Jump to content
FAS Goran
rade2301

Fiat Bravo 1.6 16v / 1.8 16v- plinska instalacija

Recommended Posts

pozdrav svima,imam jednu nedoumicu:

naime svaki bravo sa ugradjenim plinom koji sam do sada video nema prikljucak koji je ugradjen kod mene,iz isparivaca plina idu dva creva za vazduh i pred samom usisnom granom je dodata metalna racva sa dva ulaza na koje su spojena creva iz isparivaca.

Ako neko moze da mi objasni cemu to ili da mi pusti sliku kako kog nekoga od vas izgleda instalacija plina

pronasao sam,mislim da se to zove mesac ako ne gresim,u sebi ima klapnu koja je slobodna

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokusacu da ubacim,mada sam saznao da je u pitanju mesac vazduha. na plin ide kao blesav,ali kada ga prebacim na benzin gas prima samo ako polako stegnem papucu gasa,ako naglo stegnem,auto se gusi i kao da ne moze da proguta. nova benzinska pumpa,oprane dizne,filter goriva nov,filter vazduha nema lufta,creva vazduha sve ok,ali benzin ne moze da proguta

zamenjen map senzor,lambda sonda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je obican -Venturi- plinski uredjaj ili lose podesena mapa Lcs ili sekvent plin remeti benzinske trimove -mape ubrizgavanja.Pokusaj da otkacis klemu sa akumulatora i resetujes ECU, pa probaj kako radi na benzinu.Ako radi dobro a imas venturi moras da ugradis relej za reset ECU-koji ga ressetuje svaki put kad ugasis auto.Ako je slozeniji plinski uredjaj vozi kod plinadzije da ti podesi mapu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obican venturi. cisto sumljam prosto ne verujem da je podeseno jer se jasno vidi da su neki kvazi majstori radili,auto nije odrzavan uopste pa ga polako sredjujem. nema releje,cak sta vise,na rasplinjacu recimo ne reaguje onaj bakarni tockic za stelovanje smese,mozes ga zatvoriti skroz,otvoriti on isto radi

ovo mi je prvi benzinac koji imam,i to jos sa plinom,pa se iskreno ne razumem previse,za mene su dizeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je verovatno razlog zasto se poremeti rad na benzinu, jer venturi se steluje na oko 3000 obrtaja i jedino je tad idealna smesa.Sve ostalo je bogata ili siromana.Otkaci klemu i pritisni kocnicu par puta da ecu ostane potpuno bez struje.ECU tad ucitava fabricke parametre i tada ga startuj i provozaj na benzinu.Ecu je samoadaptivan i prilagodice se benzinu,ali kad predjes na plin opet ce da pobrljavi.Jedino resenje je LCS ili relej koji resetuje ECU kad ugasis auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedino resenje je zamena za dizel! jako su povoljni za odrzavanje ali brate rodjeni ovi benzinci imaju zilion senzora i sve mora biti savrseno da bi auto radio pristojno. ima li kakve veze sa vucom i potrosnjom auspuh,posto ima na dva mesta da je zakacen o podlogu pa je probijen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Los auspuh moze da utice na vecu potrosnju i pad performansi ali mislim da to nije slucaj kod tebe a mozda i gresim. Ono sto bih ti ja preporucio je da sredis prvo da ti auto radi na benzin kako treba pa tek onda da se prebacis na sredjivanje plina. Jos kako kazes da je radjeno na dve na tri verovatno je prethodnom vlasniku bio bitan samo plin pa je zanemario rad na benzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa i meni se cini,ja ne volim plin jer maltene svako punjenje boce mora da se steluje smesa,barem je tako na pumpama u mom kraju hehe. a ipak benzin je stabilniji,jaci i sigurniji. prvo resetujem ECU pa ako ni to nije resenje ja jedino jos da promenim svecice i bobinu iako je sve to prekontrolisano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odem kod majstora,ima licenciranu fiatovu dijagnostiku,zakacimo kad ono..... fiat bravo 1.6 16v 2000god metalna izduvna grana itd na dijagnostici pokazuje samo ocitavanje ABS I vazdusnih jastuka,nema nista vezano za motor ili ostalu elektroniku. jel to samo ja imam jackpot ili ima modela koji su na nekom prelazu godista pa nemaju ocitavanja ili sta vec. resetovana ECU opet benzin brljavi. stavljen nov MAP senzor,benzin radi samo kad drukam pedalu gasa,kad skinem sa mapa on prima gas ako ga polako dajem,naglo ne moze da proguta

pardon,metalna usisna grana hehe,svaka je izduvna metalna :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije do tebe. Verovatno majstor ima licenciran ECU scan koji ne moze da uradi taj motor umtom godistu. Potrazi nekoga sa kvalitetnom univerzalnom dijagnostikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa da probam i to. ima nesto sto se desava sa autom,nesto mu fali i to ne puno,negde gresi u necemu,ono sto kazu,nije to to ako me razumete. e da,desava se recimo posle 5-10 minuta rada auta,nije bitno jeli na benzinu ili plinu,da otvorim poklopac rezervoara i jasno se cuje kako usisa vazduh u rezervoar,kao da u radu stvori vakum,jel to normalna pojava?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa to pitam,nisam cuo da nekom usisava vazduh kad otvori cep rezervoara,al reko da pitam bolje je. ne vidim kako bi pravio vakum ali ga pravi definitivno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo koji sam nedavno dobio u neku zamjenu posjeduje dobar dio plinske instalacije. Ja sam ranije vozio nekog dzipa na plin ali je bio obican na karburator. Zanima me sta nedostaje na Bravu da taj sekvent BRC stavim u funkciju(odnosno zanima me isplati li mi se nabaviti ono sto fali ili da idem na ugradnju novog) i nadam se da ce neko od vas po slikama moci da zakljuci. Bocu nisam slikao.Koliko ja shvatam nedostaje neki dio izmedju isparivaca i usisa sa kojeg bi plin sa 4 crijeva isao u motor,ali ja sam laik pa mi ne zamjerite ako grijesim.

 

cxca16024.jpg  cxca16025.jpg
 
cxca16026.jpg  cxca16027.jpg
 
cxca16028.jpg
Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi nigde slikao gasne injektore pa predpostavljam da oni fale. Kod BRC-a su sva 4 injekroram u jednom railu. Znaci ono tanje crevo sa isparivaca koji ti se na slikama gubi negde kod poklopca desnog fara treba da vodi do raila sa injektorima.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Martini! Upravo tako ,nema ih pa ih nisam slikao. Znači fali mi taj rail sa injektorima? Koliko bi to moglo koštati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mali update,možda nekom zatreba informacija...to je stariji sistem, BRC "flying injection" koji ne koristi  rail sa plinskim diznama,nego distributor "smart" sa kog crijeva idu na plinske dizne koje se bušenjem postavljaju u usisnu granu. Sve u svemu,mrka kapa,izgleda da ću od svoje instalacije moći upotrebiti samo bocu  :crybaby: ,ali obići ću par servisa da vidim šta će reći...Ako na forumu ima servisera plina nek se slobodno jave i daju predloge šta da uradim, jer ne vjerujem da ću negdje naći taj distributor da kupim a onda ostaje pitanje kakve su dizne itd.

Edited by igogitar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj distributor zovi Matrix dizna. Kako bi bio miran najbolje je da zamenis prednji deo, jer koliko znam i u Bosni su sad jako rigorozni uslovi na atestima. Obavezno proveri i starost boce. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za zamjenu kompletnog prednjeg dijela(ostaje samo boca i cijevi)mi traže 500KM(oko 250 EUR) što mi se ne čini puno i mislim da ću tako i uraditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako su mi rekli: "AC Tomasetto , valtek rail.Garancija 2 godine."

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat bravo 1.8, imam sekvent plin kad se prebaci na plin crkne mi glavni osigurac

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

promenio sam osigurace sad mi necrkavaju ali kad dam gas da prebaci na plin on prebaci i odma se auto ugasi sta da radim 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...