Milutinac 5905 Posted March 16, 2013 (edited) Rumunska Dacia (u vlasništvu francuskog Renaulta) bi narednih godina trebalo da proširi svoju ponudu novim modelima, a među njima bi mogli da se nađu i jedan veći sedan, kao i manji gradski automobil Dacia je u poslednjih 12 meseci već predstavila modele Lodgy, Dokker, novi Sandero i Sandero Stepway, kao i novi Logan, a prošle nedelje na Salonu u Ženevi i novi Logan MCV. Tu nije kraj jer se očekuju i obnovljeni Duster (neke ranije informacije su govorile i o Dusteru pick-up), dok poslednji izveštaji kažu da nisu isključeni ni veći sedan (kao konkurencija Škodi Octaviji) i gradski mališan, veličine približno Volkswagenovog modela up. Konkretnijih detalja o ovim novim modelma trenutno nema, ali se u svakom slučaju neće pojaviti još najmanje 18 meseci. preuzeto sa AutoBlog Edited November 17, 2022 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted March 16, 2013 Sve pohvale za ova vozila! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted March 16, 2013 Ja licno daciju nikad ne bih kupio Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted March 17, 2013 Ne reci "dvared" ! Nisam gadljiv, posebno na cene ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 17, 2013 Najeftinija varijanta da dobiju nekadašnje 5 zvezdice na crash testu (po novim kriterijumima možda 4 jake). Trošak samo promena maske i slova na gepeku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted March 17, 2013 Ljudi, koliko para toliko i muzike. Uvek bilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 318 Posted March 17, 2013 Sedeo sam u Lodgy-ju, iskreno ljudi, osecaj kvaliteta enterijera u mom hlx punticu je na daleko visem nivou! Kada vidim oplatu vrata od tvrde plastike, koja pri tome zvoni kad se zatvaraju vrata... hmmm neka hvala. Motor i menjac su odlicni, renoovi, ali enterijer je bas jeftin.Ali ove slike sedana, jako lepo izgleda, nemam reci, podseca na Fluensa! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 17, 2013 To i jeste Fluence. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted March 18, 2013 A dole imamo twinga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 18, 2013 Twingo ima samo sa troje vrata. Ispravi pa briši. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted March 18, 2013 Cekaj, cekaj, hoces da kazes da prednji deo "gradskog modela" ne lici na twinga? Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 318 Posted March 18, 2013 Ili na Modusa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 17, 2022 Dacia napušta ideju (samo) jeftine marke? Prvo je to Volkswagen učinio sa Škodom, a čini se da istom stazom ide Renault sa Daciom. Ako se sećate, Škode su neko vreme bile jeftine, a onda su nakon odličnih prodajnih brojki krenule i nešto više cene te kvalitet. Renault sada cilja na veće marže za Daciu, svoju rumunsku marku. Nova ideja je ''vrednost za novac'', a nije cilj samo prodavati jeftine automobile. Dacijine marže sada iznose 10%, rekao je izvršni direktor Luca de Meo u svom ažuriranom strateškom planu, a marka će dostići 15% do 2030. Taj nivo je sličan onom koji sada postižu premium marke poput BMW-a i Mercedesa. Dacia je sada spremna da napadne profitabilniji kompaktni segment, počev od aktuelnog Joggera sa sedam sedišta. Kompaktni SUV, Bigster, trebalo bi da se pojavi 2024. godine, a nakon njega će uslediti još dva kompaktna modela do 2030. godine. ''Dacia će hrabro ući u kompaktni segment, gde su marže najmanje dvaput veće nego gde je danas'', rekao je de Meo, koji Daciu opisuje kao Renaultov zlatni grumen. Čini se da će model poput Sandera ostati kao važan mamac za kupce, ali ideja je krenuti u segmente gde su marže i zarada mnogo viši. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 7 2026. godine stiže kompaktna Dacia kao konkurent Škodi Octaviji i Golfu Renault sa Daciom radi odličan posao, a Dacia, poznata po svom ekonomičnom pristupu automobilizmu, sprema se da proširi svoju paletu vozila i na mainstream segmente. Nakon uspeha sa gradskim i SUV modelima poput Dustera i sa puno nade u budući Bigster, Dacia navodno trenutno razvija dva nova kompaktna modela - crossoverski karavan i limuzinski model koji se očekuju na tržištu 2026. godine. Dacia navodnog naziva C-Neo, kojeg nazivaju i ''rumunskim odgovorom na Škodu Octaviju'', baziraće se na istoj osnovi kao i SUV Dacia Bigster. Kupcima će pružiti izbor između dva stila karoserije - avanturističkog crossover karavana i elegantnog fastbacka. Iako detalji o modelima još nisu potpuno otkriveni, spekulacije ukazuju na to da će Dacia C-Neo naslediti dizajnerski jezik SUV-ova Duster i Bigster, uključujući tanka LED svetla i elegantne površine. Sa dužinom od oko 4.600 mm, C-Neo obećava prostranu kabinu, deleći nadzornu ploču i kontrolne elemente sa postojećim SUV-ovima, čime se ostvaruje ušteda u troškovima razvoja. Osnova modela C-Neo biće bazirana na CMF-B arhitekturi Grupe Renault, isto kao i ostatak Dacijine linije. Očekuje se da će opcije pogonskih sklopova uključivati blage hibride, (plin/LPG) i hibridne verzije, a postoji i mogućnost plug-in hibrida u budućnosti. Uprkos tome što još nema zvaničnih informacija, izvršni direktor Dacie, Denis Le Vot, potvrdio je da će takvi modeli biti predstavljeni 2026. godine. C-Neo će verovatno zadržati Dacijinu reputaciju pristupačnosti, nudeći vrednost za novac između Dustera i Bigstera, i ciljajući na konkurenciju poput Škode Octavie, VW Golfa i Peugeota 308. Iako još čekamo zvanične najave, očekujemo da će Dacia objaviti više detalja o ovim kompaktnim modelima u narednim mesecima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites