Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lamborghini Countach & Lamborghini Miura

Recommended Posts

I danas utiče na dizajn Lamborghinija: Countach slavi 50. rođendan

 

lambo c04.jpg

 

Čuveni klinasti oblik po kome je prepoznatljiv Countach danas je uobičajen kod supersportskih automobila, ali teško je i zamisliti koliko je revolucionaran bio u svoje vreme. Lamborghini Countach, sa svojim inivativnim izgledom, predstavljen je pre 50 godina na sajmu automobila u Ženevi, a italijanski proizvođač priznaje da ovaj auto i danas inspiriše njihove dizajnere. ''Postoje umetnička dela koja uvek ostaju relevantna, a oblik Lamborghinija Countach je jedan od njih'', kaže Mitja Borkert, direktor dizajna kompanije Lamborghini. ''Njegov dizajn sastoji se od savršenih proporcija, koje karakteriše vrlo čist pristup''. Zbog svega toga, Lamborghini otvoreno priznaje da je izgled modela Countach i dalje osnova na kojoj su dizajnirani savremeni automobili, poput Aventadora, Huracana, Siana, pa čak i Urusa.

 

Konkretno, dizajnerske linije koje se nalaze na prednjem delu Lamborghinija Countach - i ponavljaju se na poklopcu motora, zatim izrazito niska silueta putničke kabine i agresivno zasečeni vetrobran, nastavljaju da definišu Lamborghinijev dizajnerski jezik, kažu u toj italijanskoj kompaniji. ''Sa stilskog stanovišta, to je savršena inspiracija i vizuelni kontinuitet između prošlosti i sadašnjosti'', kaže Borkert. ''To je upisano u DNK čitavog Lamborghinijevog dizajna - od nastanka do danas.''

 

lambo c03.jpg

 

Countach je dizajnirao Marčelo Gandini koji je radio u Bertoneu, nastavljajući niz koji su činili koncepti Alfa Romeo Carabo i Lancia Stratos Zero - oba automobila su imala karoseriju u obliku klina, ali nijedan od njih nije ušao u proizvodnju. Tada je Lamborghini odlučio da Countach uđe u proizvodnju, što se i dogodilo tri godine kasnije, 1974. Bio je to smeo potez koji se kasnije isplatio.

 

lambo c02.jpg

 

''Countach je uveo futuristički stil ispred svog vremena 1970-ih godina, u eri eksplozivne kreativnosti i jednom od najznačajnijih perioda za dizajn'', kažu u Lamborghiniju. Countach se sa uspehom proizvodio sve do 1990. kada ga je zamenio Diablo.

 

lambo c01.jpg

 

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju jedan od tri primerka Lamborghini Miure SVJ

 

216281-lambo m04.jpg

 

Lamborghini Miura je model proizveden u manje od hiljadu primeraka, međutim među nešto više od 700 primeraka, samo tri se smatraju striktno SVJ modelima. Jedan od njih je sada ponuđen na prodaju u Švajcarskoj. Priča o Miuri SVJ je počela 1970. godine kada je Lamborghinijev test vozač Bob Wallace poželeo više od drumskog modela Miura SV, pa ga je pretvorio u zver za stazu. Automobil je napravljen u fabrici i dobio je Jota (J) oznaku. Međutim, Ferruccio Lamborghini nije bio previše zainteresovan za motosport u to vreme, i želeo je da odustane od projekta.

 

216282-lambo m02.jpg

 

Prototip superautomobila je sačuvan i prodat milioneru, a fanovi Lamborghinija su čuli priču te su želeli iste modifikacije svojih primeraka modela Miura SV. U narednom periodu je bilo nekoliko konverzija, ali su nastala samo tri SVJ modela direktno u fabrici.

 

216283-lambo m01.jpg

 

Primerak ponuđen na prodaju je jedan od ta tri i nazvan je ''The Corsican''. To ime se odnosi na njegovog prvog vlasnika Paula Ferrandija iz Pariza i sa Korzike. Automobil nosi Miurin produkcijski broj 756, broj šasije 5090 i broj motora 30751. Isti motor i danas pokreće automobil. Pre sadašnjeg stanja automobil je imao nekoliko vlasnika, nosio je sivu boju, međutim, tokom procesa restauracije je lakiran u originalnu Rosso Granada crvenu boju. Restauracija je trajala tri godine, a obavio ju je bivši Lamborghinijev inženjer Luca Salvioli uz pomoć Pietra Cremoninija. Automobil je prešao 19.582 kilometara. Miura SVJ se smatra ''svetim gralom'' među svim Lamborghinijima, a sada kolekcionari imaju šansu da ga poseduju. Cena nije objavljena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aukciji Lamborghini Miura koja je u skladištu provela više od 40 godina

 

lamborghini miura 40 04.jpg

 

U aukcijskoj kući RM Sotheby's procenjuju da će novi vlasnik za Lamborghini Miura P400 S koja je proizvedena 1971. godine morati da izdvoji više od dva miliona dolara.

Sve je već rečeno i napisano o čudesnom Lamborghinijevom modelu Miura sa kojim je italijanska automobilska kompanija u drugoj polovini šezdesetih godina ušla u svet supersportskih automobila, a za koji mnogi tvrde da je najlepši automobil svih vremena.

 

lamborghini miura 40 03.jpg

 

Lamborghini je Miuru proizvodio od 1966. do 1973. godine. Napravljena su ukupno 764 primerka u sedam verzija, a jedan od njih će 14. avgusta biti ponuđen na aukciji koju organizuje aukcijska kuća RM Sotheby's. Prema procenama novi vlasnik će za Lamborghinijevu ''skulpturu na točkovima'' (iza čijeg dizajna stoje Marcello Gandini i Bertone) morati da izdvoji više od dva miliona dolara, a kući će odvesti dvosed sa centralno postavljenim 3.9 V12 motorom koji je nakon manjih oštećenja izazvanih udesom i odustajanja od popravke više od četiri decenije proveo u skladištu u Kaliforniji.

 

lamborghini miura 40 02.jpg

 

Sadašnji vlasnik se pobrinuo da Miura P400 S iz 1971. godine dobije novu priliku. Oštećeni delovi karoserije su popravljeni u kompaniji Beckman Metal Works. Restauraciju je uradio tim specijalista za Miure na čijem čelu je Jeff Stephan, a nakon svega odlučeno je da u kompaniji Morgan Images s karoserije skinu ostatke originalne sive boje i poliranim golim metalom dodatno naglase izvanredan dizajn automobila.

 

lamborghini miura 40 01.jpg

 

Automobil je od 1971. godine do danas prešao manje od 26.000 kilometara, a pomenuti motor razvija 370 konjskih snaga, što je dovoljno za 276 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h ispod 7 sekundi. Na novom vlasniku je da odluči o budućoj boji karoserije jednog od retkih preostalih ''razjarenih bikova'' čija prva vlasnica je bila iranska studentkinja u Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najstariji postojeći Lamborghini Countach

 

lamborghini countach old02.jpg

 

Zeleni Lamborghini Countach koji se našao na izložbi Pebble Beach u Kaliforniji najstariji je postojeći primerak ovog modela. Automobil nosi broj šasije #1120001, drugi je prototip Countacha ikada napravljen, a prvi LP 400.

 

Kada je izašao iz postrojenja u Sant'Agati 1973. godine, karoserija je bila lakirana u crvenu boju, dok je unutrašnjost bila crne boje. Te godine je debitovao na Sajmu automobila u Ženevi. Kasnije je automobil lakiran u aktuelnu Verde Medio zelenu boju, ''paradirao'' je tokom 1973. godine i na ostalim sajmovima automobila. Posle ga je Lamborghini prodao. Zelenom Countachu se gubi trag, uglavnom zbog činjenice da je bio napušten u skladištu u Švajcarskoj sve dok ga ljudi iz Lamborghinija nisu pronašli 2004. godine i ''vratili kući''. Stari LP 400 se sada nalazi u Muzeju tehnologije u Sant'Agati.

 

lambo countach old01.jpg

 

Uz ovaj Countach su bili i drugi primerci ovog modela uljučujući i poslednji proizvedeni primerak. Model 25th Anniversary je srebrne boje, dok je unutrašnjost presvučena sivom kožom. Ovaj automobil nikada nije prodat. Na izložbi su se pojavili i neki privatni primerci Countacha.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Countach LP400 Periscopio by Bertone na aukciji

 

lambo lp 04.jpg

 

Početkom avgusta kompanija Lamborghini najavila je povratak svog legendarnog Countach automobila, u liniji čiji će modeli imati V12 hibridne pogonske sklopove dobre za 802KS, dok je svaki od njih pronašao vlasnika pre nego što je stigao na fabričku traku. Međutim, ni jedan od ovih automobila ne može biti interesantniji niti revolucionarniji od onih koji stižu iz klasične i jedne od najboljih linija koje su ikada krstarile svetskim drumovima - LP400 Periscopio by Bertone, dok će se jedan od njenih primeraka iz 1975. godine uskoro naći na listi aukcijske kuće RM Sotheby's.

 

lambo lp 03.jpg

 

Crni primerak predstavlja samo jedan od 150 Periscopio izdanja ikada kreiranih i kako lista aukcijske kuće RM Sotheby's ističe, on je otelotvorenje najčistijeg i najpoželjnijeg primerka Countach vrste. Ovaj autmobil poneo je ovu titulu zbog toga što je verzija oslobođena bilo kakvih komplikacija, velikih krila i spojlera, što je omogućilo svakome ko ga pogleda da uživa u savršenom, čistom i iskonskom italijanskom dizajnu sedamdesetih godina. Sa istim 3.9 velikim V12 motorom iz standardne serije, dobrim za 375KS, ovaj ultra-lagani LP400 klasik može da razvije gotovo 322 km/h, što je sumanuta brzina i danas posebno za proizvodne automobile.

 

lambo lp 02.jpg

 

Automobil je dobio ime Periscopio zbog toga što poseduje retrovizor nalik periskopu koji je prvi put patentiran u prototipu radi bolje preglednosti, naročito zbog veoma malog zadnjeg vetrobranskog stakla koji se nalazi ispred srednje montiranog motra.

 

lambo lp 01.jpg

 

Periscopio koji možete videti u galeriji poseduje predivne originalne detalje koje možemo očekivati u klasičnom modelu ove vrste, od ikoničnih makaza vrata, koje su sinonimi Lamborghini dizajna, do srebrnih felni, podeljenih prozora i enterijer centriran oko vozača, što je neverovatno retko, detaljno i precizno definisan instrument satovima uz veoma malo dodatnih elemenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najjeftiniji Lamborghini Countach na svetu

 

lambo c b03.jpg

 

Lamborghini je ove godine predstavio Countach LPI 800-4, modernu interpretaciju kultnog Countacha, remek delo dizajnera Marcella Gandinija tada ''crtača'' u Bertoneu, legendarnog supersportskog automobila koji se proizvodio od 1974. do 1990. godine. Definitivno, Countach je jedna od najvećih zvezda postera 1980-ih, uz naravno, neprikosnovenu Ferrari Testarossu. Ostaje pitanje koliko je taj eksperiment modernog Countacha uspešan (mada je već rasprodat) jer se mnogi ne slažu da je izgledom zapravo daleko od mitskog pretka te baš zato originalnim primercima cene rastu u nebo, a skupi su čak i ako se nađu u ponudi u stanju poput primerka sa fotografija.

 

lambo c b02.jpg

 

Countach više ne možete pronaći ispod pola miliona evra, ali ako imate volju i dara za restauraciju onda možete proći jeftinije - aukcijska kuća Historic koja nudi ovaj primerak sa fotografija očekuje da će postići cenu od 210.000 evra.

 

lambo c b01.jpg

 

Reč je o verziji Lamborghini Countach LP500 S, poznatom i kao ''500 S'', evoluciji iz 1982. godine sa snažnijim 4.8 V12 agregatom od 380KS i modernijim enterijerom od prve serije. Pre nego što se pojavila iduća varijanta 5000 Quattrovalvole, napravljen je tek 321 primerak 500 S modela, od čega je tek 37 primeraka sa trake sišlo s volanom na desnoj strani za tržišta Velike Britanije, Australije, Japana. Prema opisu aukcionara, automobil je bio kompletan sve do 2008. godine ''kada je rastavljen za kompletnu restauraciju, međutim, kompanija zadužena za obnovu je propala, auto je promenio vlasništvo, ali je ostao rastavljen sve do danas. Navodi se da je automobil kompletan, uključujući novo vetrobransko staklo dok su svi ostali delovi originalni.

Dobra stvar - auto je do sada prešao tek 61.840 kilometara, ali biće tu posla svakako...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaskrsnuo Lamborghini Countach LP 500 iz 1971.

 

cou01.jpg

 

Nakon najavne kampanje i utrošenih 25.000 sati rada, Lamborghini je oživeo originalni Countach. Reč je o prototipu LP 500 koji je debitovao u martu 1971. godine na Sajmu automobila u Ženevi, a samo tri dana  kasnije je uništen u crash testu.

 

cou02.jpg

 

Međutim, kako bi proslavio 50. godišnjicu legendarnog superautomobila, tim iz Santa'Agata Bolognesea ne samo da je proizveo modernu verziju LPI 800-4 baziranu na modelu Aventador, nego je oživeo i prvi prototip Countacha.

 

 cou03.jpg

 

Lamborghinijeva radionica za restauracije je uložila više od 25.000 sati kako bi vaskrsnula prototip i ispunila želju ''važnom kolekcionaru''. Misteriozni kupac je kontaktirao Lamborghini krajem 2017. godine i pitao da li je moguće ''oživeti'' prvi prototip. Kako bi se to ostvarilo tim eksperata je koristio originalne rezervne delove u kombinaciji sa korišćenim komponentama, ali su se neke morale novoproizvesti. Automobil je dobio replike Cinturato CN12 guma koje je imao prototip izložen u Ženevi pre pola veka, a to je omogućeno zahvaljujući arhivi italijanskog proizvođača guma i fotografijama i materijalima o automobilu iz 1971. godine. Radi se o gumama dimenzrija 245/60R14 napred i 265/60R14 nazad, koje pripadaju seriji Pirelli Collezione namenjenoj klasičnim automobilima proizvedenim između 1930. i 2000. godine. Gume su nove i u njihovoj proizvodnji su korišćena moderna struktura i smesa, ali imaju isti uzorak koji se koristio 70-tih.

 

cou04.jpg cou05.jpg cou06.jpg

 

Što se tiče boje, utvrđena je ista nijansa korišćena 1971. godine, a to je Giallo Fly Speciale. Kako bi karoserija odgovarala originalnoj bilo je potrebno 3D skeniranje prototipa LP 400 (broj šasije 001), a za finalizaciju nepogrešivih linija Coutacha je utrošeno 2.000 sati rada. LP 400 je oznaka korišćena za originalni produkcijski Countach koji se pojavio 1974. godine. Iz Lamborghinija nisu otkrili cenu automobila, ali je kupac definitivno izdvojio više u odnosu na moderni Countach koji košta 2.28 miliona evra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Lamborghini Miura

 

Originalni superautomobil 60-tih - jači i brži od svega što je Ferrari tada pravio - u vreme kada su spoljni retrovizori bila opcija, pa ako ih niste hteli auto nije morao da ih ima, kao što ih nema ova Miura:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promo video: Lamborghini Countach - generacije

 

Pored Countacha LPI 800-4 u videu se pojavljuju njegova dva najvažnija pretka: prvi Countach LP 400 i poslednji 25th anniversary:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: 1986. Lamborghini Countach 5000 QV

 

Prošlo je 50 godina otkako je svet prvi put ugledao sada već kultni Countach na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. U svetlu najave modernizovanog Countach-a, Roger Mecca je krenuo da ponovo otkrije šta je original učinilo tako izuzetnim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1984. Lamborghini Countach će novog vlasnika koštati 661.000 evra

 

222694-lambo c03.jpg

 

Lamborghini Countach se smatra ultimativnim izrazom za superautomobil, a jedan retki primerak trenutno traži novog vlasnika. Kada se pojavio, Countach je šokirao vet, a koliki je uticaj tog automobila najbolje govori činjenica da je Lamborghini pogazio svoju reč da neće ''oživljavati'' sve modele.

 

222695-lambo c03.jpg

 

Na fotografijama se nalazi retki Countach 5000 S iz 1984. godine, a sa proizvodne trake je sišao samo 321 primerak. Countach 5000 S se proizvodio između 1982. i 1985. godine, a nakon njega je stigao Countach Quattrovalvole. Iako je 5000 S baziran na gotovo istoj platformi kao i prvi Countach, on je ipak doneo brojna poboljšanja pa i sam motor.

 

222696-lambo c02.jpg

 

Lamborghini je proizveo 4.75 litarsku verziju V12 motora koji je razvijala 375KS i 410 Nm obrtnog momenta, a ova poboljšanja su bila značajna zbog čega je model bio veoma poželjan.

 

222697-lambo c01.jpg

 

Automobil je lakiran u Nero Tenebre crnu boju, dok je unutrašnjost presvučena Rosso crvenom kožom. Dizajn Countacha očigledno potiče iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka, ali kombinacija boja je sigurno bezvremenska. Osim toga, ovaj Lambo je prešao tek nešto više od 14.000 kilometara.

Aktuelni vlasnik za Countach traži 745.000 dolara (661.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin: Vremeplov - Lamborghini Miura

 

Miura je faktički bila prvi super-sportski auto na svetu - trkački model koji se može voziti po javnim putevima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Countach LP5000 Quattrovalvole ide na aukciju

 

lambo 5000 03.jpg

 

Lamborghini Countach je legenda u svetu automobila, a retki su ljubitelji četvorotočkaša koji na svom zidu nisu imali poster ovog automobila kada je to bilo u trendu. Kad god se Countach nađe u prodaji, privuče veliku pažnju, a sada jedan primerak ide na aukciju.

Reč je o Countachu LP5000 Quattrovalvole iz 1988. godine, koji će se naći na aukciji kuće Mecum Auctions između 13. i 21. maja. Automobil potiče iz kolekcije Asija i Lise Sheikh. Koliko dugo je automobil u njihovom vlasništvu, nije poznato, ali je jasno da se nalazi u originalnom stanju, kao da je tek izašao iz fabrike.

 

lambo 5000 02.jpg

 

Automobil je ofarban u sjajnu crnu boju koja savršeno odgovara ''divljem'' dizajnu karoserije. Kontrast prave zlatni detalji uključujući felne i oznake na zadnjem delu automobila. Tu su i ''ružni'' branici koji su dolazili na automobilima s američkim specifikacijama, ali se oni srećom mogu lako ukloniti. Nazad je legendarni Countachov spojler.

 

lambo 5000 01.jpg

 

U unutrašnjosti su sedišta, centralni greben i armaturna ploča presvučeni crnom kožom. Automobil je proizveden 1988. godine, prešao je 16.018 kilometara, a cena za aukciju nije određena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg ThrottleHouse: 1989. Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition

 

Ovaj Countach iz 1989. je prava legenda. Ljubitelji automobila širom sveta ga vole. Oni koji ne vole automobile su takođe oduševljeni kada ga vide kako prolazi. A oni koji dobiju priliku da voze jedan pričaju posle o tom iskustvu godinama.

Pošto je ovo Anniversary Edition, ima aero delove koje je dizajnirao Horacio Pagani, i spojler inspirisan vlasnikom kanadskog F1 tima Valterom Volfom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikatni Lamborghini Miura Roadster izložen u muzeju

 

lamborghini miura u3.jpg

 

Jedini primerak Lamborginijevog modela Miura Roadster izložen je u MUDETEC muzeju tehnologije ovog brenda do decembra. Unikatni superautomobil nije samo Miura bez krova, nego ga odlikuje jedinstveni dizajn koji ima posebno mesto u istoriji Lamborghinija.

 

lamborghini miura u2.jpg

 

Neprocenjivi koncept nikada nije dobio produkcijsku verziju, pa je zbog toga još vredniji. Promene koje je napravila kompanija Carrozzeria Bertone lako su uočljive u ''moru'' drugih Miura, a osim nedostatka krova i bočnih prozora, promene uključuju više nagnuto vetrobransko staklo i velike usisnike vazduha na obe strane automobila. Prema Lamborghiniju, ove promene su ''omogućile Bertoneovim dizajnerima da zadrže unikatnu čistoću linija''.

 

lamborghini miura u1.jpg

 

Iza sedišta je smešten veličanstveni V12 motor koji nema nikakav poklopac, tako da je u potpunosti izložen i dostupan pogledima javnosti. Zadnja svetla su takođe unikatna, a karoserija je lakirana u Lame Sky Blu plavu boju koja svetluca. U unutrašnjosti ima mnogo promena jer su kontrole koje su inače bile smeštene na plafonu morale da budu premeštene. Koncept je prvobitno predstavljen na sajmu automobila u Briselu 1968. godine te je prodat Međunarodnom udruženju za istraživanje olova i cinka. Organizacija je značajno modifikovala automobil, neke delove je zamenila lakšim od cinka, lakirala je automobil u zelenu boju te je ubacila zelenu unutrašnjost. Nakon toga je koncept korišćen kao tehničko vozilo za demonstracije. Zatim je 2007. i 2008. godine novi vlasnik u potpunosti restaurirao model i vratio ga u originalno fabričko stanje.

Izlaganje Miura Roadstera se poklapa sa završetkom proizvodnje poslednjeg Aventadora Ultimae. Ovaj automobil je direktni omaž Miura Roadsteru te sadrži slične boje, kao i Miurine oznake. Za razliku od koncepta Miura Roadster iz 1968. godine, Aventador Ultima Roadster dolazi sa karbonskim krovom koji se može ukloniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition bi mogao da bude prodat za milion dolara

 

231284-lamborghini c3.jpg

 

Countach već dugo fascinira ljubitelje automobila zahvaljujući svom ''vanzemaljskom'' dizajnu i vrhunskim performansama, a sada jedan fantastičan primerak ide na aukciju. Reč je o modelu Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition iz 1990. godine, odnosno poslednje u kojoj se obavljala proizvodnja, a prešao je samo 249 kilometara. Isporučen je kompaniji Clark Motor Company u Ohaju, gde će biti prodat na aukciji ovog meseca.

 

231285-lamborghini c2.jpg

 

Automobil je prvobitno prodat lekaru iz Detroita sa 138 kilometara na satu, što znači da je prešao samo 131 kilometar otkako je stigao u privatne ruke. Od toga se 20 kilometara može pripisati distributeru koji ga je između 2010. i 2020. godine čuvao u svom vlasništvu u izlogu, a vožen je tek na kratkim distancama kako bi se proveravala ispravnost. Ovaj Lamborghini je toliko originalan da su na njemu još uvek Pirelli P Zero gume s kojima je isporučen pre 33 godine.

 

231286-lamborghini c1.jpg

 

Bez sumnje je reč o Countachu sa jednom od najmanjih kilometraža. Automobil je ofarban u metalik crnu boju, dok je unutrašnjost presvučena kožom. Uz Countach ide sva prateća dokumentacija, pa čak i račun od 275.000 dolara. Današnja vrednost bi bila 615.762 dolara, ali očekuje se da će novi vlasnik izdvojiti između 750.000 i 1.000.000 dolara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Miura P400 SV vredi milione

 

lamborghini m03.jpg

 

Miura se još uvek smatra najlegendarnijim Lamborghinijevim modelom, a narednog meseca će jedan izvanredni primerak biti prodat na aukciji.

 

Miura na fotografijama je jedan od samo 150 primeraka modela P400 SV koje je Lamborghini proizveo, ne računajući ultra ograničenu verziju P400 SV/J koja je poslužila kao ultimativna verzija modela. Lamborghini je predstavio Miuru P400 SV 1971. godine, a iako je ovaj model delio mnoge komponente sa ''slabijim'' modelima, ipak je dobio niz poboljšanja koja su ga učinila mnogo boljim. Podešen je rad bregaste osovine 3.9 litarskog atmosferskog V12 motora te su ugrađeni Weber karburatori, zahvaljujući čemu je snaga povećana za 15 KS, tako da je motor isporučivao 380 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Ova Miura SV jedan je od svega 96 primeraka s podeljenim karterom, gde je menjač imao vlastiti sistem podmazivanja odvojen od motora.

 

lamborghini m02.jpg

 

Gooding & Company navodi da je reč o jedinom automobilu lakiranom u Tahitian plavu boju, a poseduje felne u zlatnoj boji. Kombinacija boja izgleda sjajno, a vrhunsku restauraciju je obavio italijanski specijalista Cremonini Garrozzeria. To znači da automobil izgleda jednako dobro kao kad je izašao iz fabrike. Prednost mu je i činjenica da je do sada imao samo tri privatna vlasnika.

 

lamborghini m01.jpg

 

Automobil je napustio Lamborghinijevu fabriku 12. maja 1972. godine te je opremljen klima uređajem koji ima još samo 29 primeraka SV-a. Unutrašnjost je presvučena sjajnom belom kožom. Automobil je isporučen prvom kupcu u Italiji, koji ga je čuvao 38 godina i prešao manje od 80.000 kilometara. Procenjuje se da će novi vlasnik izdvojiti između 3.5 i 4.25 miliona evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini koji je promenio pravila igre

 

120428-lamborghini countach pa08.jpg

 

Naslednik modela Miura, prethodnik modela Diablo - treba li još nešto dodati? Bio je to jedan od automobila čiji se poster nalazio na zidu sobe čak i onih dečaka koji nisu bili veliki zaljubljenici u automobile. Jednostavno, toliko je bio egzotičan i jedinstven da je stekao kultni status.

 

120429-lamborghini countach pa07.jpg

 

Da, bilo je to davno. Godine 1971. na salonu automobila u Ženevi pojavio se prototip ovog modela. Iako će serijska proizvodnja početi tek 1974. Lamborghini Countach privukao je ogromnu pažnju i postao glavno lice na naslovnim stranama automobilskih časopisa.

 

120430-lamborghini countach pa06.jpg

 

Uostalom, pogledajte taj izgled. Nije samo prednji kraj u pitanju, iako deluje da je preuzet sa nekog futurističkog trkačkog bolida. Jednostavno, ovo je bio ekstreman auto u svakom pogledu, tako da nije ni čudo što je privlačio toliku pažnju.

 

lamborghini countach pa05.jpg

 

A koliko može da razvije?

To je već ''filozofsko'' pitanje. Stvar je u tome što je Countach imao mnogo verzija, sa motorima različite kubikaže, različite snage, ukupne težine, drugačije aerodinamike... Ali recimo da je kupac mogao da očekuje maksimalnu brzinu od preko 280 km/h, pa i do skoro 300 km/h. Ne zaboravimo da je to bilo davno i da se Countach proizvodio od 1974. do 1990. godine, pri čemu su se inženjeri konstantno trudili da ga unaprede u svakom pogledu.

 

lamborghini countach pa04.jpg

 

A koliko mu treba do 100?

Odgovor je sličan kao za maksimalnu brzinu. Recimo da je do 100 km/h mogao da stigne za pet do pet i po sekundi.

 

lamborghini countach pa03.jpg

 

Danas ovaj rezultat ne deluje impresivno, ali u ono vreme je bio impresivan! Naročito kada iza vas urla ''sirovi'' V12 motor. I kada je glavna ideja bila da se vozaču pruži beskompromisan doživljaj vožnje trkačkog automobila koji je prilagođen da bi bio legalan u javnom saobraćaju.

 

lamborghini countach pa02.jpg

 

Danas imamo luksuzne limuzine sa 600-700 konja, ''džipove'' (SUV, krosover, itd.) sa 600-700 konja i razne druge kombinacije koje imaju znatno bolje ubrzanje, veću maksimalnu brzinu i bolje ponašanje u krivinama, ali oni jednostavno ne mogu da obezbede adrenalin kao što su to mogli super-automobili iz sedamdesetih i osamdesetih.

 

lamborghini countach pa01.jpg

 

Vožnja ovakvog auta, bez ABS-a, ASR-a, ESP-a, pogona na svim točkovima - to je bila borba čoveka i zveri. Nije mogao bilo ko sa dovoljno para da kupi ovaj super-automobil i da glumi Žil Vilneva ili Niki Laudu. Treba ipak reći da navodno, iako je gospodin Lamborghini više preferirao komfornije ''grand turere'', da je prepoznao komercijalnu vrednost beskompromisnog sportskog automobila, pa je razvojnom timu dao dozvolu da izvuku maksimum iz tog projekta. Odlučeno je da novi model treba da bude konstruisan tako da se obezbede najviše moguće performanse, pri čemu školjka, odnosno izgled automobila treba da bude istovremeno aerodinamičan i estetski drzak. Ovu nameru nije poremetila ni promena vlasnika kompanije Lamborghini. Podsetimo se da je projekat Countach započet 1970. godine, da je prototip predsatvljeni 1971, a da je do promene vlasništva došlo 1972. godine. Ferruccio Lamborghini se u potpunosti povukao 1974. godine.  

 

Model Miura počeo je da pokazuje godine. Ferrari je predstavljao sve ozbiljniju konkurenciju. Naslednik modela Miura jednostavno nije imao ''luksuz'' da ostane neprimećen. Kao rezultat nastalo je vozilo sa motorom postavljenim iza vozača. Zadnji pogon se podrazumevao. Naravno, bile su tu brojne inovacije po pitanju mehanike, novih tehnologija, itd. Mnoga rešenja nastala su u vidu ispravljanja grešaka i mana kod modela Miura, kao npr. loša stabilnost pri visokim brzinama, otežan pristup raznim komponentama i delovima prilikom redovnog održavanja i popravki, suviše nejednak raspored mase po osovinama, problemi sa hlađenjem motora... Nakon godinu dana intenzivnog rada, prvi prototip, nazvan LP500 predstavljen je 1971. na sajmu u Ženevi. Zatim su inženjeri proveli još 3 godine spremajući prototip za serijsku proizvodnju.

 

Dužina 4.140 mm i visina 107 cm. Težina od 1.300 do 1.350 kg u zavisnosti od verzije, opreme i standarda po kojem se meri i izvora podataka. Vrata koja se otvaraju na gore, a po kojima je Lamborghini danas poznat, prvi put su primenjena upravo na modelu Countach. Marcello Gandini iz dizajnerske kuće Bertone, koji je bio odgovoran za to kako izgleda Miura (po mnogima jedan od najlepših automobila u istoriji), vodio je dizajnerski tim zadužen za Countach i njegova odluka je bila da se primene ovakva vrata.

 

''Zbrka'' sa nazivima

Što se tiče dodatnih oznaka nakon imena Countach, uglavnom sve počinju akronimom LP (''longitudinale posteriore'' - uzdužno pozadi - odnosi se na poziciju motora). Primerci iz prvih godina proizvodnje imali su oznaku od 3 cifre koja je označavala nominalnu zapreminu motora  - ''400'' za 3.9 litarske motore i ''500'' za 4.8 i 5.0-litarske motore. Tako je prvi serijski Countach nazvan Lamborghini Countach LP400. Naknadno je ubacivano i slovo S (kao Sport) za snažnije verzije. Ova koncepcija je napuštena 1985. kada se pojavila verzija LP5000 Quattrovalvole sa 5.2-litarskim motorom, poznatim i kao 5000QV.

 

Može još mnogo da se piše o motorima, ali to bi zahtevalo čitav serijal tekstova. Ne zaboravimo da je Countach proizveden u ukupno (samo) 1.983 primerka tokom 16 godina proizvodnje - od 1974. do 1990. godine. Uglavnom, svi su imali V12 motor, bez obzira na kubikažu.

 

Zaključak

Lamborghini Countach sebi je odavno obezbedio večno mesto u istoriji automobila. Nasledio ga je takođe legendarni i mnogima još poznatiji Diablo. Ipak, bez obzira što Miura im poseban šarm, a Diablo deluje kao spejs šatl na točkovima, Countach jednostavno izgleda kao da bi odigrao bolju ulogu nego DeLorean u filmovima ''Povratak u budućnost''.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liberty Walk Lamborghini Countach

 

lw c 04.jpg

 

Kao što je i najavio, japanski tjuner Liberty Walk na 2024 Tokyo Auto Salonu izlaže i modifikovani Lamborghini Countach.

 

lw c 03.jpg

 

Kao i obično, aero body kit uključuje proširenja blatobrana, izmenjeni prednji branik sa spojlerom, set pragova, kao i veliki zadnji spojler.

 

lw c 02.jpg

 

Tu su i doterana svetla, Rohana Forged točkovi sa Toyo gumama, kao i modifikovano oslanjanje.

 

lw c 01.jpg

 

Cena se u vesti ne navodi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...