Jump to content
FAS Goran
deniob86

IMV Renault 4 GTL

Recommended Posts

Pored Stila, kojeg sam malo opisao u drugoj temi, da se osvrnem malo i na moj prvi auto :guitar:

Krajem 1990. godine, kada je ćale dao Zastavu 101 iz 1976. godine bratu na korišćenje, došlo je vreme za drugi auto. Sa otpremninom koju je dobio na odlasku u penziju, izbor je pao na par malo ozbiljnijih auta tog vremena, uglavnom nemačkih. Sad, problem je bio u tome što je hteo da uzme dva auta, tako da se odustalo od toga, tako da je posle razgovora sa slovenačkim kolegama, koji su predlagali IMV Renault 5, koji je bio neznatno skuplji, a opet relativno savremen auto, izbor pao na ovo:

cxca5571.jpg

Najjači (evropski) Renault 4, čuveni GTL, sa 1108 cm3 i 34ks :clap:

Inače, 20 godina po odabiru R4 umesto R5, ćale je sebi kupio jednog R5 Campusa '91 i zažalio je što tada nije uzeo 2 R5, ali bismo onda bili uskraćeni za ovakvo čudo tehnike :scooter:

I tako, krajem, sada već daleke, 1990. godine, poručena su dva Renaulta 4 GTL, na koje se čekalo neko vreme. Bež R4 je stigao vozom, a metalik-plavi je dovežen iz Novog Mesta. Tog bež, koji je bio ćaletov, se jako slabo sećam, znam da smo išli na more sa njim, da je išao blesavo, i ćale se i dan danas kaje što je taj prodat po-lošem-poznate 1993. godine. I tako, od 1993. godine je samo metalik-plavi Reno u mojoj porodici. Majka ga je jako brzo načukala svuda, tako da jedno vreme nije ličio ni na šta :thumbdown:

Devedesetih je tovaren do vrha išao na more sa nas četvoro u njemu, ćale ga je ljuljao u krivinama da nam pokaže kako ne može da se prevrne i kako se kao mačka drži puta. Stao je jednom 1997. godine na Zlatiboru, raspala mu se membrana pumpe za gorivo, sačekali smo da se ohladi, upalio je i do BG-a nije više pravio problem.

Palio sam ga par puta kao klinac, to mi je bilo zabavno. Kada sam položio vožnju, pošto nismo imali drugi auto, bio sam prinuđen da ga vozim, i činio mi se užasnim, čak je i Felicija na kojoj sam polagao vožnju bila lakša za vožnju.

Ali vremenom mi se dopao, ljuljanje u krivinama, menjač, to što može svuda, smešna potrošnja. Najviše što je moj :harhar: Tada ih je još bilo dosta, neke 2006-07. godine. I onda je 2007. godine trebalo da se proda i rešim da ga uzmem da ne bi otišao iz porodice. I polako ga dovedem u neko pristojnije stanje, naravno, uvek mu je nešto nedostajalo da bude baš baš ispravan i baš baš skockan, bilo je i par kuvanja posle pranja motora, kada se pokvasi kontakt ventilatora, samo sam dva puta oprao motor i nikad više. Do pretprošle godine je bio održavan u Renoovom servisu "Sava", redovne zamene ulja na 5-6.000 km i samo gorivo i to je to, ponekad još nešto. Stao mi je dva puta, jednom je ostao bez goriva, a drugi put kada je menjan akumulator, pa je spala klema. Prve kablove sam menjao na 145.000 km.

2011. godine je bilo 50 godina Renoa 4, i bio je skup u Thenaju 41 u Francuskoj, i, bez nekog sređivanja, u stanju u kojem je bio vožen svaki dan, otišao je do Francuske, vratio se (jedan i po dan je radio motor praktično bez gašenja - bilo je hladno noću na pumpama), prešao je do tamo i nazad 4389 km, bio jedan dan u BG-u, otišao na more u HR, bio nekih 13 dana tamo, i za taj godišnji (20-21 dan) je prešao 6707 km :smoke: Pukla je jedna guma u HR, kao i kaiš koji nije menjan nekih 6-7 godina :thumbdown:

Nažalost, sada je, usled mršavih finansijskih sredstava, malo zapušten, limarija bi trebala malo da mu se sredi, kočnice, da se našteluje paljenje i ventili, zameni neka manžetna napred i još par sitnica. Ali, polako...ima tek 183.000 km :coffee:

Inače, danas je 22 godine od prve registracije :fun: Jesam li rekao da su mu i dalje prednji amortizeri oni iz fabrike?

Ovo je u Francuskoj 2011. godine, sa komšijom koji nije znao ni reč engleskog, samo francuski:

cxca5572.jpg

Ovako je izgledao 2007. pre nego što sam ga uzeo:

cxca5573.jpg

Ovo je posle malo sređivanja:

cxca5574.jpg cxca5575.jpg

Bljuje vatru :laughing:

cxca5576.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voznja "cokule" je posebno iskustvo :thumbsup: . Bas to ljuljanje po krivinama, menjac gore na tabli, uzana kabina, klizni prozori...

Ganjao sam prilicno jednog od njihovih zadnjih serija GTL, u leto 2001. i 2002. kod drugara u Makarskoj (da se tada mnogo ne bih "sajcao" sa nasim tablama). Posle ga je prodao, a bio je bukvalno kao nov. I izuzetno ocuvan, garaziran, tamo su i zime blage... Coveku je odgovarao kao 2. auto, posto je radio u Gorskoj sluzbi, pa za ne daj Boze, ako nema trenutno pri ruci sluzbeni, ono cudo je prolazilo svuda posto je visok kao jarac, plus jednostavan za odrzavanje... Kod njih je Renault prilicno zastupljen.

I naravno, za danasnje vreme neverovatnih 34KS, stvarno poseban osecaj kad u "cokulu" sednes iz nekog modernog, brzog i ususkanog automobila. Ali mogu reci da mi je bilo extra zanimljivo voziti ga, bar to neko kratko vreme, na kracim relacijama...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHAHAHAHAHA :laughing:

Nikada nisam osetio toliki strah kao kada me je provozao drugar u renou 4!

A bilo je voznje u svemu i svacemu. :scooter:

Onaj najgori je kad su pocele krivine. :dj:

ijaoooooo.... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike taj rad, ali ne da se Cokula ;) .

Meni je najneobicnija bila voznja Smarta, pa i starog Twinga. Kao da si u batiskafu, noge jos malo pa na braniku :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, meni je neprocenjivo kad uletiš u neko skretanje, krene da se naginje, sve leti po kolima, a onaj iza tebe koči jer misli da ćeš da se prevrneš :laughing:

Probao sam sa Stilom da uletim u raskrnicu isto kao sa R4, zamalo da uradim polukružno :question: Nedostaje mu to njihanje.

Ovaj moj R je samo jednom baš nosio, to su bile neke 24 kutije knjiga:

cxca5578.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala si nacitan ;) . Ovo za Stila nisam bas razumeo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra je to mašina, pogotovo što ima potencijal za neko pristojno budženje, npr ovako nešto sa tamnim staklima, tamnim štopovima, ali bez ovih narandžastih detalja

pics_max_17710_385459_renault_4l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad videh temu i slatko se nasmejah i prisetih slatkih uspomena, pa jbt. ja sam ladno proveo detinjstvo u R4 isto gtl-u. Cale ga je kupio novog krajem '86god., vozen je do '01god., a ja '85god. Auto je koriscen i iskoriscen koliko god je moglo i preko toga. Od 1989god. cale je krenuo privatni biznis, otvorili przionicu kafe i rendza pored porodicnog vozila dobija jos i zaduzenje kao i komercijalno! Prvo za Solun u nabavku masina koje su bile teske kao da su od olova, pa svakodnevno koriscenje sto za nabavku i razvoz robe(nikada ispod 300kg) sto za privatne i porodicne potrebe u sta je spadao obilazak sela i ocajnih puteva '90-ih godina, pa vozenje stoke na pijacu :blushing: , pa neki put i do njive, odlasci na more uvek bez problema, ostala putovanja po zemlji..Onda krajem 90-ih pocinje moje silovanje, ucim se da vozim, startujem, razvlacim i sl. gluposti i uvek bez problema. Secam se da je cale doterao masinu za sladoled u njemu koja je bila teska preko 400kg! Dve gume su explodirale usput, ali se rendza drzao muski...Da neduzim, prodali smo ga 2001. valjda bese. Imao je oko 210hkm, motor kao sat, sem pumpe za gorivo i r.kape i kaiseva nikada nista drugo pipnuto pod haubom nije bilo i nije cak ni duvao! Odrzavanje je bilo samo promena ulja! Stekao sam utisak da je taj auto neunistiv, tj. takvog sam misljenja i danas :D Limarija je bila propala skroz, trapovi radjeni sto puta, pucala torzija, ali sve od lose upotrebe

Svaka ti cast na trudu i posvecenosti pa i na avanturizmu, ja bih isto sad tako i sa mojim ali je nazalost odavno otisao pod presu :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

U planu je godinama kompletna restauracija (ono svaki šraf se peskira, sve se menja), ali nemam "vremena" :wacko: Nadam se da će biti, propao je napred iza točkova, to nije strašno da se namesti, torzije mu nikad nisu pukle (korišćen kao porodični auto).

Mogu da se nabave delovi iz Nemačke, ali je skuplja carina nego sam deo, u Francuskoj na skupu je bilo novih originalnih delova za njih, ali nisam poneo dovoljno para.

Ima u klubovima R4 u Srbiji nekih baš sređenih Rešoa, jedan je prestao da broji na 2000e uloženih u svog, dao je duplo više od toga na kraju, ali ima auto koji je rađen od nule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@deniob86

VELIKI POZDRAV I JOS VECA podrska da sacuvas i sredis tog renoa.... :clap: 

Ja sam odrastao i nauci da vozim,i slatko se navozio u caletovom R4 GTL,pre toga je imao TL....

Strasan auto u najboljem smislu.  Bili su beli i TL i GTL, i danas razmisljam kako bi bilo lepo naci jednog i srediti ga za povremene voznje....

Skupio sam dosta linkova po netu, pregledao dosta prica na tu temu i dosta videa i slika. Nedostaje mi prostora,tj.garaza, a i sad sam se malo preorjentisoa na ovaj HGT......

Ali nadam se jednog dana....

 

Iscekujem pocetak radova i da nas redovno obavestavas o svemu. Praticu sa uzivanjem!!!!

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešo je super autić, s jednim metalik GTL-om sam 1996. stigao do Palerma i nazad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre je imao da se kupi kompletan patos nov :)

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tom autu pored peglice sam ucio da vozim, deda imao 2 komada, otac isto plus jedan sluzbeni iste ovakve boje, kupljen nov u Nisu cini mi se 1990. godine na insistiranje mog oca, umesto z101 koja je bila planirana... imali smo i jednog ofarbanog na pola po bocnoj liniji u 2 nijanse crvene boje tamna i svetla izgledao je bas simpa takav.

Drugar je pre nekoliko godina kupio 4ku od nekog dede prvog vlasnika, sa nesto malo km, jos imao folije na nekim delovima enterijera, mislim da ga platio nesto preko 3000e da mu uglavnom stoji u garazni i iz sentimentalnih razloga jer je prve vece pare zaradio bas sa tim autom

Share this post


Link to post
Share on other sites

R4... i danas kada prođem pored nekog okrenem se kao da je najbolji Ferrari prošao. Naš prvi auto, i auto na kome sam se naučio da vozim... srećom bez ikakvih posledica po njega. Ima taj šarm starih vremena, jednostavnosti, i pouzdanosti... nije imalo šta da se pokvari na njemu..

 

Znam da je otac menjao pod, ili ga krpio, davno beše...

 

Mislim da još uvek imamo potpuno nov lanac i lančanik za njega, kupljen iz Grčke i nikad zamenjen.

Gomila prostora, ogroman gepek.

 

Prevezeo ko zna koliko stvari za kuću i iz sela...

 

Vredi ga čuvati

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...