Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
todosija

Fiat Tipo 1.4 DGT - problem sa paljenjem

Recommended Posts

pozdrav svim clanovima !!!! kao novi clan prvo cu pohvaliti sve clanove i klub i izraziti zadovoljstvo sto postoji ovakav klub za druzenje i pomoc ljubiteljima fiata. nazalost imam jedan problem i nadam se da ce mi neko pomoci.

Naime imam problem sa startovanjem motora ako auto nije paljen duze od jednog dana. auto nece da upali prvi put. kasnije pali i radi bez problema. tipo poseduje klasican dvogrlni weber karburator.pumpa radi bez problema a karburator je ociscen i sve dizne funkcionisu.kada sipam gorivo u njemu on upali malo teze ali upali i kasnije radi normalno.

Ne znam sta je u pitanju i zato molim da mi pomognete ili date savet sta da radim. Unapred hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav i tebi todosija. Moj prvi auto je bio tipo sa istim motorom kao i tvoj koji je imao plinski uredjaj pa je samim tim kod prethodnog vlasnika iskljucivo vozen samo na isti.

Kad je presao u moje ruke nije hteo upste da pali niti da ide na benzin. Ono sto sam ja uradio je da sam zamenio sve dizne, creva i membrane koje idu u karburator i naravno ceo rastavio i proturio kroz ultrazvucnu kadicu. Sastavio i oterao auto kod mastoja da nasteluje sve. Nakon toga tipo palio kao mina. Medjutim dodje hladno vreme opet ista muka pali ali jedva iz vise pokusaja. Cimao sam se malo po netu i nadjem da 1.4 motori imaju neki grejac na usisnoj grani koji kada je hladno greje smesu vazduha i goriva i samim tim poboljsava paljenje, a njega kontrolise mali vakumski prekidac. Kada sam zamenio prekidac auto i na minus 10 palio iz prve. Po onome sto si opisao meni lici da ti taj prekidac ne funkcionise. Ovo je moje iskustvo i ne mora da znaci da je isto i kod tebe. Ali eto rekoh da ti ispricam mozda ti pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti da je problem pumpa iako tebi izgleda kao dobra zato sto propadne nepovratni ventil u njoj koji drzi da se benzin ne vraca nazad. Pa posle duzeg stajanja nemas benzina u karburatoru a onda mu je potrebno dosta verglanja da bi upalio.To ces naj lakse da proveris ako je crevo providno tako sto ujutru pre paljenja pogledas crevo od pumpe do karburatora ako je prazno to je to.Ako nije providno skines kraj tog creva koji se kaci na pumpu i vidis hoce li izaci benzin iz njega ili ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala vam na savetima. pokusacu da nadjem taj grejac na grani mislim da znam gde je to. sto se tice pumpe stavio sam novu pre par dana i pumpa gura , provericu ponovo sve iz pocetka. pre paljenja motora sam proverio i karburator i u njemu ima goriva , rucno sam dodavao gas isprica benzin, tako da mi nije jasno sta se to desava. ovih dana pokusacu sve da proverim pa se cujemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam imao problem sa paljenjem, odjednom. Stari ga je danas vozio prije mene, i nije imao problem. Uglavnom. Dam kontakt, normalno, i da upalim, kao da nema snage da okrene, okrene 1-2 puta, svjetla na tabli se gube, i neće, i tako 2-3 puta. Nakon toga upali, jedva, gube se svjetla na tabli, pa hoće-neće, i nekako zakreše. To mi se sve dešavalo kad odstoji neko vrijeme, tipa oko 2 sata od vožnje, i više, čim se ohladi. Prvo paljenje poslije vožnje je normalno. Dakle, je l' se ohladio neće.  Je li imao iko ovakav problem, ili zna šta bi moglo biti u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini i ocisti kleme i stubice na akumulatoru a usput proveri i masu na motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provjeriću ujutru čim ustanem, pa javljam rezultate. Hvala na savjetu :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes' akumulator, oca mu. A dobro je i izdrž'o, ima mu 4-5 godina. Idem danas tražiti novi.

Edit: Nije akumulator, sad sam iz auta, upalio iz prve. Očistio i doteg'o kleme, i k'o bombona. Pali k'o mina opet. :guitar::fun:

Edited by JohnnyBL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oca mu, opet, očistim, i drugi dan isto, i popizdim. Zavučem se, provjerim stopicu na anlaseru, dotegnem, upali, uveče isto ono. Dakle, ost'o akumulator. Prazan, a srednja komora proključala. Dugo je i bio, 5 godina, i više malo. Odem u sladaboni, dam ga u račun i uzmem nov, 65 aH, 105km. Opet stari Tipo :D K'o mina pali :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upalio večeras, na prvu, al' trese i trokira. Reko' ladan je, pustim ga malo da stoji, gasa malo, i krenem. Nakon bukvalno 5-7 metara, ugasi. Vergla normalno, sastavi 3 sekunde jedva na 400 rpm, i ugasi. I verglaj, i tako opet ponekad jedva sastavi. Nije anlaser, vergla normalno. Nije gorivo, kontam da ga nema, ne bi ni sastavljao uopšte, samo bi vrtio. Ima li neko predstavu šta je?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorivo ili struja. Ima li dovoljno goriva (sve mi lici da nema dovoljan protok) pa onda predji na svecice, kablovi...pa sve po redu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasuo sam 16L prije 124km ( pratim) tako da ne vjerujem da je do toga. Neće da primi gas na palenju, guši ga nešto, pumpam dok pali, kad sastavi dam mu, al' ne prelazi 400rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riješeno. Očistio sam svjećice malo, i sastavio je. Sutra ću ih bolje očistiti, da budem siguran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo da zbog svecica ima takav problem,zameni svecice,ali proveri sve jos jednom dobro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti taj dan ranije ga upalio, vozio, parkirao, radio normalno. I onda uveče upali na 3 klipa. Posle tog čišćenja svjećica, i danas sve normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima! Evo resih da se obratim jer imam mali problem. Ako mi uopste neko odgovori,hvala od srca. Imam Fiat tipo 90 1.4 imam plin ugradjen i radi perfektno ali kad prebacim na benzin eto problema...ne radi na ler i gasi istog momenta kad ga izbacim iz brzine i nekako je trom na benzin...ali na plin ide bolje...menjao i ler diznu...cistio kao dizne majstor...i opet ista prica...dali neko zna o cemu se radi?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinska pumpa u kakvom je stanju,da li je mehanicka ili potapajuca,proveri pumpu mozda daje slab pritisak!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...