Jump to content
FAS Goran
Red Dragon

Lancia Lybra 1.8 - udario klip u svećicu?

Recommended Posts

Dragi moji forumaši imao sam tu nesreću da mi je auto crko...

Vozim autoputem, normalno, kao i uvek kad od jednom poče auto da gubi snagu i trokira..

Stanem i pomislim da mi nije crkla bobina, međutim nije, svašta sam pomišljao sve dok nisam skinuo svećicu (na prvom cilindru) i video da je skroz zdrobljena elektroda. Naravno dok sam je odvijao nije išla lagano nego sa zapinjanjem pošto se i navoj na glavi oštetio tako da nemam pojma šta ću sada da radim... :)

Smejem se, a plače mi se !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako može klip da udari u svećicu ? To znači da se klip odvojio od klipnjače, što bi značila totalna, ali totalna havarija motora. Još nikad nisam čuo da klip udari u svećicu. Može u ventile, ako se razvod razdesi.

Zavrni ti novu svećicu i probaj da upališ auto, da vidiš kako će da se ponaša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam zvao majstora i potvrdio mi da moze da udari ako ima veliki luft na radilici..

Problem je u tome što ne mogu više tako lako da zavrnem svećicu jer je oštećen navoji ima opiljaka tako da ne bih baš da stavljam drugu svećicu i da nabijem te iste opiljke u cilindar...

Pomislio sam to da uradim, ali...

Nakon toga sam ja prešao još 100km do kuće tako da se nije zupčenje poremetilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moze da udari u svecicu. Pre ce da opali po ventilima i glavi. Pre da je otpala elektroda od zamora materijala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, svećice sam zamenio pre 1500km, slikaću pa ću da vam pokažem kako izgleda. Auto još uvek može da upali!!! Elektroda je na svećici još uvek samo što je sabijena na stranu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Red Dragon

Znaš li ti kako bi zvečao motor tvog automobila kad bi imao toliki luft u radilici da klip udari u svećicu ? Lutf radilice, klipnjače i ostalih komponeneti meri se hiljaditim delovima milimetara, a kad auto "prolupa" onda je luft oko milimetar - dva.

Mada, ajde ograđujem se, možda je i to moguće.

Sad nešto kontam: da li su svećice odgovarajuće ? Ima ih sa dužim i kraćim navojem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je duži navoj valjda bi klip odmah udario, ne bi čekao 1500 km ?

Dok ne skine glavu može samo da nagađa.

To bi trebao da bude taj motor. Svećice kao i na većini 16 V motora u sredini i najvišlje.

060420_1_8.jpg

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam koliki bi to trebao da bude luft, pogotovu što ne čujem išta da lupa u motoru, mada ne može ni da se čuje od trokiranja! Svećice su odgovarajuće BKR6EKC v-line pojačane i ne bi udario samo u jednu :)

I meni je malo čudno to što mi je majstor rekao, ali ipak čovek radi u delti i po preporuci sam ga pozvao.

Inače me poteralo u pippp :) Zvao sam da se raspitam za delove i nisu nešto preterano skupi. Leteći ležajevi 1500, ležeći 2500, karike oko 7500, dihtung glave od 2000-3500... To je ono što ću sigurno da zamenim.

Pa liči ali mi nešto ne deluje da je to baš taj :)

Sutra ga teram kod majstora pa će on da krene odozdo da vidi kakva je radilica.

De nađe ovako lepu sličku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upali ti taj auto na tri svećice nek odrnda malo i zavij mu drugu svećicu i vozi. Da sam na tvom mestu ja bih zamenio sve četiri, očito da su neki kineski orginal. Opiljke ćeš isterati kompresijom, novu svećicu dok zaviješ na silu ona će popravit navoj i nema problema. U ostalom skidanje glave ti ne gine zašto ne bi probao, pre skidanja. Ja bih tako, a ti kako hoćeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukviću hvala na savetu već je to učinjeno :) Nema nikakvih poboljšanja, a svećicu ne mogu da stegnem jer je navoj baš otišao tako da mi ne gine skidanje glave! Ma dobro je da se sad desilo nego na putu za Grčku, sad ću lepo da odradim sve što bude trebalo i naravno u granicama razumnog za plaćanje!

E ovo je taj motor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mani se isterivanja, da ne napraviš još veću štetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

glava mora da se dize nije tu u pitnjau sammo svecica

verovatno je ventil ispao u upao dole u kompresioni prostor samo sto to ti sad ne vidis...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

U navedenim postovima ne procitah da je imao udar ili buku u motoru neposredno pred gubitak snage motora, sto bi me navelo na sumnju da mu je puklo stablo ventila i isti zavrsio na celu klipa, te savetujem da prvo popravi navoj bez skidanja glave motora i zatim izmeri kompresiju istog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma glavu dole, proveriti hodove i luftove, popraviti taj navoj pa videti sta je. Jbg, dovoljno je da je majstoru svecica ispala na pod prilikom montaze, pa da keramika oslabi i popusti posle nekog vremena.

Posle proveriti ventile, opruge, vodjice, gumice, siceve, bregastu, itd.

Znam da je coveku sada muka, ali nema nista lepse nego osveziti glavu na kolima. Oprati je, malo ispolirati usise, predihtovati... nekada odradis glavu i dobijes drugi auto.

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

buduci da je elktroda keramicka verovatno ima i komadica keramike u kompresionom prostoru koji ne mogu da se izbace ni na jedan nacin moze samo da dodje jos vece havarije

definitivno glava mora da se skida i sta jos to tek kad se skine glava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, glavu definitivno skidam i to danas. Ponavljam nema čukanja motora! Što se tiče svećica ja sam ih menjao i regularno sve namontirao. Samom zamenom svećica je auto poleteo. Razni majstori imaju razne priče, od toga da je prezupčio motor, do varijante da je pukla klipnjača pa klip udario u svećicu dok su svi ventili bili u zatvoreni... Moje lično mišljenje je da je tu neki ventil stradao. E sad kad sam skinuo svećice video sam i da je ne drugom cilindru čađava, treća i četvrta su u normalnom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, skidanje glave jeste posao, ali nije nešto previše.

Rekao bih da je ovde u pitanju ventil koji se možda polomio (ili šta god drugo se desilo sa njim) i udario u svećicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to bih i ja rekao, tako mi deluje. Ne znam samo da l se oštetio cilindar pošto je ipak bilo tu keramike od svećice i opiljaka. Sad ću da slikam i okačim sliku da vidite.

cxca10200.jpg cxca10201.jpg cxca10202.jpg

Evo slika mada nisu nekog kvaliteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti da se otkinulo parce vodjice ventila koje je ostetilo anodu svecice, ili je usisao neki deo koji je napravio stetu. Prosto mi je neverovatno da je stigao klip svecicu ili ventil klip a da nije bilo lupanja i buke u motoru i u tom slucaju prezupcivanje kaisa je neminovno. Sto se u ovom slucaju nije desilo. JBG skidaj glavu ili endoskopija.SRECNO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...