deniob86 15 Posted March 13, 2013 Pored Stila, kojeg sam malo opisao u drugoj temi, da se osvrnem malo i na moj prvi auto Krajem 1990. godine, kada je ćale dao Zastavu 101 iz 1976. godine bratu na korišćenje, došlo je vreme za drugi auto. Sa otpremninom koju je dobio na odlasku u penziju, izbor je pao na par malo ozbiljnijih auta tog vremena, uglavnom nemačkih. Sad, problem je bio u tome što je hteo da uzme dva auta, tako da se odustalo od toga, tako da je posle razgovora sa slovenačkim kolegama, koji su predlagali IMV Renault 5, koji je bio neznatno skuplji, a opet relativno savremen auto, izbor pao na ovo:Najjači (evropski) Renault 4, čuveni GTL, sa 1108 cm3 i 34ks Inače, 20 godina po odabiru R4 umesto R5, ćale je sebi kupio jednog R5 Campusa '91 i zažalio je što tada nije uzeo 2 R5, ali bismo onda bili uskraćeni za ovakvo čudo tehnike I tako, krajem, sada već daleke, 1990. godine, poručena su dva Renaulta 4 GTL, na koje se čekalo neko vreme. Bež R4 je stigao vozom, a metalik-plavi je dovežen iz Novog Mesta. Tog bež, koji je bio ćaletov, se jako slabo sećam, znam da smo išli na more sa njim, da je išao blesavo, i ćale se i dan danas kaje što je taj prodat po-lošem-poznate 1993. godine. I tako, od 1993. godine je samo metalik-plavi Reno u mojoj porodici. Majka ga je jako brzo načukala svuda, tako da jedno vreme nije ličio ni na šta Devedesetih je tovaren do vrha išao na more sa nas četvoro u njemu, ćale ga je ljuljao u krivinama da nam pokaže kako ne može da se prevrne i kako se kao mačka drži puta. Stao je jednom 1997. godine na Zlatiboru, raspala mu se membrana pumpe za gorivo, sačekali smo da se ohladi, upalio je i do BG-a nije više pravio problem.Palio sam ga par puta kao klinac, to mi je bilo zabavno. Kada sam položio vožnju, pošto nismo imali drugi auto, bio sam prinuđen da ga vozim, i činio mi se užasnim, čak je i Felicija na kojoj sam polagao vožnju bila lakša za vožnju.Ali vremenom mi se dopao, ljuljanje u krivinama, menjač, to što može svuda, smešna potrošnja. Najviše što je moj Tada ih je još bilo dosta, neke 2006-07. godine. I onda je 2007. godine trebalo da se proda i rešim da ga uzmem da ne bi otišao iz porodice. I polako ga dovedem u neko pristojnije stanje, naravno, uvek mu je nešto nedostajalo da bude baš baš ispravan i baš baš skockan, bilo je i par kuvanja posle pranja motora, kada se pokvasi kontakt ventilatora, samo sam dva puta oprao motor i nikad više. Do pretprošle godine je bio održavan u Renoovom servisu "Sava", redovne zamene ulja na 5-6.000 km i samo gorivo i to je to, ponekad još nešto. Stao mi je dva puta, jednom je ostao bez goriva, a drugi put kada je menjan akumulator, pa je spala klema. Prve kablove sam menjao na 145.000 km.2011. godine je bilo 50 godina Renoa 4, i bio je skup u Thenaju 41 u Francuskoj, i, bez nekog sređivanja, u stanju u kojem je bio vožen svaki dan, otišao je do Francuske, vratio se (jedan i po dan je radio motor praktično bez gašenja - bilo je hladno noću na pumpama), prešao je do tamo i nazad 4389 km, bio jedan dan u BG-u, otišao na more u HR, bio nekih 13 dana tamo, i za taj godišnji (20-21 dan) je prešao 6707 km Pukla je jedna guma u HR, kao i kaiš koji nije menjan nekih 6-7 godina Nažalost, sada je, usled mršavih finansijskih sredstava, malo zapušten, limarija bi trebala malo da mu se sredi, kočnice, da se našteluje paljenje i ventili, zameni neka manžetna napred i još par sitnica. Ali, polako...ima tek 183.000 km Inače, danas je 22 godine od prve registracije Jesam li rekao da su mu i dalje prednji amortizeri oni iz fabrike?Ovo je u Francuskoj 2011. godine, sa komšijom koji nije znao ni reč engleskog, samo francuski:Ovako je izgledao 2007. pre nego što sam ga uzeo:Ovo je posle malo sređivanja: Bljuje vatru 2 PremieRacing and city reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17446 Posted March 13, 2013 (edited) Voznja "cokule" je posebno iskustvo . Bas to ljuljanje po krivinama, menjac gore na tabli, uzana kabina, klizni prozori...Ganjao sam prilicno jednog od njihovih zadnjih serija GTL, u leto 2001. i 2002. kod drugara u Makarskoj (da se tada mnogo ne bih "sajcao" sa nasim tablama). Posle ga je prodao, a bio je bukvalno kao nov. I izuzetno ocuvan, garaziran, tamo su i zime blage... Coveku je odgovarao kao 2. auto, posto je radio u Gorskoj sluzbi, pa za ne daj Boze, ako nema trenutno pri ruci sluzbeni, ono cudo je prolazilo svuda posto je visok kao jarac, plus jednostavan za odrzavanje... Kod njih je Renault prilicno zastupljen.I naravno, za danasnje vreme neverovatnih 34KS, stvarno poseban osecaj kad u "cokulu" sednes iz nekog modernog, brzog i ususkanog automobila. Ali mogu reci da mi je bilo extra zanimljivo voziti ga, bar to neko kratko vreme, na kracim relacijama... Edited March 13, 2013 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
asterix 7 Posted March 13, 2013 HAHAHAHAHAHA Nikada nisam osetio toliki strah kao kada me je provozao drugar u renou 4!A bilo je voznje u svemu i svacemu. Onaj najgori je kad su pocele krivine. ijaoooooo.... 1 city reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17446 Posted March 13, 2013 Otprilike taj rad, ali ne da se Cokula .Meni je najneobicnija bila voznja Smarta, pa i starog Twinga. Kao da si u batiskafu, noge jos malo pa na braniku . Quote Share this post Link to post Share on other sites
deniob86 15 Posted March 13, 2013 Ne znam, meni je neprocenjivo kad uletiš u neko skretanje, krene da se naginje, sve leti po kolima, a onaj iza tebe koči jer misli da ćeš da se prevrneš Probao sam sa Stilom da uletim u raskrnicu isto kao sa R4, zamalo da uradim polukružno Nedostaje mu to njihanje.Ovaj moj R je samo jednom baš nosio, to su bile neke 24 kutije knjiga: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17446 Posted March 13, 2013 Ala si nacitan . Ovo za Stila nisam bas razumeo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted March 13, 2013 Dobra je to mašina, pogotovo što ima potencijal za neko pristojno budženje, npr ovako nešto sa tamnim staklima, tamnim štopovima, ali bez ovih narandžastih detalja Quote Share this post Link to post Share on other sites
konj_konjski 1 Posted March 13, 2013 Stvarno legendarna mašina! Cincilator OT 997 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted March 13, 2013 Sad videh temu i slatko se nasmejah i prisetih slatkih uspomena, pa jbt. ja sam ladno proveo detinjstvo u R4 isto gtl-u. Cale ga je kupio novog krajem '86god., vozen je do '01god., a ja '85god. Auto je koriscen i iskoriscen koliko god je moglo i preko toga. Od 1989god. cale je krenuo privatni biznis, otvorili przionicu kafe i rendza pored porodicnog vozila dobija jos i zaduzenje kao i komercijalno! Prvo za Solun u nabavku masina koje su bile teske kao da su od olova, pa svakodnevno koriscenje sto za nabavku i razvoz robe(nikada ispod 300kg) sto za privatne i porodicne potrebe u sta je spadao obilazak sela i ocajnih puteva '90-ih godina, pa vozenje stoke na pijacu , pa neki put i do njive, odlasci na more uvek bez problema, ostala putovanja po zemlji..Onda krajem 90-ih pocinje moje silovanje, ucim se da vozim, startujem, razvlacim i sl. gluposti i uvek bez problema. Secam se da je cale doterao masinu za sladoled u njemu koja je bila teska preko 400kg! Dve gume su explodirale usput, ali se rendza drzao muski...Da neduzim, prodali smo ga 2001. valjda bese. Imao je oko 210hkm, motor kao sat, sem pumpe za gorivo i r.kape i kaiseva nikada nista drugo pipnuto pod haubom nije bilo i nije cak ni duvao! Odrzavanje je bilo samo promena ulja! Stekao sam utisak da je taj auto neunistiv, tj. takvog sam misljenja i danas Limarija je bila propala skroz, trapovi radjeni sto puta, pucala torzija, ali sve od lose upotrebe Svaka ti cast na trudu i posvecenosti pa i na avanturizmu, ja bih isto sad tako i sa mojim ali je nazalost odavno otisao pod presu Quote Share this post Link to post Share on other sites
deniob86 15 Posted March 14, 2013 U planu je godinama kompletna restauracija (ono svaki šraf se peskira, sve se menja), ali nemam "vremena" Nadam se da će biti, propao je napred iza točkova, to nije strašno da se namesti, torzije mu nikad nisu pukle (korišćen kao porodični auto).Mogu da se nabave delovi iz Nemačke, ali je skuplja carina nego sam deo, u Francuskoj na skupu je bilo novih originalnih delova za njih, ali nisam poneo dovoljno para.Ima u klubovima R4 u Srbiji nekih baš sređenih Rešoa, jedan je prestao da broji na 2000e uloženih u svog, dao je duplo više od toga na kraju, ali ima auto koji je rađen od nule. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bravo_rej 3 Posted May 14, 2013 @deniob86VELIKI POZDRAV I JOS VECA podrska da sacuvas i sredis tog renoa.... Ja sam odrastao i nauci da vozim,i slatko se navozio u caletovom R4 GTL,pre toga je imao TL....Strasan auto u najboljem smislu. Bili su beli i TL i GTL, i danas razmisljam kako bi bilo lepo naci jednog i srediti ga za povremene voznje....Skupio sam dosta linkova po netu, pregledao dosta prica na tu temu i dosta videa i slika. Nedostaje mi prostora,tj.garaza, a i sad sam se malo preorjentisoa na ovaj HGT......Ali nadam se jednog dana.... Iscekujem pocetak radova i da nas redovno obavestavas o svemu. Praticu sa uzivanjem!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted May 14, 2013 Rešo je super autić, s jednim metalik GTL-om sam 1996. stigao do Palerma i nazad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deniob86 15 Posted November 19, 2022 (edited) Da malo osvežim temu Posle nekoliko godina stajanja na parkingu, došlo je vreme da se vidi šta će se raditi sa Renolcem. Bilo je jasno da je jako propao, imao je rupe iza prednjih točkova i ispod vozača i suvozača, nije paljen jako dugo... Odšlepan je do limara, kojeg znam godinama i koji zna ovog Renolca godinama i njegova procena je bila da ne vredi uložiti ni dinara u taj auto, jer od njega nema ništa. Uspeo sam da ga ubedim, bio je par meseci kod njega, iza svake rđave stvari koju bi skinuo je bila još jedna rđava stvar koju je trebalo srediti. Došlo je vreme da se isproba. Prvi utisci posle popravke su bili neverovatni, udoban, ubrzavanje nikakvo, kočenje još gore - kada sam se požalio majstoru na to, rekao je da nije vozio Renoa 4 koji tako ubrzava, a da koči sasvim normalno. Biće da sam se odvikao posle par godina savremenijeg auta Svakako, jedno vreme sam kočio kilometar ranije i previđao situacije Interesantno je kada ti mašu, pokazuju palac gore, smeju (za to nikad nisam siguran da li im je smešno ili simpatično ). Jednom prilikom smo bili kod Trošarine, kolega i ja u Renolcu, stajemo kraj neke Toyote, u njoj neka četvorica depresivnih, kako smo stali, pogledali su nas začuđeno i prsli u smeh Za par godina je prešao nekih 25.000km, sad je na nekih 203.000km, ostavio me je na putu dva puta otkako je sređen, oba puta je ostao bez goriva, srećom, u Beogradu, blizu benzinskih pumpi Na ovih par registracija su rekli da je auto bombonica, a jedne godine me je jedan momak pitao da mu pokažem kako se otvara hauba, jer nema često ovakva kola Počeo je pomalo da žuti na nekim mestima, ali za sada ništa ozbiljno, mada, bez garaže i kao auto za svakodnevnu vožnju, pitanje je koliko će još da bude... Edited November 19, 2022 by deniob86 12 1 alfini0507, horvat, MiloshBg and 10 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted November 19, 2022 Pre je imao da se kupi kompletan patos nov Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2085 Posted November 25, 2022 Na tom autu pored peglice sam ucio da vozim, deda imao 2 komada, otac isto plus jedan sluzbeni iste ovakve boje, kupljen nov u Nisu cini mi se 1990. godine na insistiranje mog oca, umesto z101 koja je bila planirana... imali smo i jednog ofarbanog na pola po bocnoj liniji u 2 nijanse crvene boje tamna i svetla izgledao je bas simpa takav. Drugar je pre nekoliko godina kupio 4ku od nekog dede prvog vlasnika, sa nesto malo km, jos imao folije na nekim delovima enterijera, mislim da ga platio nesto preko 3000e da mu uglavnom stoji u garazni i iz sentimentalnih razloga jer je prve vece pare zaradio bas sa tim autom 1 deniob86 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10528 Posted January 23 R4... i danas kada prođem pored nekog okrenem se kao da je najbolji Ferrari prošao. Naš prvi auto, i auto na kome sam se naučio da vozim... srećom bez ikakvih posledica po njega. Ima taj šarm starih vremena, jednostavnosti, i pouzdanosti... nije imalo šta da se pokvari na njemu.. Znam da je otac menjao pod, ili ga krpio, davno beše... Mislim da još uvek imamo potpuno nov lanac i lančanik za njega, kupljen iz Grčke i nikad zamenjen. Gomila prostora, ogroman gepek. Prevezeo ko zna koliko stvari za kuću i iz sela... Vredi ga čuvati 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites