slučaj već ponekad i na neku opštu dobrobit.

Pa, dobro...eto onda nema ništa loše u tome da vlasnik nekog Fiata Bravo/a/Marea, ili Punta mk.1, pređe u mlađi, sigurniji i u auto koji manje zagađuje, i sve to za pare koje može da plati. Npr. da kupi neki jeftin Stilo, ili Punto mk.2, ili neki drugi brend isto euro3 norme. :D:thumbup: Zašto mu to otežavati, odnosno zašto mu zabranom daljeg uvoza euro3 polovnjaka taj napredak poskupljivati kada to nije za opštu dobrobit. :) 

 

Da li bi zabranom uvoza euro3 polovnjaka značajno pojeftinili euro4 polovnjaci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji vec dovoljno dobrih, kupljenih kao novi u Srbiji ili uvezenih do sada, automobila euro 3 da bi bilo validno to opravdanje da bi oni koji voze kola proizvedena pre 2000 godine time izgubili mogucnost da na taj način obnove svoj vozni park. Čist populizam vlasti ili prećutni dogovor sa bogatijim zemljama da primimo njihov otpad. Da govorimo o zabrani npr. do 10 godina starosti mogao bih da razumem opravdanje o teškoj finansijskoj situaciji domaćeg kupca, ovako ne.

I ne radi se tu samo o zagađenju vazduha, već i o načinu odlaganja otpada kada ta vozila završe svoj radni vek a koji u Srbiji još uvek nema pravilnu primenu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Woodoo said:

Postoji vec dovoljno dobrih, kupljenih kao novi u Srbiji ili uvezenih do sada, automobila euro 3 da bi bilo validno to opravdanje da bi oni koji voze kola proizvedena pre 2000 godine time izgubili mogucnost da na taj način obnove svoj vozni park. Čist populizam vlasti ili prećutni dogovor sa bogatijim zemljama da primimo njihov otpad.

Jeeeeeeste, znamo kako je cvetala prodaja novih automobila u Srbiji od 1999. godine (dosta modela je imalo euro3 normu i pre Januara 2000.), pa sve do kraja 2004. godine. :D 

Da postoji dovoljno dobrih već uveženih euro3 polovnjaka, ne bi ih placevi i dalje uvozili u brojevima u kojima ih uvoze.

 

Kao što znamo, ljudi više vole da kupe polovan auto od poznatog vlasnika, nego sa placa...pa opet placevi ''razvališe'' sa prodajom euro3 polovnjaka.

Zašto im je tako dobra prodaja kada već ima dovoljno uveženih dobrih euro3 polovnjaka u SRB? Kad već ljudi više vole da kupe auto od poznatog vlasnika (ima kakvu takvu servisnu istoriju u proteklih par godina), a to ne rade nego odu na plac i kupe...to je samo zato što ne mogu da urade ono što bi najviše voleli, tj. da kupe od poznatog vlasnika jer ih nema dovoljno za postojeću tražnju.

 

Isto kao što ne mogu da kupe mlađi, sigurniji, auto koji manje zagađuje od euro3 polovnjaka jer nemaju 5k evra, ili 10k evra. Isto kao što ne mogu da kupe nov auto B ili C segmenta jer nemaju 10k ili 15k evra.

Bar kada je o automobilima reč stvar je prosta. Ljudi bi uvek dali više para za auto, uvek bi kupili mlađi i bolji, tako da nema potrebe bilo kakvim administrativnim merama pojačavati tu njihovu želju. Nije u želji problem, nego u nedostatku para za euro5, ili euro6 automobile. 

Nismo mi bogati svet gde raznim administrativnim merama stimulišu da čovek svojih 15k evra potroši kupujući hibrid, a ne dizel, ili da svojih 25k evra potroši kupujući neki moderan turbo benzinac, a ne dizel, ili da potroši 50k-100k evra kupujući auto na struju, a ne na fosilna goriva.

 

Euro3 automobili će sami nestati sa nažeg tržišta polovnjaka kada cena euro4 automobila dođe na nivo na kom su sada euro3 automobili. Neće još 100 godina proći do tada. :D 

Ili, euro3 automobili će sami nestati sa nažeg tržišta polovnjaka kada ljudi budu imali više novca, tj. kada nam skoči standard, pa to više novca ljudi krenu da troše i na mlađe automobile. E, za to će proći još jedno 100 godina... :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...