Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lamborghini Countach & Lamborghini Miura

Recommended Posts

1975 Lamborghini Countach LP400 Persicopa prodat za 1.21 milion dolara

 

lamborghini%20countach%201.jpg

 

Na nedavnoj 7. Bonham's godišnjoj Greenwhich aukciji kolekcionarskih automobila prodat je i plavi Lamborghini Countach LP400 Persicopa iz 1975. godine.

 

lamborghini%20countach%20111.jpg

 

Automobil je promenio vlasnika za 1.21 milion američkih dolara (880.000 evra), što je duplo više od njegove procenjene vrednosti pre početka aukcije. Takođe, to ga čini i najskupljim Countachem ikada prodatim na aukciji, jer je raniji rekord sa 836.000 dolara držao crveni Countach LP400 Periscopa (prodat prošle godine).

 

lamborghini%20countach%2011.jpg

 

1975 Lamborghini Countach LP400 Persicopa pokreće 4.0 litarski DOHC V12 motor sa 375 konja, a radi se o jednom od ukupno 150 proizvedenih Periscopa Countach primeraka (proizvodio se između 1974. i 1977. godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istorija: Lamborghini Countach

 

120428-lamborghini%20countach%201.jpg

 

Ukoliko ste redovno pratili auto industriju tokom 1980tih godina, na zidu vaše sobe su verovatno bila tri postera - Porsche 959, Ferrari Testarossa i Lamborghini Countach.

Upravo je ovaj poslednji model iz grupe možda najbolji superautomobil ikada proizveden. Ne zato što je bio najbrži ili zbog svog dizajna, već zbog načina na koji je promenio standarde superautomobila i proslavio slavnog italijanskog proizvođača automobila. Countach je ostao u proizvodnji, bez većih promena, čak 16 godina, a čak i u današnja vremena podseća na nešto šta bi videli u sci-fi filmovima. Kada je Lamborghini debitovao početkom 1960tih godina, malo ko je pomislio da veliki Ferrari treba da se plaši. Lamborghini je, ipak, u tom momentu proizvodio traktore, a vlasnik kompanije Ferruccio je uživao u životu milionera i posedovao najskuplje automobile. Njegovo posebno interesovanje je bio Ferrari, koje je automobile Ferruccio redovno posedovao i vozio, ali ipak nije bio zadovoljan načinom na koji se oni ponašaju na putu.

 

120429-lamborghini%20countach%2011.jpg

 

To se posebno odnosilo na kvačilo, koje nije dugo izdržalo na skupocenom Ferrariju 250 GT, a kritike su išle i na račun buke i udobnosti. Kada je Ferruccio posetio Enzo Ferrarija krajem 1950tih godina, dobio je odgovor ''ti nastavi da proizvodiš traktore, a najbolje svetske automobile prepusti meni''. Ferruccio je bio uvređen i smatrao je da može da nadmaši italijanskog rivala. Prvi model kompanije, 350GT, je debitovao 1964. godine i imao solidan uspeh sa 120 prodatih primeraka za tri godine proizvodnje. Usledio je Miura, predstavljen 1967. godine, koji se danas smatra prvim superautomobilom. Ne samo što je imao centralno postavljen motor, što je bilo gotovo nečuveno za neki serijski automobil u navedenom periodu, već je i maksimalna brzina iznosila impresivnih 278 km/h.

 

120430-lamborghini%20countach%20111.jpg

 

Iako je Miura proslavila italijansku firmu i stavila je u centar pažnje, Ferruccio i dalje nije bio zadovoljan - on nije želeo da bude jednako dobar kao Ferrari već je želeo da nadmaši velikog rivala. Ferrari se proslavio u auto sportu, gde je većina profita kompanije odlazila, a do početka 1970tih godina je ostao bez konkurencije. Čak i Maserati, dugogodišnji rival Ferrarija na stazama, je odlučio da se povuče iz auto sporta krajem 1960tih godina uz objašnjenje da je previše skup hobi u pitanju, a Lamborghini je odlučio da prati ovaj potez i smatrao da su veliki rivaliteti na stazama prošli i da nemaju svrhu. Iz navedenog razloga, novi automobil kompanije je mogao da zanemari budućnost u auto sportu i da pruži kupci najveće uživanje za volanom.

 

lamborghini%20countach%201111.jpg

 

Krajem 1960-tih godina Ferruccio kontaktira čuvenu italijansku dizajnersku kuću Bertone i naručuje prorotip aerodinamičnog superautomobila sa aluminijumskom školjkom i centralno postavljenim V12 motorom. Bertone je dodelio posao mladom dizajneru Marcello Gandini-u, a razvoj prototipa je tekao bez većih zastoja. Zvanično predstavljanje je usledilo na salonu automobila u Ženevi 1971. godine. Iako bez motora, ovaj koncept je privukao mnogo pažnje zahvaljujući svom posebnom dizajnu. Nikada pre, a ni kasnije, publika nije videla tako radikalno dizajniran automobil, koji je izgledao kao da je stigao iz svemira. U tom momentu Lamborghini je želeo serijsku proizvodnju, ali prototip nije imao ni ime.

 

lamborghini%20countach%2011111.jpg

 

Po nekim pričama, izbor je pao na Countach nakon što je jedan od radnika, veče pred prezentaciju, ugledao prototip i uzviknuo ''Countach''. Kada su ga čelni ljudi kompanije pitali za objašenjenje, on je rekao da je to italijanska reč koja objašnjava nešto prelepo. Samo ime, kao i razlog, se jako dopao Italijanima i automobil je zvanično dobio ime. U naredne dve godine, Lamborghini je nastavio da usavršava prototip i kada je stigao salon automobila na istom mestu 1973. godine, koncept je u većoj meri ličio na konačan proizvod. Sa visinom od tek nešto više od metar, Countach je u tom momentu bio treći najniži automobil ikada proizvoden. Linije su bile elegantne i agresivne, a veliku pažnju je dobila i mehanika.

 

lamborghini%20countach%20111111.jpg

 

Naime, za nju se postarao Paolo Stanzani, koji je imao dugogodišnje iskustvo rada u Formuli 1, posebno u timu Maseratija, a Countach je bio njegovo prvo delo. Lamborghini je proizvodio V12 motore od svog nastanka 1963. godine, koji su bili značajno moćniji i startniji u poređenju sa konkurencijom. Kada je rad na Countachu počeo, kompanija je imala poznati 3.9L V12 motor sa 375KS u modelu Miura P400SV. Kada je prvi prototip predstavljen 1971. godine, Lamborghini je obećao novi 5.0L V12 motor sa 440KS i maksimalnom brzinom od 320 km/h, ali kako je rad na prototipu tekao, ova ideja nije odmakla daleko, najviše zbog visokih troškova proizvodnje. Na kraju je odlučeno da Countach pozajmi svoj motor iz pomenutog rođaka, što je u neku ruku bilo razočarenje, ali i dalje sa zavidnim performansama.

 

lamborghini%20countach%201111111.jpg

 

Ubrzanje do 100 km/h je iznosilo samo 5.4 sekunde dok je maksimalna brzina iznosila 309 km/h. Zahvaljujući rasporedu težine 50:50, Countach je bio veoma stabilan čak i pri većim brzinama, ali je takođe bio veoma težak za vožnju. Naime, od samog starta, Ferruccio je želeo da napravi limitirani model samo za najbolje vozače sveta. Takav proizvod nije trebao da bude za bogate tatine sinove, pa ni one koji su pre vozili Rolls Royce, a originalni plan je zahtevao da klima ne bude u ponudi. Na taj način, ovaj automobil nije trebao da bude civilizovan za svakodnevnu vožnju, ali zbog veoma visoke cene, bilo je teško opravdati nedostatak klime. Jedan od najvećih problema je bila preglednost i vidljivost zadnjeg dela vozila.

 

lamborghini%20countach%2011111111.jpg

 

Ona je bila toliko loša da pri paralelnom parkiranju je bilo potrebno otvoriti takozvana ''Lambo vrata'' i gledati iza vas dok parkirate vaš skupoceni automobil. Problem je postojao i sa prostorom na oba sedišta, a gepek je bio dovoljno velik za samo jednu putničku torbu. Međutim, sve takozvane ''mane'' su brzo zaboravljene zahvaljujući prelepom dizajnu i performansama trkačkih automobila. Uskoro Lamborghini prima narudžbine i do 1977. godine 158 primeraka su pronašli kupce. Četiri godine posle predstavljanja, Countach dobija svoje prve promene u vidu novog prednjeg i zadnjeg spojlera za bolju stabilnost pri velikim brzinama, a ove dve promene su takođe poboljšale već jako popularan dizajn. Godine 1982., Countach dobija veći 4.7L V12 motor sa identičnih 375KS, ali značajno većim obrtnim momentom.

 

U istom periodu na tržište stižu i prve specijalne verzije sa minimalnim dizajnerskim promenama, a među njima je najpopularnija bila Series 3, sa modifikovanim oslanjanjem i nešto više prostora u enterijeri. Tri godine kasnije Countach opet dobija veći motor, sada 5.2L V12 sa 455KS, a cena prelazi cifru od 100,000 dolara. Zanimljivo je da je kupac mogao da dobije samo dve opcije, i to spojler od 5,500 dolara i bolji audio sistem od 7,500 dolara. Kroz 1980te godine popularnost je nastavila da bude visoka kada su krenuli i prvi problemi. Naime, pogođen teškom finansijskom situacijom, Ferruccio prodaje kompaniju američkom Chrysleru, koji, 1988. godine, predstavlja posebnu 25th Anniversary verziju u čast 25 godina postojanja italijanske firme.

 

Ovi modeli su doneli minimalne dizajnerske promene, ali su i dalje zadržali većinu originalnih linija. Ovo je ujedno bio najbrži Countach ikada proizveden, sa ubrzanjem do 100 km/h za 4.9 sekundi. Definitivan kraj za Countach stiže 1990. godine posle 2,042 proizvedenih primeraka, a iste godine je debitovao legendarni Diablo. Danas je Lamborghini veoma poznata i cenjena firma, sa modelima kao što su Huracan i Aventador, a postavlja se pitanje kakva bi sudbina kompanije bila da Countach nije postojao. Ovaj automobil izgleda veoma moderno čak i za današnje standarde i privlači pažnju gde god da se pojavi. On je zauzeo odlično treće mesto na večnoj listi najboljih sportskih automobila 1970-tih godina, a nema sumnje da ako bi ikada tražili definiciju superautomobila - u njoj bi stajala slika Countacha.

 

Autor: Talladega

 

preuzeto sa - brzabrzina.com

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na prodaju Lamborghini Miura 71. godište

 

lambo%20m%2011.jpg

 

Pred novogodišnje praznike pojavila se vest da će kolekcionarski primerak modela Lamborghini Miura iz 1971. godine da bude izložen na aukcijskoj prodaji. Možda je ovaj trenutak izabran zbog euforije kupovina poklona i želja da se time obraduju bližnji jer provozati se u ovom automobilu je nešto nesvakidašnje, a sada se eto pruža prilika da nekom vožnja u ovom Lamborghiniju postane stvarnost.

 

lambo%20m%201.jpg

 

Kolekcionarski model Lamborghini Miura iz 1971. godine biće ponuđen na aukciji po početnoj ceni od 2.500.000 dolara.

 

lambo%20m%20111.jpg

 

Aukcija, cena... i sve drugo vezano za ovu vest dobra je prilika da se podsetimo na ovaj model koji je svoje mesto u istoriji automobilizma odavno već zauzeo.

 

lambo%20m%201111.jpg

 

Lamborghini Miura je sportski automobil koji se proizvodio između 1966. i 1973. godine. Miura je postavo novi trend sa centralno postavljenim motorom. U to vreme većina automobila imao je motor smešten napred i pogon na zadnje točkove. Ime je dobilo po poznatoj pasmini bikova za borbe Miura (vlasnika don Eduarda Miure, prijatelja Ferrucia Lamborghinia) koji su zbog svoje snage i borbenosti izazivali strahopoštovanje. Baš ono što je i Ferruccio očekivao od svog automobila. Od tada svi modeli Lamborghini nose imena poznatih borbenih bikova. Miura je predstavljen 1966. godine na Salonu automobila u Ženevi, i već tada je javnost bila očarana odličnim dizajnom koji je potpisao Bertone i naprednom tehnologijom. Porudžbine su stizale sa svih strana.

 

Zašto je Miura bila hit? Prvenstveno zbog toga jer je promenila sve u šta su ljudi verovali vezano za putničke automobile. Vrhunska trkačka konfiguracija tog doba bila je upakovana u putnički automobil, koji je imao jednu od najprivlačnijih silueta na svetu. Bilo je već tada jasno da je Lamborghini nadvisio Ferrari. Ispod neverovatno atraktivne i lepe karoserije stajala je inovativna šasija i isto tako impresivan agregat. Ranih šezdesetih godina prošlog veka automoblii sa centralno postaveljnim motorom postali su uobičajena pojava na Gand Prix takmičenjima. Preuzimanje tog koncepta i njegova primena u putničkom automobilu bio je potez koji je za Lamborghini značio  trenutnu slavu. Bilo je to iznuzetno inženjersko delo, jer nije bilo samo lepo nego je i funkcionisalo.

 

Najveći izazov predstavljala je ugradnja velikog V12 motora zapremine 3.929 cm3 i snage 350 KS u sredinu automobila, a da pritom ostane dovoljno prostora za putnike. Motor je modifikovan ugradnjom novog bloka u koji su uklopljeni kvačilo, prenos i diferencijal. Motor je postavljen centralno poprečno, neposredno iza sedišta vozača i suvozača. Motor je konstruisao legendarni inženjer Giotto Bizarini, poznat i kao tvorac Ferrarija GTO.

 

Upravljivost i vozne osobine, u odnosu na tadašnju konkurenciju, bili su nekoliko koraka ispred. Kada je neko seo za volan Miure, teško se od njega rastajao. Ubrzanje do 100 km/h od 5,5 sekundi kao i maksimalna brzina od 274 km/h delovali su tada 60-ih godina - nestvarno. Zbog nagomilanih problema, pre svega finansijskih Ferruccio Lamborghini je 1972. godine prodao kontrolni paket akcija i prekinuo proizvodnju Miure mnogo pre očekivanog vremena. Bio je to šokantan kraj jednog od najpopularnijih automobila na svetu i najslavnijeg italijanskog trkačkog automobila u istoriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Lamborghini Miura Roda Stjuarta

 

lambo%20rs%201.jpg

 
U Velikoj Britaniji je na prodaju i Lamborghini Miura čiji vlasnik je svojevremeno bio legendarni Rod Stjuart.
 

lambo%20rs%2011.jpg

 
U pitanju je 1971. K Lamborghini Miura S SV, unapređeni model Miure P400S, pri čemu automobil odlikuju još bolje performanse (motor ima 385KS), poboljšano upravljanje, širi trag točkova, širi točkovi...
 

lambo%20rs%20111.jpg

 
Prodavac navodi da poseduje svu dokumentaciju kojom dokazuje poreklo automobila i listu njegovih vlasnika (pa tako i Stjuarta), pa ostaje samo još da vidimo za koju sumu će ova Miura promeniti vlasnika.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Lamborghini Miura iz filma ''Posao u Italiji''

 

lamborghini%20m%20333.jpg

 
Na prodaju je ponuđen još jedan zanimljiv automobil, a u ovom slučaju to je Lamborghini Miura koji se pojavio u filmu ''Posao u Italiji''. Radi se o Miuri 400 iz 1968. godine, sa brojem šasije 3568, u Arancio Miura narandžastoj boji i sa belim kožnim sedištima, a koja je do sada imala ukupno 5 vlasnika.
 

lamborghini%20m%2033.jpg

 
Automobil je do sada prešao 11.800 milja (19.000 km), dok se za pogon brine V12 motor zapremine 3.929 kubika, sa 350KS (menjač je petostepeni manuelni, a pogon na zadnje točkove).
 

lamborghini%20m%203.jpg

 
Kako se očekuje, ova Miura bi novog vlasnika mogla da košta oko milion američkih dolara, a možda i više.  
 
preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Countach

 

lambo%20c%2022.jpg

 
Aukcija Race Retro by Silverstone Auctions će se održati između 26. i 28. februara, a jedan od ponuđenih automobila će tamo biti i Lamborghini Countach iz 1981. godine. Automobil u Lamborghini Pearl Yellow boji i sa Oatmeal kožom je sa desnim volanom, a do sada je prešao 38.221 milju (61.498 km).
 

lambo%20c%202.jpg

 
Kako se očekuje, novi vlasnik bi za ovaj Countach trebalo da izdvoji između 200.000 i 250.000 funti.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1969. Lamborghini Miura P400S za tri miliona evra

 

145315-lambo%20m%2011.jpg

 

U Nemačkoj je na prodaju ponuđen Lamborghini Miura P400S za koji prodavac traži tačno tri miliona evra.

 

145316-lambo%20m%20111.jpg

 

Radi se o belom primerku proizvedenom u januaru 1969. godine (ukupno je između 1968. i 1971. godine inače napravljeno 338 komada), a koji je do sada prešao 29.500 km.

 

145317-lambo%20m%201111.jpg

 

Automobil pokreće V12 motor (zapremine 3929 kubika), čija snaga iznosi 370KS pri 7700 obrtaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Miura slavi 50 godina

 

lamborghini%20m%20333.jpg

 

Kako piše Mojauto, u susret sajmu u Ženevi, red je da se setimo modela koji su obeležili jedan period velikog salona automobila. Tačnije, želimo da se vratimo pet decenija unazad, u 1966. godinu, kad je svet prvi put video Lamborghini Miura.

 

lamborghini%20m%2033.jpg

 

Automobilski istoričari su zapisali da je 10. marta 1966. u Maranelu, sedištu Ferarija, sve stalo! To je bio dan kada je Lamborgini u Ževeni predstavio Mijuru, prototip modernog sportskog kupea-dvoseda sa centralno postavljenim motorom i zadnjim pogonom. Lamborgini je sa Mijurom postavio trendove koje će kasnije, zajedno sa Ferarijem, prihvatiti i Porše i mnogi drugi proizvođači.

 

103540-lamborghini%20miura%201.jpg

 

Priča o Mijuri je, međutim, počela 12 meseci ranije, na Salonu u Torinu, gde je bila izložena ''gola'' šasija, samo sa 12-cilindričnim motorom postavljenim poprečno ispred zadnje osovine. ''Kladim se da će ovaj automobila, kako god bude izlgedao, pocepati sve na Le Manu'', napisao je tada jedan novinar.

 

103541-lamborghini%20miura%2011.jpg

 

Feručio Lamborgini je, kao pravi vizionar, uradio sve suprotno od Ferarija, Alfa Romea, Lotusa ili Jaguara: On nije koristio trke da bi sportske automobile prilagođavao običnim vozačima, već je odmah pravio putničke automobile sa trkačkim performansama. Feruči je smatrao da su trke bacanje novca. Toliko od čoveka koji se proslavio i obogatio proizvodnjom traktora.

 

lambo%20m%2011.jpg

 

Najveći problem u razvoju Mijure je bila ugradnja V12 motora odmah iza sedišta vozača i suvozača, tako da ostane dovoljno prostora u kabini. Zadatak je na sebe preuzeo Đoto Bizarini, bivši radnik Ferarija, koji je insistirao na trkačkom motoru od 3.5-litara zapremine i 359 KS, sa suvim karterom koji se vrti na 9.800 obrtaja u minutu. Gazdi Feručiju se to nije svidelo jer nije želeo motor kratkog radnog veka. Bizarinija je nasledio Đanpaolo Dalara, danas jedan od najpoznatijih konstruktora šasija u automobilskom sportu. Mijuru je dizajnirao mladi Marselo Gandini (27 godina) iz studija Bertone, nakon što se Đorđeto Đuđaro povukao sa projekta i prešao u kompaniju Ghia.

 

lambo%20m%20111.jpg

 

Automobil je bio završen za manje od pet meseci kako bi bio spreman za premijeru u Ženevi. Dalara je kasnije izjavio da je to bilo jedinstveno vreme za razvoj automobila jer su inženjeri i dizajneri mogli da rade slobodno, bez mešanja direktora. ''U to vreme nije bilo potrebno da se sazove korporativni sastanak da bismo rešili i najsitniji problem. Sve smo radili na licu mesta'', rekao je Dalara.

 

lambo%20m%201111.jpg

 

Mnogi smatraju da Ferari ne bi bio ono što je danas da Lamborgini nije predstavio Mijuru koja je u periodu od 1966. do 1973. godine proizvedena u 764 primeraka. Automobil je kada se pojavio koštao oko 20.000 dolara, što je ekvivalentno 150.000 dolara u 2016. Međutim, da biste postali vlasnik Mijure potrebno je da duboko zavučete ruku u džep: Jedan vlasnik Mijure iz 1971. godine (prešla 29.500 km) za svog ljubimca traži tri miliona evra!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restauriran prvi Lamborghini Miura SV koji je predstavljen pre 45 godina

 

lambo%20miura.jpg

 

Kompanija Lamborghini je provela godinu dana restaurirajući model Miura SV, koji je debitovao na Sajmu automobila u Ženevi pre 45 godina. Automobil je proizveden 1971. godine, a radi se o predprodukcijskom prototipu koji je unikat. Poseduje mnoge komponente modela Miura S, ali i neke tada nove komponente koje su kasnije postale deo različitih verzija modela SV. Ovaj Lamborghini je pažljivo restauriran pomoću fotografija i starih dokumenata kako bi automobil bio što sličniji originalu. Mehaničari su se pobrinuli za motor, a automobil je ofarban u originalnu Verde Matallizata metalik zelenu boju. Lamborghini Miura SV će biti izložen na izložbi egzotičnih automobila Amelia Island Concours d'Elegance. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

50° Anniversario Miura Tour

 

lambo%20tour.jpg

 

Povodom 50-godišnjice modela Miura, Lamborghini je od 8. do 12. juna organizovao događaj 50° Anniversario Miura Tour, a kako je to izgledalo pogledajte u video prilozima.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini priprema model koji će se smestiti između Huracana i Aventadora?

 

lamborghini%20a%2011.jpg

 

Pojavile su se glasine da u Lamborghiniju navodno pripremaju novi model, pri čemu bi automobil mogao da ponese već legendarno ime Miura (originalna Miura ove godine inače slavi 50-godišnjicu). Mada su u Lamborghiniju pre svega zauzeti sa pripremama za proizvodnju serijske verzije crossovera Urus, neke glasine kažu da pripremaju i novi model koji bi u njihovoj paleti zauzeo mesto između Huracana i Aventadora. Sem što se pominje ime Miura, zanimljivo zvuče i glasine da predloženi projekat podrazumeva hibridni pogonski sistem (po uzoru na Asterion concept). Takođe, novi Lamborghini bi mogao da bude napravljen na platformi nove Porscheove Panamere ili na platformi sa centralnom pozicijom motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Lamborghini Countach LP5000 Quattrovalvole

 

lamborghini%20c%201.jpg

 

Mecum Auctions će kasnije ovog meseca u Montereyu na aukciji ponuditi i izuzetno očuvani primerak Lamborghinija Countach LP5000 Quattrovalvole. Automobil je iz februara 1988. godine, a kako se navodi, do sada je prešao 9.718 milja (15.640 km).

 

lamborghini%20c%2011.jpg

 

Kako se procenjuje, mogao bi da bude prodat za 375.000 do 425.000 dolara, pri čemu automobil ima i fabričke zlatne točkove, zadnji spojler i prednji branik po američkim specifikacijama.

 

lamborghini%20c%20111.jpg

 

Od 1974. do 1990. godine proizvedeno je 2.049 primeraka, od čega je 676 komada bilo u LP5000 Quattrovalvole verziji. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj automobil je četvrt veka trunuo u garaži. A onda...

 

156456-lambo%20g%201.jpg

 

Lamborgini ove godine proslavlja 50 godina od pojave čuvenog modela Miura, remek-dela dizajnera Bertonea, koji je ujedno fabriku iz Sant'Agate Bolonjeze postavio na put uspeha i u klub proizvođača najekskluzivnijih automobila. Ovaj prelepi automobil je zato poslednjih meseci česta tema priča među zaljubljenicima u četvortočkaše, a nedavno se otkrio slučaj ''oživljavanja'' jednog primerka koji nije ''zapalio'' internet, ali je izazvao buru u specijalizovanim krugovima - svi, naime, sanjaju da se baš njima ovako nešto desi…

 

156457-lambo%20g%2011.jpg

 

Vilijam Nisen iz Ivanstona u američkoj državi Ilinoj, odlučio je da iz garaže, posle gotovo 30 godina ispod debelih naslaga prašine, izvuče jedan primerak iz 1967. godine, koja je bila u vlasništvu njegovog rođaka. Automobil je, prema Nisenovoj proceni, uteran 1988. godine u garažu radi zamene kočionih pločica i male popravke menjača ali je, igrom slučaja, tu ostavljen zbog privatnh problema njegovog vlasnika, na ''klocnama'' i delimično rasklopljen. Rođak je, u međuvremenu, ostareo i razboleo se, a Miura je padala u zaborav - Vilijam je, međutim, nije zaboravio i, iako se sam ne razume mnogo u automobile, odlučio je da se upusti u avanturu ''oživljavanja'', pre svega kao znak poštovanja prema njenom vlasniku… Odlučeno je da automobil iz 1967. godine, model ''P400'', bude popravljen, ali da se ne radi restauracija, a Nisenov postupak prihvaćen je sa odobravanjem od mnogih zaljubljenika u oldtajmere. Maja 2015. godine, narandžasta Miura ponovo je ugledala svetlost dana a, iako oštećene karoserije, sa prastarim guma, izazvala je mnogo uzbuđenja kad je prvi put upaljena i provozana na parkingu.

Vilijamov prijatelj sve je zabeležio u sjajnom videu:

 

 

Takođe, ispostavilo se da je prelepa starina sjajan materijal za umetnike, pa je poslužila i kao model u kratkom video-klipu, gde su njene boje i prelepe linije oživljene pomoću svetlosti.

 

 

Zahvaljujući Vilijamu Nisenu i fotografu i snimatelju Džeremiju Klifu, ova Miura dočekala da dostojanstveno ostari. Zaslužila je…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je to tajna veza Lamborghinija i divljih borbenih bikova?

 

159722-lambo%20m%2011.jpg

 

U okviru proslave 50 godina svog legendarnog i prvog superautomobila uopšte, Miure, nekoliko Lamborghinija je otputovalo na farmu koja im je odredila imena.

Nedugo pre lansiranja Miure 1966. na ženevskom auto salonu, osnivač kompanije Ferruccio Lamborghini, koji je i sam u horoskopu bio Bik, upoznao je vlasnika poznate španske farme za uzgajanje bikova. Zvao se Don Eduardo Miura, a svoje prezime davao je samo najžešćim bikovima na farmi.

 

159721-lambo%20m%201.jpg

 

Prilikom posete farmi, Ferruccio Lamborghini je odlučio da je upravo to prezime i njegovo značenje idealno za njegov novi sportski automobil.

 

159723-lambo%20m%20111.jpg

 

Nakon toga se tradicija nastavila pa su tako gotovo svi Lamborghiniji (osim Countacha) imenovani ili po bikovima ili po mestima i predmetima koji su povezani s borbenim bikovima. Pola veka kasnije Lamborghini Miura SV iz muzeja kompanije u Sant'Agati, u pratnji šest Huracana i Aventadora jarkih boja, učestvovalo je na epskom putovanju dužem od 600 kilometara, od Madrida do Lora del Rija u španskoj Andaluziji. Njihovo odredište je bila upravo poznata farma za uzgajanje bikova.

 

159724-lambo%20m%201111.jpg

 

To je bilo najnovije Miurino putovanje povodom pedesete godišnjice ove godine, što je uključivalo učestvovanje na događajima Concours d'Elegance na Amelia Islandu, u Villi d'Este i Goodwoodu, na italijanskim turnejama održanim u junu sa dvadeset Miura iz celog sveta i u vožnji rutom kroz Alpe, isto kao i u uvodnoj sekvenci filma ''The Italian Job'' iz 1969. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

-------------------------------------

 

Vremeplov: Lamborghini Miura

 

 

 

--------------------------------

 

Ovako izgleda restaurirani 1971. Lamborghini Miura

 

U pitanju je Miura SV, sa brojem šasije #4846, prikazana na sajmu u Ženevi 1971. godine

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preminuo autor Lamborghini Miure

 

lambo%20stanzani.jpg

 

Jedan od ključnih ljudi u istoriji Lamborghinija, Paolo Stanzani, preminuo je u 81. godini.

Lamborghini oplakuje smrt čoveka koji je kompaniji obezbedio današnji status jednog od najpoznatijih superautomobila beskompromisnih performansi i originalnog nastupa. Stanzano se odmah po stečenoj diplomi mašinstva na univerzitetu u Bolonji zaposlio u Lamborghiniju. Bilo je to 1963. godine, u vreme kada je Lamborghini u asortimanu imao 350 GT, 400 GT i Islero. Već tri godine kasnije u timu s Giampaolom Dallarom i dizajnerom Marcellom Gandinijem stvara Miuru, revolucionarni model koji se danas smatra ne samo najlepšim automobilom, već i prvim superautomobilom u istoriji. Nakon Miure Stanzano postaje tehnički direktor i učestvuje u razvoju ostalih klasika. Smatra se da je upravo Stanzani otac Countacha, još jednog klasika u ergeli Lamborghinija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zlatom ukrašeni Lamborghini Countach će biti prodat na aukciji

 

165315-lambo%20c%201.jpg

 

Imati Lamborghini Countach znači imati adut koji lako može doneti mnogo novca, a kada je taj automobil još ukrašen 23-karatnim zlatom, onda je to nešto zaista posebno. Aukcijska kuća RM Sotheby's će na obali jezera Komo prodati Lamborghini Countach, čija unutrašnjost je ukrašena zlatom.

 

165316-lambo%20c%20111.jpg

 

Radi se o jednom od samo dva primerka koja su proizvedena i ofarbana u belu boju, dok je unutrašnjost presvučena belom kožom. Zlatom su ukrašeni upravljački stub, instrument tabla, ručica menjača i drugo.

 

165317-lambo%20c%201111.jpg

 

Automobil je isporučen nov u SAD-u, gde je bio nekoliko godina, a onda je izvezen u Japan. Trenutno je njegov vlasnik Holanđanin koji ga je restaurirao.

 

165318-lambo%20c%2011111.jpg

 

Lamborghini pokreće atmosferski 5.0 litarski V12 motor koji razvija 450KS.

 

165319-lambo%20c%20111111.jpg

 

Aukcija će se održati 27. maja, a procenjuje se da će automobil biti prodat po ceni od 475.000 do 575.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...