Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Dakar 2014.

Recommended Posts

Reli Dakar 2014. godine prolazi i kroz Boliviju

92051-gabor.jpg

Bolivija će biti na putu prolaska Relija Dakar 2014. godine, iako samo za motocikliste i kvodove, saopštili su organizatori ove trke. Reli Dakar startuje 5. januara u Rosariju, u Argentini, a završava se 18. januara u čileanskom gradu Valparaisu. Bolivija je tako četvrta južnoamerička zemlja, posle Argentine, Čilea i Perua, koja je uključena u Reli Dakar otkako je ova trka 2009. premeštena sa afričkog tla.

Iduće godine trka neće prolaziti kroz Peru.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ford sa dva Rangera na sledećem Dakar reliju
 
100580-ford%20ranger%20111.jpg
 
Ford je najavio da će na sledećem reliju Dakar učestvovati sa dva južnoafrička Ranger modela koje je posebno pripremio Neil Woolridge Motorsport.
Jedna od najtežih trka na svetu će se održati u januaru sledeće godine u Južnoj Americi, a Ford će tamo dovesti svoja dva T6 Ranger 4x4 Double Cab vozila pokretana 5.0 litarskim V8 motorom od 349KS koji pri 4.100 obetaja u minuti razvija 560 Nm obrtnog momenta.
 
100579-ford%20ranger%201.jpg
 
Moćni automobili su ujedno i "žedni" pa troše neverovatnih 90 litara goriva na 100 km u peščanim uslovima i 28 litara prilikom 'normalne' vožnje. Opremljeni su kompozitnom karoserijom i 6-stepenim Sadev sekvencijalnim menjačem uparenim sa pogonom na sva četiri točka (od 16 inča sa Michelin gumama). Zaustavnu moć pružaju Brembo kočnice hlađene vazduhom napred i vodom poazdi. Svaki od modela je težak 1.974 kg i postiže najveću brzinu od 170 km/h. Prvi vozački tim čine Lucio Alvarez i Ronnie Graue, a drugim automobilom će upravljati Chris Visser i Japie Badenhorst.
35. izdanje Dakara će startovati u argentinskom Rosariu, a završiće u čileanskom Valparisou nakon 13 etapa dugih ukupno 8.500 km.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MINI juri treću titulu na Dakar 2014 reliju

 

Monster Energy X-raid tim se ponovo okupio i spreman je da osvoji svoju ​​treću uzastopnu titulu Dakar relija sa svojim MINI ALL4 Racing modelom i legendarnim Stéphane Peterhanselom. Ceo spektakl počinje 5. januara 2014., a do tada pogledajte prvi promo video za novi Dakar reli.

 


 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Duster za 2014 Dakar Rally

 

http://www.youtube.com/watch?v=ABbKAjoPhDA

 

---------------------------------


Sagmajster spreman za nove izazove Dakar relija
 
Gabor%20Sagmajster%202014.jpg
 
Po šesti put u Južnoj Americi, od 5. do 18. januara 2014. godine, Dakar nastavlja svoj istraživački pohod po Argentini, Boliviji i Čileu. Na ovom prestižnom, ujedno najtežem i najzahtevnijem auto-moto takmičenju, Srbiju će po sedmi put reprezentovati Gabor Sagmajster. Kao i prethodnih nekoliko sezona Euro Petrol i Euro Gas biće generalni sponzor našem hrabrom i neustrašivom ''jahaču'' metalnog KTM ata. Ovogodišnji, 36. po redu, Dakar reli kreće iz Rozaria (Argentina), preko Salta (Argentina), kroz Boliviju, sve do Valpariso (Čile) gde je posle više od 8.500 kilometara planiran cilj.  
 
Gabor Sagmajster je srpski motorciklista, višestruki šampion Srbije u motokrosu i višestruki učesnik Dakar relija. Rođen je 3. juna 1971. u Subotici. Takmiči se od 1993. godine i od tada je četiri puta bio šampion države u motokrosu, devet puta vicešampion države, tri puta treći u državi. Takođe, ima deset ekipnih titula prvaka države sa Sagmajster timom. Gabor Sagmajster spreman je da se po sedmi put upusti u avanturu i učestvuje u najprestižnijem reliju na svetu, Dakar reliju. Povodom toga održana je press konferencija u Beogradu na kojoj su pored Sagmajstera bili Predrag Milinković i kondicioni trener Zoran Ivanović.
 
- Pre svega zahvaljujem se Euro Petrolu i Euro Gasu koji su šest godina uz mene, ali tu su naravno i ostali koji su mi omogućili da učestvujem na Dakar reliju kao što su Ministarstvo sporta republike Srbije, Pokrajinska vlada, Grad Subotica i ostali sponzori koje predvodi SAT Trakt koji je već petu godinu uz mene. Ove godine reli će biti dužine oko 8.500 kilometara sa specijalnim etapama koje će biti duže nego do sada i koje će činiti oko 4500 kilometara. I ove godine ću voziti motor marke KTM od 450 kubika, 85 konja. Motor je totalno obnovljen i ima novi blok i agregat. Mislim da sam psiho-fizički spreman i da ću uspeti ostvariti bolje vreme u odnosu na prošlu godinu kada sam zauzeo osmo mesto u konkurenciji privatnih ekipa. - rekao je Gabor na početku.
 
Zoran Ivanović, kondicioni trener koji već treću sezonu sprema Gabora Sagmajstera ističe spremnost subotičanina da se takmiči na najprestižnijem reliju. - Treću sezonu sarađujemo i imamo veoma dobru komunikaciju i dobro iskustvo. Praktički po završetku prošlogodišnjeg relija već smo započeli sa pripremama za novi. Zadržali smo osnovnu koncepciju rada. Na ovom takmičnju pored motora veliku ulogu ima i dobra psiho fizička sprema vozača. Ove godine smo obavili obavezu više jer je Gabor učestvovao na Balkanskom krosu. Do odlaska na prvenstvo odradio je preko dvesto treninga. Gabor je nažalost imao peh kada je pao sa motora i povredio rame. Kada se oporavio nastavili smo sa treninzima. Mislim da je trenutno na nivou fizičke spreme kakvu je imao i prošle godine i da je u potpunosti spreman za veliko takmičenje. Želeo sam da odradimo i visinskim pripremama s obzirom da se ove godine voziti i u Boliviji gde će vozači biti na velikim nadmorskim visinama, alio zbog opravdanih razloga to je izostalo.
 
Predrag Milinković ističe da ove godine takmičare čeka izuzetno težak reli, organizatori su se potrudili da otežaju rute. Već prvi dan ih čeka 809 kilometara a drugog dana takmičnja susrešće se sa crnim peščanim dinama, gde je pre nekoliko godina Boža Ristić odustao. Nakon dve etape neće imati pravo na asistencije, što znači kada se vrate u kamp moraće sami da srede svoje motore umesto mehaničara i da ih pripreme za nastavak takmičenja. Svake godine je reli u Argentini i Čileu ali su uvek nove etape, nove staze i putanje. Ove godine prolazi se i kroz predele Bolivije.
 
Sagmajster ističe da će biti član dobre ekipe, pored njega su Miran Stanovnik, još dva mlada Slovenca i jedan takmičar iz Mađarske. Svi spadaju među najbolje u svojim zemljama u reliju. Na Dakar reliju ima dve konkurencije, tu su fabrički vozači koji su favoriti jer iza njih stoje kompletni timovi ljudi i privatne ekipe kod kojih je više vozača oslonjeno na jednog mehaničara i na samog sebe. Gabor je spreman za novi reli, ističe da samo jednom nije uspeo da završi reli a četiri puta mu je to prošlo za rukom.
Sagmajster sa svojom ekipom kreće put Argentine 1. januara, reli počinje 5. a završava se 18. januara. U ekipi će ponovo biti Predrag Milinković koji će se javljati u specijalnim emisijama koje će biti emitovane svako veče na RTS-u kao i na RTV-u.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitsubishi ASX Racing za 2014 Dakar reli

 

mitsubishi%20asx%2011.jpg

 

2014 Dakar reli uskoro počinje, a među takmičarima će biti i Mitsubishi Petrobras tim sa dva trkačka Mitsubishija ASX Racing. Vozilo između ostalog ima 4x4 pogon i šestostepeni sekvencijalni menjač, dok je motor 4.7L DOHC V8 sa 349KS pri 5250 o/min.

 

mitsubishi%20asx%20racing%201.jpg

 

ASX Racing je dugačak 4475 mm, širok 1990 mm, visok 1850 mm, međuosovinsko rastojanje je 2900 mm, težina iznosi 1925 kg, a najveća brzina koju može da postigne je 185 km/h.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Počeo 2014 Dakar reli

 

107787-dakar%201.jpg

 

Rano po lokalanom vremenu iz Rozaria u Argentini startovao je Dakar najzahtevniji maratonski reli. I ove godine Srbija ima predstavnika u konkurenciji motociklista, kategorija privatnici. Gabor Sagamjster zahvaljujući startnom broju 72, morao je da sačeka nešto više od pola sata kako bi startovao posle prvog takmičara. Već od prvog dana svi učesnici na dva i četiri točka imaće priliku da provere koliko su spremni, odnosno da shvate da se organizator ni malo ne šali, i da bi što pre da se ratosilja veselih avanturista, kako bi u potpunosti mogao da se posveti nazovi ozbiljnijoj ekipi.

Od ukupne količine novčanica koju uplati svako od učesnika, bilo da je član fabričkog tima ili privatnik, jedan deo organizatoru ide kao zarada, ali je ista srazmerna danima od starta do cilja. Drugim rečima, što ga pre skinu sa hrane i spavanja, to su više inkasirali, nemilosrdni Francuzi, koji više od tri decenije oraganizuju najzahtevniji takmičenje na planeti!

 


 

------------------------------

 


Sousa i Bareda otvorili Dakar pobedama

 

dakar%202014%201.jpg

 

Portugalski automobilista Karlos Sousa i španski motociklista Đoan Bareda pobedili su na premijernoj etapi 36. relija Dakar. Sousa je specijal od 180 kilometara od Rosarija do San Luisa u Argentini prevezao za dva sata, 20 minuta i 36 sekundi, 11 sekundi brže od drugoplasiranog Argentinca Orlanda Teranove u Miniju. Treće mesto sa zaostatkom od 47 sekundi zauzeo je Naser Al Atijah iz Katara, takodje za volanom Minija. Bareda je pobedio na Hondi (2:25,31 sati) ispred zemljaka i jednog od favorita takmičenja Marka Kome (Honda), koji je zaostao 37 sekundi, te Francuza Sirila Desprea (Jamaha) sa 1,40 minuta zaostatka.

Predstavnik Srbije Gabor Sagmajster završio je na 108. mestu medju 174 vozača.

 


 


 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poceo je, poco je :laughing:  Svako vece od 23h na Eurosportu pregled dnevnih etapa....zanimljivo da je na prvoj etapi pobedu odneo kineski Haval H8, mad su vec tad imali kvar klima uredjaja a na drugoj etapi im je posle 30og kilometra od starta crko turbo punjac, gledam ih trenutno su na 15oj poziciji, generalno na 7moj...Mini dominira sa rekordnih 12st automobila !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Mini dere za sada :) :

 

Roma u MINI-ju preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu
 
107922-mini%20dakar.jpg
 
Prva tri mesta u generalnom plasmanu automoblista zauzimaju 3 MINI-ja .
Treća etapa od 596 km ovog maratonskog rallyja vozila se 7. januara 2014. godine. Najvažnija vest je da je vodeći Stéphane Peterhansel u automobilu MINI ALL4 Racing (vozi za Monster Energy X-raid Team) posle prva dva dana u ukupnom poretku pao na peto mesto, a jednaku sudbinu sa padom u generalnom poretku imao je i Carlos Sainz koji sada drži četvrto mesto. Tako je posle trećeg dana Dakar Rallyja vodstvo u generalnom poretku preuzeo MINI ALL4 Racing tim Monster Energy X-raid Team sa posadom Joan ''Nani'' Roma / Michel Périn. Uspeh MINI automobila je tim veći, jer posle tri dana Dakar Rallyja prva tri mesta u generalnom poretku drže tri MINI automobila, a u prvih 10 plasiralo ih se čak pet.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saincu četvrta etapa

 

dakar%202014%2032.jpg

 

U sredu je vožena četvrta etapa na Dakaru, a takmičari su prešli put od San Huana do Čilećita. Pobednik ove deonice u kategoriji automobilista bio je Karlos Sainc. Iza njega su se našli Peterhansel sa 6 minuta i 4 sekunde zaostatka, dok je na trećem mestu završio Naser Al Atijah sa 8 minuta i 58 sekundi minusa. Lider do ove etape, Nani Roma, završio je tek na petom mestu sa zaostatkom od 14 minuta i 8 sekundi. U generalnom plasmanu vodi Karlos Sainc koji je ovim trijumfom upisao 26. pobedu u etapama na Dakaru, drugi je Nani Roma sa minusom od 2 minuta i 6 sekundi a na trećoj poziciji je Al Atijah koji kasni 6 minuta i 56 sekundi.

U kategoriji motociklista, pobednik etape je Huan Pedrero Garsija, dok u generalnom plasmanu i dalje je lider Đoan Bareda na Hondi. Iza njega su Mark Koma sa zaostatkom od 3 minuta i 10 sekundi, dok je Lopes Kontrado iz Čilea na trećem mestu. Interesantno, branilac titule Siril Depre je bio tek 16. u etapi a sada zauzima 6. poziciju u generalnom plasmanu sa ogromnim zaostatkom u odnosu na Baredu od 41 minuta i 17 sekundi.

 

Sagmajster 39. na specijalu od 353 km

 

Najbolji rezultat u svojoj karijeri verovatno je ostvario GABOR SAGMAJSTER. Motociklista iz Subotice okončao je i 4. etapu 36. DAKAR RELIJA, a na specijalnom ispitu na padinama Anda ostvario je 39. vreme !!!!…. što je sve koji ga prate potpuno iznenadilo, pogotovo što je u prethodnoj etapi imao problema sa kvačilom, i što je četvrta etapa opet vožena na velikim visinama, po neobično teškom terenu usponima, makadamskoj podlozi, na nizbrdicama, po rupama, jamama, kanalima. Izgleda da su baš takvi surovi uslovi odgovarali našem grdosiji sa severa Bačke. Na specijalu je bio brži od svojih timskih prijatelja, mladog Madjara Dešija, i mnogo iskusnijeg Slovenca Mirana Stanovnika. Deši je bio na specijalu 44. a Stanovnik 59. Sagmajster je očigledno i dobro navigirao što je na Dakaru jedna veoma bitna stvar. 

 


 


 

 

 

 

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Organizator prekinuo specijal za motore i kvadove
 
dakar%202014%203216.jpg
 
Peti dan Dakar relija koji je vožen od Čilesita do Tukamana za takmičare na motociklima i kavdovima, organizator je morao da prekine zbog bezbedonosnih razloga. Automobilisti i kamiondžije su vozili do kraja. Divlji predeli Južne Amerike koliko mogu da budu inspirativni za ljude koji trasiraju stazu, toliko mogu da budu i prevrtljivi, odnosno da u poslednjem trenutku budu opasni po učesnike naročito na dva točka, tako da je pametnije prekinuti takmičenje dok je bezbedno.
Jedini predstavnik Srbije na motociklu Gabor Sagmajster pomenuti brzinski ispit završio je na 60. mestu, što ga u generalnom plasmanu postavlja na odličnu 58. poziciju. Kako vreme odmiče tako naš gorostas iz Subotice podiže tempo i kani da ispuni glavni naum, a to je da završi u prvih 50 na svetu na kraju takmičenja, odnosno da se plasira u prvih pet privatnika u maratonskoj klasi u kojoj se takmiči. Valja naglasiti da se fabrički vozači u ovom slučaju ne računaju iz mnogo razloga, prvo zbog uloženih para, drugo zbog prateće ekipe i treće možda i najvažnije, zbog kvaliteta delova koji se ugrađuju tokom redovnog servisiranja.
 
 
----------------------------
 
Izgoreo Gonsalvešov motorcikl
 
Gonsalve.jpg
 
Peti takmičarski dan na Dakar reliju 2014 obeležio je peh koji se dogodio motociklisti Paulu Gonsalvešu. Naime, njegov motocikl Honda se zapalio zbog previsoke temperature na 912 kilometara dugoj deonici od Čilesita do Tukumana. ''Jako mi je žao što se ovo dogodilo. Imao sam dobro vreme, ali sam u jednom trenutku osetio toplotu među nogama. Tada sam i shvatio da mi motocikl gori. Pokušao sam peskom da neutrališem požar, ali nije bilo pomoći. Razočaran sam jer sve ovako završilo'', rekao je neutešni Gonsalveš.
Što se tiče ostalih takmičara, Mark Koma je bio najbrži u konkurenciji motociklista sa vremenom 3:02:08 sata. Siril Despre, prošlogodišnji šampion, završio je tek kao 34. sa 1:44:54 sata viška, dok je srpski predstavnik, Gabor Sagmajster bio 49. sa 2:22:41 sat zaostatka.
 
Reli%20dakar.jpg
 
U generalnom plasmanu Koma je prvoplasirani, Despre je 13., a Sagmajster je napredovao za 10 mesta i sada je 58. Kod automobilista najbolji je bio Nani Roma u Miniju, sa vremenom od 4:27:01 sata. Roma je prvi i u generalnom plasmanu, dok je branilac titule, Stefan Peterhansel 4. Kod vozača kvadrvova najbolji je bio Serhio Lafuente na Jamahi Reptor 700, sa vremenom 4:53:48 sata, čime je obezbedio sebi i prvo mesto u generalnom plasmanu. Dmitrij Sotnikov je u kamionu Kamaz bio najbrži sa vremenom 4:47:46 sata.
Naredna etapa će se voziti u petak, od Tukumana do Salte, i iznosi 465 kilometara. Subota će biti dan pauze.
 
 
----------------------------

 

Gabor Sagmajster još bolji, organizator se zabunio
 
dakar%202014%203216.jpg
 
Organizator Dakar relija definitivno je najbolji u ''otimanju'' para od učesnika. Istina je ogromna da se ovi javljaju sami i da bi prava greota bila ne uzeti im iste. I sad na delo stupa ona stara narodna ''ko radi, taj i greši'', koja u ovom slučaju ide u prilog Gaboru Sagmajsteru našem jedinom predstavniku na najzahtevnijem takmičenju auto moto sporta na planeti. Peti takmičarski dan za motocikliste i vozače kvada je zbog bezbednosti morao da bude skraćen, pa su možda zbog toga i obelodanjeni rezultati u prvom trenutku, bili pogrešni. Sagmajster je skraćeni brzinac završio na 60. mestu, ali se nakadno ispostavilo da je stigao kao 46. Što je opet rezultat vredan hvale, jer je Gabor dva dana vezano uspeo da se vozi u prvih 50. Trenutno je u generalnom plasmanu na 56. mestu, dan pre zaslužene pauze.
Kada se radnja dešava u Južnoj Americi, a centar za obradu podataka u Francuskoj, matičnoj državi organizatora, uvek postoji mogućnost da nešto zataji. Da se ne lažemo, dešavalo bi se da je baza i u Argentini ili Čileu, ali i to je sastavni deo takmičenja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sagmajster završio prvi deo Dakara kao 52.
 
dakar%20sagmajster%202014.jpg
 
Odličan plasman našeg moto kros šampiona Gabora Sagmajstera na 36. Dakar reliju. Prvi deo najtežeg maratona na svetu jedini predstavnik Srbije u Južnoj Americi završio je na 52. mestu u generalnom plasmanu, medju 174 vozača na motociklima koji su u nedelju 5. januara startovali na 8.733 km dugačkom 36. Dakar reliju. Naš as je na Dakar stigao sa nezalečenom povredom ramena i sa motociklom koji je izdržao već dva Dakara, ali, vozio je  iznad očekivanja i postigao najbolji plasman u svojoj karijeri. Pre nekoliko dana je čak bio 39. na specijalnom ispitu. Ovaj Dakar reli je po ocenama svih učesnika ubedljivo najteži do sada, na tlu Južne Amerike, do danas je odustalo čak 159 takmičara, a u klasi motociklista najviše - čak 76.
Sagmajster je u timu mehaničara Kajzera Torstena zajedno sa još šestoricom vozača. Nažalost trojica iz tima su odustali, dvojica teže povredjeni, a u trci su Miran Stanovnik, Alan Roberts, Gabor Sagmajster i Janoš Deši. U maratonskoj kategoriji, u kojoj učestvuje Sagmajster, naš šampion zauzima odlično 14 mesto.
 
 
-----------------------------

Dakar uzeo još jedan život: Poginuo belgijski motociklista
 
palante.jpg
 
Dakar reli postao je veoma opasno takmičenje. Nedugo posle objavljivanja vesti o smrti dve osobe koje nisu bili takmičari, na zvaničnom sajtu takmičenja potvrđena je i informacija o smrti belgijskog motocikliste Erika Palantea.
- Na 143. kilometru u petoj etapi, između Čilesita i Tukumana pronađeno je telo belgijskog vozača Erika Palantea (takmičarski broj 122). Uzroke smrti utvrdiće sudija iz provincije Katamarka. Organizatori nisu dobili nikakav poziv za pomoć, a porodica stradalog je obaveštena. Palante (50) učestvovao je na svom 11. Dakar reliju i nadao se da će osvojiti trofej u kategoriji amatera motociklista. Poznavao je teren i bio je veliki entuzijasta.  Organizator i cela Dakar ''porodica'' izražava najiskrenije saučešće porodici Palante - navedeno je u saopštenju organizatora Dakar relija 2014.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roma u vodstvu nakon prve polovine Dakar relija
 
dakar%202014%20mini.jpg
 
Ovogodišnje izdanje Dakar relija bi lako mogli da nazovemo Mini Dakar Rally, ne zbog kratke rute već zbog činjenice da na njemu nastupa prava brigada Minija, članova X-Raid Mini tima. Nakon šest etapa na vodećoj poziciji ukupnog poretka nalazi se Nani Roma sa solidnom (čak i za dakarske pojmove) prednošću od 30 i po minuta u odnosu na Orlanda Terranovu na drugom i Stephana Peterhansela na trećem mestu. Današnji dan učesnici Dakar relija, koji se i ove godine održava u bespućima Južne Amerike, proveli su u odmoru, a sutra ponovo kreću na put prema cilju relija u Čileu.
 
U vrhu poretka se, inače, tokom proteklih nedelju dana odvijala prava drama, epilog koje je trenutni poredak, kao i veliki zaostaci favorita i bivših pobednika Carlosa Sainza i Nassera Al-Attiyaha. Sainz je priznao da je za njega reli, što se borbe za pobedu tiče, završen i da će se sada koncentrisati na pojedine etape. Španac je pre dva dana izgubio više od sat vremena zbog grešaka u navigaciji i problema sa automobilom, a juče je "nagrađen" i sa dodatnih 60 minuta zbog promašene prolazne kontrole.
Borba za pobedu je daleko od završene, a najviše elana za juriš za trenutno vodećim Nanom pokazao je Peterhansel izjavivši da je pobeda jedino što ga zanima i da će tom rezultatu podrediti sve napore na preostalim etapama.
 
 
---------------------

Sagmajster 53. u generalnom
 
dakar%20sag.jpg
 
Sedmi dan Dakar relija bio je podeljen za motocikliste i kvadove, odnosno automobiliste i kaminodžije. Prvi su išli put Bolivije, a drugi su se vrteli oko Salte grada na severu Argentine u kojem je bila jednodnevna pauza. Posle skraćenja specijalnog ispita za 103 kilometara zbog vremenskih uslova, naša dika i ponos Gabor Sagmajster završio je isti na 54. mestu, što ga u ukupnom plasmanu postavlja na 53. poziciju. Jednodnevni odmor učinio je da takmičari budu brzi i praktično svi stignu do cilja, ali će zato opet morati sami da servisiraju motocikle i kvadove. Iz Bolivije takmičari se narednog dana sele u Čile i onda kreće Atakama sa svim lepotoma, ali i opasnostima.
Sagmajster je na dobrom putu da ispuni plan, a to je plasman u prvih 50 na kraju takmičenja, odnosno u prvih pet privatnika.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rezultati 8. etape
 
dakar%202014%2021.jpg
 
Prošlogodišnji šampion Siril Depre pobednik je osme etape na Dakar reliju 2014. Francuski motociklista je deonicu od Salte do Kalame u Boliviji na Jamahi prešao u vremenu od5:23:20 sata i tako došao do prvog ovogodišnjeg trijumfa. Depre je iza sebe ostavio dva Španca, Đoana Baredu Borta (+ 2:09 minuta) i Marka Komu (+ 2:15 minuta). Jedini predstavnik Srbije, Gabor Sagmajster bio je 52. u etapi sa 1:07:43 sata zaostatka. i u generalnom plasmanu Subotičanin je na 52. poziciji. Prvi je Koma koji kao i Sagmajster vozi KTM.
 
Naser Al-Atijah je u Miniju bio najuspešniji automobilista, sa vremenom od 2:32:57 sata, dok je Stefan Peterhansel, prošlogodišnji šampion bio drugi. Francuz je za vozačem iz Katara zaostao 1:12 minuta. U plasmanu vodi Nani Roma, dok je Peterhansel drugi sa 23:46 minuta zaostatka. U konkurenciji kvadova najbolje vreme (6:18:47 sata) ''upisao'' je Ignjasio Kazale na Jamahi, lider u generalnom plasmanu. Andrej Karginov je bio najuspešniji u trci kamiona. Rus je u Kamazu deonicu prešao za 2:53:32 sata. Vodeći u plasmanu je Džerard de Roj, u Iveku.
 

---------------------------------
 
Gabor Sagmajster prilikom pada povredio desno rame
 
dakar%202014%20sagm.jpg
 
Devetog dana na specijalnom brzinskom ispitu Gabor Sagmajster ostvario je 50. vreme, što ga posle svega u generalanom plasmanu svrstava na 46. poziciju. Rezulatat je vredan hvale, ali do kraja Dakara su ostala još četiri dana, a Sagmajster se žali na bolove u desnom ramenu.
- Na 140. kilometru brzinskog ispita tako sam žestoko pao na desno rame, da se još uvek pitam kako sam uspeo da dođem do kampa. Poznato je da vučem povredu levog ramena, tako sam sada kompletiran. Više od 270 kilometara od cilja brzinca do kampa koliko je trebalo da pređem, nisam svestan kako sam to uradio – rekao je Sagmajster u telefonskom razgovoru.
 
Kakvi su izgledi da nastavite desetog dana?
- Iskreno govoreći još uvek nisam siguran, šta mi je za činiti. Kada sam seo da se odmorim popio sam malo vode i počelo je da mi se vrti u glavi. Odmah sam dobio sredstvo protiv bolova i posle toga idem na rendgen, da vidim šta će da mi kažu. Bolovi su užasni, koje trenutno jedva trpim. Ako sam kojim slučajem slomio rame, mada po priči ljudi oko mene u kampu, to ne bi trebalo da bude slučaj, onda je Dakar za mene završen. Ali, ako nema preloma već sam jak udarac, znaću tek kada se ohladi, odnosno ujutru pre starta, ako budem mogao da funkcionišem i uzjašem motor. Mogu da napravim skoro sve pokrete rukom, ali bol koji osećam je nepodnošljiv. Ne bih dalje da nagađam, znaću mnogo više po završenom lekarskom pregledu – poručio je Gabor.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rezultati 9. etape

 

dakar%20sag.jpg

 

Deveta etapa Dakar relija 2014 je vožena između Kalame i Ikike u Čileu, a u konkurenciji motociklista najbolji je bio Mark Koma na KTM-u. Španac je deonicu prešao za 4:48:48 sata, a iza sebe ostavio prošlogodišnjeg šampiona Sirila Deprea na Jamahi (+ 5:45 minuta) i Huana Pedrera Garsiju na (+ 9:00 minuta). Jedini predstavnik Srbije, na najpoznatijem svetskom reliju, Gabor Sagmajster imao je peh tokom vožnje pošto je povredio desno rame. Kako prenosi portal Plamrejs, Subotičanin je pao sa svog KTM-a, ali ga to neće pokolebati da nastavi takmičenje. Sagmajster je ''upisao'' 49. vreme sa zaostatkom od 1:39:11 sata.

 

Posle devet etapa u generalnom plasmanu vodi Koma, drugi je Đoan Bareda Bort, dok je Sagmajster na 50. mestu. Posle osme etape bio je 53. Kada je reč o automobilstima, etapu je za 4:17:53 sata odvozio prošlogodišnji pobednik Stefan Peterhansel. Iza Francuza u Miniju bili su Naser Al-Atijah, Nani Roma i Orlando Teranova koji voze isti automobil. U plasmanu prvi je Roma, a drugi je Peterhansel sa12:10 minuta zaostatka. Pobednik etape kvadova bio je Sebastijan Huseini na Hondi TRX700 sa vremenom 5:46:01 sata. Bez obzira na drugo mesto, Ignjasio Kazale je na Jamahi Reptor zadržao prvo mesto u plasmanu. Andrej Karginov je u Kamazovom kamionu bio najbolji sa vremenom 4:58:09 sata. U plasmanu je prvi Džerard de Roj u Iveku.

U sredu će se voziti od Ikikea do Antofagaste, a etapa je duga 691 kilometar. Reli će biti završen u subotu, u Valparaisu.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Poslednjim atomima snage do cilja

 

dakar%202014%20sagmajster.jpg

 

Deseti dan Dakar relija bio je zanimljiv za sve učenike, a posedno za Gabora Sagmjstera koji je iz kampa u Ikikeu izašo ozbiljno ugruvan, zbog pada prethodnog dana. Da nevolja bude veća na početku specijalnog ispita gotovi svi učesnici na motociklima imali su problema sa navigacijom. Gabor je u jednom trenutku shvatio da se nalazi pored auto puta, pa je morao da se vrati, jer je potrebno „registrovati“ sve tačke, koje je organizator vešto „sakrio“, kako ne bi zaradio kaznene poene.

 

- Stigao sam do cilja i to je najvažnije. Jedna navigaciona greška koštala me više od 140 kilometara vožnje, nego što je trebalo. Kada sam se spustio sa jednog brda strelica me vodila prvo prema kampu iz kojeg sam izašao pre dva sata u tom trenutku. Kako nisama mogao ponovo da se vratim na brdo, jer je to ogroman uspon morao sam da idem okolo i ponovo do kampa da restartujem. Želim da budem precizan u navigaciji i da pokupim sve ček tačke, tako da sam išao postupno i na kraju stigao do cilja. Znam samo da ima još vozača u dinama i da nisam poslednji. Idem da se odmorim kako bih nastavio još ova tri preostala dana. Rame me boli, ali to sad više nije važno – rekao je Sagmajster u telefonskom razgovoru.

 

Sada kad znamo da jedva vozi zbog bolova, više se ne postavlja pitanje na kome će mestu završiti specijal i koji će biti u generalnom plasmanu, već da li će imati snage prvo da dođe do kampa, a onda koliko će imati vremena da prikupi snage za preostala tri dana. Nije sporno neka bude i poslednji, ali neka ga ubeleži kao završenog!

Koliko su jaki bolovi to sam Sagmajster zna, ali svi oni koji ga iole poznaju, sigurni su da će gorostas iz Srbije i sa poslednjim atomima snage, doći do cilja!!!

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Koma ostao na vrhu, Sagmajster napredovao

 

dakar%202014%2011.jpg

 

Siril Depre pobedio je u 11. etapi Dakar relija 2014. Francuski motociklista je na Jamahi etapu od Antofagaste do El Salvadora odvozio za 6:38:59 sata i iza sebe ostavio zemljaka koji takođe vozi Jamahu, Olivijea Paina (+ 2:37 minuta) i Španca Đordija Viljadomsa na KTM-u (+ 3:02).

Jedini srpski predstavnik na Dakaru, Gabor Sagmajster posle povrede ramena i problema u desetoj etapi, u 11. etapi je bio 52. Subotičanin je na KTM-u ''upisao'' vreme za 2:19:27 sata lošije od Deprea. U generalnom plasmanu prvi je i dalje Mark Koma (u 11. etapi deseti), drugi je Đoan Bareda Bort, a treći Viljadoms. Sagmajster je na 51. poziciji, što je napredak za dva mesta.

 

Najuspešniji u konkurenciji automobilista bio je Orlando Teranova u Miniju, sa vremenom 5:58:00 sati. Nani Roma, takođe u Miniju zaostao je 10:57 minuta, ali je zadržao prvo mesto u plasmanu. Prošlogodišnji šampion Stefan Petrehansel drugi je u ukupnom poretku, sa 5:32 minuta zaostatka. Etapnu pobedu među vozačima kvadova odneo je Ignjasio Kazale na Jamahi Reptor, sa vremenom 8:47:00 sata. Kazale je prvi u plasmanu, ispred Rafala Sonika. Andrej Karginov je u Kamazu 4326 etapu prešao za 6:22:32 sata. Pobeda u 11. etapi bila je dovoljna za preuzimanje prvog mesta od Džerarda de Roja u Iveku.

U petak će se voziti od El Salvadora do La Serene, a u subotu će biti i završen 36. Dakar reli.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koma i Roma - šampionski tandem, Sagmajster 53.

 

dakar%202014%20432.jpg

 

Završen je i 2014 Dakar reli. Poslednja etapa najpoznatijeg svetskog relija vožena je od La Serene do Valparaisa, u Čileu, a nakon 13 ''radnih dana'' poznati su i pobednici. Među motociklistima, u generalnom plasmanu najbolji je bio Mark Koma, među automobilistima to je bio drugi Španac - Nani Roma, dok je najuspešniji vozač kvada bio Ignjasio Kazale iz Čilea. U kamionu Kamaz Rus Andrej Karginov bio je najbolji u generalnom plasmanu. Kao što je rečeno, Koma je na KTM-u ''upisao'' ukupno vreme od 54:50:53 sati, a imao je i 15 ''kaznenih'' minuta. Drugi u plasmanu bio je Đordi Viljadoms, koji je takođe vozio KTM, sa zaostatkom od 1:52:27 sata. Olivije Pain na Jamahi imao je "višak" od 2:00:03 sata. Prošlogodišnji šampion, Siril Depre je na Jamahi bio četvrti, sa 2:05:38 sati viška.

 

koma2.jpg

 

Jedini predstavnik Srbije, Gabor Sagmajster je u ukupnom plasmanu bio 53. sa 22:12:56 sati zaostatka. Treba takođe da se kaže da je Subotičanin na KTM-u, nekoliko poslednjih etapa vozio sa povređenim ramenom.

 

108323-gabor.jpg

 

Kada je reč o današnjoj, poslednjoj etapi pobedio je Đoan Bareda Bort (Jamaha - 1:59:44 sata), a iza njega su bili Pain (+ 40 sekundi) i Elder Rodrigeš iz Portugalije (+ 1:23 minuta). Koma je bio tek na 18. mestu, ali ga to nije sprečilo da postane šampion. Sagmajster je imao 59. vreme.

U etapi automobila pobedio je Žinijel de Vilije u Tojoti Hajluks, sa vremenom od 1:57:07 sata. Iza njega su bili Krištof Holovčik u Miniju, kao i Vladimir Vasiljev, u istom automobilu. U generalnom plasmanu pobedio je Roma (+ 50:44:58 sati), koji je iza sebe ostavio prošlogodišnjeg pobednika Stefana Peterhansela (+ 5:38 minuta) i Nasera Al-Atijaha (+ 56:52 minuta). Španac, Francuz i Kataranin vozili su Minije.

 

naniroma.jpg

 

Kazale je na najbolji mogući način iskoristio odustajanje prošlogodišnjeg šampiona Markosa Patronelija. Čileanac je trijumf proslavio u domovini. Bio je pobednik etape (2:11:37 sata), ali i celog takmičenja (68:28:04 sata). Iza njega je bio Poljak Rafal Sonik, takođe na Jamahinoj mašini. - Pobedio sam. Kao da letim iznad meseca, ostao sam bez reči... Hvala vladi Čilea koji su mi pomogli da dobijem ''vajld kard'', kao i prijateljima i porodici i sponzorima. Sada je vreme za odmor i nadam se da će Čile slaviti - rekao je Kazale koji je pustio i poneku suzu.

 

Kada je reč o takmičenju kamiona, u etapi je pobedio Čeh Aleš Loprais u Tatri, sa vremenom 2:17:37 sata, a iza njega su bili Džerard de Roj u Iveku (+ 2:25 minuta) i Eduard Nikolajev u Kamazu (+ 2:53 minuta). Ukupni pobednik, Karginov, u današnjoj etapi bio je sedmi sa zaostatkom od 6:39 minuta. Na kraju, u generalnom plasmanu Karginov je za 3:11 minuta bio bolji od De Roja. Karginov je vozio Kamaz 4326, a De Roj Iveko Torpedo. Nikolajev, takođe u Kamazu 4326 bio je treći u plasmanu sa 1:34:52 sata zaostatka.

 

kamaz.jpg

 

Reli se vozio prostranstvima Argentine, Bolivije i Čilea, a ni ovogodišnji na žalost, nije mogao da protekne bez tragičnih događaja, odnosno tri smrtna slučaja.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Sagmajster zadovoljan učinkom na Dakar reliju

 

108331-Gabor%20Sagmajster.jpg

 

Jedini srpski predstavnik na Dakar reliju 2014, Gabor Sagmajster, završio je takmičenje na 53. mestu, što je najbolji rezultat u njegovoj dosadašnjoj karijeri. Sagmajster je šesti put učestvovao na Dakar reliju, a nakon odvoženih 13 etapa širom Argentine, Bolivije i Čilea jedini srpski predstvnik je bio izuzetno zadovoljan.

''Bio sam nedovoljno oporavljen zbog preloma ključne kosti, a ovde sam još i povredio rame. Tako da je ovaj rezultat za mene ogromna stvar. Motor mi je star tri godine, a reli je bio teži nego ikada. Iako je odustalo 100 vozača, ja sam ponovo uspeo da izdržim do kraja i da postignem najbolji rezultat u karijeri. Zahvaljujem se svima koji su mi pomogli, navijačima i sponzorima što su verovali u mene. Moglo je i bolje, ali dobro je i ovako'', rekao je Sagmajster.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Novi motor preduslov za bolji rezultat

 

108331-Gabor%20Sagmajster.jpg

 

Da je ove godine išlo sve kako treba, da nisam imao padove i neku dekoncentraciju u vezi navigacije sigurno bih stigao za deset mesta ispred, kaže Gabor Sagmajster, koji je osvojio 53. mesto na Dakar reliju. Najboljim plasmanom na do sada najtežem Dakar reliju, dokazao sam da sam jedini spreman za ovako veliki zalogaj, a sa novim motrom mogao bih do još boljeg rezultata – izjavio je Tanjugu subotički motociklista Gabor Sagmajster nakon povratka sa ovogodišnjeg Dakar relija koji je vožen u Argentini, Čileu i Boliviji.

Iako je plasmanom na 53. mesto u generalnom plasmanu ostvario najbolji rezultat u Dakar karijeri, najpoznatiji domaći motociklista još nije „zadovoljan sobom“, pogotovo kad uzme u obzir da je na ovogodišnjem reliju pobeđivao fabričke vozače, odnosno vozače fabričkim timova za koje kaže da imaju „za jednu nulu“ veće budžete.

 

''Da je ove godine išlo sve kako treba, da nisam imao padove i neku dekoncentraciju u vezi navigacije sigurno bih stigao za deset mesta ispred. Ja mislim da mi je momentalno u ovoj sezoni na Dakaru bilo mesto tu negde između 40. i 45. mesta, ali nema veze. Stigao sam do cilja, što je najvažnije, i dokazao sam navijačima i stručnom štabu da sam momentalno jedini spreman za takav veliki zalogaj'' - rekao je Sagmajster Tanjugu. On je vozio na svakom od do sada održanih Dakar relija u Južnoj Americi, a ovogodišnji je ocenio kao ubedljivo najteži, što se vidi u činjenici da je tokom vožnje kroz Argentinu, već trećeg dana 45 odsto takmičara odustalo, a petog njih još deset odsto.

 

U Boliviji, po njegovim rečima, situacija je već bila dosta bolja po pitanju staza, ali su takmičari morali dosta pažnje da obrate da velike nadmorske visine na kojima su vozili, kao i na provalije, dok ih je u Čileu dočekala mnogo prohodnija pustinja u odnosu na argentinsku, gde je mnogo mekši pesak. Međutim, dobro ''čitanje'' navigacije, odnosno ''roudbuka'' koji su svakog jutra dobijali pre starta, bilo presudno kako bi se na vreme stiglo u cilj svake etape.

''Na Dakaru je najvažnije da motor svakog dana upali i da ide do kraja. To sam uspeo. Dosta dobro sam navigirao, a jedan dan sam imao peh s navigacijom, ali u suštini gledajući držao sam dobar tempo, čak sam mogao i da pojačam, da još brže idem, ali to je opet veliki rizik i ko zna šta bi se desilo'' - rekao je Sagmajster. Tokom putešestvija dugog oko 8.500 kilometara, Sagmajster je čak stigao i da ''zaradi'' - kaznu za brzu vožnju.

 

''Jednom sam samo prekoračio brzinu, sasvim slučajno se to desilo, jer mi je na roudbuku bio naveden radar. Međutim kasno sam zakočio, jer sam se zaleteo sa preko 140 km/h u jedno selo i nisam mogao na vreme da zakočim i spustim brzinu na 50 km/h, nego na 61, tako da sam tu dobio jedan kazneni minut i platio kaznu od 100 evra koja ide u humanitarne svrhe'' - rekao je Sagmajster. On je na ovogodišnji Dakar otišao par meseci nakon teške povrede i operacije levog ramena, da bi tokom samog relija doživeo povredu desnog ramena, ali je ipak uspeo da dođe do cilja zahvaljujući upornosti i dobroj fizičkoj pripremljenosti, za šta veliku zahvalnost duguje kondicionom treneru Zoranu Ivanoviću.

 

Sada, nakon završetka relija sledi odmor i prepreme za naredni Dakar reli, a taj nastup je uslovljen nabavkom novog motocikla, jer je KTM na kojem je ove godine vozio star tri godine i ima pređenih preko 40.000 kilometara na Dakaru i relijima u okviru svetskog kupa. ''Ako bude sve u redu i ako dobijem potpuno nov motor sa injektorom, a ne karburatorom, koji je lakši i uži biću sigurno brži'' - rekao je Sagmajster uz konstataciju da trenutno nema finansijskih mogućnosti da sam nabavi novi motocikl.

Na kraju razgovora Sagmajster je izrazio nadu da će uspeti da obezbedi podršku sponzora i nabavi novi motocikl koji bi mu obezbedio još dve godine takmičenja na Dakaru i drugim svetskim relijima za koje već sada ima pozive. U suprotnom, budućnost daljeg takmičenja jedinog domaćeg predstavnika na najprestižnijem svetskom reliju biće neizvesna.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...