Red Dragon 1 Posted March 26, 2013 Dragi moji forumaši imao sam tu nesreću da mi je auto crko...Vozim autoputem, normalno, kao i uvek kad od jednom poče auto da gubi snagu i trokira..Stanem i pomislim da mi nije crkla bobina, međutim nije, svašta sam pomišljao sve dok nisam skinuo svećicu (na prvom cilindru) i video da je skroz zdrobljena elektroda. Naravno dok sam je odvijao nije išla lagano nego sa zapinjanjem pošto se i navoj na glavi oštetio tako da nemam pojma šta ću sada da radim... Smejem se, a plače mi se !!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted March 26, 2013 Kako može klip da udari u svećicu ? To znači da se klip odvojio od klipnjače, što bi značila totalna, ali totalna havarija motora. Još nikad nisam čuo da klip udari u svećicu. Može u ventile, ako se razvod razdesi.Zavrni ti novu svećicu i probaj da upališ auto, da vidiš kako će da se ponaša. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted March 26, 2013 Sad sam zvao majstora i potvrdio mi da moze da udari ako ima veliki luft na radilici..Problem je u tome što ne mogu više tako lako da zavrnem svećicu jer je oštećen navoji ima opiljaka tako da ne bih baš da stavljam drugu svećicu i da nabijem te iste opiljke u cilindar...Pomislio sam to da uradim, ali...Nakon toga sam ja prešao još 100km do kuće tako da se nije zupčenje poremetilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 26, 2013 Ne moze da udari u svecicu. Pre ce da opali po ventilima i glavi. Pre da je otpala elektroda od zamora materijala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted March 26, 2013 +1 za Martinija,Baš sam sam hteo isto da napišem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted March 26, 2013 Ljudi, svećice sam zamenio pre 1500km, slikaću pa ću da vam pokažem kako izgleda. Auto još uvek može da upali!!! Elektroda je na svećici još uvek samo što je sabijena na stranu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 26, 2013 Tebe baš poteralo sa Lybrom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted March 26, 2013 @Red DragonZnaš li ti kako bi zvečao motor tvog automobila kad bi imao toliki luft u radilici da klip udari u svećicu ? Lutf radilice, klipnjače i ostalih komponeneti meri se hiljaditim delovima milimetara, a kad auto "prolupa" onda je luft oko milimetar - dva.Mada, ajde ograđujem se, možda je i to moguće.Sad nešto kontam: da li su svećice odgovarajuće ? Ima ih sa dužim i kraćim navojem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 26, 2013 (edited) Da je duži navoj valjda bi klip odmah udario, ne bi čekao 1500 km ?Dok ne skine glavu može samo da nagađa.To bi trebao da bude taj motor. Svećice kao i na većini 16 V motora u sredini i najvišlje. Edited March 26, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted March 26, 2013 Znam koliki bi to trebao da bude luft, pogotovu što ne čujem išta da lupa u motoru, mada ne može ni da se čuje od trokiranja! Svećice su odgovarajuće BKR6EKC v-line pojačane i ne bi udario samo u jednu I meni je malo čudno to što mi je majstor rekao, ali ipak čovek radi u delti i po preporuci sam ga pozvao.Inače me poteralo u pippp Zvao sam da se raspitam za delove i nisu nešto preterano skupi. Leteći ležajevi 1500, ležeći 2500, karike oko 7500, dihtung glave od 2000-3500... To je ono što ću sigurno da zamenim.Pa liči ali mi nešto ne deluje da je to baš taj Sutra ga teram kod majstora pa će on da krene odozdo da vidi kakva je radilica.De nađe ovako lepu sličku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted March 26, 2013 Bas, gde nalazis sve ove slidze ? Daj neku i za 1.6 16v ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted March 26, 2013 Upali ti taj auto na tri svećice nek odrnda malo i zavij mu drugu svećicu i vozi. Da sam na tvom mestu ja bih zamenio sve četiri, očito da su neki kineski orginal. Opiljke ćeš isterati kompresijom, novu svećicu dok zaviješ na silu ona će popravit navoj i nema problema. U ostalom skidanje glave ti ne gine zašto ne bi probao, pre skidanja. Ja bih tako, a ti kako hoćeš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 26, 2013 Kopao po netu. http://www.lanciapress.com/gallery/detail/1107&pag=1Liči li na ovaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted March 26, 2013 Bukviću hvala na savetu već je to učinjeno Nema nikakvih poboljšanja, a svećicu ne mogu da stegnem jer je navoj baš otišao tako da mi ne gine skidanje glave! Ma dobro je da se sad desilo nego na putu za Grčku, sad ću lepo da odradim sve što bude trebalo i naravno u granicama razumnog za plaćanje! E ovo je taj motor Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 26, 2013 Mani se isterivanja, da ne napraviš još veću štetu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MARINER 0 Posted March 26, 2013 Postoji specialni alat (heliko navoj ili aero loza) uradi se navoj svecice bez odvajanje glave s motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted March 26, 2013 (edited) glava mora da se dize nije tu u pitnjau sammo svecicaverovatno je ventil ispao u upao dole u kompresioni prostor samo sto to ti sad ne vidis... Edited March 26, 2013 by Gusar Quote Share this post Link to post Share on other sites
MARINER 0 Posted March 26, 2013 U navedenim postovima ne procitah da je imao udar ili buku u motoru neposredno pred gubitak snage motora, sto bi me navelo na sumnju da mu je puklo stablo ventila i isti zavrsio na celu klipa, te savetujem da prvo popravi navoj bez skidanja glave motora i zatim izmeri kompresiju istog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted March 27, 2013 (edited) Ma glavu dole, proveriti hodove i luftove, popraviti taj navoj pa videti sta je. Jbg, dovoljno je da je majstoru svecica ispala na pod prilikom montaze, pa da keramika oslabi i popusti posle nekog vremena.Posle proveriti ventile, opruge, vodjice, gumice, siceve, bregastu, itd.Znam da je coveku sada muka, ali nema nista lepse nego osveziti glavu na kolima. Oprati je, malo ispolirati usise, predihtovati... nekada odradis glavu i dobijes drugi auto. Edited March 27, 2013 by MISHONNIUM Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted March 27, 2013 buduci da je elktroda keramicka verovatno ima i komadica keramike u kompresionom prostoru koji ne mogu da se izbace ni na jedan nacin moze samo da dodje jos vece havarijedefinitivno glava mora da se skida i sta jos to tek kad se skine glava... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted March 27, 2013 Tako je, glavu definitivno skidam i to danas. Ponavljam nema čukanja motora! Što se tiče svećica ja sam ih menjao i regularno sve namontirao. Samom zamenom svećica je auto poleteo. Razni majstori imaju razne priče, od toga da je prezupčio motor, do varijante da je pukla klipnjača pa klip udario u svećicu dok su svi ventili bili u zatvoreni... Moje lično mišljenje je da je tu neki ventil stradao. E sad kad sam skinuo svećice video sam i da je ne drugom cilindru čađava, treća i četvrta su u normalnom stanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted March 27, 2013 Dobro, skidanje glave jeste posao, ali nije nešto previše.Rekao bih da je ovde u pitanju ventil koji se možda polomio (ili šta god drugo se desilo sa njim) i udario u svećicu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted March 27, 2013 Pa to bih i ja rekao, tako mi deluje. Ne znam samo da l se oštetio cilindar pošto je ipak bilo tu keramike od svećice i opiljaka. Sad ću da slikam i okačim sliku da vidite. Evo slika mada nisu nekog kvaliteta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 27, 2013 Šta se desilo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MARINER 0 Posted March 27, 2013 Moze biti da se otkinulo parce vodjice ventila koje je ostetilo anodu svecice, ili je usisao neki deo koji je napravio stetu. Prosto mi je neverovatno da je stigao klip svecicu ili ventil klip a da nije bilo lupanja i buke u motoru i u tom slucaju prezupcivanje kaisa je neminovno. Sto se u ovom slucaju nije desilo. JBG skidaj glavu ili endoskopija.SRECNO. Quote Share this post Link to post Share on other sites