Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
mnicic

Fiat Brava 1.2 16v / 1.6 16v - curi voda (rashladna tečnost)

Recommended Posts

Radi se o automobilu Fiat Brava 1.2 16v 2001 godište. Imam problem sa curenjem rashladne tečnosti, a rešenje u postojećim temama nisam našao.

Curi tečnost negde u predelu ispod vodene pumpe i filtera za ulje. Vidi se fleka jasno ispod auta.

Kad je auto nagnut na desnu stranu onda za dan-dva izgubi i do pola litre.

Ako je nagnut na levu stranu onda skoro da ne gubi. Na ravnom vrlo malo.

Zamenjena je vodena pumpa ali je problem ostao. Zatim je majstor ponovo skidao vodenu pumpu i proveravao — nema rezultata.

Video sam ovde na forumu da ima neko crevo koje ide u vodenu pumpu i da ono zna da bude oštećeno, tj priključak na crevu koje ide u vodenu pumpu. Rekao sam to majstoru ali on kaže kako na mom modelu nema tog creva, već "ide direktno".

Ima li neko iskustva sa ovim problemom? Neku ideju koja bi mogla da pomogne?

Hvala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne nema crevo, nego rashladna tecnost wireless-om dospeva do vodene pumpe :lol: Begaj od takvog majstora :thumbdown:

Ide ti metalna cev u kuciste vodene pumpe. I bas tu imas gumicu (O-ring) koji sprecava curenje i koja zna da popusti. Majstor ti je menjao verovatno samo poluvodenu pumpu to jest ulozak pumpe.

naread.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O-ring nema veze sa vodenom pumpom,on samo dihtuje cev pumpe u bloku,tako da ga nije ni mogao staviti kada je menjao pumpu. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O-ring nema veze sa vodenom pumpom,on samo dihtuje cev pumpe u bloku,tako da ga nije ni mogao staviti kada je menjao pumpu. :harhar:

O ring dihtuje cev za kuciste pumpe, licno menjao...

I nema veze cev pumpe sa blokom motora samo prolazi pored njega. Imas sliku gore za motor 1.2 16V...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam ja isto i napisao samo na drugi način,slika mi ne treba jer sam ih zamenio bar 50-tak.Kućište pumpe je sastavni deo bloka i izliveni su iz jednog dela.

Edited by simonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam kod majstora i ukazao mu na moguće rešenje. Skinuli smo sve po preporukama koje ste naveli. Nisam našao identičnu gumicu (kod mene je bila kvadratnog poprečnog preseka), pa smo stavili gumicu kružnog poprečnog preseka ali istog prečnika. Nadam se da je problem rešen... Videću narednih dana kako će se ponašati.

Inače, videlo se na crevu gde ulazi u vodenu pumpu bela mrlja, što bi trebalo da ukazuje na pojavu antifriza. Tako da sam bio još uvereniji da je tu problem...

Javljam narednih dana koliko je operacija bila uspešna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije kvadratna,to se sama tako napravila od godina i temperature pa primila oblik kanala na cevi.Sa okruglom odgovarajuceg precnika resavas problem 100%.Bar ja do sada nisam imao problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze neko da napise koje su dimenzije gumice, za ubuduce ako nekom treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@simonen — Moguće je i to. Evo, koliko vidim do sada, nema više problema sa curenjem. Tečnost je na istom nivou. Videćemo narednih dana...

@vandu — Prečnik je 33mm (unutrašnji 30mm a spoiljašnji 36mm). Izmereno običnim lenjirom.

Inče, stara gumica više i nije bila gumica. Mnogo više je delovala kao meka plastika. Tako da i nije mogla da vrši funkciju za koju je bila namenjena. A pri postavljanju nove, majstor je dodao i malo silikona, čisto da se osigura funkcionalnost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel neko sam skidao ovo? Ako možete da opišete postupak, pošto se kod mene pojavljuje curenje kad je hladno <_<

Edited by Delic9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam apsolutno sam skidao, ali sam bio tu dok je skidao majstor, tako da ću pokušati da ti opišem postupak.

  • Skineš plastiku sa motora i usisnik vazduha.
  • Skineš ALU lim koji ide između izduvne grane i hladnjaka. Pažljivo, možda ti neki vijak pukne. Vijci su sa gornje strane (ima ih četiri) i sa donje (čini mi se dva ili tri).
  • Videćeš metalnu cev. Sa njenog desnog kraja odkači gumeno crevo.
  • Metalnu cev odvih sa motora (jedan vijak).
  • I zatim kreni da je izvlačiš iz kućišta vodene pumpe. Malo je zeznuto, ali nije problem.

To je - to, u principu.

Kad vraćaš sve isto, samo obrnutim redosledom :) I kao što smo već utvrdili, gumica je kružnog poprečnog preseka - nemoj da se prevariš kao ja, pa da tražiš gumicu četvrtastog poprečnog preseka.

Srećno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo...pisem iz Makedonije.

Vozim bravu 1.6 16v iz 97 godine...imam problema sa gubitkom tecnosti za rashladjivanje. Naime, auto su mi doneli iz Slovenije, kupljen iz nekog servisa (auto-prstec ako nekome to znaci) i iz pocetka sam primetio da malo gubi antifriza... kako se to pogorsalo, zadnjih par meseci sam promenio i hladnjak i mali rezervoar za antifriz jer sam tamo video tragove plave tecnosti. Ali, problem je ostao. Pre par dana sam primetio da na tlu ispod vozaca i suvozaca stoji vlaga. rekli su mi da je problem kod kazana za parno (tako ga tu nazivaju).

Pitam vas:

jel moguce da ima i neki drugi problem sa gubitkom antifriza ili je bas to, pa moram da promenim taj kazan za parno.

Ako se vec taj deo mora zameniti, jel se skida cela salt tabla ili samo pojdeini njeni delovi?

Ipak taj je deo nekih 40 eura, ali majstori ovde ne uzimaju ispod 60 eura za skidanje salt table.

Hvala puno, super vam je forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

 

Da ne pocinjem novu temu, naime pre nekih dva meseca radjen je veliki servis na kolima. U pitanju je fiat brava 1.6 16v, '98 godiste, gubi rashladnu tecnost i prvo sam pomislio na vodenu pumpu posto je i to menjano ali pumpa je suva.

Voda curi niz blok motora iza zupcastog kaisa pa kaplje na zemlju sa senzora radilice, nisam jos skinuo plastiku sto stiti zupcasti kais i tek u nedelju cu imati vremena za to.

Odakle bi moglo to da curi rashladna tecnost? Nisam video celu vodenu pumpu ali donja strana i strana prema zupcastom kaisu je suva tako da to najverovatnije nije, a i ne bi mogla sa njega da dodje na prednji deo bloka.

Samo se nadam da nije dihtung glave motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da pitam ovde jer nisam našao sličnu temu :) 

Da li je moguće da mi rashladna tečnost isparava?

Elem potrošnja mi je oko 20-70ml za 2 nedelje. Suviše malo da bi negde curelo,a  opet se primećuje da fali malo tečnosti. Pošto sam zadnji put dosuo destilovanu vodu, palo mi je na pamet da li je moguće da je zbog nepravilnog odnosa destilovane vode i antifriza ili zbog (ne)destilovane vode moguće da malo isparava?

Razmišljam da izvučem litar vode posude za tečnost i da dospem antifriz. Šta mislite o tome?

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas kako,najbolje je da prvo izmeris na kolikom je minusu antifriz sto imas sada. Pa onda da dolivas ako treba. Ne valja ni kada je prejak antifriz u sistemu. A da li moze da isparava,nisam siguran ali opet najbolje da se javi jos neko ko ima vise iskustva.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si, izmeriću pa da vidim kakvo je stanje tu :) Mada se nadam da samo isparava jer dok nađem gde toliko malo pušta ima oči da mi ispadnu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bas muka ako pusta negde tako malo. To je jako tesko pronaci. Muka ziva. Vidi,prvo izmeri koliki je minus,pa tek onda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Sale :) Videću i da kupim to čudo za merenje jer nisu skupi, a opet znači dosta. 

 

Sad malo čitam svojstva etil-alkohola i savršena smeša antifriza i vode mrzne na oko -40,a ključa na +107 stepeni. Ako je ova moja malo lošija, eto i razloga zašto netsaje po malo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vece svim clanovima foruma

.Imam problem sa autom,primetio sam da mi gubi tecnost iz boce, pa sam otisao kod drugara na kanal da pogleda i rekao je da je crevo na rasprsivacu,skinuo sam crevo i zakljucio sam da nigde nije osteceno,vratio sam ga,i normalno sam vozio nekoliko dana i svaki put kada treba da krenem negde kontrolisao sam tecnost u boci,i crevo na rasprsivacu,vrlo malo je vlazilo na crevu,ali...

 

Jedan dan sam vozio se  i kada sam parkirao auto primetio sam da mi lije voda  ispred menjaca tj.izmedju menjaca i branika,a u boci ima vrlo malo vode,nije skala dolazila do crvenog od temperature.I danas sam resio sam da otklonim kvar i nasao sam sta je u pitanju,veliko crevo gornje sto ide sa hladnjaka na kuciste termostata se odvojilo od kucista.pa sam slikao taj deo koliko sam mogao pa ako neko moze da mi kaze da li bi mogao ja sam da to zamenim i da li se ta plastika na koju se navlaci crevo samo ona menja ili moram celo kuciste termostata da menjam.Bio bih vam zahvalan ako imate resenje da mi odmah kazete.

Pozdrav Vlada Sabac

 

cxca76070.jpg  cxca76071.jpg  cxca76072.jpg
Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stvarno ne znam tacno ali sad iz nekog "iskustva" mislim da ta plastika na koju se navlaci crevo mora imati neki navoj pa ako je isti pohaban onda na otpad po drugi. Naravno , prvo sve proveriti pa tek tada ...

Predlazem da ispustis rashladnu tecnost, jedan deo, pa skinuti crevo i taj plasticni nastavak i sve ce se samo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...