Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
salezli

Fiat Uno 45 - elektronsko paljenje i ''poskakivanje'' obrtaljke

Recommended Posts

Pozdrav,

Na Unu 45,903 kubika, mi je paljenje sa platinskog prebaceno na elektronsko. Kupljeni- nov razvodnik(Cajevec), Komutator(Elmos), kabl sa dzekom(nisam siguran za proizvodjaca), a bobina je zadrzana stara(Iskra ATA 1710), po mojim saznanjima, bobina je neodgovarajuca, tj, za paljenje sa platinskim razvodnikom. Imao sam jos neke bobine u rezervi(Iskra VTE 1204) pa sam zeleo da proverim da li su mozda one odgovarajuce za el. paljenje, da ne bacam pare na novu.Nisam uspeo da saznam pouzdano, ni na internetu, ni kontaktiranjem Iskrinog predstavnistva,niti bilo kako drugacije, pa sam, obzirom da mi postojeca nije pravila problem, resio da sacekam pravu informaciju.

Kako god, sto se rada motora tice, radi i "vuce" poprilicno dobro, za 4+,(povremeno se osecaju blagi trzaji i ponekad ne prima gas najbolje nakon prebacivanja u visi stepen prenosa, ako je ispod 3-3.500 obrtaja). Model Una koji vozim, fabricki nije imao ni pokazivac temperature motora sa kazaljkom, a kamoli obrtaljku, pa sam naknadno kupio instrument tablu od modela sa obrtaljkom i ugradio, i to je funkcionisalo bez problema sa platinskim paljenjem, i gore pomenutom bobinom).

Malo nakon ugradnje el. paljenja, tj. novih delova,(prvih nedelju dana je bilo O.K), ali nakon toga obrtaljka je na 3.500 obrtaja, nekontrolisano skakala, i na 4.000 bi se smirila, ali bi svaki put na tim obrtajima obavezno poskakivala, da bi u poslednje vreme krenula da skace i izmedju 1.500 i 2.000. U servisu su zakljucili da je komutator neispravan(tako sto su moj novokupljeni, radi probe zamenili sa provereno ispravnim "Boshovim"). U medjuvremenu sam saznao da je oznaka Iskrine bobine ze el. paljenje ATE 1711, pa sam pazario polovnu bobinu, i polovni komutator, takodje Iskra. U servisu su to sve ugradili,(odgo arajucu bobinu, ispravan komutator) ali je obrtaljka i dalje "ludovala", osim u paru sa bobinom koja mi je vec bila na autu(ATA 1710).

E sad, kako sam saznao sa neta, el.paljenje mozes da radi i sa obicnom bobinom, ali se ne dobija pravi efekat, a kako sam komplet akciju prebacivanja sa jednog na drugo paljenje(odlicno je funkcionisalo i sa platinama osim sto je razvodnik dotrajao pa ga je trebalo zameniti) i preduzeo zarad "full" efekta, zeleo bih da znam, ima li neko ko zna u cemu moze biti problem?

Unapred, hvala na pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je u obrtaljki tabli. Imao sam juga 45 sa platinama i izveo sam tvoju soluciju i prešao na elektronsko paljenje, i ugrađen je neki obrtomer od ovih pijačnih tuning varijanti. Sve je to radilo perfektno i nikada nije bilo problema i radi na današnji dan. Taj auto nije kod mene ali imam iskustva po pitanju relacije razvodnik komutator bobina. Na tu elektroniku stavi ATE-1711 bobinu i traži drugu obrtaljku u njoj leži problem. Ogromna je prednost na to elektronsko paljenje, a boga mi i ušteda na potrošnju goriva i novca koji nećeš više izdvajati za zamenu i štelovanje platina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci iz tvog iskustva, fabricka obrtaljka+e. paljenje je nespojiva kombinacija?

Da li postoji mogucnost da se nesto na postojecoj tabli "zameni"(doda, oduzme), kako bi to funkcionislao kako treba. I u cemu je problem uopste, ako znas, jer modeli Una sa ovakvim tablama(sa kojieg sam i uzeo tablu), pretpostavljam da su imali el.paljenje.

Nije problem da eliminisem, ili je ostavim da skace, ili cak i da kupim zasebnu, jedino sto nisam hteo da "budzim" bilo sta, sto nije fabricki, ako me razumes.

I da li ce auto raditi i ici bolje osetno, iako vec vrlo dobro ide, kad mu stavim ATE 1711?

Hvala ti mnogo na iformacijama.Pozz

P.S. Da li si mi sugerisao da mi je postojeca "problematicna", pa da zamenim sa istom takvom, ili ta varijanta fabrickih, ne moze da radi u ovoj kombinaciji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo sam da kažem da problem sa variranjem i netačnim merenjem br. obrtaja nepravi problem bobina razvodnik komutator već sama neispravna tabla. Možda je koicidencija da se baš pokvari kada si prešao na el paljenje.

Komutator je taj koji daje signal bobini kada da baci varnicu, četiri bacanja varnice je dva okreta radilice, tako obrtomer i radi takođe koristi signal komutatora. E sad da nevalja komutator auto nebi pravilno radio to jes nebi ni radio. Dakle obrtomer nema veze sa bobinom osim što je zakačen na isto mesto gde i zelena žica od instalacije koja dolazi sa komutatora, ili sa kondezatora i platina.

Bobina za platinsko i elktronsko paljenje se razlikuju, zbog jačine varnice. Bobina za platinsko ima nešto viši otpor u namotajima i daje slabiju varnicu od 12 000V do 15 000V. dok elktronska ima manji otpor i jaču varnicu od 15 do 20 000V. Taj viši otpr platinske bobine nije dobar za normalan rad komutatora radi otežano pa zato češće crkava i sama bobina daje slabiju varnicu. To što ćeš stavit bobinu za elktro paljenje znači da ćeš dobiti duži radni vek komutatora jaču varnicu. Jača varnica bolje paljenje smeše.

U eksploataciji nećeš osetiti bitnu razliku paljenja snage i potrošnje goriva. Oseti se samo preciznim merenjima ili ako si profi vozač pa da baš osetiš nijansu.

Edited by Bukvic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudno je to sto znam da obrtaljka nije neispravna, jer sam vratio bobinu ATA 1710(platinska) i obrtaljka radi fantasticno, ali , kao sto kazes, nemam precizniju varnicu, i ako je kako kazes, komutator ce mi pre crci.

Obrtaljka ne radi (tj, ima skokove) u kombinaciji- bobina ATA 1710(moja stara i provereno ispravna) + novokupljeni komutator "Elmos", a i u kombinaciji

-polovna bobina ATE 1711 (elektronska) koju sam kupio pre neki dan+ Iskra komutator, kupljen polovan isti dan, na istom otpadu

Jedino kako radi, a to je trenutno tako ostavljeno na autu-moja stara bobina ATA 1710 + polovno kupljeni Iskra komutator.

Sta mozes iz toga da zakljucis, tj. moze li ista smisleno da se zakljuci???

Hvala u svakom slucaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostavi ga tako i nosi sa sobom elmos komutator i bobinu ATE 1711 i alat da se možeš spasit na drumu. Nije mi jasno, al obrtomer treba da radi jednako nezavisno od bobine, jer bobina ne igra ulogu u merenju br obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslusacu tvoj savet i imacu komplet u rezervi, a sto se tice mog slucaja, eto makar si cuo da postoji i to, a definitvno nesto sa necim tu ima veze, e jos samo kad bih utvrdio sta...

Hvala veliko na trudi i vremenu, budem li saznao, a trudicu se, javljam ti da te obogatim za saznanje. :laughing: Pozz i laka noc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Update"

Jutros sam mu izmenjao 2 bobine ATE 1711(elektronske), i izveo sledeci zakljucak, doduse, auto je bio u mestu. Na ler gasu (koji mi je na oko 800-1000)obrtaljka leluja u opsegu(1000-2000) nepravlilmo. Cim malo dodam gas, umiri se i prikazuje realan broj obrtaja, da bi poskocila kada dodje na 3500, i zatim se smirila izmedju 3500 i 4000.

Takodje, ako sauhom, pojacam lera gas, tj. broj obrtaja na oko 1000-1100, smiri se, i prilicno je "ispravna", sa opet onim malim skokom na 3500-4000.

Ponavljam, sve je to dok radi u mesto i na leru. Idem danas da ga vozim na duze, i da vidim sta ce se desiti, a nadam se da vam ovo sto sam opisao moze posluziti kao smernica i indikacija za nesto, sto ce mozda dovesti do razresenja enigme.

Danas cu takodje uspeti da pozajmim jos jedan set(bobina, komutator), pa cu nadam se stici da i to danas isprobam, pa da napisem iskustvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam uspeo da pozajmim drugi set za probu, ali sam zakljucio(potvrdicu sutra ujutro), da komutator definitivno ima veze sa paljenjem, kao sto i bobina ima veze sa obrtataljkom(kako i sta ne znam), ali poslednja varijanta koju sam probao, je Iskra ATE 1711 (elktronska) bobina+ Elmos komutator=ne dobijem da mi obrtaljka radi savrseno(skace od 3500-4000 obrtaja), ali sam zato dobio paljenje kao sto je bilo na pola kljuca. Sutra cu potvrditi, jer je motor danas imao svega 6-7 sati da se ohladi, pa da budem siguran, videcu kako ce mi sutra ujutro upaliti.

Znaci ,sa Iskrinim komutatorom i Iskrinom platinskom bobinom, nemam paljenje kako treba(skoro da ga nema), obrtaljka leluja na ler gasu, i mnogo vise oscilira inace.

Sa istom bobinom i Elmos komutatorom, pali na pola kljuca, a obrtaljka skace tek od 3500.

Toliko od prakticnih iskustava za danas, nastavak u sledecem broju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ce nekom znaciti, mada vidim da ideja nema, evo i snimka kako to u praxi izgleda-

pa ako neko dobije ideju, javite, hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...