Jump to content
FAS Goran
Coa123

Fiat Bravo 1.6 - gasi se nakon prebacivanja na plin / teže pali zagrejan

Recommended Posts

U pitanju je Fiat Bravo 1.6 16V, Landirenzo običan gas sa isparivačem i posle skidanja akumulatora, ugasi se čim prebaci na plin...

Posle vraćanja klema na akumulator, čulo se neko zujanje par sekundi iz kutije "lambda control" i sad se gasi... Upali i radi na benzin, na plin jok.

Do skidanja akumulatora sam je prebacivao na plin i normalno radio.

Šta sam "popravio"?

Edited by neshaoct
sređen naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Fiat Bravo 1,6 16v sa tng-om, ali TNG uređaj nije sekvent. Auto se samo pali na benzin i stalno se vozi na TNG (znam da to ne valja, ali...). Na benzinu lepo radi i vuče kada je hladan, ali kada se ugreje, kada se doda malo jači gas on trokira do viših obrtaja gde počinje da vuče bez seckanja. Moj problem je da auto duže vergla i teže pali kada je motor zagrejan. Dam mu jači gas, počne da vergla i na kraju se upali. Kao da preliva gorivo, tako nekako sve izgleda. Kada je hladan, upali lakše, obrtaji su oko 1250/1350, ali se relativno brzo (dok je još hladan motor, posle 30-ak sekundi do minut) pojave vibracije kao da radi na 3 klipa, ali obrtaji se ne menjaju. Slično sa vibracijama je i kada je ugrejan, ali su obrtaji oko 850/950. Posle paljenja on normalno radi i lepo vuče na TNG-u. Promenio sam svećice, ali nema promene. nisam bio na dijagnostici (čekam finansijsku stimulaciju). Jednom mi se čak i ugasio kada sam usporavao i prebacivao iz 3 u 2 brzinu, ali je to bilo samo jednom. Vibracije su takve da imam osećaj kao da će se auto ugasiti (zagrejan motor), ali se to ne dešava. Molim za Vaše mišljenje, čisto dok ne odem do majstora. Verovatno je neko imao sličnu situaciju

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel može biti još nešto osim dizni? Mislim na step motor, benz. pumpu, struju ... Bar prema opisanim simptomima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naradvno da moze biti jos nesto osim dizni. Pritisak pumpe goriva, regulator pritiska goriva, curenje isparivaca u mirovanju... Treba redom krenuti. Da li losije tj. na 3 klipa radi i kad predje na gas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na benzinu na malim obrtajima trokira, ali na višim lepo radi i povlači, pa kontam da je to zbog konstantne vožnje na tng. I na tng lepo vuče. Problem mi je ler gas, da li bio na benzinu ili gasu. Obrtaji ne padaju (ne šetaju), jedino osetim podrhtavanje (na oba goriva).  Da ponovim i da mi, kada je ugrejan, kod startovanja na 1-2 sek. upali pa se ugasi, a drugi put moram malo duže (radi se o par sekundi) da verglam da bi upalio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreni od svecica preko kablova , eventualno bobine a dizne definitivno.

Sad , dizne mozes cistiti sa aditivima za gorivo ili kod majstora u kadici...

Aditiv sipaj duplo jacu dozu a mozda i vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moju Mareu 1.6 16V 1996. godište muči jedan moguć problem na plin. Plin je običan Lovato. Dok je hladan kada se upali na benzin i prebaci na plin, nekih 10 do 15 sekundi drnda (meša smesu) pa se normalizuje, a kada je zagrejan tog drndanja nema kada prebacuje na plin ali ako pustim papučicu u tih prvih 15 sekundi ugasiće se ukoliko se pređem da sklonim nogu sa prapučice. Direktno paljenje na plin ne menja ništa (i u tom slučaju se pumpa goriva čuje na kratko a pali se držanjem dugmeta na prekidaču 3 do 4 sekunde). Ponaša se kao auto sa karburatorom kada se prerano prebaci sa benzina na plin.

Ukoliko se isključi pumpa za gorivo iz struje i auto pali direktno na plin onda gornjih problema nema. Plinadžija mi je predlagao ugradnju prekidača kojim bi se pumpa totalno isključivala na dugme ali sam nešto skeptičan prema tom budženju. Postoji li neko logičnije objašnjenje što injection auto meša goriva kada se prebacuje sa benzina na plin ?

Drugih problema sa plinom nemam. Pali bez problema bilo direktno na benzin ili na plin. Jedino što me živcira gore navedeno.

 

Drugo, auto sam kupio pre 6 meseci sa Magneti Marelli svećicama (jednokrakim). Razmišljam se da ga častim sa svećicama po upustvu NGK BKR6EKC. Tu nastaje horor. :crazy:  Kažu da za plin trebaju jednokrake svećice a ovaj NGK je dvokrak. Koga poslušati, plinske majstore ili fabriku ?  Ako su plinski majstori upravu koji NGK bi mu prijao a da nije onaj specijalan za plin koji košta 2000 po komadu. :2guns:

Edited by Panta019

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idi u servis za plin ili sam za pocetak prekontrolisi buksne i kontakte na magnetima i rasplinjacu posto ne znam koji ti je model tacno kog dela. Ja sam imao slican problem bas zbog gore pomenutog.
Nije na odmet prekontrolisati ni benzinske dizne.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li šanse dobijem nekakav odgovor, makar za svećice, ove godine ili da se nadam u sledećoj.

Provereno dobre za TNG...

Spark_plugs_Cars_Catalogue_Brisk_T_bor_C

Brisk silver DR15YS-9

Edited by smiljan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima. Buksne i kontakte ću prepustiti plinadžiji a ovaj Brisk stvarno hvale. To ću da jurim. Kažu da benzinske svećice na plin optereiju bobinu. Možda mi je zato i crkla bobina u septembru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešen je problem sa plinom i mešanjem sa benzinom. Nisu bile ni buksne ni kontakti problem. Majstor je ugradio običan relej (ne emulator) od 400 dinara koji gasi dizne onog momenta kada auto pređe na plin. Kompjuter, normalno, prijavljuje na kontrolnoj tabli da dizna ne radi dok ga ne prebacim na benzin. U svakom slučaju ovaj sistem mi završava posao. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još nešto zaboravih da spomenem. Posle ugradnje releja za dizne zvuk motora se nekako promenio na bolje. Motor je tiši i mirniji u radu. Šest meseci koliko ga imam nisam čuo da ume lepo da prede kao sada. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako volizm Fiat Bravu ELX 1.6 16V 2000 god euro 2 motor tj sa metalnom granom a problem mi je sledeci : auto savrseno radi na benzinu ali kada je rec o plinu tu nastaje problem tj gasi mi se na leru, uradjen kompetan servis na plinu, filteri, servis dizni plina, majstor tvrdi da je rasplinjac skroz dobar, e ovako kada ga vozim do 2000obtr tj menjam brzine do tih obrtaja radi recimo lepo tj ne gasi se kada stanem na semaforu ali ako ga vozim na vecim obrtajima auto se u 98% ugasi pri staiskanju kvacila i pustanja gasa, a ako se ne ugasi onda propadaju obrtaji skoro do samog gasenja, ali samo na plinu i u nekim slucajevima bas jako trza. Kada je hladan tj dok radi pod sauhom radi bez ikakvih prolema i na plinu. I ako ga tada kada se gasi na plinu prebacim na benzin radi perfektno. Menjao sam step motor ler gasa (nov 3500din), svecice stavio nove BRISK SILVER LPG, nove kablove, ceo vakuum sistem prekontrolisan i ponasa se potpuno isto... sta bi moglo biti? :help:

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio kod plinadzije uradio je servis dizni i zamenuo filtere,ubacio mape i kaze da je sve u redu sa plinom da nema nikakvih problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, imam plin običan ne sekvent

Do pre 2 dana je radio normalno onda sam pokušao da upalim na benzin(koji me djavo terao)nije hteo verglao dosta duže dok nisam primetio da su kazaljke krenule da lude znatno sam ispraznio bateriju nakon toga za svaki slučaj opet startovao na plin medjutim posle 5 min vožnje krene da se gasi iz čista mira ne bitno da li sam u 3.4. Brzini nema trzanja nema prethodnog gubitka gasa samo pokaže da se ugasio stanem kod moje zgrade startujem op guši na leru i ugasi se posle minut.

Motor dosta trese,nepravilno radi pokušam da krenem posle 200 metra malo nagazim kočnicu on se opet ugasi,pa ako neko zna ili može odprilike da da predpostavku bio bih zahvalan.a i da kada se ugasi u vožnji samo pustim kvačilo i on nastavi da radi oao kad se startuje na "gurku" mada ne želim tako ne bih da ne daj bože pokidam neki kaiš ili da napravim veću štetu.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogle biti trista i jedan problem.Evo kako da proveriš osnovne stvari za početak

1. Dal imaš emulator ugrađen

2. Dal baca benzin ka motoru kad je prebačen na isti i kad je prebačen na gas

- možda imaš relej za rasterećenje pumpe koji zna da pravi problem

3. Dal elektromagnetni ventil za gas, u motornom prostoru, radi kako treba. Daš kontakt i skineš jednu žicu, pri vraćanju iste treba da cakne, znači da pušta gas. Probaš više puta.

4. Koliko dugo nisi vozio na benzin i dal je bio na rezervi, jer hoće da povuče otpad i zapuši dizne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videću sutra za elektro ventil, a što se tiče benzina jeste bio na rezervi i nije vožen onda sam dosipao kada sam pokušavao da upalim na njega inače odmah na plin i pali. tako je namešteno da 0 pozicija bude plin, plus malopre testirao stoji da pali na plin, upalio je na prvu i izduvni gasovi se osećaju na benzin iako uopšte nije prebacivan na njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...