Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
kolega.jankovic

Fiat Stilo - kako skinuti kuku / staviti kuku?

Recommended Posts

Kolege molim vas za pomoć. Jedan od nasih drugara sa foruma je izrazio zelju da mu prodam kuku sa mog auta, što i ja zelim da uradim. Mehanicki deo nije problem, 6 srafa i kuka je dole, ali problem je struja.

Kako da raskačim struju sa kuke a da bude bezbedno po moj auto i ujedno da kolega dobije sve od instalacije sto mu je potrebno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok , video sam 2 kabla od kuke, jedan ide levo jedan desno i oba izgleda ulaze u auto tu kod stopaljki. Ta kutijica je meni u prostoru kod leve stopaljke. Međutim, pitanje je gde raskaciti, gde seći i kako izvući to sve napolje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel ta kutija potrebna da bi mogla kuka da funkcionise?

Kod novijih automobila je naknadna ugradnja nemoguca bez nekog sistema koji resava taj problem,a elektronika je u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

preko pp smo se vecinom dogovorili. e sad sto se tice struje, razgovarao sam sa jednim od najboljih elektricara u smederevu, rekao sam mu da nije samo da se skine nego da treba i da se prebaci na drugi auto i kaze ovako:

"ne mogu ja to tebi da objasnim kad nisam video auto. dodji kod mene, ja cu da ti raskacim kablove i sve izvucem napolje a ti onda idi kuci i samo skini kuku. to ce da te kosta oko 800-1000din. a taj ako hoce neka zakaci kuku na svoj auto i dodje kod mene ili bilo kog elektricara i povezacemo sve kao sto je kod tebe bilo."

tako da, da ne bih ja nesto tu zeznu na svom autu, ili kolega posle da ima problem da mu nesto fali ili da nesto nije u redu, oticicu i platicu coveku neka lepo to uradi.

mislim da je to najpametnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je dupli džek. Dakle taj dupli iz kutije kuke ide u štopaljku a fabrički ide na taj.Jednostavno raskačiš i vratiš fabrički gde je i ranije bio. Jedino ako nije ne karabudževina ili ako je neko direktno vezao na žice. Tada sečice nek rade ali zapiši čoveku gde je koja žica išla kako bi mogao sam brzo da ugradi (ili slikaj).

Ne bacaj pare.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je cena kuke? (ako nije tajna) Ja sam nameran da uzmem u skorije vreme, a nalazio sam bossal-ove kuke polovne za oko 50-60 evra...

Zna li neko da li je ista kuka za kkaravana, 3V i 5V? Jel samo razlika u instalaciji ili i u mehanickom delu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je ta neka cena.... I jos par pitanjca kolega jankovicu :D nikada nisam obracao paznju, da li se sece nesto branik zadnji da bi se montirala, ovako koliko se secam od spolja se ne vidi nista i nije prosican branik vec kuka ide ispod branika.... I jel postoji "original" kuka ili samo bossal pravi kuke, kao neki univerzalni proizvodjac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obavezno napravi neko upustvo i neke slike, i mene ceka taj posao ali kad bude lepse vreme, posto ja nemam garazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako si izveo na kraju, ja danas bacio pogled kod mene, i ubedjen sam da mora da se skida branik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da se skine branik,ja sam pre par nedelja montirao i skidao kuku na Stila 5v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je tesko odraditi taj posao, prvenstveno mislim zbog instalacije da l ije sve plug&play ili mora da se secka neka instalacija i prepravlja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, da li mora da se skida branik? Nisam siguran. Izgleda da ne mora tj da moze da se izvuče i bez skidanja ali je jako skučeno i vrlo nezgodno to uraditi a da se ne osteti branik sto naravno ne zelimo, jel da?

Pošto sam na braniku imao malu pukotinu koju sam u trenutku pozeleo da saniram i spojim lepo i korisno, odlučio sam se za skidanje branika.

Skidanje branika-10min

Skinuti branik je krajnje jednostavno, torex 30 i odvrći, odozdo ima cini mi se 3 šrafa, kad se otvori gepek dobije se pristup još 5 šrafa i imaju po 2 malo nezgodnija koji šrafe branik za krilo tj potrebno je malo zakrenuti u stranu unutrasnju oplatu kod točka i tako dobiti pristup još po dva šrafa sa obe strane. To je cela filozofija skidanja branika.

IMG_20130331_233327.jpg

IMG_20130331_233350modified.jpg

Struja-10min

Auto poseduje 2 čuvene kutijice, po jednu u svakoj rupi iza štop svetla.Ta kutijica je ništa drugo nego običan razvodnik tj priprema za prikolicu i ako uz kuku dobijete 2 kabla sa po jednim džekom, sve sto je potrebno je zabosti džekove.

IMG_20130331_220411.jpg

IMG_20130331_220422.jpg

Međutim naravno da u Srbiji nije nista tako, a i sto bi.

Znači, iz konektora za struju koji stoji tik pored kuke izlaze 2 kabla! Jedan levo, jedan desno, idu ispod branika i ulaze u šasiju pod štop svetla što zahteva skidanje istih. Skidaju se otpuštanjem po tri šrafa sa ključem 10, možda najbolje cevastim ali moze i malim viljuškastim.

IMG_20130331_214956modified.jpg

IMG_20130331_215007modified.jpg

IMG_20130331_215015modified.jpg

IMG_20130331_215956modified.jpg

To je uopšteno to. E sad da bi kolega asterix imao objašnjenje kako da poveže ovu kuku kod sebe, nastaviću ovde:

Prva slika je desna strana. Tu ide kabl sa samo 3 žice od kojih je bela masa i vezana je dole na šasiju, vidi se na slici, a druge dve su zelena koja je vezana na deblju belu i braon koja je vezana na tanju belu žicu, cak mozda je i krem a ne belo.

IMG_20130331_215153.jpg

Sa leve strane je stvar za nijansu komplikovanija: ima 4 zice.

Crvena iz kabla kuke je vezana na zelenu konektora sa štop svetla.

Plava i crna su zajedno spojene na dvobojnu Braon-Crnu

Žuta na roze, ali ima dve roze, pa odredi koja je na osnovu položaja žice sa slike na konektoru.

IMG_20130331_220639.jpg

IMG_20130331_220645.jpg

IMG_20130331_220702.jpg

IMG_20130331_220716.jpg

IMG_20130331_221052.jpg

Kada sam raskačio struju i izolovao sve sto je ostalo 'golo' seo sam u auto upalio, isprobao signalizaciju i sve ok.

Nakon toga skidanje kuke. Ispod auta postoje dve grede na koje se šrafi kuka. Šrafi se pomoću po dva šrafa sa leve/ desne strane auta. Ključ 17 čini mi se u ruke, uz malo malo muke poskidam šrafove i kuka je slobodna. Morao sam da je svučem sa greda jer je napravljeno da bude čvrsto naleganje, što bi rekli fest naleže!

Evo nekih slika rupa na gredi:

IMG_20130331_233416.jpg

IMG_20130331_233426.jpg

Da li postoji boljih, kvalitetnijih ili pametnijih rešenja, verovatno da ima, ali molim da ne pričate hipotetički, potkrepite priču slikama, dokazima vaših tvrdnji na opšte zadovoljstvo. Nadam se da sam napisao ovo tako da je jasno svima, i da će pomoći jos nekome a ne samo članu kome odlazi moja kuka.

Pozdrav Kuvalja :)

Napomena: Moguće je da će morati da se ukroji branik malo na mestu kuke, ali to se ne vidi jer je odozdo + to se radi na licu mesta pa vam ne mogu puno pomoći.

Napomena 2 : sve što sam napisao je informativnog karaktera i sve što radite, radite na sopstvenu odgovornost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preporuka za ovaj model. image.jpg

Svi će držati kilometarsko rastojanje.

Kuka samo drugom autu pravi veću štetu, jedino ako pogodi u poprečnu gredu. Mada i onda dolazi do kontakta branicima.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega, sad kad Stilo nema kuku, da ne bi bilo lele, sledeci put kad ides u Beograd, podjes Ladom i ne mislis, ako se plasis za njeno zdravlje ti okaci i prikolicu :harhar:

i objasni ljudima kako se skida kuka

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...